abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148583184
Laatste tijd kom ik dit vaak tegen op dit forum. Waar komt de haat tegen transgenders vandaan?

Definitie van transgenderhaters:

quote:
Transfobie is de angst voor transgenderisme en transseksualiteit, alsmede het vijandig en disciminerend gedrag dat uit dit gevoel voorkomt. Transfobie uit zich bijvoorbeeld in het uitsluiten van transen uit als seksespecifiek bestemde ruimtes (toiletten, sommige verenigingen...), maar ook in verbaal, fysiek geweld, verkrachting en ontkenning van asielrecht.

Transfoob gedrag komt voort uit de vooronderstelling dat ieders sekse van bij de geboorte vaststaat, dat geslacht een puur biologische kwestie is en dat men het eigen gender niet zelf mag (of kan) definiëren. Deze opvattingen zijn wijd verspreid en in vele landen ook in wetten vertaald en/of religieus onderbouwd. Enerzijds ligt de basis van transfobie dus verankerd in cultuur en maatschappij, maar anderzijds ook in de psychologie. De identiteit 'vrouw' of 'man' is immers een fundamenteel persoonskenmerk dat men niet graag ziet wankelen. Wanneer andere mensen een op gender gebaseerde wet overtreden, kan men dit indirect aanvoelen als een aanslag op de eigen sekse- en genderidentiteit en seksuele gerichtheid. Transfobie is psychologisch dus terug te voeren naar de angst om zelf geen 'echte' man of vrouw te zijn en/of niet voor 100% hetero, homo of lesbisch te zijn.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Transfobie

Graag niet op de persoon spelen in dit topic.
pi_148583428
Zonde van de zorgkosten.
pi_148583636
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:13 schreef etuiedelapiel het volgende:
Zonde van de zorgkosten.
DIt. De zorgkosten rijzen de pan uit. Bejaarden worden niet meer fatsoenlijk verzorgd maar voor zeer kostbare geslachtsoperaties en hormoonbehandelingen is blijkbaar wel geld genoeg.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:19:14 #4
436346 Mika-Mika
dadasdasdadgasdggdw312312
pi_148583773
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:16 schreef Ludd het volgende:

[..]

DIt. De zorgkosten rijzen de pan uit. Bejaarden worden niet meer fatsoenlijk verzorgd maar voor zeer kostbare geslachtsoperaties en hormoonbehandelingen is blijkbaar wel geld genoeg.
Dat kun je met zoveel zaken stellen...
pi_148583791
quote:
Zonde van de zorgkosten.
Ach stel je niet aan. Weet je wat pas zonde van de zorgkosten is? Alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur, kuuroorden, relatietherapie, chemo voor mensen met longkanker die gewoon doorroken (je ziet altijd wel een groepje buiten bij het ziekenhuis staan :') ).
pi_148583807
Waarom bestaat homohaat? Waarom bestaat vrouwenhaat? Waarom bestaat spinnenhaat? Waarom?
Omdat, mensen.
En toch zijn de dingen die irrelevant zijn voor de een, relevant voor de ander.
pi_148583870
quote:
Zonde van de zorgkosten.
Die enkele individuen moeten het probleem niet zijn, verder heeft iedereen recht op goede zorg. Mocht dit iemands probleem oplossen, is er mijn ogen geen probleem.
pi_148583910
Maar terug naar de vraag van TS: die haat komt omdat men het niet begrijpt, ze vinden het raar,en ze kunnen er makkelijk grappig over doen.
pi_148584038
Onbegrip, onbekend, eng, confronterend dat mensen zulke ingrijpende belissingen over hun eigen leven durven maken.. er zijn vast teveel redenen waarom mensen een hekel hebben aan transgenders/genderdysforen, maar ook homoseksuelen, biseksuelen, en ga zo maar door. Elk 'soort' mens heeft wel een tegenstander, en ook als je hetero bent kun je gehaat worden omdat je rood haar hebt, christelijk bent of abortus hebt laten plegen.

Ik zie er zelf niet zoveel heil in, in dat gehekel. Ik beoordeel mensen liever op de persoon en hoe ze in hun en mijn leven staan, en niet omdat iemand een piemel heeft, had, krijgt of kwijt wil.
Ja doei.
pi_148584049
quote:
Zonde van de zorgkosten.
Mee eens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gewoon een defect is tussen de oren. Dat is het zelfde wanneer een negroïde iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam is geboren omdat hij zichzelf eigenlijk meer 'blank' voelt.
pi_148584233
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef motorbloempje het volgende:
Onbegrip, onbekend, eng, confronterend dat mensen zulke ingrijpende belissingen over hun eigen leven durven maken.. er zijn vast teveel redenen waarom mensen een hekel hebben aan transgenders/genderdysforen, maar ook homoseksuelen, biseksuelen, en ga zo maar door. Elk 'soort' mens heeft wel een tegenstander, en ook als je hetero bent kun je gehaat worden omdat je rood haar hebt, christelijk bent of abortus hebt laten plegen.

Ik zie er zelf niet zoveel heil in, in dat gehekel. Ik beoordeel mensen liever op de persoon en hoe ze in hun en mijn leven staan, en niet omdat iemand een piemel heeft, had, krijgt of kwijt wil.
Mooie post :)

Kwa homo's ben ik heel open-minded omdat best veel van mijn oude schoolvrienden achteraf homo bleken te zijn (wat ik heb nooit heb kunnen bedenken). Wat dat betreft heb ik geen gay-radar.
pi_148584253
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:21 schreef Elvi het volgende:
Maar terug naar de vraag van TS: die haat komt omdat men het niet begrijpt, ze vinden het raar,en ze kunnen er makkelijk grappig over doen.
Dit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148584308
quote:
17s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:19 schreef Mika-Mika het volgende:

[..]

Dat kun je met zoveel zaken stellen...
Zoals?
pi_148584350
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:22 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat het gewoon een defect is tussen de oren. Dat is het zelfde wanneer een negroïde iemand zegt dat hij in het verkeerde lichaam is geboren omdat hij zichzelf eigenlijk meer 'blank' voelt.
Je hebt ook een hekel aan schizofrene mensen, aan mensen met een dwangneurose of andere 'psychische defecten', zoals je het zelf omschrijft? Een 'defect' dat verder niemand pijn doet behalve zijzelf wellicht rechtvaardigt 'hate speech' en dergelijken?
Ja doei.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:32:40 #15
436346 Mika-Mika
pi_148584700
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:26 schreef Ludd het volgende:

[..]

Zoals?
Vrouwen welke na hun veertigste een kind moeten hebben. Dat gaat lange na ook niet altijd goed, en daar zijn vaak zeer grote zorgkosten bij gemoeid.
pi_148584765
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Je hebt ook een hekel aan schizofrene mensen, aan mensen met een dwangneurose of andere 'psychische defecten', zoals je het zelf omschrijft? Een 'defect' dat verder niemand pijn doet behalve zijzelf wellicht rechtvaardig 'hate speech' en dergelijken?
Nergens gezegd dat ik een hekel heb aan transgenders.

-laten we die discussie hier gewoon even buiten houden, ok?-

[ Bericht 17% gewijzigd door motorbloempje op 11-01-2015 21:39:08 ]
pi_148584857
quote:

[..]

Zoals?
Bejaardenzorg, gehandicaptenzorg, werklozen. Blegh, al deze mensen kosten (veel!!) geld.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_148584917
quote:

[..]

Zoals?
Roken, motorrijden, (extreme) sporten, vruchtbaarheidsbehandelingen, gevaarlijk werk, drank, drugs, overgewicht, ouderdom etc.

Gewoon allemaal je hele leven binnen op de bank blijven, want dit kost de maatschappij echt teveel geld.
pi_148584922
Ik denk dat het veel de angst is voor het onbekende. Het is niet de normale norm dus hoort het niet volgens sommigen.
Ik heb wel eens gelezen dat ze vinden dat het iemand belazeren is, omdat je denkt dat je met een man/vrouw naar bed gaat maar het eigenlijk een geslachtsaangepaste man/vrouw is.
En dan is het ineens vies en bah, en dan mag je mensen belachelijk maken.
Omdat het afwijkt.

[ Bericht 2% gewijzigd door summer2bird op 11-01-2015 21:59:33 ]
Twiddel
pi_148584985
quote:
17s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:34 schreef Mika-Mika het volgende:

[..]

de vergelijking alleen al, belachelijk _O-
In plaats van het verspillen van het gebruik van het internet met zulke posts kan je misschien ook toelichten waarom het belachelijk is?
  zondag 11 januari 2015 @ 21:37:48 #21
436346 Mika-Mika
pi_148585040
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Ryoku het volgende:

[..]

In plaats van het verspillen van het gebruik van het internet met zulke posts kan je misschien ook toelichten waarom het belachelijk is?
Dat verspillen probeerde ik nu net te voorkomen.
pi_148585152
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Houd die vergelijking/discussie hier maar even ver buiten, bedankt! :)
Ja doei.
pi_148585195
quote:
17s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:37 schreef Mika-Mika het volgende:

[..]

Dat verspillen probeerde ik nu net te voorkomen.
Nogmaals, licht toe waarom ik fout zit volgens jou. Zonder dollen, ik ben geïnteresseerd hoe andere namelijk over deze zaken denken.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:40:24 #24
436346 Mika-Mika
pi_148585218
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef Ryoku het volgende:

[..]

Nogmaals, licht toe waarom ik fout zit volgens jou. Zonder dollen, ik ben geïnteresseerd hoe andere namelijk over deze zaken denken.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Houd die vergelijking/discussie hier maar even ver buiten, bedankt! :)
pi_148585330
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:20 schreef Adames het volgende:

[..]

Die enkele individuen moeten het probleem niet zijn, verder heeft iedereen recht op goede zorg. Mocht dit iemands probleem oplossen, is er mijn ogen geen probleem.
Dit kost tonnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')