abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 11:52:58 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148421039
Dit topic is bedoeld om de gemiddelde K&W een plek te geven waar je kan opscheppen over je nieuwe professioneel en minder professioneel gereedschap of andere klusbenodigdheden.

En in een record tijd zijn we in een nieuw topic beland ! :P

Liefst natuurlijk reageren met een foto en wat uitleg.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 18:16 schreef hans1985 het volgende:
Mmm atmoz heeft weer wat leuks erbij, ziet er nice uit. Alleen beetje teveel bosch blauw hier.
Dat kan natuurlijk niet...

heb slagmoeraanzetter binnen...
mooit apparaat maar die m-box van makita...
Wat een drama. kunstof is niet dik genoeg, slagmoeraanzetter ligt er half los in. dus als ik de kist op til vliegt dat ding binnenin alle kanten op. BTI heeft ivm makita dus echt mooie systainers.
Toch hou ik de box want de slagmoeraanzetter was niet compleet...

ff vraagje hier. op de slagmoeraanzetter zit een 1/2 aansluiting.
in die aansluiting zit een rond gaatje. Ik dacht, das kut, geen palletje zodat de dop blijft klemmen.
Maar drukte er een kop op en die bleef zitten. Nu zit voorop een uitsparing waarin een zwart ringetje/oring zit die 2 mm open is.
Is dat makita's nieuwe aansluit mechanisme?

Maar goed. ik heb 2 weken geleden mooie proxon ratelset gekocht. dan kan ik die doppen gebruiken maar dit machientje slaat met 280 NM. das dus niet leuk voor proxxon setje.
Dus wat doe je dan....

das mooi, past lekker in die koffer die toch half leeg is.

Maar het is ook leuk om bitjes erin te zetten. (alhoewel mijn slagschroef machine dan overbodig word :') )

deze dus ook maar:

en in tussentijd nog een facom meetlint van 10 m en eentje van 5 m (de een was kaduuk, de ander kwijt...lol heb al zeker 3 rolmaten in maand tijd zoek gekregen, morgen maar eens de bus opruimen).

En het is bijna kerst toch, ja eigenlijk wel.
Wat miste ik een beetje, tis dan niet onze fein die helaas verbrand is maar dit leek mij wel leuk om de lxt familie te komen versterken:

Op accu dit maal, altijd leuk. En een extra accu en lader is nooit mis.
Heb nu 3 laders en 8 accu's, moet genoeg wezen. Zeker als verzekering mijn andere twee accu's nog vergoed die in de machines zaten :(

Beetje makita groen tegen dat bosch blauw geweld ;)
quote:
17s.gif Op woensdag 24 december 2014 21:43 schreef Sounddragon het volgende:

Dank u wel kerstvrouw; eindelijk lekker frezen en zagen in de schuur zonder naderhand een uur met een luchtspuitje in de weer te zijn _O_
En door...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_148421074
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:34 schreef bleiblei het volgende:
Als een Bosch Blauw boorhamer niet ff 50m2 tegels eraf kan beitelen moeten ze zich kapot schamen bij Bosch.
Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.
Ze kunnen ook wel gaten van 22mm boren, maar als je dat de hele dag gaat doen, zou ik toch echt een Bosch boorhamer van een slag groter nemen.
pi_148434854
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan kunnen sommige Bosch boorhamers heel goed, maar die lichte boorhamers zijn er volgens mij niet echt voor gemaakt om de hele dag mee te beitelen.
Ze kunnen ook wel gaten van 22mm boren, maar als je dat de hele dag gaat doen, zou ik toch echt een Bosch boorhamer van een slag groter nemen.
Nog ff terugkomen op mijn 'rare' redenatie: mijn goedkope chinese breekhamer gebruik ik om te breken, dus daar ga ik lomp mee om. Geen probleem om dat ding als hefboom te gebruiken of naast me op de grond te smijten. Met mijn bosch ga ik toch echt wel wat zuiniger om...
  Knikkerking woensdag 7 januari 2015 @ 18:45:17 #4
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148437349
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:37 schreef bbtb77 het volgende:

Nog ff terugkomen op mijn 'rare' redenatie: mijn goedkope chinese breekhamer gebruik ik om te breken, dus daar ga ik lomp mee om. Geen probleem om dat ding als hefboom te gebruiken of naast me op de grond te smijten. Met mijn bosch ga ik toch echt wel wat zuiniger om...
Ik kan dit ook wel enigszins begrijpen, zeker als je super zuinig op je spullen bent :Y
Maar aan de andere kant ben ik het zeker ook met bleiblei eens: als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm niet }) Je betaald niet voor niets "wat meer"... dan mag je er ook iets van verwachten zou ik zeggen ^O^

En ze kunnen best wat hebben hoor, dat blauwe spul. Heb ik zelf al vaak genoeg meegemaakt! Tevens is dit ook wel een leuke:

quote:
1s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 16:20 schreef bleiblei het volgende:

Kijk eens op gereedschappro naar de piher multisteun. Heb er tijdje geleden één besteld als experiment en het zijn mooie steunen, niet te zwaar en kunnen behoorlijk wat hebben qua gewicht.
ze hebben wel wat weg van dat urko ding.
Nogmaals dank!
Vandaag binnen gekomen. Ziet d'r zeer goed uit. Lekker stevig inderdaad 8-)
Mooi spul weer.

Iemand nog iets gekocht trouwens? O-)
pi_148437711
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef Atmoz het volgende:

[..]

als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm niet
Eensch. Maar waar ligt dan de grens tussen licht sloopwerk en zwaar sloopwerk?
pi_148438016
Mijn nieuwe Chinese vriend klapt goed!

Alleen werkt de anti pols breken slip koppeling wat te enthousiast kwam ik achter v.d. week toen ik er een gatenzaag in had in baksteen.....

Denk dat hij al stuk is. Heeft die andere het beter volgehouden, heel wat m2 zwaar sloop werk!
Laat die handjes wapperen!
pi_148438256
Als ik 50 m2 tegels zou moeten verwijderen zou ik voor een kleine breekhamer gaan. Ik moet er niet aan denken om zo'n oppervlakte er uit te lepelen met een net niet krachtig genoeg machientje. Als het wat grotere/dikkere keramische tegels zijn die goed verlijmd zijn ga je er een tijd mee bezig zijn terwijl een breekhamer ze er zo uitschuift.

Er is mij ook wel eens verteld dat boorhamers sneller overlijden als ze langere periodes achter elkaar staan te hakken. (redenatie weet ik niet meer).

pi_148438749
Iemand een idee voor stevige klus/werk handschoenen voor een beetje kou?
Dankzij mijn tweede auto ben ik hier een soort lokale ANWB geworden voor mensen die zich hebben vastgereden in de sneeuw, of andere kleine euvels.

Tot nu toe gebruikte ik altijd oude leren Hestra skihandschoenen maar die geven me worstenvingers wat niet altijd even handig is, wel warm. Prijs kent geen limiet (nou ja walvisvoorhuid leer zou wat gortig worden maar you get the point.)
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
pi_148439026
Pro frost handschoenen, houden mijn handen altijd heerlijk warm zolang ze niet te nat worden.

Link
pi_148439070
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 07:43 schreef Atmoz het volgende:

[..]

True, true ^O^
Maar ik ben nog niets tegen gekomen in/om mijn huis wat er niet mee lukte. Inclusief betonnen muurtje en fundering met vlechtwerk van m'n zwembad weghalen ;) Maargoed, het is en blijft een boorhamer! En het kan dus altijd bruter, veeeel bruter!
Toen er 20cm aan badkamervloer bij mij uit moest heb ik maar niet mijn eigen boorhamer gebruikt. :P

Maar deze kwam er ook niet echt lekker doorheen, toen heb ik deze nog opgehaald.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_148439662
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:23 schreef LangeLummel het volgende:
Pro frost handschoenen, houden mijn handen altijd heerlijk warm zolang ze niet te nat worden.

Link
Die hebben wat weg van wegwerphandschoenen, ik zoek iets stevigers, wat ik gewoon altijd in mijn RaRo kan heb liggen naast de oude Hestra's.

Toch bedankt.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
  Knikkerking woensdag 7 januari 2015 @ 19:34:37 #12
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148439675
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:54 schreef bbtb77 het volgende:
Eensch. Maar waar ligt dan de grens tussen licht sloopwerk en zwaar sloopwerk?
Das een goeie...?!

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:23 schreef Tom_ het volgende:

Toen er 20cm aan badkamervloer bij mij uit moest heb ik maar niet mijn eigen boorhamer gebruikt. :P
[ afbeelding ]

Wow, dat is wel een redelijke stapel ja :)
Bij mij (met stuk zwembad weghalen) was die ook zo groot, maar daar ging het afbreken iets makkelijker dacht ik (heb niet alles zelf gedaan omdat broertje, neefje en een vriend ook wilden rammen :))

quote:
Maar deze kwam er ook niet echt lekker doorheen, toen heb ik deze nog opgehaald.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flinke jongen(s)! :D
Als het daarmee nog niet lukt ^O^
pi_148440105
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:34 schreef Atmoz het volgende:
[..]

Flinke jongen(s)! :D
Als het daarmee nog niet lukt ^O^
Ja dat ging wel goed, mooi spul maken die duitsers toch hè. ;)
Het kwam wel goed uit dat ik het stucwerk op de begane grond toch nog van de muren wilde gaan halen. :+
pi_148444457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:34 schreef Patrice_Consigny het volgende:

[..]

Die hebben wat weg van wegwerphandschoenen, ik zoek iets stevigers, wat ik gewoon altijd in mijn RaRo kan heb liggen naast de oude Hestra's.

Toch bedankt.
Ik heb die oxxas ook, zijn prima dingen. Lekker warm en toch nog wen beetje gevoel in je vingers. Exht geen wegwerpdingen imo...
  Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 21:29:03 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148444937
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tjah, dan doe ik het rustig aan. Machine het werk laten doen. Regelmatig laten wat rust geven, paar emmers puin wegbrengen.

En hoe zit dat met dat smeren van zo'n ding? Er gaat toch vet in? Ga dat dan regelmatig bijvullen Enzo :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:08 schreef LangeLummel het volgende:
Als ik 50 m2 tegels zou moeten verwijderen zou ik voor een kleine breekhamer gaan. Ik moet er niet aan denken om zo'n oppervlakte er uit te lepelen met een net niet krachtig genoeg machientje. Als het wat grotere/dikkere keramische tegels zijn die goed verlijmd zijn ga je er een tijd mee bezig zijn terwijl een breekhamer ze er zo uitschuift.

[ afbeelding ]
Die ligt helaas boven budget... Verder kan ik niet zoveel met deze machine nadat de tegels er uit zijn. en hij zit niet in een L-Boxx O-)

Mocht hij toch die 50m2 niet overleven heb ik 2 jaar garantie.

[ Bericht 5% gewijzigd door derLudolf op 07-01-2015 21:49:21 ]
pi_148445762
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk :+).

wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.

Vandaag kitspuit binnen:

huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S

Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.

Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.

Moderator woensdag 7 januari 2015 @ 21:53:02 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148446190
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:45 schreef hans1985 het volgende:
Hebben een grote bosch blauw klop/sloop/hamer boor maar die dingen kunnen echt wel heel ruig werk aan. Mijn broertje is vrij lomp en zelfs die krijgt hem niet kapot. (note, een nokia bouwtelefoon had die binnen een maand stuk :+).

wel kleine bosch blauw sds klop/boor machine gesneuveld. Maar die is 4 jaar gemarteld.
Dan moet een paar dagen ook kunnen m lijkt me.

quote:
Vandaag kitspuit binnen:

[ afbeelding ]

huge koffer erbij, kan nog een, en een veiligheidsbril, ik richt dat ding niet op mijn ogen makita :S

Vandaag ff dewalt zaag op de steune gemonteerd. Wil het ding op de bok klikken, hoor iets knappen en daarna wat op grond stuiteren. Plastic palletje rechts afgebroken.

Werkt nog "wel" maar toch maar ff leverancier mailen of ze dat onderdeeltje kunnen sturen.

[ afbeelding ]
Lol, niet geweten dat die überhaupt met accu bestonden.
Wat is het voordeel van zo'n kitspuit op accu, ten opzichte van zo'n dure handmatige kitspuit die met zo'n gasveer?
pi_148446317
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat is het voordeel van zo'n kitspuit op accu, ten opzichte van zo'n dure handmatige kitspuit die met zo'n gasveer?
geen idee, ik heb alles van makita en lxt en was zo'n handmatig pomp ding zat :p
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:55:44 #19
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_148446329
quote:

Vandaag kitspuit binnen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Haha, kan je die bril mooi op je hoofd vast kitten :P .
ik snap dat echt niet die brillen. Bij een zaag of slijptol worden ze niet meegeleverd, maar ik had er een tijd geleden 1 bij een tacker zitten 8)7 . Altijd handig als je de tacker op je ogen mikt 8)7 .
pi_148447679
Festool invalzaag die ik de 31e december heb gekocht is nu 115 euro duurder, en heb ook nog eens een extra zaagblad gekregen. Heb ik toch maar weer goed geregeld ;)
pi_148448901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Festool invalzaag die ik de 31e december heb gekocht is nu 115 euro duurder, en heb ook nog eens een extra zaagblad gekregen. Heb ik toch maar weer goed geregeld ;)
nice, welke?

btw weet iemand een goedkoop adresje voor geleiders voor invalzaag. origineel festo kost 50 euro...beetje duur.
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:43:02 #22
36431 bleiblei
pi_148449031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

nice, welke?

btw weet iemand een goedkoop adresje voor geleiders voor invalzaag. origineel festo kost 50 euro...beetje duur.
Die site van drex. Youtool.de :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 22:45:10 #23
36431 bleiblei
pi_148449141
Oh, wacht, je bedoelt de geleider. Nee geen idee. Ik heb gewoon die 50 EUR gelapt :') .
pi_148449230
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Die site van drex. Youtool.de :)
krijg alleen linealen te zien...

btw ik zoek nog een adapter voor gatenboor.
deze is standaard:
http://www.ledlampendirec(...)LQevn6dHkaArCF8P8HAQ

maar onze timmerman had er een waarbij je een palletje kon indrukken en de gatenboor naar achteren kon bewegen zodat uitgezaagde materiaal vooraan de boor bleef hangen en je het er gemakkelijk eruit kon trekken.

Iemand een linkje?
pi_148449315
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:45 schreef bleiblei het volgende:
Oh, wacht, je bedoelt de geleider. Nee geen idee. Ik heb gewoon die 50 EUR gelapt :') .
ja, maar ik betaal graag voor goed gereedschap maar 50 euro voor een tasje gaat mij te ver (tegen principes,ze hadden dat ding er gratis bij moeten doen als je zoveel uit geeft...)

kwam deze tegen

http://www.geerdinkbv.nl/(...)39fAydP9caAh5V8P8HAQ
maar ebay variant mag ook.
pi_148449595
ff een warme douche voor kostershop.
Had de ene dag 4 koffers besteld en de andere dag nog een erbij, tijdens feestdagen dat ze dicht zaten.
Door 2 bestellingen, 2x verzendkosten a 4,95. Dus ik kort erop een mailtje of ze daar niet een bestelling van konden maken zodat ik 4,95 uitspaarde (blijf op de kleintjes letten he). Eergisteren verzendbevestiging en kort daarop mail waarin ze zeiden dat door drukte feestdagen de orders als 2seperate pakketjes waren verzonden (heel begrijppelijk).

Maar ze kwamen spontaan met aanbod van 10 euro kortinggscode, terwijl eigenlijk ik dom besteld had. Top geregeld door hun dus!
  woensdag 7 januari 2015 @ 23:05:56 #27
36431 bleiblei
pi_148450034
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:48 schreef hans1985 het volgende:

[..]

ja, maar ik betaal graag voor goed gereedschap maar 50 euro voor een tasje gaat mij te ver (tegen principes,ze hadden dat ding er gratis bij moeten doen als je zoveel uit geeft...)

kwam deze tegen

http://www.geerdinkbv.nl/(...)39fAydP9caAh5V8P8HAQ
maar ebay variant mag ook.
Oooh, de tas :P .
Zeg dat dan. Die zat er bij mij bij :P .
pi_148450077
http://www.toolnation.nl/(...)-extra-zaagblad.html

wow, mijn invalzaag is opeens 100 euro duurder, wel met extra zaagblad maar die kun je zo voor 4 tientjes van ander merk krijgen.
pi_148450708
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:19 schreef usernaamvergeten het volgende:
Ik heb het gelezen op woodworking.nl. Jammer dat ze een stuk duurder zijn geworden.

[ Bericht 32% gewijzigd door jefmen op 08-01-2015 00:00:22 ]
pi_148453747
quote:

Vandaag kitspuit binnen:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Heb ook eens zo'n accukitspuit gehad. Ik vond het niets. Veel te lomp. Makkelijk met verlijmen e.d. maar een badkamer afkitten is niets met zo'n ding. Ik miste het gevoel.
Nu een veel te dure handmatige kitspuit, maar wel een fijn ding.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:55 schreef bleiblei het volgende:

Haha, kan je die bril mooi op je hoofd vast kitten :P .
ik snap dat echt niet die brillen. Bij een zaag of slijptol worden ze niet meegeleverd, maar ik had er een tijd geleden 1 bij een tacker zitten 8)7 . Altijd handig als je de tacker op je ogen mikt 8)7 .
Zo gek is dat niet bij een tacker. Zitten er bijna altijd standaard bij. Vanwege houtsplinters die weg kunnen springen of beroerder, per ongeluk 2 nagels achter elkaar schieten waarbij de 2e nagel vol op de 1e nagel geschoten word. Mij gelukkkig nog nooit overkomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:47 schreef hans1985 het volgende:

btw ik zoek nog een adapter voor gatenboor.
deze is standaard:
http://www.ledlampendirec(...)LQevn6dHkaArCF8P8HAQ

maar onze timmerman had er een waarbij je een palletje kon indrukken en de gatenboor naar achteren kon bewegen zodat uitgezaagde materiaal vooraan de boor bleef hangen en je het er gemakkelijk eruit kon trekken.

Iemand een linkje?
Ja, die zijn van Pro-Fit. Probleem is echter dat ze in het begin van die adapters hadden. Dan kocht je zo'n ding en een bijbehorende boor en dan kon je daar je eigen gatzagen mee gebruiken. Nu hebben hun gatzagen standaard zo'n adapter vast gemonteerd zitten en is die losse adapter uit het assortiment (tenminste, ik kan hem nergens terugvinden). Beste kijk je even bij een lokale dealer. Ik weet dat Gerritse hier een tijdje terug ze nog had liggen. Wel een handig systeem! Heb zelf ook wat van hun gatzagen :)

Deze toch...?

pi_148456342
ja die bedoel ik :)
mwah is idd een lomp apparaat maar we bouwen de badkamers niet krap. en voor acrylaat afkitten is dieook ideaalvoor. zullen zien in de praktijk...
pi_148460343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 22:40 schreef hans1985 het volgende:

[..]

nice, welke?

Dezelfde als jij :+

Dat extra zaagblad heb jij zo te zien ook gekregen.
pi_148464367
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.

:')

quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:19 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik heb die oxxas ook, zijn prima dingen. Lekker warm en toch nog wen beetje gevoel in je vingers. Exht geen wegwerpdingen imo...
Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.

donderdag 8 januari 2015 @ 13:12:22 #34
36431 bleiblei
pi_148464540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:07 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ik zit volgens mij nog steeds op hetzelfde zaagblad als toen ik mijn TS55 kocht, een jaar of 8 geleden.

[..]

Ik zoek meer iets zoals van die oil rigger dingen, alleen importeren uit Amerika kost het veertiendubbele van de handschoenen en op principiele basis ga ik niet zo veel uitgeven aan verzendkosten.

[ afbeelding ]
Dan zaag je niet veel als je al 8 jaar met 1 blad doet zonder em te laten slijpen :P .
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 13:20:10 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148464776
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Toen mijn opa en oma naar een verzorgingstehuis gingen en we het huis leeg moesten halen lag in de schuur ook een (loodzware) B&D HD1000 cirkelzaag uit '82. Zo te zien met origineel zaagblad, die miste hier en daar een aantal halve tanden :')

Een nieuw zaagbladje van Ecotools er in zaagde toch een stuk beter. Maar het blijft een lomp zwaar ding
pi_148464779
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit. ;)

quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Dan zaag je niet veel als je al 8 jaar met 1 blad doet zonder em te laten slijpen :P .
:@

Ik dacht echt dat ik hem vaker zou gebruiken...ach ja de keren dat ik hem heb gebruikt was hij subliem. En het staat goed in garage.
  donderdag 8 januari 2015 @ 13:28:08 #37
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_148465056
quote:

[..]

[ afbeelding ]
?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator donderdag 8 januari 2015 @ 13:34:24 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148465265
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 13:20 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Ach ja opa gebruikte vast zijn oude mannen kracht om die zaag zonder stroom door het hout te duwen. Tandje meer of minder maakt niet uit. ;)
_O-
pi_148472746
quote:
Zoiets?
pi_148473255
quote:

[..]

:@

Ik dacht echt dat ik hem vaker zou gebruiken...ach ja de keren dat ik hem heb gebruikt was hij subliem. En het staat goed in garage.
Wij hebben de meeste tools wel voor een allround bouwbedrijf. Maar als ik dan zo bezig ben en ff een 20 cm schroef in 10 seconden door 2 dikke balken ratel dan denk ik geregeld:
"die bouwmensen in het verleden hebben toch echt heel wat moeten afzien".
Ik zou gek worden als ik alles handmatig moest doen :+

Nadeel is wel dat ik gigantisch in de knoei kom met mijn planning. Zijn nu nog geen 3 weken full-time bezig en een app is al bijna af. Alleen afmaken kan niet omdat ik nog materiaal moet krijgen en moet bestellen :S

3 weken geleden kwamen de eerste spanten erin. Nu leg ik al de eerste elektra en dozen aan :+
pi_148476484
trekveer 30m en trekkous 4-6 mm besteld, niet heel spannend :p
pi_148477360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef Atmoz het volgende:
Ik kan dit ook wel enigszins begrijpen, zeker als je super zuinig op je spullen bent :Y
Maar aan de andere kant ben ik het zeker ook met bleiblei eens: als die iets niet kan handelen c.q. kapot gaat (waar hij mijns inziens wel voor bedoeld is) dan hoef ik 'm niet }) Je betaald niet voor niets "wat meer"... dan mag je er ook iets van verwachten zou ik zeggen ^O^
Je zit natuurlijk wel,aan het max bereik van zo,n "lichte" boormachine, als je daar 22 mm gaten in beton mee gaat boren of uren mee gaat lopen beitelen.
Een boorhamer van een slag groter doet dat toch echt sneller.
Dan kun je kiezen tussen een grote chinees van ¤30 die na de verbouwing stuk is en je met garantie weer omruilt of een grote Bosch boorhamer van ¤500 die het nog prima doet na de verbouwing.

Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tol die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
pi_148480228
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tolsnijbrander die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
Fixed *)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_148481240
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:56 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je zit natuurlijk wel,aan het max bereik van zo,n "lichte" boormachine, als je daar 22 mm gaten in beton mee gaat boren of uren mee gaat lopen beitelen.
Een boorhamer van een slag groter doet dat toch echt sneller.
Dan kun je kiezen tussen een grote chinees van ¤30 die na de verbouwing stuk is en je met garantie weer omruilt of een grote Bosch boorhamer van ¤500 die het nog prima doet na de verbouwing.

Dat is net als met slijptollen, 10 mm dik staal moet je ook niet doorslijpen met een 125mm tol, dan pak je een 230mm tol die kan dat veel beter en is niet in rook opgegaan als je dat een dag lang doet.
Voor het doorzagen van dikke stalen balken hoef je al helemaal niet de slijptol te pakken.
Pak de recipro met een zaagblad metal of heavy wood/metal en je bent er sneller doorheen dan met een 230 schijf...(ik was ook stom verbaasd toen ik het zag en zelf deed...)
pi_148482691
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een draagbare kettingfrees om de gaten te steken voor pen/gat verbindingen in een eiken constructie.
Ze zijn erg prijzig, dus als er iemand een bedrijf weet die die dingen verhuurt dan hoor ik het graag :)
Liefst in Gelderland (midden)
De bekende verhuurbedrijven hebben geen houtconstructiemachines in hun aanbod.

Doe het nu met een bovenfrees. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan, maar dat is ook niet alles.
Het moet vooral sneller. En dat gaat met zo'n kettingfrees.
pi_148483070
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 21:05 schreef Drexciyan het volgende:
Even een vraagje tussendoor. Ik ben op zoek naar een draagbare kettingfrees om de gaten te steken voor pen/gat verbindingen in een eiken constructie.
Ze zijn erg prijzig, dus als er iemand een bedrijf weet die die dingen verhuurt dan hoor ik het graag :)
Liefst in Gelderland (midden)
De bekende verhuurbedrijven hebben geen houtconstructiemachines in hun aanbod.

Doe het nu met een bovenfrees. Zo heb ik het de vorige keer ook gedaan, maar dat is ook niet alles.
Het moet vooral sneller. En dat gaat met zo'n kettingfrees.
Me dunkt dat dit sneller gaat :P
http://www.toolnation.nl/(...)frees-ls-103-ec.html
Liefde en infectie
pi_148485493
Dat is wel ongeveer wat ik bedoel, maar die is voor diepe sleuven :)
Ik doel op dit...

:)
pi_148486554
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Drexciyan het volgende:
Ik doel op dit...

duur machientje...

kun je niet beter gat aftekenen, vlinderboor erin en de randjes weg beitelen?
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:52:28 #49
36431 bleiblei
pi_148486834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:45 schreef hans1985 het volgende:

[..]

duur machientje...

kun je niet beter gat aftekenen, vlinderboor erin en de randjes weg beitelen?
Dat wordt nix, die boor is na 2 gaten bot. Heb het zelf gedaan met een slangenboor en beitel. Maar als hobbyist is het niet erg als je 15 tot 30min per gat bezig bent. Als iemand a 50 euro per uur zoveel tijd nodig heeft wordt het een dure constructie (voor zover ie niet al duur is) :P .
  donderdag 8 januari 2015 @ 22:54:59 #50
36431 bleiblei
pi_148486950
Is het geen optie om de boel cnc gefreest te laten komen? Hoef je het geheel alleen nog in elkaar te schuiven. Zo hebben ze die "schuur" van DS4 waarschijnlijk ook opgebouwd. Er is een bedrijf in het zuiden van NL die dat doet. Weet zo ff niet meer welke maar da's vast wel te googlen.
pi_148487052
Inderdaad een duur machientje. Al die houtconstructiemachines zijn duur. Daarom wil ik zoiets huren. Maar waar...(ik zie wel een gat in de markt :7

Moet wel een beetje strak want in de schoren moet ik pennen verlijmen van 40mm aluplex. Dus dat moet redelijk strak zitten. Met de bovenfrees is ook al een heel gedoe. En ik moet flink wat gaten maken.
pi_148487267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:54 schreef bleiblei het volgende:
Is het geen optie om de boel cnc gefreest te laten komen? Hoef je het geheel alleen nog in elkaar te schuiven. Zo hebben ze die "schuur" van DS4 waarschijnlijk ook opgebouwd. Er is een bedrijf in het zuiden van NL die dat doet. Weet zo ff niet meer welke maar da's vast wel te googlen.
Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.
Hebben ze zo'n grote freesbank waar een balk van 8m (30x20cm) op past? :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:07:36 #53
36431 bleiblei
pi_148487466
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:02 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Moet volgende week klaar. Gaat niet lukken. Wij maken de constructie voor een collega bouwbedrijf. Ze plaatsen het zelf. Wist niet dat je dat ook CNC gefreest aangeleverd kan krijgen.
Oef. Dat zijn wel de maten idd. :P .
zat meer te denken aan 15*20 en dan max een meter of 3 lang :P .
pi_148487765
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:57 schreef Drexciyan het volgende:
Inderdaad een duur machientje. Al die houtconstructiemachines zijn duur. Daarom wil ik zoiets huren. Maar waar...(ik zie wel een gat in de markt :7

Moet wel een beetje strak want in de schoren moet ik pennen verlijmen van 40mm aluplex. Dus dat moet redelijk strak zitten. Met de bovenfrees is ook al een heel gedoe. En ik moet flink wat gaten maken.
wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.
Ze hadden die dingen uit de verhuur genomen omdat nitwits het apparaat verkeerd gebruikten en hij vaker in de werkplaats stond dan op de bouw.

zal ook welzo zijn met dat dure machientje van jou....

Beroepsmatig of projectje?
pi_148488786
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:07 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Oef. Dat zijn wel de maten idd. :P .
zat meer te denken aan 15*20 en dan max een meter of 3 lang :P .
Het zijn grote overspanningen. Is voor 2 woningen aan het water. De constructie komt deels in het water te staan. Overkapping waar ze dan hun boot onder kunnen parkeren.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

wij wouden ooit een beton kettingzaag huren. stond op site verhuurbedrijf, dus ik er heen.
Ze hadden die dingen uit de verhuur genomen omdat nitwits het apparaat verkeerd gebruikten en hij vaker in de werkplaats stond dan op de bouw.

zal ook welzo zijn met dat dure machientje van jou....

Beroepsmatig of projectje?
Ja daar heb je wel gelijk in. Aan de andere kant. Slopen is betalen. Laatst hadden we een muurzaag gehuurd. Die was gevallen. Was de stang waar je de diepteregeling mee vast zet krom. Werd ook gewoon in rekening gebracht. Maar net wat je zegt. Dan staat ie vaker in de werkplaats te wachten op onderdelen dan dat het wat oplevert.

Ik kan een poging wagen zo'n ding via de zaak aan te schaffen, maar ik denk dat er dan een paar mensen boos worden ;)

Het is een project van een collega aannemer. Die is zelf druk met HSB wanden e.d. voor dat project. De eiken constructies schuiven ze door naar ons. Vorig jaar ook 2 gemaakt. Nu weer en er komen er nog meer aan.
  donderdag 8 januari 2015 @ 23:37:14 #56
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148488946
Vandaag weer een mazzeltje: kon voor een heel zacht prijsje een nette Flott tb13sw overnemen.

Die verslijt ik nooit meer, al twijfel ik nog of ik hem houdt of verkoop. En dan een mooie invalzaag haal.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_148488967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 22:18 schreef Drexciyan het volgende:
Ik doel op dit...

Wat een mooie stroom van zaagsel spuugt dat ding uit. :9

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:14 schreef hans1985 het volgende:

[..]

Die probeerden er zeker mee door aluminum geleiderails te zagen. :+
pi_148489214
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Tom_ het volgende:

[..]

Wat een mooie stroom van zaagsel spuugt dat ding uit. :9

Kun je meteen de cavia verschonen. :')
pi_148492667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 20:33 schreef hans1985 het volgende:
Voor het doorzagen van dikke stalen balken hoef je al helemaal niet de slijptol te pakken.
Pak de recipro met een zaagblad metal of heavy wood/metal en je bent er sneller doorheen dan met een 230 schijf...(ik was ook stom verbaasd toen ik het zag en zelf deed...)
Doe mij daar eens een link van ? Zulke geweldige ervaringen heb ik daar namelijk niet mee.
Er word bij mij op het werk regelmatig staal door gezaagd, maar reciprozagen gebruiken we alleen op plekken waar slijpen wegens brandgevaar niet mag.
Zo gauw het in de werkplaats gebeurt wordt er altijd een slijptol gepakt.

En een snijbrander heeft ook zo zijn nadelen.
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 06:00:01 #60
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148493540
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:37 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Vandaag weer een mazzeltje: kon voor een heel zacht prijsje een nette Flott tb13sw overnemen.

Die verslijt ik nooit meer, al twijfel ik nog of ik hem houdt of verkoop. En dan een mooie invalzaag haal.
Heel mooi apparaat ^O^ heb hem zelf ook. Althans, de TB13STW, of bedoel je die ook? Zou hem alleen wegdoen als je hem zelf niet veel gaat gebruiken, want welke ga je anders nemen? Een betere ga je toch niet vinden, ook niet als je 3x zoveel betaald ;)

Voor hoeveel wil je hem trouwens (eventueel) verkopen? O-)

[edit]

Zojuist die koffer met uitvulplaatjes besteld:

En om de verzendkosten niet hoeven te betalen meteen maar wat schroeven erbij. Hoorde hier goede verhalen over "Woodies", dus maar eens proberen *O*

[ Bericht 11% gewijzigd door Atmoz op 09-01-2015 07:20:47 ]
pi_148495345
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:12 schreef Atmoz het volgende:
[..]

Hmzz, heb even zitten kijken maareh...
Hoe werkt dat? c.q. waar is het precies voor?
Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:

Mijn aankoop van de week was trouwen dit Stanley grasschrapertje van een paar euro. Kon ik eindelijk na 4,5 jaar de dikke druppels verf van m'n ruiten afkrabben waar ik me al die tijd aan geërgerd heb. Klusje van vier minuten :D

Soms hoeft het niet veel te kosten :)
pi_148497574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:

[..]

Sorry, daar had ik nog niet op geantwoord geloof ik. Je kunt er een Bosch geleiderail van onderaf mee vastzetten. Leek me handig. Hier laten ze mooi zien hoe het werkt:

heb soortgelijke voor mijn makita rails en dat werkt inderdaad wel handig
op het meeste plaatmateriaal blijven de rails uit zichzelf goed liggen, maar op bijv. betonplex niet echt (te glad)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 11:30:04 #63
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148498958
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 06:00 schreef Atmoz het volgende:
[ afbeelding ]

En om de verzendkosten niet hoeven te betalen meteen maar wat schroeven erbij. Hoorde hier goede verhalen over "Woodies", dus maar eens proberen *O*

[ afbeelding ]
Ook weet niet of je ook zulke lange/dikke schroeven hebt, maar ik heb 6*100 en 5*80 van het merk Jetfast. Deze hebben gekarteld draad en dat draait soepel er in (ik heb geen slagschroevendraaier) en voorkomt splijten

Je afkortzaag al binnen?
pi_148501931
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 09:48 schreef RB42 het volgende:

[..]

Mijn aankoop van de week was trouwen dit Stanley grasschrapertje van een paar euro. Kon ik eindelijk na 4,5 jaar de dikke druppels verf van m'n ruiten afkrabben waar ik me al die tijd aan geërgerd heb. Klusje van vier minuten :D

[ afbeelding ]

Soms hoeft het niet veel te kosten :)
Ach, jij had in ieder geval de smoes dat je ervoor naar de winkel moest gaan.
Ik heb er een paar beneden liggen, maar heb al 5 jaar geen zin om in mijn restanten rommelbak te gaan zoeken :')
Liefde en infectie
pi_148502321
Ha, ja, ik had ook nog ouwe plastic dingetjes van de bouwmarkt ergens liggen. Te lui om ze op te zoeken.
En ik hoefde niet naar de winkel, lekker lazy online gekocht samen met wat andere meuk (die EHBO-koffer en Sola waterpas bijvoorbeeld).
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 13:15:19 #66
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148503242
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 11:30 schreef derLudolf het volgende:

Ook weet niet of je ook zulke lange/dikke schroeven hebt, maar ik heb 6*100 en 5*80 van het merk Jetfast. Deze hebben gekarteld draad en dat draait soepel er in (ik heb geen slagschroevendraaier) en voorkomt splijten

[ afbeelding ]

Tja, ik heb nu vooral veel kleine gekocht.
Had even geen tijd om uit te zoeken welke grotere is precies nodig ga hebben.
Kleine zijn altijd handig ;)

quote:
Je afkortzaag al binnen?
Nee, ik verwacht deze pas na het weekend.

Ondertussen (gisteravond bijvoorbeeld) nog maar wat filmpjes ervan bekeken haha, sick eigenlijk he?! O-) Maarja, ieder zijn hobby toch :D
pi_148507077
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 23:02 schreef Drexciyan het volgende:

[..]

Ik weet niet waar die gaten moeten komen, maar als dat alleen aan de uiteinden is dan heb je aan een relatief kleine machine voldoende. Het deel dat niet bewerkt wordt kan gewoon uitsteken. Indien er toch middenop ook bewerkt moet worden dan hebben ze daar ook technieken voor om de balk door te schuiven. De details zijn te vermoeiend voor de vrijdagmiddag :P
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 02:03 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Doe mij daar eens een link van ? Zulke geweldige ervaringen heb ik daar namelijk niet mee.
Er word bij mij op het werk regelmatig staal door gezaagd, maar reciprozagen gebruiken we alleen op plekken waar slijpen wegens brandgevaar niet mag.
Zo gauw het in de werkplaats gebeurt wordt er altijd een slijptol gepakt.

En een snijbrander heeft ook zo zijn nadelen.
Afgezien van het brandgevaar en wat rook kan je er anders best heel netjes glad een balk mee doorsnijden. Je moet er natuurlijk wel mee om kunnen gaan, en de slijtdelen voor elkaar hebben. Bij die laatste twee punten gaat het voor veruit de meeste incidentele gebruikers mis.
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  vrijdag 9 januari 2015 @ 18:35:18 #68
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_148517098
quote:

[..]

Heel mooi apparaat ^O^ heb hem zelf ook. Althans, de TB13STW, of bedoel je die ook? Zou hem alleen wegdoen als je hem zelf niet veel gaat gebruiken, want welke ga je anders nemen? Een betere ga je toch niet vinden, ook niet als je 3x zoveel betaald ;)

Voor hoeveel wil je hem trouwens (eventueel) verkopen? O-)

[edit]

Ik twijfel nog, ik ga er niet heel veel mee doen, echter ben ik als straks het huis "af" is wel van plan me meer met mijn motoren bezig te houden en een streetfighter te bouwen. Dan is hij wel handig, aan de andere kant voor die paar gaatjes?

En als hij weggaat wil ik er een mooie invalzaag voor kunnen kopen. En je weet wat die ongeveer kosten incl geleiders ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 19:40:47 #69
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148519797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 18:35 schreef Knutsel-Smurf het volgende:

Ik twijfel nog, ik ga er niet heel veel mee doen, echter ben ik als straks het huis "af" is wel van plan me meer met mijn motoren bezig te houden en een streetfighter te bouwen. Dan is hij wel handig, aan de andere kant voor die paar gaatjes?

Ik doe er ook niet zo heel veel mee, maar als ik hem gebruik dan is het wel met zeer veel liefde. Wat een geweldige machine. En zwaar he... écht zwaar!! (Zwaarste machine die ik thuis heb, ook zwaarder dan compressor, lintzaag of die nieuwe afkortzaag wat ook geen lichtgewicht is). Prachtig gewoon O+

quote:
En als hij weggaat wil ik er een mooie invalzaag voor kunnen kopen. En je weet wat die ongeveer kosten incl geleiders ;)
Oh, maar das een mooie prijs! Laat tegen die tijd maar weten als je hem weg doet... Het is de STW, right?
  Moderator vrijdag 9 januari 2015 @ 20:04:15 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_148520660
Twee dozen (oftewel 44,52kg oftewel 299dm3) stonden vanavond op mij te wachten. Oftewel, pakjesavond *D

Bosch GCM 8 SJL.

Op het degelijk onderstel GTA 2600.

Pakket komt rechtstreeks vanaf de fabriek van Bosch (op pallet notabene :')) Die geven een verkoopsprijs aan die precies ¤114 hoger ligt dan wat ik heb betaald, vreemd.

Ik ben tot dusverre tevreden :) Morgen maar eens testen.
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 20:12:02 #71
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148520867
Mooi spul!
Gefeliciteerd ermee 8-)

Laat maar weten hoe die bevalt he...
Nu mijn nog... Arrest wachten kan soms lang duren he O-)
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 20:23:34 #72
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148521220
Vandaag was al een doos lamellen binnen gekomen. Holy ships, dát zijn er veel. 1000 stuks is echt ontelbaar bijna :) een hele grote stapel... Komt nog een doos van 1000 stuks achteraan komende week 8)7 (maat 10 en 20).

Het is echt te veel... Iemand hebben? Verzendkosten per pakket is te duur denk ik, maar misschien krijg ik er 50 per enveloppe verstuurd... En dan gewoon wat envelopjes de duur uit doen :)
pi_148525325
quote:

[ afbeelding ]
Bekende koffer. ;) Heb je ook die 2 dikkere maten erbij besteld? Heb zelf alleen 1 t/m 5mm erin zitten.

Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen gereedschap gaan maken, hij heeft wel een paar mooie filmpjes van zijn projecten. :)
  Knikkerking vrijdag 9 januari 2015 @ 22:17:10 #74
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_148525896
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:03 schreef Tom_ het volgende:

Bekende koffer. ;) Heb je ook die 2 dikkere maten erbij besteld? Heb zelf alleen 1 t/m 5mm erin zitten.
Alleen 1 t/m 5. Lijkt me voldoende. (Voor nu)

quote:
Je kan natuurlijk ook gewoon je eigen gereedschap gaan maken, hij heeft wel een paar mooie filmpjes van zijn projecten. :)
Sjiek inderdaad, ik kende hem al.
Wil ooit ook zulke mooie dingen met hout gaan maken O+
pi_148527562
Vandaag rest spul binnen:

makita accu multitool. Had eerder bestelde geretourneerd en deze in m-box. Nu ook fatsoenlijk accesoire doosje:

kitspuit, of al laten zien?

foudraal voor festool geleiders ook binnen. gewoon merkloze, ga geen 20 euro voor de opdruk festool betalen :p

Is nu wel ff klaar met bestellen...Ga komende 2 weken savonds ook maar doorwerken. Ik doe de elektra/cv/water en data. Maar het tempo is zo hoog dat ik achterloop en ik snel snel snel wil doen en domme foutjes maak, wel heel makkelijk te herstellen maar extra werk is kut.

Moet nu aan alles denken en regelen en dan heb je meer tijd nodig om toch 100% resultaat te bereiken.

werk nu 10 a 12 uur pd, 6 dagen pw. kan wel 14 uur per dag :p
(record is 16 uur, 100 stutten plaatsen inclusief tijdelijke draagbalken op maat zagen in een ondergelopen fundering.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')