SPOILER: Kampioen afbeeldingen 2010/2011, 2011/2012, 2012/2013 en 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2014/2015Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Gifjes enzulksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.t![]()
twitter:AFCAjax twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 15:13:23Oefenduel #Ajax - Jong sc Heerenveen 6-0 (3-0). Goals: El Ghazi (2x), Zimling, Sigthórsson, Zivkovic en Ligeon. http://t.co/M9CitxgEAh reageer retweet
![]()
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:26 schreef Vermecelli het volgende:
Waarom schrijf je Tweede Seizoenshelft met hoofdletters?'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300![]()
Opstelling Ajax: Boer; Ligeon, Tete, Mirani (46. Van Bruggen), Van Koesveld; Bazoer, Zimling (66. Menig) Van de Beek (46. Nouri); Menig (46. Muric), Sigthórsson (46. Zivkovic), El Ghazi.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:28 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:AFCAjax twitterde op dinsdag 13-01-2015 om 15:13:23Oefenduel #Ajax - Jong sc Heerenveen 6-0 (3-0). Goals: El Ghazi (2x), Zimling, Sigthórsson, Zivkovic en Ligeon. http://t.co/M9CitxgEAh reageer retweet
Opstelling sc Heerenveen: Noring, Warmolts, St. Juste, Huizing, Bikel, Chacon, van Amersfoort, Thorsby (57. Amin ), Namli (57. Varga), Huser, Kada (46. Gudmondsson).
Scoreverloop: 11. Zimling 1-0, 16. El Ghazi 2-0, 24. Sigthórsson 3-0, 52. Zivkovic 4-0, 68. Ligeon 5-0, 73.El Ghazi 6-0.![]()
Zimlinggod.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Mooie goal schijnbaar.quote:Verslag en foto's: http://www.ajax.nl/Ajax-N(...)-Jong-Heerenveen.htmquote:Na ruim tien minuten kwam Ajax alsnog op voorsprong. Een afgeslagen hoekschop belandde voor de voeten van Niki Zimling, die besloot de bal in één keer op de slof te nemen. Een schitterende streep resulteerde in de 1-0 voorsprong.![]()
Sana waarschijnlijk naar malmo.
http://nos.nl/artikel/2013174-malmo-ff-verlost-ajax-van-sana.html“Satan has been the best friend the church has ever had, as he has kept it in business all these years!”![]()
quote:Onana per direct naar Ajax
Het (derde-)keepersprobleem van Ajax is opgelost. De Amsterdammers nemen het grote talent André Onana (18) per direct over van FC Barcelona, in plaats van komende zomer. Vandaag zet de doelman uit Kameroen zijn handtekening onder een nieuwe verbintenis.
Doordat Onana in Catalonië een aflopende verbintenis had, kon directeur voetbalzaken Marc Overmars van Ajax begin januari toeslaan en de keeper slechts voor een opleidingsvergoeding per komende zomer overnemen. FC Barcelona reageerde furieus en coach Jordi Vinyals van Barça Juvenil A (onder 19) passeerde de keeper voor het eerstvolgende competitieduel met Damm. Barcelona gaf aan de rest van het seizoen voorrang te geven aan Andreu Cases en Guille Lara, die de club wel trouw blijven.
Omdat Ajax door de blessures van de doelmannen Peter Leeuwenburgh (20) en Norbert Alblas (20) om een derde keeper verlegen zat, leek het voor alle partijen het beste Onana direct naar Amsterdam te laten verhuizen. Ook al, omdat de verhuurde Mickey van der Hart (20) niet kon worden teruggehaald bij Go Ahead Eagles en Indy Groothuizen (18) bij blessures en/of schorsingen van Jasper Cillessen en Diederik Boer nog niet rijp wordt geacht voor het grote werk.quote:Malmö FF heeft Ajacied Tobias Sana uit zijn lijden verlost. De eerste aankoop van Overmars werd bij het tekenen van zijn contract al een ‘gokje’ genoemd, omdat hij Ajax slechts 320.000 euro kostte. Ondanks een flitsende start wist Sana het in de ArenA nooit waar te maken, waarna Ajax hem transfervrij liet gaan. Bij Malmö FF tekende hij een contract voor vier jaar. Overmars zou Overmars niet zijn als hij geen percentage doorverkoop wist te bedingen.Telegraafquote:Officieel bod van OSC Lille op Kolbeinn Sigthorsson
De interesse van OSC Lille in Kolbeinn Sigthorsson neemt steeds serieuzere vormen aan. De Franse Ligue 1-club bracht bij Ajax een officieel bod uit op de IJslander. Dat bedrag kwam nog niet in de buurt van de som, die de landskampioen voor ogen heeft. Bovendien moeten de Amsterdammers nog beslissen of ze Sigthorsson deze winter überhaupt willen verkopen en Richairo Zivkovic al goed genoeg is voor de rol van reservespits achter Arek Milik. „Ik heb geen veto, maar wel een heel belangrijke stem”, zei Frank de Boer desgevraagd in Qatar.![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 14 januari 2015 07:28 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ach Sana. Niks mis met die gast. Hoop dat hij het gaat maken bij Malmö.![]()
![]()
Godver dump die gare IJslander nou gewoon
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal![]()
Krijgt in de zomer weer contractverlenging en Milik wordt niet vastgelegdquote:Op woensdag 14 januari 2015 07:42 schreef StarGazer het volgende:
Godver dump die gare IJslander nou gewoonOh.![]()
Ik zie het nog gebeuren ookquote:Op woensdag 14 januari 2015 07:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Krijgt in de zomer weer contractverlenging en Milik wordt niet vastgelegd
Dat ze Milik überhaupt nog niet hebben vastgelegd
Duurt wel erg lang inderdaadquote:Op woensdag 14 januari 2015 08:28 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik zie het nog gebeuren ook
Dat ze Milik überhaupt nog niet hebben vastgelegdOh.![]()
Beide lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:28 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ik zie het nog gebeuren ook
Dat ze Milik überhaupt nog niet hebben vastgelegd![]()
quote:iemand die kan voetballen en Siggy vergelijken
.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Zegt een fan van een club die Kazim motherfokkin Kazim in de spits heeft lopenquote:
Kijk naar de postgeschiedenis van die vent. Over obsessies gesproken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]iemand die kan voetballen en Siggy vergelijken
.
![]()
Zijn obsessie met Andersen is vooral hilarisch.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Kijk naar de postgeschiedenis van die vent. Over obsessies gesproken.'Wish I was old and a little sentimental'
Hij moet ook al zóveel posten in het Veltmantopique.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:55 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Zijn obsessie met Andersen is vooral hilarisch.![]()
Hij heeft het maar druk met Ajax.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hij moet ook al zóveel posten in het Veltmantopique.'Wish I was old and a little sentimental'
Ajax.nlquote:14 januari 2015
Ajax is in de eerste seizoenshelft het meest effectief geweest met doelpogingen. Liefst 20,9 procent van de schoten richting doel werden omgezet in een doelpunt. Hiermee bleef de huidige nummer 2 van de Eredivisie de overige 17 clubs voor, zo blijkt uit cijfers van Opta, de officiële datapartner van de Eredivisie.
Ajax wist in de eerste 17 wedstrijden van dit eredivisieseizoen 206 keer een doelpoging te ondernemen. Hiervan eindigde precies de helft op doel. In 43 van de gevallen werd de doelpoging ook tot doelpunt gepromoveerd. Verder werd er 48 keer een doelpoging geblokt door de tegenstander geblokt.
Ook op enkele andere statistiekenlijstjes is Ajax in de hoogste regionen te vinden. Zo scoorden maar liefst zeven invallers voor Ajax, meer dan bij welke andere club dan ook. Arek Milik scoorde tweemaal als invaller tegen Willem II, terwijl Anwar El Ghazi zowel tegen AZ als FC Utrecht trefzeker was terwijl hij niet als basisspeler aan het duel was begonnen. Bovendien scoorde hij als invaller in het uitduel met FC Barcelona.
Het ultieme ‘duel der invallers’ was natuurlijk Excelsior - Ajax toen Mike van der Hoorn en Richairo Zivkovic Ajax met twee doelpunten in de laatste tien minuten alsnog naar de overwinning schoten. Met die 0-2 overwinning in Rotterdam hield Ajax voor de vijfde keer dit seizoen de nul. Ajax bezet daarmee in dat betreffende overzicht de vierde plaats. Wil Ajax qua clean sheets de prestatie van vorig seizoen overtreffen, dan zal het in 2015 verdedigend nog iets beter moeten: vorig jaar kreeg Ajax in 15 van de 34 competitiewedstrijden geen enkel doelpunt tegen.
Meer goals en meer punten
Vorig jaar werd weliswaar veel vaker de nul gehouden, toch is alles relatief. Zo kreeg Ajax deze jaargang na 17 wedstrijden slechts één doelpunt meer tegen dan vorig seizoen rond de jaarwisseling. Verder is er qua resultaten juist progressie te zien. Er is vaker gescoord (43 om 39) en bovendien heeft Ajax vijf punten meer behaald in de eerste helft van het seizoen dan vorig jaar om deze tijd. En dat terwijl het al tegen vijf van de zeven tegenstanders uit de top-8 een uitwedstrijd heeft gespeeld.
Ook qua passing op de helft van de tegenstander staat Ajax bovenaan. Van de 4.582 passes die Ajax-spelers op de vijandelijke helft naar elkaar verstuurden kwam liefst 77,2 procent aan. Indien de passing op de eigen helft ook wordt meegerekend bezet Ajax een tweede plaats achter Vitesse, met 83,6 procent precisie op passes. Ook qua precisie van voorzetten uit open spel staat Ajax tweede. 26,5 procent van de 264 voorzetten bereikten een medespeler.
Progressie is er nog te boeken op het verdedigende vlak. Maar liefst acht ploegen kregen minder schoten tegen dan Ajax. Toch werd slechts 7,6 procent van de 222 schoten uiteindelijk een tegendoelpunt. Op dat vlak scoort alleen koploper PSV ietsje beter.
Alle statistieken ten spijt zal Ajax in de tweede seizoenshelft een achterstand van vier punten op PSV goed moeten maken om zich voor de vijfde keer op rij tot landskampioen te kronen. Het feit dat Ajax qua eredivisieresultaten beter scoort dan in de afgelopen vier kampioensjaren moet de ploeg ongetwijfeld vertrouwen geven in de komende traditionele inhaalrace.Gourmetten of steengrillen?![]()
quote:Bazoer maakt indruk en wacht nieuw contract
Riechedly Bazoer (18) kan binnenkort een nieuwe contractaanbieding van Ajax tegemoet zien. De club wil de huidige verbintenis van de middenvelder, die medio 2016 afloopt, openbreken en verlengen.
De onderhandelingen daarover moeten nog beginnen. Ook Bazoer heeft de intentie langer bij Ajax te blijven.
De jonge Utrechter kwam twee jaar geleden over van PSV en maakte vorige maand, in de competitiewedstrijd tegen Willem II (5-0), zijn competitiedebuut in het eerste elftal.
Afgelopen week was Bazoer met de A-selectie van de landskampioen op trainingskamp in Qatar, waar trainer Frank de Boer hem de meest opvallende speler noemde.![]()
Ik snap nog steeds niet waarom Bazoer is omgevormd tot een middenvelder. Hij stond bij psv altijd centraal achterin en gold toen als een supertalent. Als middenvelder maakt hij op mij nog niet echt veel indruk. Maar daar denkt het TH heel anders over. Hopelijk zie ik het helemaal verkeerd.![]()
Centraal achtering heb je Veltman, Viergever en vd Hoorn al. Bazoer krijgt met die 3 als concurrent nooit een kans op die positie. Hij kan zich beter richten op de nr 6 positie.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:15 schreef S15 het volgende:
Ik snap nog steeds niet waarom Bazoer is omgevormd tot een middenvelder. Hij stond bij psv altijd centraal achterin en gold toen als een supertalent. Als middenvelder maakt hij op mij nog niet echt veel indruk. Maar daar denkt het TH heel anders over. Hopelijk zie ik het helemaal verkeerd.![]()
Maar Veltman en Van der Hoorn zijn geen toppers. Viergever is linksbenig.quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Centraal achtering heb je Veltman, Viergever en vd Hoorn al. Bazoer krijgt met die 3 als concurrent nooit een kans op die positie. Hij kan zich beter richten op de nr 6 positie.![]()
Ajax gaat met die 8 miljoen Lazio aftroeven in de strijd om Hoedt!!quote:Op woensdag 14 januari 2015 09:15 schreef Leonos het volgende:
Waar blijft mijn nieuwe spelert voor 8 miljoen?![]()
![]()
Veltman is de nieuwe Stam en velen hier hebben veel vertrouwen in Vd Hoorn.quote:Op woensdag 14 januari 2015 10:11 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Maar Veltman en Van der Hoorn zijn geen toppers. Viergever is linksbenig.![]()
Veltman is meer een type F de Boer al zal hij dat niveau waarschijnlijk niet gaan halen, verder is het voor een goeie "6" makkelijker om die cv plek in te vullen dan andersom.quote:Op woensdag 14 januari 2015 11:23 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Veltman is de nieuwe Stam en velen hier hebben veel vertrouwen in Vd Hoorn.![]()
Mooi dat Onana nu al erbij komt, kunnen we wel gebruiken met blessures bij Jong Ajax.
Verder als je zo de statistieken bekijkt is Ajax aardig bezig. Toch zat er natuurlijk meer in. Op naar een volgende geslaagde inhaalrace![]()
Heeft toch paar leuke wedstrijden gespeeld. werd daarna alleen vrij matigquote:Op woensdag 14 januari 2015 11:38 schreef HPLC het volgende:
[..]
Sana... ik was de beste man alweer vergeten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.![]()
quote:Andre Onana per direct naar Ajax
Ajax en FC Barcelona hebben overeenstemming bereikt over de directe overgang van Andre Onana. Op 3 januari jongstleden maakte Ajax reeds bekend dat de doelman per 1 juli 2015 de overstap zou maken. Het talent tekende vandaag een contract dat per direct in gaat en loopt tot en met 30 juni 2018. De overeenkomst met zijn huidige club FC Barcelona liep nog tot 30 juni 2015.
Onana werd op 2 april 1996 geboren in Nkol Ngok (Kameroen). Hij speelde sinds 2010 in de jeugdopleiding van FC Barcelona. Dit seizoen kwam Onana uit voor het elftal onder 19 jaar van FC Barcelona.
,,Ik ben erg blij dat ik de stap naar Ajax heb gemaakt'', reageert Onana na de ondertekening van zijn contract. ,,Er waren aardig wat clubs geïnteresseerd maar ik hoefde hier eerlijk gezegd niet lang over na te denken. Toen Ajax interesse toonde was het voor mij eigenlijk meteen duidelijk dat ik naar deze club wilde. De voetbalfilosofie spreekt mij enorm aan en het feit dat de jeugd bij Ajax een kans krijgt, was voor mij ook een belangrijk punt. Ik heb er dan ook enorm veel zin in om te beginnen.''
Ook Ajax' directeur voetbalzaken Marc Overmars toonde zich content met de nieuw aangetrokken doelman: ,,Andre is een zeer talentvolle keeper die in de toekomst kan gaan strijden om de opvolging van Jasper Cillessen. Hij kan samen met de keeperstalenten die we op dit moment al hebben rondlopen, de concurrentie aangaan voor die positie. Vanwege de vele blessures is het een prettige bijkomstigheid dat hij nu per direct de overstap maakt.''![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: