bron:http://www.demorgen.be/sp(...)to-ongeval-a2177848/quote:Junior Malanda komt om het leven bij auto-ongeval
Dramatisch nieuws uit de Bundesliga: Junior Malanda, ex-speler van Zulte Waregem, is deze namiddag bij een auto-ongeval om het leven gekomen. Dat meldt de Duitse krant Bild. Malanda, die samen met Kevin De Bruyne bij VfL Wolfsburg speelde, was pas 20 jaar.
Het ongeval deed zich voor omstreeks 15.30 uur op de A2-autobaan nabij Porta Westfalica, een gemeente in de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen. Malanda zat niet zelf aan het stuur van de wagen, een VW Touareg. Hij lag op de achterbank te slapen en werd uit de auto geslingerd, nadat die tegen een boom belandde. Volgens de politie was er sprake van te hoge snelheid, aldus Bild. Ook hevige regen en zware windstoten zouden aan de oorzaak liggen van het ongeval. Malanda was op weg naar de luchthaven om met zijn ploegmaats te vertrekken naar een trainingsstage in Zuid-Afrika.
Deed me denken toen in Emmen de handballer Danny Falke overleed. Erg naar.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:31 schreef tong80 het volgende:
Vreselijk. Doet me denken aan Tonnie van Leeuwen en Tommie Krommendijk.
Erg talentvol en zo aan hun einde gekomen.
Deyna en Kipiani waren al sterren toen ze verongelukten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:34 schreef McGrath het volgende:
[..]
Deed me denken toen in Emmen de handballer Danny Falke overleed. Erg naar.
Het is gewoon erg naar. En elke dag is er wel een familie die zoiets overkomt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 21:50 schreef tong80 het volgende:
[..]
Deyna en Kipiani waren al sterren toen ze verongelukten.
De voetbalwereld rouwt om de tragische dood van de Belgische jeugdinternational Junior Malanda. De 20-jarige middenvelder van VfL Wolfsburg kwam vanmiddag om het leven bij een auto-ongeluk, toen hij op weg was naar het vliegveld om met zijn club op trainingskamp naar Zuid-Afrika te gaan.
'Geschokt en verdrietig door de tragische dood van Junior Malanda', meldde voorzitter Sepp Blatter van wereldvoetbalbond FIFA op Twitter. 'Het voetbal heeft een groot talent verloren.'
De Belgische bondscoach Marc Wilmots liet ook van zich horen. 'Het Belgisch voetbal verliest een van zijn grootste beloften. Mijn diepste medeleven aan familie en kennissen van Junior Malanda.' Oud-PSV'er Dries Mertens, die voor Napoli speelt, meldde op Twitter: 'Ben er niet goed van... Veel sterkte aan familie, vrienden en ploegmaats. RIP Junior!' Andere Belgische internationals als Eden Hazard, Romelu Lukaku, Kevin De Bruyne en Thibaut Courtois reageerden eveneens geschokt.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)talent-Malanda.dhtml
Jep, las het ook net. Erg tragisch..quote:Op zaterdag 10 januari 2015 20:48 schreef Sasman het volgende:
Blijkbaar was hij aan het slapen op de achterbank en had hij daarom geen gordel om?
Ja, en een IQ van boven de 90.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:27 schreef Doublepain het volgende:
300 rijden bij slecht weer tjah, zie je gelijk ook hoe belangeijk een gordel is.
Persoon die naast hem zat was een jeugdspeler van anderlecht trouwens, werd nergens vermeld behalve nu bij sporza, die is zwaargewond. Bestuurder is onbekend, maar die heeft als hij hier volledig van hersteld heeft denk ik een levenslange trauma, wat een idioot.quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:27 schreef Doublepain het volgende:
300 rijden bij slecht weer tjah, zie je gelijk ook hoe belangeijk een gordel is. Voorste 2 zwaargewond.
Het maakt in zekere zin wel wat uit. Want de schuldvraag blijft altijd relevant.quote:Op zondag 11 januari 2015 03:50 schreef Anoonumos het volgende:
Er staat nu 100 km/h, maar goed niet dat het wat uitmaakt.
Er staat windstoten tot 100 km/hquote:Op zondag 11 januari 2015 03:50 schreef Anoonumos het volgende:
Er staat nu 100 km/h, maar goed niet dat het wat uitmaakt.
Slecht vertaald dus door voetbalzone. Die stelden dat de politie had aangegeven dat de auto met 294 over de A2 reed.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:33 schreef Kingstown het volgende:
Die 294 gaat niet over de snelheid van de auto, maar over de plek van het ongeluk.
http://www.autobahnatlas-online.de/A2.htm
Dat lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk tenzij dit een audi s is maar zelfs dan betwijfel ik of ze zo hard redenquote:Op zondag 11 januari 2015 10:37 schreef Grielen het volgende:
[..]
Slecht vertaald dus door voetbalzone. Die stelden dat de politie had aangegeven dat de auto met 294 over de A2 reed.
Een touareg heeft veel motorvarianten, waaronder de W12 en de V10 TDI. Ongelimiteerd halen deze de 300 wel hoor.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:44 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Dat lijkt me eigenlijk onwaarschijnlijk tenzij dit een audi s is maar zelfs dan betwijfel ik of ze zo hard reden
Klopt ja maar ik denk dat ze meer rond de 160-220 zaten.. Met 300 zag de auto er anders uit denk ik. Vooral als je eindigt tegen een boom.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:02 schreef Grielen het volgende:
[..]
Een touareg heeft veel motorvarianten, waaronder de W12 en de V10 TDI. Ongelimiteerd halen deze de 300 wel hoor.
Maar achteraf is met dit weer bijna 300 rijden wel heel erg overdreven natuurlijk, had ik ook even kunnen bedenken.
Ik had eerst de snelheid gezien, later pas de foto's en ik lees nu pas dat de bestuurder en die andere voetballer het hebben overleefd.quote:Op zondag 11 januari 2015 11:04 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Klopt ja maar ik denk dat ze meer rond de 160-220 zaten.. Met 300 zag de auto er anders uit denk ik. Vooral als je eindigt tegen een boom.
FOK! is uiteraard een betere nieuwsbron dan Voetbalzone.quote:Op zondag 11 januari 2015 10:37 schreef Grielen het volgende:
Slecht vertaald dus door voetbalzone. Die stelden dat de politie had aangegeven dat de auto met 294 over de A2 reed.
Lag op de achterbank te slapen...quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:27 schreef Doublepain het volgende:
300 rijden bij slecht weer tjah, zie je gelijk ook hoe belangeijk een gordel is. Voorste 2 zwaargewond.
Was het een bekende naam in België ? Dat men wist dat er een Belgische topper zat aan te komen ?quote:Op zondag 11 januari 2015 10:23 schreef Chilliewillie88 het volgende:
daar gaat onze toekomstige nr 6 van de rode duivels![]()
RIP Malanda
Tuurlijk was hij hier een bekende naam. Was de aanvoerder van de Belgische U21 en zat dicht tegen de nationale selectie aan. Voordat hij bij Wolfsburg speelde hij bij Zulte Waregem en was daar één van de smaakmakers.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was het een bekende naam in België ? Dat men wist dat er een Belgische topper zat aan te komen ?
duuh natuurlijk, zijn transfer van Zulte-Waregem naar Wolfsburg heeft nog wel een tijdje aangesleept. Ook een aantal Belgische ploegen hadden Malanda maar wat graag willen binnenhalen maar hij was niet haalbaar.quote:Op zondag 11 januari 2015 14:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
Was het een bekende naam in België ? Dat men wist dat er een Belgische topper zat aan te komen ?
Skispringen.quote:
Heb je dus net het item over Malanda gemist?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:37 schreef tong80 het volgende:
Skispringen.
Kleine sport net als het schaatsen.
Ja.quote:Op zondag 11 januari 2015 17:38 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Heb je dus net het item over Malanda gemist?
Dat was Jeffrey Bruma.quote:Op zondag 11 januari 2015 16:25 schreef Belgosome het volgende:
In Nederland zou je het kunnen vergelijken met bijvoorbeeld een Karim Rekik die verongelukt.
Zegt iemand dat hier dan?quote:Op maandag 12 januari 2015 08:24 schreef De_Pel het volgende:
Dat hij aardig kon ballen maakt het wmb nou niet zo bijzonder veel erger dan de honderden anere doden die er jaarlijks vallen.
Mensen doen alsof het heel wat ergs is.quote:
hij stuurt op social media stoerdoe-berichten en heel snel erna lag hij al te pitten bij het ongeluk?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 04:56 schreef tong80 het volgende:
Jong, succesvol, populair, veel geld én een snelle auto: het is en blijft een dodelijke cocktail. Dat is de conclusie van experts die de Belgische krant Het Laatste Nieuws opvoerde na het fatale ongeval van voetballer Junior Malanda (20). De Belgische jeugdinternational van VfL Wolfsburg stierf zaterdag terwijl een bevriende voetballer met hoge snelheid - volgens Het Laatste Nieuws 250 km/u, volgens Het Nieuwsblad 150 km/u - van de Duitse snelweg reed.
Onderweg pochten middenvelder Malanda en zijn vrienden nog op sociale media over hoe ze met een bijzonder hoge snelheid over de Duitse A2 aan het racen waren. Malanda en co waren gehaast om de luchthaven te bereiken - waar het vliegtuig van Wolfsburg richting Zuid-Afrika zou vertrekken - na een nachtje feesten in Brussel.
Rond 15.30 uur ging het echter mis: de Volkswagen Touareg ging bij zware regen en rukwinden over de kop. Malanda - die op de achterbank lag te slapen - werd uit de auto geslingerd. De aanvoerder van de Belgische beloften overleefde de klap niet.
De chauffeur was de 20-jarige Anthony D'Alberto, een jeugdspeler van Anderlecht. D'Alberto raakte zwaargewond. Ook de andere passagier Jordan Atheba (20) - ex-Standard en nu zonder club - liep zware verwondingen op. De politie twijfelt er niet aan dat onaangepaste snelheid en het slechte weer het ongeval veroorzaakten.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-over-autobaan.dhtml
HLN meldde dat hij een flinke nacht achter de rug had, dat zou het wel verklarenquote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:47 schreef BrandX het volgende:
[..]
hij stuurt op social media stoerdoe-berichten en heel snel erna lag hij al te pitten bij het ongeluk?
Klinkt wat tegenstrijdig
Hmm, alcohol verdooft de pijn doorgaans, dan is het merkwaardig dat hij toch is overleden. Of snijdt dit medisch gezien geen hout?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:00 schreef Sked het volgende:
[..]
HLN meldde dat hij een flinke nacht achter de rug had, dat zou het wel verklaren
Het is niet pijn waaraan je overlijdt, maar de verwondingen. Pijn is slechts een gevoel.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:14 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hmm, alcohol verdooft de pijn doorgaans, dan is het merkwaardig dat hij toch is overleden. Of snijdt dit medisch gezien geen hout?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |