http://www.nu.nl/buitenla(...)mensen-in-texas.htmlquote:Een agressieve kameel heeft zaterdagavond (lokale tijd) twee Texanen gedood.
Amerikaanse agenten vonden zaterdag twee doden op de Camel Kisses Camel Farm in Wichita Falls in de Amerikaanse staat Texas, dat meldt de locale zender KFDX. Het bleken de eigenaren van de boerderij te zijn.
Waarschijnlijk was een van hen de bevroren waterbak van de kameel aan het ontdoen van ijs, toen het dier aanviel. De hulp van de tweede eigenaar, een 72-jarige vrouw, werd ook haar fataal. Beiden werden vertrapt door de kameel, die met bebloede borst en bek in de buurt stond toen de politie kwam.
''De grote kameel was erg agressief en het duurde een paar minuten voordat agenten hem op een andere plek wisten te krijgen'', aldus sheriff David Duke. Het dier werd ter plaatse afgemaakt.
Hoe dan?quote:Op zondag 11 januari 2015 19:58 schreef Downwards het volgende:
Typerend voor de luiheid en angst die regeert bij de Amerikaanse politie. Dit had veel beter opgelost kunnen worden.
Ja, want die heb je ook echt even bij de hand als je een agressieve kameel die net twee mensen heeft gedood ontdekt.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je hebt toch van die kalmeringspijlen die dierentuinen e.d. ook gebruiken?
Hier kwam een agent (jochie van een jaar of 20) met getrokken pistool op een schotse hooglander af die buiten het hek liep....quote:Op zondag 11 januari 2015 19:58 schreef Downwards het volgende:
Typerend voor de luiheid en angst die regeert bij de Amerikaanse politie. Dit had veel beter opgelost kunnen worden.
Ah, die waren ook voorhanden? En er was verder geen gevaar voor de agenten?quote:Op zondag 11 januari 2015 20:28 schreef bamibij het volgende:
[..]
Je hebt toch van die kalmeringspijlen die dierentuinen e.d. ook gebruiken?
Is toch fucking bullshit om het dier meteen af te maken. Alsof ze gemaakt zijn om ons te dienen. Nee.quote:
quote:Op zondag 11 januari 2015 20:20 schreef Homijn het volgende:
Kamelen verzorgen kan een bult ellende opleveren.
quote:Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Is toch fucking bullshit om het dier meteen af te maken. Alsof ze gemaakt zijn om ons te dienen. Nee.
Wat als het om een bedreigde diersoort gaat?quote:Op zondag 11 januari 2015 20:39 schreef Rezania het volgende:
Die agenten hebben gewoon goed gehandeld in dit geval. Als een beest een gevaar is voor zijn omgeving en je hebt geen andere middelen bij de hand, gewoon schieten.
Pech. RIP.quote:Op maandag 12 januari 2015 12:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat als het om een bedreigde diersoort gaat?
Homijn Weijers, dames en heren.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:20 schreef Homijn het volgende:
Kamelen verzorgen kan een bult ellende opleveren.
Jij bent Jort Keldertje, toch?quote:Op maandag 12 januari 2015 12:34 schreef Specularium het volgende:
[..]
Homijn Weijers, dames en heren.
Ik weet niet of dat luiheid er iets mee te maken heeft (eerder overdreven angst en gebrek aan goede training) maar ik ben het met je eens dat ze dat beest niet hadden moeten doden.quote:Op zondag 11 januari 2015 19:58 schreef Downwards het volgende:
Om te beginnen door iedereen afstand te laten nemen van die kameel zodat het zich niet bedreigd voelt, vooral niet dat beest naderen als het agressief is. Dat beest gaat vanzelf wel ergens naar toe waar het weg is van de mensen dus in het ergste geval ontstaat er materiële schade, big deal. Daarna direct contact opnemen met de lokale/regionale dierentuin om te vragen wat je moet doen. Het is een kameel, geen roofdier wat honger heeft. Dat dier valt je echt niet aan als het zich niet bedreigd voelt.quote:
Ware het niet dat het hier om de "Camel Kisses Camel Farm" gaat. Farm. Dus professionele mensen met een bedrijf welke rondom kamelen draait.quote:Op maandag 12 januari 2015 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat luiheid er iets mee te maken heeft (eerder overdreven angst en gebrek aan goede training) maar ik ben het met je eens dat ze dat beest niet hadden moeten doden.
My two cents: het gaat hier om mensen die het leuk vonden om zo'n beest te hebben maar die geen benul hebben hoe je ervoor moet zorgen. Er komt wat meer bij kijken dan alleen maar eten en drinken regelen en ontlasting opruimen. Doe dit met een doorsnee hond (de 'agressieve' rassen uitgezonderd, die bijten op een gegeven moment) en de buurt is pissed omdat ze het geblaf van dat dier zat zijn (als het urenlang duurt dan kan dat erg vervelend zijn), doe dit met een kameel en er gebeuren ongelukken.
Mwah, hoeveel ervaring hebben zij met kamelen? Hoeveel ervaring hebben ze in bepaalde Africaanse landen waar die dieren zo gewoon zijn als dat hier paarden zijn? Hoe dan ook, ze hebben blijkbaar een verkeerde inschatting gemaakt over het gedrag van die dieren.quote:Op maandag 12 januari 2015 20:19 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ware het niet dat het hier om de "Camel Kisses Camel Farm" gaat. Farm. Dus professionele mensen met een bedrijf welke rondom kamelen draait.
"The Wichita Falls Times Record News said McNair, a former bank vice president, had raised camels for nearly 20 years."quote:Op maandag 12 januari 2015 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mwah, hoeveel ervaring hebben zij met kamelen? Hoeveel ervaring hebben ze in bepaalde Africaanse landen waar die dieren zo gewoon zijn als dat hier paarden zijn? Hoe dan ook, ze hebben blijkbaar een verkeerde inschatting gemaakt over het gedrag van die dieren.
De laatste zin blijft overeind staan. Er is een verkeerde inschatting gemaakt. Dat dier wordt echt niet zomaar agressief zonder dat er enige aanleiding is. Maar goed, ik stel al mijn vragen bij heel dat concept, ongeacht hoe lang ze dat al doen. Wat heeft een kameel daar te zoeken? Voor mij past het in het rijtje dat tegenwoordig maar alles moet kunnen in de geest van sommige mensen. Laat die kamelen toch gewoon daar blijven waar hun natuurlijke habitat is en waar mensen al vele generaties met die dieren werken.quote:Hoe dan ook, ze hebben blijkbaar een verkeerde inschatting gemaakt over het gedrag van die dieren.
De kamelen in artis zeggen dat het een insidejob is geweest en wijzen naar de cia en mossadquote:Op maandag 12 januari 2015 12:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Hebben de kamelen in blijdorp al afstand genomen van deze terreurdaad?
Deze kameel wel hoor.quote:Op maandag 12 januari 2015 11:59 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Is toch fucking bullshit om het dier meteen af te maken. Alsof ze gemaakt zijn om ons te dienen. Nee.
O, kamelen kunnen niet vanzelf agressief worden? Of gewelddadig?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De laatste zin blijft overeind staan. Er is een verkeerde inschatting gemaakt. Dat dier wordt echt niet zomaar agressief zonder dat er enige aanleiding is.
Die vraag kun je bij veel meer dieren stellen. Het paard bijvoorbeeld, dat kwam niet voor in Amerika, voordat Europeanen het land inpikten.quote:Maar goed, ik stel al mijn vragen bij heel dat concept, ongeacht hoe lang ze dat al doen. Wat heeft een kameel daar te zoeken?
Dat zijn vaak niet dezelfde gebieden. En, ik zei het al, veel gedomesticeerde dieren komen op tal van plaatsen voor, waar ze vroeger niet waren. In Australië, niet zo heel verschillend van Texas, is momenteel een kamelenplaag. Loopt in de miljoenen, als ik me niet vergis. Juist omdat die beesten daar in het verleden zo goed bruikbaar waren. En zo goed gedijen. Verder zijn ze nogal groot en sterk, dus het hoeft niet eens altijd de bedoeling te zijn als er iemand geplet wordt.quote:Voor mij past het in het rijtje dat tegenwoordig maar alles moet kunnen in de geest van sommige mensen. Laat die kamelen toch gewoon daar blijven waar hun natuurlijke habitat is en waar mensen al vele generaties met die dieren werken.
Big deal? Dus zo'n beest mag voor honderduizenden euro's schade veroorzaken?quote:Op maandag 12 januari 2015 18:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
in het ergste geval ontstaat er materiële schade, big deal
Plus dat die materiële schade vaak aan rijdende auto's is, omdat die dolgedraaide kameel de weg oprent. Dat kost dus domweg mensenlevens. En wat een gezeik over "typisch Amerikaans". In Nederland wordt een dier dat mensen gedood heeft, ook afgemaakt.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 07:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Big deal? Dus zo'n beest mag voor honderduizenden euro's schade veroorzaken?
Bizar dat dat gebeurd. Net als metaalbewerkers met staalsplinters in hun oog, bouwvakkers een baksteen op hun kop, een stucadoor met versleten schouders, een stratenmaker met kapotte knieen en een rug die het niet meer doet.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 06:51 schreef Pinpoint het volgende:
Net als een boer in Nederland wel eens door een stier gedood wordt. Of zelfs door een koe
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |