abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148581508
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef D. het volgende:

[..]

Onwetend?

Mensen die anno 2015 nog met religie bezig zijn; da's onwetendheid :Y
Nee, dat is een keuze.
pi_148581517
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Dat vindt hij helemaal niet. Hij kiest er alleen voor om niet mee te lopen omdat er spotprenten aanwezig zijn. Dat is z'n goed recht lijkt me.
Het gaat hier niet om 'recht'. Natuurlijk is hij niets verplicht. Maar dit was in mijn ogen dé gelegenheid geweest om een signaal af te geven aan vele miljoenen moslims in Marokko.
pi_148581525
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lopen dwepen met de vrijheid van meningsuiting en er zelf geen kut van snappen. Man man man.
Je hebt alleen vrijheid van meningsuiting als je het met me eens bent.. ;)
Make my day!
pi_148581553
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om 'recht'. Natuurlijk is hij niets verplicht. Maar dit was in mijn ogen dé gelegenheid geweest om een signaal af te geven aan vele miljoenen moslims in Marokko.
Misshcien, maar hij kiest ervoor het niet te doen omdat hij niet achter de spotprenten staat. Dat is zijn goed recht en hij wil er niet bij meelopen, dat is ook zijn goed recht. Vrijheid enzo.
pi_148581564
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Hij hoort er ook niet bij dus prima opgelost toch.
Welja, met die redenering hoeven terroristen niets meer te doen.
pi_148581637
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat een onzin, natuurlijk mag iemand aanstoot nemen aan die cartoons, hij heeft toch ook vrijheid van meningsuiting.
Klopt, aanstoot nemen dat mag best. Vervolgens cartoons willen verbieden (desnoods met moord). Want als je zelf vindt dat je recht op vrijheid hebt van het geven van je mening en op je denkbeelden, moet je die niet gaan willen verbieden voor anderen. Want dan kan het immers andersom ook.
pi_148581646
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef D. het volgende:

[..]

Onwetend?

Mensen die anno 2015 nog met religie bezig zijn; da's onwetendheid :Y
grappig dat je dat zegt, die religie brengt anno 2015 en tot anno het eind der tijden waarheden die de ontwetende mensheid niet heeft kunnen evenaren
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
  zondag 11 januari 2015 @ 20:47:09 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581651
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat doet hij niet.
Tuurlijk niet in jou ogen. Waar jij compleet blind bent voor alles en nogwat door je beperkende manier van denken.

Hij is het niet eens met dat die pedo wordt afgebeeld op spotprenten. Want je mag mo'tje natuurlijk niet laten zien, en zeker niet bespotten. Die minister vond dat ook, anders was hij wel meegelopen.

Die terroristen hadden dezelfde mening, alleen die vermoorden 17 onschuldige mensen en waren wat extremer.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148581690
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Dat doet hij niet omdat men zijn god erin beledigt. Dat heeft weinig met zijn opvattingen over vrijheid van meningsuiting van doen.
pi_148581693
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

grappig dat je dat zegt, die religie brengt anno 2015 en tot anno het eind der tijden waarheden die de ontwetende mensheid niet heeft kunnen evenaren
Zoals kamelenpis drinken omdat het kanker geneest?

Nee, we zijn overtuigd, Ahmed. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 11 januari 2015 @ 20:48:06 #111
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148581711
quote:

[..]

Zoals?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148581721
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:46 schreef Roland010 het volgende:
Vervolgens cartoons willen verbieden (desnoods met moord).
Hij was er toch om te demonstreren tegen die moorden, waar haal jij dit vervolg dan weg?
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 20:48:30 #113
18653 crew  D.
pi_148581735
quote:

[..]

Religie en waarheden hebben niets met elkaar te maken :N
pi_148581750
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef Red_85 het volgende:
Die terroristen hadden dezelfde mening, alleen die vermoorden 17 onschuldige mensen en waren wat extremer.
En die mening mag je niet hebben. Zie je zelf niet een heel klein beetje de ironie in van wat je nu zegt als je het hebt over de vrijheid van meningsuiting?
  zondag 11 januari 2015 @ 20:48:59 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_148581763
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:44 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Goed stuk.

Ik struikel echter wel wat hij zegt over "i'm merely intolerant towards the intolerant"
Dat is juist wat er tot nu toe is gebeurd: intolerante mensen worden gewoon geaccepteerd en vrij gelaten in de maatschappij. En is het resultaat nou echt zo positief?

Atkinson gaat er vanuit dat wanneer iemand slechte ideeën (vrouwen zijn minderwaardig, homo's zijn minderwaardig enz) heeft, dat de samenleving i.c.m. "het vrije woord" altijd sterker is en de samenleving deze persoon zijn gedachten zal laten veranderen. Echter ik vraag me af of dit wel zo is.

De geschiedenis laat toch zien dat niet altijd zo werkt, of dat je iig allemaal onschuldige slachtoffers krijgt doordat mensen niet altijd overtuigd worden. In Europa is het vrije woord toch vrijwel onbeperkt en nog steeds radicaliseren ladingen moslims.
Ik denk ook dat we pas een vrije mening kunnen hebben zodra het kaf van het koren gescheiden is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_148581799
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:46 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Klopt, aanstoot nemen dat mag best. Vervolgens cartoons willen verbieden (desnoods met moord).
Dat doet hij niet. Dus kun je ook niet concluderen dat hij niet voor de vrijheid van meningsuiting is.
pi_148581804
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Misshcien, maar hij kiest ervoor het niet te doen omdat hij niet achter de spotprenten staat. Dat is zijn goed recht en hij wil er niet bij meelopen, dat is ook zijn goed recht. Vrijheid enzo.
Dan ook niet zeuren vervolgens als er politici ala Wilders komen die de Islam uit willen verbannen uit Europa. Ook hun goed recht...
pi_148581833
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk ook dat we pas een vrije mening kunnen hebben zodra het kaf van het koren gescheiden is.
Welke meningen kun je nu in Nederland niet uiten dan?
pi_148581843
Een prachtige Brave New World, Europeanen die denken dat ze vrij zijn omdat ze dingen mogen zeggen...

Op de achtergrond de varkens die de stal leegroven op kosten van de burger, maar vrij zijn zullen ze!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148581891
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat doet hij niet omdat men zijn god erin beledigt. Dat heeft weinig met zijn opvattingen over vrijheid van meningsuiting van doen.
Meelopen wil niet zeggen dat je het goedkeurt dat je God beledigd wordt. Het wil vooral zeggen dat je het afkeurt dat je daarom maar diegene die dat doet kapot schiet.
  zondag 11 januari 2015 @ 20:51:41 #121
181126 MouzurX
Misschien?
pi_148581901
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Echter hoe gaat de weg daar naartoe dan? Aangezien Europa ook zijn eigen weg naar vrijheids van meningsuiting heeft gevonden moeten we maar simpelweg afwachten totdat het ook gebeurt in de rest van de wereld?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148581936
quote:
14s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:51 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Meelopen wil niet zeggen dat je het goedkeurt dat je God beledigd wordt. Het wil vooral zeggen dat je het afkeurt dat je daarom maar diegene die dat doet kapot schiet.
Ah, want hij heeft mensen kapot geschoten. Dat heb ik dan in de gauwigheid even gemist. Linkje?
pi_148581946
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 20:48 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hij was er toch om te demonstreren tegen die moorden, waar haal jij dit vervolg dan weg?
Uhm, die moorden werden gepleegd denk je omdat de daders het goedkeurden dat Mohammed afgebeeld werd?
pi_148581949
In India wordt actief opgetreden tegen mensen die de cartoons publiceren.
quote:
Hundreds of Social Media Posts Featuring Charlie Hebdo Cartoons Blocked by Mumbai Police

Mumbai: Following a series of terror strikes in France, the Mumbai Police has blocked hundreds of posts on social media which replicate the controversial cartoons of the satirical magazine Charlie Hebdo, sources reveal.

Ever since it became clear that the attacks which began on Wednesday in Paris seemed to be in retaliation to the controversial cartoons depicting Prophet Mohammed, the police was monitoring and blocking "hate posts".

"The intent is to ensure we have no situation in India," a source revealed.
http://www.ndtv.com/artic(...)mumbai-police-646671

quote:
According to the report, the Mumbai Police are in 'constant touch with the authorities managing the servers of a popular USA-based networking site to immediately block such controversial posts and provide us with IP address of the account holders'.

Citing sources, the report also says that Mumbai Police’s social media lab was directed to search through various handles and posts to find those putting up these controversial cartoons.

This may imply that whoever posts Charlie Hebdo cartoons online would be in trouble with the law under the controversial section 66A of the IT Act, which provides wide ranging powers to police to arrest people for causing 'offence' on social media. In the past, there have been several controversial arrests under this act. In fact, there have been instances of arrests even for merely liking Facebook posts.
http://www.dnaindia.com/w(...)ious-trouble-2051270
pi_148581977
Ik vind de rednecks hier in dit topic nogal extremistisch en intolerant jegens andersdenkenden.
Zo te lezen heb je alleen recht op vrije meningsuiting als je het met hun eens bent.
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')