abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148572646
Goedenavond,

Ik zie veel mensen vallen over het feit dat moslims vallen over het feit dat veel mensen spotprenten maken over de Islam of over de profeet Mohammed. Volgt u het nog? Volgens de verdedigers van het Vrije Woord (even in hoofdletters, want het schijnt een groot goed te zijn) moet alles geridiculiseerd kunnen worden.

Dat de profeet bij veel mensen een belangrijke plaats inneemt lappen zij aan hun laars met de mededeling dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting hebben en dat "die buitenlanders" dat maar te accepteren hebben. Leuk! Maar wat als je de holocaust ridiculiseert? Dat is namelijk verboden volgens het Wetboek van Strafrecht. Dat ligt bij ons enorm gevoelig. Ja, nee... maar wacht... eh... dat eh... Ja, hoe zit dat eigenlijk?

Waarom menen wij, onder het mom van vrijheid van meningsuiting, tegen alles aan te mogen trappen, terwijl we zelf een grote wond hebben die de holocaust heet en die op straffe van strafrechtelijke vervolging niet belachelijk gemaakt mag worden?

Klacht: Vrijheid van meningsuiting gaat blijkbaar ALLEEN op als het in ons (atheïstische) straatje past.

Laatste kans om nog inhoudelijk te reageren.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:15:24 #2
395200 deadprez
One more rail
pi_148572709
Reageer eens op die laatste posts van Crip en Inspireme.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_148572717
Pls :')
pi_148572762
haha ts is een flikker
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_148572803
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:16 schreef voederbietel het volgende:
haha ts is een flikker
wat kijk jij
pi_148572813
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:15 schreef deadprez het volgende:
Reageer eens op die laatste posts van Crip en Inspireme.
Daar zijn geen zinnige reacties meer op gekomen behalve dat ze claimen dat het uit het verband gerokken is.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:19:04 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148572845
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:16 schreef voederbietel het volgende:
haha ts is een flikker
  zondag 11 januari 2015 @ 17:19:17 #8
395200 deadprez
One more rail
pi_148572851
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Daar zijn geen zinnige reacties meer op gekomen behalve dat ze claimen dat het uit het verband gerokken is.
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:31 schreef Crip het volgende:

[..]

Precies voor het stukje wat jij plaatste _O- :

Strijdt voor Gods weg tegen hen die u bestrijden, maar begaat geene ongerechtigheid en begint niet met de vijandelijkheden; want God bemint de zondaren niet. Surah Al Baqarah 2:190

Heb wel medelijden met de gesteldheid van je hersenen.. was minder dan 30 sec werk om terug te zoeken in de originele kopie van de Quran. Maar zo gaat dat in het typische brein van kortzichtige mensen.
Dit vind je geen zinnige reactie?
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_148572879
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef deadprez het volgende:

[..]

[..]

Dit vind je geen zinnige reactie?
The historical context of this passage is not defensive warfare, since Muhammad and his Muslims had just relocated to Medina and were not under attack by their Meccan adversaries. In fact, the verses urge offensive warfare, in that Muslims are to drive Meccans out of their own city (which they later did). The use of the word "persecution" by some Muslim translators is thus disingenuous (the actual Muslim words for persecution - "idtihad" - and oppression - a variation of "z-l-m" - do not appear in the verse). The actual Arabic comes from "fitna" which can mean disbelief, or the disorder that results from unbelief or temptation. Taken as a whole, the context makes clear that violence is being authorized until "religion is for Allah" - ie. unbelievers desist in their unbelief.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:20:27 #10
395200 deadprez
One more rail
pi_148572904
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef GhpH het volgende:

[..]

The historical context of this passage is not defensive warfare, since Muhammad and his Muslims had just relocated to Medina and were not under attack by their Meccan adversaries. In fact, the verses urge offensive warfare, in that Muslims are to drive Meccans out of their own city (which they later did). The use of the word "persecution" by some Muslim translators is thus disingenuous (the actual Muslim words for persecution - "idtihad" - and oppression - a variation of "z-l-m" - do not appear in the verse). The actual Arabic comes from "fitna" which can mean disbelief, or the disorder that results from unbelief or temptation. Taken as a whole, the context makes clear that violence is being authorized until "religion is for Allah" - ie. unbelievers desist in their unbelief.
Ja, dat had je net ook al gepost.
Stop the violence
Down with the hate
pi_148572975
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:20 schreef deadprez het volgende:

[..]

Inderdaad. Opgelost.

Next try please. En trouwens, dat is niet de enige haatdragende vers.
pi_148572982
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:19 schreef GhpH het volgende:
Waar haal je dit vandaan dan? Dit staat niet in de Quran noch in de Hadiths.

Gesproken over onzinnige reactie's. _O-

Ik heb even gegoogled je haalt al je ''bronnen'' hier vandaan.
Goeie bron hoor _O-
http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm
pi_148572993
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:22 schreef GhpH het volgende:
Next try please.
:')
pi_148573010
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:20 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ja hij rechtvaardigt keihard bewijs door een mening van een doodnormaal persoon die niets te maken heeft met de quran of overleveringen. ;(
pi_148573020

Foto van GphH gelekt.
pi_148573022
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:22 schreef Crip het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan dan? Dit staat niet in de Quran noch in de Hadiths.

Gesproken over onzinnige reactie's. _O-

Ik heb even gegoogled je haalt al je ''bronnen'' hier vandaan.
Goeie bron hoor _O-
http://www.thereligionofpeace.com/quran/023-violence.htm
Dat zijn gewoon koran passages die daar staan.

Jij haalt jouw "tegenbewijs" van quran.com boehoe slechte en partijdige bron, zo kan ik ook beginnen.
  zondag 11 januari 2015 @ 17:23:47 #17
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_148573034
Ga zo door jongens, schitterend
pi_148573038
http://quran.com/2/188-194

Dit is heel de Surah Al Baqarah. Je kunt hier heel goed ook uitmaken dat het om ZELFVERDEDIGING gaat en dat je daarin NIET moet doorslaan. En wat post hij? Fucking vers 191-192-193, zodat het lijkt alsof je random moet aanvallen.
pi_148573056
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:23 schreef Inspireme het volgende:
http://quran.com/2/188-194

Dit is heel de Surah Al Baqarah. Je kunt hier heel goed ook uitmaken dat het om ZELFVERDEDIGING gaat en dat je daarin NIET moet doorslaan. En wat post hij? Fucking vers 191-192-193, zodat het lijkt alsof je random moet aanvallen.
Quran.com, ongeldige bron. Is zeer partijdig voor moslims.
pi_148573096
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:24 schreef GhpH het volgende:

[..]

Quran.com, ongeldige bron. Is zeer partijdig voor moslims.
oh my days

jammer dat ik geen koran bij de hand heb anders had ik een foto voor je gemaakt van de surah

oh haha toch niet, dont feed the troll
pi_148573127
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:25 schreef Inspireme het volgende:

[..]

oh my days

jammer dat ik geen koran bij de hand heb anders had ik een foto voor je gemaakt van de surah

GhpH heeft totaal geen besef van verificatie van bronnen e.d. Laat hem maar.
pi_148573138
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:25 schreef Inspireme het volgende:

[..]

oh my days

Ik heb het tegenbewijs gegeven waarom het niet alleen defensive warfare is, en dan ga jij over de bron huilen.

Goed dan doe ik hetzelfde.
pi_148573154
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:23 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dat zijn gewoon koran passages die daar staan.

Jij haalt jouw "tegenbewijs" van quran.com boehoe slechte en partijdige bron, zo kan ik ook beginnen.
Wat jij hebt geplaatst is gewoon een mening van iemand die de site religionofpeace heeft gemaakt. Dat is niets wat in de Quran staat of in de hadith. Die persoon is ook geen geleerde en heeft ook niets bestudeerd. Ik gaf jou een quote uit de koran zoals hij is.

Ik haal mijn bewijs alleen in de pure onbewerkte versie van de quran die goedgekeurd is door de 4 wetscholen van de Islam
Waar haal jij je bewijs uit? 2e rangs shady sites waar geen bronnen voor hun bewijs staan en alles is gebaseerd op hun eigen mening.

Hoe kan de quran nou een slechte bron is als dat het geen is waar jij over loopt te bitchen? Als het je niet uit komt is het opeens een slechte bron? _O-

Goeie keuze hoor. :D
pi_148573165
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:26 schreef voederbietel het volgende:

[..]

GhpH heeft totaal geen besef van verificatie van bronnen e.d. Laat hem maar.
Jij komt je overal als een betweter tussen wringen terwijl je zelf niks toe te voegen hebt behalve wat onrealistische linkse idealen.
pi_148573191
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 17:23 schreef GhpH het volgende:
Inderdaad. De letterlijke vertaling van de Koran is zéér partijdig en absoluut niet slechts een vertaling van hetgeen waarover wordt gediscussieerd.
Misschien moet je die vertaling eens lezen anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')