Echt hè! Ik heb er een doos overheen gegooid en wacht tot mijn vriend thuiskomtquote:Op vrijdag 6 februari 2015 17:28 schreef Holyme het volgende:
Ehh... ik weet niet wat het is, maar ik ga het zo wel even aan de katten laten zien en erbij vertellen dat ik zoiets absoluut niet binnen wil zien
Dan wou zij gewoon wat aandacht en liefde, maar daar in plaats kreeg zij een wasbeurtquote:Op vrijdag 6 februari 2015 14:06 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ze liep na de wasbeurt weer normaal. Nu is de kat voor een kat buitengewoon viezig, dus misschien was ze nog niet aan wassen toegekomen.
Ik mag verder overal aanzitten, ze lijkt daar geen last van te hebben. Wondjes zie of voel ik niet.
En voor poezekinderen met pijn heb ik metacam in huis, maar zelfs dat geef ik niet zonder overleg met een DA.
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 15:47 schreef Valerie. het volgende:
Wtf, waar loopt mijn kat mee rond?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij normale dosering, de kat die goed eet en niet braakt + kortdurend gebruik (korter dan 7 dagen) is de kans erop zeer en zeer klein.quote:Op vrijdag 6 februari 2015 18:16 schreef Valerie. het volgende:
[..]
Echt hè! Ik heb er een doos overheen gegooid en wacht tot mijn vriend thuiskomt
DDA, wij hebben meloxidyl gekregen maar ik lees allemaal vet enge dingen over nierfalen e.d. Wat is jouw mening hierover?
quote:Op vrijdag 6 februari 2015 20:41 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die zuigt geiten leeg, die wordt niet door een katje gevangen!!!
Beterschap DDA
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
quote:Op donderdag 5 februari 2015 09:43 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Die tijdelijkheid is wel handig als je bezig bent om er actief wat aan te doen. Minder bewegingshinder, minder pijndrempel, beter oefenen en zo. Of extra, watergymmen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zit toch wel met je handen los te typen? Dus niet ergens op steunen, waarmee je spieren blokkeert en er verkeerd aan getrokken wordt. En je zithouding controleren en in de pauzes stoelgym doen. Nu wou ik soepel draaien zeggen, maar je zit op yoga, dus je kan elke draai al. Maar ik vind het niet kloppen dat je alleen met gewichten en zo traint, het klinkt eenzijdig. Je moet ook wat aan je benen doen, maar waarschijnlijk vooral wat aan je zithouding en -gedrag.
quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:
Morgen gaan mijn beide katjes onder het mes om "geholpen" te worden. Ik heb er geen zin in dat beide zwanger raken.
Echter de lokale "dierenarts" boezemt me absoluut geen vertrouwen in. Eerlijk gezegd ben ik doodsbenauwd.
Zijn er behalve operen of spuitjes nog andere manieren om te zorgen dat mijn lieve katjes niet zwanger raken...
hmm jij zit niet in NL he? Poezen kan je de poezenpil geven, maar dit kan voor bijwerkingen zorgen. Een andere optie zou een implanon zijn. Beide moet je wel telkens opnieuw geven of laten zetten. Zou je dierenarts dat hebben?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:
Morgen gaan mijn beide katjes onder het mes om "geholpen" te worden. Ik heb er geen zin in dat beide zwanger raken.
Echter de lokale "dierenarts" boezemt me absoluut geen vertrouwen in. Eerlijk gezegd ben ik doodsbenauwd.
Zijn er behalve operen of spuitjes nog andere manieren om te zorgen dat mijn lieve katjes niet zwanger raken...
Ik zit inderdaad in het buitenland, in Laos. In de hoofdstad is er wel een betere arts maar dat is zo'n 8 uur rijden. Vliegen zou ook nog kunnen maar ik ben bang dat mijn katten daarvan super gestressed raken.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:26 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
hmm jij zit niet in NL he? Poezen kan je de poezenpil geven, maar dit kan voor bijwerkingen zorgen. Een andere optie zou een implanon zijn. Beide moet je wel telkens opnieuw geven of laten zetten. Zou je dierenarts dat hebben?
Wel lastig.. Is er niet ergens anders in een grote stad oid een goede dierenarts?
Is het zo erg gesteld met de DA daar? Ik dacht dat onvruchtbaar maken zo'n beetje de meest standaard ingreep is... Ik zie op tv in ieder geval vaak van die zwerfkat/hond projecten waarbij ze in arme landen massaal katten/honden vangen en aan de lopende band die beestjes spuiten-opensnijden-castreren-dichtmaken en door naar de volgende.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:34 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik zit inderdaad in het buitenland, in Laos. In de hoofdstad is er wel een betere arts maar dat is zo'n 8 uur rijden. Vliegen zou ook nog kunnen maar ik ben bang dat mijn katten daarvan super gestressed raken.
Zo'n poezenpil lijkt me wel wat. Een van de beestjes is doodsbenauwd voor prikken. Ze bijt en ze krabt en duwt en trekt als een bezetene. Maarja lijkt me ook niks zo'n grote naald in je bil.
Maar wat zijn de bijwerkingen van een poezenpil? Ik ga het wel even googelen en met wat geluk kan ik het mischien in Thailand kopen...
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 17:10 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Is het zo erg gesteld met de DA daar? Ik dacht dat onvruchtbaar maken zo'n beetje de meest standaard ingreep is... Ik zie op tv in ieder geval vaak van die zwerfkat/hond projecten waarbij ze in arme landen massaal katten/honden vangen en aan de lopende band die beestjes spuiten-opensnijden-castreren-dichtmaken en door naar de volgende.
Is er als je geen vertrouwen in de lokale DA hebt anders geen goed dierendoel van het één of ander actief met een betere dierenarts in dienst? Of zo'n rondreizend gebeuren om zwerfdieren onvruchtbaar te maken?
Een poezenpil is volgens mij namelijk echt niet geschikt om levenslang te geven, ik zou denken dat je beter af bent met een operatie...
hoe gaat t nu met poes?quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:54 schreef DjinN het volgende:
Uhm ok ik ben net best wel geschrokken eigenlijk 😨 ik heb een paar uur geleden een vlooienpipet bij Izzy in dr nek gedaan. En ze doet nu zo raar. Gaat met dr neus in de hoek zitten, loopt sluipend rond en blaast zelfs naar mn vriend net (Izzy heeft nog nooit geblazen).
Moet ik me zorgen maken? Of is ze gewoon pissed off van het vlooienmiddel?
Ik heb Bolfo Gold voor kittens gebruikt, gebruik ik altijd voor haar en heeft nooit problemen gegeven.
Helemaal bijgetrokken gelukkig! Vannacht was een regelrechte ramp, ze heeft de hele nacht gespookt. Vanmorgen was alles weer ok en kreeg m'n vriend zelfs een sorryikzalnooitmeertegenjeblazenengrommen-kusjequote:
Toch even snel het topic volmakenquote:Op zaterdag 7 februari 2015 16:18 schreef breaky het volgende:
Een antivlooienmiddel is een diergeneesmiddel en net als elk (dier)geneesmiddel kan het bijwerkingen geven. Gelukkig zijn de bijwerking zeer zeldzaam, anders mag het middel niet verkocht worden.quote:Op zaterdag 7 februari 2015 23:54 schreef DjinN het volgende:
Uhm ok ik ben net best wel geschrokken eigenlijk 😨 ik heb een paar uur geleden een vlooienpipet bij Izzy in dr nek gedaan. En ze doet nu zo raar. Gaat met dr neus in de hoek zitten, loopt sluipend rond en blaast zelfs naar mn vriend net (Izzy heeft nog nooit geblazen).
Moet ik me zorgen maken? Of is ze gewoon pissed off van het vlooienmiddel?
Ik heb Bolfo Gold voor kittens gebruikt, gebruik ik altijd voor haar en heeft nooit problemen gegeven.
En het plekje waar je de druppels heb toegepast is ok? Huid niet rood?quote:Op zondag 8 februari 2015 15:43 schreef DjinN het volgende:
[..]
Helemaal bijgetrokken gelukkig! Vannacht was een regelrechte ramp, ze heeft de hele nacht gespookt. Vanmorgen was alles weer ok en kreeg m'n vriend zelfs een sorryikzalnooitmeertegenjeblazenengrommen-kusje
Richtlijn 2 weken en daarna eerst een week of zo alleen in de tuin.quote:Op zondag 8 februari 2015 10:47 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hoe lang moet een kat binnen blijven na een verhuizing? De kat is dus gewend om naar buiten te mogen, door middel van kattenluik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |