Voordat ik dit las had ik er al een topic over geopend. De gruweldaad in naam van de koning.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:07 schreef Houtenbeen het volgende:
Deze vrouw treft het ook niet.
[ afbeelding ]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)d-in-mekka~a3830554/
En dit is dus precies waarom nazis, communisten en islamisten zolang aan de macht konden blijven. Laffe schapen zoals jij.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:17 schreef zarGon het volgende:
Dat dit achterlijk is hoef ik vast niet te herhalen, maar ik betrap me er toch op dat ik afvraag waarom je zoiets als burger zou doen als je weet hoe de overheid reageert.
Gelukkig helpen deze beschaafde bondgenoten ons tegen islamistisch terrorisme.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Tien tegen een was ze nog onschuldig ook. Immigranten worden daar als slaven behandeld en als ze er iets van zeggen (of als de bazen hen zat zijn) worden ze aangegeven wegens deze of gene gefingeerde wandaad.quote:Op donderdag 15 januari 2015 15:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
... zei hij dapper achter zijn toetsenbord in een land zoals Nederland.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
En dit is dus precies waarom nazis, communisten en islamisten zolang aan de macht konden blijven. Laffe schapen zoals jij.
Bedankt nog. (ik zal het zachtjes zeggen zodat je niet bang hoeft te worden)
De enige reden dat hij van achter zijn toetsenbord kritiek kan hebben, is omdat er ook in Nederland mensen zoals Badawi hebben gevochten voor onze vrijheid van meningsuiting.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
... zei hij dapper achter zijn toetsenbord in een land zoals Nederland.
Waar jij zelfs achter je toetsenbord nog zo bang bent dat je liever deze activist aanvalt dan de Saudische staat te bekritiseren.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 13:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
... zei hij dapper achter zijn toetsenbord in een land zoals Nederland.
Dit. Tegelijk ook de enige reden dat Zargon mij daarop mag aanspreken zonder voor gevolgen te hoeven vrezen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De enige reden dat hij van achter zijn toetsenbord kritiek kan hebben, is omdat er ook in Nederland mensen zoals Badawi hebben gevochten voor onze vrijheid van meningsuiting.
Zo dan, aanvallen ook echt.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waar jij zelfs achter je toetsenbord nog zo bang bent dat je liever deze activist aanvalt
Inderdaad, ik zei helemaal niets daarover, ook niet dat ik het achterlijk vind of zo.quote:dan de Saudische staat te bekritiseren.
quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:17 schreef zarGon het volgende:
Dat dit achterlijk is hoef ik vast niet te herhalen
Noem er eens een paar die daardoor de cel in konden belanden, zweepslagen konden ontvangen en honderdduizenden euro's aan boete konden krijgen...quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De enige reden dat hij van achter zijn toetsenbord kritiek kan hebben, is omdat er ook in Nederland mensen zoals Badawi hebben gevochten voor onze vrijheid van meningsuiting.
Dat zou ik niet durven joh. Ik ben bang.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dit. Tegelijk ook de enige reden dat Zargon mij daarop mag aanspreken zonder voor gevolgen te hoeven vrezen.
Als je eerste reactie is te zeggen dat je je beter koest kan houden dan lijkt dat me duidelijk inderdaad.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zou ik niet durven joh. Ik ben bang.
Okay, ga ik even mijn post voor je ontleden:quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:10 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je eerste reactie is te zeggen dat je je beter koest kan houden dan lijkt dat me duidelijk inderdaad.
Mijn eerste reactie is dus dat het achterlijk is. En dat ik posts zoals dit vast niet hoef te herhalen:quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:17 schreef zarGon het volgende:
Dat dit achterlijk is hoef ik vast niet te herhalen, maar ik betrap me er toch op dat ik afvraag waarom je zoiets als burger zou doen als je weet hoe de overheid reageert.
Komen we aan bij het tweede deel:quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Wat een ongelofelijke kutbarbaren
Ik beweer nergens dat je je beter koest kunt houden. Ik geef alleen aan dat ik afvraag waarom je zo zou handelen.quote:Op donderdag 15 januari 2015 11:17 schreef zarGon het volgende:
quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:17 schreef Nemephis het volgende:
Bush jr en Arabië.. zodra die 28 geheime pagina's over 9/11 openbaar worden zal dat pas helemaal duidelijk worden.
Ok, ik reageer inderdaad fel, sorry.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Okay, ga ik even mijn post voor je ontleden:
[..]
Mijn eerste reactie is dus dat het achterlijk is. En dat ik posts zoals dit vast niet hoef te herhalen:
[..]
Komen we aan bij het tweede deel:
[..]
Ik beweer nergens dat je je beter koest kunt houden. Ik geef alleen aan dat ik afvraag waarom je zo zou handelen.
Vertel eens, waarom reageer je zo fel?
Je bedoelt zoals bijvoorbeeld de mensen uit de Tachtigjarige Oorlog, die moesten vechten voor hun vrijheid om Protestant te mogen zijn? Of de Nederlandse verzetslui tijdens de Tweede Wereldoorlog, die geëxecuteerd werden voor het verspreiden van nieuws dat de Duitsers onwelgevallig was? Of dichter bij het heden: Gerard Reve en Theo van Gogh die aangeklaagd werden wegens godslastering? Roep maar als je exacte namen wilt hoor.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 14:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
Noem er eens een paar die daardoor de cel in konden belanden, zweepslagen konden ontvangen en honderdduizenden euro's aan boete konden krijgen...
Wees even concreet. Of denk je nou echt dat ik denk dat vrijheid zomaar ontstaat? Wellicht is in de context blijven van wat ik zeg zonder het grotere geheel erbij te betrekken ietwat nuttiger.
http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-30856403quote:The case of a Saudi blogger sentenced to 1,000 lashes has been referred to the Supreme Court by the king's office, the BBC has learned.
Blogger Raif Badawi's wife said the decision had given him hope that the authorities want to end his punishment.
Badawi was flogged 50 times last week but a second round of lashings has been postponed for medical reasons.
The punishment of Badawi, who was also sentenced to 10 years in prison, caused an international outcry.
Badawi established Liberal Saudi Network, a now-closed online forum that sought to encourage debate on religious and political matters in Saudi Arabia in 2008.
In 2012, he was arrested in Jeddah and charged with "insulting Islam through electronic channels" and "going beyond the realm of obedience".
Oorlog.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 16:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals bijvoorbeeld de mensen uit de Tachtigjarige Oorlog, die moesten vechten voor hun vrijheid om Protestant te mogen zijn?
Oorlog.quote:Of de Nederlandse verzetslui tijdens de Tweede Wereldoorlog, die geëxecuteerd werden voor het verspreiden van nieuws dat de Duitsers onwelgevallig was?
Precies, aangeklaagd. Daar bleef het bij, ze zijn niet veroordeeld. De reden waarom beide heren zijn aangeklaagd is verder totaal ook niet vergelijkbaar met die in de OP.quote:Of dichter bij het heden: Gerard Reve en Theo van Gogh die aangeklaagd werden wegens godslastering?
Ja, graag. Wel overtuigende namen dit keer graag. Gewoon iets wat vergelijkbaar is met de situatie in de OP.quote:Roep maar als je exacte namen wilt hoor.
De eerste twee zijn voorbeelden van mensen die zich uitspreken ondanks het verbod van een totalitair regime, met gevaar voor eigen leven. Vrijwel exact hetzelfde dus. Het enige verschil is dat de Saudi's niet als bezetters worden beschouwd door het Westen.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 18:59 schreef zarGon het volgende:
[..]
Oorlog.
[..]
Oorlog.
Totaal wat anders dan waar nu sprake van is; geweld toegepast door eigen staat/overheid.
[..]
Precies, aangeklaagd. Daar bleef het bij, ze zijn niet veroordeeld. De reden waarom beide heren zijn aangeklaagd is verder totaal ook niet vergelijkbaar met die in de OP.
En... zijn ze gezweept? Moesten ze honderdduizenden euro's betalen? Was hun leven in gevaar? Dus. Godslastering hier vergelijken met godslastering daar... Right, sterk.
[..]
Ja, graag. Wel overtuigende namen dit keer graag. Gewoon iets wat vergelijkbaar is met de situatie in de OP.
Met zo een slappe halfbakken zweepslag geef ik ook geen kik.quote:Op zondag 11 januari 2015 13:47 schreef I-care het volgende:
[..]
Wel veel respect voor!
Zoveel geloof in wat hij doet.
Inderdaad, vechten tegen een bezetter is hetzelfde als vechten tegen je eigen overheid. My bad.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:01 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De eerste twee zijn voorbeelden van mensen die zich uitspreken ondanks het verbod van een totalitair regime, met gevaar voor eigen leven. Vrijwel exact hetzelfde dus. Het enige verschil is dat de Saudi's niet als bezetters worden beschouwd door het Westen.
Tering wat ben jij stoer.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met zo een slappe halfbakken zweepslag geef ik ook geen kik.
dit is toch wel een teleurstelling hoor. Of wij westerlingen hebben een veel te barbaarse kijk op 1000 zweepslagen.
Als ik dat hoor dan denk ik dat de vellen er vanaf vliegen en iemand na die eerste serie van 50 al getekend is voor het leven door dikke littekens en alles.
Dit soort slagen stellen vrij weinig voor imo en hij gaat daar totaal niets aan over houden. Ja een beetje zere rug, maar dat is het dan ook.
De overheid kan natuurlijk ook een bezetter zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2015 19:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Inderdaad, vechten tegen een bezetter is hetzelfde als vechten tegen je eigen overheid. My bad.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |