SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Als ze moeilijk doen over negatief saldo, Dan stuur je ze toch gewoon een factuur van 7,50 voor het terugkopen van je chipkaart?![]()
Mja. ik heb dus voor die kaart met negatief saldo al eens geld teruggevraagd omdat ik destijds op een andere kaart reisde. Nooit meer wat over gehoord helaasquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:49 schreef KomtTijd... het volgende:
Als ze moeilijk doen over negatief saldo, Dan stuur je ze toch gewoon een factuur van 7,50 voor het terugkopen van je chipkaart?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Sein- en overwegstoring tussen Almelo en Hengelo. Ik wil wedden dat er in de eerste lijnbus naar Hengelo (waar ik nu in zit) meer dan de 86 reizigers zitten dan er op het bordje staan![]()
![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef boriq het volgende:
Sein- en overwegstoring tussen Almelo en Hengelo. Ik wil wedden dat er in de eerste lijnbus naar Hengelo (waar ik nu in zit) meer dan de 86 reizigers zitten dan er op het bordje staan
Overigens heeft NS het over een defecte trein![]()
![]()
Jammer dat het niet wat later is: tegenwoordig rijdt lijn 51 na 19u alleen tussen Almelo en Borne, en wordt tussen Borne en Hengelo als lijn 50 (via Stroom Esch/Bornse Maten) gereden. En met een Optare...quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef boriq het volgende:
Sein- en overwegstoring tussen Almelo en Hengelo. Ik wil wedden dat er in de eerste lijnbus naar Hengelo (waar ik nu in zit) meer dan de 86 reizigers zitten dan er op het bordje staanPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik heb ook nog een 'schuld' van 18 cent uitstaan bij TLSEr zitten prima stoelen in. Ze hebben het James1988 Seal of Approval gekregenquote:![]()
![]()
Past genoeg inquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jammer dat het niet wat later is: tegenwoordig rijdt lijn 51 na 19u alleen tussen Almelo en Borne, en wordt tussen Borne en Hengelo als lijn 50 (via Stroom Esch/Bornse Maten) gereden. En met een Optare...
Dader is de 444, wordt as we speak afgesleept ri. Hengelo door minimaal één ICM
Exacte tijden leken me hier niet nodig![]()
![]()
Het is net als bij een trein: zolang de deur maar dicht kan passen er meer mensen in.quote:Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik had er geen last van trouwens. Nou ja, weinig. We moesten wel stapvoets langs Borne.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef boriq het volgende:
Sein- en overwegstoring tussen Almelo en Hengelo. Ik wil wedden dat er in de eerste lijnbus naar Hengelo (waar ik nu in zit) meer dan de 86 reizigers zitten dan er op het bordje staanSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Het een sluit het ander niet uit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Overigens heeft NS het over een defecte treinMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Jij moest richting Deventer?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had er geen last van trouwens. Nou ja, weinig. We moesten wel stapvoets langs Borne.![]()
Ik![]()
Jullie mogen allemaal oprotten naar andere oorden hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
wacht, ik tik even 5 liter bier in m'n nek. tot zoquote:dan ga je er van lusten
Er reed vanmiddag een prachtig bekladde ICM Schiphol binnen, met de sop er nog op. Doen ze goed![]()
Ter info: het bekladde gedeelte betrof een hele bak, net zoals die ander in Eindhoven.
[ Bericht 12% gewijzigd door Nattekat op 08-01-2015 20:34:57 ]100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Zullen we ook zeker doen, hebben we ook geen last van jouquote:Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Jullie mogen allemaal oprotten naar andere oorden hoor![]()
![]()
randgroepcliëntquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:20 schreef boriq het volgende:
[..]
Zullen we ook zeker doen, hebben we ook geen last van jou
Kan je hem anders ff resizen naar 80.000 x 60.000 pixels plz? Ik zie het niet zo goed. Bedanktquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:20 schreef Nattekat het volgende:
Er reed vanmiddag een prachtig bekladde ICM Schiphol binnen, met de sop er nog op. Doen ze goed![]()
[ afbeelding ]
Ter info: het bekladde gedeelte betrof een hele bak, net zoals die ander in Eindhoven.
Kan ik niet op mobielquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je hem anders ff resizen naar 80.000 x 60.000 pixels plz? Ik zie het niet zo goed. Bedankt
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
het posten van zo'n foto kan best een paar uur wachten dan.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
heb het maar bij 80.000 bij 45.000 gehouden, anders vervormd ie
het is een bestand van 3GB geworden, waar mag het heen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet over de grootte nagedacht, maar moet nu opgelost zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:
het posten van zo'n foto kan best een paar uur wachten dan.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Raar, als ik hier de link open op zowel mobiel als Macbook (Afgezien van vaste computer) doen ze het gewoon..![]()
Hij doet het nu wel. 503 is dan ook een backend iets.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Het Interwebz heeft deadlock geband. Van het hele interwebz. Gewoon. Kutjong
Een aarsfrikandel voor jouw backendquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:10 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Hij doet het nu wel. 503 is dan ook een backend iets.
Sorry even tegelijkertijd poepen en aftrekken en janken
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Inderdaad belachelijk, zeker omdat het FBUR juist voor de optie van QXK was.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:52 schreef James1988 het volgende:
Jammer dat het plan van GNWR is afgeschoten door het ORRNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Als je even de moeite had genomen om b2py's eerste linkje aan te klikken, dan had je precies geweten waar het over ging.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inderdaad belachelijk, zeker omdat het FBUR juist voor de optie van QXK was.![]()
![]()
doe eens niet zo rolandrailerigquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen om b2py's eerste linkje aan te klikken, dan had je precies geweten waar het over ging.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op donderdag 8 januari 2015 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik![]()
Jullie mogen allemaal oprotten naar andere oorden hoorquote:Op donderdag 8 januari 2015 20:20 schreef boriq het volgende:
[..]
Zullen we ook zeker doen, hebben we ook geen last van jouquote:quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[quote]Op donderdag 8 januari 2015 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een aarsfrikandel voor jouw backendquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Het Interwebz heeft deadlock geband. Van het hele interwebz. Gewoon. Kutjongquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een aarsfrikandel voor jouw backendquote:Op donderdag 8 januari 2015 22:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Sorry even tegelijkertijd poepen en aftrekken en jankenquote:quote:quote:
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden![]()
Stelletje kansloze autisten
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden![]()
je vergeet een letterquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Doe zelf niet zo rolandrailerig
Maar goed, vanaf begin februari gaat het DD-AR weer flink verschuiven. Bijna alle beschikbare stammetjes gaan nu de stopper tussen Utrecht en Zwolle in.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Het wagenpark van de NS wordt al weer een beetje uitgedund, want er gaan V'tjes terzijde vanwege het verlopen van de revisietermijn en de beurt die er op volgde.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
In 2016 is het over en uit voor Plan V, want dan wordt ORBIT waarschijnlijk ingevoerd bij de NS. Dit is een systeem dat waarschuwt voor het te snel afrijden op een rood sein. Het is nu nog in de testfase.
Ook zal Routelint eindelijk eens uitgerold gaan worden.
http://www.spoorpro.nl/sp(...)teem-voor-rood-sein/Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Jij weet niet eens wat een spoorwegovergang isquote:![]()
treinen winnen het daar meestal wel van andere competitors
mooi, die hebben hun verwennerij met DDZ wel gehadquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:29 schreef Peterselieman het volgende:
Maar goed, vanaf begin februari gaat het DD-AR weer flink verschuiven. Bijna alle beschikbare stammetjes gaan nu de stopper tussen Utrecht en Zwolle in.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Eensch maar ik gok wel dat ze het grootste gedeelte van de dag met 2 stammen per trein moeten rijden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat zou moeten kunnen met 1 locquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Eensch maar ik gok wel dat ze het grootste gedeelte van de dag met 2 stammen per trein moeten rijden.![]()
![]()
ik heb het grootste gedeelte van de dag al 1 stam
Ja voor sommigen is 5cm al een echte stam ja.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Dat valt wel mee, als 1 DDZ kan, dan kan 1 DDAR ook primaquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Eensch maar ik gok wel dat ze het grootste gedeelte van de dag met 2 stammen per trein moeten rijden.![]()
![]()
1 DD-AR3 was vroeger in de spits al zoveel te weinig dat er versterkingssneltreinen reden tussen Utrecht en Zwolle die in Harderwijk en Nunspeetkutspleet stopten, 20 jaar geleden.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ja in de spits kan ik me dat wel voorstellen, erbuiten niet..quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
1 DD-AR3 was vroeger in de spits al zoveel te weinig dat er versterkingssneltreinen reden tussen Utrecht en Zwolle die in Harderwijk en Nunspeetkutspleet stopten, 20 jaar geleden.![]()
Utrecht-Harderwijk is altijd druk en vol.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Jawel: een spoorwegovergang is een sjaggerijnig oud stuk ijzer van tussen de 50 en 75 jaar oud wat niet meer bloedt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jij weet niet eens wat een spoorwegovergang is![]()
treinen winnen het daar meestal wel van andere competitors
Een treinstel afslepen met een ander treinstel? Ik dacht daarvoor die langeerlocs waren zoals bijvoorbeeld die twee groene van Nedtrain? die in Zwolle staan. Waarvoor zij die eigenlijk?quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:20 schreef boriq het volgende:
Dader is de 444, wordt as we speak afgesleept ri. Hengelo door minimaal één ICM
Exacte tijden leken me hier niet nodigKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Voor vervoer rond de werkplaatsen. Er zijn wel afsleeplocs, dat zijn 6400'en van DB Schenker. Maar de dichtbijzijnde staan in Amersfoort en Arnhem, dus een treinstel laten slepen gaat een stuk sneller
Overigens kan zelfs een Plan V een VIRM afslepen:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Als er op de baan iets naar de klote gaat, dan wordt er het eerste het beste treinstel of locomotief gepakt die het gestrande voertuig kan wegslepen. De infrabeheerder heeft het recht om dat voertuig dan te vorderen van de vervoerder, om zo de baan weer zo snel mogelijk vrij te krijgen.
Een paar jaar geleden leverde dat wat problemen op in België: de Noorderkempenshuttle (toen nog gereden met 2xM6 - loc - 2xM6) was vanwege een defect tot stilstand gekomen in de spanningssluis bij Luchtbal. Het dichtstbijzijnde voertuig dat die combinatie kon afslepen was een goederentrein van SNCF Fret, maar de machinist van dat ding weigerde om het voertuig af te staan omdat hij bang was dat hij dan problemen zou krijgen met z'n baas. Men heeft eerst een hartig woordje met de Fransen moeten spreken voordat de machinist zover overtuigd was dat hij zijn medewerking verleende...![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 00:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jawel: een spoorwegovergang is een sjaggerijnig oud stuk ijzer van tussen de 50 en 75 jaar oud wat niet meer bloedt.![]()
Intercity naar Enschede is keurig op tijd vertrokken. Laatste dagje @klus alweer. En ik heb er gewoon zin in
Ik heb de trein van 17:15 uit Enschede naar het westen, jij?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 07:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Intercity naar Enschede is keurig op tijd vertrokken. Laatste dagje @klus alweer. En ik heb er gewoon zin in![]()
nee vroeger. Half uurtje eerder denk. Als ik op tijd weg kanIedereen weet dat ik voor het laatst ben dus ik krijg nog even ALLE problemen, schijnproblemen en gebruikersdomheid op mijn nek nu.
het is je laatste dag, tuurlijk kan je dan eerder weg..quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
nee vroeger. Half uurtje eerder denk. Als ik op tijd weg kanIedereen weet dat ik voor het laatst ben dus ik krijg nog even ALLE problemen, schijnproblemen en gebruikersdomheid op mijn nek nu.
![]()
Dat is er 1 van Tempo-Team!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
Zowat ja. Ik had al bedacht om vanmiddag "het waren vijf fantastische dagen!" op het whiteboard te schrijvenquote:![]()
Krijg ik een briefje van translink of ik de 54 cent die mijn verlopen ov in de min stond terug wil storten.
Hahahaha. Nee.![]()
Oké, dacht dat die motoren precies zwaar genoeg waren de trein voort te bewegen, niet om nog eens 100 ton extra te trekkenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 01:44 schreef dennistd het volgende:
Voor vervoer rond de werkplaatsen. Er zijn wel afsleeplocs, dat zijn 6400'en van DB Schenker. Maar de dichtbijzijnde staan in Amersfoort en Arnhem, dus een treinstel laten slepen gaat een stuk sneller
Overigens kan zelfs een Plan V een VIRM afslepen:
Trouwens dat filmpje, op 12 seconden zie je 2 deuren. Hoezo dat? Was dat voor post?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Zolang je de boel maar niet te veel belast door als een idioot tractie te gevenAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Per meter is een VIRM inderdaad zwaarder dan een PBKA-Thalysquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat een VIRM zesje zwaarder zou zijn dan een PBKA stelAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Je moet bij een plan-v juist niet te lang in de weerstanden blijven hangen.. Dus vanaf een bepaalde snelheid móet je volle bak.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Zolang je de boel maar niet te veel belast door als een idioot tractie te geven![]()
ik had het dan ook over het moment van aanzettenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet bij een plan-v juist niet te lang in de weerstanden blijven hangen.. Dus vanaf een bepaalde snelheid móet je volle bak.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hoe bedoel je? Er is opzich niet zoiets als aanzetten. Je hebt rijweerstanden en daar moet je zo snel mogelijk uit. Dus weg met die seriële schakelingen en snel in de P'tjes.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had het dan ook over het moment van aanzettenVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ja, dat was de post- en bagageruimte.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:04 schreef derLudolf het volgende:
Trouwens dat filmpje, op 12 seconden zie je 2 deuren. Hoezo dat? Was dat voor post?![]()
Die konden in de jaren '90 nog mooi open, zelfs mét de centrale deurvergendeling. Dat heeft me al heel wat keren van flauwvallen gered tijdens een hittegolf.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Nou weet ik wel waarom er drie poppetjes staan bij deze trein
http://ovtijden.com/arnu/rl/1664/2015-01-09T17:16:00+0100/![]()
Wat een kansloze treinlengte
(Nou ja, een drietje had ook niet gekund....)PM mij!
Vorige week was het een drietjequote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:11 schreef dennistd het volgende:
Wat een kansloze treinlengte
(Nou ja, een drietje had ook niet gekund....)![]()
![]()
Over 13 uur en 34 minuten stap ik alweer in de trein, op naar Rotterdam - Utrecht - Arnhem en zo verder![]()
![]()
Mijn trein vertrekt over 13 uur en 34 minuten
PM mij!
Veel plezier morgen en overmorgen stelletje halve zolen <3Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Maar deze tickets kan ik nergens uitprinten
DB Gruppen-tickets worden altijd per post toegestuurd en niet als homeprint.![]()
Zondagochtend ga ik wel ff via de laptop die ik meesleur tickets boeken voor 11 april: Luxembourg - Paris met TGV en Paris - Brussel óf Paris - Rotterdam met Thalys. Waarschijnlijk dat laatste![]()
Wordt vroeg opstaan, 06:43 de trein uit Antwerpen Berchem met 2 man, en dan via Brussel naar Luxemburg, daar ff rondkiekeloeren en dan de TGV naar Parijs, en 2 uur later door naar Nederland![]()
![]()
Zijn ze gek bij Thalys? Ticket Parijs - Brussel is duurder dan Parijs - Rotterdam, zelfde datum en vertrektijd![]()
![]()
Dat heeft niks met 'gek zijn' te maken maar alles met slim verkopen. Parijs - Brussel is de meest populaire route van Thalys, dus vragen ze daar de hoofdprijs voor. Als je zoekt naar Parijs - Luik of Parijs - Rotterdam ga je een stuk goedkopere tickets vinden voor dezelfde trein.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:22 schreef greavy het volgende:
Zijn ze gek bij Thalys? Ticket Parijs - Brussel is duurder dan Parijs - Rotterdam, zelfde datum en vertrektijd
Overigens: ik kreeg vandaag een nieuwsbrief binnen van Thalys met daarin een aanbieding: 1e klas reizen tegen een 2e klas prijs.Daar heb jij niks aan, slechts voor reizen t/m 1 maart.
![]()
![]()
je krijgt 64 euro cash in de hand als je tot Rotterdam blijft zitten?Nee wacht, als je belooft tot Rotterdam te blijven zitten al
Ja, inderdaad. ALS je belooft in de trein te blijven, ben je 64 euro goedkoper. Maar wie zegt dat je zitten blijft?![]()
![]()
Euh, hoezo? Er zit geen persoonlijke code in die URL hoorquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:28 schreef b2py het volgende:
Je weet ook dat dat je persoonlijke code is?Dat hoeft ook helemaal niet. Je mag je reist best eerder afbrekenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:31 schreef greavy het volgende:
Ja, inderdaad. ALS je belooft in de trein te blijven, ben je 64 euro goedkoper. Maar wie zegt dat je zitten blijft?![]()
![]()
Ga gewoon zondagochtend voor de laptop maar ff alles boeken, Thalys Parijs - Rotterdam voor ¤35pp en Luxemburg-Parijs is ff kijken wat mogelijk is, want als ik 28 maart boek 13:09 vertrek Luxemburg: ¤35pp, en 9 april (laatste wat nu mogelijk is) ¤49pp. Ik hoop dat het voor die ¤35pp of goedkoper kan
Via de Laagste Prijzen-kalender kan ik ook zien dat er voor ¤25 mogelijk is. Maar ff vroeg erbij zijn dus![]()
![]()
Oh dat dacht ik. Want ik heb zelf nooit meegedaan aan die wedstrijd en kreeg ook een "persoonlijke" code. Nouja, dan heb ik niets gezegdquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Euh, hoezo? Er zit geen persoonlijke code in die URL hoor![]()
![]()
quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:32 schreef greavy het volgende:
Ga gewoon zondagochtend voor de laptop maar ff alles boeken, Thalys Parijs - Rotterdam voor ¤35pp en Luxemburg-Parijs is ff kijken wat mogelijk is, want als ik 28 maart boek 13:09 vertrek Luxemburg: ¤35pp, en 9 april (laatste wat nu mogelijk is) ¤49pp. Ik hoop dat het voor die ¤35pp of goedkoper kan
Via de Laagste Prijzen-kalender kan ik ook zien dat er voor ¤25 mogelijk is. Maar ff vroeg erbij zijn dus
Kies een reis en bepaal zelf je prijs![]()
![]()
13:09 moet ik uit Luxemburg weg. Vanaf ¤25 te boeken (kijk maar naar andere dagen ook), dus meot er gewoon vroeg bij zijnEn anders maar ¤35.
Ik ga wel via CapitaineTrain boeken, want geen zin in Creditcard-geneuzel.![]()
Hoezo creditcard geneuzel? Creditcard is ideaal!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:35 schreef greavy het volgende:
13:09 moet ik uit Luxemburg weg. Vanaf ¤25 te boeken (kijk maar naar andere dagen ook), dus meot er gewoon vroeg bij zijnEn anders maar ¤35.
Ik ga wel via CapitaineTrain boeken, want geen zin in Creditcard-geneuzel.![]()
Creditcard is op zich wel handig ja. Zeker bij tankstations (waar m'n tankpas niet wordt geaccepteerd) en tolpoortjes
![]()
![]()
Tanken gewoon contant betalen en (Franse)tolpoortjes gewoon met de telepeage, helemaal ideaal: je kunt dan met 30 km/u blijven rijden door het poortje.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:40 schreef James1988 het volgende:
Creditcard is op zich wel handig ja. Zeker bij tankstations (waar m'n tankpas niet wordt geaccepteerd) en tolpoortjes
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Dat bij die tolpoortjes voelt echt als diefstal, je kaart is sneller terug dan de metropoortjes in Londen open zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 19:40 schreef James1988 het volgende:
![]()
Dat betaal je ook als je op de HSL tussen Schiphol en Rotterdam reistquote:
Dan is de stoptrein via Breukelen bijna nog snellerquote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:37 schreef greavy het volgende:
Gewoon met de Benelux ja. Geen "intercity"stops die nergens op slaan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Alleen een beetje jammer dat dat ding zo traag is als een oma met rollator met een kapot wieltje inderdaad.![]()
Nee joh, tankpas. Of creditcard, bonnetjes bewaren en nog tijdens de vakantie digitaal indienen bij de leasemaatschappijquote:Dat is ook een mogelijkheidquote:en (Franse)tolpoortjes gewoon met de telepeage, helemaal ideaal: je kunt dan met 30 km/u blijven rijden door het poortje.![]()
![]()
Mja. Ze sturen de "snelle" IC dan ook 7 minuten achter de IC Lelydorp aan, en daar blijf je achter sukkelen tot Amsterdam. Omgekeerde richting is het niet veel beter![]()
Je komt bij Leiden achter de IC die via Haarlem naar Dordrecht rijdt ipv ervoor![]()
Ik weet nog wel, vroegah, toen was het lekker doorscheuren met dat ding. Ook toen die extra IC er op het andere halfuur tussenkwam met ICM6 Rotterdam-Amsterdam vv.![]()
Ik zie het vaak zat in Den Haag HS: de Benelux staat voor een rood sein omdat de (vaak iets vertraagde) IC naar Vlissingen nog aan het perron staat. En dan blijft de Benelux er tot aan Schiedam achter sukkelen...![]()
Nee, in Rotterdam staat dat ding zo lang stil dat de Vlissingenganger voldoende tijdwinst oploopt.
En vanaf Rotterdam pak ik de ICd![]()
![]()
InfoPlus kent alleen station Brussel Nationaal Luchthaven ook nog niet als zijnde station, en geeft een blanco-regel via de online feed. Staat vast wel goed op de schermen, mag ik hopen?
Voorheen stond Antwerpen-Zuid erin bij werkzaamheden als FNZD (dat hij niet door kon naar Puurs bijvoorbeeld), oftewel de verkorting van dat station. Dat is inmiddels wel gecorrigeerd. Nu staat dat ding te kamperen in dat gat. En dan soms nog zaterdagen met 2 stellekes.![]()
Die tonen "Brussel National Luchthvn of zoiets"quote:Op vrijdag 9 januari 2015 20:56 schreef greavy het volgende:
InfoPlus kent alleen station Brussel Nationaal Luchthaven ook nog niet als zijnde station, en geeft een blanco-regel via de online feed. Staat vast wel goed op de schermen, mag ik hopen?![]()
![]()
Volgens HGBTF-gebruiker Jeroen gaat het om:quote:NMBS eist schadevergoeding van Siemens
Vrijdag 9 januari 2015, 06:30
De NMBS eist een schadevergoeding van 60 miljoen euro van treinbouwer Siemens, omdat de ellende met de Desiro-treinstellen aansleept. ‘De treinen zijn nog altijd niet betrouwbaar’, zegt minister Jacqueline Galant.
Spoorbaas Jo Cornu haalde afgelopen zomer al eens hard uit naar treinbouwer Siemens. ‘Zouden zij het appreciëren als hun auto elke 8.000 km pech zou hebben?’, vroeg hij zich af na een lawine defecten aan de splinternieuwe Desiro-treinstellen.
De NMBS heeft nu een boete klaar van liefst 60 miljoen euro voor treinbouwer Siemens, laat minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) weten aan CD&V-kamerlid Roel Deseyn.
Bron: De Standaard
-20 miljoen voor de zogenaamde 'categorie 1-defecten' die een onmiddellijke herstelling eisen
-20 miljoen voor de zogenaamde 'categorie 2-defecten' waarvoor de trein de avond zelf nog naar een werkplaats moet
-20 miljoen voor minder dringende defecten.![]()
Huh want? Er is naast de tolwegen ook een tragere weg naar dezelfde bestemming. Net als de HSL.quote:![]()
Treinkaartjes zijn ook oplichting. De trein rijdt ook wel zonder dat ik betaal
Lijkt bijna op we doen maar wat, zo mooi dat de bedragen verdeeld zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:20 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens HGBTF-gebruiker Jeroen gaat het om:
-20 miljoen voor de zogenaamde 'categorie 1-defecten' die een onmiddellijke herstelling eisen
-20 miljoen voor de zogenaamde 'categorie 2-defecten' waarvoor de trein de avond zelf nog naar een werkplaats moet
-20 miljoen voor minder dringende defecten.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
French and Moroccans sign TGV maintenance deal
Single-section tram on test
BELARUS: Belkommunmash’s first Type BKM-802 single-section tram has entered trial service on the 11 km line linking the city of Navapolatsk with a nearby petrochemical complex. Derived from the articulated BKM-843/84300M design, the 1 524 m gauge four-axle BKM-802 is intended as a low-cost vehicle for use on smaller networks.
The 15·5 m long tram partially low-floor, with 37% of the floor at 370 mm and the remainder at 750 mm above the rail. There are 28 seats and space for 137 standing passengers, with a ramp for wheelchair access. The interior has LED lighting and a passenger information system. Four IGBT controlled 50 kW traction motors give a maximum acceleration of 1·2 m/s2 and speed of 62 km/h.![]()
Lijkt erop dat er permanent desiro's ontsporen als ik die categorie 1 defecten zie.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat kun je niet bepalen. De weerstanden worden afgeschakeld op basis van de stroom door de motoren. En die stroom loopt terug op basis van het toerental. Dus bij een zware belasting, als het lang duurt voor je op snelheid bent, kun je de rijweerstanden overbelasten. De seriestand is als eindstand ook weerstandvrij, daarvoor hoef je niet naar P.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je moet bij een plan-v juist niet te lang in de weerstanden blijven hangen.. Dus vanaf een bepaalde snelheid móet je volle bak.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
goed werk doen die roodhemdenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 16:07 schreef b2py het volgende:
Nou weet ik wel waarom er drie poppetjes staan bij deze trein
http://ovtijden.com/arnu/rl/1664/2015-01-09T17:16:00+0100/Slaat echt ergens op
Overigens paste het wel. Het was wel volle bak met de zitplaatsen op een hand te tellen maar het paste. Dus wel goed ingeschatquote:Op vrijdag 9 januari 2015 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
goed werk doen die roodhemdenSlaat echt ergens op
![]()
![]()
Nope. Jij post zonder context.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen om b2py's eerste linkje aan te klikken, dan had je precies geweten waar het over ging.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Ik had het niet bepaald verwacht eigenlijk. Wel van Enschede tot Amersfoort naast iemand gezeten. Zat de hele tijd mee te kijken naar het NOS nieuws wat ik aan het kijken was.quote:![]()
Ik ros hem wel even in elkaar morgen, die luie linkdumperquote:
Omdat het volslagen idioot is om voor 160 km/h die extra kosten te betalen. Er zijn landen waar je 200 km/h kan en mag met de reguliere IC zonder toeslag (zie bijvoorbeeld België).quote:Op vrijdag 9 januari 2015 21:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Huh want? Er is naast de tolwegen ook een tragere weg naar dezelfde bestemming. Net als de HSL.![]()
Goeiemorgen
PM mij!
Zoals greavy. Die mag nu met een SLT van Rotterdam naar Gouda, en dan met een SLT verder naar Utrecht
PM mij!
Hoewel ik zelf ook 50 minuten met een Lint moet
PM mij!
Ik ga wel met de ICd naar Amsterdam. Pak ik daar om 8 uur de ICE wel. Kutzooi.
Ik zoek in Rotterdam het treinpersoneel op, want ik vertik het om een toeslag te betalen. Godverdomme.![]()
06:35 + Dordrecht 1 Lelystad Centrum Intercity (NS)
06:49 + Rotterdam Centraal 9
06:54 + Rotterdam Centraal 12 Amsterdam Centraal
+
Reisdetails: Fiets meenemen niet mogelijk , Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v.
07:36 + Amsterdam Centraal 13b![]()
Je kunt ook om 6.53u uit Dordrecht, de 12825 rijdt wel namelijk (Rotterdam 7.20-Gouda 7.35) en ook de 11723 rijdt (Gouda 7.40-Utrecht 7.58). Ben je nog steeds ruim op tijd, en heb je geen kans dat je strandt met de Intercity Defect...
Wel VIRM gepland, maar dat had je oorspronkelijk ook met de IC naar het noorden.PM mij!
En inmiddels liggen ook de (1)1700 en de 9800 eruit. Oftewel: geen treinverkeer meer op Woerden-UtrechtPM mij!
Schijnt een draadbreuk bij Woerden te zijn. Een Intercity heeft daar met 130 een draad tegen de voorruit gekregen die net op het moment van passeren brak, aldus de HC hier.![]()
Je kunt ook via Schiphol-Duivendrecht gaan: de 800 stopt extra op Duivendrecht, je bent dan om 8.07u in Utrecht.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:23 schreef greavy het volgende:
Hier zegt het personeel op Dordrecht ook dat er niks rijdt tot ca. 8 uur.
Via Amsterdam dus.PM mij!
België aanhalen als het om treinen gaatquote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Omdat het volslagen idioot is om voor 160 km/h die extra kosten te betalen. Er zijn landen waar je 200 km/h kan en mag met de reguliere IC zonder toeslag (zie bijvoorbeeld België).Daar ligt het hele land plat als de keutel van de hoofdconducteur 's ochtends dwars zat.
![]()
Er gaan bussen rijden, zijn inmiddels besteld. maar ik mijd die wel. omroep meldt iedere 5 minuten een bus tussen Gouda en Utrecht.![]()
HSL Rotterdam-Breda ligt plat ivm beschadigde bovenleiding.. ICd schijnt conventioneel te rijden.
+4 uit Rotterdam weg.
[ Bericht 14% gewijzigd door greavy op 10-01-2015 07:00:44 ]![]()
Als je maar op tijd in Arnhem bent, want jij hebt de kaartjes...
Ik zit inmiddels ook in de trein, om precies te zijn: Lint41 41
En ondertussen passeert hier in Oldenzaal de eerste PimpelPM mij!
Controle in ICd. Geen gezeur over toeslag. TM zegt ook dat zij op de trein hebben gezegd geen toeslag verplicht stellen voor de omreizende reizigers. Is hun niet opgedragen, eigen besluit.![]()
Zelfdenkend treinpersoneel
PM mij!
is het niet omdat de brug dicht is vanwege de wind? Ik moest bij Dordt wachten op de thalys richting patatlandquote:Op zaterdag 10 januari 2015 06:54 schreef greavy het volgende:
HSL Rotterdam-Breda ligt plat ivm beschadigde bovenleiding.. ICd schijnt conventioneel te rijden.
+4 uit Rotterdam weg.![]()
Die brug zal wel dicht zijn, ja. Ik had net bij mij in de straat al flinke tegenwind terwijl ik naar het station liep, op die brug zal het nu wel helemaal een feestje zijn.![]()
Er wordt omgeroepen dat het door beschadigde bovenleiding komt, maar al sinds gisteravond rijden ze via Dordrecht.![]()
Dan is die bovenleiding goed stuk.
RailTime meldt overigens niets over problemen met een bovenleiding in Nederland.![]()
Het volgende station moet nodig gereinigd wordenPM mij!
Thalys rijdt wel gewoon via de HSL.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 07:28 schreef James1988 het volgende:
Dan is die bovenleiding goed stuk.
RailTime meldt overigens niets over problemen met een bovenleiding in Nederland.
Als het (ook) door de storm komt, zal thalys sowieso snelheidsbeperking hebben.![]()
Hij gaat ook pas over 20 min
Het lege mat hoort om 7.46u aan te komen van de meerPM mij!
En ik zit alweer een paar minuten. Is achterste rijtuig in rijrichting. Hebben 1 vierzits en de andere vierzits evt drie stoelen beschikbaar. Niet alles is gereserveerd volgens de Trainmanager, dus je hoeft niet persé achter elkaar te zitten.
Edit: zeer stipt vertrokken![]()
![]()
Ik ga vandaag ook weer eens met de trein
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
quote:[10-01-2015 09:39
Tussen Amsterdam C. en Breda rijden geen Intercity direct treinen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 16:00 uur verholpen.![]()
quote:Is dat risico echt zo groot dan?twitter:NS_online twitterde op zaterdag 10-01-2015 om 09:50:22Amsterdam-Breda/Brussel: na 11:00 uur geen treinen meer via de HSL: harde wind. Thalys omgeleid. IC direct rijdt helemaal dan niet meer. reageer retweet
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *![]()
Fyra-fabrikant AnsaldoBreda ziet af van stappen tegen België http://nu.nl/ondernemen/3(...)-stappen-belgie.html (via @NUnl)![]()
NS schrapt te dure reizigersteller
De Nederlandse Spoorwegen halen een streep door een hypermodern infraroodsysteem dat alle reizigers in de trein kan tellen. Het Automatic Passenger Counting-systeem blijkt tientallen miljoenen te kosten en dat heeft de NS er niet voor over.
De plannen voor een landelijke uitrol waren concreet na een uitgebreide en succesvolle test op de IJssellijn tussen Roosendaal en Zwolle (kosten: twee miljoen euro). De realtime telsystemen zouden in alle 2000 intercitywagons komen en mogelijk ook in de sprinters. Klanten kunnen nu via de Reisplanner zelf melden hoe druk het in de trein is.
Bron: Telegraaf 9-1-2015 (met abonnement hier)![]()
Jammer dit, maar snap wel dat je er mee stopt als het zo duur is. Ook al heeft het zo veel voordelen.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:45 schreef b2py het volgende:
NS schrapt te dure reizigersteller
De Nederlandse Spoorwegen halen een streep door een hypermodern infraroodsysteem dat alle reizigers in de trein kan tellen. Het Automatic Passenger Counting-systeem blijkt tientallen miljoenen te kosten en dat heeft de NS er niet voor over.
De plannen voor een landelijke uitrol waren concreet na een uitgebreide en succesvolle test op de IJssellijn tussen Roosendaal en Zwolle (kosten: twee miljoen euro). De realtime telsystemen zouden in alle 2000 intercitywagons komen en mogelijk ook in de sprinters. Klanten kunnen nu via de Reisplanner zelf melden hoe druk het in de trein is.
Bron: Telegraaf 9-1-2015 (met abonnement hier)![]()
Met de data die ze verkrijgen door OV-chipkaart zouden ze al vrij accuraat moeten weten hoeveel reizigers er gemiddeld meegaan met welke trein![]()
JUIST en dit is precies de reden waarom die lui van IPSOS van mij de tering kunnen krijgen met hun getel.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met de data die ze verkrijgen door OV-chipkaart zouden ze al vrij accuraat moeten weten hoeveel reizigers er gemiddeld meegaan met welke treinVoorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Het nuttigste aan heel dat systeem was dat je tenminste kon zien hoe lang de trein werd. Onbegrijpelijk waarom dat niet gewoon in de Reisplanner komt te staan, daar heb je geen dure infraroodtellers voor nodig.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 11:49 schreef GlennQuagmire het volgende:
[..]
Jammer dit, maar snap wel dat je er mee stopt als het zo duur is. Ook al heeft het zo veel voordelen.![]()
Een app als OVinfo laat toch ook gewoon zien uit wat voor soort mat je trein bestaat en hoeveel bakken die heeft. Lijkt mij voldoende info.![]()
Die info is ook gewoon beschikbaar op OV-tijden en Rijden de treinen app. Maar duidelijk nog niet algemeen bekend, ik word elke keer weer raar aangekeken als ik helemaal naar het einde van het perron loop omdat ik al weet dat er een 4x ICM-3 aankomt.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Het nuttigste aan heel dat systeem was dat je tenminste kon zien hoe lang de trein werd. Onbegrijpelijk waarom dat niet gewoon in de Reisplanner komt te staan, daar heb je geen dure infraroodtellers voor nodig.Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Zo'n teller van Ipsos vertelde me laatst dat ze in opdracht van de overheid telden, niet in opdracht van NS. Ik heb verder geen idee of het waar is.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:16 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
JUIST en dit is precies de reden waarom die lui van IPSOS van mij de tering kunnen krijgen met hun getel.![]()
Dat kan best. Al betaalt Frank van om de hoek het.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Die apps gaan toch uit van wat er gepland is en niet van wat er daadwerkelijk rijdt? Ik heb alleen deze week al voor hetzelfde tijdstip op hetzelfde traject zowel ICRm, ICMm als DDZ gehad.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:35 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Die info is ook gewoon beschikbaar op OV-tijden en Rijden de treinen app. Maar duidelijk nog niet algemeen bekend, ik word elke keer weer raar aangekeken als ik helemaal naar het einde van het perron loop omdat ik al weet dat er een 4x ICM-3 aankomt.![]()
Dat kan best conform omloop zijn. Helaas.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die apps gaan toch uit van wat er gepland is en niet van wat er daadwerkelijk rijdt? Ik heb alleen deze week al voor hetzelfde tijdstip op hetzelfde traject zowel ICRm, ICMm als DDZ gehad.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Al vaak genoeg meegemaakt dat er in eerste instantie (zo'n uur voor vertrek) bijv 1 ICM-III stond maar toen het daadwerkelijk rond vertrektijd was er opeens twee stellen op OVinfo stonden. En dat was de praktijk ook. Kortom kort voor vertrektijd van trein tonen zulke apps toch echt de realiteit en niet puur het geplande.![]()
Hoezo is dat helaas? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een beetje afwisseling wel waardeer. Alleen bij DDZ heb ik een luxeprobleem, het is niet mogelijk om mijn poten comfortabel op de bank tegenover me te leggen vanwege de gigantische hoeveelheid beenruimte die er in een multizit is in die dingenquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat kan best conform omloop zijn. Helaas.LUXEPROBLEEM.
De info uit die apps komt rechtstreeks van NS en is dezelfde info die ook in onze railpocket staat, met als verschil dat er bij ons ook treinstelnummers bij staan. Enkel als er last-minute iets gewijzigd is, zal die info nog niet up-to-date zijn.![]()
Ik word echt heel blij van realtime dingen <3 Gewoon omdat het technologie is zoals technologie bedoeld is.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
quote:Groetjes uit Utrecht, viel Spass! (en de rest ook hoor
)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
![]()
![]()
Een BR622 te St. Thomas. Anaalplaat, want de machinist had de trein aan het einde van het perron neergezet.![]()
Jeej Kiss-debuut. Ja dat is zo erg als het klinkt
picsquote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Jeej Kiss-debuut. Ja dat is zo erg als het klinkt, ik had alleen bereik bij die stationnetjes btw.
OK, maar dan had ik wel iets anders dan een duim verwacht
![]()
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Ik heb nog nooit gehad dat het niet klopte, stabiel traject altijd ICMquote:Op zaterdag 10 januari 2015 12:41 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die apps gaan toch uit van wat er gepland is en niet van wat er daadwerkelijk rijdt? Ik heb alleen deze week al voor hetzelfde tijdstip op hetzelfde traject zowel ICRm, ICMm als DDZ gehad.Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Prachtig tochquote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:00 schreef jerriy het volgende:
Even bij onze zuiderburen gluren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
Die treinnummers zitten er eigenlijk ook in maar zijn op laatste moment nog door NS eruit gehaald :/quote:Op zaterdag 10 januari 2015 13:06 schreef MTL het volgende:
De info uit die apps komt rechtstreeks van NS en is dezelfde info die ook in onze railpocket staat, met als verschil dat er bij ons ook treinstelnummers bij staan. Enkel als er last-minute iets gewijzigd is, zal die info nog niet up-to-date zijn.
Erg jammer omdat nu de bug niet meer opvalt waardoor inkorten van materiaal niet altijd zichtbaar is, zelfde reden dat je soms vreemde combinaties ziet als VIRM met SLT.![]()
Proper treintjequote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:00 schreef jerriy het volgende:
Even bij onze zuiderburen gluren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zo, toch maar niet naar Frankrijk. De meesten zijn nog wel even gaan rennen maar voor mij hoeft het eigenlijk niet zo nodig. Ingecheckt in hotel, koud biertje gehaald aan de balie (wel een minibar maar die doet niks, iig niet koelen). Straks even relaxen en vanavond met z'n allen happie eten in de stad
En ook ik ben op mijn kamer. Geen uitzicht op het station, maar zeer goed wifi
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo, toch maar niet naar Frankrijk. De meesten zijn nog wel even gaan rennen maar voor mij hoeft het eigenlijk niet zo nodig. Ingecheckt in hotel, koud biertje gehaald aan de balie (wel een minibar maar die doet niks, iig niet koelen). Straks even relaxen en vanavond met z'n allen happie eten in de stadquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:34 schreef greavy het volgende:
Nu ook op de kamer. Met uitzicht op het station. Prima kamertje.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:34 schreef James1988 het volgende:
En ook ik ben op m'n hotelkamer. Prima uitzicht op het station, en het wifi is ook best aardig.Zelfde hotel?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
En ook ik ben op mijn kamer. Geen uitzicht op het station, maar zeer goed wifi![]()
nou nee. Ik zit gewoon in een winderig Nederland en wilde het punt maken dat niet elke scheet het net op hoeftquote:
Tuurlijk wel. Fok is mijn dagboekquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nou nee. Ik zit gewoon in een winderig Nederland en wilde het punt maken dat niet elke scheet het net op hoeft![]()
ik ben ook op mijn kamer, geen uitzicht op een station, maar zeer stabiel internet met een kabelquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
En ook ik ben op mijn kamer. Geen uitzicht op het station, maar zeer goed wifi
dood aan wifi![]()
![]()
![]()
Vanmorgen de nieuwjaarsrondecrew in de ICE 103 Berner Oberland ergens bij Zevenaar.
Uitzicht vanuit de hotelkamer, op het busstation van Gare de Luxembourg.
Diner bij een Luxemburgse Vapiano.![]()
Voorstelrondje??quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:20 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Vanmorgen de nieuwjaarsrondecrew in de ICE 103 Berner Oberland ergens bij Zevenaar.
quote:Op zaterdag 10 januari 2015 14:49 schreef b2py het volgende:
Er zit in ieder geval wel een condoompje omheen!
Met bakkebaarden en bril links zal ReisT zijn, dan greavy, dennistd, recht in de lens kijkend bij het raam is Peter, de andere bij het raam is Fles en diegene naast Fles is James.quote:
Op de onderste foto links staat Bitlord nog
[ Bericht 1% gewijzigd door Peterselieman op 10-01-2015 19:54:46 ]Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik zat niet naast Fles, ik zat tegenover greavy.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Met bakkebaarden en bril links zal ReisT zijn, dan greavy, dennistd, recht in de lens kijkend bij het raam is Peter, de andere bij het raam is Fles en diegene naast Fles is James.
Op de onderste foto links staat Bitlord nog
Edit: oh wacht, in de ICE.![]()
Ziet er goed uit jongens (y)! En PSM doe eens niet zo zuur.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Ziet er gezellig uit heren, veel plezier nog !wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
We zijn dronken van de halveliters en de frisdrank en houden jullie vanaf morgen op de hoogte van de voortgang van de reis. Slaap lekker!![]()
Nou we zijn weer in het hotel. Lekker biertjes gedronken in een kroeg in het centrum vol gilllende schoolwijffies, dus we moesten wel harder schreeuwen helaas. Met de bus weer terug en met 4 man in de lift wat volgens de baliemeneer niet mocht maar volgens de lift wel, bla bla je had er bij moeten zijn
Ik ga zometeen wel m'n tickets voor Luxemburg - Parijs en Parijs - Rotterdam op 11 april kopen. 't Is alweer bijna 11 januari. Hoeft dat morgenochtend ook niet meer![]()
![]()
Ga buiten roken op blote voeten en GODVERDOMME KUT roepenquote:Op zondag 11 januari 2015 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
ja ik pomp nog even de minibar leeg hier
quote:zo'n gelegenheid is het wel ja, maar ik ben nu met alleen maar nette mensen
Voor de niet-weters: Fles en ik waren in 2013 in München en we hebben ons daar heel erg vermaakt met een stelletje Duitse jongeren op de stoep voor het hotel. Fles op zijn blote voeten. Ik ging nog één sigaretje roken maar toen was er opeens daar die groep nietsnutten. Hele hotelbar leeggekocht van bier en dat nooit op de hotelrekening teruggezien. Genialiteiten les 1
zondagochtend een half uur voor vertrek van de trein "wakker" geworden, gedoucht, spullen bij elkaar gegraaid, sleutel over de balie gegooid en naar het station gerend
Hij was er niet blij mee nee, hij liep nog flink te mopperen (gelukkig niet op mij, meer in het algemeen)quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
met 4 man in de lift wat volgens de baliemeneer niet mocht maar volgens de lift wel, bla bla je had er bij moeten zijnPM mij!
"Ik dacht dat dat befehl ist befehlt gezeik alleen in Duitsland gold"
In de lift stond 4 personen hoor.quote:Op zondag 11 januari 2015 00:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Hij was er niet blij mee nee, hij liep nog flink te mopperen (gelukkig niet op mij, meer in het algemeen)![]()
Zo. Alles is geboekt sinds 0:13. Nu echt slapen enzo.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 23:52 schreef greavy het volgende:
Ik ga zometeen wel m'n tickets voor Luxemburg - Parijs en Parijs - Rotterdam op 11 april kopen. 't Is alweer bijna 11 januari. Hoeft dat morgenochtend ook niet meer![]()
Grappig. Die film was gisteravond op tv.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ja daar had ik gisteren last van. Ik zou met de SLT van Zaandam naar Nieuwerkerk gaan (sowieso al oersaai...) maar toen mocht ik op Sloterdijk er weer uit, via Utrecht, maar daar was een defecte trein dus uiteindelijk ben ik in Gouda maar opgehaald.quote:Op zaterdag 10 januari 2015 05:46 schreef Salatrel het volgende:
Defecte bovenleidingbij woerden voor de mensen die richting uUtrecht willen![]()
![]()
Groeten uit Wiltz
PM mij!
Gouda +1quote:Op zondag 11 januari 2015 13:19 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ja daar had ik gisteren last van. Ik zou met de SLT van Zaandam naar Nieuwerkerk gaan (sowieso al oersaai...) maar toen mocht ik op Sloterdijk er weer uit, via Utrecht, maar daar was een defecte trein dus uiteindelijk ben ik in Gouda maar opgehaald.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Bijna in Luik, dus Nederland schiet alweer op! Zometeen overstappen op d'n Break vanuit een I10-setje met 1x 1e klas en 3x 2e klas![]()
'Ba dum tss'twitter:NS_online twitterde op zondag 11-01-2015 om 17:16:00Hoofddorp-Leiden: versperring is voorbij, het treinverkeer wordt hervat. Een haas bleek het haasje. http://t.co/axyyfI1se0 #HfdLedn reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Fles/Dennis via Amersfoort naar Deventer / Hengelo?quote:Op zondag 11 januari 2015 17:42 schreef greavy het volgende:
Bijna in Luik, dus Nederland schiet alweer op! Zometeen overstappen op d'n Break vanuit een I10-setje met 1x 1e klas en 3x 2e klas![]()
Ik ga via Utrecht, dat is het snelste voor mij ivm de uursdienst vanaf Zutphen. Fles gaat via Den Bosch-Nijmegen.PM mij!
![]()
We zijn aangekomen in en inmiddels vertrokken van Luik. Uiteraard de middenbak van MS80 geconfisqeerd in de trein naar Bressoux, Visé en Gronsveld.![]()
![]()
Het tripje kan misschien wat langer gaan duren...twitter:NS_online twitterde op zondag 11-01-2015 om 18:17:49Eindhoven-Roermond: vertraging en uitval van treinen. Machinist is op onderzoek uit i.v.m. klap tegen trein. http://t.co/axyyfI1se0 #EhvRm reageer retweet
![]()
![]()
De kwaliteit van de reisinformatie is inderdaad weer uitermate kut.
Met +8 uit Maastricht maar niet eens 'sorry voor de vertraging en voor je aansluitingen'![]()
![]()
Hadden we twee jaar geleden toch ook?quote:Op zondag 11 januari 2015 19:16 schreef James1988 het volgende:
De kwaliteit van de reisinformatie is inderdaad weer uitermate kut.
Met +8 uit Maastricht maar niet eens 'sorry voor de vertraging en voor je aansluitingen'![]()
![]()
Ik dacht dat de naamgeving van station waarbij twee plaatsnamen worden gebruikt (Driebergen-Zeist, Heemstede-Aerdenhout) altijd zo was dat de dichtsbijzijnde plaats eerst genoemd werd. Maar bij Veenendaal-De Klomp is dit weer net andersom.
Iemand die hier wat uitleg over kan verstrekken?Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.![]()
Station Gilze-Rijen ligt ook in Rijen, Gilze is 5 km verderop.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:14 schreef SiIk het volgende:
Ik dacht dat de naamgeving van station waarbij twee plaatsnamen worden gebruikt (Driebergen-Zeist, Heemstede-Aerdenhout) altijd zo was dat de dichtsbijzijnde plaats eerst genoemd werd. Maar bij Veenendaal-De Klomp is dit weer net andersom.
Iemand die hier wat uitleg over kan verstrekken?It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Welke zug heb je?quote:Op zondag 11 januari 2015 18:15 schreef dennistd het volgende:
Ik ga via Utrecht, dat is het snelste voor mij ivm de uursdienst vanaf Zutphen. Fles gaat via Den Bosch-Nijmegen.![]()
Overvolle trein. VIRM4 als eerste doorrijdende trein.
Eindhoven, +11. Weert achterblijvers.
Wij (James, Peter en ik) zijn de rest gaan verlaten.![]()
Omstreeks 21.05 uit Utrecht. Nu met +15 uit Eindhoven, dus hoop hem nog te halen. Anders +30PM mij!
Suspicious.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:15 schreef JDude het volgende:
[..]
Station Gilze-Rijen ligt ook in Rijen, Gilze is 5 km verderop.
Hemmen-Dodewaard ligt ook in Dodewaard.
I give up.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Ede-Wageningen snap ik ook niet, Wageningen is nog zo'n 25 minuten met de bus en het station ligt ook gewoon in Ede zelf.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:14 schreef SiIk het volgende:
Iemand die hier wat uitleg over kan verstrekken?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Als jij het bij Lichtenvoorde-Groenlo snapt mag je het mij uit komen leggenquote:Op zondag 11 januari 2015 20:14 schreef SiIk het volgende:
Iemand die hier wat uitleg over kan verstrekken?
quote:Op zondag 11 januari 2015 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ede-Wageningen snap ik ook niet, Wageningen is nog zo'n 25 minuten met de bus en het station ligt ook gewoon in Ede zelf.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Ohh, ik had die van 20:23 met +3 uit Amersfoortquote:Op zondag 11 januari 2015 20:18 schreef dennistd het volgende:
Omstreeks 21.05 uit Utrecht. Nu met +15 uit Eindhoven, dus hoop hem nog te halen. Anders +30![]()
![]()
Kan je terug gaan naar het eind van de 19e eeuw. En historie is gemeen goed in de spoorwereld.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:14 schreef SiIk het volgende:
Iemand die hier wat uitleg over kan verstrekken?
En ohja, ik heb geen idee![]()
![]()
Vroeger had je Kwadijk - Edam. Maar voor Edam moest je overstappen op de tram.quote:Op zondag 11 januari 2015 20:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ede-Wageningen snap ik ook niet, Wageningen is nog zo'n 25 minuten met de bus en het station ligt ook gewoon in Ede zelf.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Crossrail faces the prospect of signal trouble from day one
Crossrail, the South-East's £15bn new rail line, is on course for a humiliating signalling failure when it opens in 2018.
The project chairman, Terry Morgan, confirmed that a "mitigation plan" was being put in place as it grows increasingly likely that signalling on the 73-mile Berkshire-to-Essex link won't work properly. This would mean a reduction of train services from the start.
Crossrail uses a complicated mix of traditional metro signalling and state-of-the-art systems to link trains on the 26 miles of new tracks beneath London to existing major cross-country rail lines.
Engineers and rail experts are struggling to create "interfaces", meaning the trains are unable to smoothly switch from the relatively conventional Metro system to a higher-tech standard once they have left central London. Sources say with only three years to go these problems might not be resolved in time.
The heart of Crossrail is essentially a new underground system, running through notoriously busy Tube stations such as Bond Street and Tottenham Court Road. But Network Rail, the state-backed body in charge of the UK's most important train tracks, is looking to introduce a highly sophisticated signalling system across the railways, which will link with Crossrail.
This incorporates technology similar to GPS, providing pinpoint accuracy on a train's location, so that more than one train can stop and start on any single section of the railway without fear of crashing. The exact positioning means it should also be easier to manage and increase the flow of Crossrail trains into London. Crossrail, Europe's biggest construction project, is initially scheduled to run 24 trains an hour during peak periods, although the plan is to increase this to 30.
But signalling systems are notoriously difficult to get right when even simple lines open. Connecting two very different systems is even trickier and Crossrail directors are developing back-up plans.
"We are planning to have a mitigation programme in place if necessary," Mr Morgan said. "This is one of the technical challenges that Crossrail brings with it."
It is understood that the major issue is to the west of London, once the line passes through Paddington station. Industry sources believe the issue has become more troublesome since Network Rail separately launched its "digital railway" programme last year, which means introducing advanced technology, such as software that accurately forecasts temperature and rainfall across the country's major lines.
A source who has recently worked on Crossrail said: "The most likely scenario is that Crossrail will open with a significantly reduced service." A second source close to the project said: "In the extreme you wouldn't be able to run any trains. Signalling technology in this industry is something that has challenged everybody for a very, very long time."
Overall, Crossrail has been a surprisingly stress-free project, given that it has involved more than 10,000 construction workers across 40 sites.![]()
Klinkt als nogal een partij paniek om weinig. In Nederland sluiten ook allerlei verschillende beveiligingssystemen op elkaar aan. Niet dat dat in een keer werkte, maar het is zeg maar niet nieuw.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
En hetzelfde systeem (ik verwacht ERTMS) aanleggen in de Crossrailtunnels is niet mogelijk, omdat...?
Ik ben bijna thuis trouwens, nog slechts 5 minuten lopen.![]()
![]()
Misschien werkt GPS zo diep onder de grond niet?Moving-block technologie is volgens mij wel nieuw.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:17 schreef Duvel het volgende:
Klinkt als nogal een partij paniek om weinig. In Nederland sluiten ook allerlei verschillende beveiligingssystemen op elkaar aan. Niet dat dat in een keer werkte, maar het is zeg maar niet nieuw.![]()
Ik mag aannemen dat ze daarvoor iets op gevonden hebben, dat is echt wel een van meest kritische puntenquote:Op zondag 11 januari 2015 21:24 schreef Igen het volgende:
Misschien werkt GPS zo diep onder de grond niet?
[..]
Moving-block technologie is volgens mij wel nieuw.
En moving blocks wordt wel gebruikt, maar niet bij zulke grote treinen, eerder bij metro's![]()
ERTMS level 2 werkt o.a. op basis van GPS, maar onder level 1 werkt men met positioneringsbakens. Dat zou ook onder L2 als fallback moeten kunnen werken voor zover ik weet.![]()
Level 3 toch pas? Level 1 slechts als treinbeïnvloeding bij gebruik van lichtseinen, level 2 cab-signalling zonder seinen langs de baan maar met klassieke treindetectie, level 3 moving block.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:34 schreef James1988 het volgende:
ERTMS level 2 werkt o.a. op basis van GPS, maar onder level 1 werkt men met positioneringsbakens. Dat zou ook onder L2 als fallback moeten kunnen werken voor zover ik weet.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2015 21:36:47 ]![]()
Ze hebben het over moeilijkheden met de interfaces tussen beveiligingssystemen. Dan vraag ik mij wel af hoe de aansturing en signalering gaat.![]()
Aldus ERTMS.net heb je gelijkquote:Op zondag 11 januari 2015 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Level 3 toch pas? Level 1 slechts als treinbeïnvloeding bij gebruik van lichtseinen, level 2 cab-signalling zonder seinen langs de baan maar met klassieke treindetectie, level 3 moving block.
Level drie pas moving blocks.![]()
Moving block hoort inderdaad pas bij level 3, maar positiebepaling obv GPS hoort ook bij L2.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Level 3 toch pas? Level 1 slechts als treinbeïnvloeding bij gebruik van lichtseinen, level 2 cab-signalling zonder seinen langs de baan maar met klassieke treindetectie, level 3 moving block.![]()
Maar het gaat hier expliciet om moving block.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Moving block hoort inderdaad pas bij level 3, maar positiebepaling obv GPS hoort ook bij L2.![]()
Zeggen ze niets over, gaat allemaal via Eurobalise..quote:Op zondag 11 januari 2015 21:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Moving block hoort inderdaad pas bij level 3, maar positiebepaling obv GPS hoort ook bij L2.
http://www.ertms.net/?page_id=42![]()
30 per uur..quote:Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef James1988 het volgende:
Willen ze moving blocks in die tunnels? Hoeveel willen ze er wel niet doorheen gaan sturen dan?![]()
Hmm ja, maar dat is ook bij L3 nog zo.quote:Op zondag 11 januari 2015 21:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeggen ze niets over, gaat allemaal via Eurobalise..
http://www.ertms.net/?page_id=42Aardig wat. Voor Thameslink (24 tpu) wil men geloof ik ERTMS gebruiken maar ik kan me voorstellen dat dat bij 30 niet meer kan.quote:
CBTC-systemen zijn dan beter geschikt, een handover naar ERTMS is voor zover ik weet nog nooit gemaakt omdat CBTC-netwerken meestal geïsoleerd zijn van de rest.
Maargoed, een RBC-handover terwijl een trein 300 rijdt bestond ook nog niet.![]()
![]()
De RER in Parijs heeft toch een systeem waarbij treinen bijna bumper aan bumper de stations kunnen binnenrijden? Is dat niet toepasbaar in Londen of voelen de Britten zich nog altijd te goed voor Franse uitvindingen zoals de kilometer?![]()
Nouja, het gaat ook niet echt over of het systeem werkt. Maar meer of de systemen met elkaar kunnen praten..![]()
Ja, precies. Integratie van systemen is altijd lastig, ongeacht de technologie of specificaties. Een CRM-systeem van SAP laten praten met de agenda van Outlook is ook best wel lastig.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef b2py het volgende:
Nouja, het gaat ook niet echt over of het systeem werkt. Maar meer of de systemen met elkaar kunnen praten..![]()
De systemen hoeven niet met elkaar te praten. Daar heb je een interface voor en de software in de trein zorgt voor het overschakelen.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:14 schreef b2py het volgende:
Nouja, het gaat ook niet echt over of het systeem werkt. Maar meer of de systemen met elkaar kunnen praten..Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
In dit geval is het toch iets makkelijker. Ik snap wel wat je bedoelt maar ik denk dat er te moeilijk over nagedacht wordt. Dit gezeik hebben we met de STM's allemaal al gehad en nu gaan ze het wiel opnieuw uitvinden.quote:Op zondag 11 januari 2015 22:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, precies. Integratie van systemen is altijd lastig, ongeacht de technologie of specificaties. Een CRM-systeem van SAP laten praten met de agenda van Outlook is ook best wel lastig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: