Bron: http://www.businessinside(...)g-eaten-2014-10?IR=Tquote:Vegetarians and vegans pay heed: New research shows plants know when they're being eaten. And they don't like it.
That plants possess an intelligence is not new knowledge, but according to Modern Farmer, a new study from the University of Missouri shows plants can sense when they are being eaten and send out defense mechanisms to try to stop it from happening.
The study was carried out on thale cress, or Arabidopsis as it's known scientifically, which is closely related to broccoli, kale, mustard greens, and other siblings of the brassica family and is popular for science experiments. It is commonly used in experiments because it was the first plant to have its genome sequenced, and scientists are intimately familiar with how it works.
Going forward with the question of whether a plant knows it's being eaten, the University of Missouri researchers first took a precise audio recording of the vibrations a caterpillar makes as it eats the thale cress leaves, with the working theory that plants could feel or hear the vibrations in some way.
The researchers controlled the experiment by coming up with other vibrations that simulated other natural vibrations like wind noise that the plant might encounter.
The results? According to Modern Farmer, the thale cress produces mustard oils that are mildly toxic when eaten and sends them throughout its leaves to try to keep the predators away. The research also revealed that when the plants felt or heard "munching vibrations" from the caterpillar, they sent out extra mustard oils. But the plants didn't react when other vibrations were present.
"Previous research has investigated how plants respond to acoustic energy, including music," said Heidi Appel, senior research scientist in the Division of Plant Sciences in the College of Agriculture, Food and Natural Resources and the Bond Life Sciences Center at MU.
"However, our work is the first example of how plants respond to an ecologically relevant vibration. We found that feeding vibrations signal changes in the plant cells' metabolism, creating more defensive chemicals that can repel attacks from caterpillars."
Read more: http://inhabitat.com/plan(...)te-it/#ixzz3Odl3MZzZ
quote:Op maandag 12 januari 2015 21:26 schreef __Saviour__ het volgende:
Je hebt level 5 vegans. Die eten niets wat een schaduw heeft.
Kijk, een echte!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:26 schreef Pandarus het volgende:
Lijkt me weer een klassiek gevalletje van onzekerheid onder vleeseters over hun eigen eetgedrag en het onvermogen van vleeseters om hun eigen gedrag intern te verantwoorden, en de frustraties die dat met zich meebrengt.
Valt wel mee hoor. Laatste keer dat ik hier een discussie over zag was het een vegetarier die postte over een onderzoek dat zou aantonen dat vlees mensen aggressief maakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:18 schreef Pandarus het volgende:
Het zijn altijd de niet-vegetariers die dit soort discussies beginnen. Je kunt dan moeilijk het slachtoffer de schuld geven.
Wat zou de basis van agressie zijn denk je?quote:
Statistiek?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:29 schreef I-care het volgende:
[..]
Wat zou de basis van agressie zijn denk je?
Gewoon een vraag, meer niet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:29 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Statistiek?
Maare, serieus? Is dit een grap of ben je dom? Ik bedoel. je gaat er direct van uit dat ik iets vind omdat iemand anders er over begint? Of snap je echt niet wat n=1 betekent? Volgens mij had ik een eigen stelling gepostuleerd.
Sowieso gaat dat wat Molurus zei helemaal niet over wat ik postuleerde.
Haha, natuurlijk heb je daar gelijk. Maar dat is alsnog beter dan N=0, nietwaar?quote:
Nu maak je jezelf passief in een actieve staat van zijn? Bepaalt jouw dieet hoe jij reageert op de wereld, of ben jij daar zelf debet aan in combinatie met jouw gedachten en overtuigingen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:35 schreef Pandarus het volgende:
Ik ben zelf extreem aggressief. Zeker in discussies op internet.
Dus ja, ik denk wel dat het klopt. Er zitten altijd hormonen in vlees en ook al komen die niet zo snel in het bloed en hebben minder affiniteit, ze kunnen wel receptoren activeren. Daar hoef je geen onderzoek na te doen!
Daar zijn uiteenlopende motieven voor. De belangrijkste die ik ken zijn:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:36 schreef Ixnay het volgende:
Mensen die niet snappen waarom iemand vegetarisch eet.
Jij praat vast vol trots over de Nederlandse bioindustrie?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:41 schreef Molurus het volgende:
Die laatste categorie heeft in mijn ervaring wel vaak problemen om uit te leggen waarom ze nu precies vinden dat mensen geen vlees zouden moeten eten. Zulke discussies krijgen meestal vrij snel een nogal vijandige toon.
Ik geloof niet dat ik dat ergens heb gezegd?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:58 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Jij praat vast vol trots over de Nederlandse bioindustrie?
quote:Ik bedoel. je gaat er direct van uit dat ik iets vind omdat iemand anders er over begint?
Alleen de eerste twee categorieen die ik noemde begrijp ik echt. De laatste categorie bedient zich, in mijn beleving, voornamelijk van allerlei drogredenen. De eerste stropop hebben we alweer gehad.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:13 schreef Pandarus het volgende:
Dus je begrijpt perfect waarom vegetariers vegetarier zijn maar al dat planten eten heeft hun vermogen tot argumenteren aangetast?
En daar is het vijandige toontje dat ik al voorspelde.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:13 schreef Pandarus het volgende:
Joh, dit gaat helemaal nergens over. En als we elkaar op het overslaan van stapjes in de redenatie gaan vangen ben je ook kansloos, dus dat gaan we maar ook niet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |