Je kunt alleen geprovoceerd worden als je je laat provoceren.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij vindt het prettig om geprovoceerd te worden? Herhaaldelijk. In allerlei uitingen.
Maar vindt jij dat deze journalisten het op zichzelf hebben afgeroepen omdat ze op een harde manier kritiek leverden op verschillende geloofsovertuigingen? Omdat je zulke cartoons, volgens mij, provocerend noemt?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
"De grens ligt bij geweld."
Terecht wordt gezegd door één van de meiden: dus eerst mensen helemaal warm maken, laten koken en dan zeggen: dit is voor mij de grens."
Provoceren maar geweld mag niet.
Oei.
Ik denk dat niemand het prettig vindt om geprovoceerd te worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Jij vindt het prettig om geprovoceerd te worden? Herhaaldelijk. In allerlei uitingen.
Dat kan, maar waarom maken zij dan geen cartoons over ons? Zoiets beantwoord je niet met geweren, tering....quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt toch niet anders concluderen dan dat er opzettelijk is beledigd als je die cartoons ziet?
En dit, je moet bij jezelf een knop omzetten. Dat heet volwassen met 'zaken' omgaan. En het staat vrij om in onze maatschappij op te reageren, alleen niet met fysiek geweld.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Storneren het volgende:
[..]
Je kunt alleen geprovoceerd worden als je je laat provoceren.
Wat snap je daar nu niet aan?
Zeer zeker niet!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
ja en dus? Ook al was dat de opzet, wat dan? Dan heb je begrip voor mensen die geweld gaan gebruiken?
Het is een afschuwelijke uiting van frustratie én onmacht. Geweld.quote:Dan is het hun eigen schuld dat er geweld tegen hen gebruikt wordt? Of hoe moeten we dat zien hier?
In de arabische media verschijnen toch regelmatig cartoons waarin Joden / Israel op de hak worden genomen? Dan is er wat verontwaardiging, maar er wordt nooit de redactie van een weekblad overhoop geschoten of een cartoonist bedreigd.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat kan, maar waarom maken zij dan geen cartoons over ons? Zoiets beantwoord je niet met geweren, tering....
Nee, ik vind van niet. Heb je je ingelezen in het tijdschrift? In wat het tijdschrift wilde bereiken en wat de redenen zijn?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je kunt toch niet anders concluderen dan dat er opzettelijk is beledigd als je die cartoons ziet?
Zoals veruit de meeste mensen had ik tot aan die aanslag nog nooit van Charlie Hebdo gehoord.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat staat al op bladzijde 1 van het Handboek voor het Afschuiven van je Verantwoordelijkheden.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:21 schreef Storneren het volgende:
[..]
Je kunt alleen geprovoceerd worden als je je laat provoceren.
Wat snap je daar nu niet aan?
Ja en? Dat is een excuus om mensen neer te schieten?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar is intussen niet duidelijk dan dat het intens beledigen wat hier in het Westen mag, dat dat hele bevolkingsgroepen zeer kan kwetsen?
Precies.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:24 schreef Brammetjuh94 het volgende:
Dezelfde vrijheid die het uberhaubt toelaat dat men zijn of haar gekozen religie mag hebben, is dezelfde vrijheid die iemand heeft om zijn gevoelens, mening of wat dan ook te uiten.
Ga je de vrijheid van pers, meningsuiting of wat dan ook afnemen, moet je ook religie afnemen. Weet je waarom? Als ik als homo hoor hoe zij praten over homo's dan kwetst mij dat. En als ik geen mening mag hebben, omdat deze vrijheid mensen kan kwetsen, maar hun religie mij wel mag discrimineren en beledigen, dan lijkt me dat ver van eerlijk.
Tijd om een huid te krijgen en daar leren mee om te gaan. Zij mogen ons ook beledigen, zo lang het maar niet fysiek is. Beledigen gebeurd in je hoofd, grow a pairquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zeer zeker niet!
[..]
Het is een afschuwelijke uiting van frustratie én onmacht. Geweld.
Maar is intussen niet duidelijk dan dat het intens beledigen wat hier in het Westen mag, dat dat hele bevolkingsgroepen zeer kan kwetsen?
Nee niet echt.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:25 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat staat al op bladzijde 1 van het Handboek voor het Afschuiven van je Verantwoordelijkheden.
Hans Teeuwen heeft het hier over gehad: Wanneer er een subcultuur of een religie niet langer te spotten kan worden gezet, dan is er een groot probleem.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zeer zeker niet!
[..]
Nee, niet afgeroepen. Geweld is nóóit een optie hier.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef Nammie het volgende:
[..]
Maar vindt jij dat deze journalisten het op zichzelf hebben afgeroepen omdat ze op een harde manier kritiek leverden op verschillende geloofsovertuigingen? Omdat je zulke cartoons, volgens mij, provocerend noemt?
Precies. En toch zijn ook de moslims dag in dag uit geprovoceerd door o.a. (o.a.!!!) die cartoons.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand het prettig vindt om geprovoceerd te worden.
En wat wil je nou eigenlijk precies zeggen?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zeer zeker niet!
[..]
Zie #62quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:27 schreef Brammetjuh94 het volgende:
[..]
Hans Teeuwen heeft het hier over gehad: Wanneer er een subcultuur of een religie niet langer te spotten kan worden gezet, dan is er een groot probleem.
Kijk dit even.
Je mist alleen de nuance.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:27 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee, niet afgeroepen. Geweld is nóóit een optie hier.
Waarom wordt er niet gezegd: 'zijn ze niet te ver gegaan?' Zoals alles in het Westen te ver gaat. Wat je op TV ziet, op het internet ziet, wat je langs ziet lopen in het dagelijks leven. Drugs, gadgets, materialisme, zo veel mensen die hun rechten zo goed kennen maar hun plichten niet. Dát bedoel ik. Dat wil ik ter discussie stellen.
Die arme moslims. We hebben nog geluk dat er maar 12 mensen zijn afgeknald.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Precies. En toch zijn ook de moslims dag in dag uit geprovoceerd door o.a. (o.a.!!!) die cartoons.
De Oosterse cultuur (gechargeerd gezegd) is niet gewend om dit soort dingen ter discussie te stellen. Daar is het weer het andere uiterste: Allah is heilig en je mag er niet aankomen. Totáál het andere uiterste.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:22 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dat kan, maar waarom maken zij dan geen cartoons over ons? Zoiets beantwoord je niet met geweren, tering....
Dan kijk je er niet naar en kun je jezelf ook niet geprovoceerd voelen door die cartoons.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:28 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Precies. En toch zijn ook de moslims dag in dag uit geprovoceerd door o.a. (o.a.!!!) die cartoons.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |