abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148707605
Wat bizar! Mijn leidinggevende heeft gekscherend gezegd dat ik de komende drie jaar niet aan kinderen mag beginnen omdat ik niet misbaar ben. Heb teruggekaatst dat hij dan maar geen jonge meid zonder kinderen had moeten aannemen. Wist hij gelijk niets op te zeggen.
Ik zou ook zeker een klacht indienen
pi_148707662
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:57 schreef deadly_kiss het volgende:
Weten jullie nog dat ik vd week vertelde hier dat ik ineens zo plots ongesteld was geworden? Dat is tot op heden niet gestopt!
Ik kon er niet meer onderuit, nadat ik elk uur compleet was doorgelekt door tampon en maandverband door.. Vanmorgen naar de dokter geweest en nu 2xdaags 1500mg cyclokapron waardoor het bloed moet halveren...
Ik was totaal een halfuur van huis en stond in de apotheek en het liep zo langs mijn benen wtfffff :'( gelukkig was ik voorbereid in mijn zwarte broek!
4feb moet ik naar een gynecoloog ik ben schijt zenuwachtig :(
Zo preuts... hoe moet ik ooit een kind baren als ik mijn benen nieteens durf te openen :{
Jeetje zeg, dat is wel heel veel!
  donderdag 15 januari 2015 @ 13:06:36 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_148707667
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:49 schreef Cygne het volgende:
Ik zou ook een klacht indienen.
Dit. En mijn standaard antwoord als iemand er naar vroeg was: 'het is niet iedereen gegeven'. Niet dat het me ooit door een werkgever is gevraagd... :+ (ja toch één keer door een werkgever die tevens een goede vriend/kennis van ons was).
KuikenGuppy
pi_148707705
Moppert -O- Sterkte.

Silliegirl: dikke mosterd maar jouw leidinggevende is veel te ver gegaan. Ik zou het daar echt niet bij laten zitten.

Deadly_kiss: Wat naar dat je zoveel bloed verliest. Sterkte!
pi_148708093
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:06 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit. En mijn standaard antwoord als iemand er naar vroeg was: 'het is niet iedereen gegeven'. Niet dat het me ooit door een werkgever is gevraagd... :+ (ja toch één keer door een werkgever die tevens een goede vriend/kennis van ons was).
Mij is t ook een keer gevraagd. Toen was die kinderwens er nog niet dus nee gezegd. Bleef hij erover doorvragen. 'Ja maar kinderen zijn leuk toch?'

:')
pi_148709124
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:32 schreef Stippelrientje het volgende:
Persoonlijk vind ik dat ze veel te ver gaat in haar vragen en dat mag je best aangeven.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 12:37 schreef mignonne het volgende:

[..]

Heel eerlijk? klacht indienen, of op zn minst bespreekbaar maken. Dit soort vragen kan écht niet :o dat is niet meer balanceren op het randje van kan wel/kan niet, het zijn niet eens aannames. Dit zijn dingen die haar geen hol aangaan ten eerste, en ten tweede die zij niet mag vragen van jou.
Tsja. Probleem is dat er niemand is om een klacht bij in te dienen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 12% gewijzigd door silliegirl op 15-01-2015 19:36:59 ]
pi_148709455
Klinkt niet als een prettig persoon. :{
pi_148710108
Jemig. :{ wat zonde zeg, dat is niet echt een transparante bedrijfsstructuur zo.
Ik snap dat je als leidinggevende zelf functioneringsgesprekken afneemt en ik snap dat je tot op zekere hoogte ook gewoon zelf dingen als zo'n verzuim-onderzoek doet. Maar dat zou wat mij betreft niet verder moeten gaan dan iemand opzoeken thuis of in het ziekenhuis en op een gesprek vragen hoe het gaat.
:)
pi_148711443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:27 schreef mignonne het volgende:
Jemig. :{ wat zonde zeg, dat is niet echt een transparante bedrijfsstructuur zo.
Ik snap dat je als leidinggevende zelf functioneringsgesprekken afneemt en ik snap dat je tot op zekere hoogte ook gewoon zelf dingen als zo'n verzuim-onderzoek doet. Maar dat zou wat mij betreft niet verder moeten gaan dan iemand opzoeken thuis of in het ziekenhuis en op een gesprek vragen hoe het gaat.
Nog los daarvan word ik hier ook verdrietig van. Stel dat ik zwanger raak maar hartstikke ziek ben tijdens mijn zwangerschap Ik ben al bang dat mijn astma opspeelt en problemen gaat geven bijvoorbeeld . Eerst dacht ik dan "nahjah, ziek is ziek", maar nu heeft dat opeens ook nog deze lading. Wellicht maak ik dat groter dan het is en zal ze daar wel begrip voor op brengen, maar voor hetzelfde geld heb ik een hoop gezeik aan mijn broek over mijn beleving van ziek-zijn. Zucht. Ik wil helemaal niet met dit soort gedoe in m'n hoofd zitten..

[ Bericht 14% gewijzigd door silliegirl op 15-01-2015 19:37:22 ]
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 15:01:44 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148711615
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:30 schreef Daui het volgende:

[..]

Doe de testen in een envelop en stuur ze naar jezelf op. Dan zijn ze wel een dagje weg
Ik ben bij mijn ouders en de testen liggen bij mij thuis. Dus dat gaat helemaal lukken tot zaterdag :D

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:41 schreef Moppert het volgende:
streepjes maar duidelijk dat het mis is/ gaat.. nadeel van te vroeg testen maar dat kan ik niet laten -O-
Hoezo weet je dat het mis is/gaat, al ongesteld geworden? Balen is dat :*

quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:57 schreef deadly_kiss het volgende:
Weten jullie nog dat ik vd week vertelde hier dat ik ineens zo plots ongesteld was geworden? Dat is tot op heden niet gestopt!
Ik kon er niet meer onderuit, nadat ik elk uur compleet was doorgelekt door tampon en maandverband door.. Vanmorgen naar de dokter geweest en nu 2xdaags 1500mg cyclokapron waardoor het bloed moet halveren...
Ik was totaal een halfuur van huis en stond in de apotheek en het liep zo langs mijn benen wtfffff :'( gelukkig was ik voorbereid in mijn zwarte broek!
4feb moet ik naar een gynecoloog ik ben schijt zenuwachtig :(
Zo preuts... hoe moet ik ooit een kind baren als ik mijn benen nieteens durf te openen :{
Damn dit is echt niet normaal nee! Dit klinkt als mijn menstruatie toen ik jong was. Lag echt een week huilend op de bank en elk uur moest ik mijn maandverbanden vervangen omdat ik steeds doorlekte. Klote is dat! Ik hoop dat de medicatie werkt. En over de gynaecoloog hoef je je echt geen zorgen te maken hoor, die zijn altijd super lief!

Silliegirl, wat een ronduit belachelijke situatie met je baas! Kunnen jullie je als medewerkers niet samen sterk maken en haar hierop aanspreken? Ik kan me voorstellen dat andere dames dan ook zo geïntimideerd worden door haar. Die vragen die ze stelt gaan echt veeeeeel te ver!

Ik werk zelf met mijn moeder samen en zij weet dat vriend en ik bezig zijn en ik met de AC ben gestopt. Maar zelfs zij zou nooit dat soort vragen stellen. Sterker nog, ze is veel nuchterder dan ik. Als ik weer denk dat ik zwanger bent denkt zij "oh daar gaat ze weer" _O- :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 15:03:17 #161
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148711671
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 13:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat bizar! Mijn leidinggevende heeft gekscherend gezegd dat ik de komende drie jaar niet aan kinderen mag beginnen omdat ik niet misbaar ben. Heb teruggekaatst dat hij dan maar geen jonge meid zonder kinderen had moeten aannemen. Wist hij gelijk niets op te zeggen.
Ik zou ook zeker een klacht indienen
Deze opmerking gaat eigenlijk ook al teveel. Grapjes zijn de waarheid maar dan verpakt denk ik altijd. Wel goed dat je hem van repliek diende ^O^
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_148712009
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 14:58 schreef silliegirl het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog los daarvan word ik hier ook verdrietig van. Stel dat ik zwanger raak maar hartstikke ziek ben tijdens mijn zwangerschap Ik ben al bang dat mijn astma opspeelt en problemen gaat geven bijvoorbeeld . Eerst dacht ik dan "nahjah, ziek is ziek", maar nu heeft dat opeens ook nog deze lading. Wellicht maak ik dat groter dan het is en zal ze daar wel begrip voor op brengen, maar voor hetzelfde geld heb ik een hoop gezeik aan mijn broek over mijn beleving van ziek-zijn. Zucht. Ik wil helemaal niet met dit soort gedoe in m'n hoofd zitten..
Het is zelfs verboden voor een werkgever om daar naar te vragen en de vragen die jou gesteld zijn, zijn veel te persoonlijk. Je had gewoon mogen weigeren om daar antwoord op te geven.
Je kunt wel een klacht indienen bij een landelijke instantie, maar de vraag is of je dat wel wilt. Want daar haal je dan misschien nog meer ellende mee op de hals.
Ze heeft je in een lastig parket gebracht en inderdaad met je rug tegen de muur gezet. En dat is niet netjes en daar voel jij je niet goed bij. dat is logisch. Je kunt dit aangeven bij haar in een gesprek, maar ik snap dat je dit niet nogmaals aan wilt kaarten en niet nogmaals een gesprek aan wilt gaan met haar. Dat zou ik ook niet doen als ik jou was. Omdat je een vast contract hebt kunnen ze je niet zomaar ontslaan en al zeker niet om deze reden. Als jij een kinderwens hebt, dan heb jij die en daar kunnen ze niet onderuit als het zo ver is en ze kunnen het je zeker niet verbieden.
Als jij tegen die tijd ziek bent door je zwangerschap moet je doorverwezen worden naar een Arbo-arts en die gaat hier ook niet moeilijk over doen en dit toestaan. Dus ze kunnen je wat dat betreft gewoon helemaal niks maken. :s)
Oost west, mij best.
pi_148720534
Ik wilde jullie ook nog even mn laatste streepjes laten zien.

Vandaag 6 weken. De eerste keer dat ik zo ver ben gekomen zonder bloedverlies. O+
pi_148721760
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:45 schreef Cygne het volgende:

[ afbeelding ]

Vandaag 6 weken. De eerste keer dat ik zo ver ben gekomen zonder bloedverlies. O+
Daar kun je niet onderuit! Hoe ging het bij de geneticus? Of moet je nog?

En thanks allemaal voor het meedenken en leven met mijn werksores. Ik heb het ook met een aantal collega's besproken en zij steunen me ook, dus dat is wel fijn.
Ik heb nu weekend dus ik ga het parkeren en uitrusten; maandag is nog ver weg!
pi_148721997
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Daar kun je niet onderuit! Hoe ging het bij de geneticus? Of moet je nog?

En thanks allemaal voor het meedenken en leven met mijn werksores. Ik heb het ook met een aantal collega's besproken en zij steunen me ook, dus dat is wel fijn.
Ik heb nu weekend dus ik ga het parkeren en uitrusten; maandag is nog ver weg!
Die was vrij positief. Komt erop neer dat de kans vrij groot is op n gezond kindje.
pi_148722226
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 19:18 schreef Cygne het volgende:

[..]

Die was vrij positief. Komt erop neer dat de kans vrij groot is op n gezond kindje.
Jeeej! Dan duim ik nog wat harder voor je hoor! Hopelijk groeit er nu gewoon een gezond kindje in jouw buik! O+

[ Bericht 1% gewijzigd door silliegirl op 15-01-2015 19:24:39 (Woeps, verkeerde smiley) ]
  Moderator donderdag 15 januari 2015 @ 19:40:21 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_148722978
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 18:45 schreef Cygne het volgende:

[ afbeelding ]

Dat is een mooie laatste streep! O+ Die eerste zie ik dus echt bijna niet :@ Bedenk me net dat ik een beetje kleurenblind ben bij blauw/rood tinten :o Maar op de vorige test zag vriend ook niks. Altijd wel goed laten dubbelchecken dus :D

En het nieuws van 65% op een gezond kindje geeft toch echt wel hoop! Kun je het al meer loslaten of kan dat pas na de punctie?
pi_148723622
Ik kan t wel loslaten. Elke dag is er eentje.
pi_148724279
Mooie streep Cygne!

Vandaag gelukkig wel al iets wijzer geworden..
Er is een inwendige echo gemaakt en m'n baarmoeder zag er goed uit. De eierstokken zagen er ook wel goed uit. Toen ging ze naar m'n eiblaasjes kijken, en toen telde ze er aan de ene kant 16 en aan de andere kant 18. Normaal ligt het gemiddelde rond de 11/12 per eierstok. De eiblaasjes rijpten ook niet helemaal goed. Het beeld paste best goed bij een niet zo goed werkende hypofyse. Er is ook weer uitgebreid bloedonderzoek gedaan naar alle hormoonwaardes. Over 6 weken staat de vervolgafspraak waar we de uitslag krijgen en een behandelplan.
pi_148724769
Fien, wat fijn dat er al wat dingen zijn bekeken. Nu wachten, dat is rot. Maar gelukkig zoeken ze alles goed uit en hopelijk komen ze met een mooi plan!

Hoe ben je er zelf onder?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_148724866
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:11 schreef Fien10 het volgende:
Mooie streep Cygne!

Vandaag gelukkig wel al iets wijzer geworden..
Er is een inwendige echo gemaakt en m'n baarmoeder zag er goed uit. De eierstokken zagen er ook wel goed uit. Toen ging ze naar m'n eiblaasjes kijken, en toen telde ze er aan de ene kant 16 en aan de andere kant 18. Normaal ligt het gemiddelde rond de 11/12 per eierstok. De eiblaasjes rijpten ook niet helemaal goed. Het beeld paste best goed bij een niet zo goed werkende hypofyse. Er is ook weer uitgebreid bloedonderzoek gedaan naar alle hormoonwaardes. Over 6 weken staat de vervolgafspraak waar we de uitslag krijgen en een behandelplan.
Wat balen dat je toch 6 weken moet wachten! Hopelijk geeft de info die je hebt je al wel een beetje rust.

Ik weet niet of het je geruststelt, maar ik heb toen ik jareeeeeeeen terug is met de pil stopte hetzelfde gehad. Ik werd ook maar niet ongesteld. Tig keer naar de huisarts, onderzoek gehad, en uiteindelijk bleek m'n hormoonspiegel uit balans zonder echte oorzaak. Ik kreeg toen tabletten om de balans te herstellen en na 4 dagen met die tabletten werd ik ongesteld; daarna geen klachten meer gehad. Hopelijk gaat het bij jou ook zo (relatief) makkelijk...
pi_148724940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:41 schreef Moppert het volgende:
streepjes maar duidelijk dat het mis is/ gaat.. nadeel van te vroeg testen maar dat kan ik niet laten -O-
Moppert hoezo denk je dat het mis is/gaat?

Weet niet goed wat te zeggen.. Sterkte :*
pi_148725077
Cygne, wat fijn dat het gesprek met de geneticus redelijk positief was. Hopelijk kun je snel gaan genieten!
pi_148725198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2015 10:35 schreef Gevalletje het volgende:
Nog heel pril, maar toch echt een streep voor Joycie *O* Gefeliciteerd!
En het voelt in het begin ook heel onwerkelijk hoor ;). Heb zelf nog een vroege echo laten doen zodat ik geloofde dat er echt wat in zat :P
Volgens mij heb jij die ovulatietesten ingestraald ;) :*
pi_148725821
Even een :* voor Silliegirl. Wat een bizarre situatie zeg!
Ik denk dat alles al gezegd is wat ik er over denk. Dus dat ga ik niet herhalen.
Maar dit kan jouw werkgever gewoon echt niet maken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')