Drie leden zijn geblesseerd?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:20 schreef RapaNui het volgende:
http://infochiriqui.com/n(...)resa-manana-a-david/
http://infochiriqui.com/n(...)s-en-bocas-del-toro/
Samengevat: Het gebied rond Alto Romero is erg vochtig en nat (so what's new). Naast het zoeken naar overige resten van K&L, had Pittí ook als doel, de indígenas te ondervragen over hun vondsten. Het zoeken is/wordt beëindigd en op zaterdag komen de groepen aan in David. Drie leden zijn geblesseerd "tres lesionados".
En ik vraag me nog steeds af waarom ze er zo lang over doen om de onderzoeksresultaten van de blauwe schoen bekend te maken. Ruim 3 maanden geleden is dat onderzoek gestart en nog steeds zijn de resultaten niet binnen?
Alex is voor het laatst gezien door een parkwachter in de buurt van de warmwaterbronnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 10:14 schreef gynaika het volgende:
[..]
Nog even over autisme: Het zou goed zijn om autisme niet al te negatief te benaderen. De één is extravert en de ander introvert, een eigenschap die Alex dan zou hebben. Moeten we hem dan als ziekelijk beschouwen? Ik denk dat we daarmee voorzichtig moeten zijn.
Alles zou te maken kunnen hebben met een ontvoering, zowel voor Alex, Kris en Lisanne, die studente in David. En nog anderen...?
We weten natuurlijk niet wie geblesseerd zijn en om wat voor blessures het gaat. Misschien wordt dat nog wel bekend gemaakt. Pittí was bv mee en die heeft vlgs mij niet zo'n goede conditie.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:38 schreef agter het volgende:
[..]
Drie leden zijn geblesseerd?
En dat zijn van die geoefende mensen.
Hoe moet dat voor K & L wel niet geweest zijn?
Een eventuele ontvoering behoeft toch niet alleen met Boquete te maken te hebben? De gehele provincie Chiriqui kan toch een gebied zijn waar dergelijke dingen plaatsvinden?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:43 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Alex is voor het laatst gezien door een parkwachter in de buurt van de warmwaterbronnen.
Dat is meer richting David en dus is heel ergens anders dan waar K en L gingen wandelen.
Ja dat kan natuurlijk.Wat ik ook raar vind is dat er na de verdwijning van Alex een verkoold lichaam is gevonden, de familie heeft toen een jaar moeten wachten op de uitslag of het wel of niet om Alex ging. Dat bleek niet het geval te zijn maar de identiteit van het verkoolde lichaam is nooit bekend gemaakt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:51 schreef gynaika het volgende:
[..]
Een eventuele ontvoering behoeft toch niet alleen met Boquete te maken te hebben? De gehele provincie Chiriqui kan toch een gebied zijn waar dergelijke dingen plaatsvinden?
Lisanne was vrij lang: 184 cm.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:29 schreef gynaika het volgende:
[..]
Zo te zien op deze foto, is Lisanne groter dan Kris:
http://media.zie.nl/m/bmmz097f4pkb_p.jpg
Dat was ruim voordat er überhaupt iets was gevonden. De moeder heeft dus gewoon gelijk gehad; er was van alles gezien en men wist ook genoeg. Alleen het daadwerkelijk zoeken door de bevoegde instanties - dat ging buitengewoon moeizaam.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:13 schreef gynaika het volgende:
[..]
Toch heb ik de moeder van Lisanne horen zeggen: “Iemand MOET iets weten, iemand MOET iets gezien hebben”.
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1171031/
Ik had deze informatie al een keer gelezen maar fijn dat je erop terugkomt. Deze link is voor mij nieuw. Alles bij elkaar genomen, heeeeeel vreemd allemaal.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:16 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja dat kan natuurlijk.Wat ik ook raar vind is dat er na de verdwijning van Alex een verkoold lichaam is gevonden, de familie heeft toen een jaar moeten wachten op de uitslag of het wel of niet om Alex ging. Dat bleek niet het geval te zijn maar de identiteit van het verkoolde lichaam is nooit bekend gemaakt.
En de familie van Aira heeft het mortuarium in David bezet omdat ze geen toegang kregen om het lichaam te identificeren. Vreemde dingen gebeuren daar![]()
http://www.panama-guide.com/article.php/20121204182411806
Lees ook het commentaar van Anonymous onder het artikel![]()
Ja in het geval van Aira beweren boze(?) tongen dat de zoon van een hoge politiefuntionaris de moord heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:29 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ik had deze informatie al een keer gelezen maar fijn dat je erop terugkomt. Deze link is voor mij nieuw. Alles bij elkaar genomen, heeeeeel vreemd allemaal.
Heel ernstige toestanden!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 12:34 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja in het geval van Aira beweren boze(?) tongen dat de zoon van een hoge locale politiefuntionaris de moord heeft gepleegd. En dat de vriend van Aira er in geluisd is als dader.
De details weet ik zo niet meer maar ik zal vanavond weer eens gaan spitten
Ik weet wel dat de familie van Aira er van overtuigd is dat de echte dader buiten beeld gehouden wordt.quote:
Dan zouden de overige verdwenen personen ook het slachtoffer van misdaad geworden zijn. Hoewel, Humphrey is in een ander gebied verdwenen begreep ik en indianen houden er soms bijzondere rituelen op na.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:37 schreef agter het volgende:
Als ze niets vinden, is dat dan een aanwijzing voor een misdrijf? Of kijken ze wellicht op de verkeerde plek?
Zij hebben expres onbegaanbare grond opgezocht kan ik me zo voorstellen, Kris en Lisanne juist niet lijkt me.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:38 schreef agter het volgende:
[..]
...of zijn ze 's avonds gewoon steeds terug gegaan naar hun hotel?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 14:10 schreef ToniB het volgende:
Ook de rots van de nachtfoto's zeker niet gevonden. Zijn ze nou vijf nachten in het gebied geweest?
Goeie vragen, pap.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 18:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
...of zijn ze 's avonds gewoon steeds terug gegaan naar hun hotel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nee, ik lees niet dat ze later verder gaan zoeken.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:24 schreef Grijzemassa het volgende:
De berichten zijn niet erg duidelijk maar het lijkt er op dat ze niet veel hebben kunnen doen door het slechte weer en dat ze later nog verder gaan zoeken(?)
Google vertaling
Zoeken naar resten opgeschort Nederlands
Het werk van het vinden van de beenderen van de Nederlandse Kris Kremers en Lissane Froon, die hervat op maandag, werden opgeschort vanwege het slechte weer in het gebied van Bocas del Toro coordillera.
Volgens de leden van de Nederlandse delegatie, die arriveerde op zaterdag om het zoeken te hervatten, is het gevaarlijk te zijn van Romero Alto gebied waar inspanningen hervat te vinden met andere resten van jonge Nederlandse.
http://www.tvn-2.com/Noti(...)s-de-holandesas.aspx
Lees ik nu goed dat dikke Pitti haar enkel heeft verwond?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:24 schreef Grijzemassa het volgende:
De berichten zijn niet erg duidelijk maar het lijkt er op dat ze niet veel hebben kunnen doen door het slechte weer en dat ze later nog verder gaan zoeken(?)
Google vertaling
Zoeken naar resten opgeschort Nederlands
Het werk van het vinden van de beenderen van de Nederlandse Kris Kremers en Lissane Froon, die hervat op maandag, werden opgeschort vanwege het slechte weer in het gebied van Bocas del Toro coordillera.
Volgens de leden van de Nederlandse delegatie, die arriveerde op zaterdag om het zoeken te hervatten, is het gevaarlijk te zijn van Romero Alto gebied waar inspanningen hervat te vinden met andere resten van jonge Nederlandse.
http://www.tvn-2.com/Noti(...)s-de-holandesas.aspx
Steeds werd gesteld dat stoffelijke resten in die omstandigheden (jungle met vele aaseters en insecten) in combinatie met het klimaat (warm en vochtig) in korte termijn geheel verdwijnen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:37 schreef agter het volgende:
Als ze niets vinden, is dat dan een aanwijzing voor een misdrijf? Of kijken ze wellicht op de verkeerde plek?
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Goeie vragen, pap.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een mooie Freudiaanse projectie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
U wilt me niet zeggen dat U onbekend bent met het werk van de hooggeleide heer Hans T.?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een mooie Freudiaanse projectie.
Ja, als ze met 12 lagen over elkaar en een bolderkar met proviand de jungle ingetrokken waren, hadden we nog wat kunnen vinden, bedoel je?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De deernes hadden echter nauwelijks kleding aan, dus de kans om daar nog iets van terug te vinden is bijzonder klein.
Een terechte constatering. Al eerder is door velen opgemerkt dat de kans op een verwonding door een val- of glijpartij aanzienlijk is. Dat is nu ook praktisch aannemelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 11:38 schreef agter het volgende:
[..]
Ja van de enkel van Pitty las ik ook, het was mij alleen niet helemaal duidelijk of dat deze keer was.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:05 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Nee, ik lees niet dat ze later verder gaan zoeken.
Ik lees wel dat Pittí idd één van de geblesseerden is: ze heeft een blessure aan haar enkel.
Vast verzwikt of zo.
Zeker wel. Ik ben een een groot fan van Hans T.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
U wilt me niet zeggen dat U onbekend bent met het werk van de hooggeleide heer Hans T.?
Eentje (ik dacht Lisanne) ging al op pad met een scheenbeen-ontsteking. Dat is in elk geval aangetroffen op haar bot! Dan moet je toch een vrij heftige ontsteking hebben, denk ik zo.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Een terechte constatering. Al eerder is door velen opgemerkt dat de kans op een verwonding door een val- of glijpartij aanzienlijk is. Dat is nu ook praktisch aannemelijk gemaakt.
Na de verwonding van K. en/of L. zijn alle daarop volgende gebeurtenissen vrij logisch verklaarbaar.
Ja? Hoe logisch is het om al die tijd verder van Boquete te gaan lopen, als zelfs 's nachts mensen in het gebied waren die ze naar het zuiden hadden kunnen lokken?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Na de verwonding van K. en/of L. zijn alle daarop volgende gebeurtenissen vrij logisch verklaarbaar.
Blijkbaar was die niet zo ernstig dat ze besloten op de Mirador om te keren....quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef agter het volgende:
[..]
Eentje (ik dacht Lisanne) ging al op pad met een scheenbeen-ontsteking. Dat is in elk geval aangetroffen op haar bot!
Echt lekker dalen zal dat niet geweest zijn.
Hoe meer ze bij zich hadden, hoe groter de kans dat daarvan dan wat gevonden zou zijn. Er zijn ook enkele anorganische stoffen gevonden, zoals de schoen, de rugtas met inhoud.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, als ze met 12 lagen over elkaar en een bolderkar met proviand de jungle ingetrokken waren, hadden we nog wat kunnen vinden, bedoel je?
Blijft staan dat die ontsteking op het gevonden bot zichtbaar was. Dat is nogal wat.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Blijkbaar was die niet zo ernstig dat ze besloten op de Mirador om te keren....
Je laatste zin spreekt tegen bij de 1e quebrada om 14:00 direct omkeren en door het gangetje weer omhoog, kannie missen.
Ik heb hier al eerder geschreven dat ze naar mijn idee niet direct in de nacht van 1 naar 2 april verder zijn getrokken. Maar na hun (vermoedelijke) verwonding zijn overnacht op de plek waar ze zich op dat moment bevonden.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja? Hoe logisch is het om al die tijd verder van Boquete te gaan lopen, als zelfs 's nachts mensen in het gebied waren die ze naar het zuiden hadden kunnen lokken?
Waarom die nachtelijke tocht dan?
Volgens mij was dat een oude sportblessure. Het is wel aannemelijk dat die enkel zwak is gebleven.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:15 schreef agter het volgende:
[..]
Eentje (ik dacht Lisanne) ging al op pad met een scheenbeen-ontsteking. Dat is in elk geval aangetroffen op haar bot! Dan moet je toch een vrij heftige ontsteking hebben, denk ik zo.
Echt lekker dalen zal dat niet geweest zijn.
Ik ben geen forensisch expert, maar kan me zo voorstellen dat een bot dat van midden april tot 29 augustus in de vochtige hete wildernis heeft gelegen, een grotere foutmarge kent in het vaststellen hoe "vers" die blessure was, dan in een ideaal geval.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:19 schreef agter het volgende:
[..]
Blijft staan dat die ontsteking op het gevonden bot zichtbaar was. Dat is nogal wat.
Botten ook geheel verdwenen? Lijkt me sterk! Weefsel, ja!quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Steeds werd gesteld dat stoffelijke resten in die omstandigheden (jungle met vele aaseters en insecten) in combinatie met het klimaat (warm en vochtig) in korte termijn geheel verdwijnen.
Wat nog wel gevonden zou kunnen worden, zijn de niet-stoffelijke resten zoals synthetische kleding e.d. De deernes hadden echter nauwelijks kleding aan, dus de kans om daar nog iets van terug te vinden is bijzonder klein.
Volgens mij worden die botten ook in zijn geheel "opgegeten" door bacteriën en andere micro-organismen.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:22 schreef MeloD het volgende:
[..]
Botten ook geheel verdwenen? Lijkt me sterk! Weefsel, ja!
Die scheenbeen-blessure is oude kennis, die was er gewoon. Ook bevestigd vanuit NL.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben geen forensisch expert, maar kan me zo voorstellen dat een bot dat van midden april tot 29 augustus in de vochtige hete wildernis heeft gelegen, een grotere foutmarge kent in het vaststellen hoe "vers" die blessure was, dan in een ideaal geval.
Het stoere gedrag van Lisanne lijkt absoluut niet overeen te komen en we hebben ook geen getuigenverklaringen van anderen die erop wijzen.
Zeker, maar dat opspelen moet dan na 14:00 in onbekend gebied gebeurd zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:24 schreef agter het volgende:
[..]
Die scheenbeen-blessure is oude kennis, die was er gewoon.
En als je opeens bergen gaat bewandelen, is het niet zo vreemd dat zoiets opspeelt.
Misschien hebben ze dat wel gedaan? En anders uiterlijk de volgende ochtend vroeg.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zijn ze sowieso niet om 14:00 omgekeerd?
niet om 1400 uur omkeren?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zeker, maar dat opspelen moet dan na 14:00 in onbekend gebied gebeurd zijn.
Waarom zijn ze sowieso niet om 14:00 omgekeerd?
En dan helemaal naar de rugzakplek (Lisannes) kunnen komen, maar niet terug naar begin Pianista wat dichterbij is?
De tijd inschattend met 16:39 zou dat ergens op of langs de paddocks geweest moeten zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Maar na hun (vermoedelijke) verwonding zijn overnacht op de plek waar ze zich op dat moment bevonden.
Sterk punt.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:30 schreef agter het volgende:
[..]
niet om 1400 uur omkeren?
Je hebt het zelf over het stoere gedrag van Lisanne.. Mss viel de pijn op dat moment nog wel mee.
Jij denkt toch serieus ook niet dat 1 misrekening/theorie alles verklaart? Er zijn gewoon meerdere dingen fout gegaan.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De tijd inschattend met 16:39 zou dat ergens op of langs de paddocks geweest moeten zijn.
Waarom dan nog in de volgende dagen 10 km naar de rugzakplek afdalen, met de Mirador op iets van 4?
Tuurlijk. Er kan niet 1 antwoord zijn.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:34 schreef agter het volgende:
[..]
Jij denkt toch serieus ook niet dat 1 misrekening/theorie alles verklaart? Er zijn gewoon meerdere dingen fout gegaan.
Omdat ze, naar ik vermoed, totaal verdwaald en gedesoriënteerd waren. Ze hadden sowieso geen hulpmiddelen voor navigatie bij zich (geen kompas, gps, kaarten, etc.). Dus waren ze aangewezen op hun zintuigen en eventueel herinnering over de terugweg. Daar is het misgegaan, naar mijn idee. Ze konden de weg terug niet meer vinden en wisten verder ook niets af van de sterren, de maanstand, enz.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De tijd inschattend met 16:39 zou dat ergens op of langs de paddocks geweest moeten zijn.
Waarom dan nog in de volgende dagen 10 km naar de rugzakplek afdalen, met de Mirador op iets van 4?
Ja, dat is jammer, dat ze niet meer vondsten hebben.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Tuurlijk. Er kan niet 1 antwoord zijn.
Uiteindelijk wel 1 theorie die alles verklaart, maar ik vrees dat we meer vondsten ter ondersteuning daarvan op onze blote buik kunnen schrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |