abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148494835
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij vindt het prettig om geprovoceerd te worden? Herhaaldelijk. In allerlei uitingen.
Je kunt alleen geprovoceerd worden als je je laat provoceren.
Wat snap je daar nu niet aan?
Onterechte automatische incasso
pi_148494838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

"De grens ligt bij geweld."

Terecht wordt gezegd door één van de meiden: dus eerst mensen helemaal warm maken, laten koken en dan zeggen: dit is voor mij de grens."

Provoceren maar geweld mag niet.

Oei.
Maar vindt jij dat deze journalisten het op zichzelf hebben afgeroepen omdat ze op een harde manier kritiek leverden op verschillende geloofsovertuigingen? Omdat je zulke cartoons, volgens mij, provocerend noemt?
pi_148494842
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij vindt het prettig om geprovoceerd te worden? Herhaaldelijk. In allerlei uitingen.
Ik denk dat niemand het prettig vindt om geprovoceerd te worden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148494849
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Je kunt toch niet anders concluderen dan dat er opzettelijk is beledigd als je die cartoons ziet?
Dat kan, maar waarom maken zij dan geen cartoons over ons? Zoiets beantwoord je niet met geweren, tering....
pi_148494865
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Storneren het volgende:

[..]

En dit, je moet bij jezelf een knop omzetten. Dat heet volwassen met 'zaken' omgaan. En het staat vrij om in onze maatschappij op te reageren, alleen niet met fysiek geweld.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:23:47 #81
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148494867
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

ja en dus? Ook al was dat de opzet, wat dan? Dan heb je begrip voor mensen die geweld gaan gebruiken?
Zeer zeker niet!

quote:
Dan is het hun eigen schuld dat er geweld tegen hen gebruikt wordt? Of hoe moeten we dat zien hier?
Het is een afschuwelijke uiting van frustratie én onmacht. Geweld.

Maar is intussen niet duidelijk dan dat het intens beledigen wat hier in het Westen mag, dat dat hele bevolkingsgroepen zeer kan kwetsen?
pi_148494871
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Dat kan, maar waarom maken zij dan geen cartoons over ons? Zoiets beantwoord je niet met geweren, tering....
In de arabische media verschijnen toch regelmatig cartoons waarin Joden / Israel op de hak worden genomen? Dan is er wat verontwaardiging, maar er wordt nooit de redactie van een weekblad overhoop geschoten of een cartoonist bedreigd.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_148494877
quote:

[..]

Je kunt toch niet anders concluderen dan dat er opzettelijk is beledigd als je die cartoons ziet?
Nee, ik vind van niet. Heb je je ingelezen in het tijdschrift? In wat het tijdschrift wilde bereiken en wat de redenen zijn?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:24:32 #84
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148494878
Dezelfde vrijheid die het uberhaubt toelaat dat men zijn of haar gekozen religie mag hebben, is dezelfde vrijheid die iemand heeft om zijn gevoelens, mening of wat dan ook te uiten.

Ga je de vrijheid van pers, meningsuiting of wat dan ook afnemen, moet je ook religie afnemen. Weet je waarom? Als ik als homo hoor hoe zij praten over homo's dan kwetst mij dat. En als ik geen mening mag hebben, omdat deze vrijheid mensen kan kwetsen, maar hun religie mij wel mag discrimineren en beledigen, dan lijkt me dat ver van eerlijk.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:24:39 #85
436421 Pauper_Bob
Ik ben een pauper
pi_148494880
quote:

[..]

Zoals veruit de meeste mensen had ik tot aan die aanslag nog nooit van Charlie Hebdo gehoord.
En zoals velen ben ik er ook eens naar gaan google.
Christenen worden gepersifleerd.
Joden worden gepersifleerd.
Moslims worden gepersifleerd.
Persoonlijk zie ik er eigenlijk helemaal niets beledigends in.
Waarom?
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:25:04 #86
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148494890
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Storneren het volgende:

[..]

Dat staat al op bladzijde 1 van het Handboek voor het Afschuiven van je Verantwoordelijkheden.
pi_148494892
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar is intussen niet duidelijk dan dat het intens beledigen wat hier in het Westen mag, dat dat hele bevolkingsgroepen zeer kan kwetsen?
Ja en? Dat is een excuus om mensen neer te schieten?
pi_148494898
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:24 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Dezelfde vrijheid die het uberhaubt toelaat dat men zijn of haar gekozen religie mag hebben, is dezelfde vrijheid die iemand heeft om zijn gevoelens, mening of wat dan ook te uiten.

Ga je de vrijheid van pers, meningsuiting of wat dan ook afnemen, moet je ook religie afnemen. Weet je waarom? Als ik als homo hoor hoe zij praten over homo's dan kwetst mij dat. En als ik geen mening mag hebben, omdat deze vrijheid mensen kan kwetsen, maar hun religie mij wel mag discrimineren en beledigen, dan lijkt me dat ver van eerlijk.
Precies.
pi_148494901
quote:

[..]

Zeer zeker niet!

[..]

Tijd om een huid te krijgen en daar leren mee om te gaan. Zij mogen ons ook beledigen, zo lang het maar niet fysiek is. Beledigen gebeurd in je hoofd, grow a pair
pi_148494923
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:25 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat staat al op bladzijde 1 van het Handboek voor het Afschuiven van je Verantwoordelijkheden.
Nee niet echt.
Afschuiven zou betekenen dat ik iets roep en jou niet de kans geef er iets op terug te zeggen.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:27:24 #91
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_148494927
quote:

[..]

Zeer zeker niet!

[..]

Hans Teeuwen heeft het hier over gehad: Wanneer er een subcultuur of een religie niet langer te spotten kan worden gezet, dan is er een groot probleem.

Kijk dit even.
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:27:47 #92
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148494937
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef Nammie het volgende:

[..]

Maar vindt jij dat deze journalisten het op zichzelf hebben afgeroepen omdat ze op een harde manier kritiek leverden op verschillende geloofsovertuigingen? Omdat je zulke cartoons, volgens mij, provocerend noemt?
Nee, niet afgeroepen. Geweld is nóóit een optie hier.

Waarom wordt er niet gezegd: 'zijn ze niet te ver gegaan?' Zoals alles in het Westen te ver gaat. Wat je op TV ziet, op het internet ziet, wat je langs ziet lopen in het dagelijks leven. Drugs, gadgets, materialisme, zo veel mensen die hun rechten zo goed kennen maar hun plichten niet. Dát bedoel ik. Dat wil ik ter discussie stellen.
pi_148494939
En als een cartoon of column je niet aanstaat zijn er middelen om dat aan de kaak te stellen (rechter, ingezonden brief) een AK-47 is niet het juiste middel.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:28:17 #94
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148494949
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand het prettig vindt om geprovoceerd te worden.
Precies. En toch zijn ook de moslims dag in dag uit geprovoceerd door o.a. (o.a.!!!) die cartoons.
pi_148494952
quote:

[..]

Zeer zeker niet!

[..]

En wat wil je nou eigenlijk precies zeggen?

Het is 'hier' toegestaan om maatschappijkritiek te leveren door middel van harde cartoons. Als iemand dat totaal niet aanstaat en dat wil beantwoorden met geweld omdat hij zich gefrustreerd voelt, is dat het probleem van de persoon die zich beledigd voelt. En niet van een journalist die mensen aan het denken wil zetten.

Of zie jij dat anders? Vind jij dat mensen zich moeten aanpassen/inbinden omdat bepaalde groepen zich anders beledigd voelen?
pi_148494953
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:27 schreef Brammetjuh94 het volgende:

[..]

Hans Teeuwen heeft het hier over gehad: Wanneer er een subcultuur of een religie niet langer te spotten kan worden gezet, dan is er een groot probleem.

Kijk dit even.
Zie #62 ;)
pi_148494958
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nee, niet afgeroepen. Geweld is nóóit een optie hier.

Waarom wordt er niet gezegd: 'zijn ze niet te ver gegaan?' Zoals alles in het Westen te ver gaat. Wat je op TV ziet, op het internet ziet, wat je langs ziet lopen in het dagelijks leven. Drugs, gadgets, materialisme, zo veel mensen die hun rechten zo goed kennen maar hun plichten niet. Dát bedoel ik. Dat wil ik ter discussie stellen.
Je mist alleen de nuance.
JIJ vindt het te ver gaan. Anderen niet.

Ziezo, is de cirkel weer rond. :s)
pi_148494960
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Precies. En toch zijn ook de moslims dag in dag uit geprovoceerd door o.a. (o.a.!!!) die cartoons.
Die arme moslims. We hebben nog geluk dat er maar 12 mensen zijn afgeknald.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 09:29:20 #99
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_148494963
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef Apekoek het volgende:

[..]

De Oosterse cultuur (gechargeerd gezegd) is niet gewend om dit soort dingen ter discussie te stellen. Daar is het weer het andere uiterste: Allah is heilig en je mag er niet aankomen. Totáál het andere uiterste.
pi_148494975
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dan kijk je er niet naar en kun je jezelf ook niet geprovoceerd voelen door die cartoons.

Leven is soms zo simpel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')