Volgens de gedrukte is het beide juist:quote:
https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/gijzelaar-gegijzeldequote:Gijzelaar wordt kennelijk al zo vaak opgevat als 'gijzelhouder' dat sommige woordenboeken deze betekenis inmiddels ook opnemen. Dat gijzelaar het slachtoffer én de dader kan aanduiden, is natuurlijk erg verwarrend. Het is eigenlijk het best gijzelaar te vermijden, en te spreken van een gegijzelde die gevangen wordt gehouden door een gijzelnemer of gijzelhouder.
2: drukkerij en winkel.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef schoolstudent het volgende:
Kom ik thuis, is alles al voorbij.![]()
Hoeveel gijzelingen waren er nou uiteindelijk? Ik las over drie plekken: een drukkerij, een coffeeshop en een supermarkt.
heeft zichzeld die avond al gemeldquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef Morendo het volgende:
En die 18-jarige die bij de aanval op Charlie Hebdo was? Waar gaat die opduiken?
Maar die heeft hem niet aangehoudenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Die heeft zich allang bij de politie gemeld.
Gestorven in de strijd tegen de politie oidquote:
Het leven gaat altijd verder. Ook als jij boodschappen doet.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:33 schreef PinkLow het volgende:
Wat een geweldig werk van de Franse politie en speciale eenheid.
GijzeNEMERS (broers enzo) dood
Gijzelaars (onschuldige mensen) levend
Wat een goed nieuws
Kan ik eindelijk boodschappen gaan doen
Nee, varkens die ziek zijn dienen geruimd te worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef Profeet_Mohammed het volgende:
Die agenten hoeven toch niet meteen te gaan schieten? Moordenaars! Iedereen heeft recht op een eerlijk proces.
Oh fijn, ik hoop dat de AIVD meeleest hier.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Vind ik overigens vrij aanstootgevende cartoons.
Het waren slechts verdachten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nee, varkens die ziek zijn dienen geruimd te worden.
Die zit nog vast maar heeft er waarschijnlijk niks mee te makenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef Morendo het volgende:
En die 18-jarige die bij de aanval op Charlie Hebdo was? Waar gaat die opduiken?
Ze hebben hem inderdaad weer laten gaan na een kwartiertje praten.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:33 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Maar die heeft hem niet aangehouden
Twee maarquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef schoolstudent het volgende:
Kom ik thuis, is alles al voorbij.![]()
Hoeveel gijzelingen waren er nou uiteindelijk? Ik las over drie plekken: een drukkerij, een coffeeshop en een supermarkt.
Nee.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:33 schreef Profeet_Mohammed het volgende:
[..]
Het waren slechts verdachten.
Ja, want z'n docenten en medeleerlingen zeiden dat hij op school wasquote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:33 schreef VMSDKR het volgende:
[..]
Ze hebben hem inderdaad weer laten gaan na een kwartiertje praten.
Maar niet in een Joodse supermarkt graag.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:33 schreef PinkLow het volgende:
Wat een geweldig werk van de Franse politie en speciale eenheid.
GijzeNEMERS (broers enzo) dood
Gijzelaars (onschuldige mensen) levend
Wat een goed nieuws
Kan ik eindelijk boodschappen gaan doen
Ja, dan komen ze niet in het paradijs (dat niet bestaat) immers?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja, begraven met een plakje spek. Nu heb je ze tuk hoor
Lol
twitter:AFP twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 17:34:31#BREAKING Paris supermarket hostage-taker 'neutralised': security source reageer retweet
Ook waar. Zonde van dat plakje spek.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon samen met slachtafval van varkens.
Ja hopelijk kunnen ze wat aan die smurfen doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Oh fijn, ik hoop dat de AIVD meeleest hier.
Om mee te beginnen maar ook de families van die terroristen kaalplukken. Al hun geld en eigendommen aan de families van de slachtoffers geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon samen met slachtafval van varkens.
is het bekend dat die meedeed dan?quote:
Deaud dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:34 schreef LTVDK het volgende:
twitter:AFP twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 17:34:31#BREAKING Paris supermarket hostage-taker 'neutralised': security source reageer retweet
quote:
Kennelijk wel dus.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:34 schreef LTVDK het volgende:
Allemaal kapot dustwitter:AFP twitterde op vrijdag 09-01-2015 om 17:34:31#BREAKING Paris supermarket hostage-taker 'neutralised': security source reageer retweet
Uit de supermarkt gevlucht voordat de inval begon. Verraadster.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 17:35 schreef Inolvidable het volgende:
Had toch wel verwacht dat dat vrouwke ook zou sterven. Waz met haar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |