abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149425122
Ehh... ik weet niet wat het is, maar ik ga het zo wel even aan de katten laten zien en erbij vertellen dat ik zoiets absoluut niet binnen wil zien :X
  vrijdag 6 februari 2015 @ 18:16:10 #277
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149426405
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 17:28 schreef Holyme het volgende:
Ehh... ik weet niet wat het is, maar ik ga het zo wel even aan de katten laten zien en erbij vertellen dat ik zoiets absoluut niet binnen wil zien :X
Echt hè! Ik heb er een doos overheen gegooid en wacht tot mijn vriend thuiskomt :')

DDA, wij hebben meloxidyl gekregen maar ik lees allemaal vet enge dingen over nierfalen e.d. Wat is jouw mening hierover?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:39:19 #278
406821 verified  DigitaleDierenArts
Powered by Beaphar
pi_149430969
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 14:06 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ze liep na de wasbeurt weer normaal. Nu is de kat voor een kat buitengewoon viezig, dus misschien was ze nog niet aan wassen toegekomen.

Ik mag verder overal aanzitten, ze lijkt daar geen last van te hebben. Wondjes zie of voel ik niet.

En voor poezekinderen met pijn heb ik metacam in huis, maar zelfs dat geef ik niet zonder overleg met een DA.
Dan wou zij gewoon wat aandacht en liefde, maar daar in plaats kreeg zij een wasbeurt :+

Komt vast wel goed met het poezenkind!
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:41:16 #279
Powered by Beaphar
pi_149431031
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 15:47 schreef Valerie. het volgende:
Wtf, waar loopt mijn kat mee rond? :r :r :r

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:43:14 #280
Powered by Beaphar
pi_149431102
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 18:16 schreef Valerie. het volgende:

[..]

Echt hè! Ik heb er een doos overheen gegooid en wacht tot mijn vriend thuiskomt :')

DDA, wij hebben meloxidyl gekregen maar ik lees allemaal vet enge dingen over nierfalen e.d. Wat is jouw mening hierover?
Bij normale dosering, de kat die goed eet en niet braakt + kortdurend gebruik (korter dan 7 dagen) is de kans erop zeer en zeer klein.

Je moet eens de bijsluiter van je eigen pijnmedicatie doorlezen ;) Ibuprofen of zo
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:43:40 #281
Powered by Beaphar
pi_149431111
Fijn weekend!

Ik ga weer een computer vrije pauze inlassen! :W
  vrijdag 6 februari 2015 @ 20:59:03 #282
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149431663
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2015 20:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

:@

SPOILER
:{w Die zuigt geiten leeg, die wordt niet door een katje gevangen!!!
Beterschap DDA :*

SPOILER
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zaterdag 7 februari 2015 @ 00:26:48 #283
430139 Valerie.
C'est magnifique.
pi_149438197
Bedankt voor je hulp, DDA!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_149441332
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2015 09:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:

[..]

SPOILER
Die tijdelijkheid is wel handig als je bezig bent om er actief wat aan te doen. Minder bewegingshinder, minder pijndrempel, beter oefenen en zo. Of extra, watergymmen.

Je zit toch wel met je handen los te typen? Dus niet ergens op steunen, waarmee je spieren blokkeert en er verkeerd aan getrokken wordt. En je zithouding controleren en in de pauzes stoelgym doen. Nu wou ik soepel draaien zeggen, maar je zit op yoga, dus je kan elke draai al. Maar ik vind het niet kloppen dat je alleen met gewichten en zo traint, het klinkt eenzijdig. Je moet ook wat aan je benen doen, maar waarschijnlijk vooral wat aan je zithouding en -gedrag.
  zaterdag 7 februari 2015 @ 16:18:58 #285
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149448476
Morgen gaan mijn beide katjes onder het mes om "geholpen" te worden. Ik heb er geen zin in dat beide zwanger raken.

Echter de lokale "dierenarts" boezemt me absoluut geen vertrouwen in. Eerlijk gezegd ben ik doodsbenauwd.

Zijn er behalve operen of spuitjes nog andere manieren om te zorgen dat mijn lieve katjes niet zwanger raken...
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 7 februari 2015 @ 16:22:13 #286
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_149448560
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:
Morgen gaan mijn beide katjes onder het mes om "geholpen" te worden. Ik heb er geen zin in dat beide zwanger raken.

Echter de lokale "dierenarts" boezemt me absoluut geen vertrouwen in. Eerlijk gezegd ben ik doodsbenauwd.

Zijn er behalve operen of spuitjes nog andere manieren om te zorgen dat mijn lieve katjes niet zwanger raken...
:D Goede da zoeken waar je wel vertrouwen in hebt. Of de katten binnen houden!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_149448685
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:

hmm jij zit niet in NL he? Poezen kan je de poezenpil geven, maar dit kan voor bijwerkingen zorgen. Een andere optie zou een implanon zijn. Beide moet je wel telkens opnieuw geven of laten zetten. Zou je dierenarts dat hebben?

Wel lastig.. Is er niet ergens anders in een grote stad oid een goede dierenarts?
  zaterdag 7 februari 2015 @ 16:34:34 #288
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149448825
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:26 schreef Dragonberry het volgende:

[..]

hmm jij zit niet in NL he? Poezen kan je de poezenpil geven, maar dit kan voor bijwerkingen zorgen. Een andere optie zou een implanon zijn. Beide moet je wel telkens opnieuw geven of laten zetten. Zou je dierenarts dat hebben?

Wel lastig.. Is er niet ergens anders in een grote stad oid een goede dierenarts?
Ik zit inderdaad in het buitenland, in Laos. In de hoofdstad is er wel een betere arts maar dat is zo'n 8 uur rijden. Vliegen zou ook nog kunnen maar ik ben bang dat mijn katten daarvan super gestressed raken.

Zo'n poezenpil lijkt me wel wat. Een van de beestjes is doodsbenauwd voor prikken. Ze bijt en ze krabt en duwt en trekt als een bezetene. Maarja lijkt me ook niks zo'n grote naald in je bil.

Maar wat zijn de bijwerkingen van een poezenpil? Ik ga het wel even googelen en met wat geluk kan ik het mischien in Thailand kopen...
Modus Vivendi!
pi_149449528
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 16:34 schreef breaky het volgende:

[..]

Ik zit inderdaad in het buitenland, in Laos. In de hoofdstad is er wel een betere arts maar dat is zo'n 8 uur rijden. Vliegen zou ook nog kunnen maar ik ben bang dat mijn katten daarvan super gestressed raken.

Zo'n poezenpil lijkt me wel wat. Een van de beestjes is doodsbenauwd voor prikken. Ze bijt en ze krabt en duwt en trekt als een bezetene. Maarja lijkt me ook niks zo'n grote naald in je bil.

Maar wat zijn de bijwerkingen van een poezenpil? Ik ga het wel even googelen en met wat geluk kan ik het mischien in Thailand kopen...
Is het zo erg gesteld met de DA daar? Ik dacht dat onvruchtbaar maken zo'n beetje de meest standaard ingreep is... Ik zie op tv in ieder geval vaak van die zwerfkat/hond projecten waarbij ze in arme landen massaal katten/honden vangen en aan de lopende band die beestjes spuiten-opensnijden-castreren-dichtmaken en door naar de volgende.

Is er als je geen vertrouwen in de lokale DA hebt anders geen goed dierendoel van het één of ander actief met een betere dierenarts in dienst? Of zo'n rondreizend gebeuren om zwerfdieren onvruchtbaar te maken?

Een poezenpil is volgens mij namelijk echt niet geschikt om levenslang te geven, ik zou denken dat je beter af bent met een operatie...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_149456235
De poezenpil is een progesteronderivaat (steroidhormoon) en werkt o.a. op het slijmvlies van de baarmoeder in. Daardoor wordt door langdurig gebruik de kans op baarmoederontsteking vergroot.

Dat zegt mijn boek er kort over. Of het nog meer bijwerkingen heeft durf ik even niet te zeggen (een docent (DA) heeft het wel eens genoemd, hij was fel tegen, maar ik ben het even kwijt waarom precies) maar vind ik niet ondenkbaar. Ik ken ook geen dierenarts die er fan van is om het langdurig te gebruiken. Liever castratie.

Maar lastige situatie, als je geen vertrouwen in je DA hebt.
pi_149457092
Poezenpil geeft ook verhoogde kans op melkliertumoren en is ook niet echt een veilige oplossing. Een keer braken of dat de kat de pil uitspuugt en hoppa je hebt kittens...
pi_149460900
Uhm ok ik ben net best wel geschrokken eigenlijk 😨 ik heb een paar uur geleden een vlooienpipet bij Izzy in dr nek gedaan. En ze doet nu zo raar. Gaat met dr neus in de hoek zitten, loopt sluipend rond en blaast zelfs naar mn vriend net (Izzy heeft nog nooit geblazen).
Moet ik me zorgen maken? Of is ze gewoon pissed off van het vlooienmiddel?
Ik heb Bolfo Gold voor kittens gebruikt, gebruik ik altijd voor haar en heeft nooit problemen gegeven.
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 8 februari 2015 @ 09:04:00 #293
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_149464618
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 17:10 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Is het zo erg gesteld met de DA daar? Ik dacht dat onvruchtbaar maken zo'n beetje de meest standaard ingreep is... Ik zie op tv in ieder geval vaak van die zwerfkat/hond projecten waarbij ze in arme landen massaal katten/honden vangen en aan de lopende band die beestjes spuiten-opensnijden-castreren-dichtmaken en door naar de volgende.

Is er als je geen vertrouwen in de lokale DA hebt anders geen goed dierendoel van het één of ander actief met een betere dierenarts in dienst? Of zo'n rondreizend gebeuren om zwerfdieren onvruchtbaar te maken?

Een poezenpil is volgens mij namelijk echt niet geschikt om levenslang te geven, ik zou denken dat je beter af bent met een operatie...
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord. :)

Wij zijn vanmiddag naar dierenarts geweest. Nu konden de beestjes niet geopereerd worden omdat er een noodgeval was met een aapje(!) We hebben besloten toch te opereren na alle reacties hier gelezen te hebben over de poezepil. Dat gaat dus donderdag gebeuren. Gelukkig voor ons zijn er dan twee Australische dierenartsen aanwezig die operatie gaan doen. Stagiaires dat dan wel weer maar in ieder geval ben ik er meer gerust op.:)
Modus Vivendi!
pi_149465724
Hoe lang moet een kat binnen blijven na een verhuizing? De kat is dus gewend om naar buiten te mogen, door middel van kattenluik.
pi_149466203
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2015 23:54 schreef DjinN het volgende:
Uhm ok ik ben net best wel geschrokken eigenlijk 😨 ik heb een paar uur geleden een vlooienpipet bij Izzy in dr nek gedaan. En ze doet nu zo raar. Gaat met dr neus in de hoek zitten, loopt sluipend rond en blaast zelfs naar mn vriend net (Izzy heeft nog nooit geblazen).
Moet ik me zorgen maken? Of is ze gewoon pissed off van het vlooienmiddel?
Ik heb Bolfo Gold voor kittens gebruikt, gebruik ik altijd voor haar en heeft nooit problemen gegeven.
hoe gaat t nu met poes?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_149473810
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2015 11:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hoe gaat t nu met poes?
Helemaal bijgetrokken gelukkig! Vannacht was een regelrechte ramp, ze heeft de hele nacht gespookt. Vanmorgen was alles weer ok en kreeg m'n vriend zelfs een sorryikzalnooitmeertegenjeblazenengrommen-kusje O+
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  zondag 8 februari 2015 @ 16:53:53 #297