De conclusies die iemand uit een heilig boek trekt, zijn persoonlijk. Er zijn ook binnen het christendom tal van stromingen die de Bijbel steeds weer anders uitleggen. Laten we niet één waarheid opdringen, maar de waarheid die mensen opdraagt om ongelovigen uit te moorden, gewoon verbannen naar het gesticht.quote:
Ik dacht dat zo ongeveer de helft van alle moskeeën in Europa al plat lagen, gezien het constante gejank over veiligheid. Ondertussen is er alleen in Zweden een brandje en zijn we 12 slachtoffers van de religie van vrede verder. Apart toch...quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:22 schreef DeJori het volgende:
Het is wel rustig met tegenacties he? Geen moskeeën aangevallen oid?
Wraakacties. Ben ik niet voor hoor, absoluut niet. Vind het juist een teken van beschaving dat er zo op wordt gereageerd als nu gebeurd.quote:
voor zover ik weet werd psychiatrische opsluiting in de sovjet unie niet zo massaal gebruikt als jij hier suggereert....quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Iemand die naar Syrië gaat, of is geweest, opsluiten omdat zijn motivatie een waandenkbeeld is, is toch heel wat anders dan alle gelovigen oppakken? Is er iets in mijn post dat ook maar zou suggereren dat we alle gelovigen moeten bestrijden?
Je trekt een zwaar overdreven conclusie.
Dan zou die 'omgeving' waarin zij zich bewegen deze gasten moeten aangeven. Een nobele taak voor met name de moslimgemeenschap lijkt me.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:21 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Tsja, geloven in een opperwezen lijkt me niet heel normaal, het zijn gewoon sprookjes. Maar niet alle gekken zitten vast, het kan geen enkel kwaad als je in God gelooft. Dat moeten we vooral zo laten.
Maar als je gaat raaskallen dat Allah jou gebiedt om ongelovigen te vermoorden en de rare wetten uit het vreemde boekje in te voeren, dan ben je een gevaar voor jezelf en je omgeving. Dan moet je opgesloten en genezen worden. Een normale gelovige wil anderen namelijk niet vermoorden.
Het is de realiteit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Tuurlijk publiceren ze de sensationeelste foto die ze hebben. Het blijft wel de telegraaf hè
quote:Update 09:20
Er zou geschoten zijn met AK-47's. Eén van de agenten is er slecht aan toe. RTL Nieuws schrijft dat de schietpartij volgens de Franse politie geen verband heeft met de aanslagen van gisteren.
http://www.powned.tv/nieu(...)rtij_bij_parijs.html
That's the problem wat ik aangaf. Deze gasten bewegen zich daar buiten omdat ze daar niet welkom zijn.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan zou die 'omgeving' waarin zij zich bewegen deze gasten moeten aangeven. Een nobele taak voor met name de moslimgemeenschap lijkt me.
Je ziet toch vaak dat de gematigden in die groepen de extremisten op 1 of andere manier de hand boven het hoofd houden, faciliteren of in ieder geval niet verlinken aangezien het nog steeds leden van hun eigen subgroep zijn (althans zo wordt dat gezien).quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dan zou die 'omgeving' waarin zij zich bewegen deze gasten moeten aangeven. Een nobele taak voor met name de moslimgemeenschap lijkt me.
Laten we hopen dat dat zo blijft. Nergens voor nodig om anderen dan de daders verantwoordelijk te houdenquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:22 schreef DeJori het volgende:
Het is wel rustig met tegenacties he? Geen moskeeën aangevallen oid?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:25 schreef Wespensteek het volgende:
"Rot toch op" is voor meerdere uitleg vatbaar en hoeft zeker niet te betekenen dat hij ze wil uitzetten of ze moeten verdwijnen.
Ik suggereer dit voor een groep die overduidelijk niet voor rede vatbaar is, en een gevaar vormt voor zichzelf en ons. Wat ik voorstel lijkt me helemaal niet zo vreemd. Ze vinden dat wij, die niet geloven in hun god op de manier zoals zij dat doen, dood moeten. Die mensen wil je dus opsluiten, want die zijn niet helemaal in orde.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:26 schreef meth1745 het volgende:
[..]
voor zover ik weet werd psychiatrische opsluiting in de sovjet unie niet zo massaal gebruikt als jij hier suggereert....
Nou die zijn massaal op de trein gezet hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:26 schreef meth1745 het volgende:
[..]
voor zover ik weet werd psychiatrische opsluiting in de sovjet unie niet zo massaal gebruikt als jij hier suggereert....
Omdat ze allemaal wel graag populair meedoen, maar niet genoeg ballen hebben om écht een statement te maken.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Schijnbaar hebben de terroristen hun zin en zwicht de media want ik zie nergens de spotprent?
Inderdaad. Had alleen van die Fransen verwacht dat er nu een stuk of wat moskeeën afgefikt zouden worden.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dat zo blijft. Nergens voor nodig om anderen dan de daders verantwoordelijk te houden
Want dit is een aanvaarde diagnose in de psychiatrie? Onder welke rubriek van DSM-IV valt het?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:29 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik suggereer dit voor een groep die overduidelijk niet voor rede vatbaar is, en een gevaar vormt voor zichzelf en ons. Wat ik voorstel lijkt me helemaal niet zo vreemd. Ze vinden dat wij, die niet geloven in hun god op de manier zoals zij dat doen, dood moeten. Die mensen wil je dus opsluiten, want die zijn niet helemaal in orde.
Wat zou jij voorstellen? Je hebt een criterium om ze eens grondig te laten onderzoeken (naar Syrië gaan of er zijn geweest), en je kunt ze onschadelijk maken en mogelijk genezen.
Uitzetten? Waar moet hij dan thee met ze drinken?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:25 schreef Wespensteek het volgende:
"Rot toch op" is voor meerdere uitleg vatbaar en hoeft zeker niet te betekenen dat hij ze wil uitzetten of ze moeten verdwijnen.
Zodra ze de grens met Turkije zijn overgestoken kunnen ze ongemerkt door naar Nederland rijden.quote:
Hij keek herhalingen van Peter R de Vries.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgsn de NOS heeft de jongste verdachte zich gemeld met een alibi. Is deze al bevestigd ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |