Onder het mom van vrijheid van meningsuiting wel ja, ik heb dan ook grote bezwaren in hoeverre dat mag gelden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja. Dus jij vindt dat als ik alle afgeslachte en verkrachtte Ruwandezen ga uitlachen dat deze evenveel recht hebben om zich beledigd te voelen dan als ik wat cartoons teken over een psychotische rover aka profeet van bijna 1500 jaar geleden?
Er worden over stalin, goelags etc. Zeker grappen gemaakt. Net als joden, de holocaust en wo2.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar worden toch ook geen cartoons over gemaakt?
Klopt maar blijkbaar wordt dat weer als nodeloos kwetsend gezien voor de joden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:10 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Geldt ook voor de holocaust slachtoffers.
Juist. Mensen met die dat wel vinden, daar zijn mooie staten ergens in een grote zandbak voor. En wat gekke enclaves rond Staphorst.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kijk het is simpel. Het Westen heeft zich verder ontwikkeld en heeft de kerkelijke invloeden van zich afgeschud. Een groot deel van Europa heeft zich verder ontwikkeld met het gedachtengoed dat het beter is om Kerk en Staat te scheiden van elkaar.
Zo zijn er generaties opgegroeid met het doel dat er vrijheid is om te geloven maar de wetten van ons landhoger staan dan de geloofswetten.
Daarbij is gekomen dat onze vrijheid van meningsuiting vele malen verder is gegaan dan in bv. het midden oosten, waar het geloof boven alles staat en waaruit komplete landen geregeerd worden.
Kun je hiermee niet uit de weg dan kan je maar beter een ander werelddeel opzoeken.
Mooier kan ik het niet maken.
Het Westen zal NOOIT meer een religie de boventoon laten voeren over ons leven!!
Het slaat in beide gevallen nergens op, en al helemaal niet om het met elkaar te vergelijken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh ja. Dus jij vindt dat als ik alle afgeslachte en verkrachtte Ruwandezen ga uitlachen dat deze evenveel recht hebben om zich beledigd te voelen dan als ik wat cartoons teken over een psychotische rover aka profeet van bijna 1500 jaar geleden?
Die krijgen ook miljarden en daar krijgen wij terroristen, criminelen en steuntrekkers voor terug.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vergeet Iran, Irak en Egypte niet.
Volgens le Figaro is Hayat niet meer in Frankrijk, maar zit ze nu in Syriëtwitter:Le_Figaro twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 17:14:00Alerte : Hayat Boumeddiene a quitté la France et serait en Syrie reageer retweet
Ja. Zo is tenminste lekker duidelijk hoe off topic je kan gaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:12 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Normaal zetten ze toch iets neer als: Opdonderen!
Toch?
Ik haalde het voorbeeld over Joden ook niet aan, maar als we het dan toch aanhalen zeg ik dat het rationeler is dat een Jood die zijn halve familie in de oorlog is kwijtgeraakt zich naar voelt bij een Holocaustcartoon dan een Moslim zich naar voelt over een cartoon waarbij een zeer machtig persoon wordt "beledigd" die zelf wel in staat is om af te rekenen met die cartoonist na de dood aldus het geloof van de beledigde.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het slaat in beide gevallen nergens op, en al helemaal niet om het met elkaar te vergelijken.
Daarmee kun je zowel de fanatieke gelovigen mee om hun oren slaan als de fanatieke anti-islamisten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Kijk het is simpel. Het Westen heeft zich verder ontwikkeld en heeft de kerkelijke invloeden van zich afgeschud. Een groot deel van Europa heeft zich verder ontwikkeld met het gedachtengoed dat het beter is om Kerk en Staat te scheiden van elkaar.
Zo zijn er generaties opgegroeid met het doel dat er vrijheid is om te geloven maar de wetten van ons landhoger staan dan de geloofswetten.
Daarbij is gekomen dat onze vrijheid van meningsuiting vele malen verder is gegaan dan in bv. het midden oosten, waar het geloof boven alles staat en waaruit komplete landen geregeerd worden.
Kun je hiermee niet uit de weg dan kan je maar beter een ander werelddeel opzoeken.
Het Westen zal NOOIT meer een religie de boventoon laten voeren over ons leven!!
Moet ik dan gaan janken als de wel werd gedaan? Zie het er nut niet van in, anderen zouden zich best wel gekwetst voelen, ik geen er geen reet om, rekening houden met anderen en hun gevoelens lijkt me heel normaal. blijven provoceren, tja dan vraag je er uiteindelijk wel om. Waarom de ene bevolkingsgroep wel belachelijk maken en de andere niet? aankomen met zielig en veel doden is natuurlijk de grootste dooddoener die er is. Een Godwin is altijd zwak.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:13 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daar worden toch ook geen cartoons over gemaakt?
Wel ik zeg toch ook niet dat mensen geen Cartoons over Joden mogen maken? Van mijn part gaan ze hun gang. En ja, ik vind dat Joden in veel zaken ook veel te lange tenen hebben en in alles anti-semitisme zien. Het verschil is alleen wel dat we in Europa geen ENKELE last hebben van Joods extremisme / Joodse misdaden en we met de radicale Islam genoeg van doen hebben: bijna twintig doden in de afgelopen tijd bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Moet ik dan gaan janken als de wel werd gedaan? Zie het er nut niet van in, anderen zouden zich best wel gekwetst voelen, ik geen er geen reet om, rekening houden met anderen en hun gevoelens lijkt me heel normaal. blijven provoceren, tja dan vraag je er uiteindelijk wel om. Waarom de ene bevolkingsgroep wel belachelijk maken en de andere niet? aankomen met zielig en veel doden is natuurlijk de grootste dooddoener die er is. Een Godwin is altijd zwak.
Dat ligt er maar net aan hoeveel waarde men daaraan hecht natuurlijk. Dus nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik haalde het voorbeeld over Joden ook niet aan, maar als we het dan toch aanhalen zeg ik dat het rationeler is dat een Jood die zijn halve familie in de oorlog is kwijtgeraakt zich naar voelt bij een Holocaustcartoon dan een Moslim zich naar voelt over een cartoon waarbij een zeer machtig persoon wordt "beledigd" die zelf wel in staat is om af te rekenen met die cartoonist na de dood aldus het geloof van de beledigde.
Krijgt Irak miljarden?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:15 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Die krijgen ook miljarden en daar krijgen wij terroristen, criminelen en steuntrekkers voor terug.
Kijk, het is heel simpel: maak een spotprent van Jezus of een andere heilige en ga een volle kerk (als je die nog kunt vinden) in en doe dit keer op keer, eens kijken hoelang het duurt voordat je buitengewerkt wordt. Nog beter, ga voor de kerk staan met een bord en doe dat na de mis, keer op keer he. Eens kijken of ze dan nog zo rustig blijven en het 'grappig' vinden.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:13 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat een dom gelul weer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:15 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Die krijgen ook miljarden en daar krijgen wij terroristen, criminelen en steuntrekkers voor terug.
Toch is het vreemd dat de aanslagen komen vanuit de groep die rationeel gezien geen enkele reden heeft om zich er beledigd over te voelen. En dat er op internet genoeg roeptoeters zijn die het toejuichen omdat "dat je verdiende loon is als men de profeet beledigt". En nee, dat zijn niet alleen gasten met jurken en baarden. Het zijn juist de gewoon uitziende gasten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoeveel waarde men daaraan hecht natuurlijk. Dus nee.
Wel een vreemde discussie dit trouwens; welke groep heeft er het meeste recht op beledigd te worden.
Je mag best de kerk uitgegooid worden. Net als je zo iemand de moskee mag uitgooien.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Kijk, het is heel simpel: maak een spotprent van Jezus of een andere heilige en ga een volle kerk (als je die nog kunt vinden) in en doe dit keer op keer, eens kijken hoelang het duurt voordat je buitengewerkt wordt. Nog beter, ga voor de kerk staan met een bord en doe dat na de mis, keer op keer he. Eens kijken of ze dan nog zo rustig blijven en het 'grappig' vinden.
Zo vreemd is dat niet. Joden hebben de afgelopen decennia nauwelijks te maken met geweld vanuit het westen. Moslims daarentegen des te meer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch is het vreemd dat de aanslagen komen vanuit de groep die rationeel gezien geen enkele reden heeft om zich er beledigd over te voelen.
En dat doe ik dan ook dagelijks.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daarmee kun je zowel de fanatieke gelovigen mee om hun oren slaan als de fanatieke anti-islamisten.
Niet alle Moslims en zeker niet degenen die hier wonen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet. Joden hebben de afgelopen decennia nauwelijks te maken met geweld vanuit het westen. Moslims daarentegen des te meer.
Moslims hebben voornamelijk te maken met geweld van andere moslims.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zo vreemd is dat niet. Joden hebben de afgelopen decennia nauwelijks te maken met geweld vanuit het westen. Moslims daarentegen des te meer.
Ik denk dat ik minder kans loop om vermoord te worden als ik dit voor een Moskee flik.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Kijk, het is heel simpel: maak een spotprent van Jezus of een andere heilige en ga een volle kerk (als je die nog kunt vinden) in en doe dit keer op keer, eens kijken hoelang het duurt voordat je buitengewerkt wordt. Nog beter, ga voor de kerk staan met een bord en doe dat na de mis, keer op keer he. Eens kijken of ze dan nog zo rustig blijven en het 'grappig' vinden.
Daarom staat er netjes bij dat je ook buiten kunt gaan staan. Over selectief lezen gesproken.....quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:21 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Je mag best de kerk uitgegooid worden. Net als je zo iemand de moskee mag uitgooien.
Echt wat een baggervergelijking
Of moslims zich wel of niet beledigd kunnen voelen door spotprenten over Mohammed, kun je toch helemaal niet beoordelen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Toch is het vreemd dat de aanslagen komen vanuit de groep die rationeel gezien geen enkele reden heeft om zich er beledigd over te voelen. En dat er op internet genoeg roeptoeters zijn die het toejuichen omdat "dat je verdiende loon is als men de profeet beledigt". En nee, dat zijn niet alleen gasten met jurken en baarden. Het zijn juist de gewoon uitziende gasten.
Geen idee, probeer het eens.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat ik minder kans loop om vermoord te worden als ik dit voor een Moskee flik.
Dan nog is het een baggervergelijking.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:24 schreef betyar het volgende:
[..]
Daarom staat er netjes bij dat je ook buiten kunt gaan staan. Over selectief lezen gesproken.....
Dat heeft ze snel gedaan dan.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Volgens le Figaro is Hayat niet meer in Frankrijk, maar zit ze nu in Syriëtwitter:Le_Figaro twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 17:14:00Alerte : Hayat Boumeddiene a quitté la France et serait en Syrie reageer retweet
Iedereen heeft zijn of haar grenzen. Je kunt de vrijheid van meningsuiting gebruiken de grenzen te verkennen. Als je ze kent en er bewust steeds overheen stapt, blijft provoceren om te provoceren, ben je de vrijheid van meningsuiting niet aan het gebruiken, maar aan het misbruiken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of moslims zich wel of niet beledigd kunnen voelen door spotprenten over Mohammed, kun je toch helemaal niet beoordelen?
Jawel joh, wij bepalen of iemand zich beledigt voelt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of moslims zich wel of niet beledigd kunnen voelen door spotprenten over Mohammed, kun je toch helemaal niet beoordelen?
Nee.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:26 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dan nog is het een baggervergelijking.
Nee hoor, zolang je niet overgaat tot het verheerlijken van geweld of aanzet tot geweld vind ik dat het mag.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:26 schreef Bittere_Ernst. het volgende:
[..]
Iedereen heeft zijn of haar grenzen. Je kunt de vrijheid van meningsuiting gebruiken de grenzen te verkennen. Als je ze kent en er bewust steeds overheen stapt, blijft provoceren om te provoceren, ben je de vrijheid van meningsuiting niet aan het gebruiken, maar aan het misbruiken.
De meeste christenen in ons land zijn dan ook bejaard. De pit is er een beetje uit.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik denk dat ik minder kans loop om vermoord te worden als ik dit voor een Moskee flik.
Ik kan wel beoordelen dat mensen geen dingen op moeten zoeken waardoor ze zich beledigd voelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dat doe ik dan ook dagelijks.
Mijn collega is een fanatiek Christen en de onzin wat die gast uitbraakt is meer dan walgelijk.
Probleem is: hij is zo gehersenspoeld dat hij echt denkt alle wijsheid in pacht te hebben.
Valt NIET mee te praten.
Net zo min als je kunt discussieren met radicale Moslims, Hindoes etc.
Maar zolang ze de wetten respecteren zijn ze beperkt. Helaas groeien hun kinderen ook op met dezelfde herenspinsels dus is er nog veel werk aan de winkel....
Dat soort figuren zijn inderdaad net zo radicaal als de radicale moslims. Ik heb ze ook meegemaakt op mijn werk. Valt geen zinnige discussie mee te voeren. Ze zijn er heilig van overtuigd dat zij de enige waarheid verkondigen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:22 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dat doe ik dan ook dagelijks.
Mijn collega is een fanatiek Christen en de onzin wat die gast uitbraakt is meer dan walgelijk.
Probleem is: hij is zo gehersenspoeld dat hij echt denkt alle wijsheid in pacht te hebben.
Valt NIET mee te praten.
Net zo min als je kunt discussieren met radicale Moslims, Hindoes etc.
Maar zolang ze de wetten respecteren zijn ze beperkt. Helaas groeien hun kinderen ook op met dezelfde herenspinsels dus is er nog veel werk aan de winkel....
Jawel want er is geen rationele reden voor. Maarja, een rovende psychotische zandbakbewoner aanhangen kan je al moeilijk rationeel noemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is wat anders.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:28 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik kan wel beoordelen dat mensen geen dingen op moeten zoeken waardoor ze zich beledigd voelen.
Dat als je ruzie krijgt met mensen als je voor de kerk of moskee gaat staan is niet zo gek.quote:
Ik keur geweld niet goed, maar ga het niet uitlokken.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:29 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Dat als je ruzie krijgt met mensen als je voor de kerk of moskee gaat staan is niet zo gek.
De stap naar met machinegeweren tientallen mensen uitmoorden is nogal groot.
Jij weet toch niet hoe die lui hun religie beleven. Je kunt er een andere kijk op nahouden, maar je kunt niet van andersdenkenden eisen dat zij zich niet beledigd mogen voelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jawel want er is geen rationele reden voor. Maarja, een rovende psychotische zandbakbewoner aanhangen kan je al moeilijk rationeel noemen.
Ik eis het ook niet, ik zeg alleen dat als men het rationeel benadert er geen enkele reden voor te verzinnen is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij weet toch niet hoe die lui hun religie beleven. Je kunt er een andere kijk op nahouden, maar je kunt niet van andersdenkenden eisen dat zij zich niet beledigd mogen voelen.
Uitstekend.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:30 schreef Elfletterig het volgende:
Voor zover nog niet benoemd en besproken: dit stuk op GeenStijl is lezenswaardig:
http://www.geenstijl.nl/m(...)niet_met_kogels.html
Het legt goed de hypocrisie onder moslims in Europa bloot. Kort gezegd staan ze "pal" voor het recht op vrije meningsuiting, behalve als je iets zegt over die gewelddadige profeet van ze.
Het ging mij puur om de vraag in hoeverre Richard voor anderen kan bepalen of zij zich beledigd voelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar in dit geval niet van toepassing?
Voor anderen bepalen of ze zich wel of niet beledigt mogen voelen win je wel een discussie mee?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:32 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als je nu echt denk dat je zo deze discussie kunt winnen is wel heel erg naief...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |