ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (en Brabant ) Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op donderdag 8 januari 2015 17:49 schreef KomtTijd... het volgende: Als ze moeilijk doen over negatief saldo, Dan stuur je ze toch gewoon een factuur van 7,50 voor het terugkopen van je chipkaart?
Mja. ik heb dus voor die kaart met negatief saldo al eens geld teruggevraagd omdat ik destijds op een andere kaart reisde. Nooit meer wat over gehoord helaas
Sein- en overwegstoring tussen Almelo en Hengelo. Ik wil wedden dat er in de eerste lijnbus naar Hengelo (waar ik nu in zit) meer dan de 86 reizigers zitten dan er op het bordje staan
Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef boriq het volgende: Sein- en overwegstoring tussen Almelo en Hengelo. Ik wil wedden dat er in de eerste lijnbus naar Hengelo (waar ik nu in zit) meer dan de 86 reizigers zitten dan er op het bordje staan
Op donderdag 8 januari 2015 18:03 schreef boriq het volgende: Sein- en overwegstoring tussen Almelo en Hengelo. Ik wil wedden dat er in de eerste lijnbus naar Hengelo (waar ik nu in zit) meer dan de 86 reizigers zitten dan er op het bordje staan
Jammer dat het niet wat later is: tegenwoordig rijdt lijn 51 na 19u alleen tussen Almelo en Borne, en wordt tussen Borne en Hengelo als lijn 50 (via Stroom Esch/Bornse Maten) gereden. En met een Optare...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Jammer dat het niet wat later is: tegenwoordig rijdt lijn 51 na 19u alleen tussen Almelo en Borne, en wordt tussen Borne en Hengelo als lijn 50 (via Stroom Esch/Bornse Maten) gereden. En met een Optare...
Ik had er geen last van trouwens. Nou ja, weinig. We moesten wel stapvoets langs Borne.
Op donderdag 8 januari 2015 20:20 schreef Nattekat het volgende: Er reed vanmiddag een prachtig bekladde ICM Schiphol binnen, met de sop er nog op. Doen ze goed
Maar goed, vanaf begin februari gaat het DD-AR weer flink verschuiven. Bijna alle beschikbare stammetjes gaan nu de stopper tussen Utrecht en Zwolle in.
Het wagenpark van de NS wordt al weer een beetje uitgedund, want er gaan V'tjes terzijde vanwege het verlopen van de revisietermijn en de beurt die er op volgde.
In 2016 is het over en uit voor Plan V, want dan wordt ORBIT waarschijnlijk ingevoerd bij de NS. Dit is een systeem dat waarschuwt voor het te snel afrijden op een rood sein. Het is nu nog in de testfase.
Ook zal Routelint eindelijk eens uitgerold gaan worden.
Op donderdag 8 januari 2015 23:29 schreef Peterselieman het volgende: Maar goed, vanaf begin februari gaat het DD-AR weer flink verschuiven. Bijna alle beschikbare stammetjes gaan nu de stopper tussen Utrecht en Zwolle in.
mooi, die hebben hun verwennerij met DDZ wel gehad
Op donderdag 8 januari 2015 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Eensch maar ik gok wel dat ze het grootste gedeelte van de dag met 2 stammen per trein moeten rijden.
Op donderdag 8 januari 2015 23:45 schreef DeaDLocK2K het volgende: Eensch maar ik gok wel dat ze het grootste gedeelte van de dag met 2 stammen per trein moeten rijden.
Dat valt wel mee, als 1 DDZ kan, dan kan 1 DDAR ook prima
1 DD-AR3 was vroeger in de spits al zoveel te weinig dat er versterkingssneltreinen reden tussen Utrecht en Zwolle die in Harderwijk en Nunspeetkutspleet stopten, 20 jaar geleden.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op donderdag 8 januari 2015 23:59 schreef DeaDLocK2K het volgende: 1 DD-AR3 was vroeger in de spits al zoveel te weinig dat er versterkingssneltreinen reden tussen Utrecht en Zwolle die in Harderwijk en Nunspeetkutspleet stopten, 20 jaar geleden.
Ja in de spits kan ik me dat wel voorstellen, erbuiten niet..
Op donderdag 8 januari 2015 18:20 schreef boriq het volgende: Dader is de 444, wordt as we speak afgesleept ri. Hengelo door minimaal één ICM Exacte tijden leken me hier niet nodig
Een treinstel afslepen met een ander treinstel? Ik dacht daarvoor die langeerlocs waren zoals bijvoorbeeld die twee groene van Nedtrain? die in Zwolle staan. Waarvoor zij die eigenlijk?
Voor vervoer rond de werkplaatsen. Er zijn wel afsleeplocs, dat zijn 6400'en van DB Schenker. Maar de dichtbijzijnde staan in Amersfoort en Arnhem, dus een treinstel laten slepen gaat een stuk sneller
Als er op de baan iets naar de klote gaat, dan wordt er het eerste het beste treinstel of locomotief gepakt die het gestrande voertuig kan wegslepen. De infrabeheerder heeft het recht om dat voertuig dan te vorderen van de vervoerder, om zo de baan weer zo snel mogelijk vrij te krijgen.
Een paar jaar geleden leverde dat wat problemen op in België: de Noorderkempenshuttle (toen nog gereden met 2xM6 - loc - 2xM6) was vanwege een defect tot stilstand gekomen in de spanningssluis bij Luchtbal. Het dichtstbijzijnde voertuig dat die combinatie kon afslepen was een goederentrein van SNCF Fret, maar de machinist van dat ding weigerde om het voertuig af te staan omdat hij bang was dat hij dan problemen zou krijgen met z'n baas. Men heeft eerst een hartig woordje met de Fransen moeten spreken voordat de machinist zover overtuigd was dat hij zijn medewerking verleende...
Op vrijdag 9 januari 2015 07:35 schreef Dr_Flash het volgende: Intercity naar Enschede is keurig op tijd vertrokken. Laatste dagje @klus alweer. En ik heb er gewoon zin in
Ik heb de trein van 17:15 uit Enschede naar het westen, jij?
nee vroeger. Half uurtje eerder denk. Als ik op tijd weg kan Iedereen weet dat ik voor het laatst ben dus ik krijg nog even ALLE problemen, schijnproblemen en gebruikersdomheid op mijn nek nu.
Op vrijdag 9 januari 2015 10:19 schreef Dr_Flash het volgende: nee vroeger. Half uurtje eerder denk. Als ik op tijd weg kan Iedereen weet dat ik voor het laatst ben dus ik krijg nog even ALLE problemen, schijnproblemen en gebruikersdomheid op mijn nek nu.
het is je laatste dag, tuurlijk kan je dan eerder weg..
Op vrijdag 9 januari 2015 10:19 schreef Dr_Flash het volgende: nee vroeger. Half uurtje eerder denk. Als ik op tijd weg kan Iedereen weet dat ik voor het laatst ben dus ik krijg nog even ALLE problemen, schijnproblemen en gebruikersdomheid op mijn nek nu.
Op vrijdag 9 januari 2015 01:44 schreef dennistd het volgende: Voor vervoer rond de werkplaatsen. Er zijn wel afsleeplocs, dat zijn 6400'en van DB Schenker. Maar de dichtbijzijnde staan in Amersfoort en Arnhem, dus een treinstel laten slepen gaat een stuk sneller
Hoe bedoel je? Er is opzich niet zoiets als aanzetten. Je hebt rijweerstanden en daar moet je zo snel mogelijk uit. Dus weg met die seriële schakelingen en snel in de P'tjes.
Die konden in de jaren '90 nog mooi open, zelfs mét de centrale deurvergendeling. Dat heeft me al heel wat keren van flauwvallen gered tijdens een hittegolf.