abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148546112
Eind 2014 heb ik een appartement gekocht (flat 100m²) en als het goed is krijg ik hier begin maart de sleutel van zodat ik eindelijk aan de slag kan. In dit huis moet echt ALLES gebeuren, alles is gestript. Dat is natuurlijk een hele hoop werk, maar het voordeel hiervan is dan weer wel dat ik alles naar mijn eigen smaak kan maken.

Is er hier interesse om de progressie te volgen en af en toe hulp te bieden met e.e.a.? 8)7

[ Bericht 44% gewijzigd door Topz079 op 11-01-2015 15:21:48 ]
pi_148546261
Zeker! We zijn altijd blij met nieuwe projecten!

Gefeliciteerd en veel succes alvast!
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 18:53:18 #3
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_148546771
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef Gieliovd het volgende:

Share your talent, move the world.
  Moderator zaterdag 10 januari 2015 @ 19:42:20 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148547900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:30 schreef Gieliovd het volgende:

^O^

Welkom in K&W Topz079!
Wij zullen u met raad en daad bij staan tijdens deze verbouwing :+
pi_148548675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:24 schreef Topz079 het volgende:
Eind 2014 heb ik een appartement gekocht (flat 100m²) en als het goed is krijg ik hier begin maart de sleutel van zodat ik eindelijk aan de slag kan. In dit huis moet echt ALLES gebeuren, alles is gestript. Dat is natuurlijk een hele hoop werk, maar het voordeel hiervan is dan weer wel dat ik alles naar mijn eigen smaak kan maken.

Is er hier interesse om de progressie te volgen en af en toe hulp te bieden met e.e.a.? 8)7

[ afbeelding ]
Klinkt bekend allemaal, zo kocht ik mijn huis ook. Ik had alleen ook geen binnendeuren meer erin en de deurkozijnen waren onbruikbaar gemaakt door de vorige bewoner (huurder).

Heb daarna zelf nog dingen weggehaald als stucwerk/muren/badkamer, ook (bijna) vanaf nul opbouwen dus. Ben er zelf ook nog mee bezig, dus ik ga dit topic in de gaten houden. :)

Ben je al plannen aan het maken wat je als eerste gaat doen zodra je de sleutel hebt?

edit: En gefeliciteerd met je aankoop natuurlijk. :+
pi_148548892
volgt!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_148550282
Bedankt allemaal!

Tom_, hoe bevalt het jou tot nu toe? Nog even gemotiveerd als in het begin? Wat heb je al gedaan? Die van mij komt ook uit de verhuur (Vestia). Opdek binnendeuren hangen er nog in, maar ik twijfel nog over het behouden ervan...

Ja ik ben zeker plannen aan het maken wat dat betreft. Ik wil beginnen met badkamer en wc, om verschillende redenen. Ten eerste is het fijn dat iedereen gewoon relaxed naar het toilet kan i.p.v. deze smerige pot. Ten tweede lijken deze 2 mij de moeilijkste klussen dus gelijk maar aanpakken als ik al m'n energie en motivatie nog heb. Ten derde zijn dit 2 projecten die een hele grote metamorfose kunnen ondergaan, waar ik dan weer motivatie uit kan halen om door te gaan met de rest van het huis.
  PR/Manusje van alles zaterdag 10 januari 2015 @ 21:32:28 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_148551059
Dat laatste is heel belangrijk ja. :Y In het begin is het nog leuk, tot je al je kozijnen en deuren in de verf moet zetten. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 21:41:15 #9
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_148551294
als tip : denk aan voldoende stopcontacten, data aansluitingen en tv aansluitingen. Of in elk geval loze pijpjes.

Jaja, tegenwoordig alles wlan, maar met de komst van 5 GHz wordt het er wel sneller op, maar nier beter. (signaal valt na een wand veel harder weg dan nu het geval is met 2,4 GHz)

Bedraad is veel stabieler bovendien, en nu alles nog leeg is ishet niet veel extra wer en je kan alles mooi wegwerken. Later wordt het alweer Powerlan of plakgootjes/kabelkanaaltjes.

Kabels bij de tv in de woonkamer werk je natuurlijk weg door een kabelgoot in de muur te maken :)

en, als het kan natuurlijk vloerverwarming! voordeel als de vloer er toch uitgaat dat je nieuwe leidingen voor stroom-data-tv makkelijker kan leggen 8-) met natuurlijk per ruimte een thermostaat :)

Succes met klussen!
pi_148551518
Surveillance-Fiets, ja dat realiseer ik mij heel goed haha. Ook al kan ik het me nu nog niet voorstellen.

gateway, stopcontacten e.d. heb ik aan gedacht. Ook zit ik te denken om mijn huis voor te bereiden op domotica. Echter moet ik me hier nog in verdiepen om te kijken wat hiermee allemaal mogelijk is en natuurlijk hoe ik dit fysiek moet doen. Een van de duizend dingen die ik moet uitzoeken. :')

Wat bedoel je met 5 GHz en 2.4 GHz? Waar gaat dat over?

Wat betreft de vloerverwarming, dat is denk ik boven mijn budget. Stroom-data-tv ga ik lekker infrezen denk. Wat is het voordeel van per ruimte een thermostaat?
pi_148552378
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:06 schreef Topz079 het volgende:
Bedankt allemaal!

Tom_, hoe bevalt het jou tot nu toe? Nog even gemotiveerd als in het begin? Wat heb je al gedaan? Die van mij komt ook uit de verhuur (Vestia). Opdek binnendeuren hangen er nog in, maar ik twijfel nog over het behouden ervan...

Ja ik ben zeker plannen aan het maken wat dat betreft. Ik wil beginnen met badkamer en wc, om verschillende redenen. Ten eerste is het fijn dat iedereen gewoon relaxed naar het toilet kan i.p.v. deze smerige pot. Ten tweede lijken deze 2 mij de moeilijkste klussen dus gelijk maar aanpakken als ik al m'n energie en motivatie nog heb. Ten derde zijn dit 2 projecten die een hele grote metamorfose kunnen ondergaan, waar ik dan weer motivatie uit kan halen om door te gaan met de rest van het huis.[ afbeelding ]
Motivatie wisselt nog weleens. :z

Als je weer een klein project hebt afgerond heb je er weer zin in om verder te gaan, maar ik mis regelmatig gewoonweg ervaring waardoor ik niet echt snel door kan pakken. Het voordeel (en meteen het nadeel voor een perfectionistisch persoon :@) is dat ik er geen haast mee heb, ik heb iets in m'n hoofd hoe het uiteindelijk eruit moet gaan zien en dat duurt gewoon lang als je alles zelf doet. Maak in ieder geval veel foto's, van alles. Buiten dat het gewoon heel handig is om thuis achter de pc te kunnen kijken hoe het ook alweer zat, werkt het ook motiverend. :)

Ik ben er gaandeweg steeds meer weg gaan halen, de bouwkwaliteit van mijn woning is best slecht en met de beschikbare ruimte is niet erg praktisch opgebouwd. Stucwerk kwam op sommige plekken bijvoorbeeld al mee wanneer het behang werd losgetrokken, en toen ik uiteindelijk besloten heb alle wanden compleet opnieuw te laten stuccen wilde ik ook meteen alle cv leidingen uit het zicht hebben bijvoorbeeld.

Op het moment heb ik ook nog geen verwarmingsleidingen teruggeplaatst, dus dat heeft nu even prioriteit. Klussen met 6 graden en een flinke luchtvochtigheid is niet erg prettig, de energiemaatschappij zal straks wel vreemd staan te kijken als blijkt dat ik pas 1 kuub gas verbruikt heb. :P
  zaterdag 10 januari 2015 @ 22:24:18 #12
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_148552663
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:48 schreef Topz079 het volgende:
Surveillance-Fiets, ja dat realiseer ik mij heel goed haha. Ook al kan ik het me nu nog niet voorstellen.

gateway, stopcontacten e.d. heb ik aan gedacht. Ook zit ik te denken om mijn huis voor te bereiden op domotica. Echter moet ik me hier nog in verdiepen om te kijken wat hiermee allemaal mogelijk is en natuurlijk hoe ik dit fysiek moet doen. Een van de duizend dingen die ik moet uitzoeken. :')

Wat bedoel je met 5 GHz en 2.4 GHz? Waar gaat dat over?

Wat betreft de vloerverwarming, dat is denk ik boven mijn budget. Stroom-data-tv ga ik lekker infrezen denk. Wat is het voordeel van per ruimte een thermostaat?
de huidige standaard in het WiFI gebeuren loopt via de 2,4GHz frequentie. De toekomst (en er zijn nu al apparaten die het kunnen) is 5GHz. Sneller, maar ook gevoeliger. een muurtje van gips of steen is dan al bijna funest voor je signaal

Per ruimte een thermostaat is van voordeel dat je het in de keuken maar 18 graden en in de badkamer bv 24 graden kan maken. woonkamer dan op 20 graden.

Nu is het vaak zo dat als het in de ruimte waar de thermostaat hangt de ingestelde temperatuur bereikt heeft, de verwarming stopt terwijl je in de badkamer eigenlijk het wel iets warmer wilt hebben.
pi_148552912
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:15 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Motivatie wisselt nog weleens. :z

Als je weer een klein project hebt afgerond heb je er weer zin in om verder te gaan, maar ik mis regelmatig gewoonweg ervaring waardoor ik niet echt snel door kan pakken. Het voordeel (en meteen het nadeel voor een perfectionistisch persoon :@) is dat ik er geen haast mee heb, ik heb iets in m'n hoofd hoe het uiteindelijk eruit moet gaan zien en dat duurt gewoon lang als je alles zelf doet. Maak in ieder geval veel foto's, van alles. Buiten dat het gewoon heel handig is om thuis achter de pc te kunnen kijken hoe het ook alweer zat, werkt het ook motiverend. :)

Ik ben er gaandeweg steeds meer weg gaan halen, de bouwkwaliteit van mijn woning is best slecht en met de beschikbare ruimte is niet erg praktisch opgebouwd. Stucwerk kwam op sommige plekken bijvoorbeeld al mee wanneer het behang werd losgetrokken, en toen ik uiteindelijk besloten heb alle wanden compleet opnieuw te laten stuccen wilde ik ook meteen alle cv leidingen uit het zicht hebben bijvoorbeeld.

Op het moment heb ik ook nog geen verwarmingsleidingen teruggeplaatst, dus dat heeft nu even prioriteit. Klussen met 6 graden en een flinke luchtvochtigheid is niet erg prettig, de energiemaatschappij zal straks wel vreemd staan te kijken als blijkt dat ik pas 1 kuub gas verbruikt heb. :P
Onervaren en perfectionistisch ... dat duurt dus lang zeg je? Dan staat me wat te wachten. :') Leidingen wil ik sowieso allemaal weg hebben en ik ben van plan een cursus stucen te gaan doen om te zien hoe moeilijk het is en hoe dit me afgaat, desnoods voor de kleinere kamers. (Er gaan nu mensen tegen me zeggen dat ik dit niet moet doen en dat het een vak apart is en dat ik dit moet overlaten aan de mensen die hier hun geld mee verdienen. Bespaart u zich aub de moeite ik ben veel te eigenwijs om toe te geven.)
pi_148553657
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:24 schreef gateway het volgende:

[..]

de huidige standaard in het WiFI gebeuren loopt via de 2,4GHz frequentie. De toekomst (en er zijn nu al apparaten die het kunnen) is 5GHz. Sneller, maar ook gevoeliger. een muurtje van gips of steen is dan al bijna funest voor je signaal

[ afbeelding ]

Per ruimte een thermostaat is van voordeel dat je het in de keuken maar 18 graden en in de badkamer bv 24 graden kan maken. woonkamer dan op 20 graden.

Nu is het vaak zo dat als het in de ruimte waar de thermostaat hangt de ingestelde temperatuur bereikt heeft, de verwarming stopt terwijl je in de badkamer eigenlijk het wel iets warmer wilt hebben.
Duidelijk, maar ben gelukkig toch meer fan van fysieke kabel. En goeie tip van de thermostaat!
  zaterdag 10 januari 2015 @ 23:15:28 #15
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148554110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:33 schreef Topz079 het volgende:

[..]

Onervaren en perfectionistisch ... dat duurt dus lang zeg je? Dan staat me wat te wachten. :') Leidingen wil ik sowieso allemaal weg hebben en ik ben van plan een cursus stucen te gaan doen om te zien hoe moeilijk het is en hoe dit me afgaat, desnoods voor de kleinere kamers. (Er gaan nu mensen tegen me zeggen dat ik dit niet moet doen en dat het een vak apart is en dat ik dit moet overlaten aan de mensen die hier hun geld mee verdienen. Bespaart u zich aub de moeite ik ben veel te eigenwijs om toe te geven.)
Hier nog een rasechte klus-autist.
Ben alweer 19 maanden op weg. En doe ook alles zelf. Wil het gewoon kunnen en een ander doet het toch nooit "goed genoeg"

Maar toch ga ik je afraden zelf te stucen, het is ECHT een vak apart. En ga je rekenen wat je zelf kwijt bent aan cursus / materiaal / gereedschap. Dan is een stucer niet eens zoveel duurder meer.
Als het de eerste keer niet naar je zin is ben je al meer geld kwijt, en dan laat ik de tijd/irritatie achterwege.

Ik heb dan ook maar 2 dingen uitbesteed:
Stucen en de dekvloer beneden (badkamer wel zelf gesmeerd).
Maar het dak van de aanbouw of de hele nieuwe cv installatie is uit eigen hand (al moet ik eerlijk toegeven dat een vriend van me cv monteur is en de boel heeft opgestart/afgesteld, was hij echter ook in 20min mee klaar).
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148556334
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:15 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ben alweer 19 maanden op weg. En doe ook alles zelf. Wil het gewoon kunnen en een ander doet het toch nooit "goed genoeg"

Maar toch ga ik je afraden zelf te stucen, het is ECHT een vak apart. En ga je rekenen wat je zelf kwijt bent aan cursus / materiaal / gereedschap. Dan is een stucer niet eens zoveel duurder meer.
Als het de eerste keer niet naar je zin is ben je al meer geld kwijt, en dan laat ik de tijd/irritatie achterwege.

Maar het dak van de aanbouw of de hele nieuwe cv installatie is uit eigen hand (al moet ik eerlijk toegeven dat een vriend van me cv monteur is en de boel heeft opgestart/afgesteld, was hij echter ook in 20min mee klaar).
"Wil het gewoon kunnen en een ander doet het toch nooit goed genoeg." Heel herkenbaar haha.

Wat is het doel van een dekvloer? Als ik de eventuele elektriciteitsleidingen in mn muren frees kan ik het laminaat gewoon op de betonnen vloer leggen toch?
pi_148560675
quote:

Dat zijn dingen die ik ook zou uitbesteden. Verder: probeer één kamer in orde te krijgen en netjes te houden zodat je je daar kan terugtrekken voor een kop koffie etc. zonder dat je de verbouwing ziet.

Je kunnen douchen/wassen is belangrijker daan eten koken, dus zorg voor een alternatieve doucheplek tijdens de badmakerverbouwing.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 11 januari 2015 @ 10:42:20 #18
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148560966
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:24 schreef Topz079 het volgende:

[..]

"Wil het gewoon kunnen en een ander doet het toch nooit goed genoeg." Heel herkenbaar haha.

Wat is het doel van een dekvloer? Als ik de eventuele elektriciteitsleidingen in mn muren frees kan ik het laminaat gewoon op de betonnen vloer leggen toch?
Als je er maar een goede ondervloer onder legt.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 10:51:36 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_148561074
Topic verplaats van Klussen --> naar Projecten.
En de topictitel heb ik iets duidelijker gemaakt :s) *O*
pi_148563143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:06 schreef Topz079 het volgende:
Opdek binnendeuren hangen er nog in, maar ik twijfel nog over het behouden ervan...
Als je nu al twijfelt, is de kans groot dat je spijt gaat krijgen als je dit zo laat zitten, zeker als je de boel toch al helemaal gaat strippen zou ik gewoon nieuwe kozijnen plaatsen. Nieuw binnendeurkozijn kost ongeveer 40 euro, stompe vlakke deur 20 euro of paneel(board)deur iets van 60 als je goed zoekt.

quote:
ik ben van plan een cursus stucen te gaan doen om te zien hoe moeilijk het is en hoe dit me afgaat, desnoods voor de kleinere kamers.
Nieuwe wanden optrekken met afgeschuinde gipsplaten scheelt al een hoop, deze hoef je alleen in de overgang te vullen. Vind 't stoer dat je zo'n cursus gewoon gaat doen, dat eigenwijze ken ik wel ;)

Leuk project, ga ik zeker volgen :)
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 12:45:02 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148563516
Ik volg ook :) heb je nog wat plaatjes bij de praatjes?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148565247
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zijn dingen die ik ook zou uitbesteden. Verder: probeer één kamer in orde te krijgen en netjes te houden zodat je je daar kan terugtrekken voor een kop koffie etc. zonder dat je de verbouwing ziet.

Je kunnen douchen/wassen is belangrijker daan eten koken, dus zorg voor een alternatieve doucheplek tijdens de badmakerverbouwing.
Ik hoef niet gelijk over. :)

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:42 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Als je er maar een goede ondervloer onder legt.
Sowieso, Isogold moet goed zijn lijkt me.

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:51 schreef Vonkenboer het volgende:
Topic verplaats van Klussen --> naar Projecten.
En de topictitel heb ik iets duidelijker gemaakt :s) *O*
Thanx
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:31 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Als je nu al twijfelt, is de kans groot dat je spijt gaat krijgen als je dit zo laat zitten, zeker als je de boel toch al helemaal gaat strippen zou ik gewoon nieuwe kozijnen plaatsen. Nieuw binnendeurkozijn kost ongeveer 40 euro, stompe vlakke deur 20 euro of paneel(board)deur iets van 60 als je goed zoekt.

[..]

Nieuwe wanden optrekken met afgeschuinde gipsplaten scheelt al een hoop, deze hoef je alleen in de overgang te vullen. Vind 't stoer dat je zo'n cursus gewoon gaat doen, dat eigenwijze ken ik wel ;)

Leuk project, ga ik zeker volgen :)
40 euro? Das wel heel goedkoop ingeschat denk ik ofniet? En wat is het voordeel van afgeschuinde gipsplaten?

Haha ja toch, ik kan het maar een keer geprobeerd hebben, weet ik ook weer hoe dat is.

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:45 schreef derLudolf het volgende:
Ik volg ook :) heb je nog wat plaatjes bij de praatjes?
Genoeg. ;) Zal d'r zo wat bijplaatsen in de hoofdpost.
pi_148565547
quote:
Omdat je het vraagt zal ik het je niet afraden, maar ik ga er ook zelf niet aan beginnen. :P
Ook niet onbelangrijk, wil je je er tijdens de verbouwing al in gaan wonen? Heb ik zelf namelijk niet, dus bij mij mogen alle ruimtes overhoop liggen en een werkende WC met wasbak is dan voldoende.

Heb je het ook alleen gekocht, of samen?
quote:
Ook schuldig. Nu sinds eind april aan de gang, dus er staat me nog wat te wachten.

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 12:31 schreef usernaamvergeten het volgende:
Hier vrees ik nog het meest voor, dat alles straks af is en ik spijt heb dat ik ergens de makkelijke uitweg heb gekozen. Hardhouten binnendeurkozijnen had ik ook voor ¤45,- p/st bij de lokale houthandel, zou ze dan ook niet bij een bouwmarkt gaan halen.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 14:23:49 #24
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148566189
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:46 schreef Topz079 het volgende:

[..]

Ja daar zit wel genoeg werk in ja. Je kunt alle kanten nog op ;)

Inderdaad, begin met die wc :r

Zo te zien heb je maar 4 groepen. Zou als ik jou was wat extra groepen aanleggen. Ik weet niet hoe het nu in de keuken is qua elektra, maar wasmachine, oven, vaatwasser moeten allen een eigen groep.

Waarom gaan die buizen van de verwarming pas halverwege je kamer (ok, dat is een beetje overdreven) door de vloer en niet strak langs de muur?

PS: misschien de foto's even in spoiler zetten? :+

[ Bericht 3% gewijzigd door derLudolf op 11-01-2015 14:41:44 ]
  zondag 11 januari 2015 @ 14:32:47 #25
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_148566484
quote:
Ik zou de foto van je draaischijfmeter met afleesbare nummers weer weghalen.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 14:41:02 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148566783
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:32 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik zou de foto van je draaischijfmeter met afleesbare nummers weer weghalen.
Wat kun je met die info dan, ik zit geen gevoelige info? De kWh meter bedoel je toch?
pi_148566814
quote:
En wat is het voordeel van afgeschuinde gipsplaten?

Als deze tegen elkaar worden geschroefd ontstaat er een soort v groef, daar plak je gaasband in en vervolgens strijk je deze voeg glad met uniflott. Hierdoor hoef je niet de hele muur te stukken.

https://pontmeyer.nl/deco(...)a+nr?show=informatie
44 euro. Bij pontmeyer kan je ook particulier kopen.
pi_148570293
Heb je nou twee watermeters??
Sing me to sleep
And then leave me alone
Don't try to wake me in the morning
'Cause I will be gone
pi_148570750
Flink project zo te zien.
  zondag 11 januari 2015 @ 21:39:46 #30
399214 Knutsel-Smurf
pi_148585178
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:24 schreef Topz079 het volgende:

[..]

Op je betonnen vloer wordt vaak een paar cm dikke zandcementvloer gesmeerd.
Ik heb de bestaande dekvloer eruit gebroken, isolatie+vloerverwarming geplaatst en toen opnieuw laten smeren.
Zie het als een soort "stucen" van je vloer. En je laminaat / etc als de latex afwerklaag ;)
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 21:55:11 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148586148
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:39 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Ik heb de bestaande dekvloer eruit gebroken, isolatie+vloerverwarming geplaatst en toen opnieuw laten smeren.
Zie het als een soort "stucen" van je vloer. En je laminaat / etc als de latex afwerklaag ;)
Even off-topic: zo'n dekvloer gaat ook los laten na verloop van tijd of niet? En zit dat ook onder een tegelvloer? Uit het huis van mijn ouders ga ik 2 lagen vloertegels breken binnenkort. Het huis is van '78. Zal dat onder die 2 lagen tegels er wat christelijk uit zien?
  zondag 11 januari 2015 @ 21:58:44 #32
399214 Knutsel-Smurf
pi_148586348
Dekvloer is 5 of meer cm dik. En komt niet makkelijk "los"
Tenzij je hem zwevend legt. Maar dan is het een soort "betonnen plaat" van tig vierkante meter. Gaat uit zichzelf nergens heen.
  Moderator zondag 11 januari 2015 @ 22:06:41 #33
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148586849
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:58 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Dekvloer is 5 of meer cm dik. En komt niet makkelijk "los"
Tenzij je hem zwevend legt. Maar dan is het een soort "betonnen plaat" van tig vierkante meter. Gaat uit zichzelf nergens heen.
Oh oke, gelukkig. Ik weet bijvoorbeeld dat in mijn studentenkamer de dekvloer bijeen wordt gehouden door het zeil wat er op ligt. Dat hoor je gewoon als je er op tikt
pi_148598224
Tof project _O_

Meer foto's :9
  maandag 12 januari 2015 @ 11:19:11 #35
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_148599147
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:42 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als deze tegen elkaar worden geschroefd ontstaat er een soort v groef, daar plak je gaasband in en vervolgens strijk je deze voeg glad met uniflott. Hierdoor hoef je niet de hele muur te stukken.

dat is toch net hetzelfde als bij een gewone plaat, je gaat toch geen gipsplaten stucken?
pi_148603209
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 11:19 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

dat is toch net hetzelfde als bij een gewone plaat, je gaat toch geen gipsplaten stucken?
Nee. Gewone gipsplaten zul je moeten stukken, als je alleen de naden opvult gaat dit scheuren. Al kan je beter stucplaten nemen als je toch de hele wand gaat stukken, deze hoef je niet voor te strijken. Gipsplaten met afgeschuinde kant kunnen wel alleen in de voeg worden afgesmeerd met gaasband en uniflott. Gewone gipsplaten worden vaak voor plafonds gebruikt die niet worden gestuukt, en dan alleen afgekit in de spleten, omdat je geen platen met afgeschuinde kant mag gebruiken voor plafonds.
  maandag 12 januari 2015 @ 14:05:47 #37
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_148604269
Heb hier al een paar jaar 2 muurtjes staan van gewone gipsplaten, eentje geschilderd en ander met vliesbehangetje. Geen barstje ofzo in te bespeuren, en ook enkel gaatjes opgevuld en de spleten met gaas en opgeschuurd.
pi_148615511
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 13:33 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Nee. Gewone gipsplaten zul je moeten stukken, als je alleen de naden opvult gaat dit scheuren. Al kan je beter stucplaten nemen als je toch de hele wand gaat stukken, deze hoef je niet voor te strijken. Gipsplaten met afgeschuinde kant kunnen wel alleen in de voeg worden afgesmeerd met gaasband en uniflott. Gewone gipsplaten worden vaak voor plafonds gebruikt die niet worden gestuukt, en dan alleen afgekit in de spleten, omdat je geen platen met afgeschuinde kant mag gebruiken voor plafonds.
Wat is dit voor onzin? Platen met AK worden heel veel gebruikt voor plafonds..
pi_148619062
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 19:22 schreef Zonnekoning het volgende:

[..]

Wat is dit voor onzin? Platen met AK worden heel veel gebruikt voor plafonds..
Ik had begrepen dat AK platen niet brandveilig genoeg waren voor een plafond, en daardoor niet gebruikt mochten worden. De reden was geloof ik dat je minder diepte hebt om te schroeven in de afgeschuinde kant, waardoor deze platen sneller naar beneden zouden komen met brand.

Maar als het toch mag, dan ga ik binnenkort maar even mijn badkamerplafond vernieuwen met AK platen ;)
pi_148620726
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 20:45 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ik had begrepen dat AK platen niet brandveilig genoeg waren voor een plafond, en daardoor niet gebruikt mochten worden. De reden was geloof ik dat je minder diepte hebt om te schroeven in de afgeschuinde kant, waardoor deze platen sneller naar beneden zouden komen met brand.

Maar als het toch mag, dan ga ik binnenkort maar even mijn badkamerplafond vernieuwen met AK platen ;)
En als je dan meteen de boel in de fik steekt en kijkt wat er dan mee gebeurt, dan weet ik wat ik voor het verlaagde plafond in mijn woonkamer moet gaan gebruiken straks. :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 18:24 schreef Topz079 het volgende:

-foto's appartement-
Zie nu de rest vd foto's pas, lijkt idd wel een beetje op hoe ik mijn woning kocht. :)
Alleen heb ik een hoekwoning (de motor moet straks achter in de schuur komen) en jij hebt zo te zien wat meer woonruimte dan ik heb.

Wat is het bouwjaar, en heb je er ook nog een plattegrond van? En waar zit de CV ketel bij jou ergens weggestopt?
pi_149914740
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 13:57 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Omdat je het vraagt zal ik het je niet afraden, maar ik ga er ook zelf niet aan beginnen. :P
Ook niet onbelangrijk, wil je je er tijdens de verbouwing al in gaan wonen? Heb ik zelf namelijk niet, dus bij mij mogen alle ruimtes overhoop liggen en een werkende WC met wasbak is dan voldoende.

Heb je het ook alleen gekocht, of samen?

[..]

Ook schuldig. Nu sinds eind april aan de gang, dus er staat me nog wat te wachten.

[..]

Hier vrees ik nog het meest voor, dat alles straks af is en ik spijt heb dat ik ergens de makkelijke uitweg heb gekozen. Hardhouten binnendeurkozijnen had ik ook voor ¤45,- p/st bij de lokale houthandel, zou ze dan ook niet bij een bouwmarkt gaan halen.
Heb alleen gekocht en hoef er niet gelijk in. Voor ¤ 45,- stuk is het misschien wel mooi om die nog te gaan vervangen.

quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja daar zit wel genoeg werk in ja. Je kunt alle kanten nog op ;)

Inderdaad, begin met die wc :r

Zo te zien heb je maar 4 groepen. Zou als ik jou was wat extra groepen aanleggen. Ik weet niet hoe het nu in de keuken is qua elektra, maar wasmachine, oven, vaatwasser moeten allen een eigen groep.

Waarom gaan die buizen van de verwarming pas halverwege je kamer (ok, dat is een beetje overdreven) door de vloer en niet strak langs de muur?

PS: misschien de foto's even in spoiler zetten? :+
Haha onvoorstelbaar die leidingen he. Het vervelende is dat ik er waarschijnlijk weinig aan kan veranderen ook.. Waarom moet dat allemaal op een aparte groep dan? Is dat noodzakelijk? Ennee ... spoiler? :')

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 14:42 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

https://pontmeyer.nl/deco(...)a+nr?show=informatie
44 euro. Bij pontmeyer kan je ook particulier kopen.
Waarom wordt dit niet gewoon altijd gebruikt dan? :P

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:10 schreef dedodo het volgende:
Heb je nou twee watermeters??
Bizar he; warm en koud. Ook nog geen idee of ik daar nog een mooie oplossing voor kan bedenken.

quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 16:24 schreef usernaamvergeten het volgende:
Flink project zo te zien.
:Y

quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 21:39 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

[..]

Wat voor isolatie heb je geplaatst dan? Maar aangezien ik een appartement heb is er -buiten eventueel vloerverwarming- voor mij dus niet echt een bijkomend voordeel aan een dekvloer?

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 10:44 schreef Puala het volgende:
Tof project _O_

Meer foto's :9
*) Volgende foto's komen pas als er wat is gebeurd.

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2015 21:25 schreef Tom_ het volgende:

[..]

En als je dan meteen de boel in de fik steekt en kijkt wat er dan mee gebeurt, dan weet ik wat ik voor het verlaagde plafond in mijn woonkamer moet gaan gebruiken straks. :+

[..]

Zie nu de rest vd foto's pas, lijkt idd wel een beetje op hoe ik mijn woning kocht. :)
Alleen heb ik een hoekwoning (de motor moet straks achter in de schuur komen) en jij hebt zo te zien wat meer woonruimte dan ik heb.

Wat is het bouwjaar, en heb je er ook nog een plattegrond van? En waar zit de CV ketel bij jou ergens weggestopt?
CV? Geen idee, moet ik nog gaan zoeken. :P Bouwjaar is 1972, het behang wat toen is gebruikt zit nog op de muren! :')
pi_149919116
Ik wou al vragen of die bakstenen in de eerste foto erin gephotoshopped waren...Maar zag verderop dat het behang was.. :)
pi_149929574
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:38 schreef Topz079 het volgende:
Waarom wordt dit niet gewoon altijd gebruikt dan? :P
Dit wordt al veelvuldig toegepast in nieuwbouw en renovatie. In de Verenigde Staten doen ze niet anders.

quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2015 12:38 schreef Topz079 het volgende:
Voor ¤ 45,- stuk is het misschien wel mooi om die nog te gaan vervangen.
Ik zou het lekker doen. Die deuren die er nu in hangen hebben kunststof strips aan beide kanten, net zoals onze deuren. Het schilderen van deze deuren is echt een drama, dekt niet lekker op die strips en beschadigen makkelijk. Stompe deuren gaan je veel plezier opleveren denk ik!
pi_149972712
@ jasperve: mooi he, maar dat is niet het behang wat ik bedoel uit 1972

@ usernaamvergeten: goed om te weten. En met de deuren denk ik toch dat ik het maar moet doen idd. Heb sowieso weinig met opdek..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')