abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148668120

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_148668138
quote:
1. Art. 6 lid 4 ESH heeft directe werking via art. 93 Gw.

2. Het stakingsrecht uit art. 6 lid 4 ESH geldt ook ten aanzien van de collectieve actie die zich niet richt tegen de werkgever, maar tegen een derde zoals de overheid.

3. De omstandigheid dat het niet in het vermogen van de werkgever ligt om door inwilliging van de eisen van de stakers een einde te maken aan de staking leidt er niet toe dat een dergelijke staking niet zou kunnen worden gedekt door art. 6 lid 4 ESH.

4. Het feit dat de werknemers zonder veel nadeel voor henzelf een groot nadeel voor de werkgever kunnen aanrichten doordat de actie een beperkt karakter heeft, leidt niet tot onrechtmatigheid van de actie.
https://www.studytubelaw.nl/nl/arresten/645-ns
pi_148668192
Basisarrest voor het stakingsrecht. Goede TT ^O^
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_148668199
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:37 schreef Accursius het volgende: [..] :') Pff dat is wel een domper
Nogal ja. Dacht eindelijk mijn droombaantje weer terug te krijgen ;(
pi_148668216
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nogal ja. Dacht eindelijk mijn droombaantje weer terug te krijgen ;(
Koffie halen, ja?
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_148668510
quote:
10s.gif Op woensdag 14 januari 2015 10:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Koffie halen, ja?
prachtig. Niemand die het erg vond als je het hele pand door liep en met iedereen een praatje maakt als je ook maar voor hun een bakje mee terug bracht.
pi_148668631
Ik probeer schematisch te weergeven hoe het zit met bezwaarschriftprocedure en daarna in beroep. Kloppen deze artikelen "combinaties?

Bezwaar: Art 1:5 jo. 6:4 Lid 1 Awb
Beroep: Art 7:1 jo. 8:1 Awb
pi_148672529
IT was redelijk goed te doen, maar wel paar rare dingen. Ben net thuis en had de vragen meegenomen, zoals altijd mag met alle tentamens. Staat ook nergens dat je ze niet mee mag nemen. Mijn antwoorden hebben ze want die heb ik op de computer getypt. Word ik net gebeld door de begeleider van de speciale voorzieningen, of ik de vragen even terug wil geven :+

Ook was er een vraag die heel raar geformuleerd was. Ging over een oude man in de bijstand die geen PC had en die ook niet wilde, en z'n administratie op papier wilde blijven doen. Er stond:
Wat Kan het college alle betrokkenen verplichten om elektronisch te communiceren? (Inclusief een hoofdletter K bij kan) Dit heb ik geïnterpreteerd als Kan het college alle betrokkenen verplichten om elektronisch te communiceren? Dacht dat het misschien een typfout was. Heb ook meteen surveillant ingelicht en gevraagd naar hoe het zat.

Kwam er een surveillant kwartier voor einde tentamen binnen met het verhaal dat de vraag moest zijn: Voor welke onderdelen van de bijstandsprocedure kan het college de betrokkenen verplichten om elektronisch te communiceren?

Andere jongen die ook bij speciale voorzieningen zat werd dat niet eens meegedeeld bleek na het tentamen :{ Dus al met al weer sterke prestaties van de RuG!
pi_148673027
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 13:19 schreef underground1009 het volgende:
Andere jongen die ook bij speciale voorzieningen zat werd dat niet eens meegedeeld bleek na het tentamen :{ Dus al met al weer sterke prestaties van de RuG!
:W Fokker gespot zonder te weten dat jij er achter schuil ging :P
mag het weten
pi_148673108
_O-
pi_148673246
quote:
7s.gif Op woensdag 14 januari 2015 08:02 schreef Joosie200 het volgende:
Nog een uurtje te gaan. Mooi nog de tijd om de tabjes te gaan aanbrengen. Ben benieuwd naar het tentamen straks :s)
Wel potverdorie. Nog nooit heb ik 3u45 min nodig gehad voor een tentamen. En dan voor een inleidend vak als IT gewoon de volle tijd nodig hebben. Terwijl ik met 2,5 uur klaar was bij de zwaargewichten Europees, Staats noem ze maar :')

Ik heb niks gehoord van mijn surveillant over dat vraag 4a anders moest geïnterpreteerd worden. Dus ik las hem ook: kan het college elke bijstandsgerechtigde verplichten om elektronisch te communiceren. Niet: bij welk onderdeel kan het college dit wel of niet verplichten bij bijstandsgerechtigden? :{

Voor de rest waren de vragen rechttoe, recht aan. Alleen wel godsgruwelijk veel en dat zelfs met typen op de laptop. Ben zeer benieuwd en vwb 4b of 4c over het verplichte DIGID moest ik meteen aan mijn ouwelui denken :P Die vertikken ook mee te gaan met de digitalisering vwb communicatie met de overheid. Dus ik zag mijn pa al voor me in die casus _O-
mag het weten
pi_148673446
Hahaha geniaal :') Dacht wel toen je voor het tentamen aan kwam lopen dat je misschien wel Fok!er was :P
  woensdag 14 januari 2015 @ 13:52:10 #13
256090 Giku
graag verwijderen
pi_148673609
Hebben jullie nou een tentamen op de laptop gemaakt? Wtf :9?
graag verwijderen
pi_148673847
Ja, speciale voorzieningen :) Ik heb dat omdat ik een motorische stoornis heb, mijn fijne motoriek is verstoord -> schrijven gaat heel lastig, lijkt op handschrift van een kleuter en krijg na 5 minuten zulke kramp dat ik niet meer door kan schrijven ;) Op de middelbare school ook altijd al alles met de PC gedaan, behalve exacte vakken waar ik dan extra tijd voor kreeg :)
pi_148673957
_O_
pi_148674086
Straks gesprek voor een onderzoeksstage. Vies zenuwachtig.
pi_148674121
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:00 schreef underground1009 het volgende:
Ja, speciale voorzieningen :) Ik heb dat omdat ik een motorische stoornis heb, mijn fijne motoriek is verstoord -> schrijven gaat heel lastig, lijkt op handschrift van een kleuter en krijg na 5 minuten zulke kramp dat ik niet meer door kan schrijven ;)
+1 Ook verstoorde fijne motoriek van kinds af aan en later reuma in de polsen er bovenop. Das niet handig met 3u45min pennen in de wintertijd :r
mag het weten
pi_148674147
quote:
11s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:07 schreef Etsu het volgende:
Straks gesprek voor een onderzoeksstage. Vies zenuwachtig.
Gewoon het goede antwoord geven
pi_148674159
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:09 schreef Accursius het volgende:

[..]

Gewoon het goede antwoord geven
;(
pi_148674644
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

+1 Ook verstoorde fijne motoriek van kinds af aan en later reuma in de polsen er bovenop. Das niet handig met 3u45min pennen in de wintertijd :r
Kreeg net een berichtje terug van een vriend die 'm gewoon in Martiniplaza had gemaakt, daar was alleen gezegd dat het eerste woord van die vraag doorgestreept mocht worden. We hebben de vraag dus wel goed beantwoord, snap dus alleen niet waar die andere vraag vandaan komt. Zal wel door iemand uit de duim gezogen zijn
  woensdag 14 januari 2015 @ 14:24:02 #21
256090 Giku
graag verwijderen
pi_148674694
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:08 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ah, toevallig dus. Snap ik helemaal. Ik dacht dat DVM misschien al zo gek was om digitaal te toetsen :9.

Nemen jullie dan ook eigen toetsenbord mee? Van die goedkope krengen van de uni krijg ik altijd last van mn polsen.

Verder inleiding IT wel te doen dus? Belangrijk vak overigens. Als je die goed hebt heb je al je vervolgvakken ook snel in de pocket (al is dat vaak zo natuurlijk).
graag verwijderen
pi_148675052
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:22 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Kreeg net een berichtje terug van een vriend die 'm gewoon in Martiniplaza had gemaakt, daar was alleen gezegd dat het eerste woord van die vraag doorgestreept mocht worden. We hebben de vraag dus wel goed beantwoord, snap dus alleen niet waar die andere vraag vandaan komt. Zal wel door iemand uit de duim gezogen zijn
Aha, mooi, want dan blijft onze interpretatie dus de juiste. :)

quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:24 schreef Giku het volgende:
[..]
Nemen jullie dan ook eigen toetsenbord mee? Van die goedkope krengen van de uni krijg ik altijd last van mn polsen.

Verder inleiding IT wel te doen dus? Belangrijk vak overigens. Als je die goed hebt heb je al je vervolgvakken ook snel in de pocket (al is dat vaak zo natuurlijk).
Niet naar tentamens, want ik tik alles op een laptop v/d uni (thuis werk ik op een Microsoft Natural 4000 ergonomisch bazending. Eerste week is het een martelwerktuig want je handen zijn gewend aan die goedkope krengen. Daarna wil je niet meer terug naar die goedkope krengen) Inleiding IT is precies dat: een inleiding in het hele IT-recht spectrum. Lekker basaal, maar wel ontiegelijk veel zo bij elkaar opgeteld. Vond hem wel te doen, maar eerst maar zien wat eruit komt :) Bij geen ander tentamen werd er ooit omgeroepen of door de surveillant aan mij verteld dat ik een kwartier langer had :X
mag het weten
pi_148675161
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:33 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Aha, mooi, want dan blijft onze interpretatie dus de juiste. :)

[..]

Niet naar tentamens, want ik tik alles op een laptop v/d uni (thuis werk ik op een Microsoft Natural 4000 ergonomisch bazending. Eerste week is het een martelwerktuig want je handen zijn gewend aan die goedkope krengen. Daarna wil je niet meer terug naar die goedkope krengen) Inleiding IT is precies dat: een inleiding in het hele IT-recht spectrum. Lekker basaal, maar wel ontiegelijk veel zo bij elkaar opgeteld. Vond hem wel te doen, maar eerst maar zien wat eruit komt :) Bij geen ander tentamen werd er ooit omgeroepen of door de surveillant aan mij verteld dat ik een kwartier langer had :X
Aka gewenning.
Geen referral hier.
pi_148675280
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Aka gewenning.
Jup. Zo'n ergonomisch ramplank is wel chill als je hem eenmaal door hebt. Eerste week kan je er niks mee beginnen, zowel in games als in teksten typen. :') Maar ik merk wel dat het een goede koop was in mijn geval :)
mag het weten
pi_148675331
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2015 14:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Jup. Zo'n ergonomisch ramplank is wel chill als je hem eenmaal door hebt. Eerste week kan je er niks mee beginnen, zowel in games als in teksten typen. :') Maar ik merk wel dat het een goede koop was in mijn geval :)
Is het niet meer het idee dat je iets anders hebt dan dat het daadwerkelijk voordeel oplevert?
Geen referral hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')