ik vind het er helaas ook niet duidelijker op gewordenquote:Op donderdag 15 januari 2015 20:23 schreef zombo het volgende:
[..]
Tot nu toe nergens in... o nu wel in Firefox. Maar wat is er nou eigenlijk verbeterd? Zie nog steeds niet (of niet meer) wat er is af- en bijgeboekt. Aan de jubelende reacties te zien zou het transparanter moeten zijn??? Ik kan nog een half jaar vakantie opnemen, dat is het enige wat ik weet.
Wellicht even cookies verwijderen. Dat hielp voorheen bij mij ook. Overigens met de engelstalige firefox vreemd genoeg weinig tot geen problemen met sites t.o.v. de nl-versie. Vreemd!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:19 schreef V__L_N het volgende:
Dat kreng van een site werkt bij mij op firefox nog steeds niet, altijd weer: The page cannot be displayed because an internal server error has occurred.
Dus speciaal daarvoor maar opera geinstalleerd.
Vakantiekaart vind ik trouwens wel duidelijk leesbaar. Rekentechnisch mis ik 1 minuut vakantie dit jaar. Maar goed, ze zullen wel weer 1 of andere vage rekenformule hebben gebruikt.
Vertel, waar gaat het over?quote:Meer mensen trouwens die een bagger nieuwsbericht (in word) hebben over buspakketjes? Zien we er uit als josti's?
Werkreportage dan?quote:Op vrijdag 16 januari 2015 09:26 schreef superkimmi het volgende:
moet vandaag bij uitzondering ook werken. Eigenlijk helemaal geen zin want wil naar Blijdorp om mijn nieuwe spiegelreflex camera uit te proberen
haha ja! Kijken hoe mensen reageren op een postbode met een grote camera om haar nekquote:
quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Je kan best lollige foto's maken tijdens het werk !
-een grote houten kast voor de deur, waarbij de brievenbus volledig is afgesloten
-weggewaaide post die blijft steken tussen de muur en de vlaggenstokhouder
-lollige briefjes bij de deur (vol met spelfouten: kloppen wand de bel doet t nie)
Succes met klussen!quote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef houdjemond het volgende:
[..]![]()
Ben vandaag vrij, nouja we gaan eens even klussen met kijkers, huisje krijgt eindelijk vormweer ziet er hier aardig uit dus succes allemaal!
Succesquote:Op vrijdag 16 januari 2015 10:34 schreef houdjemond het volgende:
[..]![]()
Ben vandaag vrij, nouja we gaan eens even klussen met kijkers, huisje krijgt eindelijk vormweer ziet er hier aardig uit dus succes allemaal!
Er staan wel meer fouten in. De hele aanhef is fout:quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
en toch weer een d/t-fout die makkelijk te voorkomen was geweest ...
Het bovenste laagje van de stickers laat altijd zonder enig probleem los.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:57 schreef zombo het volgende:
Die kennisgevingsstickers zijn soms zo vochtig dat ze niet meer van de kennisgeving gaan en/of daarna niet meer plakken.
+1 !quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Als de vorm, afmetingen en stevigheid van pakjes nou eens iets beter gecontroleerd zouden worden, zouden er wellicht wat minder problemen met die dingen zijn. Dat aanbellen iedere keer begint me ondertussen ook aardig de strot uit te komen.
Het overgrote deel van de pakjes die ik 's ochtends aan de chauffeur meegeef is afkomstig van ons bolleke.
Ditquote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Als de vorm, afmetingen en stevigheid van pakjes nou eens iets beter gecontroleerd zouden worden, zouden er wellicht wat minder problemen met die dingen zijn. Dat aanbellen iedere keer begint me ondertussen ook aardig de strot uit te komen.
Het overgrote deel van de pakjes die ik 's ochtends aan de chauffeur meegeef is afkomstig van ons bolleke.
Idd! VMBO-niveau.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Er staan wel meer fouten in.
Dat zou wel lullig zijn, als jij zo eerlijk bent en anderen (die het dagelijks doen en hun mond houden) ermee weg komen. Maar ja, zo is het levenquote:Op vrijdag 16 januari 2015 11:57 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hoop niet dat ik nu enorm op mijn kop ga krijgen
Moest in het vervolg wel zorgen dat ik niets vergeet, maar er werd gelukkig verder geen probleem van gemaaktquote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:31 schreef zombo het volgende:
[..]
Dat zou wel lullig zijn, als jij zo eerlijk bent en anderen (die het dagelijks doen en hun mond houden) ermee weg komen. Maar ja, zo is het leven
Ongelukjes kunnen gebeuren, het blijft mensenwerk in soms niet zo menselijke omstandigheden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:34 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Moest in het vervolg wel zorgen dat ik niets vergeet, maar er werd gelukkig verder geen probleem van gemaaktzou alleen wel wat jammer zijn als ik idd die zogenaamde misser veroorzaakt zou hebben, maar het ging om een vrij groot gebied dus het kan net zo goed een ander geweest zijn.
Dit. Kan niet vaak genoeg herhaald worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Als de vorm, afmetingen en stevigheid van pakjes nou eens iets beter gecontroleerd zouden worden, zouden er wellicht wat minder problemen met die dingen zijn. Dat aanbellen iedere keer begint me ondertussen ook aardig de strot uit te komen.
Het overgrote deel van de pakjes die ik 's ochtends aan de chauffeur meegeef is afkomstig van ons bolleke.
Ik doe bij adressen met gleufjes waar nog geen kennisgeving doorheen gaat dan ook geen moeite meer om een groter poststuk netjes door de bus te krijgen. Vouwen, proppen of wachten maar. Voor een Linda aanbellen, dat doe ik niet meer.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 21:09 schreef ebke het volgende:
[..]
Dit. Kan niet vaak genoeg herhaald worden.
Maar ook best veel adressen die gewoon daadwerkelijk een te kleine brievenbus hebben. En de meeste bewoners weten dat niet, of staan er niet bij stil. Kan dat wel begrijpen, maar het blijft aanmodderen zo. En die lullige briefjes veranderen dat ook niet lijkt me zo.
Misschien als er een keer een pakket door de brievenbus geramd wordt inclusief beschadiging, worden ze wel wakker.
Je moet maar geen dingen meer vergeten... Ja, want mensen vergeten dit soort dingen bewust.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 20:34 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Moest in het vervolg wel zorgen dat ik niets vergeet, maar er werd gelukkig verder geen probleem van gemaaktzou alleen wel wat jammer zijn als ik idd die zogenaamde misser veroorzaakt zou hebben, maar het ging om een vrij groot gebied dus het kan net zo goed een ander geweest zijn.
http://www.omroepmax.nl/maxgeheugentrainer/quote:Op vrijdag 16 januari 2015 22:35 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je moet maar geen dingen meer vergeten... Ja, want mensen vergeten dit soort dingen bewust.
Binnenkort op mijnpostnl: de geheugentrainer. Iedere werknemer wordt geacht elke dag minstens een uur hieraan te spenderen. In eigen tijd uiteraard.
Uitgestelde januaridip?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 06:54 schreef dud0r het volgende:
Wat is het weer godsgruwelijk rustig vandaag.![]()
En volgende week wordt niet veel beter.
Online op mijnpostnlquote:Op zaterdag 17 januari 2015 09:55 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat zakboekje voor postbezorgers heb ik nog nooit gezien
Bah! Zo te lezen was dit nog een geval van "voor het zingen de brievenbus uit". Denk eens aan de bezorger die die post anders zou moeten bezorgen.quote:
Oh ik dacht dat het een fysiek boekje wasquote:
Fysieke boekjes zijn er inderdaad ook, vast wel te krijgen via je teamcoachquote:Op zaterdag 17 januari 2015 15:36 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat het een fysiek boekje was![]()
Dank voor de link
als je dat ziet gewoon op terug klikken werkt ie weerquote:Op vrijdag 16 januari 2015 01:19 schreef V__L_N het volgende:
Dat kreng van een site werkt bij mij op firefox nog steeds niet, altijd weer: The page cannot be displayed because an internal server error has occurred.
Dus speciaal daarvoor maar opera geinstalleerd.
Vakantiekaart vind ik trouwens wel duidelijk leesbaar. Rekentechnisch mis ik 1 minuut vakantie dit jaar. Maar goed, ze zullen wel weer 1 of andere vage rekenformule hebben gebruikt.
Meer mensen trouwens die een bagger nieuwsbericht (in word) hebben over buspakketjes? Zien we er uit als josti's?
Dit onderwerp is zo ongeveer in elk werkoverleg hier al langs gekomen, maar ook hier blijven ze het zo doen iddquote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik haal ze regelmatig op deze manier uit mijn tas. Ze zitten dan aan de zijkant van de postbundels.
Meerdere malen melding van gemaakt(ook van kapotte versies), maar ze blijven op deze manier komen.
Is inderdaad gewoon brievenbuspost. Wij halen ze vaak al op die manier uit de "tent" met de vroege ochtendsortering. Tja, dat kan natuurlijk als zo'n ding ergens onderin ligt en vervolgens komt er een hele vracht aan bundels met tijdschriften en zo bovenop en hij komt wat klem te zitten. We kwamen ook weer diverse open pakjes tegen bij het vossen vanmorgen. Met wat mazzel kom je de inhoud van zo'n pakje dan onderin de tent nog tegen, maar vaak ook niet.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:44 schreef VixenFromHell het volgende:
https://twitter.com/AllTimeFiona/status/556471152923525121
Dit is toch gewoon zo'n brievenbus doos of ben ik nou gek? Volgens haar is dit verzonden als pakketpost en heeft de bezorger het maar door de bus geduwd omdat ze niet thuis was.
Ik haal ze overigens met regelmaat zo geknikt uit mijn tas, best wel irritantkan me best voorstellen dat een ontvanger het niet echt tof vindt, en ik heb het natuurlijk gedaan.......
Hier ook die irritante folder van de vriendenloterij, en het formaat vd karwei folder ben ik trouwens ook niet blij mee
Ook al doe ik de pakjes in een aparte tas, dan nog blijft er niet veel van over als zo'n tas onder op de container komt met een vracht loodzware tassen erbovenop.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 16:52 schreef Pietertje71 het volgende:
Ik haal ze regelmatig op deze manier uit mijn tas. Ze zitten dan aan de zijkant van de postbundels.
Meerdere malen melding van gemaakt(ook van kapotte versies), maar ze blijven op deze manier komen.
Ja. vind ik ook. Beetje een klacht van het kaliber: klagen dat de post nat is als het regent.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:11 schreef gelestipjes het volgende:
In dit geval vind ik de klacht ook wel wat overdreven, aangezien het product zelf nog gewoon in prima staat is. Het zou al heel wat schelen als bol wat meer verschillende maten verpakkingen had, vaak is de helft van zo'n verpakking gewoon helemaal leeg. dan had ie dus ook wel de helft kleiner gemaakt kunnen worden en dan had het tenminste fatsoenlijk in de tas gepast.
Misschien moeten we toch maar een alternatieve twitterpagina oprichten, kan de officiele twitterpagina op zoek gaan naar vermiste pakjes en dan handelen wij de klachten af waar daadwerkelijk enige kennis voor vereist isquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:15 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ja. vind ik ook. Beetje een klacht van het kaliber: klagen dat de post nat is als het regent.
En de webcare altijd maar zeggen dat ze het melden. Weten die mensen zelf echt niks? De helft vd klachten kunnen ze zelf toch uitleggen, neem aan dat ze er daar ook voor zitten..
quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Misschien moeten we toch maar een alternatieve twitterpagina oprichten, kan de officiele twitterpagina op zoek gaan naar vermiste pakjes en dan handelen wij de klachten af waar daadwerkelijk enige kennis voor vereist is. En dan uiteraard zonder dat rare populaire taalgebruik.
Aha dan zullen wij hier zo wel tot de testers behoren, ik dacht dat hij al getest was en dat hij nu landelijk uitgerold werd...quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:42 schreef V__L_N het volgende:
Die app is toch niet voor iedereen. Alleen voor testers.
Vroeger kwamen dergelijke pakjes bij ons binnen in dezelfde blauwe bakken die ze ook voor de SMG-post gebruiken. Toen bleven ze nog redelijk heel. Maar nee, PostNL wist een manier om ze efficiënter te transporteren.quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Is inderdaad gewoon brievenbuspost. Wij halen ze vaak al op die manier uit de "tent" met de vroege ochtendsortering. Tja, dat kan natuurlijk als zo'n ding ergens onderin ligt en vervolgens komt er een hele vracht aan bundels met tijdschriften en zo bovenop en hij komt wat klem te zitten. We kwamen ook weer diverse open pakjes tegen bij het vossen vanmorgen. Met wat mazzel kom je de inhoud van zo'n pakje dan onderin de tent nog tegen, maar vaak ook niet.
Dat is dan volgens mij de taak van de aangestelde postverdeler/TC die als ik het mij nog goed kan herinneren, zorgt voor aan/af-voer volle/legetassen,volle/lege bakken etc. Niet jou verantwoording danquote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:09 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ook al doe ik de pakjes in een aparte tas, dan nog blijft er niet veel van over als zo'n tas onder op de container komt met een vracht loodzware tassen erbovenop.
Standaard zinnetje: Hey *voornaam van klant*, wat vervelend dat dit is gebeurt. Wij zullen hier een melding van maken. Heb je een 3S nummer en je NAW-gegevens voor mij!?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 17:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Misschien moeten we toch maar een alternatieve twitterpagina oprichten, kan de officiele twitterpagina op zoek gaan naar vermiste pakjes en dan handelen wij de klachten af waar daadwerkelijk enige kennis voor vereist is. En dan uiteraard zonder dat rare populaire taalgebruik.
WEBCARE?quote:Op zaterdag 17 januari 2015 19:42 schreef V__L_N het volgende:
Die app is toch niet voor iedereen. Alleen voor testers.
Bij de pakketservice maken ze het ook bond met het frotten van pakketjes. Woensdag doe ik een pakketje (zacht verpakking) naar de pakketservice, mensen hebben een kleine buitenbus. Kreeg hem er niet in en denk dat ze hem er ook niet uit zouden krijgen.
Vandaag zat ie er dus wel in. Paste er natuurlijk ook geen post meer bij.
Maar wie krijgt daar de klachten over denk je.
Ze proppen, stampen en rammen (blijken populaire woorden te zijn) het gewoon in de postzakken om aan die zeurende pbz' s mee te geven die het dan maar moeten oplossen. De kans op een klacht is ingecalculeerd en de verantwoording ligt toch bij de verzender. Opgelost!.... *zucht*quote:Op zondag 18 januari 2015 00:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Vroeger kwamen dergelijke pakjes bij ons binnen in dezelfde blauwe bakken die ze ook voor de SMG-post gebruiken. Toen bleven ze nog redelijk heel. Maar nee, PostNL wist een manier om ze efficiënter te transporteren.
Ik heb zelf nu een intern onderzoek op 1 van mijn wijken (die ik op zaterdag loop), omdat er uit een bepaalde straat veel klachten komen (voor de duidelijkheid: alleen uit die straat, niet uit andere straten, niet uit andere wijken die mijn collega's en ik lopen). Het enige wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat er is uitgelegd dat ze het gaan onderzoeken (ze vertrouwen ons, maar moeten natuurlijk wel kijken waar die klachten op gebaseerd zijn en ze proberen op te lossen). En ik ben een keer gevraagd om door te geven welke post ik voor een bepaald adres had. Dit alles is nu 2 maanden geleden en ik heb zelf ook niets meer gehoord sindsdien. Maar de nieuwsberichten die je af en toe hoort, van postbezorgers die post hebben achtergehouden, of gewoonweg geen zin hadden om te bezorgen, komen naar mijn weten ook grotendeels uit door een intern onderzoek. Dus het is zeker niet zo dat ze helemaal niks doen..quote:Op zondag 18 januari 2015 12:28 schreef Shadowkid053 het volgende:
PostNL medewerkers, wat houd een intern onderzoek nu eigenlijk in? Het is bij mij wel eens voorgekomen dat pakketjes al geopend waren bij aankomst en dat spullen ontbraken. Nu snap ik best dat er in een grote organisatie wel eens rotte appeltjes voorkomen, maar wat ondervinden jullie daar nu van? Wordt jullie werk belemmerd door een dergelijk intern onderzoek? Of is het meer een zoethoudertje voor de consument als;'' Oooo meneer wat rot voor u, ik zal gelijk een intern onderzoek starten.'' Dat verklaart dan ook waarom ik nooit wat terug hoor van een dergelijk onderzoek.
quote:Op zondag 18 januari 2015 12:48 schreef superkimmi het volgende:
[..]
Ik heb zelf nu een intern onderzoek op 1 van mijn wijken (die ik op zaterdag loop), omdat er uit een bepaalde straat veel klachten komen (voor de duidelijkheid: alleen uit die straat, niet uit andere straten, niet uit andere wijken die mijn collega's en ik lopen). Het enige wat ik tot nu toe heb gemerkt is dat er is uitgelegd dat ze het gaan onderzoeken (ze vertrouwen ons, maar moeten natuurlijk wel kijken waar die klachten op gebaseerd zijn en ze proberen op te lossen). En ik ben een keer gevraagd om door te geven welke post ik voor een bepaald adres had. Dit alles is nu 2 maanden geleden en ik heb zelf ook niets meer gehoord sindsdien. Maar de nieuwsberichten die je af en toe hoort, van postbezorgers die post hebben achtergehouden, of gewoonweg geen zin hadden om te bezorgen, komen naar mijn weten ook grotendeels uit door een intern onderzoek. Dus het is zeker niet zo dat ze helemaal niks doen..
quote:Op zondag 18 januari 2015 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb geen idee hoe zoiets werkt, omdat ik er simpelweg nooit mee te maken heb gehad of iets over gehoord heb.
Het zal absoluut geen zoethoudertje zijn, want er is een eigen recherchedienst, maar hoe die werken? Geen idee.
Het zal wel weer `geoptimaliseerd` zijn, maar met drie verschillende browsers krijg ik er niks van te zien.quote:Op zondag 18 januari 2015 20:19 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die vakantiekaart blijft een vage bedoeling.
Aannemen en voor de deur in de regen neerzetten. Is dat geen optie?quote:
Dan kan ik het net zo goed kapot stampen en naar buiten gooienquote:Op zondag 18 januari 2015 20:54 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Aannemen en voor de deur in de regen neerzetten. Is dat geen optie?
Hoe dom zijn die mensen als ze niet doorhebben dat ze pakketjes naar hun oude adres laten sturen? Om dat te voorkomen hebben ze van die handige overzichtspagina's gemaakt die je te zien krijgt voordat je bestelling definitief geplaatst wordt.
Het is inderdaad vreemd. Want als die mensen hun bestellingen niet betalen, 3x raden bij wie straks de deurwaarder op de stoep staat. Inderdaad, bij jou dus.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan kan ik het net zo goed kapot stampen en naar buiten gooien![]()
Mensen zijn gewoon erg dom .. als in gemakzuchtig en lezen niet goed en het leuke is dat ik waarschijnlijk morgen een briefje door de brievenbus krijg met een ophaalbewijs en dat de oude bewoner nog even verhaal gaat halen.
Ik heb hier helemaal geen zin in![]()
Sowieso staat dat huis al minstens vanaf december leeg, dus het kan niet zijn dat je bestelling pas anderhalve maand aan komt kakken. Hier zit een luchtje aan, of ben ik zo paranoia ?
Ik vind dit een vreemde zaak.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Dan kan ik het net zo goed kapot stampen en naar buiten gooien![]()
Mensen zijn gewoon erg dom .. als in gemakzuchtig en lezen niet goed en het leuke is dat ik waarschijnlijk morgen een briefje door de brievenbus krijg met een ophaalbewijs en dat de oude bewoner nog even verhaal gaat halen.
Ik heb hier helemaal geen zin in![]()
Sowieso staat dat huis al minstens vanaf december leeg, dus het kan niet zijn dat je bestelling pas anderhalve maand aan komt kakken. Hier zit een luchtje aan, of ben ik zo paranoia ?
Maar die kan weinig doen, dan alleen 'dreigen'. Als je er niet voor hebt getekend is er geen bewijs dat het bezorgd is.quote:Op maandag 19 januari 2015 00:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreemd. Want als die mensen hun bestellingen niet betalen, 3x raden bij wie straks de deurwaarder op de stoep staat. Inderdaad, bij jou dus.
Ja daarom, ik heb geen zin in gedoe en de oude bewoner of de bezorger vroeg ook heel suggestief "u bent toch de nieuwe bewoner."quote:Op maandag 19 januari 2015 00:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is inderdaad vreemd. Want als die mensen hun bestellingen niet betalen, 3x raden bij wie straks de deurwaarder op de stoep staat. Inderdaad, bij jou dus.
Het ruikt naar fraude of luiheid en ik heb geen zin om hier aan mee te werken.quote:Op maandag 19 januari 2015 05:59 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
[..]
Ik vind dit een vreemde zaak.
Met het verhuizen heb ik alle (online) bezorgadressen veranderd.
Als mensen iets bestellen, zien ze hun adres toch?
Tenminste als het oplettende mensen zijn en niet van die slechtziende koopzieke alleen maar OK-klikkers en zich dan afvragend waar het mis is gegaan.
Overigens: niet meer aannemen.
Oude bewoners vallen je lastig omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben. Dus daar hebben ze wel tijd voor!?
Pakketje tijdens afwezigheid toch nog ontvangen(elders neergelegd) of bij de buren afgegeven? Retour afzender: herstelstickert er op
[..]
Maar die kan weinig doen, dan alleen 'dreigen'. Als je er niet voor hebt getekend is er geen bewijs dat het bezorgd is.
Als het te lang duurt, zou je de desbetreffende maatschappijen een email sturen met het verzoek de oude bewoners geen pakketjes meer te sturen ivm verhuizing.
Overigens was uw oprichting weer eens te zien in de zoveelste, maar blijft leuk, herhaling van Seinfeld
Pakketje en al het andere weigeren!quote:Op maandag 19 januari 2015 09:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Het ruikt naar fraude of luiheid en ik heb geen zin om hier aan mee te werken.
Zo lang kan het idd wel duren met dergelijke figuren ... Heb er helaas al eerder ervaring mee gehad en dat ging ook zo ver dat ik een kopie id + huurcontract op moest sturenquote:Op maandag 19 januari 2015 13:36 schreef Pietertje71 het volgende:
[..]
Pakketje en al het andere weigeren!
Kost jou meer moeite dan degene die het veroorzaakt..Been there done that![]()
Idem met incassobureaus![]()
Of wij dan maar voor bewijs wilden zorgen en/of het dan maar wilden betalen om van hun 'gedreig omtrent beslagleggingen' af te zijn![]()
Dat was werkelijk de druppel en toen heeft mijn vrouw hele duidelijke mailtjes opgesteld.
Sindsdien geen last meer. Heeft wel een kleine 2 jaar geduurd.
Elke keer terugsturen. Brieven kwamen eerst om de 2-3 maanden. Ook van webwinkels zoals van wehkamp.
Toen van meer incassobureaus. Op een gegeven moment maar open gemaakt en emailcontact gehad wat ook niet echt soepel ging (zie een paar regels terug). En op het laatst kwam er elke week wel een brief.
Nu, afkloppen, na enkele duidelijke emails richting incassobureaus,niets meer.
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:32 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Toch een feit?
Een (elektrische) fiets met aanhanger(succes met de verkeersveiligheid) of is dit een vertekend beeld?
http://www.postnl.nl/over(...)logistiek-delft.html
[ afbeelding ]
Lijkt me idd geen elektrische fiets, maar die aanhanger? Een tijdje terug hadden ze een fietsaanhanger met trapondersteuning.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 09:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]Volgens mij is de fiets op deze afbeelding niet eens een elektrische. Je moet wel heel erg om geld verlegen zitten wil je zo door de stad gaan fietsen.
Hoe verzinnen ze het?
Dat ziet er knap lomp uitquote:Op dinsdag 20 januari 2015 08:32 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Toch een feit?
Een (elektrische) fiets met aanhanger(succes met de verkeersveiligheid) of is dit een vertekend beeld?
http://www.postnl.nl/over(...)logistiek-delft.html
[ afbeelding ]
Nou, dat weet ik niet. Zoals je ziet op de foto steekt het pakje half uit de bus, dus dat geeft te denken. Als ik pakjes maar half door de bus krijg (soms zijn ze niet overal even dik) dan gaat er ook een kng "te kleine bus" op. Bovendien is het zo te zien zo'n bus met twee kleppen (1 binnen en 1 buiten) en dan ook nog een tochtborstel ertussen, waarbij borstels en kleppen elkaar in de weg kunnen zitten (mijn favoriet is een klep die naar binnen opent met een borstel erachter, waardoor de klep maar half open gaat). Je ziet hier ook al wat sprieten van de tochtstrook die tussen de klep zijn gaan zitten.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 12:22 schreef superkimmi het volgende:
Haha deze stond op 'je had maar één taak' op facebook
https://scontent-a-fra.xx(...)80051000053322_o.jpg
Vraag me toch af of het iemand was die gewoon geen zin had om het pakketje mee te nemen tijdens zn loop ofzo
Ergens vind ik wel dat de verzender het zo moet verpakken dat het niet kan verkreukelen.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:02 schreef V__L_N het volgende:
Soms krijg ik iets er niet in en dan duwen ze het bij de pakketservice gewoon door. Wij mogen ze niet door de brievenbus rammen, maar bij de pakketservice wel hoor. Maakt daar niks uit of het pakketje verkreukelt of dat je er eens een bezempje uit mept.
Ik ben een keer een pakketbezorger tegengekomen die mijn tkb pakje van de vorige dag (of week) moest bezorgen. Niemand thuis, maar toch kwam ze terug zonder pakketje. Rafierafie vraagt: hoe krijg je dat nou voor elkaar? Pakketbezorger: je moet gewoon wat harder duwen en even een hoekje indeuken.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 13:02 schreef V__L_N het volgende:
Soms krijg ik iets er niet in en dan duwen ze het bij de pakketservice gewoon door. Wij mogen ze niet door de brievenbus rammen, maar bij de pakketservice wel hoor. Maakt daar niks uit of het pakketje verkreukelt of dat je er eens een bezempje uit mept.
Oei! Dat klinkt niet goed. Kan ik je misschien helpen? ^Rafierafiequote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:44 schreef zombo het volgende:
Ik had voor mezelf ook een gekreukt pakketje. Ga een klacht indienen tegen die domme lompe bezorger (mezelf dus)
Moeten we een klacht voor je aanmaken? ^PSMquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:44 schreef zombo het volgende:
Ik had voor mezelf ook een gekreukt pakketje. Ga een klacht indienen tegen die domme lompe bezorger (mezelf dus)
Je zou ze moeten kunnen bestellen... in theorie. De vraag is of je punten hebt. Moet je even op mijnpostnl (quote:Op dinsdag 20 januari 2015 16:54 schreef V__L_N het volgende:
We zullen de bezorger er op aanspreken ^Vln
Hee zijn er mogelijkheden om aan nieuwe handschoen/wanten te komen? Of is het 1x verstrekt, nooit meer.
Ahoi, we hebben een melding gemaakt, kun je ons je nwa-gegevens pm'en? Dan zorgen we ervoor dat de bezorger op 29 februari even bij je langs komt voor excuses, matie ^PietPiraatquote:Op dinsdag 20 januari 2015 15:44 schreef zombo het volgende:
Ik had voor mezelf ook een gekreukt pakketje. Ga een klacht indienen tegen die domme lompe bezorger (mezelf dus)
quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:46 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ahoi, we hebben een melding gemaakt, kun je ons je nwa-gegevens pm'en? Dan zorgen we ervoor dat de bezorger op 29 februari even bij je langs komt voor excuses, matie ^PietPiraat
Gaat het om die vingerloze? Die dingen gaan vrij snel rafelen is mijn ervaring, dus je kunt er natuurlijk ook meerdere ineens bestellen. Of anders misschien bij de Hema of de markt proberen, voor handschoenen van een dergelijke kwaliteit ben je waarschijnlijk niet meer dan 2 euro kwijt.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:56 schreef V__L_N het volgende:
Gevonden ook en ik heb nog punten ook. Beetje jammer dat je voor 50 punten moet bestellen en handschoenen 13 zijn. En ik heb echt niet nog meer stomme shirts nodig.
Gaat om van die wanten. Met zo'n flapje. Ik heb er 2 besteld en hij lijkt het te slikken. Dus waarom niet.quote:Gaat het om die vingerloze? Die dingen gaan vrij snel rafelen is mijn ervaring, dus je kunt er natuurlijk ook meerdere ineens bestellen. Of anders misschien bij de Hema of de markt proberen, voor handschoenen van een dergelijke kwaliteit ben je waarschijnlijk niet meer dan 2 euro kwijt.
Wat zijn punten en waar kan ik die ergens vindenquote:Op dinsdag 20 januari 2015 17:30 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Je zou ze moeten kunnen bestellen... in theorie. De vraag is of je punten hebt. Moet je even op mijnpostnl () kijken. Daar word je doorgestuurd naar de bestelsite geloof ik.
Ik vind het waardeloze dingen. Je kunt er niet goed mee bezorgen, want dat flapje zit steeds in de weg.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:06 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Gaat om van die wanten. Met zo'n flapje. Ik heb er 2 besteld en hij lijkt het te slikken. Dus waarom niet.
Die wolle handschoenen kan ik in zwemmen. Ik heb handschoenen maat s. Deze zijn minstens xl.
Dat is handigheid. Vind het vooral prettig dat je je vingers losjes kan bewegen. Misschien heb je niet de goede maat?quote:Ik vind het waardeloze dingen. Je kunt er niet goed mee bezorgen, want dat flapje zit steeds in de weg.
Ditte misschien: https://www.kwintetwshops.com ?quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:02 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe kun je in godesnaam kleding bestellen??
Voorheen stond er een link voor op mijnpostnl. Deze kan ik nu niet meer vinden.
Als ik probeer in te loggen op workwearweb krijg ik de melding dat ik contact moet opnemen met de beheerder.![]()
Grappig hoe ik andere mensen in de juiste richting kan sturen, maar er zelf niet uit kan komen.
Als je polo's wil, heren maat M, ik heb nog hele stapels!quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:02 schreef Rafierafie het volgende:
Hoe kun je in godesnaam kleding bestellen??
Voorheen stond er een link voor op mijnpostnl. Deze kan ik nu niet meer vinden.
Als ik probeer in te loggen op workwearweb krijg ik de melding dat ik contact moet opnemen met de beheerder.![]()
Grappig hoe ik andere mensen in de juiste richting kan sturen, maar er zelf niet uit kan komen.
Aan polo's ook hier geen gebrek. Verscheidene zitten zelfs nog in hun plastic jasje.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 22:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je polo's wil, heren maat M, ik heb nog hele stapels!
Nope.quote:Op dinsdag 20 januari 2015 21:14 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ditte misschien: https://www.kwintetwshops.com ?
Het is wel de goede link. Bij company name vul je PostNL in, user name is PostNL+je personeelsnummer, heb je alleen nog een wachtwoord nodig. Via forgot my password kun je een nieuwe aanmaken.quote:
Dat flapje had wat ruimer moeten zijn en met een soort van klitteband om dat flapje op zijn plek te houden. Overigens zijn het ondingen op de scooter want je hebt geen goede grip op de handvatten ivm o.a. de hoogte waar die flap zit. Bij mij waren ze na 1 dag al gescheurdquote:Op dinsdag 20 januari 2015 19:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik vind het waardeloze dingen. Je kunt er niet goed mee bezorgen, want dat flapje zit steeds in de weg.
Lolquote:Op woensdag 21 januari 2015 05:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Loonstrookje ha d ik gisteren al.
Via email een notificatie gekregen ( van WF-BATCH Workflowssystem ).
¤0.04 op mijn uurloon erbij P A R T Y![]()
Nog geen echt loonstrookje,quote:Op woensdag 21 januari 2015 05:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Loonstrookje ha d ik gisteren al.
Via email een notificatie gekregen ( van WF-BATCH Workflowssystem ).
¤0.04 op mijn uurloon erbij P A R T Y![]()
Dus je fietsenmaker krijgt opslag?quote:Op woensdag 21 januari 2015 08:35 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Nog geen echt loonstrookje,
alleen een strookje voor de laatste rekening van de fietsenmaker.
Ik heb t.o.v. mijn laatste loonstrookje tenminste nog een verhoging van 18!! cent op mijn uurloon.quote:Op woensdag 21 januari 2015 05:57 schreef Pietertje71 het volgende:
Mogguh
Loonstrookje ha d ik gisteren al.
Via email een notificatie gekregen ( van WF-BATCH Workflowssystem ).
¤0.04 op mijn uurloon erbij P A R T Y![]()
Ach in principe als ik zo om mij heen kijk, heb ik het nog niet zo slecht bij PostNL.
Soms minder dat je vaak dingen in je eigen tijd 'moet' doen en de communicatie is niet altijd even best, maar als ik naar andere bedrijven kijken (in dezelfde sector) is het ook niet allemaal pais en vree. Loon inleveren, soms meer druk op de werknemer etc..
Over het algemeen krijg ik ook wel (negatief) commentaar te horen als in: slecht uurloon, weinig uren, rotweer..affijn, de voor de meeste wel bekende dingen.
Doet mij weinig eigenlijk, maar het is wel vervelend.
Positief commentaar is natuurlijk leukerEn dat krijg ik ook
[..]
Dat flapje had wat ruimer moeten zijn en met een soort van klitteband om dat flapje op zijn plek te houden. Overigens zijn het ondingen op de scooter want je hebt geen goede grip op de handvatten ivm o.a. de hoogte waar die flap zit. Bij mij waren ze na 1 dag al gescheurd![]()
Maar wij hebben moffen op de scooter. Tenminste als je dat wilt. Ik vind dat ondingen dus die heb ik er niet op.
Die vingerloze rafelen idd wel snel, maar ik gebruik die wel.
Helaas blijf ik achter die nylonstokjes (die zijn door de achterversteviging... heen gescheurd) van de heuptas steken. Straks kijken of ik die kan repareren. En anders: nieuwe tas
Mij ookquote:Op woensdag 21 januari 2015 09:08 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik heb t.o.v. mijn laatste loonstrookje tenminste nog een verhoging van 18!! cent op mijn uurloon.
Het verbaast me dat je überhaupt een verhoging hebt gekregen.![]()
Prutsdingen!quote:Die verstevingsstokjes komen er bij al die tassen op een gegeven moment uit. Dat was bij de vorige versie ook al zo. Ik heb ze er na een tijdje maar gewoon uit gelaten.
Ongesorteerde post gaat gewoon weer terug naar waar het vandaan kwam.quote:Op woensdag 21 januari 2015 13:24 schreef zombo het volgende:
Nou... vaak ben ik minstens 5 minuten op straat aan het sorteren, omdat de voorbereider het niet gehaald heeft. Dan zit er weer een straat ongesorteerd in de tas. Het is geen ramp, maar vanwege dat tijd afsnoepen blijf ik het nu toch melden. Anders denken ze straks dat het nog wel weer een stukje sneller kan.
Je schiet er meer mee op wanneer je de post zelf sorteert en de benodigde tijd declareert. Dan ben je ook geen vrijwilligerswerker want je dient voor je extra werk extra te worden betaald ("gewerkte tijd is betaalde tijd").quote:[b]Op woensdag 21 januari 2015 13:34 schreef 4EverBlackEyed
Ongesorteerde post gaat gewoon weer terug naar waar het vandaan kwam.
Ben geen vrijwilligerswerker.
Hangt er wel vanaf hoeveel post ik moet sorteren.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:23 schreef blijevis het volgende:
[..]
Je schiet er meer mee op wanneer je de post zelf sorteert en de benodigde tijd declareert. Dan ben je ook geen vrijwilligerswerker want je dient voor je extra werk extra te worden betaald ("gewerkte tijd is betaalde tijd").
Waarom schiet je er meer mee op?
Ten eerste levert het voor jezelf een extra vergoeding op.
Ten tweede geeft dit een betere terugkoppeling naar de sorteerder, jouw extra vergoeding moet immers verantwoord worden en reken maar dat de sorteerafdeling de rekening gepresenteerd krijgt. Misschien dat ze daar dan gaan inzien dat hun zogenaamde kostenbesparingen niet tot het gewenste resultaat leiden.
En ten derde krijgt de ontvanger op deze manier tenminste de post op tijd.
Begrijpelijk, maar niet slim. Zorg ervoor dat het jou geld oplevert en dat het PostNL (dus) geld kost.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hangt er wel vanaf hoeveel post ik moet sorteren.
Heb ook complete ongesorteerde bundels in mn tas gehad.
Dat weiger ik.
Daar los je het probleem toch niet mee op? Bij die kleine wijk kom je dan ook weer tijd tekort lijkt me.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Een andere collega kreeg laatst al te horen dat ze maar een kleinere wijk moest gaan lopen als ze haar huidige (die ze al jaren doet) niet binnen de tijd kan
Waarschijnlijk denken ze dat zij zo'n 'grote' wijk gewoon niet meer aan kan of zo. Moet wel eerlijk zeggen, de normtijd is nu 1u55. Ik doe er meestal 2u15 over, zij doet er richting de 2u45 tot 3u over. Andere collega kan het echter wel binnen de normtijd. Op zich snap ik nog wel dat ze niet zoveel zin hebben om 3 uur te betalen dan..quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:09 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Daar los je het probleem toch niet mee op? Bij die kleine wijk kom je dan ook weer tijd tekort lijkt me.
Die normtijd slaat ook nergens op. Soms lijkt het erop dat zo'n norm uit de duim wordt gezogen door iemand die niet verder kijkt dan de spreadsheet. Hier zijn er wijken waar, omdat het postvolume blijkbaar 10% minder geworden is, de normtijden 13% naar beneden zijn gegaan. Ra ra hoe kan dat?quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:55 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar anders moet ik erbij zetten dat de normtijd niet goed is, en dat is toch vaak lastig want de vaste bezorgers melden die dingen vaak niet. Dan lijkt het dus alsof ik de enige ben die het niet haalt.
In dat geval zou ik ze gewoon sorteren (vloekend, dat wel) en geef ik in het systeem aan dat het sorteerwerk bagger is. Moet de sorteerder z'n werk maar doen. Klanten duperen zou ik niet willen, die kunnen er niks aan doen.quote:Op woensdag 21 januari 2015 14:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hangt er wel vanaf hoeveel post ik moet sorteren.
Heb ook complete ongesorteerde bundels in mn tas gehad.
Dat weiger ik.
Kan je dat aangeven in een systeem?quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:38 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
In dat geval zou ik ze gewoon sorteren (vloekend, dat wel) en geef ik in het systeem aan dat het sorteerwerk bagger is. Moet de sorteerder z'n werk maar doen. Klanten duperen zou ik niet willen, die kunnen er niks aan doen.
Ja, als je op 'mijn werk' extra tijd doorgeeft moet je een reden aanklikken. In dit geval dus 'kwaliteit bundels'. (weet niet of daar al in heel Nederland mee gewerkt wordt.)quote:Op woensdag 21 januari 2015 15:43 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Kan je dat aangeven in een systeem?
TC zei dat ik het moest retourneren, dus ja zal wel.
Ik werk nu niet meer als pbz, dat was in 2013 voor het laatstquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:49 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja, als je op 'mijn werk' extra tijd doorgeeft moet je een reden aanklikken. In dit geval dus 'kwaliteit bundels'. (weet niet of daar al in heel Nederland mee gewerkt wordt.)
Het bundelbriefjequote:Op woensdag 21 januari 2015 15:52 schreef VixenFromHell het volgende:
https://twitter.com/JAEGe(...)344017674242/photo/1
Mweheh
lolquote:Op woensdag 21 januari 2015 15:52 schreef VixenFromHell het volgende:
https://twitter.com/JAEGe(...)344017674242/photo/1
Mweheh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |