Ik ga haar gewoon elke dag met Urk en de honden mee naar buiten nemen zodra ik een geschikt tuigje vindquote:Op woensdag 4 februari 2015 08:27 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Je kan nog extra vitamine B complex toevoegen aan het voer om zenuwschade proberen te herstellen, maar de kans is helaas niet zo groot dat het nog goed komt. Je zou toch de nageltjes moeten blijven bijknippen/bijvijlen.
Eventueel nog zo'n UV lamp kopen voor de extra vit D aanmaak.
quote:Op woensdag 4 februari 2015 08:29 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Met mijn CANS gaat het helaas slechter.
Zit het ook in je nek/komt het ook vanuit je nek? Dry needling kan nog wel eens werken. En anders manipulatie dmv manuele therapie (mijn fysio pakt me altijd in de houdgreep en rukt mijn nek los).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het puur in je polsen zit of ook in je polsen zit, kun je ook een brace proberen! Geen peesontstekingen?-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Nee. Als andere honden hem niet leuk vinden, dan is het probleem van andere honden. Tenzij hij de verkeerde "lichaamstaal" heeft en dreigend naar andere honden overkomt. Maar dat is de oplossing een goede hondencursus/ gedragstherapie en niet zo zeer de castratie.quote:Op woensdag 4 februari 2015 18:14 schreef focal het volgende:
Beste DDA,
Ik heb een rottweiler reu van iets meer dan 8 maanden. Hij doet het goed en is niet agressief naar honden of mensen. Nu merk ik dat andere honden hem vaak wat minder leuk vinden en dacht ik erover om hem te castreren. Daar heb ik eigenlijk een paar vragen over:
Zou je castreren als er geen problemen zijn?
Het mag vanaf 6 maanden. Hoe langer je wacht hoe "reu-achtiger" hij wordt, zowel fysiek, als qua gedrag. Dus als je een dominante testosteron gedreven reu heb, dan is het het beste om zo snel mogelijk te castreren (plus de gedragstherapie, want de castratie alleen is nooit een oplossing voor de gedragsproblemen). Of als hij steeds achter de leuke dames wegrent (en die dames stellen het meestal niet op prijsquote:Is 8 maanden te jong en is het beter om te doen als hij uitgegroeid is?
Ja, bij twijfel altijd eerst chemisch castreren. Het heeft geen bijwerkingen, behalve de gewenste (dus testosteron gaat plat, de reu is niet meer vruchtbaar en is niet meer gedreven door testosteron). En het is omkeerbaar, je heb implantaten die een half jaar werken of een jaar werken. Als het je bevalt, hoef je niet te wachten met de castratie terwijl de implantaat uitgewerkt is, de operatie kan ook tijdens de werking van de implantaat. Je kan in principe ook eindeloos elke jaar chemisch blijven castreren, alleen het kost natuurlijk wel geld.quote:Is het aan te raden om eerst chemisch te castreren zodat je kan zien wat het met zijn karakter doet?
quote:Groetjes en alvast bedankt.
Nu is het misschien te koud om naar buiten te gaan?quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik ga haar gewoon elke dag met Urk en de honden mee naar buiten nemen zodra ik een geschikt tuigje vindVerkoopt Beaphar toevallig dat vitaminegedoe??
quote:Op woensdag 4 februari 2015 21:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Zit het ook in je nek/komt het ook vanuit je nek? Dry needling kan nog wel eens werken. En anders manipulatie dmv manuele therapie (mijn fysio pakt me altijd in de houdgreep en rukt mijn nek los).
Als het puur in je polsen zit of ook in je polsen zit, kun je ook een brace proberen! Geen peesontstekingen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een hond is een wonderbaarlijk wezenquote:Op donderdag 5 februari 2015 08:06 schreef Meaghan het volgende:
DA, ik heb een vraag over mijn Stafford teefje van 10 maanden. Ze is ong. 2 maanden geleden voor het eerst loops geworden en ik merk wat gedrag op wat wellicht kan duiden op schijndracht. Ze eet echt minder en laat haar voer soms ook ongeroerd staan, wat dus echt niets voor haar is. Ook neemt ze haar knuffel mee haar bench in. Verder zit ze soms naast me op de bank met haar knuffel in de bek en begint dan heel kort te jammeren. Zou dit op schijndracht kunnen duiden en is er iets nodig om haar daar dan overheen te krijgen, of regelt moeder natuur dit vanzelf?
Voor Urk niet, die gaat echt elke dag mee behalve als het te hard waait en regent,voor de baby nog wel ja, maar als de zon schijnt durf ik het wel. Ik zal eens zoeken waar ze dat verkopen!quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Nu is het misschien te koud om naar buiten te gaan?
Beaphar verkoopt heel veel vitaminegedoe![]()
Vitamine B complex zit in Vitamine B complex () en in Multi-Vit vogel en Multi-Vit papegaai.
quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Maar dat kraken is ook een tijdelijke oplossingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En als je triggerpoints in die spieren hebt, is aanprikken geen heel slecht idee. Welke oefeningen in de sportschool doe je? Machines? Kan je de losse dumbells aanraden. En dan ook m.n de dumbell row.
en effect kan wel even duren in de sportschool. Spieren opbouwen/trainen gaat niet 1,2,3-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
quote:Op donderdag 5 februari 2015 13:12 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Voor Urk niet, die gaat echt elke dag mee behalve als het te hard waait en regent,voor de baby nog wel ja, maar als de zon schijnt durf ik het wel. Ik zal eens zoeken waar ze dat verkopen!
Thnx!
Machines en halters, moet altijd wel even een plekje veroveren tussen al die bodybuildersquote:Op donderdag 5 februari 2015 13:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat kraken is ook een tijdelijke oplossingEn als je triggerpoints in die spieren hebt, is aanprikken geen heel slecht idee. Welke oefeningen in de sportschool doe je? Machines? Kan je de losse dumbells aanraden. En dan ook m.n de dumbell row.
Tja, ben al ruim 3 maanden intensief bezig... Heb al veel zwaardere gewichten dan in het beginquote:en effect kan wel even duren in de sportschool. Spieren opbouwen/trainen gaat niet 1,2,3
Bedoel je tegen schijndracht? Contralac kan uiteraard ook, een andere werkzame stof dan Galastop, maar in principe dezelfde werking (remming prolactine in de hersenen) en kan helaas ook soms braken geven. Hoeft uiteraard nietquote:Op donderdag 5 februari 2015 14:49 schreef Valerie. het volgende:
Ik heb er geen verstand van, maar werkt een tablet misschien niet fijner?
Haha nee, voor je CANSquote:Op donderdag 5 februari 2015 17:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Bedoel je tegen schijndracht? Contralac kan uiteraard ook, een andere werkzame stof dan Galastop, maar in principe dezelfde werking (remming prolactine in de hersenen) en kan helaas ook soms braken geven. Hoeft uiteraard niet
Oh, en veel afleiden. Veel wandelen, veel spelen. Niet te veel voeren.quote:Op donderdag 5 februari 2015 14:39 schreef Meaghan het volgende:
Bedankt DA! Galastop, dat middel heb ik heel vroeger weleens aan een teefje gegeven. En een baarmoederontsteking bij een hond heb ik maar 1 keer meegemaakt en dat was na een dekking. Ik houd het gewoon extra in de gaten voor nu
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt., dat vind ik echt niet handig op een tablet.
Een dier kan uiteraard last krijgen van strooizout. Een hond kan je het beste beschermen om voor de wandeling de onderkant van de voetjes insmeren met vaseline of insprayen met Voetzolenspray.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 11:21 schreef silliegirl het volgende:
Hoi DDA,
Even mijn poezekinderen komt net luid klagend en hinkend op 3 poten thuis. Ik zie niks aan of in het pootje, maar ik ken van honden dat ze wel is last hebben van strooizout. Ik heb poes haar pootje daarom maar voorzichtig gewassen (vond ze niet leuk) en nu is ze wat bekomen en loopt ze weer beter. Kan een kat inderdaad ook last hebben van strooizout?
Ze liep na de wasbeurt weer normaal. Nu is de kat voor een kat buitengewoon viezig, dus misschien was ze nog niet aan wassen toegekomen.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 13:25 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Een dier kan uiteraard last krijgen van strooizout. Een hond kan je het beste beschermen om voor de wandeling de onderkant van de voetjes insmeren met vaseline of insprayen met Voetzolenspray.
En na de wandeling de poten wassen in een teiltje met warm water en goed drogen.
Een poezenkind zou alles aflikken wat je aan zijn poten smeert. Maar ook helaas strooizout (en antivries, en olie en andere vieze dingen waar zij doorheen lopen). Dus bij een poezenkind verwacht je eigenlijk sneller ziek worden/ braken als gevolg van ergens overeen lopen. Tenzij hij over een hete fornuis loopt, zoals een van de poezenkinderen hier op Fok gedaan heeft![]()
Als het poezenkind zijn poot niet gebruikt, dan is er misschien toch sprake van een trauma. Zitten er geen wondjes? Poezenkinderen bijten elkaar graag bij een conflict, ook in de poten. De gaatjes gaan vrij snel dicht, maar er blijft wel een nare ontsteking onderhuids.
Of hij is toch niet zo heel elegant gesprongen of ergens vanaf afgegleden en heeft nu een geneusd pootje? Mag je zijn hele poot aanraken? Ook zijn rug/ nek?
Als het poezenkind morgen nog mank loopt, moet je toch mee naar de dierenarts. Voorlopig uiteraard binnen houden.
Geen menselijke pijnstillers geven! Die zijn uiterst giftig voor een kat, omdat katten deze pijnstillers niet kunnen afbreken in de lever.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Echt hè! Ik heb er een doos overheen gegooid en wacht tot mijn vriend thuiskomtquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:28 schreef Holyme het volgende:
Ehh... ik weet niet wat het is, maar ik ga het zo wel even aan de katten laten zien en erbij vertellen dat ik zoiets absoluut niet binnen wil zien
Dan wou zij gewoon wat aandacht en liefde, maar daar in plaats kreeg zij een wasbeurtquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ze liep na de wasbeurt weer normaal. Nu is de kat voor een kat buitengewoon viezig, dus misschien was ze nog niet aan wassen toegekomen.
Ik mag verder overal aanzitten, ze lijkt daar geen last van te hebben. Wondjes zie of voel ik niet.
En voor poezekinderen met pijn heb ik metacam in huis, maar zelfs dat geef ik niet zonder overleg met een DA.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:47 schreef Valerie. het volgende:
Wtf, waar loopt mijn kat mee rond?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij normale dosering, de kat die goed eet en niet braakt + kortdurend gebruik (korter dan 7 dagen) is de kans erop zeer en zeer klein.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:16 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Echt hè! Ik heb er een doos overheen gegooid en wacht tot mijn vriend thuiskomt
DDA, wij hebben meloxidyl gekregen maar ik lees allemaal vet enge dingen over nierfalen e.d. Wat is jouw mening hierover?
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die zuigt geiten leeg, die wordt niet door een katje gevangen!!!
Beterschap DDA
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Die tijdelijkheid is wel handig als je bezig bent om er actief wat aan te doen. Minder bewegingshinder, minder pijndrempel, beter oefenen en zo. Of extra, watergymmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zit toch wel met je handen los te typen? Dus niet ergens op steunen, waarmee je spieren blokkeert en er verkeerd aan getrokken wordt. En je zithouding controleren en in de pauzes stoelgym doen. Nu wou ik soepel draaien zeggen, maar je zit op yoga, dus je kan elke draai al. Maar ik vind het niet kloppen dat je alleen met gewichten en zo traint, het klinkt eenzijdig. Je moet ook wat aan je benen doen, maar waarschijnlijk vooral wat aan je zithouding en -gedrag.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:
Morgen gaan mijn beide katjes onder het mes om "geholpen" te worden. Ik heb er geen zin in dat beide zwanger raken.
Echter de lokale "dierenarts" boezemt me absoluut geen vertrouwen in. Eerlijk gezegd ben ik doodsbenauwd.
Zijn er behalve operen of spuitjes nog andere manieren om te zorgen dat mijn lieve katjes niet zwanger raken...
hmm jij zit niet in NL he? Poezen kan je de poezenpil geven, maar dit kan voor bijwerkingen zorgen. Een andere optie zou een implanon zijn. Beide moet je wel telkens opnieuw geven of laten zetten. Zou je dierenarts dat hebben?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:
Morgen gaan mijn beide katjes onder het mes om "geholpen" te worden. Ik heb er geen zin in dat beide zwanger raken.
Echter de lokale "dierenarts" boezemt me absoluut geen vertrouwen in. Eerlijk gezegd ben ik doodsbenauwd.
Zijn er behalve operen of spuitjes nog andere manieren om te zorgen dat mijn lieve katjes niet zwanger raken...
Ik zit inderdaad in het buitenland, in Laos. In de hoofdstad is er wel een betere arts maar dat is zo'n 8 uur rijden. Vliegen zou ook nog kunnen maar ik ben bang dat mijn katten daarvan super gestressed raken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:26 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
hmm jij zit niet in NL he? Poezen kan je de poezenpil geven, maar dit kan voor bijwerkingen zorgen. Een andere optie zou een implanon zijn. Beide moet je wel telkens opnieuw geven of laten zetten. Zou je dierenarts dat hebben?
Wel lastig.. Is er niet ergens anders in een grote stad oid een goede dierenarts?
Is het zo erg gesteld met de DA daar? Ik dacht dat onvruchtbaar maken zo'n beetje de meest standaard ingreep is... Ik zie op tv in ieder geval vaak van die zwerfkat/hond projecten waarbij ze in arme landen massaal katten/honden vangen en aan de lopende band die beestjes spuiten-opensnijden-castreren-dichtmaken en door naar de volgende.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:34 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad in het buitenland, in Laos. In de hoofdstad is er wel een betere arts maar dat is zo'n 8 uur rijden. Vliegen zou ook nog kunnen maar ik ben bang dat mijn katten daarvan super gestressed raken.
Zo'n poezenpil lijkt me wel wat. Een van de beestjes is doodsbenauwd voor prikken. Ze bijt en ze krabt en duwt en trekt als een bezetene. Maarja lijkt me ook niks zo'n grote naald in je bil.
Maar wat zijn de bijwerkingen van een poezenpil? Ik ga het wel even googelen en met wat geluk kan ik het mischien in Thailand kopen...
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:10 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Is het zo erg gesteld met de DA daar? Ik dacht dat onvruchtbaar maken zo'n beetje de meest standaard ingreep is... Ik zie op tv in ieder geval vaak van die zwerfkat/hond projecten waarbij ze in arme landen massaal katten/honden vangen en aan de lopende band die beestjes spuiten-opensnijden-castreren-dichtmaken en door naar de volgende.
Is er als je geen vertrouwen in de lokale DA hebt anders geen goed dierendoel van het één of ander actief met een betere dierenarts in dienst? Of zo'n rondreizend gebeuren om zwerfdieren onvruchtbaar te maken?
Een poezenpil is volgens mij namelijk echt niet geschikt om levenslang te geven, ik zou denken dat je beter af bent met een operatie...
hoe gaat t nu met poes?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:54 schreef DjinN het volgende:
Uhm ok ik ben net best wel geschrokken eigenlijk 😨 ik heb een paar uur geleden een vlooienpipet bij Izzy in dr nek gedaan. En ze doet nu zo raar. Gaat met dr neus in de hoek zitten, loopt sluipend rond en blaast zelfs naar mn vriend net (Izzy heeft nog nooit geblazen).
Moet ik me zorgen maken? Of is ze gewoon pissed off van het vlooienmiddel?
Ik heb Bolfo Gold voor kittens gebruikt, gebruik ik altijd voor haar en heeft nooit problemen gegeven.
Helemaal bijgetrokken gelukkig! Vannacht was een regelrechte ramp, ze heeft de hele nacht gespookt. Vanmorgen was alles weer ok en kreeg m'n vriend zelfs een sorryikzalnooitmeertegenjeblazenengrommen-kusjequote:
Toch even snel het topic volmakenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:
Een antivlooienmiddel is een diergeneesmiddel en net als elk (dier)geneesmiddel kan het bijwerkingen geven. Gelukkig zijn de bijwerking zeer zeldzaam, anders mag het middel niet verkocht worden.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:54 schreef DjinN het volgende:
Uhm ok ik ben net best wel geschrokken eigenlijk 😨 ik heb een paar uur geleden een vlooienpipet bij Izzy in dr nek gedaan. En ze doet nu zo raar. Gaat met dr neus in de hoek zitten, loopt sluipend rond en blaast zelfs naar mn vriend net (Izzy heeft nog nooit geblazen).
Moet ik me zorgen maken? Of is ze gewoon pissed off van het vlooienmiddel?
Ik heb Bolfo Gold voor kittens gebruikt, gebruik ik altijd voor haar en heeft nooit problemen gegeven.
En het plekje waar je de druppels heb toegepast is ok? Huid niet rood?quote:Op zondag 8 februari 2015 15:43 schreef DjinN het volgende:
[..]
Helemaal bijgetrokken gelukkig! Vannacht was een regelrechte ramp, ze heeft de hele nacht gespookt. Vanmorgen was alles weer ok en kreeg m'n vriend zelfs een sorryikzalnooitmeertegenjeblazenengrommen-kusje
Richtlijn 2 weken en daarna eerst een week of zo alleen in de tuin.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:47 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe lang moet een kat binnen blijven na een verhuizing? De kat is dus gewend om naar buiten te mogen, door middel van kattenluik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |