exact.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:22 schreef Toga het volgende:
[..]
Deze leek me wel even toepasselijk; de olifant in de kamer waar niemand over durft te spreken.
[ afbeelding ]
Dat is de spijker op zijn kop. En daarbij wel ik nog toevoegen dat Jezus binnen het christendom een nog belangrijker positie inneemt dan mohammed binnen de islam. Jezus is immers de zoon van god (denken ze) en Mohammed was een profeet. Weliswaar de belangrijkste profeet maar toch gewoon een mens. Een sterveling.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:25 schreef Johnny-V het volgende:
Misschien omdat de holocaust een waargebeurd feit betreft waarbij miljoenen mensen zijn gedood terwijl Mohammed een al dan niet historisch persoon is die een sprookjesboek heeft gedicteerd...
Je kan beter Jezus vergelijken met Mohammed voor een eerlijke vergelijking. En ja, die mag wel worden geridiculiseerd.
Ik vergelijk niet de reacties, ik noem enkel het feit dat wij menen alles belachelijk te mogen maken, terwijl we zelf ook heilige huisjes hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:42 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
bron?
Dan zullen ze waarschijnlijk en strafbaar feit hebben gepleegd. Mooi dan kan de rechter er over oordelen.
Maar wel je nu echt aangifte doen vergelijken met 12 mensen doodschieten omdat iemand een plaatje van een epileptische woestijnrover heeft getekend?
Dan ben je toch echt behoorlijk van het padje vriend.
Het zijn ook voornamelijk Amerikanen die dat doen. En dan voornamelijk haat verspreiden over andersgelovigen en homo's.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
- ik ken nog geen gevallen van Westeuropese jongeren die naar Afrika afreizen om zich aan te sluiten bij het leger van de heer.
Die mag je best belachelijk maken, die mag je alleen niet ontkennen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:27 schreef Copthorne het volgende:
Goedenavond,
Ik zie veel mensen vallen over het feit dat moslims vallen over het feit dat veel mensen spotprenten maken over de Islam of over de profeet Mohammed. Volgt u het nog? Volgens de verdedigers van het Vrije Woord (even in hoofdletters, want het schijnt een groot goed te zijn) moet alles geridiculiseerd kunnen worden.
Dat de profeet bij veel mensen een belangrijke plaats inneemt lappen zij aan hun laars met de mededeling dat wij in het Westen vrijheid van meningsuiting hebben en dat "die buitenlanders" dat maar te accepteren hebben. Leuk! Maar wat als je de holocaust ridiculiseert? Dat is namelijk verboden volgens het Wetboek van Strafrecht. Dat ligt bij ons enorm gevoelig. Ja, nee... maar wacht... eh... dat eh... Ja, hoe zit dat eigenlijk?
Waarom menen wij, onder het mom van vrijheid van meningsuiting, tegen alles aan te mogen trappen, terwijl we zelf een grote wond hebben die de holocaust heet en die op straffe van strafrechtelijke vervolging niet belachelijk gemaakt mag worden?
Klacht: Vrijheid van meningsuiting gaat blijkbaar ALLEEN op als het in ons (atheïstische) straatje past.
dat zijn evangeliepredikers en die sluipen niet met een ak47 door de jungle en onthoofden geen mensen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:34 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het zijn ook voornamelijk Amerikanen die dat doen. En dan voornamelijk haat verspreiden over andersgelovigen en homo's.
je mag alles belachelijk maken. Ook heilige huisjes.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:32 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik vergelijk niet de reacties, ik noem enkel het feit dat wij menen alles belachelijk te mogen maken, terwijl we zelf ook heilige huisjes hebben.
Welk wetsartikel verbiedt verstoringen van herdenkingen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Die verstoorde een herdenking en dat is gewoon verboden.
Dat valt onder verstoring van de openbare orde.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:53 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Welk wetsartikel verbiedt verstoringen van herdenkingen?
Elke dronkenman die uit een café komt verstoort de openbare orde daar doen we niets tegen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat valt onder verstoring van de openbare orde.
En ik lees nu dat het slaan van een valse alarmkreet ook verboden is.
Nietes, van de meeste dronken mannen die een café verlaten heeft niemand last. Die paar procent die wel overlast veroorzaken mogen soms een nachtje in een cel slapen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke dronkenman die uit een café komt verstoort de openbare orde daar doen we niets tegen.
Vervolgen is een groot woord, er wordt vaak geen aangfte gedaan. En als dat wel het geval is kom je er met een boete vanaf, geen nekschot.quote:Valse alarmkreten verboden, het zou wat zijn als het OM bij elk vals brand of inbraak alarm gaat vervolgen.
Wat denk je dat atheïsten de hele tijd doen?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:35 schreef rival het volgende:
[..]
Die mag je best belachelijk maken, die mag je alleen niet ontkennen.
Doe je dat wel dan krijg je een boete oid..
Dan ga ik straks de profeet ontkennen, kijken of ik er zo makkelijk vanaf kom
Zeker, tevens wil ik hier nog even de aandacht vestigen op de totaal vergeten Caracoles van Subcomandante Marcos in de staat Chiapas in het zuiden van Mexico.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:55 schreef haan33 het volgende:
[..]
waarom zou je dit maken?
reacties uitlokken en dan snel roepen: 'ZIE JE WEL??`'
kansloos, heel kansloos
[..]
#freegaza
Omdat je niet goed kijkt wellicht. Evangelisten zijn ook behoorlijk van het padje af soms en roepen op tot moord, o.m. moord op de voormalige president van Venezuela en in El Salvador worden katholieken belaagd door Evangelisten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 10:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Waarom zien weer dan zo weinig christelijk geweld heden ten dage?
Dus deze regering verricht strafbare handelingen door telkenmale valse angst en haat doen op te wekken bij de bevolking!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat valt onder verstoring van de openbare orde.
En ik lees nu dat het slaan van een valse alarmkreet ook verboden is.
Ja want een dronkemansbrul voor de dorpskroeg is exact hetzelfde als de nationale dodenherdenking verstoren waardoor er massale paniek uitbreekt en de koningin geëvacueerd moet wordenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Elke dronkenman die uit een café komt verstoort de openbare orde daar doen we niets tegen.
Valse alarmkreten verboden, het zou wat zijn als het OM bij elk vals brand of inbraak alarm gaat vervolgen.
Druk met eerlijke arbeid en andere vreugdes des levens. Helaas strooit de harde wind naar verwachting regendruppels in mijn avond wandeling.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:44 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Tawarietsj moja! Kak dela?![]()
Kameraad, hoe gaat het?
Ik heb ook weinig tijd voor FOK!, ik verricht mantelzorg en ga zo op de fiets ervan door door weer en wind. Maar meestal is het een aangenaam tijdverdrijf en de persoon waar ik naar toe ga is intelligent en idealistisch, de gesprekken zijn fijn en duren soms ook wat te lang waardoor ik pas laat in de avond weer in mijn mooie kleine dorp arriveer.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Druk met eerlijke arbeid en andere vreugdes des levens. Helaas strooit de harde wind naar verwachting regendruppels in mijn avond wandeling.
quote:Hans Teeuwen over de ware Islam:
Islam, Islam… Iedereen heeft het maar over Islam - maar we moeten het natuurlijk wel hebben over de Ware Islam. De Ware Islam is natuurlijk niet al-qaeda. Het is natuurlijk niet Boko Haram - het is niet Hezbollah - of IS of Hamaz. De Ware Islam zou natuurlijk nooit zomaar een vliegtuig een gebouw binnenvliegen. De Ware Islam zou ook nooit vrouwen onderdrukken of homo’s ophangen of kinderen tot seksslaaf maken - of bommen leggen in bussen of treinen of metro’s. De Ware Echte Islam zal natuurlijk ook nooit journalisten onthoofden. Sterker nog, de Echte - de Ware - Islam houdt juist heel erg van cartoonisten - vindt ze juist heel erg lief, en houdt van satire en kan hartstikke goed tegen kritiek. De Ware Islam zal ook nooit je kop eraf hakken - nee, die vinden gewoon dat dat hoofd er gewoon op moet blijven - want zo zijn ze - de Echte Islam - de Ware Islam - is Liefde! Waarom zien mensen dat nou toch niet.
Ik geef je grotendeels gelijk behalve dat gedeelte over sji'ieten en gematigden, wanneer was de laatste keer dat je hoorde van een terroristische aanval gepleegd door een sji'iet of een gematigde? Vrijwel alle terroristische organisaties van nu zijn soennitisch: is, jabat al-nusra, boko haram, al shabaab, taliban.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:33 schreef EmTheBest het volgende:
80 % van de moslims zijn gewoon kut. Terroristen, soennieten, sjiiten, ''gematigden''. Tevens brengt ook nog eens een keertje criminaliteit met zich mee.
waarom zou je geloven?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 09:55 schreef haan33 het volgende:
[..]
waarom zou je dit maken?
reacties uitlokken en dan snel roepen: 'ZIE JE WEL??`'
kansloos, heel kansloos
[..]
#freegaza
Ze plegen geen aanslagen maar juichen het wel massaal toe. Kijk maar naar de reacties van willekeurige moslims op straat gefilmd na de aanslagen. Ze vinden spotprenten over hun profeet veel te ver gaan en gewelddadige acties daarop volkomen terecht.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:41 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Ik geef je grotendeels gelijk behalve dat gedeelte over sji'ieten en gematigden, wanneer was de laatste keer dat je hoorde van een terroristische aanval gepleegd door een sji'iet of een gematigde? Vrijwel alle terroristische organisaties van nu zijn soennitisch: is, jabat al-nusra, boko haram, al shabaab, taliban.
Wie, sji'ieten of ''gematigden''? En indien je doelt op sji'ieten: bron?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:15 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Ze plegen geen aanslagen maar juichen het wel massaal toe. Kijk maar naar de reacties van willekeurige moslims op straat gefilmd na de aanslagen. Ze vinden spotprenten over hun profeet veel te vaar gaan en gewelddadige acties daarop volkomen terecht.
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:55 schreef Copthorne het volgende:
[..]
De Arabisch Europese Liga (AEL) had spotprenten over de holocaust gemaakt en ze kwamen erdoor in de problemen. Ze werden na aangifte door het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) ervoor vervolgd:
Edit: Ik ben het niet eens met de titels van de YouTube-video's. Het is een debat en geen vernedering.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe het voor de mensheid:$:$
Behalve wanneer je kritiek hebt op Israel, want dan ben je letterlijk een anti-semiet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
Tja dat kan pass als de VS stopt met het steunen van de wahabi'squote:
quote:
vermoortquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:20 schreef GhpH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Soldaatjes uit Gaza.
En maar klagen dat Israël kinderen vermoort. Geef hen geen wapen, hou hen uit de buurt van Hamas en Israël zal hen behandelen als engeltjes.
Waarom moet je lachen om het woord vermoort?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:26 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
vermoort![]()
![]()
niemand kan jou serieus nemen
is nepquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:20 schreef GhpH het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Soldaatjes uit Gaza.
En maar klagen dat Israël kinderen vermoort. Geef hen geen wapen, hou hen uit de buurt van Hamas en Israël zal hen behandelen als engeltjes.
omdat je een debiel bent die simpele woorden niet kan spellenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:27 schreef GhpH het volgende:
[..]
Waarom moet je lachen om het woord vermoort?
En waarom is dit geldig argument niet serieus te nemen?
Inderdaad, geen jood die daarom journalisten is gaan afslachten.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoezo mag je geen grappen over de Holocaust maken, Freek de Jonge kwam decennia geleden al met: " Vergast familie en bezoek, met een echte Enkhuizer Jodekoek"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |