Het lijkt me handig om de grenzen van het moment dat je bezocht te hanteren. Met name in Oost-Europa is er links en rechts wat veranderdquote:Op maandag 5 december 2016 21:54 schreef Ewelina het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zou Rusland hier ook moeten staan, maar toen ik de Krim bezocht was het nog Oekraïne. Staat nog wel goed op het kaartje.
Dat is ook de reden dat ik Rusland niet heb aangevinkt.quote:Op dinsdag 6 december 2016 07:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Het lijkt me handig om de grenzen van het moment dat je bezocht te hanteren. Met name in Oost-Europa is er links en rechts wat veranderd.
De Krim is nog steeds Oekraine.quote:Op maandag 5 december 2016 21:54 schreef Ewelina het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zou Rusland hier ook moeten staan, maar toen ik de Krim bezocht was het nog Oekraïne. Staat nog wel goed op het kaartje.
Dat ligt er een beetje aan wie je het vraagtquote:
Aan de VN. Aan de Nederlandse regering. Dat het momenteel door Rusland bezet wordt maakt het nog niet Russisch.quote:Op zondag 11 december 2016 10:25 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat ligt er een beetje aan wie je het vraagt![]()
Als je het aan de Russische regering vraagt, is het Russisch.quote:Op zondag 11 december 2016 10:27 schreef vaduz het volgende:
[..]
Aan de VN. Aan de Nederlandse regering. Dat het momenteel door Rusland bezet wordt maakt het nog niet Russisch.
Ja, omdat de Russische Federatie effectief de grenscontrole uitvoert. Reken echter niet dat Oekraine je doorlaat, dus dat wordt een grote omweg + dat je ongewenst in Oekraine kan worden verklaard.quote:Op zondag 11 december 2016 10:29 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Als je het aan de Russische regering vraagt, is het Russisch.
Ik vraag me trouwens nu wel af hoe het zit als je nu daarheen reist, zou je dan een visum moeten aanvragen? Volgens de Nederlandse regering niet, volgens de Russische wel.
Die omweg is nog wel een mouw aan te passen- je kunt gewoon op Simferopol vliegen.quote:Op zondag 11 december 2016 10:32 schreef vaduz het volgende:
[..]
Ja, omdat de Russische Federatie effectief de grenscontrole uitvoert. Reken echter niet dat Oekraine je doorlaat, dus dat wordt een grote omweg + dat je ongewenst in Oekraine kan worden verklaard.
Dan maak je een omweg door de lucht.quote:Op zondag 11 december 2016 10:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die omweg is nog wel een mouw aan te passen- je kunt gewoon op Simferopol vliegen.
Rechtstreekse vluchten van Nederland - Simferopol gaan er sowieso niet.quote:Op zondag 11 december 2016 10:47 schreef vaduz het volgende:
[..]
Dan maak je een omweg door de lucht.
Omdat het Oekrainse luchtruim is gesloten voor vluchten van/naar Rusland. Dus Kiev-Moskou gaat nu of via Minsk, of via Istanbul.quote:Op zondag 11 december 2016 10:53 schreef Ewelina het volgende:
(ik vind nu even geen rechtstreekse vluchten, alles gaat via Minsk).
Of gewoon naar Moskou vliegen, trein naar Krasnodar en vandaar door naar het veepont naar Kerch.quote:Op zondag 11 december 2016 10:42 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Die omweg is nog wel een mouw aan te passen- je kunt gewoon op Simferopol vliegen.
Maar eens een updatequote:Op zaterdag 16 april 2016 17:24 schreef liesje1979 het volgende:
Heb nog wel wat te doen.
[ afbeelding ]
En zal de link in de OP aanpassen.
en van Australiëquote:Op maandag 2 april 2018 22:10 schreef MaJo het volgende:
[ afbeelding ]
Weet even niet hoe ik hem groter moet krijgen
Leuke van dit kaartje is dat je echt de staten van de VS aan kan geven
Ook jaquote:
Sommigen hier hebben er een jaar of 30 reizen opzitten, dan komt aardig wat bij elkaar.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:23 schreef ebtravel het volgende:
Wat zijn er een aantal (o.a. @Selang, damn) op gigantisch veel plekken geweest, om jaloers van te worden. Is dit voor veel mensen ook werk, en voor een langere periode of? Ben benieuwd. Ik kan dat nooit financieren.. Ben enorm benieuwd naar de reacties!
zelf; Nederland, Belgie, Duitsland, Turkije, Frankrijk, Spanje, Griekenland, Portugal, Kroatie, Israel, Thailand, Ierland. Thailand ruim 3 weken is dan het verst/langst. Andere landen meestal in 1 plaats en beetje de omgeving gezien, wat ik niet als reizen zie.
SeLang is financieel binnen en gezien zijn zuinigheid is op vakantie gaan voor hem bijna goedkoper als thuis leven.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:23 schreef ebtravel het volgende:
Wat zijn er een aantal (o.a. @Selang, damn) op gigantisch veel plekken geweest, om jaloers van te worden. Is dit voor veel mensen ook werk, en voor een langere periode of? Ben benieuwd. Ik kan dat nooit financieren.. Ben enorm benieuwd naar de reacties!
zelf; Nederland, Belgie, Duitsland, Turkije, Frankrijk, Spanje, Griekenland, Portugal, Kroatie, Israel, Thailand, Ierland. Thailand ruim 3 weken is dan het verst/langst. Andere landen meestal in 1 plaats en beetje de omgeving gezien, wat ik niet als reizen zie.
Ik vergelijk ze natuurlijk met mijn 25 jaar, niet het meest reëel. Maar dan kost het nog een lading aan geld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sommigen hier hebben er een jaar of 30 reizen opzitten, dan komt aardig wat bij elkaar.
Zeg een trip West-Amerika, vind ik nogal prijzig klinken. Thailand ben ik 24 dagen (dat is nog vrij kort vind ik) geweest, voor 2 personen toch wel 3/4k kwijt.. Vakanties zijn hier wel wat lastiger, dus keer op zoek naar ander werkquote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Het geld valt best mee, tijd is een kwestie van kreatief zijn vaak. Ik heb een aantal van mijn langere reizen kunnen doen doordat ik eerst speciale projecten bij mijn oude werk deed, projecten op een andere vestiging. Dan kreeg ik een deel van de reistijd als werktijd vergoed, en dat liet ik als vakantie bijschrijven.
Houd er rekening mee dat je NIET PERSE met een dure huurauto, duur ticket en dure hotels op vakantie hoeft. Als op je vervoer en overnachtingen flink weet te besparen dan kan je ultragoedkoop vakantie vieren. Wat Selang dus ook doet door te hiken/backpackenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:42 schreef ebtravel het volgende:
[..]
Zeg een trip West-Amerika, vind ik nogal prijzig klinken. Thailand ben ik 24 dagen (dat is nog vrij kort vind ik) geweest, voor 2 personen toch wel 3/4k kwijt.. Vakanties zijn hier wel wat lastiger, dus keer op zoek naar ander werk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |