SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 12-01-2015 16:49:44 ]
quote:Op maandag 12 januari 2015 13:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt toch al een slechtweerfiets?
Dit ja.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:05 schreef muzas het volgende:
Jij had toch zo'n alu focus met ultegra mix?
Ik zou daar ook geen extra fiets naast hoeven... Want volgens mij rijd je er met niet al te dure onderdelen op? Zou die 300 euro dan eerder steken in nieuwe zomerwieltjes ofzo.
In het voorjaar je cassette/ketting/kabels/stuurlintje/bandjes wisselen lijkt mij meer plezier opleveren dan een of andere rammelbak. En dat schoonmaken is toch niet zo veel moeite? Gewoon onderdeel van 'thuiskomroutine' van maken.
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:02 schreef very het volgende:
[..]![]()
Nu gebruik ik mijn "normale" fiets, maar ik wil niet elke week mijn fiets schoon moeten maken, dus dan maar een tweede, goedkopere fiets waarbij me dat dan iets minder boeit dat die harder slijt (of spatborden heeft)
Ik weet niet of de onderdelen per stuk duur zijn, maar ik vond de fiets zelf aardig aan de prijs.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:05 schreef muzas het volgende:
Jij had toch zo'n alu focus met ultegra mix?
Ik zou daar ook geen extra fiets naast hoeven... Want volgens mij rijd je er met niet al te dure onderdelen op? Zou die 300 euro dan eerder steken in nieuwe zomerwieltjes ofzo.
In het voorjaar je cassette/ketting/kabels/stuurlintje/bandjes wisselen lijkt mij meer plezier opleveren dan een of andere rammelbak. En dat schoonmaken is toch niet zo veel moeite? Gewoon onderdeel van 'thuiskomroutine' van maken.
Dit. Ik ga dit jaar een strandfiets kopen/bouwen. Goedkope groep erop. Kan ik daarmee strandfietsen, mountainbiken en woon/werk doen.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
quote:
Op maandag 12 januari 2015 14:02 schreef very het volgende:
[..]
Nu gebruik ik mijn "normale" fiets, maar ik wil niet elke week mijn fiets schoon moeten maken, dus dan maar een tweede, goedkopere fiets waarbij me dat dan iets minder boeit dat die harder slijt (of spatborden heeft)
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.
Ik heb al een mountainbike on the sidequote:Op maandag 12 januari 2015 14:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik zelf zou dan denk ik voor een crosser kijken. Kan je ook nog eens het veld of de bossen in, maar ook prima als slechtweer fiets. Heb je denk ik meer aan dan 300 euro uitgeven aan een baggerfiets waar je toch altijd met een mweh gevoel op zit.
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef very het volgende:
[..]
Ik weet niet of de onderdelen per stuk duur zijn, maar ik vond de fiets zelf aardig aan de prijs.
En dat schoonmaken vind ik echt kutwerk. Duurt fucking lang, ik heb er geen handige plek voor en lijkt mij dat je meer moet doen dan even flauw met een droge doek eroverheen
Dit. Gewoon 7 graden vanmorgen. Begin januariquote:Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik rij de afgelopen 2 weken droog en het is warm. Mij hoor je niet klagen
Rij je daar toch op?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:14 schreef very het volgende:
[..]
Ik heb al een mountainbike on the side
Ja, maar die was ook redelijk aan de prijs en die wil ik ook graag netjes houden. Dus die zou ik dan ook weer wekelijks moeten schoonmaken. Daarbij vind ik een mountainbike niet echt ideaal voor woon/werk. Liever gewoon een snelle fiets.quote:
Gewoon harder trappenquote:Op maandag 12 januari 2015 14:16 schreef very het volgende:
[..]
Ja, maar die was ook redelijk aan de prijs en die wil ik ook graag netjes houden. Dus die zou ik dan ook weer wekelijks moeten schoonmaken. Daarbij vind ik een mountainbike niet echt ideaal voor woon/werk. Liever gewoon een snelle fiets.
Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....quote:Op maandag 12 januari 2015 14:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Als je weinig ruimte en tijd hebt om je fiets schoon te maken kan je van je geld ook zoiets kopen very
http://www.futurumshop.nl(...)biele-reiniger.phtml
heeft mn schoonpa voor na toertochtjes enzo. Werkt als een tiet. Ook wel handig voor op t balkon omdat je relatief weinig water gebruikt.
Is geen hogedrukspuit en je gebruikt met dit ding minder water dan met de spons.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:22 schreef very het volgende:
[..]
Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....
Dus alleen vochtige spons gebruiken. Nog een reden om een "goedkope" fiets te gebruiken in de regen
Mwah tuinslang op een pisstraaltje kan prima volgens mij. Doe ik ook.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:22 schreef very het volgende:
[..]
Mij is verteld dat je zo min mogelijk water moet gebruiken ook, want kan in je lagers komen....
Dus alleen vochtige spons gebruiken. Nog een reden om een "goedkope" fiets te gebruiken in de regen
Tuurlijk, maar de vraag is of de fiets die ik in gedachten heb een barrel is. Volgens mij valt dat namelijk wel mee. Die was ook oorspronkelijk dezelfde prijs als mijn huidige fiets en dezelfde groep, dus wellicht vergelijkbaar?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Mwah tuinslang op een pisstraaltje kan prima volgens mij. Doe ik ook.
Zo'n fiets is een gebruiksvoorwerp he? Die instapgiant van mij was voor mij ook een behoorlijke uitgave en ben er ook graag zuinig op, maar als ik moet wachten op de zandvrije, droge, windstille dagen kan ik m net zo goed in de vitrine zetten. Ik rijd gewoon veel liever op die goede giant, ook in kutweer, dan op een barrel. Dan maar wat eerder onderdelen vervangen.
Als die fiets vergelijkbaar is zou je wel wat teveel hebben betaald voor je huidige fiets of niet?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:28 schreef very het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar de vraag is of de fiets die ik in gedachten heb een barrel is. Volgens mij valt dat namelijk wel mee. Die was ook oorspronkelijk dezelfde prijs als mijn huidige fiets en dezelfde groep, dus wellicht vergelijkbaar?
Is red bull niet bullsquote:Op maandag 12 januari 2015 14:33 schreef muzas het volgende:
Ik zou het niet weten, ik heb geen verstand/ervaring van/met bulls en oudere onderdelen.
Mijn fiets was nieuw, deze is ouder en tweedehandsquote:Op maandag 12 januari 2015 14:33 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als die fiets vergelijkbaar is zou je wel wat teveel hebben betaald voor je huidige fiets of niet?
Dat is niet dezelfde fiets. Die van je foto is nog wel stukje ouder.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:41 schreef very het volgende:
[..]
Mijn fiets was nieuw, deze is ouder en tweedehands![]()
De nieuwprijs van mijn fiets was 1400, die van de Red Bull was ook zoiets.
Da's waarquote:Op maandag 12 januari 2015 14:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat is niet dezelfde fiets. Die van je foto is nog wel stukje ouder.
En zoals je al zegt, ouder en 2e hands. Totaal niet te vergelijken dus, ook al hebben ze ooit ongeveer hetzelfde gekost.
Die kan er af hequote:Op maandag 12 januari 2015 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hebben jullie ook altijd last van omhoog komend gal als je een racefiets met opzetstuur ziet?
Kan m niet zien door die zadeltas..quote:Op maandag 12 januari 2015 14:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hebben jullie ook altijd last van omhoog komend gal als je een racefiets met opzetstuur ziet?
Krom? Pinarello is toch helemaal de shit in wielerwereld?quote:Op maandag 12 januari 2015 14:54 schreef muzas het volgende:
Ik verbaas me meer dat het net een pagina lang gaat over hoe zuinig ie is op zn focus, en m nu wil verkopen voor zo'n kromme pinnarello
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:56 schreef kanovinnie het volgende:
Als ebola in de vorm van een fiets bestaat, is het die pina
Die specialized bleef kapot gaan, dus die ging snel terug ja.quote:Op maandag 12 januari 2015 14:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Kan m niet zien door die zadeltas..
Very, hoelang heb je die focus nou? En die gloednieuwe specialized die je er voor had, had je die nou na 2 of 3 weken al verkocht?
Ik geef je 200 euro voor je mountainbike. Zie m tzt wel verschijnen op marktplaats ok?
grgr
Meneer pina pleegt zelf al een misdaad tegen de fietswereld met zn wokkel-vorkenquote:Op maandag 12 januari 2015 14:57 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik meneer pina was en ik zou zien dat iemand mijn fiets zo mishandeld zou ik die fiets gewoon afpakken.
Pinarello is top als je weinig fiets wil voor veel geld.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:00 schreef very het volgende:
[..]
Krom? Pinarello is toch helemaal de shit in wielerwereld?
En zo te lezen is er niet op bezuinigd en zit ie vol met kwalitatief goed spul.
[..]
Waarom? Alleen vanwege de zadeltas en die tjdritstangen?
[..]
Die specialized bleef kapot gaan, dus die ging snel terug ja.
En inderdaad, ik heb hem nog niet lang...maar ik merk wel dat ik het leuk vind en dus misschien wil kijken naar nog wat degelijker spul dan wat ik nu heb. En ik dacht dat pinarello zegmaar de bom was.
Dat soberso jaquote:Op maandag 12 januari 2015 15:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Meneer pina pleegt zelf al een misdaad tegen de fietswereld met zn wokkel-vorken![]()
[ afbeelding ]![]()
Gelukkig hebben froome en co dit jaar gezegd dat ie moet oprotten met z'n onzin.
quote:Op maandag 12 januari 2015 15:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Pinarello is top als je weinig fiets wil voor veel geld.
Ultremo banden voor 80 euro per stuk ja ja gouden ventieltje erbij.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:02 schreef kanovinnie het volgende:
" hierop zitten duurzame Ultremo banden. Deze banden Utremo zijn kostbaar meer licht en slijtvast!"
Wut
"carbondetails zoals remklauwen en op de derailleurs, dus topmateriaal."
Carbon, dus top!
HAHAHAHAquote:Op maandag 12 januari 2015 15:04 schreef muzas het volgende:
Ik kan er echt niet bij... van "Slechtweerfiets erbij want wil mn focus mooi houden" naar 1000 euro bieden (wat je NOOIT meer voor die focus krijgt) op een tweede hand pinarello uit 2008....
Dus.... Dus.... Dus...
Nee laat maar.
Hey Cap_Fap, post es tieten ofzo.
quote:Op maandag 12 januari 2015 15:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
HAHAHAHA
ik zag niet dat hij al geboden had.
[ afbeelding ]
Ik snap het verband niet tussen de slechtweerfiets, focus en geld terug voor mijn focus.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:04 schreef muzas het volgende:
Ik kan er echt niet bij... van "Slechtweerfiets erbij want wil mn focus mooi houden" naar 1000 euro bieden (wat je NOOIT meer voor die focus krijgt) op een tweede hand pinarello uit 2008....
Dus.... Dus.... Dus...
Nee laat maar.
Hey Cap_Fap, post es tieten ofzo.
Wat doe je dan als het regent?quote:Op maandag 12 januari 2015 15:08 schreef very het volgende:
dus als ik nu mijn focus voor pakweg een optimistische 800 kwijt raak en dan 200 bij leg dan heb ik een fiets die, denk ik, veel degelijker is dan de focus. Waar of niet waar?
Zo duidelijk is dat niet very.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:08 schreef very het volgende:
[..]
Ik snap het verband niet tussen de slechtweerfiets, focus en geld terug voor mijn focus.
Dat die Pinarello meer waard is dan mijn focus moge duidelijk zijn, dus als ik nu mijn focus voor pakweg een optimistische 800 kwijt raak en dan 200 bij leg dan heb ik een fiets die, denk ik, veel degelijker is dan de focus. Waar of niet waar?
Dat ik mijn focus mooi wil houden zolang ik hem heb betekent niet dat die focus de wereld voor me is. Ik doe hem net zo makkelijk weer weg als ik een goede deal kan maken met iets anders. Maar daarom wil ik er nog wel zuinig op zijn.
En dit alles neemt nog steeds niet weg dat ik alsnog graag een slechtweerfiets heb die ik gewoon na het fietsen in de schuur kan pleuren zonder schoon en droog te hoeven maken. Gewoon totdat ie dusdanig verroest is dat ik weer op zoek moet naar een "nieuwe" slechtweerfiets.
En een ligstuur. Dus gaat ie harder.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
Er zit wel campa op die pina, dus betere fiets ik zeg doen.
Op de slechtweerfiets rijdenquote:
Is dat niet zo? Dat dacht ik echt.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En een pinarello degelijker noemen dan een focus. Hihi.
De groep was wel gratis zo te zien!quote:Op maandag 12 januari 2015 15:11 schreef kaasplankje het volgende:
en lichtste zadel ter wereld heeft ie ook nog
kwot
Frame was alleen al ruim 1700 euro, wielen nieuw al 650 euro, opzetstuur 220 euro carbon, carbonzadel 250 euro en superlicht! Lichtste zadel ter wereld. Carbon zadelpen 150 euro, Pendalen 150 euro, Ultremo Banden 80 euro en nog prima, dus voor een vriendenprijs rijd u deze topfiets, met topmateriaal. nieuwwaarde ca. 3500 en nu voor maar 1150 euro. Aan onderdelen meer waard dus geen onzinbiedingen!
/kwot
Ik heb er meteen twee besteld.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:14 schreef kaasplankje het volgende:
Koopje toch voor zoon pina met centaur 10 speed?
Dus 200 bijleggen voor die pina én dus 300 euro uitgeven aan een slechtweerfiets? Misschien is die pina al als slechtweerfiets gebruikt door de huidige eigenaarquote:
quote:Op maandag 12 januari 2015 15:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Dus 200 bijleggen voor die pina én dus 300 euro uitgeven aan een slechtweerfiets? Misschien is die pina al als slechtweerfiets gebruikt door de huidige eigenaarEn daarbuiten, met die 500 euro kun je héle leuke dingen met je focus doen.
Mijn advies zou zijn; geld in je zak houden. Die pina is echt niet veel beter dan je focus. Enige meerwaarde zijn de wielen, maar ook daarvan weet je niet wat ze meegemaakt hebben.
Maak je vertrouwd met een snelle schoonmaakroutine, het hoeft niet íedere keer tot in detail, en vervang slijtageonderdelen in het voorjaar. Setje FR'3 erbij voor de zomer dan heb je echt meer lol van je 500 euro.
Of deze kopen: http://link.marktplaats.nl/m888013828
Is een colnago, die gaan ook hard.
quote:Is in de top van de amateurs gebruikt.
quote:Op maandag 12 januari 2015 15:11 schreef kaasplankje het volgende:
en lichtste zadel ter wereld heeft ie ook nog
kwot
Frame was alleen al ruim 1700 euro, wielen nieuw al 650 euro, opzetstuur 220 euro carbon, carbonzadel 250 euro en superlicht! Lichtste zadel ter wereld. Carbon zadelpen 150 euro, Pendalen 150 euro, Ultremo Banden 80 euro en nog prima, dus voor een vriendenprijs rijd u deze topfiets, met topmateriaal. nieuwwaarde ca. 3500 en nu voor maar 1150 euro. Aan onderdelen meer waard dus geen onzinbiedingen!
/kwot
Thanks...ik ga alles nog eens heroverwegenquote:Op maandag 12 januari 2015 15:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Dus 200 bijleggen voor die pina én dus 300 euro uitgeven aan een slechtweerfiets? Misschien is die pina al als slechtweerfiets gebruikt door de huidige eigenaarEn daarbuiten, met die 500 euro kun je héle leuke dingen met je focus doen.
Mijn advies zou zijn; geld in je zak houden. Die pina is echt niet veel beter dan je focus. Enige meerwaarde zijn de wielen, maar ook daarvan weet je niet wat ze meegemaakt hebben.
Maak je vertrouwd met een snelle schoonmaakroutine, het hoeft niet íedere keer tot in detail, en vervang slijtageonderdelen in het voorjaar. Setje FR'3 erbij voor de zomer dan heb je echt meer lol van je 500 euro.
Ontwikkelingen gaan ook gewoon heel erg snel. Zijn maar heel weinig fietsen uit 2008 waar ik liever op zou rijden dan een goede instapper uit 2015. En deze pinarello is daar zeker niet 1 van.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:23 schreef very het volgende:
[..]
Thanks...ik ga alles nog eens heroverwegen
Let op: veel van dit soort Colnago's (Gios idem) zijn gewoon overgestickerde cheapo's.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:20 schreef muzas het volgende:
Ja die van kaas is ook gewoon een batavus.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:31 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Let op: veel van dit soort Colnago's (Gios idem) zijn gewoon overgestickerde cheapo's.
Duidelijkquote:Op maandag 12 januari 2015 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ontwikkelingen gaan ook gewoon heel erg snel. Zijn maar heel weinig fietsen uit 2008 waar ik liever op zou rijden dan een goede instapper uit 2015. En deze pinarello is daar zeker niet 1 van.
Mooi, dan moet de focus nu weer op de weg gericht wordenquote:
Als je goed kijkt op de foto van kaas zie je ook dat er Campa-YOLO op zn derrie staat. Volgens mij hoort dat niet.quote:Op maandag 12 januari 2015 15:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja die van kaas is ook gewoon een batavus.
quote:Op maandag 12 januari 2015 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooi, dan moet de focus nu weer op de weg gericht worden
(haha zag je wat ik daar deed Very ouwe pik? he? Nou? he? trappe met je kutje en je mooie nieuwe fiets! Dwars door de pekel, rats! Had ie maar geen fiets moeten worden)
Heb ik een paar jaar terug gedaan bij de eerst 300 die ik organiseerde. Het probleem waren de voorsteden ten noorden van Luik, Cheratte, Wandre en Jupille. Er waren noorderlingen die daar helemaal depri van werden.quote:Op maandag 12 januari 2015 10:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Waarom niet?
Paar checkpoints in Luik erbij als mini-alleycat tussendoor.
Ietwat verrekend met de termperatuur, meer dan de helft van de kleren die ik bij vertrek aan had zaten in de tassen.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef contrasta het volgende:
wat heb je allemaal aan die fiets hangen joh?
Als randonneur moet je minimaal 20 kg bagage meenemenquote:Op maandag 12 januari 2015 18:48 schreef contrasta het volgende:
wat heb je allemaal aan die fiets hangen joh?
Ok, dat zijn nogal wat kledingstukken Ivo. Ik ben zo'n wannabe wielrenner, die liefst met zo weinig mogelijk op pad gaat.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:52 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ietwat verrekend met de termperatuur, meer dan de helft van de kleren die ik bij vertrek aan had zaten in de tassen.
Succesquote:Op maandag 12 januari 2015 19:08 schreef Levitas het volgende:
Zo, dalijk maar eens een eerste ritje in het donker doenDoe maar een heel klein rondje vanavond (misschien 2 keer), ben heel erg benieuwd hoe dat gaat zijn!
Hehe heldquote:Op maandag 12 januari 2015 15:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mooi, dan moet de focus nu weer op de weg gericht worden
(haha zag je wat ik daar deed Very ouwe pik? he? Nou? he? trappe met je kutje en je mooie nieuwe fiets! Dwars door de pekel, rats! Had ie maar geen fiets moeten worden)
Ouch!quote:Op maandag 12 januari 2015 19:23 schreef very het volgende:
Zit ik dus vanmiddag te vertellen over zuinig zijn op m'n fiets, gebeurd er dit op de weg naar huis:
[ afbeelding ]
Oorzaak: gladde tramrails.
Normaal geen probleem, dit keer wel
En ik heb mijn wielen goddomme afgelopen zaterdag nog recht laten zetten
Voorwiel is ook krom, maar veel minder. Die kan misschien nog gerepareerd worden, maar of dat met deze nog gaat lukken...?
Iemand tips?
Naar de FM. Volgens mij zijn slagen zolang ze zijdelings zijn goed te repareren. 'deuken' of slagen loodrecht op de as van het wiel schijnen lastiger te zijn.quote:
Zou het? Op de foto lijkt het nog mee te vallen zelfs...ding is echt absurd kromquote:Op maandag 12 januari 2015 19:28 schreef muzas het volgende:
[..]
Naar de FM. Volgens mij zijn slagen zolang ze zijdelings zijn goed te repareren. 'deuken' of slagen loodrecht op de as van het wiel schijnen lastiger te zijn.
Balen joh dat achterwiel is niet meer te redden, moet nieuwe velg en alst een compleet wielset is kan je net zo goed een nieuw setje halen.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:23 schreef very het volgende:
Zit ik dus vanmiddag te vertellen over zuinig zijn op m'n fiets, gebeurd er dit op de weg naar huis:
[ afbeelding ]
Oorzaak: gladde tramrails.
Normaal geen probleem, dit keer wel
En ik heb mijn wielen goddomme afgelopen zaterdag nog recht laten zetten
Voorwiel is ook krom, maar veel minder. Die kan misschien nog gerepareerd worden, maar of dat met deze nog gaat lukken...?
Iemand tips?
Waar maak je dat uit op? zou dat niet mee recht te trekken zijn?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Balen joh dat achterwiel is niet meer te redden, moet nieuwe velg en alst een compleet wielset is kan je net zo goed een nieuw setje halen.
Nee kan alleen met een klein slagje met zo'n kromme hoepel kan je 't wiel wel rechtrekken maar de kans dat dan de velg scheurt is groot. Gebeurt dat niet is de spaakspanningsverdeling naar de kak.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:56 schreef muzas het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op? zou dat niet mee recht te trekken zijn?
Duidelijk. Vroeg het me af omdat ik het voorwiel van mn stadfiets ook wel eens in zo'n vorm heb gebogen na een nachtelijke rit naar huisquote:Op maandag 12 januari 2015 20:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee kan alleen met een klein slagje met zo'n kromme hoepel kan je 't wiel wel rechtrekken maar de kans dat dan de velg scheurt is groot. Gebeurt dat niet is de spaakspanningsverdeling naar de kak.
Je kan het altijd proberen maar ik denk einde verhaal.
Zonda's/fulcrum r3quote:Op maandag 12 januari 2015 20:06 schreef very het volgende:
Iemand die me een leuk setje wielen kan aanraden? Tot een euro of 300
achterwiel is lastiger door de parapluquote:Op maandag 12 januari 2015 20:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Duidelijk. Vroeg het me af omdat ik het voorwiel van mn stadfiets ook wel eens in zo'n vorm heb gebogen na een nachtelijke rit naar huisDie heeft de FM toen weer kaarsrecht gekregen voor een tientje
Maar dat zal wel niet te vergelijken zijn.
De manier van spaken als ik zo google, denk dat de over elkaargaande spaken worden bedoeld.quote:
http://road.cc/content/re(...)nts-pave-28-wheelsetquote:Op maandag 12 januari 2015 20:06 schreef very het volgende:
Iemand die me een leuk setje wielen kan aanraden? Tot een euro of 300
Als je een nieuwe koopt kan je die bodys uitkiezenquote:Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef very het volgende:
Die fulcrum en die mavic cosmic elite gaan meer richting de 400
En ik ben een kneus dat ik het überhaupt vraag, maar welke heb ik nou precies nodig voor mijn fiets? Moet ik dan op zoek naar eentje die al een ultegra 11 speed cassette erop heeft of kan ik dat overzetten?
De spaken aan de rechterkant staan 'steiler' (inderdaad om ruimte te hebben voor de cassette), dus dat betekent dat ze veel strakker moeten staan dan de spaken links.quote:
Zijn de 11 speed bodys ook niet anders dan 9?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:21 schreef fl4puit het volgende:
Body moet Shimano zijn. Zonda's (R3) heb je al voor 309, Racing Quattro voor 229, Racing 5 (2013) voor 189. Alle prijzen excl. verzenden.
http://www.merlincycles.c(...)lset-2015-58465.htmlquote:Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef very het volgende:
Die fulcrum en die mavic cosmic elite gaan meer richting de 400
En ik ben een kneus dat ik het überhaupt vraag, maar welke heb ik nou precies nodig voor mijn fiets? Moet ik dan op zoek naar eentje die al een ultegra 11 speed cassette erop heeft of kan ik dat overzetten?
Thanks! Die mavics Lijken me wel wat, want gele detailsquote:Op maandag 12 januari 2015 20:32 schreef Andyy het volgende:
[..]
http://www.merlincycles.c(...)lset-2015-58465.html
290
http://www.merlincycles.c(...)eels-pair-61397.html
320
http://www.ribblecycles.c(...)fulcwhfr700000000000
Met banden 300
quote:Op maandag 12 januari 2015 20:39 schreef very het volgende:
[..]
Thanks! Die mavics Lijken me wel wat, want gele details
Maar daar komen zeker nog flink verzendkosten bij, gezien de locatie van de web shops
Casette kan je overzetten trouwens, heb je alleen wel twee dingen voor nodigquote:Netherlands: Free shipping on all goods over £50
En 350 euro afgeprijsdquote:Op maandag 12 januari 2015 20:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En dit Is ook wel leuke aanbieding.
http://www.mantel.com/easton-ea70-sl
Brede velg dus 25 mm bandjes bollen mooier. Das helemaal hip.
Die 625 klopt niet neem ik aan?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan betaal je ze toch 350 meer als je dat een nadeel vindt
Adviespijs. Google shopping zie je genoeg aanbieders die zich daaraan houden.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Die 625 klopt niet neem ik aan?
Nice... Zit nu in de bios maar ga vanavond even rustig kijken.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
[..]
Casette kan je overzetten trouwens, heb je alleen wel twee dingen voor nodig
Ja daardoor staan die strakker dan de niet freewheelkant dus kan je daar ook niet zo veel mee corrigeren.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:18 schreef kanovinnie het volgende:
Of dat de spaken korter aan de ene kant zijn om ruimte te maken voor de cassette
In de zin dat het niet saai wordt omdat je nu nog meer cijfertjes hebt ?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:42 schreef Patroon het volgende:
Net weer 1,5u op de tacx gezeten, net als zaterdag. Dat trok ik vorig jaar echt niet. Merk dat ik nu, met de extra power info, er geen moeite mee heb.
Klopt. Bepaalde blokken met power doelstelling en direct zien wat je doet + daar op focussen. Vliegt de tijd om.quote:Op maandag 12 januari 2015 22:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
In de zin dat het niet saai wordt omdat je nu nog meer cijfertjes hebt ?![]()
Ik ook getacxt, gaat gelukkig weer met de heup. Hoewel je een plakkende fietsbroek (zeker binnen, waar je sneller bezweet raakt) wel voelt op die korsten.
Kano wat heb je met je stuur gedaan?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens niet tering koud met blote handen?Maar ik kan 't mis hebben...
quote:Op maandag 12 januari 2015 22:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kano wat heb je met je stuur gedaan?Die zit al jaren zo. En nee. Was warm met handschoenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens niet tering koud met blote handen?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Klopt, nogal wat. Ik had me idd fors misrekend. Mijn doel was het uitrijden van de 208km binnen de 14uur7 minuten (norm voor een DIY permanent). Sneller hoefde in principe niet, aan het eind had ik bijna 40 minuten over. Dat is meer dan genoeg. Uit kunnen rijden betekent in dit jaargetijde genoeg meenemen om alle mogelijke weersvarianten aan te kunnen. Ga ik diep de Ardennen in dan neem ik nog meer mee, je moet dan rekening houden met warm blijven als je wat langer aan je fiets moet sleutelen. Hulp van buiten hoef je daar in de winter niet te verwachten, je ziet bijna geen mens.quote:Op maandag 12 januari 2015 19:10 schreef contrasta het volgende:
[..]
Ok, dat zijn nogal wat kledingstukken Ivo. Ik ben zo'n wannabe wielrenner, die liefst met zo weinig mogelijk op pad gaat.
Hoogst noodzakelijke neem ik mee.
quote:
quote:Op maandag 12 januari 2015 20:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
En dit Is ook wel leuke aanbieding.
http://www.mantel.com/easton-ea70-sl
Brede velg dus 25 mm bandjes bollen mooier. Das helemaal hip.
Deze hier he...zijn dit precies degene die ik moet bestellen?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:32 schreef Andyy het volgende:
http://www.merlincycles.c(...)eels-pair-61397.html
320
Alle wielen racewielen zijn dezelfde diameter, tenzij je een kinderfiets hebt. Cassette kan je afnemen met een chain tool en een cassette remover en banden kunnen natuurlijk overgezet worden als die niet beschadigd zijn. Welk deel van het land woon je?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 00:26 schreef very het volgende:
[..]
Deze hier he...zijn dit precies degene die ik moet bestellen?
Ik ben echt nieuw in dit soort dingen, zou zo niet eens kunnen zeggen welke maat deze nou zijn.
Mijn huidige wielen zijn 28 inch.
En die cassette overzetten, daar heb je speciaal gereedschap voor nodig zeker? Ik ken vast wel iemand die dat heeft. Mijn banden kan ik wel hergebruiken voorlopig, toch?
Sorry voor de noobness, maar elke keer leer ik weer wat, dus bedankt
En je weet zeker dat ik mijn 11-speed (11-28T) cassette over kan zetten op deze wielen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:35 schreef Andyy het volgende:
[..]
Alle wielen racewielen zijn dezelfde diameter, tenzij je een kinderfiets hebt. Cassette kan je afnemen met een chain tool en een cassette remover en banden kunnen natuurlijk overgezet worden als die niet beschadigd zijn. Welk deel van het land woon je?
Durf ik niet 100% te bevestigen, maar zie wel op veel sites dat het 11 speed compatible is. En dat setje op Merlin kom met banden en al trouwens, daar staat de S voor lees ik net.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:37 schreef very het volgende:
[..]
En je weet zeker dat ik mijn 11-speed (11-28T) cassette over kan zetten op deze wielen?
Want dan denk ik dat ik die maar ga bestellen, want ook nog 10% korting deze week.
Ik woon overigens in Den Haag.
Oh, dat is nice. Ik heb ze even gemaild en hoop snel een reactie te krijgen vna ze...want wil nog wel effe gebruik maken van die 10% korting danquote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Durf ik niet 100% te bevestigen, maar zie wel op veel sites dat het 11 speed compatible is. En dat setje op Merlin kom met banden en al trouwens, daar staat de S voor lees ik net.
Er zit een Shimano M11 Freehub op volgens Mavic zelf...dus dat zou dan wel moeten lukken toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 01:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Durf ik niet 100% te bevestigen, maar zie wel op veel sites dat het 11 speed compatible is. En dat setje op Merlin kom met banden en al trouwens, daar staat de S voor lees ik net.
quote:Genuine Mavic M11 Freehub for all 9/10/11 speed Shimano or SRAM cassettes.
Very met zo weinig kennis raad ik je toch aan ff langs een fm te gaan. Je moet niet alleen cassette wisselen op die wielen maar wellicht ook achterderrie haartje bijstellen, en de remblokjes goed op de velg positioneren, en de rem centreren.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:01 schreef very het volgende:
[..]
Er zit een Shimano M11 Freehub op volgens Mavic zelf...dus dat zou dan wel moeten lukken toch?
Volgens deze site wel tenminste:
[..]
Kan je ook je huidige bandjes op monteren hoor. En heb je ook een reden waarom je dit gelijk afschiet?quote:
Dit. Geen ramp als je niet weet wat er bedoeld word, maar vraag het dan ipv rare aanname's te doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan je ook je huidige bandjes op monteren hoor. En heb je ook een reden waarom je dit gelijk afschiet?
Je moet alleen een paar spacertjes aanschaffenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 02:01 schreef very het volgende:
[..]
Er zit een Shimano M11 Freehub op volgens Mavic zelf...dus dat zou dan wel moeten lukken toch?
Volgens deze site wel tenminste:
[..]
Als je 11 speed hebt juist niet toch? Volgens mij alleen met 9 of 10 speed.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:18 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Je moet alleen een paar spacertjes aanschaffen
Nee, eigen schuld als je hoofdpijn hebt gekregen van meneer de twijfelaar. Er komen GEEN tieten vandaag van mijn kant. Het is dinsdag, kan niet altijd feest zijn.quote:
Ik zal een contact met hem opnemen, want ik vind het inderdaad een fijn idee dat alles gewoon weer goed zit straks. Wat betreft de wielset: mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de Mavic Cosmic Elite S, want gele detailsquote:Op dinsdag 13 januari 2015 06:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Very met zo weinig kennis raad ik je toch aan ff langs een fm te gaan. Je moet niet alleen cassette wisselen op die wielen maar wellicht ook achterderrie haartje bijstellen, en de remblokjes goed op de velg positioneren, en de rem centreren.
Ga anders naar BBP dat is in Zoetermeer. Aardige gast nieuwe shop die kan je wel helpen en mss ook laten zien hoe je cassette wisselt oid. Hij heeft nog steeds fulcrum racing quattro voor 249.- in de aanbieding.
http://www.basicbikeparts(...)o-shimano-sram-body/
Denk dat als je 'm belt voor een afspraak hij 't monteert terwijl je erbij staat in 10 minuten kan je meteen kijken hoe dat gaat.
Ok. Maar omdat ik las dat ie vooral voordeel heeft met 25mm bandjes dacht ik dat is dus weinig voordeel voor mij zou hebben. Hij is wel net iets lichter dan die mavicsquote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan je ook je huidige bandjes op monteren hoor. En heb je ook een reden waarom je dit gelijk afschiet?
Hoezo dat dan?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:18 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Je moet alleen een paar spacertjes aanschaffen
https://www.tijdschriftnu(...)ud-en-reparatie.htmlquote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:54 schreef Gripper het volgende:
Very, je zou dat zelfsleutel boek van fiets.nl eens kunnen aanschaffen. Daar wordt in heldere taal en met veel plaatjes uitgelegd hoe je onderhoud uitvoert en hoe je fiets in elkaar zit.
Dikke pil van 200 blz voor 8 ¤ incl verzenden ofzo. Prima ding!
Ook geen nadelen. En wat is er mis met 25 mm?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:47 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal een contact met hem opnemen, want ik vind het inderdaad een fijn idee dat alles gewoon weer goed zit straks. Wat betreft de wielset: mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de Mavic Cosmic Elite S, want gele detailsEn met de korting erbij is het prijsverschil ook te verwaarlozen (zitten nog banden bij ook).
[..]
Ok. Maar omdat ik las dat ie vooral voordeel heeft met 25mm bandjes dacht ik dat is dus weinig voordeel voor mij zou hebben. Hij is wel net iets lichter dan die mavics
[..]
Besteldquote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
https://www.tijdschriftnu(...)ud-en-reparatie.html
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:54 schreef Gripper het volgende:
Very, je zou dat zelfsleutel boek van fiets.nl eens kunnen aanschaffen. Daar wordt in heldere taal en met veel plaatjes uitgelegd hoe je onderhoud uitvoert en hoe je fiets in elkaar zit.
Dikke pil van 200 blz voor 8 ¤ incl verzenden ofzo. Prima ding!
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Die mavics hebben er 20, dacht ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:57 schreef kaasplankje het volgende:
Als je 100 kg weegt zou ik zeker niet de lichtere wielset nemen, en die met de meeste spaken
maar...maar....dunner is sneller toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ook geen nadelen. En wat is er mis met 25 mm?![]()
Vrijwel alle velgen worden steeds breder. Zie je ook bij fulcrum bijvoorbeeld met de lg serie. Ben je iig klaar voor de toekomst
Nee.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:03 schreef very het volgende:
[..]
maar...maar....dunner is sneller toch?
Ga maar naar Geert van bbp en vraag die advies.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:02 schreef very het volgende:
[..]
[..]
[..]
Die mavics hebben er 20, dacht ik.
Ik las dat mavics zeker wel 100kg moeten dragen, dus ik sta op het punt de kogel door de kerk te jagen. Of iemand moet ze toch willen afraden met een reden...?
Ik kan deze op bol.com niet vinden, wat jammer is want bol.com tegoedbonnen overquote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:58 schreef Leonos het volgende:
[..]
Jij hebt echt elke discussie van de afgelopen 8 maanden gemist, of nietquote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:03 schreef very het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:03 schreef very het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij hebt echt elke discussie van de afgelopen 8 maanden gemist, of niet.
Dit en dat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:09 schreef kaasplankje het volgende:
hij leest alleen wat ie zelf zegt denk ik
Dit topic bijhouden is meestal geen doen zo snel gaat hetquote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij hebt echt elke discussie van de afgelopen 8 maanden gemist, of niet.
Neequote:
Wat is er met je UI gebeurt?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:12 schreef kaasplankje het volgende:
jij bent toch zo'n coole snelle jongen ferrie
HAHAHAHA
Maakt niet uit, maar zou dan wel iets meer open staan voor tips en adviezenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:11 schreef very het volgende:
[..]
Dit topic bijhouden is meestal geen doen zo snel gaat het
Ah...kijk eens aan:quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Dit en dat.
Ik zeg het niet vaak, maar google er zelf maar op. 25 vs 23 mm
Maar 25mm past ook op die mavics, ondanks dat die geen bredere velg heeft en dus eenzelfde rolweerstand.quote:De rolweerstand van uw 25 mm band is gelijk aan uw 23 mm band. Gaat u echter met een bredere velg rijden, dan neemt de rolweerstand zelfs af.
Oh, maar dat sta ik ook hoorquote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maakt niet uit, maar zou dan wel iets meer open staan voor tips en adviezen
Wees blij dat het niet "more sadistic" is."quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:20 schreef very het volgende:
[..]
Ah...kijk eens aan:
[..]
Maar 25mm past ook op die mavics, ondanks dat die geen bredere velg heeft en dus eenzelfde rolweerstand.
Maar omdat kaas zei dat ik beter niet voor de lichtste kan gaan ivm mijn gewicht weet ik niet of het dan een goede keus zou zijn. Hij heeft wel evenveel spaken, maar wel weer een iets lagere velghoogte. Moeilijk moeilijk.
Wat ik weet is dat ik de Mavics er visueel het best uit vind komen, en ook de reviews liegen er niet om. Ook hoorde ik in een review dat het voor de "more sedate riders" prima velgen zijn
Je schiet al voordat je er uberhaupt over nadenkt een set velgen af "want breder en dus langzamer". Was zelfde met pinarello, specialized, sportvasten etc etc.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:21 schreef very het volgende:
[..]
Oh, maar dat sta ik ook hoor
Ik weet niet waarom, maar jullie krijgen altijd het idee dat ik niet luister ofzo, terwijl ik juist maar wat graag luister
Dat sowieso niet hahaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:22 schreef kaasplankje het volgende:
Het kan ook zijn dat je niet zo technisch bent aangelegd ook niks om je voor te schamen imo.
Soms niet op hele oude fietsen omdat je dan te weinig ruimte in je vork hebt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:21 schreef Leonos het volgende:
25 mm past toch altijd?
Heb ze er nieuw bij mij op zitten, alleen nog niet gefietst
Of heel korte frames dan komt ie tegen de zitbuis an.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Soms niet op hele oude fietsen omdat je dan te weinig ruimte in je vork hebt.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:24 schreef Fretwork het volgende:
Ik luister trouwens altijd naar de mensen hier. Zo beginnen aan een rondje Ijsselmeer in D1 met geschoren benen en maar één bidon. Tevens heb ik laatst mijn bel, zadeltas, ventieldopjes en pompje aan mijn fiets gedumpt en ingewisseld voor een volledige kamelenbult vol spul op mijn rug (wel uit de buurt van mijn ruggegraat natuurlijk (al zal jij dat probleem niet hebben very, hihaho!))
Dat sportvasten was een heel ander verhaal, daar zijn gewoon verschillende meningen over en geen eenduidige antwoorden. Alleen ik zat er middenin dus ging logischerwijs niet mee met de mensen die zeiden dat ik het niet moest doenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:22 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je schiet al voordat je er uberhaupt over nadenkt een set velgen af "want breder en dus langzamer". Was zelfde met pinarello, specialized, sportvasten etc etc.
Overigens heeft een 25 mm band ook op een normale velg lagere rolweerstand.
Nog steeds aan het sportvasten?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:28 schreef very het volgende:
[..]
Dat sportvasten was een heel ander verhaal, daar zijn gewoon verschillende meningen over en geen eenduidige antwoorden. Alleen ik zat er middenin dus ging logischerwijs niet mee met de mensen die zeiden dat ik het niet moest doen
Overigens ben ik nog steeds blij dat ik het gedaan heb, want begon met 115kg en ben nu nog steeds 103 and loosing
Nee, maar nog wel blijven afvallen. En om nou te zeggen dat ik zo onwijs anders eet dan eerder...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nog steeds aan het sportvasten?
Even sportvasten dusquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:28 schreef Oksel het volgende:
Oh, krijg dus korting (je weet het, koopjeskoning hier) voor een nieuwe test met ademgasanalyse. Ga ik doen, in mei. Als ik 5-8kg lichter ben.
Nee, ga vanaf maandag deze doen:quote:
En hou nu ook dagelijks m'n cal inname bij. Motiveert ook. Verbranding kan ik ook invullen (my fitness app ofzo)quote:RE-SIZE is een afslankprogramma waarin de LAPT Personal Trainer of Program Trainer in vier weken unieke trainingen combineert met individueel passende dieetmethoden. Dankzij de individuele afstemming met continue variatie, zorgt RE-SIZE voor maximaal en blijvend resultaat.
LAPT RE-SIZE in het kort:
• De klant krijgt individuele begeleiding om maximaal resultaat te behalen.
• Het programma is een unieke samensmelting van dieet en training.
• Klanten ervaren de kracht van het laag koolhydraten-, hoog proteïne- en oerdieet.
• Klanten ervaren de voordelen van kracht-, interval-, cardio- en circuittraining.
• Deze combinatie zorgt voor een effectief afslankprogramma.
Hoe werkt het?
1. Fitnessinstructeur of Personal Trainer volgt de opleiding tot gecertificeerd LAPT Program Trainer.
2. De Personal Trainer of Program Trainer houdt een intakegesprek met de klant en maakt vervolgens een voedingsanalyse via een softwareapplicatie op basis van het voedingsdagboek dat de klant heeft ingevuld.
3. De trainer kiest op basis van de uitslag van de voedingsanalyse of de klant al kan beginnen met RE-SIZE of dat er eerst gewerkt moet worden aan de calorie-inname en/of de trainingsbelastbaarheid. Wanneer de klant kan beginnen, wordt er op basis van de voedingsanalyse een voedingsschema gekozen op basis van een calorieniveau.
4. De trainer traint, evalueert, meet en coacht de klant gedurende 4 weken waarbij de klant kan kiezen voor 2 of 3 PT sessies per week.
5. De klant heeft in de periode van 4 weken essentiële kennis over voeding opgedaan en persoonlijke vragen met de trainer besproken. Deze basis kan de klant naar de toekomst toe gebruiken om behaalde resultaten te behouden of te verbeteren.
Waar?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:23 schreef very het volgende:
Kogel is door de kerk: Mavic Cosmic Elite S WTS besteld
Thanks voor het advies!
Max is toch niet echt boeiend, wat haal je op omslagpunt ?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:28 schreef Oksel het volgende:
Max hartslag kwam niet boven de 186, terwijl dat zeker 199, wellicht 200 is. Max wattage 375, had vorige keer bij hartslag 200 - 420 Watt. Is deze test dan juist beter of niet? Heb m'n max niet gehaald..
Een bier en BBQ meet waar wij ons mogen bezatten en volvreten en waar jij noodgedwongen aan de selderij en water zit om zo toch nog aan de <82 te komen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:29 schreef Oksel het volgende:
Nog stuggers; als ik de 82kg (82,9 telt ook, toch?) niet haal dit jaar, zet ik er een prestatie tegenover, die jullie mogen kiezen.
Goed man. En nu zelf terwijl je nergens verstand van hebt je cassette wisselen?quote:
Hoe lang ben je eigenlijk? Waar heb je dat streefgewicht vandaan? Ben benieuwd of ik nog goed zitquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:29 schreef Oksel het volgende:
Nog stuggers; als ik de 82kg (82,9 telt ook, toch?) niet haal dit jaar, zet ik er een prestatie tegenover, die jullie mogen kiezen.
Ah, een nieuw dieet. Dit moet wel een succesverhaal wordenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:32 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, ga vanaf maandag deze doen:
[..]
En hou nu ook dagelijks m'n cal inname bij. Motiveert ook. Verbranding kan ik ook invullen (my fitness app ofzo)
Met de juiste gereedschappen en jarenlange ervaring is zoiets toch een kwestie van maar één uurtje hard zwoegen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Goed man. En nu zelf terwijl je nergens verstand van hebt je cassette wisselen?
Ik ga vast popcorn halen voor wanneer dat fout gaat. Waarom luister je niet naar Kaas?
Zeker. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Met de juiste gereedschappen en jarenlange ervaring is zoiets toch een kwestie van maar één uurtje hard zwoegen?
Nee, dat ga ik laten doenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga vast popcorn halen voor wanneer dat fout gaat. Waarom luister je niet naar Kaas?
Met internet wielen bij een nieuwe fm aan komen kakkenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:42 schreef very het volgende:
[..]
Nee, dat ga ik laten doen
Collega's van me weten wel iets, maar misschien dat ik langs die tip van Kaas ga in Z'meer.
Ik zie wel. Hoop dat ze voor het weekend binnen zijn.
"Ja hallo met Very, ik heb net nieuwe wielen gekocht op internet en een vriend rade me aan dat jij me wel even kan leren hoe ik de cassette er op moet zetten en hoe de remmen gecentreerd moet worden. Ik neem een voorhamer mee, wat heb ik nog meer nodig?"quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met internet wielen bij een nieuwe fm aan komen kakken
Ja tuurlijk...vind dat niet zo gek hoor.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Met internet wielen bij een nieuwe fm aan komen kakken
Dat kan iedere debiel wel, gewoon dat kapje losdraaien, cassette erin en kapje weer vastdraaien. Kan niet veel aan misgaan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ok man veel succesquote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:50 schreef very het volgende:
[..]
Ja tuurlijk...vind dat niet zo gek hoor.
Scheelt gelukkig ook maar 111 euro
Nee, ik geef hem mijn fiets en de nieuwe wielen en zeg: succes!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
"Ja hallo met Very, ik heb net nieuwe wielen gekocht op internet en een vriend rade me aan dat jij me wel even kan leren hoe ik de cassette er op moet zetten en hoe de remmen gecentreerd moet worden. Ik neem een voorhamer mee, wat heb ik nog meer nodig?"
En jij denkt dat hij blij is dat hij 20 euro ipv. 111 euro verdiend?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:51 schreef very het volgende:
[..]
Nee, ik geef hem mijn fiets en de nieuwe wielen en zeg: succes!
Dan doet ie het toch niet, dan ga ik wel ergens anders heen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
En jij denkt dat hij blij is dat hij 20 euro ipv. 111 euro verdiend?
Eigenlijk hoop ik dat ik volgende week een post van je zie met de vraag hoe het kan dat je derailleur in je nieuwe wiel geschoten is, en of je de kooi nog terug kan buigen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:55 schreef very het volgende:
[..]
Dan doet ie het toch niet, dan ga ik wel ergens anders heen.
En anders probeer ik het inderdaad zelf samen met mijn collega die wel het e.e.a. weet
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Eigenlijk hoop ik dat ik volgende week een post van je zie met de vraag hoe het kan dat je derailleur in je nieuwe wiel geschoten is, en of je de kooi nog terug kan buigen.
Ik heb meestal het beste voor met iedereen, maar als je willens en wetens alle tips van iedereen negeert vraag je er zelf om imo.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:59 schreef Fretwork het volgende:
[..]![]()
Dat is gemeen, no cyber bullying.
lolwut?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik heb meestal het beste voor met iedereen, maar als je willens en wetens alle tips van iedereen negeert vraag je er zelf om imo.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:00 schreef very het volgende:
[..]
lolwut?
Ik negeer alle tips? Waar precies doe ik dit?
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 06:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Very met zo weinig kennis raad ik je toch aan ff langs een fm te gaan. Je moet niet alleen cassette wisselen op die wielen maar wellicht ook achterderrie haartje bijstellen, en de remblokjes goed op de velg positioneren, en de rem centreren.
Ga anders naar BBP dat is in Zoetermeer. Aardige gast nieuwe shop die kan je wel helpen en mss ook laten zien hoe je cassette wisselt oid. Hij heeft nog steeds fulcrum racing quattro voor 249.- in de aanbieding.
http://www.basicbikeparts(...)o-shimano-sram-body/
Denk dat als je 'm belt voor een afspraak hij 't monteert terwijl je erbij staat in 10 minuten kan je meteen kijken hoe dat gaat.
True. Volgende keer laat ik 't 'm lekker uitzoeken ja.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:06 schreef Leonos het volgende:
Waarom zit iedereen zo te haten op Very, laat hem lekker
Dit zag ik niet meer door alle heisa over de wielenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens ik voelde gisteren dat er weinig spanning op de kabel naar mn voorderrie staat. Schakelt op zich nog wel prima. Kan je dat terug op spanning brengen of moet je dan je kabels vervangen?
Supernice!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Wow
https://gfycat.com/WeeLargeKissingbug
quote:
Oftewel: ik zeg toch dat ik waarschijnlijk naar een FM ga om het allemaal na te laten kijken / erop te laten zetten? Dus neem ik het advies toch ter harte? Ik koop alleen niet mijn wielset daar, want 111 euro duurder, dus nogal wiedes.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:42 schreef very het volgende:
[..]
Nee, dat ga ik laten doen
Collega's van me weten wel iets, maar misschien dat ik langs die tip van Kaas ga in Z'meer.
Ik zie wel. Hoop dat ze voor het weekend binnen zijn.
Neem jij ook wel eens je eigen boodschappen mee naar een restaurant om door de kok in elkaar te laten flanzen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:28 schreef very het volgende:
[..]
[..]
Oftewel: ik zeg toch dat ik waarschijnlijk naar een FM ga om het allemaal na te laten kijken / erop te laten zetten? Dus neem ik het advies toch ter harte? Ik koop alleen niet mijn wielset daar, want 111 euro duurder, dus nogal wiedes.
Deze was te verwachten. Maar ik vind het in dit geval niks raars.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Neem jij ook wel eens je eigen boodschappen mee naar een restaurant om door de kok in elkaar te laten flanzen?
Hoewel je een punt hebt is het denk ik toch de manier is waarop veel fietsenmakers gaan overleven. Als je soms hoort dat hun inkoopsprijs al boven de verkoopprijs van BC.com zit. Dikke winst pakken op onderdelen is wel gebeurd, ook omdat de markt door internet veel transparanter is geworden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Neem jij ook wel eens je eigen boodschappen mee naar een restaurant om door de kok in elkaar te laten flanzen?
Er zijn restaurants die dat doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkgeldquote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Was dat ook al aan de bergweg?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:46 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik begon met fietsen bestond internet nog niet. Dan gingen wij eens per jaar naar Salden om bandjes te kopen en wat nog meer. Verder ging ik voor mijn spullen dan naar de fm dichtbij.
/andere tijden
Kurkgeld ken ik ook wel ja, maar dan accepteren ze niet een fles goedkope wijn van internet hoor, dat gaat om exclusieve wijnen die het huis zelf niet heeft liggen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:50 schreef Questular het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurkgeld
Het kan dus wel
Precies. En prima dat ie gewoon volle pond rekent voor wat ie doet in zo'n geval.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:43 schreef muzas het volgende:
Wel eens met mijn FM over gehad, hij vind het prima al die internet meuk. Hij verdiend liever die 20 euro dan nietsMaar hij rekent wel gewoon volle pond. Waar je als 'klant' nog wel eens dingetjes onder service krijgt.
Als hij iedereen met een internetfiets/wiel/watdanook weg moet sturen kan ie zn zaak wel sluiten.
Dat is dan 111 euro.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:54 schreef very het volgende:
[..]
Precies. En prima dat ie gewoon volle pond rekent voor wat ie doet in zo'n geval.
Ik snap je voorbeeld wel, maar ik vind het in dit geval niks geks. Het is ook niet dat het slechts een grijpstuiver is die ik bespaar in dit geval. Ik baal al hard genoeg dat ik zomaar even 300+ eu extra kwijt ben deze maand.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 12:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kurkgeld ken ik ook wel ja, maar dan accepteren ze niet een fles goedkope wijn van internet hoor, dat gaat om exclusieve wijnen die het huis zelf niet heeft liggen.
Beetje alsof je een handgebouwd frame in Italie koopt en laat opbouwen door je fm, daar zullen ze ook niet zo moeilijk over doen![]()
Maar goed, iedereen snapt t voorbeeld lijkt me.
Lijkt me sowieso beter als ee redelijke kans bestaat dat je ze krom rijdt op de tramrails. En bij 105 kg lichte wielen kopen is natuurlijk sowieso een beetje onzin.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:03 schreef kaasplankje het volgende:
Je had met 130.- ook klaar kunnen zijn mja jij wil die cosmic elite toch?
Dat zijn toch die wielen waarbij boven de 90 kg de spaken on je oren vliegen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:03 schreef kaasplankje het volgende:
Ja, maar dat is om het niet enkel zonde-geld te laten zijn. Gelijk maar een upgrade doen, zowel kwalitatief (waarschijnlijk dan...kan weinig vinden over Concept EX spul) als visueel. Dan voelt het alsof ik het geld niet puur heb weggegooid, maar er ook echt wat aan heb gehadquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:03 schreef kaasplankje het volgende:
Dus als jij je ultegra derrie ooit afbreekt moet er een dura-ace op?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:07 schreef very het volgende:
Dan voelt het alsof ik het geld niet puur heb weggegooid, maar er ook echt wat aan heb gehad
ervaring mee bolle?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zijn toch die wielen waarbij boven de 90 kg de spaken on je oren vliegen?
Tis maar goed dat z'n helm altijd thuis aan de kapstok hangtquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Dus als jij je ultegra derrie ooit afbreekt moet er een dura-ace op?
Als die dan afbreekt.... wat dan![]()
inb4kaas: campa!
Ineens is alles me duidelijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
Tis maar goed dat z'n helm altijd thuis aan de kapstok hangt
Sowieso moet je boven de 90kg maar gewoon sumoworstelaar worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:07 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zijn toch die wielen waarbij boven de 90 kg de spaken on je oren vliegen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The colour of her eyes were the colour of insanity
Ik zal dan inderdaad kijken naar een klein stapje beter. Is dat gek? Doet niemand dat? Van de nood een deugd maken?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat laat ik sterk afhangen van het onderdeel. Om bij een nieuwe wielset te kiezen voor een upgrade vind ik in dit geval niet vreemdquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:13 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal dan inderdaad kijken naar een klein stapje beter. Is dat gek? Doet niemand dat? Van de nood een deugd maken?
Ik ook niet, zeker omdat er vast zo'n goedkoop fabrieksstandaard setje onder die focus gezeten zal hebben. Maar als je dan zegt "Ik baal al dat ik 300 euro extra kwijt bent" dan was die upgrade misschien niet op zn plek? Gebroken onderdelen met zelfde kwaliteit vervangen hoeft niet 'weggegooid geld' te zijn bedoel ik meer.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:24 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat laat ik sterk afhangen van het onderdeel. Om bij een nieuwe wielset te kiezen voor een upgrade vind ik in dit geval niet vreemd
Nouja, ik vind het kut dat het op een moment komt dat je het niet verwacht. Normaal als ik zoiets koop dan hou ik daar rekening mee in mijn maandquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ook niet, zeker omdat er vast zo'n goedkoop fabrieksstandaard setje onder die focus gezeten zal hebben. Maar als je dan zegt "Ik baal al dat ik 300 euro extra kwijt bent" dan was die upgrade misschien niet op zn plek? Gebroken onderdelen met zelfde kwaliteit vervangen hoeft niet 'weggegooid geld' te zijn bedoel ik meer.
Doe je dat met alles? Dus over een paar jaar rij je in een Ferrari en draag je alleen nog maar Armani?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:13 schreef very het volgende:
[..]
Ik zal dan inderdaad kijken naar een klein stapje beter. Is dat gek? Doet niemand dat? Van de nood een deugd maken?
Nou, ik zit pas op auto 2, maar ook daar wil ik er iig niet op achteruit gaan als ik een nieuwe haal natuurlijk. Tenzij ik financieel niet anders kan.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:02 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Doe je dat met alles? Dus over een paar jaar rij je in een Ferrari en draag je alleen nog maar Armani?
Als je 'm op het kleinste blad hebt? Dat is op zich geen probleem hoor! Zeker niet als ie goed schakelt!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 08:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Jongens ik voelde gisteren dat er weinig spanning op de kabel naar mn voorderrie staat. Schakelt op zich nog wel prima. Kan je dat terug op spanning brengen of moet je dan je kabels vervangen?
Dat is straf! Ik moet dat in de gym altijd een paar keer 60 seconden doen, Auw!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 09:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Nee, eigen schuld als je hoofdpijn hebt gekregen van meneer de twijfelaar. Er komen GEEN tieten vandaag van mijn kant. Het is dinsdag, kan niet altijd feest zijn.
Sidestep: Ik doe mee aan de yoga planking challenge van Feestboek, en lig nog steeds op schema. 90 seconde lang planken gisteren, vandaag rustdag en dan naar de 120 seconden morgen. Ik ben trots op mezelf.
Goede keuze! Heb zelf een setje liggen, zijn helaas helemaal uitgeremd.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 11:23 schreef very het volgende:
Kogel is door de kerk: Mavic Cosmic Elite S WTS besteld
Thanks voor het advies!
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tis maar goed dat z'n helm altijd thuis aan de kapstok hangtDie heeft ie iig neit te hoeven upgraden
Jij hebt ook cosmics toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef kaasplankje het volgende:
kano is jaloers die wil ook cosmic elite
Ik heb hier nog een linkerbil met een hagelnieuw lapje roze vel erop. Maar das zo'n klein billetje, als je dat onder jouw flinke chassis monteert zit je voortaan altijd scheef in de kroeg, zelfs nog voordat je bent begonnen met drinken. Of je moet een stapel bierviltjes onder die bil leggen.quote:
Di2 natuurlijkquote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:09 schreef muzas het volgende:
[..]
jep maar hij heeft cosmic carbone volgens mijquote:
Heb liever een nieuw frame+groep waar ik die zonda's inplak dan pornovelgenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:33 schreef kaasplankje het volgende:
kano is jaloers die wil ook cosmic elite
[ Insert grap over rimmen ]quote:
Bedankt Tommekequote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:05 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als je 'm op het kleinste blad hebt? Dat is op zich geen probleem hoor! Zeker niet als ie goed schakelt!
Al iets in gedachten qua prijsklasse groep/frameset?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:53 schreef kanovinnie het volgende:
Maar als ekte ekte campa addict heb ik dan liever bullet's
nee. Ga eerst een strand/woon-werk fiets kopen. Kan ik m'n racefiets knap houden en die word dan daarna vervangen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Al iets in gedachten qua prijsklasse groep/frameset?
Heb je dat met chorus wel nog dan?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:31 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff mijn nieuwe record groep getest. Fiets is wel aanmerkelijk lichter geworden. Schakelt goed wel effe wennen nog die voorderrie is anders. Geen tussenstapje meer op het grote blad als je downshift.
2015 niet, 2014 wel. Maar de kooi is ook veranderd je kan de hele casstte achter schakelen zonder dat ze aanloopt tegen de kooi.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Heb je dat met chorus wel nog dan?
Breder dus ofzo? Ben benieuwd naar de gios!quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
2015 niet, 2014 wel. Maar de kooi is ook veranderd je kan de hele casstte achter schakelen zonder dat ze aanloopt tegen de kooi.
Heb wel al pics maar de belichting is niet goed.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Breder dus ofzo? Ben benieuwd naar de gios!
Hoeveel scheelde het dan eigenlijk met je chorus groep?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Heb wel al pics maar de belichting is niet goed.
Geen idee heb die boel nog niet gewogen. Er zit nu ook een carbon 3T ergosum stuur op ipv een rotundo pro alu. Dat scheelt ook nog iets van 50 gram ofzo.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Hoeveel scheelde het dan eigenlijk met je chorus groep?
Qua gewicht
Staat te ver omhoog gekanteld. De onderste stuk van je stuur moet ongeveer recht zijn of uiterlijk tussen je zadel en achterderailleur heen wijzen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nee. Ga eerst een strand/woon-werk fiets kopen. Kan ik m'n racefiets knap houden en die word dan daarna vervangen.
[ afbeelding ]
Stuur staat toch goed zo? Zo stond hij al toen ik 'm kocht iig.
De kabel is dan ontspannen en de derailleur staat dan naar links. Zolang de ketting niet aanloopt gewoon zo laten.quote:
Dat gaat best snel dan he? Ik heb nu simpele pedalen, Ultegra versie is 50 gram lichter.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee heb die boel nog niet gewogen. Er zit nu ook een carbon 3T ergosum stuur op ipv een rotundo pro alu. Dat scheelt ook nog iets van 50 gram ofzo.
Klinkt als een gewone trim functie. Mijn triple doet dat ook. 2 klikjes om een blad naar binnen op te schuiven.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:41 schreef Levitas het volgende:
Over derrie's gesproken.. Toen ik vandeweek ermee bezig was om voor goed af te stellen, merkte ik dat ik soms 2 keer met de shifter moest klikken (echt klikken..) voordat de ketting op het binnenblad kwam. Is dat dan een shifter voor een triple, of gewoon iets aan de afstelling?
Niet dat ik er nu nog last van heb, maar vroeg het me toch af..
Shimano? Die hebben een trimstand. Een soort 'tussenklikje' waarmee je er voor zorgt dat de ketting niet tegen de voorderrie loopt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:41 schreef Levitas het volgende:
Over derrie's gesproken.. Toen ik vandeweek ermee bezig was om voor goed af te stellen, merkte ik dat ik soms 2 keer met de shifter moest klikken (echt klikken..) voordat de ketting op het binnenblad kwam. Is dat dan een shifter voor een triple, of gewoon iets aan de afstelling?
Niet dat ik er nu nog last van heb, maar vroeg het me toch af..
Jaquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Staat te ver omhoog gekanteld. De onderste stuk van je stuur moet ongeveer recht zijn of uiterlijk tussen je zadel en achterderailleur heen wijzen.
Maar het is maar net wat je zelf het lekkerste vindt.
Ja ik ga nog exustar pedaaltjes bestellen maar die heb ik pas nodig voor de gf sportful.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat gaat best snel dan he? Ik heb nu simpele pedalen, Ultegra versie is 50 gram lichter.
Heb nu wel een zadeltje van 137 gram, en carbon zadelpen. Dat scheelt ook. Ben niet zo'n weightweenie, maar ga wel sparen voor een SRAM Force groep. Die is aanmerkelijk lichter dan Ultegra.
ff picsquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:44 schreef Tommeke het volgende:
Oh jongons, ik heb de Specialized in elkaar zitten. Hij is wel iets lichter dan m'n Trek was, maar wat een verschil in rij-eigenschappen! Niet normaal! Zoveel strakker en stijver. Sturen doet ie ook fenomenaal.
Heb m'n stuur tov m'n Trek nu 1,5-2cm hoger staan. Bevalt ook wel.
Je trek was een carbon geval toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:44 schreef Tommeke het volgende:
Oh jongons, ik heb de Specialized in elkaar zitten. Hij is wel iets lichter dan m'n Trek was, maar wat een verschil in rij-eigenschappen! Niet normaal! Zoveel strakker en stijver. Sturen doet ie ook fenomenaal.
Heb m'n stuur tov m'n Trek nu 1,5-2cm hoger staan. Bevalt ook wel.
Dan staat het bovenste stuk waar de shifters op zitten toch scheef?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Staat te ver omhoog gekanteld. De onderste stuk van je stuur moet ongeveer recht zijn of uiterlijk tussen je zadel en achterderailleur heen wijzen.
Maar het is maar net wat je zelf het lekkerste vindt.
Die zitten toch niet in deze specifieke positie aan je stuur vastgelijmd?? Stuurlintje moet uiteraard wel los en dan ook maar meteen vervangen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan staat het bovenste stuk waar de shifters op zitten toch scheef?
Dat bedoel ik niet scheet. Dat stuk buis richting je shifters, die moet toch ook enigzins recht?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:14 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die zitten toch niet in deze specifieke positie aan je stuur vastgelijmd?? Stuurlintje moet uiteraard wel los en dan ook maar meteen vervangen.
Mooiquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:28 schreef Tommeke het volgende:
Nou hier dan een foto, met de selfiecam van m'n iPhone. Kutkwaliteit dus. De andere cam is kapot
[ afbeelding ]
Hier met lage velgen;
[ afbeelding ]
Ja, en de zadelpen is langMaar dat zijn m'n benen ook
Niet gekquote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:28 schreef Tommeke het volgende:
Nou hier dan een foto, met de selfiecam van m'n iPhone. Kutkwaliteit dus. De andere cam is kapot
[ afbeelding ]
Hier met lage velgen;
[ afbeelding ]
Ja, en de zadelpen is langMaar dat zijn m'n benen ook
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:56 schreef kaasplankje het volgende:
ff betere pics maken tommek maar goede sneak preview.
Kennis was hier net die een nieuw groepje veloce wilde op zijn fiets (en 105 had dus daar dan ook andere wielen in moet; ik had gezegd khamsin oid).
Fiets Principia met ouderwets draadbalhoofd en dito stuurpen. Ik voel aan dat balhoofd, helemaal kapot. Ik zeg je moet ook nog een nieuw balhoofd. Zegt ie ja daar ben ik al eens mee bij de fm geweest maar die kregen de stuurpen niet los. Helemaal vastgerot blijkbaar. Ik zeg ja dan moet je wellicht ook een nieuwe stuurpen en als het tegenzit ook een nieuwe voorvork en ben je een dag extra bezig.
Toen heb ik 'm maar weer naar huis gestuurd met zijn fiets en geadviseerd een nieuwe Canyon te kopen met 105 voor 1000.-
![]()
Nee, dat is iemand andersquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooie fiets Tommeke!
Ik kwam wat foto's tegen net. Ben jij dit toevallig Tommeke? Die rechter. [ afbeelding ]
Dat ben jij wel toch?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
Mooie fiets Tommeke!
Ik kwam wat foto's tegen net. Ben jij dit toevallig Tommeke? Die rechter. [ afbeelding ]
Aha, ik dacht tandje hoger, misschien had ik al wel bij tommeke in het wiel gezetenquote:
Ja dat ben ik wel, daar reed ik nog rond met een mountainbike helmquote:Op dinsdag 13 januari 2015 21:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat ben jij wel toch?
Klaar voor de reis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |