En je hebt daar bronnen voor? Of beter gezegd: bewijs. Aangezien je beweert dat het 100% waarheid is.quote:
Waardeloos.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:34 schreef Lavenderr het volgende:
En wat vinden we hier van?
Verbod Charlie Hebdo op school Heemskerk
De directie van het Kennemer College in Heemskerk heeft een door een docent opgehangen Charlie Hebdo-poster van een zoenende moslim met een cartoonist op deze school laten verwijderen.
Dit nadat voornamelijk moslimleerlingen erover hadden geklaagd. „Ze reageerden er erg emotioneel op en hebben de poster als kwetsend ervaren. We hebben het over kinderen van 12 tot en met 15 jaar van beroepsgerichte vmbo-opleidingen die de Franse tekst (l’amour plus fort que la haine - liefde is sterker dan haat) niet begrepen. Zij zien de nuances niet en ervaren de afbeelding, die in een krant stond, als kwetsend voor hun geloof”, licht directrice Marleen Lemstra toe. Maar lang niet alle ouders zijn blij met de actie van de directie en hebben zich hierover beklaagd bij de school.
Omgekeerde wereld
„Is dit geen omgekeerde wereld na alles wat er in Parijs is gebeurd? Een leraar moet de klassen rond om zijn excuses aan te bieden omdat leerlingen van Marokkaanse en Turkse afkomst zich beklagen over een tijdschrift dat juist de vrijheid van meningsuiting centraal stelt”, stellen enkele moeders.
Directrice Lemstra vindt echter dat het besluit om de afbeelding te verwijderen juist is geweest. „Natuurlijk is er hier vrijheid van meningsuiting, maar dat moet wel respectvol zijn en niet ongenuanceerd. Pamfletten en posters horen niet in een school. Docenten willen graag de discussie voeren met de leerlingen, we lopen er niet voor weg. Maar men moet zich realiseren dat het hier niet om leerlingen van havo of vwo gaat; deze groep snapt de afbeelding niet. En laten we wel wezen, we weten dat het tijdschrift Charlie Hebdo op de grens zat. Dat is soms ook beledigend. Wil je dat in een school? Tolerantie kent ook grenzen.”
Excuusbrief
De directie van de school heeft een excuusbrief verstuurd aan de ouders:
Beste ouders,
Vandaag is er tot onze spijt door een docent een poster opgehangen die aanstootgevend was en absoluut niet past in het beleid van de school.
Direct nadat een aantal leerlingen daarover hebben geklaagd heeft de directie ingegrepen en is de poster verwijderd en de docent ernstig aangesproken.
Daarnaast is de teamleider naar alle klassen gegaan om duidelijk te maken dat er een ernstige fout is gemaakt door een individuele actie van een docent en dat de directie haar excuses aanbiedt aan allen. De docent heeft zijn diepe spijt betuigd en aangegeven dat hij absoluut niemand wilde kwetsen. Hij wilde alleen solidair zijn met de slachtoffers in Parijs.
Daar waar nodig hebben er gesprekken plaatsgevonden op school met leerlingen zodat ze hun verhaal kwijt konden. Ook in de klassen is er aandacht geweest voor de gebeurtenissen in Parijs.
Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Marleen Lemstra
Directeur Kennemer College VMBO/PRO
http://www.telegraaf.nl/b(...)ool_Heemskerk__.html
Want?quote:
Ook dit is trouwens ongewild weer erg grappig.quote:
Driewerfquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:42 schreef Angelyna het volgende:
Daarom, het internet staat vol bewijsmateriaal, je kan er een heel boek over schrijven.
Bron:https://www.google.nl/?gws_rd=ssl
Tja lastig, als een leraar zoiets ophangt puur voor de vrijheid van meningsuiting vind ik het een beetje een zwaktebod. Omdat het niks toevoegt aan het onderwijs zo'n poster, zeker omdat het hier kinderen betreft die de achterliggende gedachte van zo'n poster niet snappen. Doet hij dit om in de les discussie met zijn leerlingen op gang te brengen zou ik dat wel kunnen waarderen.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:34 schreef Lavenderr het volgende:
De directie van het Kennemer College in Heemskerk heeft een door een docent opgehangen Charlie Hebdo-poster van een zoenende moslim met een cartoonist op deze school laten verwijderen.
Dit nadat voornamelijk moslimleerlingen erover hadden geklaagd. „Ze reageerden er erg emotioneel op en hebben de poster als kwetsend ervaren. We hebben het over kinderen van 12 tot en met 15 jaar van beroepsgerichte vmbo-opleidingen die de Franse tekst (l’amour plus fort que la haine - liefde is sterker dan haat) niet begrepen. Zij zien de nuances niet en ervaren de afbeelding, die in een krant stond, als kwetsend voor hun geloof”, licht directrice Marleen Lemstra toe. Maar lang niet alle ouders zijn blij met de actie van de directie en hebben zich hierover beklaagd bij de school.
Omgekeerde wereld
„Is dit geen omgekeerde wereld na alles wat er in Parijs is gebeurd? Een leraar moet de klassen rond om zijn excuses aan te bieden omdat leerlingen van Marokkaanse en Turkse afkomst zich beklagen over een tijdschrift dat juist de vrijheid van meningsuiting centraal stelt”, stellen enkele moeders.
Directrice Lemstra vindt echter dat het besluit om de afbeelding te verwijderen juist is geweest. „Natuurlijk is er hier vrijheid van meningsuiting, maar dat moet wel respectvol zijn en niet ongenuanceerd. Pamfletten en posters horen niet in een school. Docenten willen graag de discussie voeren met de leerlingen, we lopen er niet voor weg. Maar men moet zich realiseren dat het hier niet om leerlingen van havo of vwo gaat; deze groep snapt de afbeelding niet. En laten we wel wezen, we weten dat het tijdschrift Charlie Hebdo op de grens zat. Dat is soms ook beledigend. Wil je dat in een school? Tolerantie kent ook grenzen.”
Excuusbrief
Beste ouders,
Vandaag is er tot onze spijt door een docent een poster opgehangen die aanstootgevend was en absoluut niet past in het beleid van de school.
Direct nadat een aantal leerlingen daarover hebben geklaagd heeft de directie ingegrepen en is de poster verwijderd en de docent ernstig aangesproken.
Daarnaast is de teamleider naar alle klassen gegaan om duidelijk te maken dat er een ernstige fout is gemaakt door een individuele actie van een docent en dat de directie haar excuses aanbiedt aan allen. De docent heeft zijn diepe spijt betuigd en aangegeven dat hij absoluut niemand wilde kwetsen. Hij wilde alleen solidair zijn met de slachtoffers in Parijs.
Daar waar nodig hebben er gesprekken plaatsgevonden op school met leerlingen zodat ze hun verhaal kwijt konden. Ook in de klassen is er aandacht geweest voor de gebeurtenissen in Parijs.
Met vriendelijke groet,
Marleen Lemstra
Ben het met de directie eens.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:34 schreef Lavenderr het volgende:
Omgekeerde wereld
Excuusbrief
Beste ouders,
Met vriendelijke groet,
Marleen Lemstra
Is het echt TE? Ik kwam tot een week geleden in mijn normale leven amper een spotprent tegen, of ik moest er echt actief naar op zoek. Dat er nu een stortvloed aan spotprenten is, is meer een uitvloeisel van de aanslag van vorige week. Ironisch eigenlijkquote:Op woensdag 14 januari 2015 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind die hele spotprentenbende een lastig verhaal.
Vrijheid van meningsuiting is 1 ding, spotprenten zijn van alle tijden, maar vrijheid van meningsuiting is vaak, hier in het Westen, eenrichtingsverkeer.. Wij mogen alles zeggen/tekenen, en het is geen zeuren, het is 'de waarheid', maar de zeurders zeuren en worden de mond gesnoerd. Dat gaat een beetje tegen het hele principe in. Ofzo.
Spotprenten zijn er, van oudsher, om discussie te provoceren, en dat is prima. Maar ik weet niet wat ik van de hedendaagse mohammed spotprentenhype moet vinden. Dat is spotten om het spotten om het spotten. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, ook van een goed potje 'devil's advocate', maar het is allemaal gewoon TE. Dit betekent niet dat je vervolgens gewoon mensen neer moet mogen gaan schieten, alsjeblieft zeg, maar ik kan me de frustratie en boosheid (zonder aan geweld toe te geven) wel voorstellen, ergens.
Volgens mij doen maar weinig mensen moeilijk over wat de ander zegt en gaat het meer om hoe de ander doet. Mensen afschieten omdat haar/zijn mening je niet aanstaat valt niet onder vrijheid van meningsuiting, melden dat je van mening bent dat iemand aangepakt moet worden vanwege haar/zijn mening valt dan wel weer onder vrijheid van meningsuiting.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind die hele spotprentenbende een lastig verhaal.
Vrijheid van meningsuiting is 1 ding, spotprenten zijn van alle tijden, maar vrijheid van meningsuiting is vaak, hier in het Westen, eenrichtingsverkeer.. Wij mogen alles zeggen/tekenen, en het is geen zeuren, het is 'de waarheid', maar de zeurders zeuren en worden de mond gesnoerd. Dat gaat een beetje tegen het hele principe in. Ofzo.
Deze spotprenten zijn niet wezenlijk anders dan die van vroeger, de verbale woede ook niet. Jij mag vinden dat die prenten niet zouden moeten kunnen, net zoals die cartoonisten van mening mogen zijn dat dit wel kan en ze mogen tekenen.quote:Spotprenten zijn er, van oudsher, om discussie te provoceren, en dat is prima. Maar ik weet niet wat ik van de hedendaagse mohammed spotprentenhype moet vinden. Dat is spotten om het spotten om het spotten. Ik ben voor vrijheid van meningsuiting, ook van een goed potje 'devil's advocate', maar het is allemaal gewoon TE. Dit betekent niet dat je vervolgens gewoon mensen neer moet mogen gaan schieten, alsjeblieft zeg, maar ik kan me de frustratie en boosheid (zonder aan geweld toe te geven) wel voorstellen, ergens.
Het internet staat ook bomvol met onzin..quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:42 schreef Angelyna het volgende:
Daarom, het internet staat vol bewijsmateriaal, je kan er een heel boek over schrijven.
Bron:https://www.google.nl/?gws_rd=ssl
Ik vind het ook een beetje een discussie van niks. Al-Qaida als een mafia-netwerk geeft een opdracht, degene die de daders tot extreme vermoeidheid trainde schijnt al min of meer spijt te hebben en zegt dat het geen Islamwaardige actie was (als ik powned mag geloven) . Enfin, zoiets wordt uitgevoerd in naam van Al-Qaida en iedereen staat op de achterste poten om de vrijheid van meningsuiting. Focus ff op waar het 'echt' vandaan komt en hou daar zicht op, dan weten we waar we 't over hebben.`quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens mij doen maar weinig mensen moeilijk over wat de ander zegt en gaat het meer om hoe de ander doet. Mensen afschieten omdat haar/zijn mening je niet aanstaat valt niet onder vrijheid van meningsuiting, melden dat je van mening bent dat iemand aangepakt moet worden vanwege haar/zijn mening valt dan wel weer onder vrijheid van meningsuiting.
Herhaling, tot voor kort waren deze spotprenten bij wet verboden in NL.quote:Op woensdag 14 januari 2015 14:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens mij doen maar weinig mensen moeilijk over wat de ander zegt en gaat het meer om hoe de ander doet. Mensen afschieten omdat haar/zijn mening je niet aanstaat valt niet onder vrijheid van meningsuiting, melden dat je van mening bent dat iemand aangepakt moet worden vanwege haar/zijn mening valt dan wel weer onder vrijheid van meningsuiting.
[..]
Deze spotprenten zijn niet wezenlijk anders dan die van vroeger, de verbale woede ook niet. Jij mag vinden dat die prenten niet zouden moeten kunnen, net zoals die cartoonisten van mening mogen zijn dat dit wel kan en ze mogen tekenen.
Vrijheid van meningsuiting hoort nu eenmaal absoluut te zijn, dat is het helaas niet.
quote:
Welke spotprenten? Spotprenten over godsdienst had je hier al decennia lang, het verbod was een farce.quote:Op woensdag 14 januari 2015 15:04 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Herhaling, tot voor kort waren deze spotprenten bij wet verboden in NL.
Godslastering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |