• Joosie200twitter:
quote:Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Weet je wat cassatie is?
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.quote:
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
quote:1. Art. 6 lid 4 ESH heeft directe werking via art. 93 Gw.
2. Het stakingsrecht uit art. 6 lid 4 ESH geldt ook ten aanzien van de collectieve actie die zich niet richt tegen de werkgever, maar tegen een derde zoals de overheid.
3. De omstandigheid dat het niet in het vermogen van de werkgever ligt om door inwilliging van de eisen van de stakers een einde te maken aan de staking leidt er niet toe dat een dergelijke staking niet zou kunnen worden gedekt door art. 6 lid 4 ESH.
4. Het feit dat de werknemers zonder veel nadeel voor henzelf een groot nadeel voor de werkgever kunnen aanrichten doordat de actie een beperkt karakter heeft, leidt niet tot onrechtmatigheid van de actie.
https://www.studytubelaw.nl/nl/arresten/645-ns
Koffie halen, ja?quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nogal ja. Dacht eindelijk mijn droombaantje weer terug te krijgen
prachtig. Niemand die het erg vond als je het hele pand door liep en met iedereen een praatje maakt als je ook maar voor hun een bakje mee terug bracht.quote:
quote:Op woensdag 14 januari 2015 13:19 schreef underground1009 het volgende:
Andere jongen die ook bij speciale voorzieningen zat werd dat niet eens meegedeeld bleek na het tentamenDus al met al weer sterke prestaties van de RuG!
Wel potverdorie. Nog nooit heb ik 3u45 min nodig gehad voor een tentamen. En dan voor een inleidend vak als IT gewoon de volle tijd nodig hebben. Terwijl ik met 2,5 uur klaar was bij de zwaargewichten Europees, Staats noem ze maarquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:02 schreef Joosie200 het volgende:
Nog een uurtje te gaan. Mooi nog de tijd om de tabjes te gaan aanbrengen. Ben benieuwd naar het tentamen straks
+1 Ook verstoorde fijne motoriek van kinds af aan en later reuma in de polsen er bovenop. Das niet handig met 3u45min pennen in de wintertijdquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:00 schreef underground1009 het volgende:
Ja, speciale voorzieningenIk heb dat omdat ik een motorische stoornis heb, mijn fijne motoriek is verstoord -> schrijven gaat heel lastig, lijkt op handschrift van een kleuter en krijg na 5 minuten zulke kramp dat ik niet meer door kan schrijven
![]()
Gewoon het goede antwoord gevenquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:07 schreef Etsu het volgende:
Straks gesprek voor een onderzoeksstage. Vies zenuwachtig.
quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:09 schreef Accursius het volgende:
[..]
Gewoon het goede antwoord geven
Kreeg net een berichtje terug van een vriend die 'm gewoon in Martiniplaza had gemaakt, daar was alleen gezegd dat het eerste woord van die vraag doorgestreept mocht worden. We hebben de vraag dus wel goed beantwoord, snap dus alleen niet waar die andere vraag vandaan komt. Zal wel door iemand uit de duim gezogen zijnquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
+1 Ook verstoorde fijne motoriek van kinds af aan en later reuma in de polsen er bovenop. Das niet handig met 3u45min pennen in de wintertijd
Ah, toevallig dus. Snap ik helemaal. Ik dacht dat DVM misschien al zo gek was om digitaal te toetsenquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:08 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
+1 Ook verstoorde fijne motoriek van kinds af aan en later reuma in de polsen er bovenop. Das niet handig met 3u45min pennen in de wintertijd
Aha, mooi, want dan blijft onze interpretatie dus de juiste.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:22 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Kreeg net een berichtje terug van een vriend die 'm gewoon in Martiniplaza had gemaakt, daar was alleen gezegd dat het eerste woord van die vraag doorgestreept mocht worden. We hebben de vraag dus wel goed beantwoord, snap dus alleen niet waar die andere vraag vandaan komt. Zal wel door iemand uit de duim gezogen zijn
Niet naar tentamens, want ik tik alles op een laptop v/d uni (thuis werk ik op een Microsoft Natural 4000 ergonomisch bazending. Eerste week is het een martelwerktuig want je handen zijn gewend aan die goedkope krengen. Daarna wil je niet meer terug naar die goedkope krengen) Inleiding IT is precies dat: een inleiding in het hele IT-recht spectrum. Lekker basaal, maar wel ontiegelijk veel zo bij elkaar opgeteld. Vond hem wel te doen, maar eerst maar zien wat eruit komtquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:24 schreef Giku het volgende:
[..]
Nemen jullie dan ook eigen toetsenbord mee? Van die goedkope krengen van de uni krijg ik altijd last van mn polsen.
Verder inleiding IT wel te doen dus? Belangrijk vak overigens. Als je die goed hebt heb je al je vervolgvakken ook snel in de pocket (al is dat vaak zo natuurlijk).
Aka gewenning.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:33 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Aha, mooi, want dan blijft onze interpretatie dus de juiste.
[..]
Niet naar tentamens, want ik tik alles op een laptop v/d uni (thuis werk ik op een Microsoft Natural 4000 ergonomisch bazending. Eerste week is het een martelwerktuig want je handen zijn gewend aan die goedkope krengen. Daarna wil je niet meer terug naar die goedkope krengen) Inleiding IT is precies dat: een inleiding in het hele IT-recht spectrum. Lekker basaal, maar wel ontiegelijk veel zo bij elkaar opgeteld. Vond hem wel te doen, maar eerst maar zien wat eruit komtBij geen ander tentamen werd er ooit omgeroepen of door de surveillant aan mij verteld dat ik een kwartier langer had
Jup. Zo'n ergonomisch ramplank is wel chill als je hem eenmaal door hebt. Eerste week kan je er niks mee beginnen, zowel in games als in teksten typen.quote:
Is het niet meer het idee dat je iets anders hebt dan dat het daadwerkelijk voordeel oplevert?quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:38 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Jup. Zo'n ergonomisch ramplank is wel chill als je hem eenmaal door hebt. Eerste week kan je er niks mee beginnen, zowel in games als in teksten typen.Maar ik merk wel dat het een goede koop was in mijn geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |