je grootste risico's lijken me te zitten in je onervarenheid met de bakkerswereld. hopelijk wordt dat genoeg gecompenseerd door vastberadenheid en liefde voor het productquote:Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind al dat enthousiasme van andere mensen erg bemoedigend. Vooral omdat ik het zelf allemaal nogal eng vind en het op 1001 manieren helemaal mis zie gaan.Ik denk niet dat dat heel realistisch van mij is, maar ik ben geen geboren ondernemer, ik neig heel erg naar kiezen voor veiligheid, in elk geval op financieel gebied.
jullie zouden voor mij een reden te zijn om weer eens naar een zaak te gaan waar 'bakker' op staat. de gemiddelde bakkerswinkel doet precies wat jij daar zegt - en wat niet veel afwijkt van wat de supermarkt heeft te bieden. hebben ze zichzelf aangedaan. en ze zullen eraan ten onder gaan imo.quote:Op zondag 18 januari 2015 22:09 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat wij eigenlijk nogal buiten de bakkerswereld opereren. Wij kunnen bijvoorbeeld niet inkopen bij de gewone bakkersgroothandels, want die hebben alleen maar premixen (ja, echt!). Kan me wel voorstellen dat de gevestigde bakkersorde ons met argusogen gadeslaat als vreemde eenden in de bijt. Of zou dat overdreven gedacht zijn? Gezien de fotosessie van de week...
Kiezen voor veiligheid is een heel goede eigenschap voor een ondernemer. De grootste schreeuwers lijken het wel allemaal fantastisch te doen maar vaak zijn het de grootste falers.quote:Op zondag 18 januari 2015 21:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik vind al dat enthousiasme van andere mensen erg bemoedigend. Vooral omdat ik het zelf allemaal nogal eng vind en het op 1001 manieren helemaal mis zie gaan.Ik denk niet dat dat heel realistisch van mij is, maar ik ben geen geboren ondernemer, ik neig heel erg naar kiezen voor veiligheid, in elk geval op financieel gebied.
mja als het je brood is (:X) dan wil je wel een zo constant mogelijke kwaliteit / kwantiteit kunnen outputten. nu zou ik denken dat als je op een gegeven moment op wat grotere schaal een werkproces hebt, dat de factoren constanter worden (temperatuur, cultuursamenstelling etc) en je resultaat daarmee ook. logistiek hebben die mixen natuurlijk voordelen, en komend vanuit een situatie waarin iedereen 'gewoon' brood bakt kun je er wel een voordeel mee doen - argumenten als 'brood blijft langer goed' is natuurlijk ook wel een verkoper. alleen is het echte brood inmiddels steeds lastiger te krijgen en zie je ook steeds meer een vraag naar biologisch / 'natuurlijk'. los van dit alles vind ik dat je je als bakker kapot moet schamen als je enkel premixen verkoopt, wat een schijtlijster zonder smaak ben je danquote:Op zondag 18 januari 2015 22:22 schreef Isegrim het volgende:
Veel bakkers houden het hoofd ook niet meer zo makkelijk boven water. Menno schreef jaren geleden al dat je als bakker meerwaarde moet bieden als je bestaansrecht wilt behouden. Als je biedt wat de supermarkt ook biedt, waarom zou iemand dan bij jou komen?
Maar het lijkt alsof men het gemak van industrieproducten maar moeilijk los kan laten. Losmiddelen, broodverbetermiddel, premixen... Het zal het vast allemaal veel makkelijker, maar vooral ook voorspelbaarder maken. Bij ons kan het gerust gebeuren dat er broden mislukken. Desem is nou eenmaal een natuurproduct en er zijn zoveel factoren die meespelen. De uitkomst blijft altijd een beetje spannend. Maar dat is ook juist leuk ervan.
Leukquote:Op maandag 19 januari 2015 12:06 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat we vanavond of morgen een Kickstarter-campagne gaan opzetten.
Top! Ga je er ook wat leuks in zetten voor de ver weg fok!ers?quote:Op maandag 19 januari 2015 12:06 schreef Isegrim het volgende:
Misschien per post een broodbakpakket? Desem, rijsmandje, deegschraper etc?quote:Op maandag 19 januari 2015 12:37 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Top! Ga je er ook wat leuks in zetten voor de ver weg fok!ers?
Jup, we moeten 'm nog aanmakenquote:Op maandag 19 januari 2015 13:43 schreef fietsenmaker11 het volgende:
Ik krijg nog een link naar kickstarter, right ?
Bij indiegogo ook geen ideal, wel paypalquote:Op maandag 19 januari 2015 16:47 schreef Isegrim het volgende:
Kun je bij Kickstarter enkel met creditcard betalen? Geen iDeal ofzo? Ik was zo ver nog niet. Valt wel een mouw aan te passen, maar echt handig is het ook weer niet. Ik heb wel een CC, maar als alle funders dat ook moeten hebben is dat inderdaad wat onpraktisch. Kan het zo gauw ff niet vinden.
Toppiequote:Op maandag 19 januari 2015 17:05 schreef Isegrim het volgende:
Een meevaller vandaag.De buurman die naast de bakkerij woont, is schilder. Hij wil gratis plafond en wanden spuiten met de spuitmachine.
Ook wil hij voor een heel zacht prijsje het plafond dichtzetten.
Meldt even als ie er staat?quote:Op maandag 19 januari 2015 12:06 schreef Isegrim het volgende:
Dat is ook wel leuk ja! Mijn desem is heengegaan in vredequote:Op maandag 19 januari 2015 12:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Misschien per post een broodbakpakket? Desem, rijsmandje, deegschraper etc?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |