Totaal niet relevant dat die kerel toevallig misschien Moslim was omdat 'ie een zandneger was.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:31 schreef Crip het volgende:
Je suis Ahmed is om aandacht te schenken aan de Moslim die zijn leven heeft gegeven aan het beschermen van iemand die zijn geloof belachelijk maakte maar het alsnog rechtvaardig handelde.
De ene die toch nog Door had Hoe het wel moestquote:Op zondag 11 januari 2015 17:31 schreef Crip het volgende:
Je suis Ahmed is om aandacht te schenken aan de Moslim die zijn leven heeft gegeven aan het beschermen van iemand die zijn geloof belachelijk maakte maar alsnog rechtvaardig handelde.
Dat is een beetje de methode van iedere religie op aarden. Gewoon lezen wat je wilt lezenquote:Op zondag 11 januari 2015 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat je eigenlijk pas een goed oordeel kan geven over Koran als je het ook hebt gelezen. Heb ik niet, dus ja.. Kan wel leuk wat passages eruit halen, maar ja dan heb je een gedeelte van het hele verhaal
Ja leuk man..quote:Op zondag 11 januari 2015 17:33 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is een beetje de methode van iedere religie op aarden. Gewoon lezen wat je wilt lezen.
Tegenover iedere positieve Koran vers of Bijbel passage die je hier posten kan, kun je er een negatieve tegen over zetten.quote:
Someone who gets it. Zelfs geleerden die hun hele leven de Quran bestuderen zeggen soms dingen die niet kloppen omdat ze het verkeerd interpreterenquote:Op zondag 11 januari 2015 17:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik denk dat je eigenlijk pas een goed oordeel kan geven over Koran als je het ook hebt gelezen. Heb ik niet, dus ja.. Kan wel leuk wat passages eruit halen, maar ja dan heb je een gedeelte van het hele verhaal
Waarom zou de interpretatie van GhpH minder zijn dan een geleerden die er na heel wat jaren achter komt dat zijn interpretatie in ieder geval verkeerd was?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:34 schreef Crip het volgende:
[..]
Someone who gets it. Zelfs geleerden die hun hele leven de Quran bestuderen zeggen soms dingen die niet kloppen omdat ze het verkeerd interpreteren
Maar GhpH is alwetend hoor.. Imaam Google
Dat klopt, maar ja wat schieten we ermee op?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:34 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Tegenover iedere positieve Koran vers of Bijbel passage die je hier posten kan, kun je er een negatieve tegen over zetten.
Net was het toch terreurgoedkeuring volgens jou? Of is dat weer de zoveelste valse statement die je maakt?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:32 schreef GhpH het volgende:
[..]
De ene die toch nog Door had Hoe het wel moest
Wie bepaalt dat het fout is als het om interpretabele teksten gaat?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:34 schreef Crip het volgende:
[..]
Someone who gets it. Zelfs geleerden die hun hele leven de Quran bestuderen zeggen soms dingen die niet kloppen omdat ze het verkeerd interpreteren
Mag ik vragen waarom je het Quran noemt?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:34 schreef Crip het volgende:
[..]
Maar GhpH is alwetend hoor.. Imaam Google
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef Crip het volgende:
[..]
Net was het toch terreurgoedkeuring volgens jou? Of is dat weer de zoveelste valse statement die je maakt?
Er is geen eenduidige manier om Arabisch naar het Latijns geschrift om te zetten volgens mij.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je het Quran noemt?
Wat GhpH was zonder twijfel verkeerd omdat het niet in de Quran of Ahadith stond en hij de hele context niet had geplaatst waar het nodig was.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom zou de interpretatie van GhpH minder zijn dan een geleerden die er na heel wat jaren achter komt dat zijn interpretatie in ieder geval verkeerd was?
Aha multi-interpretabel... Heel Koran kan je op een andere manier opvatten blijkbaarquote:Op zondag 11 januari 2015 17:36 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Er is geen eenduidige manier om Arabisch naar het Latijns geschrift om te zetten volgens mij.
Vast stellen dat discussie over z.g.n. feiten over religies, net als iedere discussie over een andere emotionele belevenis, bij voorbaat uitloopt op niks.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat klopt, maar ja wat schieten we ermee op?
Ik weet niet ,een frisse kijk op dingen kan ook waardevol zijn,quote:Op zondag 11 januari 2015 17:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Wat GhpH was zonder twijfel verkeerd omdat het niet in de Quran of Ahadith stond en hij de hele context niet had geplaatst waar het nodig was.
Hij pakte 3 zinnen uit een Surah die 4/5 uur duurt om te reciteren in zijn geheel.
Zulke dingen staan vast. Ik doel op meer ingewikkelde kwestie's waar die geleerden uitspraken over dienen te doen en waarvoor ze hun hele leven studeren. De ene geleerde is meer betrouwbaar dan de andere.. dat is hoe het gaat.
Zit dichtst bij de originele uitspraak. Eigenlijk Qur'aan. Maar dat is nog verwarrender denk ik.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je het Quran noemt?
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:38 schreef IPA35 het volgende:
Is TS zo'n Christen-Zionist die stiekem wilde dat hij tot het Verkoren Volk behoorde?
Nee niet de hele Quran is er om te interpreteren. Gaat om specifieke kwestie's.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:35 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat het fout is als het om interpretabele teksten gaat?
Met een goed gesprekspartner kan je het vrij goed over hebben als je dan ook naar een ander wil luisteren. Maar uiteindelijk verandert er inderdaad niks. Met GhpH heb je echter een verkeerde gesprekspartnerquote:Op zondag 11 januari 2015 17:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Vast stellen dat discussie over z.g.n. feiten over religies, net als iedere discussie over een andere emotionele belevenis, bij voorbaat uitloopt op niks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |