Daar zijn geen zinnige reacties meer op gekomen behalve dat ze claimen dat het uit het verband gerokken is.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:15 schreef deadprez het volgende:
Reageer eens op die laatste posts van Crip en Inspireme.
quote:Op zondag 11 januari 2015 17:18 schreef GhpH het volgende:
[..]
Daar zijn geen zinnige reacties meer op gekomen behalve dat ze claimen dat het uit het verband gerokken is.
Dit vind je geen zinnige reactie?quote:Op zondag 11 januari 2015 16:31 schreef Crip het volgende:
[..]
Precies voor het stukje wat jij plaatste:
Strijdt voor Gods weg tegen hen die u bestrijden, maar begaat geene ongerechtigheid en begint niet met de vijandelijkheden; want God bemint de zondaren niet. Surah Al Baqarah 2:190
Heb wel medelijden met de gesteldheid van je hersenen.. was minder dan 30 sec werk om terug te zoeken in de originele kopie van de Quran. Maar zo gaat dat in het typische brein van kortzichtige mensen.
The historical context of this passage is not defensive warfare, since Muhammad and his Muslims had just relocated to Medina and were not under attack by their Meccan adversaries. In fact, the verses urge offensive warfare, in that Muslims are to drive Meccans out of their own city (which they later did). The use of the word "persecution" by some Muslim translators is thus disingenuous (the actual Muslim words for persecution - "idtihad" - and oppression - a variation of "z-l-m" - do not appear in the verse). The actual Arabic comes from "fitna" which can mean disbelief, or the disorder that results from unbelief or temptation. Taken as a whole, the context makes clear that violence is being authorized until "religion is for Allah" - ie. unbelievers desist in their unbelief.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef deadprez het volgende:
[..]
[..]
Dit vind je geen zinnige reactie?
Ja, dat had je net ook al gepost.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
The historical context of this passage is not defensive warfare, since Muhammad and his Muslims had just relocated to Medina and were not under attack by their Meccan adversaries. In fact, the verses urge offensive warfare, in that Muslims are to drive Meccans out of their own city (which they later did). The use of the word "persecution" by some Muslim translators is thus disingenuous (the actual Muslim words for persecution - "idtihad" - and oppression - a variation of "z-l-m" - do not appear in the verse). The actual Arabic comes from "fitna" which can mean disbelief, or the disorder that results from unbelief or temptation. Taken as a whole, the context makes clear that violence is being authorized until "religion is for Allah" - ie. unbelievers desist in their unbelief.
Waar haal je dit vandaan dan? Dit staat niet in de Quran noch in de Hadiths.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef GhpH het volgende:
The historical context of this passage is not defensive warfare, since Muhammad and his Muslims had just relocated to Medina and were not under attack by their Meccan adversaries. In fact, the verses urge offensive warfare, in that Muslims are to drive Meccans out of their own city (which they later did). The use of the word "persecution" by some Muslim translators is thus disingenuous (the actual Muslim words for persecution - "idtihad" - and oppression - a variation of "z-l-m" - do not appear in the verse). The actual Arabic comes from "fitna" which can mean disbelief, or the disorder that results from unbelief or temptation. Taken as a whole, the context makes clear that violence is being authorized until "religion is for Allah" - ie. unbelievers desist in their unbelief.
Ja hij rechtvaardigt keihard bewijs door een mening van een doodnormaal persoon die niets te maken heeft met de quran of overleveringen.quote:
Dat zijn gewoon koran passages die daar staan.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:22 schreef Crip het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan dan? Dit staat niet in de Quran noch in de Hadiths.
Gesproken over onzinnige reactie's.
Ik heb even gegoogled je haalt al je ''bronnen'' hier vandaan.
Goeie bron hoor
http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm
Quran.com, ongeldige bron. Is zeer partijdig voor moslims.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:23 schreef Inspireme het volgende:
http://quran.com/2/188-194
Dit is heel de Surah Al Baqarah. Je kunt hier heel goed ook uitmaken dat het om ZELFVERDEDIGING gaat en dat je daarin NIET moet doorslaan. En wat post hij? Fucking vers 191-192-193, zodat het lijkt alsof je random moet aanvallen.
oh my daysquote:Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef GhpH het volgende:
[..]
Quran.com, ongeldige bron. Is zeer partijdig voor moslims.
GhpH heeft totaal geen besef van verificatie van bronnen e.d. Laat hem maar.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:25 schreef Inspireme het volgende:
[..]
oh my days
jammer dat ik geen koran bij de hand heb anders had ik een foto voor je gemaakt van de surah
oh haha toch niet, dont feed the troll
Ik heb het tegenbewijs gegeven waarom het niet alleen defensive warfare is, en dan ga jij over de bron huilen.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:25 schreef Inspireme het volgende:
[..]
oh my days
jammer dat ik geen koran bij de hand heb anders had ik een foto voor je gemaakt van de surah
oh haha toch niet, dont feed the troll
Wat jij hebt geplaatst is gewoon een mening van iemand die de site religionofpeace heeft gemaakt. Dat is niets wat in de Quran staat of in de hadith. Die persoon is ook geen geleerde en heeft ook niets bestudeerd. Ik gaf jou een quote uit de koran zoals hij is.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:23 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon koran passages die daar staan.
Jij haalt jouw "tegenbewijs" van quran.com boehoe slechte en partijdige bron, zo kan ik ook beginnen.
Jij komt je overal als een betweter tussen wringen terwijl je zelf niks toe te voegen hebt behalve wat onrealistische linkse idealen.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:26 schreef voederbietel het volgende:
[..]
GhpH heeft totaal geen besef van verificatie van bronnen e.d. Laat hem maar.
Inderdaad. De letterlijke vertaling van de Koran is zéér partijdig en absoluut niet slechts een vertaling van hetgeen waarover wordt gediscussieerd.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:23 schreef GhpH het volgende:
Jij haalt jouw "tegenbewijs" van quran.com boehoe slechte en partijdige bron, zo kan ik ook beginnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |