abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153405875
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:31 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Nee. Dat is niet subjectief. Dat kan een rechter prima beoordelen op basis van de feiten en de wettelijke schulduitsluitingsgronden.
En als de rechter besluit dat ze dat recht had, dan is het voor de nabestaanden klaar, over en uit? Ik denk dat jij net zo goed weet dat de marteling en mensonterende omstandigheden voor dit juwelierspaar nog lang niet afgelopen zijn. Hoe lang moeten deze mensen ten onrechte worden bestraft voor het verdedigen van huis en haard tegen notoire, gewelddadige, niets ontziende criminelen met doorgeladen wapens die uit waren op hun leven en hun geld?
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:43:08 #227
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_153405881
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:41 schreef Scorpie het volgende:
Zoiets vind ik toch wel aardig in de buurt komen.
Je bent niet goed wijs man. :r
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_153405951
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je bent niet goed wijs man. :r
Dat mag je vinden. Ik blijf erbij dat het verliezen van zonen die bezig waren met criminele activiteiten met doorgeladen wapens min of meer dezelfde impact heeft als elke dag leven met het feit dat je 2 mensen gedood hebt die jou kwaad wilden doen voor mij elkaar niet veel ontlopen.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 11:46:52 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:47:47 #229
186587 Byzantynixschii
pi_153406009
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En als de rechter besluit dat ze dat recht had, dan is het voor de nabestaanden klaar, over en uit?
Eeh, jij hebt nog een ander alternatief in gedachten?

quote:
Ik denk dat jij net zo goed weet dat de marteling en mensonterende omstandigheden voor dit juwelierspaar nog lang niet afgelopen zijn.
Excuse me? Zitten ze vast in een cel in Indonesië ofzo?

quote:
Hoe lang moeten deze mensen ten onrechte worden bestraft
Ze zijn nog überhaupt niet gestraft.

quote:
voor het verdedigen van huis en haard tegen notoire, gewelddadige, niets ontziende criminelen met doorgeladen wapens die uit waren op hun leven en hun geld?
De vraag is of het gebruikte geweld bij die verdediging wettelijk was toegestaan (geen schuld) danwel dat het niet te voorkomen was (geen straf).
pi_153406053
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:47 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Eeh, jij hebt nog een ander alternatief in gedachten?
Wraak nemen buiten de wet om ja. Of geloof je niet dat dit kan gebeuren binnen een familie die bekend staat om hun criminele activiteiten ?

quote:
Excuse me? Zitten ze vast in een cel in Indonesië ofzo?
Ze worden continu in de media genoemd waarbij het hele verhaal nogmaals wordt opgerakeld.

quote:
Ze zijn nog überhaupt niet gestraft.
Natuurlijk wel. Alle berichtgeving rondom deze personen en de media aandacht hiervoor is ook een straf.

quote:
De vraag is of het gebruikte geweld bij die verdediging wettelijk was toegestaan (geen schuld) danwel dat het niet te voorkomen was (geen straf).
Die intentie krijg je niet als je de nabestaanden zo hoort praten. Ze willen bloed zien voor het doden van hun zonen en zullen niet stoppen voordat dat is gebeurt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 11:50:23 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:50:41 #231
186587 Byzantynixschii
pi_153406071
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat mag je vinden. Ik blijf erbij dat het verliezen van zonen die bezig waren met criminele activiteiten met doorgeladen wapens min of meer dezelfde impact heeft als elke dag leven met het feit dat je 2 mensen gedood hebt die jou kwaad wilden doen voor mij elkaar niet veel ontlopen.
Tsja, met dat soort meningen wordt het lastig om een inhoudelijke discussie met je te voeren.

Dit is net zoiets als "Ik vind dieren liever dan mensen" of dat soort stompzinnigheid. Als je dat echt vindt, prima. Maar dan ben je gewoon echt niet goed wijs.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:53:20 #232
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_153406142
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Tsja, met dat soort meningen wordt het lastig om een inhoudelijke discussie met je te voeren.

Dit is net zoiets als "Ik vind dieren liever dan mensen" of dat soort stompzinnigheid. Als je dat echt vindt, prima. Maar dan ben je gewoon echt niet goed wijs.
Welke discussie? Je noemt hem achterlijk en meer niet
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_153406174
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:50 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Je kan het simpelweg oneens met mij zijn, en nogmaals, dat is je goed recht. Dat je daar inhoudelijk niets mee kan moet je helemaal zelf weten, maar dat je zo kortzichtig bent door anderen niet goed wijs te noemen omdat ze simpelweg niet in jouw straatje lullen is voor mij een nieuwe (en gelijk een dieptepunt in je 'discussie')

Sowieso ben ik van mening dat jij wel errug makkelijk over het leed van het juwelierspaar heen stapt. Sterker nog, je zwijgt het simpelweg dood in je argumentatie. Ik vind dat frappant. Heb je daar gewoon geen oog voor, of vind je het simpelweg niet belangrijk genoeg om het te vermelden?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2015 11:54:43 ]
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:54:21 #234
186587 Byzantynixschii
pi_153406176
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wraak nemen buiten de wet om ja. Of geloof je niet dat dit kan gebeuren binnen een familie die bekend staat om hun criminele activiteiten ?
Wat is dat nou weer voor bizarre speculatie?

quote:
Ze worden continu in de media genoemd waarbij het hele verhaal nogmaals wordt opgerakeld.
En dat noem jij "marteling en mensonterende omstandigheden"? :')

quote:
Natuurlijk wel. Alle berichtgeving rondom deze personen en de media aandacht hiervoor is ook een straf.
Nee.

quote:
Die intentie krijg je niet als je de nabestaanden zo hoort praten. Ze willen bloed zien voor het doden van hun zonen en zullen niet stoppen voordat dat is gebeurt.
Ze maken gewoon gebruik van hun wettelijke rechten. Met je bloed. :z
pi_153406238
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:29 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]
Maar als je er op staat; natuurlijk lijden de nabestaanden vele malen erger dan de juweliers. Dat lijkt me toch extreem evident; ze zijn hun familieleden kwijt. Die zijn DOOD en komen nooit weer terug. Wat is er erger dan dat?
Het besef dat je familieleden tuig van de richel waren die zwaar bewapend andere mensen gingen plunderen en met de dood bedreigen lijkt me aardig in de buurt komen.
pi_153406255
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:54 schreef Byzantynixschii het volgende:

En dat noem jij "marteling en mensonterende omstandigheden"? :')

Ja. Elke dag geconfronteerd worden met de afschuwelijke gebeurtenissen als je de krant weer eens open slaat is een regelrechte marteling.

quote:
Nee.
Natuurlijk wel. Sterker nog, de rechter gebruikt dezelfde argumentatie om lagere straffen op te leggen aan daders omdat ze simpelweg al genoeg gestraft zijn door de media aandacht. Dat jij dat nu 'opeens' geen valide argument meer vindt maakt niet zoveel uit, feit is en blijft dat het een vorm van straf is waar rechters simpelweg rekening mee houden.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:58:33 #237
186587 Byzantynixschii
pi_153406326
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:54 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Sowieso ben ik van mening dat jij wel errug makkelijk over het leed van het juwelierspaar heen stapt. Sterker nog, je zwijgt het simpelweg dood in je argumentatie. Ik vind dat frappant. Heb je daar gewoon geen oog voor, of vind je het simpelweg niet belangrijk genoeg om het te vermelden?
Het leed van de juweliersvrouw doet er toch ook helemaal niet toe in deze zaak? Het gaat om de vraag of zij strafbaar is. Dat wordt niet anders als ze lijdt of niet, dat kan hoogstens van invloed zijn op de bepaling van de hoogte van de straf, wat verder prima is, maar zover zijn we nog lang niet.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:59:18 #238
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_153406347
Zoals ik al veel eerder heb gezegd: terecht dat het onderzocht wordt door een rechter, ik hoop dat het OM vrijspraak eist en dat de rechter daar in meegaat.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 10 juni 2015 @ 11:59:59 #239
186587 Byzantynixschii
pi_153406370
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:56 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Het besef dat je familieleden tuig van de richel waren die zwaar bewapend andere mensen gingen plunderen en met de dood bedreigen lijkt me aardig in de buurt komen.
Natuurlijk niet. :{w
pi_153406378
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 13:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Je moet de brutaliteit maar hebben.
Ik vraag me af of het echt nodig was om de juwelier te overvallen..
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:04:04 #241
186587 Byzantynixschii
pi_153406487
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2015 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja. Elke dag geconfronteerd worden met de afschuwelijke gebeurtenissen als je de krant weer eens open slaat is een regelrechte marteling.

[..]

Natuurlijk wel. Sterker nog, de rechter gebruikt dezelfde argumentatie om lagere straffen op te leggen aan daders omdat ze simpelweg al genoeg gestraft zijn door de media aandacht. Dat jij dat nu 'opeens' geen valide argument meer vindt maakt niet zoveel uit, feit is en blijft dat het een vorm van straf is waar rechters simpelweg rekening mee houden.
Maar goed, ik ben nu wel weer klaar met het vergelijken van leed, wat ik, zoals ik al zei, sowieso zinloos vind en bovendien doet het totaal niet terzake.

[ Bericht 0% gewijzigd door Byzantynixschii op 10-06-2015 12:41:20 ]
pi_153406541
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juni 2015 10:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik gok dat die ouders wel meer aan hun hoofd hebben.
En IK gok dat Marina en haar man wel meer aan hun hoofd hebben.

quote:
Het is nogal laag om betrokkenheid of iets te impliceren terwijl nergens uit blijkt dat ze hiermee sympathiseerden of iets.
Nergens wordt ook maar iets geïmpliceerd, laat staan betrokkenheid (zij waren immers niet in de winkel). Maar wat ronduit vaststaat, is dat zij nimmer publiekelijk afstand hebben genomen van de demonstratie, de geuite dreigementen of het gedrag van hun zoon (de overval dus). Daaruit maak ik op dat zij wel degelijk hiermee sympathiseren. Wie zwijgt stemt toe immers. Het is niet alsof ze niet (evt. via hun advocaten) in staat waren om dit te doen.

Deze omissie neem ik ze enorm kwalijk. En dat is dus mijn verwijt aan hen.

quote:
Verder is de verwachte empathie of erkenning van beide kanten vrij inherent aan een conflict.
Het erkennen van het slachtofferschap is vaak een belangrijke stap tot verzoening/verwerking. De nabestaanden eisen erkenning van hùn slachtofferschap (en dus een verdere stap in het verwerkingsproces), maar gunnen die niet aan de juweliers. Puur egoïsme en egocentrisme dus, wat ik een asociale, respectloze en ronduit gemene mentaliteit vind, die blijk geeft van een gebrek aan fatsoen, moraal, empathie en normbesef.

quote:
Zou ook niet mijn verwachting zijn maar wellicht dat er tijdens de rechtszaak e.e.a. is voorgevallen.
nvt

quote:
Het is makkelijk om hierover te oordelen maar het snijdt allemaal niet zoveel hout.
Het is inderdaad heel makkelijk om hierover te oordelen. Je zoon pleegt een misdrijf DAT is fout. Punt. Klaar. Zo moeilijk is dat niet. Alleen een heel asociale, alle normbesef ontberende personen snappen dit niet.

Dat je zoon daarbij is omgekomen en dat je wilt dat de rechter daar een uitspraak over doet staat daar los van. Wat is daar nou zo moeilijk aan.
pi_153406572
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het echt nodig was om de juwelier te overvallen..
tuurlijk, kan je een nieuw handtasje kopen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_153406624
quote:
Maar als je er op staat; natuurlijk lijden de nabestaanden vele malen erger dan de juweliers. Dat lijkt me toch extreem evident; ze zijn hun familieleden kwijt. Die zijn DOOD en komen nooit weer terug.
Ze zijn DOOD en komen nooit meer terug omdat ze er voor gekozen hebben anderen te bedreigen met hun eigen wapens.
pi_153406711
quote:

[..]

Wat mij betreft is het nergens voor nodig om te moeten gaan vergelijken tussen het lijden van de juweliers en het lijden van de nabestaanden. Ik snap niet zo goed waarom je dit per se wilt doen?

Maar als je er op staat; natuurlijk lijden de nabestaanden vele malen erger dan de juweliers. Dat lijkt me toch extreem evident; ze zijn hun familieleden kwijt. Die zijn DOOD en komen nooit weer terug. Wat is er erger dan dat?

Was jij niet die gast die gisteren nog kwam janken over onfatsoen? Wat denk je dat je hier zelf aan het doen bent? 8)7
Oké dan!

Jij snapt het écht niet, of je wil het niet snappen.....in beide gevallen ben je niet iemand met wie ik zou willen omgaan. Ik ben verder wel uitgepraat met je.
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:15:32 #246
186587 Byzantynixschii
pi_153406736
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:10 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ze zijn DOOD en komen nooit meer terug omdat ze er voor gekozen hebben anderen te bedreigen met hun eigen wapens.
En? Alsof dat de situatie wijzigt en het leed van de ouders anders maakt.
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:16:17 #247
186587 Byzantynixschii
pi_153406755
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:14 schreef Tjongejongezeg het volgende:

[..]

Oké dan!

Jij snapt het écht niet, of je wil het niet snappen.....in beide gevallen ben je niet iemand met wie ik zou willen omgaan. Ik ben verder wel uitgepraat met je.
Ik ben inderdaad geen asociale tokkie, dus ik denk niet dat wij zouden matchen nee.
pi_153406788
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:15 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

En? Alsof dat de situatie wijzigt en het leed van de ouders anders maakt.
Als de ouders niet over hetzelfde morele besef als kindlief beschikken zou het inderdaad wel enig verschil moeten maken of kindlief sterft als slachtoffer van een roofoverval of als dader van een roofoverval.
  woensdag 10 juni 2015 @ 12:21:22 #249
186587 Byzantynixschii
pi_153406872
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:17 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als de ouders niet over hetzelfde morele besef als kindlief beschikken zou het inderdaad wel enig verschil moeten maken of kindlief sterft als slachtoffer van een roofoverval of als dader van een roofoverval.
Ja? Het is voor jou ook wel relevant hoe je kinderen aan hun einde komen teneinde een beslissing te kunnen nemen over de aard en mate van rouw die je als gevolg ervan ten uiting zal brengen?

Heel bijzonder.

Maar zo werkt het natuurlijk niet.
pi_153406904
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2015 12:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad geen asociale tokkie, dus ik denk niet dat wij zouden matchen nee.
:D :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')