abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148569867
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:57 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik alles weet? Ik ben ook lerende. Ik heb de koran gelezen maar weet niet alles uit mijn hoofd. Ik vroeg me af om welke vers het gaat. Kan zo zijn dat hij essentiële informatie weg laat.
Was laatst ook hoor.. volgensmij was hij dat. Plaatste een gruwel stukje maar als je het stukje ervoor ging lezen en erna stond er ervoor: doe niemand wat aan die jou wat aan doet en dat het alleen in geval van oorlog toegepast mocht worden.
Maar dat is meestal.. er word niet naar het geheel gekeken.
pi_148569959
Ik kan moeilijk uit een losstaand vers (vers wordt er niet eens bij genoemd :') )een conclusie trekken. De context in de Koran, zowel literair als historisch is ook noodzakelijk.
pi_148570024
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:59 schreef Crip het volgende:

[..]

Was laatst ook hoor.. volgensmij was hij dat. Plaatste een gruwel stukje maar als je het stukje ervoor ging lezen en erna stond er ervoor: doe niemand wat aan die jou wat aan doet en dat het alleen in geval van oorlog toegepast mocht worden.
Klopt _O-
pi_148570456
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:56 schreef Crip het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk shitty bronnen
Kan je niet tegen de waarheid? Marokkaantje pls :')
pi_148570498
quote:
7s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:59 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ad hominem. Eerst een stroman, nu dit, hiervoor allemaal generalisaties.

Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom vrijheid als collectieve waarde van grotere waarde is in de publieke sfeer dan in de gevangenis.

Een waarde die maatschappijbreed gedragen wordt kan niet op een andere plek zomaar minder waard worden ofwel?
Ik heb het antwoord op die vraag al vaker herhaald. Omdat degedetineerden hun recht daarop verloren hebben door een ander van die vrijheid te beroven.
pi_148570511
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:15 schreef GhpH het volgende:

[..]

Hm?
pi_148570526
quote:

[..]

>waarheid
>komt met ongeldige bronnen
>is waarheid omdat terroristen
>geert wilders zei het ook in fitna dus is waarheid
>sites kiezen die partijdig zijn

logicnotfound.exe
pi_148570548
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 15:59 schreef Crip het volgende:

[..]

The historical context of this passage is not defensive warfare, since Muhammad and his Muslims had just relocated to Medina and were not under attack by their Meccan adversaries. In fact, the verses urge offensive warfare, in that Muslims are to drive Meccans out of their own city (which they later did). The use of the word "persecution" by some Muslim translators is thus disingenuous (the actual Muslim words for persecution - "idtihad" - and oppression - a variation of "z-l-m" - do not appear in the verse). The actual Arabic comes from "fitna" which can mean disbelief, or the disorder that results from unbelief or temptation. Taken as a whole, the context makes clear that violence is being authorized until "religion is for Allah" - ie. unbelievers desist in their unbelief.

En nu opgerot met je hopeloze probeersels om de islam goed te praten.
pi_148570569
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:17 schreef Crip het volgende:

[..]

>waarheid
>komt met ongeldige bronnen
>is waarheid omdat terroristen
>geert wilders zei het ook in fitna dus is waarheid
>sites kiezen die partijdig zijn

logicnotfound.exe
Zeggen dat de bronnen niet goed zijn maakt ze nog niet ongeldig. Zou je wel willen hè
pi_148570583
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:17 schreef GhpH het volgende:

[..]

The historical context of this passage is not defensive warfare, since Muhammad and his Muslims had just relocated to Medina and were not under attack by their Meccan adversaries. In fact, the verses urge offensive warfare, in that Muslims are to drive Meccans out of their own city (which they later did). The use of the word "persecution" by some Muslim translators is thus disingenuous (the actual Muslim words for persecution - "idtihad" - and oppression - a variation of "z-l-m" - do not appear in the verse). The actual Arabic comes from "fitna" which can mean disbelief, or the disorder that results from unbelief or temptation. Taken as a whole, the context makes clear that violence is being authorized until "religion is for Allah" - ie. unbelievers desist in their unbelief.

En nu opgerot met je hopeloze probeersels om de islam goed te praten.
Nogmaals.. bron uit de koran
naam surah en nummer van de surah

Sites gelden niet als bron ik kan ook alles gaan aanpassen en tweaken.
pi_148570604
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:18 schreef GhpH het volgende:

[..]

Zeggen dat de bronnen niet goed zijn maakt ze nog niet ongeldig. Zou je wel willen hè
>geeft toe dat slechte bronnen zijn
>is waarheid hoor hurrdurr
pi_148570621
quote:
10s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:19 schreef Crip het volgende:

[..]

>geeft toe dat slechte bronnen zijn
>is waarheid hoor hurrdurr
Nee, ik heb nergens toegegeven dat het slechte bronnen zouden zijn. Ik zeg alleen dat als jij ze zo noemt, dat het niet betekent dat ze slecht zijn.

Leg mij inhoudelijk in waarom bijvoorbeeld deze bron ongeldig is: http://www.worldpublicopi(...)TARTII_Feb09_rpt.pdf

En ik wil dat je het lettertje per lettertje leest en dan pas een oordeel erover hebt. Net zoals mij zojuist gedwongen werd de koran helemaal te lezen.
pi_148570680
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:20 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nee, ik heb nergens toegegeven dat het slechte bronnen zouden zijn. Ik zeg alleen dat als jij ze zo noemt, dat het niet betekent dat ze slecht zijn.

Leg mij inhoudelijk in waarom bijvoorbeeld deze bron ongeldig is: http://www.worldpublicopi(...)TARTII_Feb09_rpt.pdf

En ik wil dat je het lettertje per lettertje leest en dan pas een oordeel erover hebt. Net zoals mij zojuist gedwongen werd de koran helemaal te lezen.
You had only one job. Om welke vers gaat het?
pi_148570714
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:22 schreef Inspireme het volgende:

[..]

You had only one job. Om welke vers gaat het?
Quran (2:191-193)

[ Bericht 5% gewijzigd door Netsplitter op 11-01-2015 17:01:32 ]
pi_148570989
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:23 schreef GhpH het volgende:

[..]

Precies voor het stukje wat jij plaatste _O- :

Strijdt voor Gods weg tegen hen die u bestrijden, maar begaat geene ongerechtigheid en begint niet met de vijandelijkheden; want God bemint de zondaren niet. Surah Al Baqarah 2:190

Heb wel medelijden met de gesteldheid van je hersenen.. was minder dan 30 sec werk om terug te zoeken in de originele kopie van de Quran. Maar zo gaat dat in het typische brein van kortzichtige mensen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Netsplitter op 11-01-2015 17:01:43 ]
pi_148571034
het geldt alleen als iemand anders de oorlog met je aangaat. :D
pi_148571081
http://quran.com/2/188-194

Wat ongelofelijk sneu zeg. Hij heeft heel de surah Al Baqarah uit zn verband getrokken. Van deze islamofoben word je echt moe zeg.
pi_148571150
quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:33 schreef Inspireme het volgende:

Wat ongelofelijk sneu zeg. Hij heeft heel de surah Al Baqarah uit zn verband getrokken. Van deze islamofoben word je echt moe zeg.
En hoe.. maar het zielige is nog dat er mensen zijn die dat klakkeloos van andere sites aan nemen en niet zelf eerst even kijken of het wel klopt..
pi_148571204
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:23 schreef GhpH het volgende:

[..]

Nu blij? Ga maar eens bladeren in jouw "mein kampf"
Misschien zou jij je eens moeten laten nakijken :'). Even een heel surah uit zijn verband trekken en het zelf heel goed doorhebben dat je dat aan het doen bent. Pls :')
pi_148571213
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 20:28 schreef Pixxie. het volgende:
Hey kijk nou een topic over moslims
Booslims?
pi_148571242
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:35 schreef Crip het volgende:

[..]

En hoe.. maar het zielige is nog dat er mensen zijn die dat klakkeloos van andere sites aan nemen en niet zelf eerst even kijken of het wel klopt..
Klopt, helaas zijn daar heel veel van. :N
pi_148571395
quote:

[..]

:W
pi_148571444
lachen dit. _O-
  zondag 11 januari 2015 @ 16:42:35 #299
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_148571450
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:35 schreef Crip het volgende:

[..]

quote:
15s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:33 schreef Inspireme het volgende:

Ah jullie hebben ook GhpH leren kennen zo te zien...
Geen tijd besteden aan die debiel :')
  zondag 11 januari 2015 @ 16:52:47 #300
395200 deadprez
One more rail
pi_148571814
haha ghph is wel stil opeens
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')