quote:Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef hans1985 het volgende:
Mmm atmoz heeft weer wat leuks erbij, ziet er nice uit. Alleen beetje teveel bosch blauw hier.
Dat kan natuurlijk niet...
heb slagmoeraanzetter binnen...
mooit apparaat maar die m-box van makita...
Wat een drama. kunstof is niet dik genoeg, slagmoeraanzetter ligt er half los in. dus als ik de kist op til vliegt dat ding binnenin alle kanten op. BTI heeft ivm makita dus echt mooie systainers.
Toch hou ik de box want de slagmoeraanzetter was niet compleet...
ff vraagje hier. op de slagmoeraanzetter zit een 1/2 aansluiting.
in die aansluiting zit een rond gaatje. Ik dacht, das kut, geen palletje zodat de dop blijft klemmen.
Maar drukte er een kop op en die bleef zitten. Nu zit voorop een uitsparing waarin een zwart ringetje/oring zit die 2 mm open is.
Is dat makita's nieuwe aansluit mechanisme?
Maar goed. ik heb 2 weken geleden mooie proxon ratelset gekocht. dan kan ik die doppen gebruiken maar dit machientje slaat met 280 NM. das dus niet leuk voor proxxon setje.
Dus wat doe je dan....
das mooi, past lekker in die koffer die toch half leeg is.
Maar het is ook leuk om bitjes erin te zetten. (alhoewel mijn slagschroef machine dan overbodig word)
deze dus ook maar:
en in tussentijd nog een facom meetlint van 10 m en eentje van 5 m (de een was kaduuk, de ander kwijt...lol heb al zeker 3 rolmaten in maand tijd zoek gekregen, morgen maar eens de bus opruimen).
En het is bijna kerst toch, ja eigenlijk wel.
Wat miste ik een beetje, tis dan niet onze fein die helaas verbrand is maar dit leek mij wel leuk om de lxt familie te komen versterken:
Op accu dit maal, altijd leuk. En een extra accu en lader is nooit mis.
Heb nu 3 laders en 8 accu's, moet genoeg wezen. Zeker als verzekering mijn andere twee accu's nog vergoed die in de machines zaten
Beetje makita groen tegen dat bosch blauw geweld
En door...quote:Op woensdag 24 december 2014 21:43 schreef Sounddragon het volgende:
Dank u wel kerstvrouw; eindelijk lekker frezen en zagen in de schuur zonder naderhand een uur met een luchtspuitje in de weer te zijn
Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 08:34 schreef bleiblei het volgende:
Als een Bosch Blauw boorhamer niet ff 50m2 tegels eraf kan beitelen moeten ze zich kapot schamen bij Bosch.
Nog ff terugkomen op mijn 'rare' redenatie: mijn goedkope chinese breekhamer gebruik ik om te breken, dus daar ga ik lomp mee om. Geen probleem om dat ding als hefboom te gebruiken of naast me op de grond te smijten. Met mijn bosch ga ik toch echt wel wat zuiniger om...quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.
Ze kunnen ook wel gaten van 22mm boren, maar als je dat de hele dag gaat doen, zou ik toch echt een Bosch boorhamer van een slag groter nemen.
Ik kan dit ook wel enigszins begrijpen, zeker als je super zuinig op je spullen bentquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:37 schreef bbtb77 het volgende:
Nog ff terugkomen op mijn 'rare' redenatie: mijn goedkope chinese breekhamer gebruik ik om te breken, dus daar ga ik lomp mee om. Geen probleem om dat ding als hefboom te gebruiken of naast me op de grond te smijten. Met mijn bosch ga ik toch echt wel wat zuiniger om...
Nogmaals dank!quote:Op zaterdag 3 januari 2015 16:20 schreef bleiblei het volgende:
Kijk eens op gereedschappro naar de piher multisteun. Heb er tijdje geleden één besteld als experiment en het zijn mooie steunen, niet te zwaar en kunnen behoorlijk wat hebben qua gewicht.
ze hebben wel wat weg van dat urko ding.
Eensch. Maar waar ligt dan de grens tussen licht sloopwerk en zwaar sloopwerk?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef Atmoz het volgende:
[..]
als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm niet
Toen er 20cm aan badkamervloer bij mij uit moest heb ik maar niet mijn eigen boorhamer gebruikt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:43 schreef Atmoz het volgende:
[..]
True, true
Maar ik ben nog niets tegen gekomen in/om mijn huis wat er niet mee lukte. Inclusief betonnen muurtje en fundering met vlechtwerk van m'n zwembad weghalenMaargoed, het is en blijft een boorhamer! En het kan dus altijd bruter, veeeel bruter!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hebben wat weg van wegwerphandschoenen, ik zoek iets stevigers, wat ik gewoon altijd in mijn RaRo kan heb liggen naast de oude Hestra's.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:23 schreef LangeLummel het volgende:
Pro frost handschoenen, houden mijn handen altijd heerlijk warm zolang ze niet te nat worden.
Link
Das een goeie...?!quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef bbtb77 het volgende:
Eensch. Maar waar ligt dan de grens tussen licht sloopwerk en zwaar sloopwerk?
Wow, dat is wel een redelijke stapel jaquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:23 schreef Tom_ het volgende:
Toen er 20cm aan badkamervloer bij mij uit moest heb ik maar niet mijn eigen boorhamer gebruikt.![]()
[ afbeelding ]
quote:Maar deze kwam er ook niet echt lekker doorheen, toen heb ik deze nog opgehaald.Flinke jongen(s)!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als het daarmee nog niet lukt![]()
Ja dat ging wel goed, mooi spul maken die duitsers toch hè.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:34 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Flinke jongen(s)!![]()
Als het daarmee nog niet lukt
Ik heb die oxxas ook, zijn prima dingen. Lekker warm en toch nog wen beetje gevoel in je vingers. Exht geen wegwerpdingen imo...quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Die hebben wat weg van wegwerphandschoenen, ik zoek iets stevigers, wat ik gewoon altijd in mijn RaRo kan heb liggen naast de oude Hestra's.
Toch bedankt.
Tjah, dan doe ik het rustig aan. Machine het werk laten doen. Regelmatig laten wat rust geven, paar emmers puin wegbrengen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.
Ze kunnen ook wel gaten van 22mm boren, maar als je dat de hele dag gaat doen, zou ik toch echt een Bosch boorhamer van een slag groter nemen.
Die ligt helaas boven budget... Verder kan ik niet zoveel met deze machine nadat de tegels er uit zijn. en hij zit niet in een L-Boxxquote:Op woensdag 7 januari 2015 19:08 schreef LangeLummel het volgende:
Als ik 50 m2 tegels zou moeten verwijderen zou ik voor een kleine breekhamer gaan. Ik moet er niet aan denken om zo'n oppervlakte er uit te lepelen met een net niet krachtig genoeg machientje. Als het wat grotere/dikkere keramische tegels zijn die goed verlijmd zijn ga je er een tijd mee bezig zijn terwijl een breekhamer ze er zo uitschuift.
[ afbeelding ]
Dan moet een paar dagen ook kunnen m lijkt me.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk).
wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.
Lol, niet geweten dat die überhaupt met accu bestonden.quote:Vandaag kitspuit binnen:
[ afbeelding ]
huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S
Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.
Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.
[ afbeelding ]
geen idee, ik heb alles van makita en lxt en was zo'n handmatig pomp ding zat :pquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van zo'n kitspuit op accu, ten opzichte van zo'n dure handmatige kitspuit die met zo'n gasveer?
Haha, kan je die bril mooi op je hoofd vast kittenquote:Op woensdag 7 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk).
wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.
Vandaag kitspuit binnen:
[ afbeelding ]
huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S
Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.
Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.
[ afbeelding ]
nice, welke?quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Festool invalzaag die ik de 31e december heb gekocht is nu 115 euro duurder, en heb ook nog eens een extra zaagblad gekregen. Heb ik toch maar weer goed geregeld
Die site van drex. Youtool.dequote:Op woensdag 7 januari 2015 22:40 schreef hans1985 het volgende:
[..]
nice, welke?
btw weet iemand een goedkoop adresje voor geleiders voor invalzaag. origineel festo kost 50 euro...beetje duur.
krijg alleen linealen te zien...quote:
ja, maar ik betaal graag voor goed gereedschap maar 50 euro voor een tasje gaat mij te ver (tegen principes,ze hadden dat ding er gratis bij moeten doen als je zoveel uit geeft...)quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:45 schreef bleiblei het volgende:
Oh, wacht, je bedoelt de geleider. Nee geen idee. Ik heb gewoon die 50 EUR gelapt.
Oooh, de tasquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:48 schreef hans1985 het volgende:
[..]
ja, maar ik betaal graag voor goed gereedschap maar 50 euro voor een tasje gaat mij te ver (tegen principes,ze hadden dat ding er gratis bij moeten doen als je zoveel uit geeft...)
kwam deze tegen
http://www.geerdinkbv.nl/(...)39fAydP9caAh5V8P8HAQ
maar ebay variant mag ook.
Ik heb het gelezen op woodworking.nl. Jammer dat ze een stuk duurder zijn geworden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 22:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Festool invalzaag die ik de 31e december heb gekocht is nu 115 euro duurder, en heb ook nog eens een extra zaagblad gekregen. Heb ik toch maar weer goed geregeld
Heb ook eens zo'n accukitspuit gehad. Ik vond het niets. Veel te lomp. Makkelijk met verlijmen e.d. maar een badkamer afkitten is niets met zo'n ding. Ik miste het gevoel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Vandaag kitspuit binnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo gek is dat niet bij een tacker. Zitten er bijna altijd standaard bij. Vanwege houtsplinters die weg kunnen springen of beroerder, per ongeluk 2 nagels achter elkaar schieten waarbij de 2e nagel vol op de 1e nagel geschoten word. Mij gelukkkig nog nooit overkomen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:55 schreef bleiblei het volgende:
Haha, kan je die bril mooi op je hoofd vast kitten.
ik snap dat echt niet die brillen. Bij een zaag of slijptol worden ze niet meegeleverd, maar ik had er een tijd geleden 1 bij een tacker zitten. Altijd handig als je de tacker op je ogen mikt
.
Ja, die zijn van Pro-Fit. Probleem is echter dat ze in het begin van die adapters hadden. Dan kocht je zo'n ding en een bijbehorende boor en dan kon je daar je eigen gatzagen mee gebruiken. Nu hebben hun gatzagen standaard zo'n adapter vast gemonteerd zitten en is die losse adapter uit het assortiment (tenminste, ik kan hem nergens terugvinden). Beste kijk je even bij een lokale dealer. Ik weet dat Gerritse hier een tijdje terug ze nog had liggen. Wel een handig systeem! Heb zelf ook wat van hun gatzagenquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:47 schreef hans1985 het volgende:
btw ik zoek nog een adapter voor gatenboor.
deze is standaard:
http://www.ledlampendirec(...)LQevn6dHkaArCF8P8HAQ
maar onze timmerman had er een waarbij je een palletje kon indrukken en de gatenboor naar achteren kon bewegen zodat uitgezaagde materiaal vooraan de boor bleef hangen en je het er gemakkelijk eruit kon trekken.
Iemand een linkje?
Dezelfde als jijquote:Op woensdag 7 januari 2015 22:40 schreef hans1985 het volgende:
[..]
nice, welke?
btw weet iemand een goedkoop adresje voor geleiders voor invalzaag. origineel festo kost 50 euro...beetje duur.
Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ik heb die oxxas ook, zijn prima dingen. Lekker warm en toch nog wen beetje gevoel in je vingers. Exht geen wegwerpdingen imo...
Dan zaag je niet veel als je al 8 jaar met 1 blad doet zonder em te laten slijpenquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.
[..]
Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.
[ afbeelding ]
Toen mijn opa en oma naar een verzorgingstehuis gingen en we het huis leeg moesten halen lag in de schuur ook een (loodzware) B&D HD1000 cirkelzaag uit '82. Zo te zien met origineel zaagblad, die miste hier en daar een aantal halve tandenquote:Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.
[..]
Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dan zaag je niet veel als je al 8 jaar met 1 blad doet zonder em te laten slijpen.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit.
Zoiets?quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit.
Wij hebben de meeste tools wel voor een allround bouwbedrijf. Maar als ik dan zo bezig ben en ff een 20 cm schroef in 10 seconden door 2 dikke balken ratel dan denk ik geregeld:quote:Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]![]()
Ik dacht echt dat ik hem vaker zou gebruiken...ach ja de keren dat ik hem heb gebruikt was hij subliem. En het staat goed in garage.
Je zit natuurlijk wel,aan het max bereik van zo,n "lichte" boormachine, als je daar 22 mm gaten in beton mee gaat boren of uren mee gaat lopen beitelen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef Atmoz het volgende:
Ik kan dit ook wel enigszins begrijpen, zeker als je super zuinig op je spullen bent![]()
Maar aan de andere kant ben ik het zeker ook met bleiblei eens: als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm nietJe betaald niet voor niets "wat meer"... dan mag je er ook iets van verwachten zou ik zeggen
![]()
Fixedquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tolsnijbrander die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
Voor het doorzagen van dikke stalen balken hoef je al helemaal niet de slijptol te pakken.quote:Op donderdag 8 januari 2015 18:56 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Je zit natuurlijk wel,aan het max bereik van zo,n "lichte" boormachine, als je daar 22 mm gaten in beton mee gaat boren of uren mee gaat lopen beitelen.
Een boorhamer van een slag groter doet dat toch echt sneller.
Dan kun je kiezen tussen een grote chinees van ¤30 die na de verbouwing stuk is en je met garantie weer omruilt of een grote Bosch boorhamer van ¤500 die het nog prima doet na de verbouwing.
Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tol die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
Me dunkt dat dit sneller gaatquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:05 schreef Drexciyan het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een draagbare kettingfrees om de gaten te steken voor pen/gat verbindingen in een eiken constructie.
Ze zijn erg prijzig, dus als er iemand een bedrijf weet die die dingen verhuurt dan hoor ik het graag
Liefst in Gelderland (midden)
De bekende verhuurbedrijven hebben geen houtconstructiemachines in hun aanbod.
Doe het nu met een bovenfrees. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan, maar dat is ook niet alles.
Het moet vooral sneller. En dat gaat met zo'n kettingfrees.
duur machientje...quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Drexciyan het volgende:
Dat is wel ongeveer wat ik bedoel, maar die is voor diepe sleuven
Ik doel op dit...
Dat wordt nix, die boor is na 2 gaten bot. Heb het zelf gedaan met een slangenboor en beitel. Maar als hobbyist is het niet erg als je 15 tot 30min per gat bezig bent. Als iemand a 50 euro per uur zoveel tijd nodig heeft wordt het een dure constructie (voor zover ie niet al duur is)quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:45 schreef hans1985 het volgende:
[..]
duur machientje...
kun je niet beter gat aftekenen, vlinderboor erin en de randjes weg beitelen?
Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:54 schreef bleiblei het volgende:
Is het geen optie om de boel cnc gefreest te laten komen? Hoef je het geheel alleen nog in elkaar te schuiven. Zo hebben ze die "schuur" van DS4 waarschijnlijk ook opgebouwd. Er is een bedrijf in het zuiden van NL die dat doet. Weet zo ff niet meer welke maar da's vast wel te googlen.
Oef. Dat zijn wel de maten idd.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:02 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.
Hebben ze zo'n grote freesbank waar een balk van 8m (30x20cm) op past?
wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:57 schreef Drexciyan het volgende:
Inderdaad een duur machientje. Al die houtconstructiemachines zijn duur. Daarom wil ik zoiets huren. Maar waar...(ik zie wel een gat in de markt![]()
Moet wel een beetje strak want in de schoren moet ik pennen verlijmen van 40mm aluplex. Dus dat moet redelijk strak zitten. Met de bovenfrees is ook al een heel gedoe. En ik moet flink wat gaten maken.
Het zijn grote overspanningen. Is voor 2 woningen aan het water. De constructie komt deels in het water te staan. Overkapping waar ze dan hun boot onder kunnen parkeren.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oef. Dat zijn wel de maten idd..
zat meer te denken aan 15*20 en dan max een meter of 3 lang.
Ja daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant. Slopen is betalen. Laatst hadden we een muurzaag gehuurd. Die was gevallen. Was de stang waar je de diepteregeling mee vast zet krom. Werd ook gewoon in rekening gebracht. Maar net wat je zegt. Dan staat ie vaker in de werkplaats te wachten op onderdelen dan dat het wat oplevert.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:14 schreef hans1985 het volgende:
[..]
wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.
Ze hadden die dingen uit de verhuur genomen omdat nitwits het apparaat verkeerd gebruikten en hij vaker in de werkplaats stond dan op de bouw.
zal ook welzo zijn met dat dure machientje van jou....
Beroepsmatig of projectje?
Wat een mooie stroom van zaagsel spuugt dat ding uit.quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Drexciyan het volgende:
Dat is wel ongeveer wat ik bedoel, maar die is voor diepe sleuven
Ik doel op dit...
Die probeerden er zeker mee door aluminum geleiderails te zagen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:14 schreef hans1985 het volgende:
[..]
wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.
Ze hadden die dingen uit de verhuur genomen omdat nitwits het apparaat verkeerd gebruikten en hij vaker in de werkplaats stond dan op de bouw.
Kun je meteen de cavia verschonen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Tom_ het volgende:
[..]
Wat een mooie stroom van zaagsel spuugt dat ding uit.
Doe mij daar eens een link van ? Zulke geweldige ervaringen heb ik daar namelijk niet mee.quote:Op donderdag 8 januari 2015 20:33 schreef hans1985 het volgende:
Voor het doorzagen van dikke stalen balken hoef je al helemaal niet de slijptol te pakken.
Pak de recipro met een zaagblad metal of heavy wood/metal en je bent er sneller doorheen dan met een 230 schijf...(ik was ook stom verbaasd toen ik het zag en zelf deed...)
Heel mooi apparaatquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Vandaag weer een mazzeltje: kon voor een heel zacht prijsje een nette Flott tb13sw overnemen.
Die verslijt ik nooit meer, al twijfel ik nog of ik hem houdt of verkoop. En dan een mooie invalzaag haal.
Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:quote:Op maandag 5 januari 2015 19:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hmzz, heb even zitten kijken maareh...
Hoe werkt dat? c.q. waar is het precies voor?
heb soortgelijke voor mijn makita rails en dat werkt inderdaad wel handigquote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:
[..]
Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:
Ook weet niet of je ook zulke lange/dikke schroeven hebt, maar ik heb 6*100 en 5*80 van het merk Jetfast. Deze hebben gekarteld draad en dat draait soepel er in (ik heb geen slagschroevendraaier) en voorkomt splijtenquote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:00 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]
En om de verzendkosten niet hoeven te betalen meteen maar wat schroeven erbij. Hoorde hier goede verhalen over "Woodies", dus maar eens proberen![]()
[ afbeelding ]
Ach, jij had in ieder geval de smoes dat je ervoor naar de winkel moest gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:
[..]
Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:
Mijn aankoop van de week was trouwen dit Stanley grasschrapertje van een paar euro. Kon ik eindelijk na 4,5 jaar de dikke druppels verf van m'n ruiten afkrabben waar ik me al die tijd aan geërgerd heb. Klusje van vier minuten
[ afbeelding ]
Soms hoeft het niet veel te kosten
Tja, ik heb nu vooral veel kleine gekocht.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 11:30 schreef derLudolf het volgende:
Ook weet niet of je ook zulke lange/dikke schroeven hebt, maar ik heb 6*100 en 5*80 van het merk Jetfast. Deze hebben gekarteld draad en dat draait soepel er in (ik heb geen slagschroevendraaier) en voorkomt splijten
[ afbeelding ]
Nee, ik verwacht deze pas na het weekend.quote:Je afkortzaag al binnen?
Ik weet niet waar die gaten moeten komen, maar als dat alleen aan de uiteinden is dan heb je aan een relatief kleine machine voldoende. Het deel dat niet bewerkt wordt kan gewoon uitsteken. Indien er toch middenop ook bewerkt moet worden dan hebben ze daar ook technieken voor om de balk door te schuiven. De details zijn te vermoeiend voor de vrijdagmiddagquote:Op donderdag 8 januari 2015 23:02 schreef Drexciyan het volgende:
[..]
Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.
Hebben ze zo'n grote freesbank waar een balk van 8m (30x20cm) op past?
Afgezien van het brandgevaar en wat rook kan je er anders best heel netjes glad een balk mee doorsnijden. Je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan, en de slijtdelen voor elkaar hebben. Bij die laatste twee punten gaat het voor veruit de meeste incidentele gebruikers mis.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 02:03 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Doe mij daar eens een link van ? Zulke geweldige ervaringen heb ik daar namelijk niet mee.
Er word bij mij op het werk regelmatig staal door gezaagd, maar reciprozagen gebruiken we alleen op plekken waar slijpen wegens brandgevaar niet mag.
Zo gauw het in de werkplaats gebeurt wordt er altijd een slijptol gepakt.
En een snijbrander heeft ook zo zijn nadelen.
Ik twijfel nog, ik ga er niet heel veel mee doen, echter ben ik als straks het huis "af" is wel van plan me meer met mijn motoren bezig te houden en een streetfighter te bouwen. Dan is hij wel handig, aan de andere kant voor die paar gaatjes?quote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:00 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Heel mooi apparaatheb hem zelf ook. Althans, de TB13STW, of bedoel je die ook? Zou hem alleen wegdoen als je hem zelf niet veel gaat gebruiken, want welke ga je anders nemen? Een betere ga je toch niet vinden, ook niet als je 3x zoveel betaald
Voor hoeveel wil je hem trouwens (eventueel) verkopen?
[edit]
Zojuist die koffer met uitvulplaatjes besteld:
Ik doe er ook niet zo heel veel mee, maar als ik hem gebruik dan is het wel met zeer veel liefde. Wat een geweldige machine. En zwaar he... écht zwaar!! (Zwaarste machine die ik thuis heb, ook zwaarder dan compressor, lintzaag of die nieuwe afkortzaag wat ook geen lichtgewicht is). Prachtig gewoonquote:Op vrijdag 9 januari 2015 18:35 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik twijfel nog, ik ga er niet heel veel mee doen, echter ben ik als straks het huis "af" is wel van plan me meer met mijn motoren bezig te houden en een streetfighter te bouwen. Dan is hij wel handig, aan de andere kant voor die paar gaatjes?
Oh, maar das een mooie prijs! Laat tegen die tijd maar weten als je hem weg doet... Het is de STW, right?quote:En als hij weggaat wil ik er een mooie invalzaag voor kunnen kopen. En je weet wat die ongeveer kosten incl geleiders
Bekende koffer.quote:Op vrijdag 9 januari 2015 06:00 schreef Atmoz het volgende:
Zojuist die koffer met uitvulplaatjes besteld:
[ afbeelding ]
Alleen 1 t/m 5. Lijkt me voldoende. (Voor nu)quote:Op vrijdag 9 januari 2015 22:03 schreef Tom_ het volgende:
Bekende koffer.Heb je ook die 2 dikkere maten erbij besteld? Heb zelf alleen 1 t/m 5mm erin zitten.
Sjiek inderdaad, ik kende hem al.quote:Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen gereedschap gaan maken, hij heeft wel een paar mooie filmpjes van zijn projecten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |