Nouja het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt, wat is er mis mee als iemand van geslacht wil veranderen ookal is 'ie niet transgender?quote:Op maandag 12 januari 2015 19:46 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Ik denk dat zo'n genderpsycholoog er wel doorheen kan prikken ja, maar daar is hij ook voor, toch?
What? Als je per se ongelukkig(er) wilt worden, zijn er makkelijker manieren, hoor...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:51 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Nouja het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt, wat is er mis mee als iemand van geslacht wil veranderen ookal is 'ie niet transgender?
Maar wie zegt dat dat het geval is, is het ook niet een vorm van sociale druk om je per se een vrouw te moeten voelen om een vrouw te worden. Waarom zou ik niet gewoon een vrouw mogen worden als ik dat wil?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:04 schreef wonderer het volgende:
[..]
What? Als je per se ongelukkig(er) wilt worden, zijn er makkelijker manieren, hoor...
Waarom zou je een vrouw willen worden als je je geen vrouw voelt? Ik begrijp het niet... dit is naar de situatie toewerken waar transgender personen met dezelfde behandeling juist uit willen komen...quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:15 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat dat het geval is, is het ook niet een vorm van sociale druk om je per se een vrouw te moeten voelen om een vrouw te worden. Waarom zou ik niet gewoon een vrouw mogen worden als ik dat wil?
Serieuze vraag.
Ik vind het moeilijk om precies uit te leggen waarom ik een vrouw zou willen zijn. Je laatste zin begrijp ik niet helemaal, welke situatie bedoel je precies?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Waarom zou je een vrouw willen worden als je je geen vrouw voelt? Ik begrijp het niet... dit is naar de situatie toewerken waar transgender personen met dezelfde behandeling juist uit willen komen...
Maar waarom zou je dat doen dan? Dat levert echt alleen maar meer problemen op dan dat het problemen oplost.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 13:51 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Nouja het ligt er maar net aan hoe je er naar kijkt, wat is er mis mee als iemand van geslacht wil veranderen ookal is 'ie niet transgender?
Het gaat niet alleen om vrouwenkleding maar ook om je gedragen als vrouw en de dingen die daarbij komen kijken. En alhoewel ik niet het gevoel heb dat ik een vrouw ''hoor'' te zijn denk ik dat het me goed af zal gaan als vrouw. Wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 14:49 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Maar waarom zou je dat doen dan? Dat levert echt alleen maar meer problemen op dan dat het problemen oplost.
Serieus, als je jezelf geen vrouw voelt, dan moet je niet van uiterlijk geslacht veranderen. Als jij het geil vindt om vrouwenkleding aan te doen, dan moet je dat vooral doen, maar ga niet van geslacht veranderen als je je geen vrouw voelt.
Je kunt jezelf ook kleden als vrouw en doen alsof je een vrouw bent als je een man bent. Het traject van een geslachtsverandering lijkt me echt enorm zwaar, en als je niet het gevoel hebt dat je een vrouw 'hoort' te zijn dan denk ik dat het je psychologisch meer slechts dan goeds oplevert.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:15 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om vrouwenkleding maar ook om je gedragen als vrouw en de dingen die daarbij komen kijken. En alhoewel ik niet het gevoel heb dat ik een vrouw ''hoor'' te zijn denk ik dat het me goed af zal gaan als vrouw. Wat is daar mis mee?
waarom kun jij je niet gewoon gedragen en kleden als vrouw terwijl je je geslacht niet veranderd?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:15 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om vrouwenkleding maar ook om je gedragen als vrouw en de dingen die daarbij komen kijken. En alhoewel ik niet het gevoel heb dat ik een vrouw ''hoor'' te zijn denk ik dat het me goed af zal gaan als vrouw. Wat is daar mis mee?
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 15:34 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Je kunt jezelf ook kleden als vrouw en doen alsof je een vrouw bent als je een man bent. Het traject van een geslachtsverandering lijkt me echt enorm zwaar, en als je niet het gevoel hebt dat je een vrouw 'hoort' te zijn dan denk ik dat het je psychologisch meer slechts dan goeds oplevert.
Tja dat is nogal net-niet vind je niet? Een beetje als een autosimulatie i.p.v. echt autorijden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 16:25 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom kun jij je niet gewoon gedragen en kleden als vrouw terwijl je je geslacht niet veranderd?
Dan ben je gewoon genderfluid of zoiets
Alleen het feit dat je denkt dat het net autorijden is, toont dat je er eigenlijk weinig van snaptquote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:23 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
[..]
Tja dat is nogal net-niet vind je niet? Een beetje als een autosimulatie i.p.v. echt autorijden.
Dat besef ik me en dat maakt me niet uit.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:05 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Alleen het feit dat je denkt dat het net autorijden is, toont dat je er eigenlijk weinig van snapt. Een geslachtsverandering is meestal een 'eenrichting weg'. Je veranderingen kunnen niet (of in ieder geval moeilijk) ongedaan worden gemaakt.
waarom is dat net-niet?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:23 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
[..]
Tja dat is nogal net-niet vind je niet? Een beetje als een autosimulatie i.p.v. echt autorijden.
Nouja het meest duidelijke verschil tussen je gedragen als vrouw en een vrouw zijn is natuurlijk het hebben van een vagina. En welke gedragingen van een vrouw heb ik wel en welke niet?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:58 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom is dat net-niet?
Als dat is wat jij bent? Iemand met de geslachtskenmerken van een man die bepaalde gedragingen van vrouwen tof vind en zelf ook heeft (ik zeg expres bepaalde, omdat ik denk dat je beeld van een vrouwen-leven vrij beperkt is)
Je mag dit doen hoor, maar dit valt dus puur onder het catagorie 'cosmetisch'. Dit mag je lekker zelf uit je eigen zak betalen, zodat je het maar even weet als je dit wilt doorzetten.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:55 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Dat besef ik me en dat maakt me niet uit.
Dat maakt niet uit maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die van geslacht veranderen, gewoon omdat ze het willen?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:30 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Je mag dit doen hoor, maar dit valt dus puur onder het catagorie 'cosmetisch'. Dit mag je lekker zelf uit je eigen zak betalen, zodat je het maar even weet als je dit wilt doorzetten.
Het zullen er niet veel zijn vandaar mijn antwoord, althans ze denken het voor een tijdje en realiseren dat het niet voor hen weggelegd is. Je mag het van mij doen en dat is je goed recht. Ik zal je er niet minder om behandelen, maar weet dat als het niet bij je past het uiteindelijk meer ellende zal voortbrengen, dan de (tijdelijke) vreugde die je er uit zult halen (als je er dan uberhaupt blij van wordt).quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:31 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die van geslacht veranderen, gewoon omdat ze het willen?
Maar waarom denken mensen dat je er haast per definitie niet gewoon echt gelukkiger van kan worden? Ik kon namelijk niet een zelfde geval vinden op internet, dus ook niet iemand die daar minder gelukkig om is geworden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:34 schreef qwerty789 het volgende:
[..]
Het zullen er niet veel zijn vandaar mijn antwoord, althans ze denken het voor een tijdje en realiseren dat het niet voor hen weggelegd is. Je mag het van mij doen en dat is je goed recht. Ik zal je er niet minder om behandelen, maar weet dat als het niet bij je past het uiteindelijk meer ellende zal voortbrengen, dan de (tijdelijke) vreugde die je er uit zult halen (als je er dan uberhaupt blij van wordt).
Waarom niet, wat is het probleem als iemand dat gewoon wil?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:52 schreef rhubarbje het volgende:
Ik gok dat er geen andere gevallen zijn omdat dit soort ingrijpende operaties niet gedaan worden bij mensen die niet zeg maar met het verkeerde geslacht geboren zijn. Ook niet omdat je dat nou eenmaal graag wil/op cosmetische basis?
Nou dat zijn mensen die achteraf toch nog zelfmoord plegen geloof het of niet. Anyway er zijn genoeg voorbeelden hier van. Hier heb je alvast een linkje http://www.sexchangeregret.com/wwwsexchangeregretcom . Er is genoeg te vinden zolang je er zelf naar zoekt, dat geldt voor zowel positieve als negatieve ervaringen. Dit is bijv. een informatieve site over het process NWFS http://ai.eecs.umich.edu/people/conway/TS/SRS.html .quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:42 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Maar waarom denken mensen dat je er haast per definitie niet gewoon echt gelukkiger van kan worden? Ik kon namelijk niet een zelfde geval vinden op internet, dus ook niet iemand die daar minder gelukkig om is geworden.
By all means, meld je aan bij het gender team en ga de molen in. Of betaal het uit eigen zak, dat mag ook. Ik denk alleen echt dat je het onderschat.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 20:58 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Waarom niet, wat is het probleem als iemand dat gewoon wil?
Ik heb geen islamitische sociale kring, mijn familie is alleen moslim maar buiten familie ga ik met vrijwel geen moslims om.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:06 schreef SuperFood het volgende:
transgender en een moslim sociale kring - dat gaat niet samen denk ik. sterkte
Tja als het een fase zou zijn waarom heb ik die gevoelens dan al bijna twee jaar?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:04 schreef Mika-Mika het volgende:
Ts is dit niet gewoon even fase dat je wilt veranderen van geslacht?
Kan toch? Zoiets kan best lang aanhouden, als het een fase is.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:38 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Tja als het een fase zou zijn waarom heb ik die gevoelens dan al bijna twee jaar?
Hoe kan je er achter komen of het een fase is? Heb je zelf een fase doorgemaakt waarin je bepaalde gevoelens had die je nu helemaal niet meer hebt? Ben je zelf eigenlijk een man of vrouw?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:40 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Kan toch? Zoiets kan best lang aanhouden, als het een fase is.
Niet denk ik in zoverre ik weet, ja heb er een gekend. altijd erg vrouwelijk geweest, deed ook verkleden en zo, en kreeg het toen ineens te pakken om een vrouw te worden, was toen nog wat jonger en toen na mate hij wat ouder werd, trok dat vrij snel weg. Nog steeds zover ik weet is die nog steeds op en top vrouwelijk, en daar blijft het verder bij.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:20 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Hoe kan je er achter komen of het een fase is? Heb je zelf een fase doorgemaakt waarin je bepaalde gevoelens had die je nu helemaal niet meer hebt? Ben je zelf eigenlijk een man of vrouw?
Hoe vrouwelijk is ''op en top vrouwelijk'' en alleen qua uiterlijk of ook gedragingen en heeft die helemaal geen transgendergevoelens meer? Is die trouwens homo?quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:28 schreef Mika-Mika het volgende:
[..]
Niet denk ik in zoverre ik weet, ja heb er een gekend. altijd erg vrouwelijk geweest, deed ook verkleden en zo, en kreeg het toen ineens te pakken om een vrouw te worden, was toen nog wat jonger en toen na mate hij wat ouder werd, trok dat vrij snel weg. Nog steeds zover ik weet is die nog steeds op en top vrouwelijk, en daar blijft het verder bij.
Zoals ik het zeg. De hele handel, uiterlijk en gedrag, en werd op het laatst een echte diva laat ik het daarbij houden. Homo? Zou kunnen kreeg op dat vlak er geen hoogte vanquote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:39 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Hoe vrouwelijk is ''op en top vrouwelijk'' en alleen qua uiterlijk of ook gedragingen en heeft die helemaal geen transgendergevoelens meer? Is die trouwens homo?
"wachten tot je ouder bent" is wel het laatste advies dat je een transgender persoon wilt geven. Hoe langer je wacht met actie ondernemen, hoe meer je lichaam verandert in iets wat je (waarschijnlijk) niet wilt en hoe moeilijker is om dat weer aan te passen.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:45 schreef PoisonPrince het volgende:
Ts, als je 10 tot 15 jaar wacht aangezien je nog aardig jong bent zou je als mtf misschien als vrouw genetische kinderen kunnen krijgen.
Dat doe ik liever niet aangezien hoe eerder je begint met je transitie hoe vrouwelijker je kan worden.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:45 schreef PoisonPrince het volgende:
Ts, als je 10 tot 15 jaar wacht aangezien je nog aardig jong bent zou je als mtf misschien als vrouw genetische kinderen kunnen krijgen.
Inderdaad. Ik denk dat zo'n genderteam iemand die er ongelukkig van zou worden er wel uit zou pikken (zelf geen ervaring mee). Ik neem aan dat tijdens het lange traject TS wel door de mand zou vallen als het hem echt ongelukkig zou maken.quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
"wachten tot je ouder bent" is wel het laatste advies dat je een transgender persoon wilt geven. Hoe langer je wacht met actie ondernemen, hoe meer je lichaam verandert in iets wat je (waarschijnlijk) niet wilt en hoe moeilijker is om dat weer aan te passen.
Doorverwijzen naar een genderteam kan altijd. Dan kunnen ze daar besluiten wat er moet gaan gebeuren.
Dat klop maar op het vlak van biotechnologie gaat het relatief snel veranderen met technologieën zoals het printen van organen/botten. En daarnaast zijn ze nu ook bezig met gameten maken uit huidcellen. Dus ja mannen zouden technisch gezien ook 'moeder' kunnen zijn. (Bij muizen hebben ze al nakomelingen gemaakt uit alleen mannetjes.)quote:Op woensdag 14 januari 2015 00:05 schreef wonderer het volgende:
[..]
"wachten tot je ouder bent" is wel het laatste advies dat je een transgender persoon wilt geven. Hoe langer je wacht met actie ondernemen, hoe meer je lichaam verandert in iets wat je (waarschijnlijk) niet wilt en hoe moeilijker is om dat weer aan te passen.
Doorverwijzen naar een genderteam kan altijd. Dan kunnen ze daar besluiten wat er moet gaan gebeuren.
Technisch gezien zou je het met een vrouw in een mannelijk lichaam doen. Dit klinkt hard, maar het is eenmaal zo. Persoonlijk ben je dan ook een vrouw als je die operatie bent ondergaan wat mij betreft. Het komt er gewoon op neer dat dit altijd per persoon zal verschillen. Ik denk dat de acceptatie onder mannen dan niet geweldig hoog zal zijn als ze er achterkomen. Maar laat je er niet van afschrikken als het voor jou is, dan zul je er wel een stuk gelukkiger van worden, althans dat denk ik.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 23:39 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Hoe vrouwelijk is ''op en top vrouwelijk'' en alleen qua uiterlijk of ook gedragingen en heeft die helemaal geen transgendergevoelens meer? Is die trouwens homo?
Pagina 2-6 overgeslagen dus misschien is dit al gepost, if so sorry:quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:54 schreef C.Carrera het volgende:
[..]
Ik vind het moeilijk om iemand die ik niet ken face-to-face hierover te vertellen en heb er bovendien geen zin in dat de psycholoog in kwestie tijdens het kerstdiner halfdronken dit aan anderen verteld..
Ik wist niet dat er een topic hierover was, ik zal daar ook wel even dit verhaal posten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |