Ik wil er een van Ratkoquote:Op maandag 18 mei 2015 17:42 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Servie is echt super, als je Russisch kunt spreken maak je direct een heleboel vrienden en met een Poetin T-shirt heb je direct overal gratis slivovice en bier en word je overal uitgenodigd. Een T-shirt van Milosevic doet ook wonderen.![]()
De vraag blijft dan wel, waar kom je zo snel aan een T-shirt van deze baas Milosevic?
Roken kan wel overlastgevend zijn. Alleen is het net zo min overlast als je zelf uit vrije wil een rookcafe binnengaat als dat muziek geluidsoverlast is als je naar een concert gaat.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:54 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Roken is niet overlastgevend, van meeroken word je niet ziek het is wel ongezond maar alleen als je zelf rookt..
Ik constateer dat je aan het gokken was en daarbij de plank goed mis sloeg.quote:Op maandag 18 mei 2015 18:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat ik gokte, maar ik gok niet dat dat onbegrijpelijk is voor iemand die geen eigen verantwoordelijkheid wil.
Misschien moeten ze dan naar Rusland . Mag je in sotsjie wel roken?quote:Op maandag 18 mei 2015 21:59 schreef penny-wise het volgende:
Dat wordt blauwbekken voor veel mensen met wintersport......
Kameroenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:01 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Het laatste rokersparadijs in Europa verdwijnt. Oostenrijk voert een totaal rookverbod in, zelfs rokersruimten worden verboden.
Waar moeten rokers nu asiel aanvragen?
Of echt sportief worden.quote:Op maandag 18 mei 2015 21:59 schreef penny-wise het volgende:
Dat wordt blauwbekken voor veel mensen met wintersport......
De overheid houdt als je alle kosten en baten tegenover elkaar zet jaarlijks ongeveer 2,5 miljard euro over aan rokers. Als ze rokers zover krijgen dat ze allemaal stoppen moet je ook niet zeuren als ze bv de inkomsten of wegenbelasting verhogen, oké? Of ben jij er zo één die vind dat rokers moeten stoppen zolang jij het niet in je portemonnee voelt?quote:Op maandag 18 mei 2015 18:17 schreef Elfletterig het volgende:
We moeten af van de gedachte dat roken normaal is. Roken is ongezond, overlastgevend en moet worden ontmoedigd.
Ik ben even nieuwsgierig naar de onderbouwing van dit bedrag.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:30 schreef PalmRoyale het volgende:
De overheid houdt als je alle kosten en baten tegenover elkaar zet jaarlijks ongeveer 2,5 miljard euro over aan rokers.
Elke euro die de overheid zou overhouden aan rokers, is aan rokers zelf te wijten. Rokers kiezen er zelf voor om te roken. Net zoals je er ook voor kunt kiezen om te stoppen. Het bedrag wat de overheid tekort komt, halen ze ergens anders wel weer vandaan. Daar lig ik geen seconde wakker van. Het doel heiligt de middelen, want de volksgezondheid gaat erop vooruit: Stoppen met roken loont op elke leeftijdquote:Op dinsdag 19 mei 2015 11:30 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
De overheid houdt als je alle kosten en baten tegenover elkaar zet jaarlijks ongeveer 2,5 miljard euro over aan rokers. Als ze rokers zover krijgen dat ze allemaal stoppen moet je ook niet zeuren als ze bv de inkomsten of wegenbelasting verhogen, oké? Of ben jij er zo één die vind dat rokers moeten stoppen zolang jij het niet in je portemonnee voelt?
Je wilt dus eigenlijk gewoon jou denkwijze aan anderen opdringen. Kijk, het is heel simpel. Eén van de rechten van de mens in NL is het recht op zelfbeschikking. Roken is ook een vorm van zelfbeschikking. Je hebt immers het recht om ongezond te leven. Wil je roken gaan verbieden dan tast je het recht op zelfbeschikking ook aan. Dat mag niet, hoe graag je het in dit geval ook zou willen.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 15:20 schreef Elfletterig het volgende:
Het doel heiligt de middelen, want de volksgezondheid gaat erop vooruit
Genoeg verslaafde mensen die willen stoppen maar niet kunnen, is dat nog zelfbeschikking te noemen?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:26 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je wilt dus eigenlijk gewoon jou denkwijze aan anderen opdringen. Kijk, het is heel simpel. Eén van de rechten van de mens in NL is het recht op zelfbeschikking. Roken is ook een vorm van zelfbeschikking. Je hebt immers het recht om ongezond te leven. Wil je roken gaan verbieden dan tast je het recht op zelfbeschikking ook aan. Dat mag niet, hoe graag je het in dit geval ook zou willen.
Als je geneest van een ziekte word je nog steeds eerst ziek.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:13 schreef arjan1112 het volgende:
Nou als je zo gaat beginnen. in plaats dat het longfonds de kankerbestrijding enz enz veel geld uitgeven aan extreem irriterende reclame's op tv zouden ze al hun middelen moeten besteden aan fundementeel onderzoek om ziekten die veroorzaakt worden door roken te genezen, zodat je niet meer ziek word van roken.
En hoe wil jij zorgen dat ziektes als COPD en longkanker ophouden te bestaan?quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:45 schreef arjan1112 het volgende:
als die ziekte niet meer bestaat , word je niet ziek
Door het geld dat nu word besteed aan anti-rook campagnes op tv , te besteden aan onderzoek.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En hoe wil jij zorgen dat ziektes als COPD en longkanker ophouden te bestaan?
Laten we dan eerst het geld dat aan roken wordt besteed aan dat onderzoek uitgeven, dat voorkomt in elk geval een aantal gevallen van longkanker en COPD ook al is het onderzoek zelf weggegooid geld.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:51 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Door het geld dat nu word besteed aan anti-rook campagnes op tv , te besteden aan onderzoek.
Hoezo ? Volgens mij kunnen ze dat ooit wel oplossenquote:Op dinsdag 19 mei 2015 17:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Laten we dan eerst het geld dat aan roken wordt besteed aan dat onderzoek uitgeven, dat voorkomt in elk geval een aantal gevallen van longkanker en COPD ook al is het onderzoek zelf weggegooid geld.
Nee denk ik niet, als je allemaal vergif in een mensenlichaam pompt zal dat altijd reageren.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 20:10 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo ? Volgens mij kunnen ze dat ooit wel oplossen
Nee. Ik wil dat mensen uitsluitend roken op plekken waar het geen overlast veroorzaakt. Thuis of buiten. Niet in openbare gelegenheden, niet op de werkplek, enzovoort.quote:Op dinsdag 19 mei 2015 16:26 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je wilt dus eigenlijk gewoon jou denkwijze aan anderen opdringen. Kijk, het is heel simpel. Eén van de rechten van de mens in NL is het recht op zelfbeschikking. Roken is ook een vorm van zelfbeschikking. Je hebt immers het recht om ongezond te leven. Wil je roken gaan verbieden dan tast je het recht op zelfbeschikking ook aan. Dat mag niet, hoe graag je het in dit geval ook zou willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |