Ondertussen is dat wel erg lang geleden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:42 schreef Sked het volgende:
[..]
Kazim was vanuit zijn jeugd gewoon opgeleid als spits. Wanneer snappen mensen dat nou
Ja, dus? Als iemand weet dat hij in de spits kan spelen en er de kwaliteiten voor heeft, waarom zou je hem dan niet halen als spits?quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:43 schreef Adames het volgende:
[..]
Ondertussen is dat wel erg lang geleden.
Het is niet zo zwart-wit als ik het zeg want hij heeft ook Bilal gehaald voor 3,5 miljoen.. wat ik een erg onlogische aankoop vind voor iemand als Van Geel. Ben op zich wel een voorstander van het rustig aan doen met de beschikbare financien, maar soms denk ik echt dat Van Geel in de loop der jaren teveel op geld is gefixeerd.quote:
Rechtsbuitenquote:Op woensdag 14 januari 2015 22:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor welke positie dacht jij dan dat 'ie gehaald is?
Natuurlijk ben je met geld bezig als je jarenlang schulden hebt gehad. ffsquote:Op woensdag 14 januari 2015 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart-wit als ik het zeg want hij heeft ook Bilal gehaald voor 3,5 miljoen.. wat ik een erg onlogische aankoop vind voor iemand als Van Geel. Ben op zich wel een voorstander van het rustig aan doen met de beschikbare financien, maar soms denk ik echt dat Van Geel in de loop der jaren teveel op geld is gefixeerd.
Ja, wat gewoon flauwekul is. Hij is ook gewoon gebonden aan restricties vanuit Feyenoord zelf. Dit was nota bene de eerste zomer dat er weer mondjesmaat investeringen gedaan konden worden.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het is niet zo zwart-wit als ik het zeg want hij heeft ook Bilal gehaald voor 3,5 miljoen.. wat ik een erg onlogische aankoop vind voor iemand als Van Geel. Ben op zich wel een voorstander van het rustig aan doen met de beschikbare financien, maar soms denk ik echt dat Van Geel in de loop der jaren teveel op geld is gefixeerd.
Dus jij dacht dat Kazim gehaald was voor een positie waar we op dat moment Bilal, Schaken en Verhoek voor hadden en waar je eventueel Boetius ook nog kan neerzetten. Tering, dan ben je wel dom zeg.quote:
Tering wat ben jij weer vervelend zeg. Vond het daarom ook niet zo'n logische transfer.. maar bij zijn vorige clubs speelde hij dacht ik op de vleugel. Ach lekker boeiendquote:Op woensdag 14 januari 2015 22:47 schreef Caland het volgende:
Dus jij dacht dat Kazim gehaald was voor een positie waar we op dat moment Bilal, Schaken en Verhoek voor hadden en waar je eventueel Boetius ook nog kan neerzetten. Tering, dan ben je wel dom zeg.
Wel een risico om iemand als spits te halen die daar niet eerder heeft gespeeld.. maar goed, in de eredivisie kom je er kennelijk mee wegquote:'Kazim gehaald voor spitspositie'
14-08-2014 | 09:52
Colin Kazim-Richards wordt door Feyenoord gehaald voor de spitspositie. Hij zal bij Feyenoord alleen op de flanken worden gebruikt als er nog een andere centrumspits wordt gehaald.
"Als zich voor eind augustus nog een buitenkans voordoet, dan slaan wij toe. Anders hebben wij ons met de komst van Kazim ingedekt," vertelt Van Geel aan RTV Rijnmond. "Bij zijn andere clubs had hij vaak spitsen van het kaliber Drogba voor zich, waardoor hij niet aan de bak kwam."
Het was of een spits van het kaliber Dost, De Jong of een goedkopere (nood)oplossing. Wat dus Kazim werd. Dat kun je risico noemen, maar ook gewoon duidelijk en redelijk beleid.quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Overigens heb je wel gelijk hoor.. was het alweer vergeten dit
[..]
Wel een risico om iemand als spits te halen die daar niet eerder heeft gespeeld.. maar goed, in de eredivisie kom je er kennelijk mee weg
quote:Op woensdag 14 januari 2015 21:59 schreef Dekatria het volgende:
De Championship, speelt daar onze boy Drenthe ook niet toevallig?Die is volgens mij op weg naar China, beetje doekoe verdienen, jwz #yoloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Geruchten zijn dat Feyenoord minimaal een miljoen wil, dat zou helemaal fantastisch zijn als dat lukt. Dan wil ik best wel een half jaar tegen die mislukte Nedpanner aankijkenquote:Op woensdag 14 januari 2015 22:05 schreef Caland het volgende:
Toch, als je er nog 7 ton voor gaat krijgen is dat best wel prima. Die is binnengehaald met een bijna-jeugdcontractje onder het mom van je weet maar nooit, beetje opgetraind en nog aardig rendement voor krijgen ook. Had ook niemand verwacht.
Ik maak de vergelijking met Ajax EN PSV. Omdat zij op dit moment nou eenmaal boven jullie staan op de ranglijst. Heeft verder niets met Ajax te maken, tegen die club heb ik net 'zoveel' (of zo weinig) als FC Twente of iets dergelijks. Het lijkt me toch dat Feyenoord naar 'boven' wil kijken om nog zo dicht mogelijk bij Ajax, die toevallig 2e staan, in de buurt te komen. Ik probeerde slechts aan te geven wat in mijn ogen het (redelijk subtiele) verschil tussen dit Feyenoord en Ajax en PSV was en ik vond die wedstrijd Feyenoord - Ajax daarin echt tekenend.quote:Op woensdag 14 januari 2015 19:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Tering zeg, moet jij echt in elke post die je plaatst een vergelijking met Ajax oid maken?
Maar dat zegt niet zoveel, iedere aanvaller die een bal kan raken maakt er wel 9 a 10 in dit seizoen in de eredivisiequote:Het pijnpunt van Feyenoord ligt gewoon weer aan het begin van het seizoen, waar je teveel onnodige punten hebt verspeeld omdat je selectie niet compleet was. Daarbij spelen we al het hele seizoen praktisch zonder linksbuiten, om dat nou allemaal op Kazim te gooien die iets van 7 goals maakte met een gelijk aantal assists gaat mij wat ver.
Het is ook wel erg dat ze al 3 keer op rij een spits hebben gehaald die niet door de scouting gevonden is, maar per toeval onder de aandacht kwam. Iedereen met FC Twente nieuws als Google Alert, Koemans zoon op een gemiddelde strandvakantie of Pierre van Hooijdonk met 1 blik op z'n contactenlijst vonden meer spitsen dan de fulltime scout(s) in 4 jaar tijd... Wtf doen die mensen daar bij jullie? En krijgen ze echt daadwerkelijk salaris enzo?quote:Op woensdag 14 januari 2015 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Overigens heb je wel gelijk hoor.. was het alweer vergeten dit
[..]
Wel een risico om iemand als spits te halen die daar niet eerder heeft gespeeld.. maar goed, in de eredivisie kom je er kennelijk mee weg
Dat die spitsen het daar zo goed doen komt ook wel door een gedeelte druk die er bij Feyenoord komt kijken... Kijk naar een Armenteros, die kon de verwachtingen van Feyenoord niet aan, maar bij Willem II, waar minder verwachtingen zijn, kan hij vrij spelen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 00:45 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Ik maak de vergelijking met Ajax EN PSV. Omdat zij op dit moment nou eenmaal boven jullie staan op de ranglijst. Heeft verder niets met Ajax te maken, tegen die club heb ik net 'zoveel' (of zo weinig) als FC Twente of iets dergelijks. Het lijkt me toch dat Feyenoord naar 'boven' wil kijken om nog zo dicht mogelijk bij Ajax, die toevallig 2e staan, in de buurt te komen. Ik probeerde slechts aan te geven wat in mijn ogen het (redelijk subtiele) verschil tussen dit Feyenoord en Ajax en PSV was en ik vond die wedstrijd Feyenoord - Ajax daarin echt tekenend.
[..]
Maar dat zegt niet zoveel, iedere aanvaller die een bal kan raken maakt er wel 9 a 10 in dit seizoen in de eredivisieBoymans, Kramer, de Leeuw en zelfs Armenteiros. En dat terwijl ze minder dat over het algemeen met veel minder kansen moeten doen dan de spits bij Feyenoord.
Misschien is spitsenprobleem het verkeerde woord en je kan niet de volledige schuld bij die Kazim leggen maar Feyenoord heeft wel een probleem/grote zwakte dat het makkelijkst (grotendeels) op te lossen is door er een goede spits bij te zetten. Het aantal kansen, balbezit of tegengoals daar is met dit materiaal ook niet echt veel meer op te winnen, en dat hoeft op zich ook niet. Maar zet Pelle, Guidetti of De Jong daar neer tijdens de (sub)topwedstrijden tegen Ajax, Vitesse, Twente, AZ en PSV en in 4 van die 5 wedstrijden scoren ze minimaal 1 keer op individuele kwaliteit alleen al, bijna ongeacht het team waarin ze spelen. Om maar aan te geven dat het verschil tussen bovenaan staan en 12 punten achterstaan hem niet zit in het met 4-0 weggespeeld worden door die teams, maar door jezelf tekort te doen omdat de spits niet 1 kansje per wedstrijd meer verzilvert dan nu.
Het is best lachwekkend dat keeper Vermeer volgens mij meer punten heeft 'gepakt' persoonlijk dan de spitsen, zoiets heb ik volgens mij nog nooit gezien bij een Nederlandse topclub. Hoewel Vermeer een goede keeper is, kun je niet gaan verwachten dat ie met z'n verdediging 15 keer de 0 houdt
En Twente, Groningen en Heerenveen halen zulke goede spitsen. Borven bij Twente, echt helemaal niks. Hoesen bij Groningen, laat niks zien. Dalland (of iets dergelijks) bij Heerenveen, speelt ook totaal niet.quote:Op donderdag 15 januari 2015 01:11 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Het is ook wel erg dat ze al 3 keer op rij een spits hebben gehaald die niet door de scouting gevonden is, maar per toeval onder de aandacht kwam. Iedereen met FC Twente nieuws als Google Alert, Koemans zoon op een gemiddelde strandvakantie of Pierre van Hooijdonk met 1 blik op z'n contactenlijst vonden meer spitsen dan de fulltime scout(s) in 4 jaar tijd... Wtf doen die mensen daar bij jullie? En krijgen ze echt daadwerkelijk salaris enzo?
Efficiënter zou zelfs bijna nog zijn door ze te vervangen door een afluisterapparaatje op de kantoren van de technische directeuren van Twente, Groningen, Heerenveen en AZ voor wat namen en info.Of een mailing lijst maken van de top 1000 spitsen uit FM, om via een massamailtje te vragen wie er kan scoren en nog een leuke gezellige club met een mooi stadion zoekt. Pff...
Op m'n geboortestadquote:
Het is iig duidelijk.quote:Op donderdag 15 januari 2015 03:29 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Sorry, ik maak het weer te lang
Dat vind ik eerlijk gezegd altijd een beetje een te makkelijk excuus. Hoewel een volle Kuip zeer imponerend kan zijn voor een speler, vind ik niet dat de druk daar de laatste jaren gigantisch of onredelijk is. Want als er veel eisen werden gesteld aan je kon iemand als Immers ook nooit 2 volle seizoenen overleven,week in week uit in de basis nog welquote:Op donderdag 15 januari 2015 03:07 schreef Toiletgebruiker het volgende:
[..]
Dat die spitsen het daar zo goed doen komt ook wel door een gedeelte druk die er bij Feyenoord komt kijken...
Dat zou kunnen, maar het was ook weer niet dat ie bij Feyenoord binnenkwam met torenhoge verwachtingen vanuit alles en iedereen toch? Of dat het publiek vijandig was ofzo. Als ie in dat half jaar een keer of 7 a 8 gescoord had en wat voorzetten had gegeven dan vond iedereen het volgens mij prima. De enige druk die hij had, was het iets beter doen dan Schaken en Verhoek geloof ik. Bij Heracles of NAC heeft de rechtsbuiten bij wijze van spreken meer druk vanuit de concurrentiequote:Kijk naar een Armenteros, die kon de verwachtingen van Feyenoord niet aan, maar bij Willem II, waar minder verwachtingen zijn, kan hij vrij spelen.
Was ook niet al te serieusquote:En Twente, Groningen en Heerenveen halen zulke goede spitsen. Borven bij Twente, echt helemaal niks. Hoesen bij Groningen, laat niks zien. Dalland (of iets dergelijks) bij Heerenveen, speelt ook totaal niet.
Wat heeft de scouting de laatste 8 jaren qua spelers opgeleverd die niet iedereen in NL al eeuwen kende eigenlijk? Alle grote succesverhalen zijn toch toevalstreffers of jeugdspelers volgens mij.quote:En het waren natuurlijk Twente en AZ die Guidetti en Pelle eigenlijk 'ontdekten' in eerste instantie, toen de scouts bij Feyenoord vermoedelijk nog niet eens van hun bestaan afwisten.
[quote]
Ben het wel met je eens dat de scouting kan verbeteren.
Over spitsen gesproken. Ik zie overigens dat Van Geel intussen zonder dat iemand in Rotterdam of Nederland het doorhad even de huidig topscorer van de eredivisie binnengesleept heeft? Weet Kramer zelf ook al dat ie een transfer heeft gemaakt?quote:
De kaarten die ik ''te vroeg'' heb gekocht via ticketshop zijn naar mijn weten gewoon nog geldig. Wel gewoon bij ticketshop.quote:Op donderdag 15 januari 2015 08:07 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
Die kaarten voor Roma-thuis bij ViaGogo, zijn die betrouwbaar of kunnen die geblokkerd zijn? Ik weet dat vorige week de verkoop te vroeg begon, maar heb de details niet helemaal meegekregen..
BAM heeft dus de verkiezing gewonnen met een plan dat ze niet waar kunnen maken. Dat lijkt op een oneerlijke overwinning.. als ik RdK was zou ik boos zijn.quote:]'Beter niks, dan een stadion dat we niet willen'
Komen er maximaal 70.000 of 76.000 plekken in de vernieuwde Kuip? De discussie over de grootte van het stadion lijkt op dit moment belangrijker dan de vraag of bouwer BAM de voetbaltempel op Zuid mag moderniseren. Een kwestie die de gemoederen binnen Feyenoord behoorlijk laat oplopen.
Een van de belangrijkste pionnen in dit spel, president-commissaris Dick van Well van de voetbalclub Feyenoord, houdt in de bergen van Oostenrijk het hoofd koel. Nee, hij heeft tijdens zijn vakantie weinig meegekregen van de nieuwjaarsreceptie van Feyenoord in het Maasgebouw, dus ook niet van het hoog oplopende debat over de toekomstige omvang van De Kuip.
,,Het is voor het eerst in de historie dat Feyenoord zoveel geld uitgeeft. Logisch dus dat we voorzichtig zijn,'' luidt zijn mening. Eind deze maand moeten alle rapporten van BAM en de Feyenoord-adviseurs binnen zijn waarna - vermoedelijk begin februari - een knoop wordt doorgehakt. Wat Van Well betreft wordt ook dán duidelijk hoeveel plekken het stadion gaat tellen.
Is het niet logischer dat er eerst een besluit over de grootte van het stadion wordt genomen?
Van Well: ,,Nee. Want voor BAM is het een kleine moeite om dit soort veranderingen in de plannen mee te nemen. Laat hen maar serieus naar beide opties kijken en met twee volwaardige plannen komen. Daarna is het aan ons om er een klap op te geven.''
Het is nog steeds niet duidelijk of jullie uiteindelijk voor BAM zullen kiezen. Hoe komt dat?
,,We werden destijds aangenaam verrast door het plan van BAM, maar dat hebben ze niet waar kunnen maken. Er komt nu een second best. Ik hoop dat dit slaagt, want dat verdient Feyenoord.''
Er is geen alternatief. Als Feyenoord 'nee' zegt tegen BAM, is de kans voor misschien wel 5 of 10 jaar verkeken.
,,Ik zeg: beter niks, dan een stadion dat we niet willen. Als het niet lukt, gaan we ook weer verder. Ja, we zullen chagrijnig zijn, net zoals we chagrijnig zijn als Feyenoord verliest.''
Projectdirecteur Hans Vervat houdt er binnenkort mee op. Als zijn opvolger wordt Ron Voskuilen, interim-directeur van Rotterdam Partners, genoemd.
,,Ik weet dat de gemeente heel erg voor Ron Voskuilen is. En ik zeg niet dat ik hem ongeschikt vind, maar wat hij kan brengen, kunnen Jan Nikken (de bouwcoördinator bij Stadion Feijenoord - red.) en ik ook. Als ik zie aan welke eisen de opvolger van Vervat moet voldoen, hebben we die kwaliteit zelf in huis.''
Ook de naam van oud-Kuip-directeur Jos van der Vegt viel.
,,Wat we ook nog zoeken, is iemand met vakmanschap op het gebied van entertainmentgebouwen. Dan zou Jos die rol inderdaad kunnen spelen. De vraag is of hij beschikbaar is. Maar er zijn nog meer kandidaten en bovendien maak ik die keus niet alleen. Daar ga ik met mij evenknie bij het stadion over praten.''
Vind persoonlijk de transfer van Uth naar Excelsior opmerkelijkerquote:Op donderdag 15 januari 2015 04:15 schreef Roland010 het volgende:
[..]
Over spitsen gesproken. Ik zie overigens dat Van Geel intussen zonder dat iemand in Rotterdam of Nederland het doorhad even de huidig topscorer van de eredivisie binnengesleept heeft? Weet Kramer zelf ook al dat ie een transfer heeft gemaakt?
http://www.eredivisiestanden.nl/topscorer
Kijk, dat zijn de mensen die de club moet hebbenquote:Op donderdag 15 januari 2015 09:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Een van de belangrijkste pionnen in dit spel, president-commissaris Dick van Well van de voetbalclub Feyenoord, houdt in de bergen van Oostenrijk het hoofd koel. Nee, hij heeft tijdens zijn vakantie weinig meegekregen van de nieuwjaarsreceptie van Feyenoord in het Maasgebouw, dus ook niet van het hoog oplopende debat over de toekomstige omvang van De Kuip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |