abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148751392
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat heeft het hebben van twee paspoorten er nu mee te maken? Doet er toch geen ruk toe? Ik heb jarenlang twee paspoorten gehad. Mensen met een dubbele nationaliteit kunnen vaak geeneens afstand doen van eentje. Maar als jij het beter weet, leg maar eens uit hoe Aboutaleb afstand kan doen van zijn Marokaanse
Piet lees vooral die laatste regel daarin staat ik weet nog niet hoe ik erover denk, dus wat kan ik in deze dan uitleggen?
pi_148752005
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:11 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

hij heeft wel een punt, bange agenten gebruiken sneller dodelijk geweld, zie je ook in de v.s. En mindere vormen van geweld die niet perse minder dodelijk zijn worden nog makkelijker ingezet om elke escalatie te voorkomen, zie mensen die als ze maar iets te mondig zijn gewoon k.o. getazerd worden.
"vrijheid" :')

De verkeerde opgefokte bange agent tegenkomen... -O-

Angst = de slechtste raadgever.

En laat men nu weer angst aangepraat worden, iedereen moet waakzaam zijn.. rot toch op.
jaja, gewoon doen alsof dr niks aan de hand is. kop in het zand en actie voeren met het gebroken geweertje....

maar goed, bang zijn dat je misschien een bange agent tegen komt en daardoor neergeschoten word? alsjeblieft zeg, wat een onzin. de kans dat je EN de postcodekanjer EN de staatsloterij wint is aanzienlijk groter.

Overigens is de vergelijking met Amerikaanse agenten echt niet reëel, die opleiding van hun duurt een paar weken.... in Nederland 3 tot 4 jaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 15:24 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat ook mensen van een ander soort kaliber, ik heb ze een keer in actie gezien in Spanje, dat klusje was in een paar seconden geklaard
Het zijn geen superhelden ofzo, maar gewoon mensen die een opleiding gehad hebben. En ook die figuren kunnen uit angst te snel naar een wapen grijpen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:10 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik ben zeker niet bang uitgevallen maar als ik nu hoor hoe politiek Den Haag zich uitspreekt over de bestrijding van terrorisme dan mag ik zeker wel bezorgd worden. Het lijkt wel alsof die heren in een soort droomwereld leven met totaal geen realiteitszin. Zo gisteren ook die Buma die werkelijk de hele vrijheid van meningsuiting aan de ban wil leggen. Al kijk ik daar niet van op als het om het CDA gaat. Die partij wil wel vaker zijn wil op de burgers leggen als het om geloof gaat. Euthanasie, abortus, werken op zondag etc.
De VVD met een soort Rambo syndroom waar je met geweld elk soort van probleem kunt oplossen.
De SP die als een soort vrouwe theresia door de wereld wil gaan. En dan de PVDA die vooral met zichzelf in de clinch ligt.

Tegen dit soort knapen die naar Syrie wil vertrekken moet je gewoon ferme taal uitspreken. En dan ben ik het al niet vaak eens met de PVV maar in deze heeft Wilders wel gelijk. Daar ligt het probleem en niet hier. Staatloos maken, alle rechten ontnemen als Nederlander ook al ben je zo Hollands als wat. Zoals Aboutaleb het eerder zei , als je het hier niet zit zitten rot dan op.
Ben ik met je eens ja, ik ben banger voor de laffe politiek dan voor een gewapende agent.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bouke-p op 16-01-2015 16:55:06 ]
  vrijdag 16 januari 2015 @ 16:59:44 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_148752314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:27 schreef john2406 het volgende:

[..]

Piet lees vooral die laatste regel daarin staat ik weet nog niet hoe ik erover denk, dus wat kan ik in deze dan uitleggen?
Kortom, je roept maar wat doms zonder te weten hoe en wat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_148752317
quote:
18s.gif Op donderdag 15 januari 2015 20:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Rustig jongens! Niemand heeft ervoor gepleit dat de straatagent met een automatisch geweer rondloopt, het gaat om politie-agenten die een extra functie hebben en hiervoor een extra training hebben gevolgd, dus om de 'elite'-eenheden van de politie. Ze willen simpelweg in elke regio een team hebben zodat in geval van nood zo'n team (of een paar teams) snel ter plaatse kan zijn. Dat kan je gemakkelijk zelf afleiden als je even opzoekt hoeveel politie-agenten er zijn en hoe 2000 zich verhoudt tot dat aantal.
De ME voldoet niet omdat? De marechaussee voldoet niet omdat? Het leger voldoet niet omdat?

Het is gewoon een onzinverzoek, terreurstuiptrekking, schept geen vertrouwen in de politie/veiligheid zo.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  vrijdag 16 januari 2015 @ 17:01:37 #180
45206 Pietverdriet
pi_148752353
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:49 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Overigens is de vergelijking met Amerikaanse agenten echt niet reëel, die opleiding van hun duurt een paar weken.... in Nederland 3 tot 4 jaar.
En als je dan ziet wat een Agent in NL betaald krijgt, en hoe welke status het beroep heeft ...
pi_148753744
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kortom, je roept maar wat doms zonder te weten hoe en wat
Dus jij beoordeeld het al als dom of doms, ben benieuwd naar ook andere hun mening trouwens!

Stel ik heb twee vrouwen en kan er van beide geen afstand van doen b.v, mag dat dan of ben ik dan een bigamist of hoe heet dat ook weer.
Ik wil trouwens niet van twee walletjes eten, weet echter niet of dat met zoiets te vergelijken is?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2015 17:58:49 ]
pi_148753879
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:59 schreef trancethrust het volgende:

[..]

De ME voldoet niet omdat? De marechaussee voldoet niet omdat? Het leger voldoet niet omdat?
Nogmaals, ze willen met wat extra politie-agenten een extra cursus laten volgen zodat ze in geval van nood sneller met een zwaarder bewapende eenheid ter plaatse kunnen zijn. De gewone agent gaat niet met een machinegeweer lopen als dit verzoek zou worden gehonoreerd. Is het nodig of niet? Ik weet het niet. Is het gewenst of niet? Ik weet het niet.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_148753910
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En als je dan ziet wat een Agent in NL betaald krijgt, en hoe welke status het beroep heeft ...
Weet je ook wat een agent in Duitslan betaald krijgt?
Die of daar heb ik er op ons bedrijf ook gezien, die daar kwamen werken omdat agent minder opbracht, weet niet of dat vandaag de dag nog zo is?
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:03:20 #184
45206 Pietverdriet
pi_148753969
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Weet je ook wat een agent in Duitslan betaald krijgt?
Die of daar heb ik er op ons bedrijf ook gezien, die daar kwamen werken omdat agent minder opbracht, weet niet of dat vandaag de dag nog zo is?
Geen idee, maar het is wel een beroep met aanzien.
pi_148754043
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 18:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee, maar het is wel een beroep met aanzien.
Klopt ben ik met je eens en aanzien verdien iemand niet zomaar lijkt me?
Die zie ik ook nog wel op straat zonder laser gun of wat ook maar in die aard.
  vrijdag 16 januari 2015 @ 18:14:25 #186
45206 Pietverdriet
pi_148754223
Heeft wellicht te maken dat deze nog serieus politiewerk doen, veel meer oplossen en niet gebruikt worden als inkomstenbron
pi_148756790
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nogmaals, ze willen met wat extra politie-agenten een extra cursus laten volgen zodat ze in geval van nood sneller met een zwaarder bewapende eenheid ter plaatse kunnen zijn.
...
Nogmaals, je beschrijft de marechaussee.
pi_148757470
ik hoorde op bnr een agent zeggen dat ze de oren in de wijken willen blijven (nsb anyone :') big brother? :')) en geen zware wapens willen. dat daar een aparte unit voor moet worden ingezet. weet je fuck you, wat is dat voor lapzwans insteek. klacht; nederlandse agenten zijn vooral goed in lekker beetje rondlopen, sfeer proeven en maken en bonnen schrijven.
pi_148763250
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 19:45 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Nogmaals, je beschrijft de marechaussee.
Nee hoor, bovendien heeft de marechausse een andere taak dan het optreden bij een conflict waar burgers bij zijn betrokken, dat is toch echt het domein van de politie.
#NoDAPL
pi_148763325
Ze zouden beter een aparte opleiding invoeren voor de bonnenschrijvers zodat de volwaardige politie-agenten weer gewoon politiekwerk kunnen uitvoeren. Misschien krijgen onze politie-agenten dan weer wat meer zin in hun werk en krijgen de burgers weer wat respect voor hun werk. Persoonlijk heb ik geen moeite met die boetes zolang ze op rechtvaardig zijn (de burger moet weten waar hij aan toe is, het moet bewezen zijn dat die persoon die overtreding beging etc.) maar ik kots van die administratiekosten, wat een hypocriet geneuzel. Verhoog dan gewoon direct de boete maar het was afgesproken dat dat niet mocht en dus kwamen ze ineens met administratiekosten op de proppen. Hoe hypocriet kan je als politici zijn? En hoe sukkelig kan je ogen als politie-agent? "Dat wordt een boete van X Euro, daar komt Y Euro administratiekosten bij." :@
Zeg dan gewoon: dat wordt een boete van X+Y Euro.
#NoDAPL
pi_148768685
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ze zouden beter een aparte opleiding invoeren voor de bonnenschrijvers zodat de volwaardige politie-agenten weer gewoon politiekwerk kunnen uitvoeren. Misschien krijgen onze politie-agenten dan weer wat meer zin in hun werk en krijgen de burgers weer wat respect voor hun werk. Persoonlijk heb ik geen moeite met die boetes zolang ze op rechtvaardig zijn (de burger moet weten waar hij aan toe is, het moet bewezen zijn dat die persoon die overtreding beging etc.) maar ik kots van die administratiekosten, wat een hypocriet geneuzel. Verhoog dan gewoon direct de boete maar het was afgesproken dat dat niet mocht en dus kwamen ze ineens met administratiekosten op de proppen. Hoe hypocriet kan je als politici zijn? En hoe sukkelig kan je ogen als politie-agent? "Dat wordt een boete van X Euro, daar komt Y Euro administratiekosten bij." :@
Zeg dan gewoon: dat wordt een boete van X+Y Euro.
Als het gaat om het uitschrijven van verkeersbonnen, Daar heeft de politie voor mij allang zijn respect verkwanseld. En eerlijk gezegd denk ik niet dat oom agent het zelf ook nog begrijpt waarom hij dit beleid moet gaan verdedigen. Imago schade is denk ik voor de politie dodelijk om zijn werk goed te kunnen uitoefenen en zag ik zelf liever dat de politie meer corrigerend optreedt dan lukraak boetes uitschrijft. Maar dat zal wel puur met economische redenen te maken hebben.

Van wat ik begrijp is de politiek al een beetje ingebonden, betreft de bewapening van politie en is de nadruk nu meer gelegd op de speciale eenheden waar ik niks op tegen heb. Ik wil graag tegen de wijkagent een normale discussie kunnen voeren, want ik weet wel zeker dat ik hem mijdt als hij zwaar bewapend is met enorme wapens, cursus of niet.
pi_148769129
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 22:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee hoor, bovendien heeft de marechausse een andere taak dan het optreden bij een conflict waar burgers bij zijn betrokken, dat is toch echt het domein van de politie.
Nee.

Taken binnen en buiten Nederland

quote:
De marechaussee werkt voor de Nederlandse Staat. Dat zijn de overheden van het Koninkrijk der Nederlanden en het land Nederland. Het werk van de marechaussee bestaat uit:

militaire politietaak;
grenspolitie;
bewaken en beveiligen;
bijstand openbare orde en veiligheid;
...
http://www.defensie.nl/organisatie/marechaussee/inhoud/taken

Het is compleet van de zotte voor te stellen de politie te paramilitairiseren `omdat terreur'. Compleet tegen democratische beginselen in. De politie is er ter handhaving van wetten door burgers, niet door terroristen of ander zeldzaam zwaarbewapend tuig.

Was het de politie die de Molukse treinkaping beeindigde? Als er hier mensen met M16s rondlopen, stel je je dan echt voor dat amper getrainde politiemensen daar tegenop gaan? Ook de agenten die dapper nu sleutelpunten beschermen beginnen weinig tegen automatische wapens. Is het antwoord dan echt dat je die agenten zwaarder moet bewapenen en beter moet trainen? Of is het antwoord simpelweg dat dat de taak niet is van agenten?
Dat laatste dus. Duidelijk. Op schietgrage en zwaarbewapende groepen stuur je speciale eenheden af. Die kun je evt. opschalen, maar zelfs dat lijkt me een stuiptrekking.
Als de shit echt de fan raakt en je hebt snel lokaal veel getrainde mankracht nodig dan valt dat perfect in het mandaat van de marechaussee. Een paar extra getrainde agenten gaan in zo'n situatie bovendien al echt niet helpen. Als de shit nog harder de fan raakt en je hebt bijna overal in NL getrainde mankracht nodig (zeer onwaarschijnlijk), dan valt dat in het mandaat van het leger.
Beter coordineren ze hun staat van waakzaamheid onderling i.p.v. de boel te laten escaleren in een soort wapenrace tussen politie en `normale' criminelen, dat zou pas onveilig zijn.

Het enige uit dat artikel wat goed hout snijdt, is dit:
quote:
Verder moet er een intensievere opsporing van de georganiseerde handel in wapens komen. Het moeilijker maken van het in bezit krijgen van wapens heeft een preventieve werking, stelt de ACP. Van de Kamp: ,,In de afgelopen jaren heeft de (internationale) opsporing in de handel van wapens onvoldoende prioriteit gehad. De beschikbare capaciteit is vooral ingezet op de geregistreerde wapens en schietverenigingen.''
  zaterdag 17 januari 2015 @ 07:25:10 #193
427108 flufffy
totò schillaci
pi_148769190
die zijn straks veel te druk om hun eigen kutgezin te redden als de pleuris uitbreekt :')
pi_148769261
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2015 16:10 schreef MakkieR het volgende:

Tegen dit soort knapen die naar Syrie wil vertrekken moet je gewoon ferme taal uitspreken. En dan ben ik het al niet vaak eens met de PVV maar in deze heeft Wilders wel gelijk. Daar ligt het probleem en niet hier. Staatloos maken, alle rechten ontnemen als Nederlander ook al ben je zo Hollands als wat. Zoals Aboutaleb het eerder zei , als je het hier niet zit zitten rot dan op.
Het zou slim van Wilders zijn als ie een keer zou zeggen: 'met dit beleid spelen jullie mij in de kaart en daar zou ik blij mee moeten zijn maar dat ben ik niet.'
pi_148769272
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 17:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zwaarder bewapende agenten? Mannen en vrouwen bewapend met Heckler & Koch in je woonwijk?

Police state is coming!
police staat is er al lang imo.
pi_148769285
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 07:56 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Beter dan Islamitische Staat.
pi_148769289
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 07:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Beter dan Islamitische Staat.
je bent wel erg snel tevreden ;(
pi_148771242
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 02:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik wil graag tegen de wijkagent een normale discussie kunnen voeren, want ik weet wel zeker dat ik hem mijdt als hij zwaar bewapend is met enorme wapens, cursus of niet.
Dat is nu het hele probleem met de politie. Je kan al jaren geen discussie voeren met een wijkagent, want deze wijkagenten gaan discussie uit de weg. Juist omdat ze hun werkelijke opdracht (geld binnenharken) zelf al niet meer kunnen rechtvaardigen.

En eerlijk is eerlijk; ik vermijd elke politieagent al jaren. Als ik toevallig de wijkagent zie lopen, ga ik aan de andere kant van de straat lopen omdat ik hem niet vertrouw. Voor zover ik bij mezelf kan nagaan heb ik niets verkeerds gedaan; het is enkel ter preventie. Omdat er altijd wel op iedere burger iets is aan te merken waarvoor zo'n pipo een bon gaat schrijven.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zaterdag 17 januari 2015 @ 11:15:40 #199
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_148771251
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 07:56 schreef SuperFood het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:14 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Dat is nu het hele probleem met de politie. Je kan al jaren geen discussie voeren met een wijkagent, want deze wijkagenten gaan discussie uit de weg. Juist omdat ze hun werkelijke opdracht (geld binnenharken) zelf al niet meer kunnen rechtvaardigen.

En eerlijk is eerlijk; ik vermijd elke politieagent al jaren. Als ik toevallig de wijkagent zie lopen, ga ik aan de andere kant van de straat lopen omdat ik hem niet vertrouw. Voor zover ik bij mezelf kan nagaan heb ik niets verkeerds gedaan; het is enkel ter preventie. Omdat er altijd wel op iedere burger iets is aan te merken waarvoor zo'n pipo een bon gaat schrijven.
Bang zijn voor een wijkagent :')
Gewoon naar de grond kijken en "yes baws" zeggen wanneer hij je iets vraagt.
pi_148771347
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 januari 2015 11:15 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Nee. Gewoon nee.

[..]

Bang zijn voor een wijkagent :')
Gewoon naar de grond kijken en "yes baws" zeggen wanneer hij je iets vraagt.
Ik ben niet bang voor de wijkagent. Ik vermijd om hem de gelegenheid te geven mij een bon aan te smeren, want dat is het enige waar hij toe in staat is. En een bon kost mij geld.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')