abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2015 @ 14:52:05 #151
62913 Blik
The one and Only!
pi_148875049
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 14:31 schreef SeLang het volgende:
Ik hoop wel dat alles pas na 6 maart in elkaar dondert
Na 13 mei aub :)
  dinsdag 20 januari 2015 @ 15:04:57 #152
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148875411
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dit is dus een belangrijk probleem.

Het flexibiliseren van de arbeidsmarkt is misschien gunstig voor de overheid en bedrijven, de overheid en bedrijven kunnen dan makkelijker mensen ontslaan en daarmee geld besparen. Voor de samenleving is het helemaal niet zo gunstig, veel mensen zijn bang om hun baan te verliezen, mensen gaan geld oppotten. Mensen die hun baan verliezen hebben weer minder te besteden. Koopkracht daalt.

Het businessklimaat is vooral gunstig voor de grote bedrijven, kleine bedrijven die vooral de arbeidsplaatsen creëren hebben de afgelopen jaren de belastingen mogen betalen zodat grote bedrijven naar hier gelokt konden worden.

Voorlopig nemen de schulden alleen maar toe en door de vergrijzing zien de pensioenpotten er ook steeds minder rooskleurig uit.

Ik denk dat de politiek ook helemaal niet zo veel macht heeft om problemen op te lossen. Een reden waarom er zo gekeken wordt naar de centrale banken.
Juist, het is juist de flexibilisering van de arbeidsmarkt die leidt tot deflatie, mensen hebben minder te besteden en gaan oppotten ivm de onzekerheid, omzetten dalen en prijzen moeten omlaag. Geef iedereen een vaste baan en zorg dat de belastingdruk lager wordt.
pi_148875582
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 12:40 schreef HiZ het volgende:
De euro is wat mij betreft helemaal geen mislukking; Je kunt wel de hele tijd miepen over verlies aan soevereiniteit, maar per saldo dwingt de euro de lidstaten nu eindelijk te doen wat ze al sinds Lissabon zeggen te moeten doen. En dat is het continent concurrerender maken. Het is jammer dat er geen politici meer zijn die dat durven doen zonder te wijzen naar Brussel/Frankfurt.
Dit.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148876396
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 13:47 schreef 99.999 het volgende:

boze praat

[..]

blinde paniek

[..]

paniekvoetbal

[..]

wensdenken
Vanwaar dit soort uit de lucht gegrepen kwalificaties? Ben je zelf soms eurofiel?

Wel of geen euro zal mij aan m'n achterwerk roesten. Ik heb het altijd een mooie concurrent voor de USD gevonden, maar momenteel is het vooral een blok beton aan de voeten van onze mediterrane vrienden.

Dat de euro een eind heeft gemaakt aan de eindeloze devaluaties zou ik niet zeggen als ik het koersverloop van de laatste vier jaar bekijk. We devalueren nu gewoon collectief.

Dat het landen tot hervormingen dwingt is evenzeer betwistbaar. In Ierland en Spanje, ja. In Griekenland, Italië en Frankrijk nog lang niet genoeg, maar zeker niet op tijd en zeker niet van harte.

Overigens vind ik 'concurrerender maken' geen vanzelfsprekende ambitie voor Europa. We concurreren immers vooral met ZO-Azië, en dus met landen waar geproduceerd wordt onder erbarmelijke arbeidsomstandigheden, zonder sociale stelsels, zonder enig oog voor natuur en milieu, etc. etc. Het zou meer in de rede liggen om hervorming van dié landen af te dwingen (op straffe van zware importheffingen), in plaats van ons aan hun lage normen en levensstandaard aan te passen.
pi_148877111
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:41 schreef dvr het volgende:

[..]

Vanwaar dit soort uit de lucht gegrepen kwalificaties? Ben je zelf soms eurofiel?
over uit de lucht gegrepen kwalificaties gesproken...

quote:
Wel of geen euro zal mij aan m'n achterwerk roesten. Ik heb het altijd een mooie concurrent voor de USD gevonden, maar momenteel is het vooral een blok beton aan de voeten van onze mediterrane vrienden.
Jij gelooft in devaluatie als verstandig economisch beleid? Immers dat is de voornaamste optie die ontstaat als die zuidelijke landen geen euro meer hebben.
quote:
Dat de euro een eind heeft gemaakt aan de eindeloze devaluaties zou ik niet zeggen als ik het koersverloop van de laatste vier jaar bekijk. We devalueren nu gewoon collectief.
Aha en in 2009 of 2010 toen de euro hard steeg ten opzichte van de Dollar deden we het tegenover gestelde?

quote:
Dat het landen tot hervormingen dwingt is evenzeer betwistbaar. In Ierland en Spanje, ja. In Griekenland, Italië en Frankrijk nog lang niet genoeg, maar zeker niet op tijd en zeker niet van harte.
Wellicht niet voldoende maar het dwingt ze ook daar zeker tot hervormingen.
quote:
Overigens vind ik 'concurrerender maken' geen vanzelfsprekende ambitie voor Europa. We concurreren immers vooral met ZO-Azië, en dus met landen waar geproduceerd wordt onder erbarmelijke arbeidsomstandigheden, zonder sociale stelsels, zonder enig oog voor natuur en milieu, etc. etc. Het zou meer in de rede liggen om hervorming van dié landen af te dwingen (op straffe van zware importheffingen), in plaats van ons aan hun lage normen en levensstandaard aan te passen.
Volgens mij is die concurrentie toch niet echt vooral met ZO-Azië op massaproductie tegen lage prijzen. Europa concurreert eerder met andere ontwikkelde delen van de wereld.
pi_148877262
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 16:03 schreef 99.999 het volgende:

over uit de lucht gegrepen kwalificaties gesproken...

kun je dat onderbouwen?

quote:
Jij gelooft in devaluatie als verstandig economisch beleid? Immers dat is de voornaamste optie die ontstaat als die zuidelijke landen geen euro meer hebben.
Waar zegt dvr dat?

quote:
Aha en in 2009 of 2010 toen de euro hard steeg ten opzichte van de Dollar deden we het tegenover gestelde?
[ afbeelding ]

Wat deden we precies? Anders dan niks?

quote:
Wellicht niet voldoende maar het dwingt ze ook daar zeker tot hervormingen.

[..]kun je die stellen concreet en precies onderbouwen?

[quote]
Volgens mij is die concurrentie toch niet echt vooral met ZO-Azië op massaproductie tegen lage prijzen. Europa concurreert eerder met andere ontwikkelde delen van de wereld.
Kun je dat ook even onderbouwen met cijfers?
so long and thanks for all the fish
pi_148900901
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 januari 2015 15:04 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Juist, het is juist de flexibilisering van de arbeidsmarkt die leidt tot deflatie, mensen hebben minder te besteden en gaan oppotten ivm de onzekerheid, omzetten dalen en prijzen moeten omlaag. Geef iedereen een vaste baan en zorg dat de belastingdruk lager wordt.
Het is onmenselijk én onwenselijk om iedereen een vaste baan op te leggen.
  woensdag 21 januari 2015 @ 17:19:19 #158
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148914163
De kogel is door de kerk, bij de telegraaf weet men het zeker. Er komt een qe van 50 miljard per maand, waarbij er minimaal 1100 miljard aan staatsobligaties zal worden opgekocht door de ecb.
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:12:47 #159
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148915832
Het verbaast me dat de euro niet stijgt op dit nieuws. Dit zit aardig aan de onderkant van de schattingen. Of het toegenomen redenominatie risico (door geen risk-pooling) balanceert dit. Maar dan verwacht je weer dat Italiaanse yields stijgen en dat is vooralsnog niet het geval...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_148915969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:12 schreef SeLang het volgende:
Het verbaast me dat de euro niet stijgt op dit nieuws. Dit zit aardig aan de onderkant van de schattingen. Of het toegenomen redenominatie risico (door geen risk-pooling) balanceert dit. Maar dan verwacht je weer dat Italiaanse yields stijgen en dat is vooralsnog niet het geval...
De markten reageren dus eigenlijk maar amper op dit nieuws?
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:21:08 #161
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_148916050
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

1100 miljard zit volgens mij juist aan de bovenkant van wat men verwachtte, maar aan de andere kant, is het maar de vraag hoe betrouwbaar dit nieuws is.... De markten hebben volgens mij een qe van ongeveer 1000 miljard ingeprijsd als ik de verhalen op rtl7 moet geloven.

Mocht Draghi morgen zeggen dat er niets gebeurt, dan knallen de markten weer naar beneden.
pi_148916079
komt de daling niet vooral door onzekerheid over of de euro wel of niet uit elkaar gaat vallen?
pi_148916142
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Kun je nader uitleggen wat je daarmee bedoeld?
  woensdag 21 januari 2015 @ 18:53:03 #164
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148917075
quote:
1s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

1100 miljard zit volgens mij juist aan de bovenkant van wat men verwachtte
1100 miljard zegt mij niks. Met 50 miljard/ maand duurt het bijna twee jaar voor je daar bent. Tegen die tijd is het programma mogelijk allang ontspoord. Zover kun je helemaal niet in de toekomst kijken.
Mijn reisverslagen
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:00:33 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148917359
Eén van de zinsneden die altijd voorkwam in de Q&A tijdens de ECB persconferenties is/was: "We never pre-commit", als er werd gevraagd over wat er in de toekomst zou worden gedaan. Ik vraag me af hoe dat rijmt met een dergelijk QE programma van een jaar of langer 50 miljard/ maand opkopen. De data doet er opeens niet meer toe dan? Hopelijk gaat iemand dat vragen morgen (maar waarschijnlijk niet :') )
Mijn reisverslagen
pi_148917611
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 18:24 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kun je nader uitleggen wat je daarmee bedoeld?
SeLang legt uit dat de Euro niet erg veel doet naar aanleiding van dit nieuws en ook de yields van bv Italie doen blijkbaar niets.
Daarom stelde ik SeLang deze vraag.

Hoezo?
pi_148917727
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

SeLang legt uit dat de Euro niet erg veel doet naar aanleiding van dit nieuws en ook de yields van bv Italie doen blijkbaar niets.
Daarom stelde ik SeLang deze vraag.

Hoezo?
Kun je dan uitleggen waarom je deze vraag stelt?
pi_148917816
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:10 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kun je dan uitleggen waarom je deze vraag stelt?
Uit interesse.

Maar vanwaar je getroll?
pi_148917962
quote:
7s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit interesse.

Maar vanwaar je getroll?
Vraag je uit interesse altijd wat je zelf al weet?

Goede vraag 99.999, waarom troll je hier ook alr?

PS,. er staan hierboven nog wat vraagjes open. Uit interesse :)
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:20:27 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148918159
De persconferentie (en vooral Q&A) morgen kan wel interessant worden. Ik ga in elk geval kijken.
Livestream komt hier: https://www.ecb.europa.eu(...)bcast_150122.en.html 2:30 p.m. CET
Mijn reisverslagen
pi_148918232
quote:
4s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:20 schreef SeLang het volgende:
De persconferentie (en vooral Q&A) morgen kan wel interessant worden. Ik ga in elk geval kijken.
Livestream komt hier: https://www.ecb.europa.eu(...)bcast_150122.en.html 2:30 p.m. CET
Een half uur later dan normaal? Bijzonder.
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:27:32 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148918457
Ondertussen in Griekenland:
quote:
Anti-bailout Syriza extends poll lead as Greece's election day nears

ATHENS (Reuters) - Greece's anti-bailout opposition party Syriza appears to be gaining momentum with less than a week before Sunday's snap election, moving further ahead of the co-ruling conservatives in three separate opinion polls.

Syriza, which wants to renegotiate a chunk of Greek debt and end austerity measures, saw its poll lead grow to 6.5 points on Monday, according to a survey for the University of Macedonia conducted for Greece's SKAI Television, up from a 4.5 point lead shown by the same pollster last week.

Syriza would garner 33.5 percent of the vote, up from 31.5 percent, while Prime Minister Antonis Samaras' New Democracy party, which has pushed through unpopular reforms as part of an international bailout, stood unchanged on 27 percent.

A Syriza victory could trigger a standoff with Greece's European Union and IMF lenders and unleash a new financial crisis.

http://ca.reuters.com/article/topNews/idCAKBN0KS1MM20150119
Mijn reisverslagen
pi_148918969
quote:
0s.gif Op woensdag 21 januari 2015 19:27 schreef SeLang het volgende:
Ondertussen in Griekenland:

[..]

Samaras was ook tegen, voor hij voor was. oud artikel
  woensdag 21 januari 2015 @ 19:48:47 #174
78918 SeLang
Black swans matter
pi_148919205

Dit gaat toch helemaal nergens meer over. Een land met bijna 2% GDP groei maar diep negatieve bond yields. Wat bezielt die centrale banken toch.

1-yr yield -1.11% 8)7

Dan weet je gewoon dat je een epische mis-allocatie van kapitaal gaat krijgen (=dikke crisis over een paar jaar)
Mijn reisverslagen
pi_148919997
Aardig stukje wel op het journaal met duidelijk de pro's en cons van de verwachte beslissing van de ECB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')