Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay!quote:
Smoothiequote:Op woensdag 7 januari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay!
Heb besloten voorlopig te ontbijten met smoothie van groente en fruit. Vandaag voorzichtig begonnen met de groente (50 gram spinazie) en een appel en 90 gram frambozen.
Probeer er ook eens wat havermout in. Iets van 20-30 gr ofzo. Wel wat kcal, maar geeft een hele goede vullingquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay!
Heb besloten voorlopig te ontbijten met smoothie van groente en fruit. Vandaag voorzichtig begonnen met de groente (50 gram spinazie) en een appel en 90 gram frambozen.
Oh, die ga ik onthouden. Ik heb alles hiervoor in huis.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Smoothie![]()
Spinazie met kokosmelk en een beetje honing met magere yoghurt
Proef je die dan ook, als havermout? Want havermout is viezzz.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Probeer er ook eens wat havermout in. Iets van 20-30 gr ofzo. Wel wat kcal, maar geeft een hele goede vulling
Ah okay.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:53 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een excel sheetje voor gemaaktDus het tellen is het probleem niet. En ik krijg niets binnen wat niet geteld wordt, daar ben ik 100% zeker van. Ik tel alleen de koffie in de ochtend niet mee, maar dat is bij elkaar misschien 50 kcal.....
Weet ik eigenlijk nietquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:58 schreef Qwea het volgende:
Crucnh, hoe is het met jou eetschema btw? Alles nog flex of moeten we weer aanpassen?
Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinkenquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Proef je die dan ook, als havermout? Want havermout is viezzz.
Liever gooi ik er de volgende keer wat noten in. En rauwe cacao. Maar nu had ik te veel dorst.
Ja als je er zoveel in gooit als mij wel. Paar eetlepels vast niet. Gebroken lijnzaad is ook niet verkeerd, zit weinig smaak aan. 1 of 2 eetlepels ofzoquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Proef je die dan ook, als havermout? Want havermout is viezzz.
Liever gooi ik er de volgende keer wat noten in. En rauwe cacao. Maar nu had ik te veel dorst.
Nou inderdaad, die van mij waren altijd 450 kcal. Met melk, banaan, appel, lijnzaad en 40 gr havermout.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinken
Misschien dat ik aan eiwitten in verhouding nog wat weinig binnenkrijg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je BMR kan je verhogen door je spiermassa te verhogen, je vetpercentage te verhogen (maar dat wil je niet) of door temperatuurverschillen (je lichaam moet dan ook in rust meer moeite doen om homeostase te behouden).
Je eetgewoonten van toen zouden er wel voor hebben kunnen gezorgd dat je BMR lager is vanwege spierafbraak. Verder is BMR grotendeels genetisch voor zover ik weet. Het verhogen van je verbranding kan door HIIT en gewichtsheffen, dat werkt namelijk daarna ook nog door in rust. En zorg dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt en genoeg drinkt.
Zo staat het niet voorgerekend op de diverse sites....... –O-quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nee want je sport misschien gedurende 2 uur dus van de 2000 zonder sporten moet je dan 200 kcal aftrekken, en dan + 700 = 2500.
Die moet ik inderdaad maar eens gaan downloaden...quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Waarom gebruik je niet iets als fatsecret/myfitnesspal? Zijn goede apps voor te krijgen, vooral voor myfitnesspal
Deze heeft er 132.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinken
Veel makkelijker om te noteren. App openen, plusje drukken en invullen. Kan je ook je gewicht en alles in bijhoudenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:03 schreef sanger het volgende:
Die moet ik inderdaad maar eens gaan downloaden...
Ik ga gewoon minderen inderdaad, ga proberen rond mijn BMR uit te komen. Als het dan geen effect heeftquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef Qwea het volgende:
Ooh sanger, overrate het sporten ook niet he. Want ik weets niet, maar ik geloof nooit dat je in 2u in de gym 700kcal verbrand.
Dat is wel een optie, want ik werk op zich nog steeds met de waarden van het Voedingscentrum.... weet eigenlijk geen andere bron nog :’)quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Ah okay.Dan gaan we daar niet van uit nee, tenzij je onbewust een probleem hebt als Qwea dat je van een bepaald product of producten verkeerde kcal waarden hebt en dus chronisch te lage inschattingen maakt zonder dat je het doorhebt.
Nee, eigenlijk nauwelijks.quote:Ben je al veel afgevallen?Helaas verliezen we door het afvallen niet alleen vet, maar vaak ook spiermassa. Als je dus veel bent afgevallen kan je verbranding daardoor trager zijn geworden dan waarvan wordt uitgegaan in die berekeningen. Misschien een tijdje proberen je spiermassa te vergroten? Of minder te eten dus, als je dat kan volhouden.
In het uiterste geval zou het ook nog je schildklier kunnen zijn waardoor je BMR lager is dan de berekeningen via diverse websites. Maar die kans is niet groot en betekent niet dat je niet kunt afvallen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat ik aan eiwitten in verhouding nog wat weinig binnenkrijg.
Ben ook veel meer gaan drinken. Voorheen dronk ik ’s middags vrijwel niets en in de avond een glas of 5 Spa Fruit. Tegenwoordig in de middag een liter water, en ’s avonds nog een glas of 4 water. Drink eigenlijk vrijwel niets anders meer
[..]
Zo staat het niet voorgerekend op de diverse sites....... –O-
[..]
Pffff, valt me gewoon toch wel heel erg tegen. Ik had verwacht dat het veel sneller/makkelijker zou gaan zodra ik zou stoppen met cola drinken, die twee zakken chips in de week, die marse en snickers om de dag, minimaal 1x per week patat/McD en na het stappen vette shoarma....
Ik zou zo veel mogelijk proberen het label van het product aan te houden, voor veel dingen staat dit er wel op. Waar niks op staat kun je het internet altijd raadplegenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Dat is wel een optie, want ik werk op zich nog steeds met de waarden van het Voedingscentrum.... weet eigenlijk geen andere bron nog :’)
Zal in de pauze zo meteen effe doenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:06 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Veel makkelijker om te noteren. App openen, plusje drukken en invullen. Kan je ook je gewicht en alles in bijhouden
Ik voel me ook veel fitter en me er goed onder. Dat alleen is al reden om door te gaan ermeequote:En stay strong. Je bent sowieso veel gezonder bezig, dat is ook wat waard
Schildklier werkt normaal volgens de HA. Ik heb ik november een bloedonderzoek gehad waarbij dat getest isquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In het uiterste geval zou het ook nog je schildklier kunnen zijn waardoor je BMR lager is dan de berekeningen via diverse websites. Maar die kans is niet groot en betekent niet dat je niet kunt afvallen.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:12 schreef sanger het volgende:
[..]
Zal in de pauze zo meteen effe doen
[..]
Ik voel me ook veel fitter en me er goed onder. Dat alleen is al reden om door te gaan ermee
Omvang is waar het om draait. Als je jarenlang veel alcohol hebt gedronken, weinig eiwitten en weinig hebt bewogen, is het niet gek dat je nu spiermassa erbij krijgt. Maar op een gegeven moment zou je dan ook in gewicht wel meer moeten afvallen, ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Nee, eigenlijk nauwelijks.
Ik ben begonnen op 1 november met sportschool en steeds meer letten op eetpatroon. In de eerste 2 weken kwam ik 4 kg aan......
T.o.v. 24-11-2014 ben ik nu 0,7 kg afgevallen, en op dit moment 0,5 zwaarder dan het laagst gemeten op een weegdag (was op 08-12-2014). Sinds 15-12-2014 ben ik stabiel op hetzelfde gewicht.
Wel merk ik dat mijn buikomvang afneemt. Ik kan shirts aan die in jaren niet aankon bv. Dus of het vetafname gecompenseerd wordt door spieropbouw weet ik niet, maar ik vind het nog steeds vreemd dat het zo langzaam/moeizaam gaat als je ziet wat ik allemaal aangepast heb...
Hier gaat het dus juist ook om! Wat ik al eerder zei, ik kijk niet meer naar mijn gewicht. Dat kan echt per dag verschillen namelijk. Maar als ik kijk naar de foto's die ik regelmatig maak dan zie ik wel degelijk verschil in de spiegel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Wel merk ik dat mijn buikomvang afneemt. Ik kan shirts aan die in jaren niet aankon bv. Dus of het vetafname gecompenseerd wordt door spieropbouw weet ik niet, maar ik vind het nog steeds vreemd dat het zo langzaam/moeizaam gaat als je ziet wat ik allemaal aangepast heb...
Ehhh, check inderdaadquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:13 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omvang is waar het om draait. Als je jarenlang veel alcohol hebt gedronken, weinig eiwitten en weinig hebt bewogen, is het niet gek dat je nu spiermassa erbij krijgt.
Misschien ben ik wel gewoon te ongeduldigquote:Maar op een gegeven moment zou je dan ook in gewicht wel meer moeten afvallen, ja.
Ik gebruik myfitnesspal. Als je op veel dagen ongeveer hetzelfde eet, ben je er zo mee klaar. Je zal alleen in het begin de juiste voedingsmiddelen moeten zoeken. Daarna staat het in het geheugen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Dat is wel een optie, want ik werk op zich nog steeds met de waarden van het Voedingscentrum.... weet eigenlijk geen andere bron nog :’)
Ik heb ze een tijd geleden allebei gebruikt, tegelijk. Aan het einde van de dag kwamen ze altijd wel redelijk gelijk uit. myfitnesspal had het ene product wat hoger, en soms het voedingscentrum. Onder aan de streep was het altijd redelijk gelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik gebruik myfitnesspal. Als je op veel dagen ongeveer hetzelfde eet, ben je er zo mee klaar. Je zal alleen in het begin de juiste voedingsmiddelen moeten zoeken. Daarna staat het in het geheugen.
Het voedingscentrum is niet zo best geloof ik.
Juist! En ook vooral genieten van de lekkere dingen (met mate). Als ik kijk naar vrienden(stelletje) van ons die om de 2 maanden opeens gaan 'crashen' .. werkt totaal niet. Die kwakkelen maar een beetje, geen discipline en bij ons stiekem de snoeppot leeg etenquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
En ja, 1kg vet is 3500 kcal tekort. Dus stel je zit 100 kcal onder je verbruik, dan duurt het toch ruim een maand voor die kg eraf is. Maar langzamer is beter! Het gaat om een gezonde levensstijl die je makkelijk moet kunnen volhouden voor de rest van je leven.
Nouja, als het zo langzaam gaat dan denk je na een poosje waarschijnlijk ook van "fuck deze shizzle."quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
En ja, 1kg vet is 3500 kcal tekort. Dus stel je zit 100 kcal onder je verbruik, dan duurt het toch ruim een maand voor die kg eraf is. Maar langzamer is beter! Het gaat om een gezonde levensstijl die je makkelijk moet kunnen volhouden voor de rest van je leven.
+1.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, als het zo langzaam gaat dan denk je na een poosje waarschijnlijk ook van "fuck deze shizzle."
Tenminste, dat zou ik wel hebben.
Ja. Ik blijf hele perioden op gewicht als ik niet zo'n zin heb om op te letten, maar als ik wil afvallen ga ik echt niet maar 100 kcal onder mijn verbruik zitten. Dat duurt onnodig lang. Je levensstijl blijvend veranderen is natuurlijk wel goed, maar dat kan ook als je iets strenger gaat cutten. Weinig afvallen werkt demotiverend.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nouja, als het zo langzaam gaat dan denk je na een poosje waarschijnlijk ook van "fuck deze shizzle."
Hoezo, je merkt toch wel andere effecten? Je taille kan inderdaad afnemen, je voelt je misschien fitter, en na een tijdje merk je dat je je ook gewoon lekkerder voelt bij minder/gezonder eten. Ik in ieder geval wel. Maar je moet wel altijd even door de zure appel heen en er vertrouwen in houden dat je goed bezig bent, ook al zie je nog geen duidelijke resultaten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Iets meer kan natuurlijk ook wel! Maar het was meer om een voorbeeld te geven, aangezien het BMR toch vaak lastig te schatten is kán het zo zijn dat je er in de praktijk maar heel weinig onder zit.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf hele perioden op gewicht als ik niet zo'n zin heb om op te letten, maar als ik wil afvallen ga ik echt niet maar 100 kcal onder mijn verbruik zitten. Dat duurt onnodig lang. Je levensstijl blijvend veranderen is natuurlijk wel goed, maar dat kan ook als je iets strenger gaat cutten. Weinig afvallen werkt demotiverend.
Dat zou voor mij niet genoeg zijn. Ik wil gewoon de bevestiging van de weegschaal. Dat wat je ziet, voelt, merkt of whatever is allemaal psychologisch. Op een slechte dag zou ik mezelf nog steeds een vadsig varken voelen en dan heb ik geen getalletjes om op terug te vallen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoezo, je merkt toch wel andere effecten? Je taille kan inderdaad afnemen, je voelt je misschien fitter, en na een tijdje merk je dat je je ook gewoon lekkerder voelt bij minder/gezonder eten. Ik in ieder geval wel. Maar je moet wel altijd even door de zure appel heen en er vertrouwen in houden dat je goed bezig bent, ook al zie je nog geen duidelijke resultaten.
Ik at uberhaupt bijna nooit chips of andere superongezonde dingen. Maar als er op een feestje dingen staan die ik zelf nooit koop, zoals toastjes met kaas of andere lekkere hapjes, vind ik het wel moeilijk om me in te houden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:38 schreef sanger het volgende:
aar ik mis al die ongezonde dingen nauwelijks hoor
De eerste paar dagen dook ik wel steeds de kast in op zoek naar zakken chips enzo. Maar die behoefte heb ik niet eens meer
En je kunt toch ook een combi doen? Levensstijl aanpassen naar wat het moet zijn om straks op je streefgewicht te blijven, en daar nu naar leven met iets minder grote porties?
Ja dat dusquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:43 schreef Myraela het volgende:
Ik mis ongezonde dingen ook niet, heb ook niet de neiging om een zak chips open te trekken. Maar zou best wel een extra boterham willen eten. Een extra tussendoortje of whatever. Ik heb gewoon constant honger.
Maar dat gaat wel weer over, hoop ik.
Greys kwam er ooit mee. Min de honingquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh, die ga ik onthouden. Ik heb alles hiervoor in huis.
Ja, ehm... about that... ehm.... Qwea kan niet zo goed rekenen blijktquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ah okay.Dan gaan we daar niet van uit nee, tenzij je onbewust een probleem hebt als Qwea dat je van een bepaald product of producten verkeerde kcal waarden hebt en dus chronisch te lage inschattingen maakt zonder dat je het doorhebt.
Ik blijf zweren bij KT = massa vergroten. En vetmetingen ipv gewicht. Want ik was vorig jaar rond deze tijd 71/72 en zit nu tegen de 77 aan te hikken. Alleen mijn kleren zijn wel weer wat ruimer dan vorig jaar en mijn abs e.d zijn nu veel meer aanwezig, dus de enige conclusie is meer spier en minder vet. En spier weegt meer dan vet.quote:Ben je al veel afgevallen?Helaas verliezen we door het afvallen niet alleen vet, maar vaak ook spiermassa. Als je dus veel bent afgevallen kan je verbranding daardoor trager zijn geworden dan waarvan wordt uitgegaan in die berekeningen. Misschien een tijdje proberen je spiermassa te vergroten? Of minder te eten dus, als je dat kan volhouden.
Hoeveel val je nu af? En je doet nog steeds 3/4x per week KT?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Hobbel wel wat door, maar zit niet compleet aan m'n kcal denk ik. Nog ff wat in ritme komen weer door vakantie en het sporten weer ff beter oppakken, maar dat laatste moet nog ff
Hoeveel kcal wil je nu gaan eten? En wil je dat ik je help met een voorbeeld lijst/schema zoals ik bij crunch ook heb gedaan? Je kan het allicht een week (of 2) uitproberen. Is het niks, flikker je het overboord.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:03 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien dat ik aan eiwitten in verhouding nog wat weinig binnenkrijg.
Ben ook veel meer gaan drinken. Voorheen dronk ik ’s middags vrijwel niets en in de avond een glas of 5 Spa Fruit. Tegenwoordig in de middag een liter water, en ’s avonds nog een glas of 4 water. Drink eigenlijk vrijwel niets anders meer
[..]
Zo staat het niet voorgerekend op de diverse sites....... –O-
[..]
Pffff, valt me gewoon toch wel heel erg tegen. Ik had verwacht dat het veel sneller/makkelijker zou gaan zodra ik zou stoppen met cola drinken, die twee zakken chips in de week, die marse en snickers om de dag, minimaal 1x per week patat/McD en na het stappen vette shoarma....
En wat hij zegt. Die weegschaal is echt debiel. Ik bedoel, kom op, 1 januari was ik 81 kilo. 81quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:14 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Hier gaat het dus juist ook om! Wat ik al eerder zei, ik kijk niet meer naar mijn gewicht. Dat kan echt per dag verschillen namelijk. Maar als ik kijk naar de foto's die ik regelmatig maak dan zie ik wel degelijk verschil in de spiegel.
Meer spiermassa minder buikomtrek. Pas ook weer een zwarte spijkerbroek die ik toch echt een tijd niet heb gepast.
Als je dus shirts past die je een tijd lang niet heb gepast weet je dat je goed bezig bentKortom, focus je niet teveel op de weegschaal maar meer op je lichaam zelf. Maak anders elke week een foute selfie voor de spiegel. Zo kun je snel en makkelijk je vooruitgang zien!
Ik krijg dus echt nooit dezelfde resultaten he. Ik word daar echt kei hysterisch van.quote:
Hier gaat het ook debiel langzaam nu. Maar uiteindelijk heb je natuurlijk een doel... en daar doe je het voor.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zit ook veel meer dan 100kcal onder mijn verbruik. Ik geloof zelfs 500kcal ofzo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja. Ik blijf hele perioden op gewicht als ik niet zo'n zin heb om op te letten, maar als ik wil afvallen ga ik echt niet maar 100 kcal onder mijn verbruik zitten. Dat duurt onnodig lang. Je levensstijl blijvend veranderen is natuurlijk wel goed, maar dat kan ook als je iets strenger gaat cutten. Weinig afvallen werkt demotiverend.
Ja, die kun je gewoon niet nauwkeurig berekenen. En iedereen verschilt idd. Dus het enige wat je kan doen, is wat ik van de zomer ook ga doen, stapje bij stapje verhogen en dat een maand aankijken. Kom je niet aan maar val je af, weer verhogen, net zolang totdat je niet aankomt en niet afvaltquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Iets meer kan natuurlijk ook wel! Maar het was meer om een voorbeeld te geven, aangezien het BMR toch vaak lastig te schatten is kán het zo zijn dat je er in de praktijk maar heel weinig onder zit.
Ik heb veel minder pukkels. Mijn huid glimt meer en belangrijker, mijn darmen doen normaalquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoezo, je merkt toch wel andere effecten? Je taille kan inderdaad afnemen, je voelt je misschien fitter, en na een tijdje merk je dat je je ook gewoon lekkerder voelt bij minder/gezonder eten. Ik in ieder geval wel. Maar je moet wel altijd even door de zure appel heen en er vertrouwen in houden dat je goed bezig bent, ook al zie je nog geen duidelijke resultaten.
Missen is een groot woord. Maar dingen zoals krentenbollen/brood echt wel hoor. En het kutte is ik kan niet 1 plakje nemen. Ik moet en zal er 5 ofzo. Of 8.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:38 schreef sanger het volgende:
Ligt het nu aan mij, maar ik mis al die ongezonde dingen nauwelijks hoor![]()
![]()
De eerste paar dagen dook ik wel steeds de kast in op zoek naar zakken chips enzo. Maar die behoefte heb ik niet eens meer
En je kunt toch ook een combi doen? Levensstijl aanpassen naar wat het moet zijn om straks op je streefgewicht te blijven, en daar nu naar leven met iets minder grote porties?
En als je nou eens flink meer eiwitten eet?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:43 schreef Myraela het volgende:
Ik mis ongezonde dingen ook niet, heb ook niet de neiging om een zak chips open te trekken. Maar zou best wel een extra boterham willen eten. Een extra tussendoortje of whatever. Ik heb gewoon constant honger.
Maar dat gaat wel weer over, hoop ik.
Maar als je niet al de resultaten had bereikt die je hebt bereikt zou je er toch ook wel hopeloos van worden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:53 schreef Qwea het volgende:
Hier gaat het ook debiel langzaam nu. Maar uiteindelijk heb je natuurlijk een doel... en daar doe je het voor.
Dat. Ik heb dagen dan kan ik op 3 maaltijden per dag leven en ik heb ook dagen dan kan ik serieus op vreettocht gaan want alles wat erin gaat vult voor geenf likkerquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja dat dus![]()
Al heb ik niet per se constant honger, sommige dagen wel maar andere dagen niet.
Ja, maar uiteindelijk bereik je die resultaten ws wel. Want ik heb bv niet de resultaten bereikt die ik 2 jaar geleden had bedacht. En ik weet ook niet of ik ze dit jaar bereik want het is echt fucking doorzetten, afzien en aanpoten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar als je niet al de resultaten had bereikt die je hebt bereikt zou je er toch ook wel hopeloos van worden?
Ik vind het ook niet erg wanneer het langzamer gaat nu ik al kilo's kwijt ben, maar als die eerste kilo er na 2 maanden nog niet eens af is zou ik het wel zat zijn.
Mijn enige motivaties zijn eigenlijk dat ik me fitter voel en wanneer ik het resultaat zie als ik voor de spiegel sta.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:55 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar als je niet al de resultaten had bereikt die je hebt bereikt zou je er toch ook wel hopeloos van worden?
Ik vind het ook niet erg wanneer het langzamer gaat nu ik al kilo's kwijt ben, maar als die eerste kilo er na 2 maanden nog niet eens af is zou ik het wel zat zijn.
De tering, wat een reactiequote:Op woensdag 7 januari 2015 11:53 schreef Qwea het volgende:
Hoeveel val je nu af? En je doet nog steeds 3/4x per week KT?
Crazy raspberry. Crazy orange heb ik nu die is beter te zuipen!quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:02 schreef sandertjuh het volgende:
Heb trouwens je PWO mee Q... ben benieuwd! Welke was het ook al weer?
Moet er wel echt eens mee gaan stoppen maar merk gewoon dat ik er een soort van 'afhankelijk' begin te worden. Het gevoel tijdens trainen is gewoon té lekker![]()
Straks zijn we allemaal zwaar verslaafd aan cafeïnequote:Op woensdag 7 januari 2015 12:12 schreef CrunchySelf het volgende:
Twijfel of ik nog wel meer PWO ga kopen.
Ik vind het lekker om mee te sporten, maar wil dit effect wat voorkomen
[ afbeelding ]
Nou als sommige mensen al drie scoops gaan nemenquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:13 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Straks zijn we allemaal zwaar verslaafd aan cafeïne![]()
Goedzo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:16 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb het tot nu toe nog braaf elke keer bij één scoop gehoudenso it wasn't me!
Verhoog je eiwitten danquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:07 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
De tering, wat een reactie
Uhm. Voor de kerstvakantie () was het gem 0,7 kg. Tijdens de twee weken vakantie was het resultaat -0,7kg. Dus volgens mij zit ik niet echt heel verkeerd, eiwitjes zitten niet goed.
Sporten is nooit 4 geweest, altijd max 3. Dat is de afgelopen 2 weken drama. Kerstvakantie week 52 maar twee keer, toen in week 1 ook maar 1 keer. Zou maandag, maar maag was een klootzak.
Weet je wat. Ik ga mijn lijstjes voor de komende week weer ff inkloppen in myfitnesspall, dan heb ik een kleine historie en PM ik je volgende week ofzo wel ff
quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:15 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Nou als sommige mensen al drie scoops gaan nemen![]()
Tijd voor een interventie
Ik ben momenteel echt heel erg lui, dus.Soon, binnenkort, ooit, misschien morgen.quote:
2025?quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:35 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik ben momenteel echt heel erg lui, dus.Soon, binnenkort, ooit, misschien morgen.
Uitstelgedragquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:35 schreef Qwea het volgende:
Ik moet voor de fysio even in haar dieetadvisering duiken want haar dietiste laat het afweten, maar ik heb geen zinIk loop het al 4 dagen uit te stellen
Ik ben inmiddels maar begonnenquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:36 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Uitstelgedrag![]()
Been there, done that, still doing it
*boks*quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:14 schreef CrunchySelf het volgende:
Kaassoufle + pindasaus
Maar ik eet geen frituur meer
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
*boks*
Ik heb al 27 maanden geen vette hap / frituur shit gehad
Ik mis het echt niet. Pizza of zo soms wel hoor en dat eet ik dan ook gewoon. Maar frituur echt echt echt niet.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ach, alles met mateDenk ook niet dat het bij mij vaker dan 1x per 2 maanden voorkomt.
Ja kloptquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:46 schreef sandertjuh het volgende:
Gaat trouwens lekker in Frankrijk..
Zie net een filmpje op geen stijl voorbij komen waarbij een Franse politieagent ff koelbloedig door z'n kop geschoten word..
Ziek![]()
Duct tapequote:Op woensdag 7 januari 2015 14:01 schreef Qwea het volgende:
Serieus, ik had echt nooit krentenbrood moeten meenemen. Het ligt in de vriezer en al en alsnog loopt het te schreeuwen naar me.
OEH!quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Is dit niks voor jou? http://www.thekitchensafe.com/
Hij is wel gaaf. Kan alleen niet in de vriezer, wel de koelkastquote:
49 dollar maarquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hij is wel gaaf. Kan alleen niet in de vriezer, wel de koelkast
Can I reset the timer by removing the batteries?
Nope! As long as the timer was initially set for more than five minutes, the timer will pause when the batteries are removed. While locked, the Kitchen Safe stores the remaining time in memory every five minutes.
Are there any built in overrides?
No. The Kitchen Safe was designed to only unlock once the timer reaches zero. No cheating!
Ik ook, maar ik bied weerstand. Momenteel wil ik gewoon alles kopen en dat kan nietquote:
KOOP DAT DING EN FLIKKER JE PINPAS ERIN!quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:22 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik ook, maar ik bied weerstand. Momenteel wil ik gewoon alles kopen en dat kan niet
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
KOOP DAT DING EN FLIKKER JE PINPAS ERIN!
quote:Het is een rare tegenstelling: Als ik foto’s laat zien van bikini-fitness modellen die ik heb gefotografeerd en ze hebben geen keiharde sixpack (die ze in die klasse ook niet horen te hebben) dan krijg ik al snel te horen: “Daar is toch niets bijzonders aan?” Ik kan dan zelfs de vraag gesteld krijgen waarom ik die persoon heb geselecteerd voor een fotoshoot voor m’n blog. Als dan vervolgens 2 seconden later de volgende foto voorbij komt met een ander model dat wel een keiharde sixpack heeft dan is de reactie vervolgens:” Ja, maar dat vind ik niet mooi in een vrouw”. Je kan het als vrouw dus haast niet goed doen met zo’n beredenering.
Je kan dat wijten aan onderlinge jaloezie onder vrouwen. Ik hield daar als getrouwde man natuurlijk rekening mee als m’n vrouw een dergelijke opmerking maakte over de schaars geklede dames die model stonden voor mij. Exact dezelfde redenering hoor echter je ook vaak onder mannen. Geen sixpack en andere duidelijke spieren dan hoort het niet in de categorie fitness/bodybuilding en wanneer ze dit wel hebben, is het te mannelijk en vinden velen het niet mooi. Overigens valt wel een beetje op dat het bijna altijd mannen met een buikje zijn die een sixpack in vrouwen niet mooi vinden. Een beetje als kleine mannen die lange vrouwen niet aantrekkelijk vinden of mannen die geïntimideerd worden door vrouwen die succesvoller zijn?
Behalve dat ze bodybuild-wedstrijden een stuk vermakelijker maken om naar te kijken, ben ik om nog een andere reden zeer blij met de bikini-fitness modellen. Zij tonen namelijk dat je voor zo’n lichaam traint en eet als bodybuilders, maar dan slechts in andere verhoudingen en hoeveelheden en met een andere doelstelling. Veel krachttraining dus, vooral in de keuken zorgen dat het vetpercentage niet teveel oploopt en cardio daar waar nodig om extra vet te verbranden indien nodig.
Ik hou nu al van die gastquote:Echte Die Hards zien hun trainingsritme verstoord worden door de feestdagen. Sportscholen die dicht zijn, andere regelmaat, andere voeding. “Help, de sportschool is dicht!”, zie je dan voorbij komen als Facebook-status. Haastig wordt nog gezocht naar recepten voor oliebollen met weinig koolhydraten en de proteïne-shakes staan al klaar om het katabole effect van de champagne te beperken.
“Een beetje obsessief” zullen velen nu zeggen. “Dat is toch niet normaal als je zelfs met kerst naar de sportschool wilt?” Nee, dat is het inderdaad niet. “Normaal” is een sixpack die verscholen gaat achter een vetpercentage van 20%. “Normaal” is met de jaren wegkwijnende spieren en ieder jaar een schuldgevoel na de feestdagen. “Normaal” is artikelen lezen die je helpen bij je goede voornemens (zoals ik die morgen zal plaatsen) nadat je weer eens maanden niets gedaan hebt. “Normaal” is in januari beginnen met trainen en dan alle schade in enkele dagen goed proberen te maken om het vervolgens in februari alweer op te geven door blessures omdat je te hard van stapel bent gegaan.
Fuck “normaal” zijn. Ik wil He-man zijn, Master of the Universe! Of zoals Arnold zei:
“The worst thing I can be is the same as everybody else. I hate that.”
http://www.fitsociety.nl/quote:Op woensdag 7 januari 2015 15:06 schreef CrunchySelf het volgende:
Die laatste quote is wel sterk
Wie is hij? Heb jij een link?
Gaaf. Dat zijn goede motivatorsquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:16 schreef Myraela het volgende:
Ik was even zwak, dus ik ging even op de weegschaal staan met kleren.
Was ik gewoon zelfs met kleren aan al 2 kilo lichter dan 2 januari.Yay. Maar zaterdag pas het echte weegmoment, maar dit had ik even nodig. Nu kan ik de trek weer even aan.
Jupquote:Op woensdag 7 januari 2015 16:40 schreef sandertjuh het volgende:
Q de PWO die je me hebt gegeven is een hele scoop toch? Niet dat ik dezelfde fout zoals met de PWO van Crunchy
Blijft er apart uitzienquote:
Succes met de smaakquote:
Niet FOK!ken tijdens het rijdenquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik ben ant rijden dus ik naak spelfouten wss.
Maar iemand nog een havermout pannenkoeken recept? Die van mij smaken altijd zo, zo net niet
quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet FOK!ken tijdens het rijdenFOK!ken doe je op een [P]
Moet je klappen? Met je fokken tijdens het rijden? Debielquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik ben ant rijden dus ik naak spelfouten wss.
Maar iemand nog een havermout pannenkoeken recept? Die van mij smaken altijd zo, zo net niet
Gewoon van die grove havermoutvlokken? Moet je het dan niet eerst malen of zo?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Moet je klappen? Met je fokken tijdens het rijden? Debiel![]()
Recept :
60g havermout (of meer ligt eraan hoeveel pancakes je wilt, maar dan moeten je melk en waterlepels ook omhoog), 2 eieren, 5 eetlepels melk, 2 eetlepels water. Banaan prakken en erdoor flikkeren. Handje rozijnen erdoor flikkeren, evt een dessertlepel honing erdoor. Kaneel erdoor, mixen, bakken.
Eetsmakelijk.
Je kan nooit specifiek je buikvet wegtrainen maar je kan wel over het algemeen strakker worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:41 schreef Vincento17 het volgende:
Mag ik meedoen ?
Vrouw, 19 jaar, 66 kg. Ik ben niet echt dik, maar wel veel buikvet. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik vind het niet echt in verhouding zijn want alleen mijn buik is dikker, de rest niet. En die buik wil ik er graag af hebben.
Cardio samen met kracht is dan het beste toch?
Ik ga wel over een maand naar nieuw-zeeland, dus hoop dan daar ook een goede sportschool te kunnen krijgen.
Maar beginnerstips zijn altijd welkom wat betreft eten en sport.
Gewoon die havermout uit pak. Van AH basic. En welnee, malen, je hebt toch tanden?quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Gewoon van die grove havermoutvlokken? Moet je het dan niet eerst malen of zo?
En voor hoeveel pannenkoeken is dat ongeveer?
Welkomquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:41 schreef Vincento17 het volgende:
Mag ik meedoen ?
Vrouw, 19 jaar, 66 kg. Ik ben niet echt dik, maar wel veel buikvet. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik vind het niet echt in verhouding zijn want alleen mijn buik is dikker, de rest niet. En die buik wil ik er graag af hebben.
Cardio samen met kracht is dan het beste toch?
Ik ga wel over een maand naar nieuw-zeeland, dus hoop dan daar ook een goede sportschool te kunnen krijgen.
Maar beginnerstips zijn altijd welkom wat betreft eten en sport.
Oke, ja je hebt dan dus een stuk meer ei nodig dan met meel. Er is ook havermoutmeel, ik dacht dat dat meestal gebruikt werd. Maar ik ga het een keer proberen, lekker!quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
Gewoon die havermout uit pak. Van AH basic. En welnee, malen, je hebt toch tanden?Nee serieus, ik maak nooit.
Ja ligt eraan hoe dik je bakt. Ik bak echt niet dik en haal hier +- 4 pancakes uit.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan nooit specifiek je buikvet wegtrainen maar je kan wel over het algemeen strakker worden.
En eten is belangrijker dan wat/hoeveel sport je doet
Recept van dietiste. En dit is een beetje hetzelfde als die bananen pancakes. En ik zweer je, met rozijnen erdoor of rood fruit erop zijn ze geniaal.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke, ja je hebt dan dus een stuk meer ei nodig dan met meel. Er is ook havermoutmeel, ik dacht dat dat meestal gebruikt werd. Maar ik ga het een keer proberen, lekker!
Ik maak ook wel eens bananenpannekoekjes met wat havermout erdoor maar die worden nooit heel geslaagd qua uitvoering, wel qua smaak
Ja, ik wist inderdaad dat dat je alleen 'algemeen' kan trainen en niet specifiek op de buik. Maar bij de buik is het nodig om het zo maar te zeggen, daar wil ik het echte resultaat gaan zien.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Welkom
Ja, ik snap. Ook muffintop? Cardio icm kracht ja, maar je kan NIET specifiek vet verbranden op 1 plek. Dat gaat niet. Dus, je algehele vet percentage moet omlaag.
Hoelang ben je btw? En gezond eten is de eerste stap naar succes!
Fokken is een groot woord, dat enkele berichtje.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
Moet je klappen? Met je fokken tijdens het rijden? Debiel![]()
Recept :
60g havermout (of meer ligt eraan hoeveel pancakes je wilt, maar dan moeten je melk en waterlepels ook omhoog), 2 eieren, 5 eetlepels melk, 2 eetlepels water. Banaan prakken en erdoor flikkeren. Handje rozijnen erdoor flikkeren, evt een dessertlepel honing erdoor. Kaneel erdoor, mixen, bakken.
Eetsmakelijk.
Pretty much yeahquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:02 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Fokken is een groot woord, dat enkele berichtje.Maar zit kern van waarheid in.
Thx voor het recept. Voor hoeveel heb je hier. Schat z'n vier stuks jou bakstijl en twee de mijne?
Het in je reet stoppen ipv je mond?quote:
Ja, dat zei je niet. Je wilde stoppen met het eten.... je zei niet dat je het wilde proeven. Kauwen en uitspugen. Better yet, kauwen, doorslikken, vinger in je strot. Proef je het 2x!quote:
Ik haat kotsen, uitspugen, hmm, dat moet ik eens proberen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat zei je niet. Je wilde stoppen met het eten.... je zei niet dat je het wilde proeven. Kauwen en uitspugen. Better yet, kauwen, doorslikken, vinger in je strot. Proef je het 2x!
Omnomnomnom.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:39 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik heb het keer drie gedaan. Nu ant bakken
Ja jezus, heb je ook nog eisen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Spatieloos het volgende:
[..]
Ik haat kotsen, uitspugen, hmm, dat moet ik eens proberen.
Ja, de chocolade moet op koelkast temperatuur zijn, zodat het in mijn mond ineens van temperatuur verandert en de structuur precies goed is. Ook moet ik er van kunnen genieten voor dat ik het uitspuug.quote:
Ik faal hier hard. De stukjes die ik heb geproefd zijn lekkerquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Omnomnomnom.
Ik raak serieus maar NIET vol. Ik heb pest pleuris pokke tyfus honger.
Heel, in stukken, waar het heen gaat gaat het toch kapotquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:48 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ik faal hier hard. De stukjes die ik heb geproefd zijn lekker
[ afbeelding ]
Beide oppakken, maar cardio heb je nodig om vet te verliezen iig.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:59 schreef Vincento17 het volgende:
Is het eigenlijk zo dat ik nu ik begin om het zo maar te zeggen wat meer de nadruk op cardio moet leggen en wat minder op kracht? Of gewoon vol oppakken beide?
Een dag minder eten als je echt geen honger hebt is niet erg.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dus absoluut geen honger.
Wat is jullie mening?
Ik probeer per dag mijn inname zo'n 1900 kCal te laten zijn, dan heb ik een 'tekort' van 500 op m'n BMR zonder heftige sport en beweging. Als ik heftig beweegeet ik wat meer.
Vandaag heb ik, na m'n avondeten 1025 kCal op. Heb niet per se het idee dat ik weinig gegeten heb.
(Als ontbijt m 10:30 1 appel, 90 gram frambozen, 50 gram spinazie + water als smoothie, als lunch 1 boterham met cervelaat, wat later op de middag een kopje soep met 125 gram broccoli, 50 gram courgette en 20 gram rucola, en net een flinke portie Boboti (zonder rijst) a 577 kCal.)
Wat nu? Straks tegen heug en meug eten? Het zo laten? Help.
Maar als ik nu best wel vaak geen honger heb? Structureel is het niet. Gisteren zat ik netjes op 2001, maar het is wel vaker dan heel af en toe, zeg maar.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een dag minder eten als je echt geen honger hebt is niet erg.Als het maar niet structureel gebeurt.
Met krachttraining verbrand je meer calorieën dan met cardio.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:59 schreef Vincento17 het volgende:
Is het eigenlijk zo dat ik nu ik begin om het zo maar te zeggen wat meer de nadruk op cardio moet leggen en wat minder op kracht? Of gewoon vol oppakken beide?
Bedankt he!quote:
True, ze waren lekkerquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:50 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heel, in stukken, waar het heen gaat gaat het toch kapot
Plan is ongeveer 1 uur per workout te trainen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Met krachttraining verbrand je meer calorieën dan met cardio.Ik zou een mooie tussenweg zoeken, 20-30 minuten cardio en dan nog wat krachttraining er achter aan. Setjes van 3x15.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef Qwea het volgende:
Zo, nou, die krentenbrood zal niet meer naar me schreeuwen hoor
3x15??? Waarom zoveel reps?! Beter hoger gewicht en minder reps.quote:Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Met krachttraining verbrand je meer calorieën dan met cardio.Ik zou een mooie tussenweg zoeken, 20-30 minuten cardio en dan nog wat krachttraining er achter aan. Setjes van 3x15.
Helemaal alleen. En weet je wat nou nog het meest achterlijke is?!quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:57 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Helemaal alleen of heeft iemand je geholpen?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
Helemaal alleen. En weet je wat nou nog het meest achterlijke is?!
Ik heb nog honger!
Ik doe 15 min opwarmen, dan KT en 35 min afsluitende cardioquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Vincento17 het volgende:
[..]
Plan is ongeveer 1 uur per workout te trainen.
20-30 min onderlichaam / bovenlichaam kracht (afhankelijk van welke dag)
20 - 30 minuten intervaltraining cardio
Zo iets ongeveer?
Ik hoorde trouwens altijd eerst kracht doen en dan pas cardio???
Dan had ik wel wat anders gepaktquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:58 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Als je nou die koekjespot met slot had, was dit niet gebeurt he.
Ach ja, dat is ook weer zo.quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan had ik wel wat anders gepaktik heb al sinds gisteren zo'n pleuris honger dat vandaag een "EAT ALL THE FOOOOD" was
valt me nog mee dat ik het tot na. Het diner heb gered
Oi, mijn valiumpje begint te werken een beetje
Even een kritische vraag; zou je niet stoppen met die oppeppende middeltjes, als je 's avonds weer valium moet nemen?quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan had ik wel wat anders gepaktik heb al sinds gisteren zo'n pleuris honger dat vandaag een "EAT ALL THE FOOOOD" was
valt me nog mee dat ik het tot na. Het diner heb gered
Oi, mijn valiumpje begint te werken een beetje
PWOquote:Op donderdag 8 januari 2015 08:20 schreef sandertjuh het volgende:
Ik totaal niet... lag om half 2 nog wakker
Project voor mn opleiding.quote:Op donderdag 8 januari 2015 07:27 schreef Qwea het volgende:
ik heb heerlijk geslapen.
Waarom low carb, xur?
Ik tikte die valium erin en ik was in 1 ruk weg tot 07uquote:Op donderdag 8 januari 2015 08:20 schreef sandertjuh het volgende:
Ik totaal niet... lag om half 2 nog wakker
Bevalt het wat?quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Project voor mn opleiding.
Leek me leuk een maand lang streng uit te proberen.
Waarom niet? Ik pak op de dagen voor en na hardlopen of rust of mijn upperbody. Dan doe je niks/amper wat met je benen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 08:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft het eigenlijk ook zin om maar één keer per week krachttraining te doen? Het lijkt me wel een nuttige toevoeging aan mijn trainingen, maar 2x gaat denk ik echt niet lukken aangezien hardlopen toch nog wel de prioriteit blijft en met 1x zaaltraining, 1x baantraining en 1x lange duurloop je al 3 best zware trainingen te pakken hebt dus op die dagen/dag erna kun je denk ik niet KT doen.
Je kan idd niet je benen met KT doen als je gaat hardlopen of dat hebt gedaan. 1x is niet erg, structueel gaat je dat blessures opleveren. Maar ikzelf denk dat 1x per week beter is dan niks. Echt heel snel zul je er niet iets mee bereiken, maar alles is meegenomen... right?quote:Ik heb altijd geleerd dat je pas met 2x per week sterker wordt, maar misschien zijn er wel vormen/schema's te bedenken waar je ook met 1x per week effect kunt krijgen? Tijdens de zaaltraining doen we ook wel wat kracht/core maar dat is vooral met lichaamsgewicht.
Ik heb op mijn roeivereniging de beschikking tot allerlei losse gewichten en squatreks en zo. Weet niet zo goed hoe ik het dan aan zou moeten pakken, heb in mijn roeijaren wel 2 jaar gekrachttraind, toen deed ik wel >100kg deadlift voor 3x12 maar dat zou ik nu niet meer kunnenIk wil aan de ene kant mijn benen trainen maar aan de andere kant misschien ook juist het bovenlichaam aangezien dat een beetje een ondergeschoven kindje is met al het schaatsen/fietsen/lopen..
Ik heb een poos gelee (3 jaar terug) dumbells gekocht die op MP stonden. Met gewicht tot 36kg aan beide dumbells. Die heb ik nu bij PT liggen want hij heeft geen dumbells en die van de sportschool die eronder zit zuigen. Anyway, 2 tientjes waren ze.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Misschien zou het nuttiger zijn om thuis wat gewichtjes te hebben, om 2 of 3x in de week 20 minuten wat te doen. Maar dan blijf je toch al gauw bij handgewichtjes van weinig kg's want de rest is zo duurEn ga ook geen squatstangen laten vallen op mijn vloer
Hmm maar dit zijn dus wel 3 echt zware trainingen he, lange duurloop is vaak minstens 18km, op de baantraining doe ik meestal 4-8 km in intervallen op echt hoog tempo en de warming up is ook 3 kwartier en daar komt ook allerlei core werk en ook wel wat bovenlichaam bij kijken, en bij de zaaltraining moeten we ook wel opdrukken en zo. Ik heb meer het idee dat je de dag daarna gewoon beter niets of alleen een heel rustige training kunt doen dan een specifieke bovenlichaam training, want je lichaam heeft energie nodig om te herstellen en kan dat niet zozeer opsplitsen tussen benen of bovenlichaam.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:06 schreef Qwea het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik pak op de dagen voor en na hardlopen of rust of mijn upperbody. Dan doe je niks/amper wat met je benen.
[..]
Je kan idd niet je benen met KT doen als je gaat hardlopen of dat hebt gedaan. 1x is niet erg, structueel gaat je dat blessures opleveren. Maar ikzelf denk dat 1x per week beter is dan niks. Echt heel snel zul je er niet iets mee bereiken, maar alles is meegenomen... right?
Die fouten kun je beter gewoon nu maken, vangt iemand ze nog opquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:15 schreef Myraela het volgende:
Straks rijles, ik krijg er elke keer minder zin in. Ik kan er niet zo goed tegen als ik fouten maak.
Netjes.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:23 schreef sanger het volgende:
Ik is trots![]()
Gisteren op weg naar huis even langs de McD gereden..... en helemaal niets besteld voor mezelf (alleen ijs voor vrouw en kids
)
Zelfs het ijsje wat overbleef omdat 1 van de kids al sliep niet opgegeten maar gewoon in de prullenbak
En inderdaad alles gewogen vanmorgen
Het is vooral vlees, kaas, eieren en vet eten... mis de groente en fruit en noten en havermout en yoghurt. En ja ik mis zelfs kwark.quote:
Net lijstje. Als ik zo keek vallen sommige dingen lager uit dan in je berekening van gisteren/dag ervoor of niet?quote:
Maar dat is niet echt een onderzoek. Want wie zegt dat de PDS niet wordt veroorzaakt door een teveel aan eiwit? Of vet?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:31 schreef xuryah het volgende:
[..]
Het is vooral vlees, kaas, eieren en vet eten... mis de groente en fruit en noten en havermout en yoghurt. En ja ik mis zelfs kwark.
Maar ik heb geen last van mn PDS klachten, dat is het gene wat ik wilde onderzoeken.. Of lowcarb (Atkins) iets kan zijn voor mensen met PDS en of ik het zal aanraden.
Dus ik doe het niet voor niks
Plus ik val af
Ik moest het 4 dagen doen voor zhuis onderzoeken. Heb na dag 1 ze de pleuris laten krijgen. Low carben is niks voor mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:33 schreef Myraela het volgende:
Jij had toch eerder lowcarb gedaan? Maar dan minder streng?
Ik heb ook een poosje de max van 20 gram koolhydraten gedaan. Vond het wel lastig, zelfs met veel groenten kom je er al overheen. Vond het maar verwarrend om zo te moeten eten terwijl ik wilde afvallen.
Het lijkt me sowieso niet echt een officieel onderzoek als er maar één testpersoon is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat is niet echt een onderzoek. Want wie zegt dat de PDS niet wordt veroorzaakt door een teveel aan eiwit? Of vet?
Ik heb zelf bv crohn en doe het prima op high proteïne/ high carb. Dan moet je minstens ook andere voedings"dieeten" uitproberen imho.
Wie zegt dat dit het enige dieet is dat ik uitprobeer dan? :pquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar dat is niet echt een onderzoek. Want wie zegt dat de PDS niet wordt veroorzaakt door een teveel aan eiwit? Of vet?
Ik heb zelf bv crohn en doe het prima op high proteïne/ high carb. Dan moet je minstens ook andere voedings"dieeten" uitproberen imho.
Valt wel mee. Brood was ietsje hoger. Ben nu uitgegaan van label ipv voedingscentrum van alle producten. Behalve de kaas dan, daar stond niets op de verpakking. De kaasboer eens vragen of die het weetquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:34 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Net lijstje. Als ik zo keek vallen sommige dingen lager uit dan in je berekening van gisteren/dag ervoor of niet?
Nu eens hopen dat er wat afgaat
Het is dan ook een persoonlijk onderzoek...quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:48 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Het lijkt me sowieso niet echt een officieel onderzoek als er maar één testpersoon is.
Okquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Valt wel mee. Brood was ietsje hoger. Ben nu uitgegaan van label ipv voedingscentrum van alle producten. Behalve de kaas dan, daar stond niets op de verpakking. De kaasboer eens vragen of die het weet![]()
Ik vind het aan de lage kant uitkomen, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn misschien.
Ja klopt, toen zat ik boven de 20.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:33 schreef Myraela het volgende:
Jij had toch eerder lowcarb gedaan? Maar dan minder streng?
Ik heb ook een poosje de max van 20 gram koolhydraten gedaan. Vond het wel lastig, zelfs met veel groenten kom je er al overheen. Vond het maar verwarrend om zo te moeten eten terwijl ik wilde afvallen.
Daarom zei ik al, wellicht is het een kwestie van wennen aan het ideequote:Op donderdag 8 januari 2015 09:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ok
Je valt nu niks af, dus wat naar beneden schroeven is niet verkeerd. 1700/1800 kcal is verre van een crash dieet, dus waarschijnlijk leef je volgende week nog wel
Als je het luxe probleem krijgt van te snel afvallen, kun je altijd opschroeven
Kan ook zijn dat je een weekje 'superstreng' zijn nodig hebt om van je plateau af te komen, en dat je daarna weer naar 2000 kcal kunt en nog steeds afvalt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Daarom zei ik al, wellicht is het een kwestie van wennen aan het idee![]()
Maar ook omdat er als reactie op een lijstje weleens gezegd werd of het niet wat laag was enzo.
Wennen is het altijdquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Daarom zei ik al, wellicht is het een kwestie van wennen aan het idee![]()
Maar ook omdat er als reactie op een lijstje weleens gezegd werd of het niet wat laag was enzo.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:44 schreef Lonaa het volgende:
Wel kut, gisteren weer eens op gaan letten dat ik echt genoeg vocht binnen krijg, gaat m'n lijf het gelijk allemaal vasthouden. +1 op de weegschaal.
quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:44 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik moet ook maar eens een vriendin zoeken, kun je leuke fitness workouts mee doen.
Crazy Couple Workout
Ja, I know, I know, maar kutlijf.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:45 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
Gewoon doorzuipen, komt er wel weer af
Hoezo kutlijf? Wat heb je aan vocht drinken als je het niet zou vasthouden?quote:
Neequote:Op donderdag 8 januari 2015 10:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wel gaaf, maar dat gaat nevernooitniet gebeuren ooit.
quote:
Ik eet al weinig zout. Voeg het iig nergens aan toe. Af en toe op een stokje vlees of vis. Gisteren ook maar 1 boterham, dus zo ook niet een boel zout binnengekregen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:50 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hoezo kutlijf? Wat heb je aan vocht drinken als je het niet zou vasthouden?
Je kan proberen wat minder zout te eten, scheelt ook al.
Oh kak. Dat was niet wat ik bedoelde, maar dat ga ik je zeker nooit meer aan je verstand peuteren of wel?quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
NeeKrijg ik nooit een vriendin?
Nee, you did it nowquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Oh kak. Dat was niet wat ik bedoelde, maar dat ga ik je zeker nooit meer aan je verstand peuteren of wel?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:54 schreef Lonaa het volgende:
[..]![]()
Het spijt me man.
Hier, neem een chocolaatje tegen het verdriet.
Zo te zien kan jij er ook eentje gebruikenquote:Ik heb gewoon een kutlijf. Het is kapot, gaat kapot, ontsteekt, doet pijn, houdt vocht vast en ik vind het lelijk.
Ja, maar het is wel waar.quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:55 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]![]()
Chocola
[..]
Zo te zien kan jij er ook eentje gebruiken
quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel waar.![]()
Er mankeert wel echt veel aan m'n lijf waar ik (dagelijks) last van heb.
En af en toe moet ik daar even over bitchen.
Niet zo streng zijn voor jezelf!quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:58 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel waar.![]()
Er mankeert wel echt veel aan m'n lijf waar ik (dagelijks) last van heb.
En af en toe moet ik daar even over bitchen.
Ja, I know, ik moest ff bitchen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:01 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Klote
Maar deze drie dingen kun je mee ophouden:
- Vocht vasthouden gaat vanzelf over
- 'ik vind het lelijk' moet je gewoon mee ophouden
- 'gaat kapot' is doemdenken.
Wordt het verhaaltje toch al positiever
Always look on the bright side of life
Mooi zoquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, I know, ik moest ff bitchen.
'Gaat kapot' is voor een deel doemdenken, voor een deel waar. Ik weet zeker dat er binnenkort weer iets anders kapot gaat, tijdelijk. Dat hoort erbij. 2 maanden geleden was het een slijmbeursontsteking in m'n schouder, deze week is het m'n linkerheup die bij iedere stap voelt alsof ze er een mes in steken.
Vandaag gaat het al wel beter dan alle andere dagen van de week, dus dat is goed
Ja!quote:
Zolang het bij af en toe blijftquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja!
Zie, ik kan wel positief zijn, soms.Af en toe even schelden maakt het handelbaar.
Het ligt een beetje hoe erg het is.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:07 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Zolang het bij af en toe blijftMaar werkt wel eens opluchtend ja
Alleen kunnen anderen wel heel snel zien als je nog wat rationeel aan het denken bent, wat je misschien zelf niet altijd even makkelijk ziet in z'n momentquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het ligt een beetje hoe erg het is.
Ik heb de afgelopen dagen m'n lijf wel verschillende keren vervloekt toen ik aan het lopen was, maar zeuren tegen anderen over 'hoe erg het wel niet is' en al dat, nee, dat doe ik zelden, daar schiet echt niemand wat mee op.
Mja, dat gebeurd soms.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:10 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Alleen kunnen anderen wel heel snel zien als je nog wat rationeel aan het denken bent, wat je misschien zelf niet altijd even makkelijk ziet in z'n moment
Om het lichaam om te laten schakelen bedoel je?quote:Op donderdag 8 januari 2015 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat je een weekje 'superstreng' zijn nodig hebt om van je plateau af te komen, en dat je daarna weer naar 2000 kcal kunt en nog steeds afvalt.
Blijkbaarquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wennen is het altijd
Het is ook niet veel, maar hoger zitten werkt kennelijk niet voor jou.
Ik kan wel leukere work outs bedenkenquote:Op donderdag 8 januari 2015 10:44 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik moet ook maar eens een vriendin zoeken, kun je leuke fitness workouts mee doen.
Crazy Couple Workout
Ja, dat kwam bij mijn lichte roeiers in ieder geval wel eens voor.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Om het lichaam om te laten schakelen bedoel je?
Hoe dan?quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Blijkbaar![]()
Heb nu net ook myfirnesspal ingevuld enzo. Die zet met op 1.500 netto kcal per dag om 0,8 kg per week af te vallen.
Maar dan vul ik alles voor vandaag in en kom ik op slechts 1.059 kcal als ik vanavond nog een T neem....Wel voornamelijk omdat mijn avondeten veel lager uitvalt (zuurkool stamppot, 450 gram - 234 kcal).
Volgens myfitnesspalquote:
Die kcal die hij uitrekent om af te vallen sporen niet. Want volgens mij trekt hij sport er weer vanaf en dat soort gekkigheid. Daarom gebruik ik hem puur voor voedsellogquote:Op donderdag 8 januari 2015 11:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Blijkbaar![]()
Heb nu net ook myfirnesspal ingevuld enzo. Die zet met op 1.500 netto kcal per dag om 0,8 kg per week af te vallen.
Maar dan vul ik alles voor vandaag in en kom ik op slechts 1.059 kcal als ik vanavond nog een T neem....Wel voornamelijk omdat mijn avondeten veel lager uitvalt (zuurkool stamppot, 450 gram - 234 kcal).
Wat heb je ingevuld dan?quote:
Ja klopt. Hij stelt dat als ik 0.8 kg per week wil afvallen ik op 1500 kcal netto moet zitten. Dus eten minus wat je sporten verbrand. Dus op dagen dat je sport mag je meer eten bv.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:50 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Die kcal die hij uitrekent om af te vallen sporen niet. Want volgens mij trekt hij sport er weer vanaf en dat soort gekkigheid. Daarom gebruik ik hem puur voor voedsellog
Gekozen voor home made stamppot, maar zie nu net al dat er verschillende varianten van zijn. Heb nu een andere geselecteerd en die lijkt me beter te kloppen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Wat heb je ingevuld dan?
Ik bedoel, je moet wel je ingredienten apart berekenen.
300 gram aardappels is al 246.
Zuurkool tikt niet zo aan, maar er gaat misschien ook nog boter in? Melk? Vlees erbij?
Je moet je gebruikte ingredienten gewoon los invullen, dat geeft het eerlijkste beeld.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Gekozen voor home made stamppot, maar zie nu net al dat er verschillende varianten van zijn. Heb nu een andere geselecteerd en die lijkt me beter te kloppen.
Geen idee hoeveel er in dit geval van alles inzit. Is een ingevroren maaltijd, die we vorige week ergens al bereid hebben. Dus voor volgende keer maar doen, en dan opslaan als maaltijd ofzoquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Je moet je gebruikte ingredienten gewoon los invullen, dat geeft het eerlijkste beeld.
Maar, dit is toch al oud nieuws? Dat was toch die hele rel?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:48 schreef sandertjuh het volgende:
Had je dit al gelezen Q?
http://forum.dutchbodybui(...)y-perfection-378064/
Just sayingquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef xuryah het volgende:
[..]
Wie zegt dat dit het enige dieet is dat ik uitprobeer dan? :p
Daarnaast zijn vezels (en dus kh) vaak het probleem bij PDS.
Vind het wel knap dat je het volhoudt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:57 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja klopt, toen zat ik boven de 20.
En het is idd een heel vreemd dieet, die ik mensen waarschijnlijk niet zo snel zal aanradenmaar ben nog niet klaar tuurlijk
Oh zie het nu pas... is van 15 december inderdaadquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, dit is toch al oud nieuws? Dat was toch die hele rel?
Nee. Op dagen dat je sport moet je helemaal niet meer eten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 11:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Ja klopt. Hij stelt dat als ik 0.8 kg per week wil afvallen ik op 1500 kcal netto moet zitten. Dus eten minus wat je sporten verbrand. Dus op dagen dat je sport mag je meer eten bv.
Volgens mij klopt die beredenering ook wel redelijk.
lolquote:Op donderdag 8 januari 2015 12:25 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Oh zie het nu pas... is van 15 december inderdaad
Maar dat is niet zoals die site werkt volgens mij.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nee. Op dagen dat je sport moet je helemaal niet meer eten.
Klopt ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:05 schreef sanger het volgende:
Wat wel prettig is aan myfitnesspal is dat je zelf producten kunt toevoegen. Zo kun je altijd exact de juiste hoeveelheden aan kcal nemen ipv een geschat gemiddelde
Ja, maar dat moet je dus niet doen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 12:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar dat is niet zoals die site werkt volgens mij.
Die site gaat uit van een dagelijks calorietekort, in mijn geval 850. Dus als ik naast mijn gewone beweging (weinig want kantoorbaan) nog sport en daarbij 300 kcal verbrand dan gaat die site er vanuit dat je die erbij mag eten. Staat zelfs ergens in de tekst erbij![]()
Ja, maar kwark geeft meer eiwitten dan yoghurt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:06 schreef sanger het volgende:
Ik las in het vorige topic iets over langzame eiwitten in kwark. Zit dat ook in yoghurt misschien?
Och, je kan ook best iets meer eten op dagen dat je heftig sport, als je anders omvalt. Maar dat betekent ook dat je dat elders in de week weer moet compenseren, dus dan mag je op je rustdagen helemaal weinig eten...quote:
Dan vraag ik me dus altijd meteen af waarom zo een site dat weer wel doetquote:
En omdat het langzame eiwitten zijn is een bak kwark voor het slapen gaan dus een goede manier om de verbranding op gang te houden als ik het goed begrijp?quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar kwark geeft meer eiwitten dan yoghurt.
Juist, houd je spijsvertering op gang snachts. Ik merk het altijd een beetje aan het honger gevoel wat ik dan heb als ik net wakker word. Als ik kwark op heb, heb ik gelijk dat gevoel als ik wakker word. Als ik dat niet heb komt het allemaal wat langzamer op gang heb ik het idee.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:51 schreef sanger het volgende:
[..]
En omdat het langzame eiwitten zijn is een bak kwark voor het slapen gaan dus een goede manier om de verbranding op gang te houden als ik het goed begrijp?
Als je omvalt heb je het wel heel bont gemaakt. Dat heb ik zelfs nog niet gered. Het is ook een kwestie van wennen. Als ik ga cutten ga ik ook voor mijn gevoel compleet dood wsquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Och, je kan ook best iets meer eten op dagen dat je heftig sport, als je anders omvalt. Maar dat betekent ook dat je dat elders in de week weer moet compenseren, dus dan mag je op je rustdagen helemaal weinig eten...
Nou ja, dat vind ik zelf bullshit want je verbrand toch wel in je slaap. Want je avond eten e.d moet ook verbrand worden. Gaat meer om de anabolic en catabolic state.quote:Op donderdag 8 januari 2015 14:51 schreef sanger het volgende:
[..]
En omdat het langzame eiwitten zijn is een bak kwark voor het slapen gaan dus een goede manier om de verbranding op gang te houden als ik het goed begrijp?
Voor mij zelf werkt dat losse juist niet. Dan ga ik "ALLE REMMEN LOOOOOOS" doen. Ik moet echt een schema hebben wil ik iets kunnen doen. Anders ga ik de mist in. Ik moet serieus weten waar ik aan toe ben. Daarom eet ik ook allerliefst elke dag met uitzondering van het avond eten, hetzelfde. Ik heb nu voor volgende week een nieuw schema gemaakt om te eten, ik wil elke week rouleren... ik zie er nu al tegenopquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:52 schreef sandertjuh het volgende:
Voor mij persoonlijk werkt dat strikte gebeuren niet echt, doe het eigenlijk allemaal een beetje op gevoel. Hoeveelheid kcal wat ik binnen krijg op een dag weet ik wel ongeveer en eet de 5 werkdagen redelijk hetzelfde. Sport dan ook wel elke dag dus daar zit de uitdaging ook niet echt in
Als ik wel echt op alles zou letten en ook de misschien wat ongezondere dingen die ik af en toe eet in het weekend zou laten liggen had ik misschien al wel wat verder geweest. Maar dan vraag ik mezelf af, wat is mijn doel? Ik ben nu een half jaar verder, ben niet dik, redelijk vol gespierd.. misschien dat er alleen nog iets meer buikvet af mag en het VP nog iets naar beneden kan. Ik hoef geen pro bodybuilder of een ventje van 2 bij 2 te worden.
Misschien zou dat sneller gaan als ik heel strikt patroon zou aanhouden maar daar ben ik niet voor gemaakt. Vind het dan ook niet erg om wat langer bezig te zijn.
Ik eet dat soort dingen ook gewoon hoor. Ik heb gisteren een half krentenbrood and then some weg lopen werkenquote:ik zie aan vrienden van ons hoe ze elke keer weer in verval raken, dan gaan ze weer een KH arm dieet beginnen, vallen ze 3-4kg af in een paar weken.. tot ze erna weer 'normaal' gaan eten.. weg resultaat. Dan gaan ze weer fanatiek 4 weken sporten.. en vervallen ze daarna weer in oude gewoontes.
Ik eet nog wel eens een schaal chips in het weekend, of een stukje chocola bij de koffie doordeweeks. Kunnen jullie wel raden wie er op dit moment véél verder is.We zijn tegelijkertijd begonnen ongeveer. En ohja, de snoeppot en koekjeskast is niet veilig als ze bij ons zijn.
Maar naar mij luisteren? Nee natuurlijk niet![]()
Ja maar, verbranden doe je toch wel. Want die appel die je bv eet voordat je gaat pitten gaat niet ineens op halt omdat jij gaat slapenquote:Op donderdag 8 januari 2015 14:54 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Juist, houd je spijsvertering op gang snachts. Ik merk het altijd een beetje aan het honger gevoel wat ik dan heb als ik net wakker word. Als ik kwark op heb, heb ik gelijk dat gevoel als ik wakker word. Als ik dat niet heb komt het allemaal wat langzamer op gang heb ik het idee.
Kan natuurlijk ook het placebo effect zijn
Sowieso je KH is niet heel slecht, want je doet duurlopen... dus die heb je nodig ook, maar je eiwitten ook want je moet immers wel herstellenquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb mijn eten nog aangevuld met een tussendoortje en nu kom ik op de volgende totalen:
Totaal kcal 2116 (prima)
Calorieën Verdeling:
Koolhydraat (63%)
Vet (22%)
Eiwitten (15%)
Das niet goed heTerwijl ik voor mijn gevoel echt steeds meer eiwit eet.. maar hmpf.
Ja true en aangezien ik vandaag 100g tonijn eet en 250 g yoghurt dacht ik dat ik wel aardig ging.. maar valt toch behoorlijk tegen. Ik wil ook niet liters zuivel gaan eten want daar word ik altijd winderig van en krijg ik een onrustige maag.. En met noten schiet ik altijd heel snel door in de kcal..quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:43 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar, verbranden doe je toch wel. Want die appel die je bv eet voordat je gaat pitten gaat niet ineens op halt omdat jij gaat slapenIk ben er wel van overtuigd dat casseìne nut heeft voor zowel het anabolic and ketabolic effect en whey alleen anabolic.
[..]
Sowieso je KH is niet heel slecht, want je doet duurlopen... dus die heb je nodig ook, maar je eiwitten ook want je moet immers wel herstellen
Sorry, gemist. Komt daar niet van. Als ik die PWO niet neem, slaap ik soms ook niet. Ik heb momenteel best dikke stress (hondje pup gaat niet zo lekker met zijn achterhand) en dat verneukt serieus mijn slaap. Normaal slaap ik wel okequote:Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Even een kritische vraag; zou je niet stoppen met die oppeppende middeltjes, als je 's avonds weer valium moet nemen?
Oke, maar je belast bij lange na niet je romp/core dusdanig veel dat je er niet nog mee aan de slag kan. Ik zeg ook niet dat je als een idioot moet gaan liftenquote:Op donderdag 8 januari 2015 09:10 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm maar dit zijn dus wel 3 echt zware trainingen he, lange duurloop is vaak minstens 18km, op de baantraining doe ik meestal 4-8 km in intervallen op echt hoog tempo en de warming up is ook 3 kwartier en daar komt ook allerlei core werk en ook wel wat bovenlichaam bij kijken, en bij de zaaltraining moeten we ook wel opdrukken en zo. Ik heb meer het idee dat je de dag daarna gewoon beter niets of alleen een heel rustige training kunt doen dan een specifieke bovenlichaam training, want je lichaam heeft energie nodig om te herstellen en kan dat niet zozeer opsplitsen tussen benen of bovenlichaam.
Maar ik heb ook nog nooit zo'n opgesplitste krachttraining gedaan dus ik weet ook niet zo goed hoe dat zou gaan. Alleen bovenlichaam, wat doe je dan? Barbell rows, bankdrukken, flyers?
En eiwitshake? Niet zuivel, wel 25g per shake aan eiwitten. Of meer tonijnquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja true en aangezien ik vandaag 100g tonijn eet en 250 g yoghurt dacht ik dat ik wel aardig ging.. maar valt toch behoorlijk tegen. Ik wil ook niet liters zuivel gaan eten want daar word ik altijd winderig van en krijg ik een onrustige maag.. En met noten schiet ik altijd heel snel door in de kcal..
Maar in de sportschool heb je soms ook een pull-up machine :quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Pull-ups daar ben ik nog te dik voor denk ik, dat lukt me niet zonder elastiekMaar bedankt voor de tips!
Bonen, vlees, tofu, soja(melk).quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
En eiwitshake? Niet zuivel, wel 25g per shake aan eiwitten. Of meer tonijnEieren? Broccoli? Hoeveel g eiwitten zit je?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:43 schreef Myraela het volgende:
Kwark werkt prima, nog geen lunch op.Als de cake klaar is ga ik wel een boterham eten. Dan kom ik niet in verleiding. Voor de rest niets van beslag geproefd. Straks nog chocolade glazuur maken, maar dat zet ik gewoon direct onder water. Dit gaat mij lukken.
Vandaag 138 gram, dus dat is wel meer dan 2 gram/kg lichaamsgewicht dus misschien nog niet zo slecht. En vaak neem ik wel een gekookt ei mee, vandaag toevallig niet dus dat zal ook wel schelen. Ik had het idee dat in quinoa ook wel aardig wat zat maar valt tegen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Qwea het volgende:
[..]
En eiwitshake? Niet zuivel, wel 25g per shake aan eiwitten. Of meer tonijnEieren? Broccoli? Hoeveel g eiwitten zit je?
Pull-ups zijn ook zwaar. Smal is goed te doen maar als ik die breed pak is het hard werken hoor!quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:52 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar in de sportschool heb je soms ook een pull-up machine :
[ afbeelding ]
Ideaal om te beginnen. Ik red de gewone pull-ups ook nog net niet. Wel bijna inmiddels.
Hoeveel weeg je?quote:Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Vandaag 138 gram, dus dat is wel meer dan 2 gram/kg lichaamsgewicht dus misschien nog niet zo slecht. En vaak neem ik wel een gekookt ei mee, vandaag toevallig niet dus dat zal ook wel schelen. Ik had het idee dat in quinoa ook wel aardig wat zat maar valt tegen.
Hmm, dat is idd wat lastiger. Maar goed, blijven proberen, komt vanzelf. Ik kon voorheen niet 1 fucking push-up toen op mijn tenen, vandaag 12 gedaanquote:En ik zit niet bij een sportschool dus ik moet het met een stang blijven proberenMaar we hebben ook zo'n fietsband/elastiek
Oh ja bonen is ook een goeie, al een tijd niet meer gegeten! In de zomer eet ik wel 1 of 2x per week een bonensalade..
thnxquote:Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Bonen, vlees, tofu, soja(melk).
Wilde trouwens nog zeggen Qwea dat ik je prettig vind meeposten. Ik weet dat ik in het verleden niet altijd positief over je ben geweest, maar ik waardeer je input wel.
[..]
Ik kan ze nog niet zonder hoor. Ik had voorheen die machine op 70kg nu op 20. Dus ik ga eens kijken of ik volgende week naar 10 kan en die week erop naar 5 en daarna zelfquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:01 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Pull-ups zijn ook zwaar. Smal is goed te doen maar als ik die breed pak is het hard werken hoor!
67 kg ongeveer. Maar dat was voor de zomer 63 dus daar wil ik minstens wel weer naar terug.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:01 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hoeveel weeg je?En meer dan 2kg lichaams gewicht is voor een duursporter idd niet slecht. Alhoewel iets meer ook niet slecht zou zijn want je duurlopen zijn best fucking intensief. Ik zit zelf op 2.3 momenteel maar meestal rond de 2.5/2.6.
[..]
Hmm, dat is idd wat lastiger. Maar goed, blijven proberen, komt vanzelf. Ik kon voorheen niet 1 fucking push-up toen op mijn tenen, vandaag 12 gedaannog steeds drama, maar het zijn er 12 meer
Bonnen zit idd ook wel wat eiwitten in. In 600g zit 10g eiwitten.
[..]
thnx
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, ik heb spijt van die tattoo
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Snap ik dat je zoveel mogelijk onbewerkt wilt. Maar dan zul je dus meer zuivel, eieren, tonijn oid moeten eten. Wat opzich ook geen enkel probleem is.. maar je moet het wel willenquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:05 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
67 kg ongeveer. Maar dat was voor de zomer 63 dus daar wil ik minstens wel weer naar terug.
Push ups kan ik wel vrij goed, kan er denk ik 25-30 achter elkaar. Maar wel met armen breed, met ellebogen naar achteren lukken er maar een paar.
Ik zal eens gaan kijken naar de eiwitshakes maar eigenlijk wil ik zoveel mogelijk onbewerkt, normaal etenHeb ook niet zulke ambitieuze doelen dat ik per se naar de supplementen moet grijpen.
Helemaal waar. Ik las net ook weer een artikel over een onderzoek dat aantoonde dat vrouwen die >80 g vet per dag aten minder blessures hadden dan vrouwen die 60g vet per dag aten (en ik zat vandaag op 51) dus misschien eet ik daar ook weer te weinig van.. Ik ga er wat beter op letten de komende tijd!quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:08 schreef Qwea het volgende:
[..]
Snap ik dat je zoveel mogelijk onbewerkt wilt. Maar dan zul je dus meer zuivel, eieren, tonijn oid moeten eten. Wat opzich ook geen enkel probleem is.. maar je moet het wel willen
Ik moet nog creatine proberen, ik las dat je er kaal van kunt wordenquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:
Ik neem eigenlijk ook niet meer dan alleen eiwitten shakes. Paar weken geleden wel voor het eerst creatine geprobeerd. Daar ben ik nu van aan het deetoxen
Ik neem een vitamine pil, visolie caps en BCAA'squote:Af en toe een vitaminepil en dat is het wel. En dan hebben we nog de PWO.
Eiwittenshake is gewoon een hele simpele en makkelijke manier om veel eiwitten naar binnen te werkenIk neem er twee op een dag, dat is toch al snel 50-60 gram eiwit.
Ik eet echt kei weinig vet. Ik zit rond de 40/50gquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Helemaal waar. Ik las net ook weer een artikel over een onderzoek dat aantoonde dat vrouwen die >80 g vet per dag aten minder blessures hadden dan vrouwen die 60g vet per dag aten (en ik zat vandaag op 51) dus misschien eet ik daar ook weer te weinig van.. Ik ga er wat beter op letten de komende tijd!
quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:07 schreef Qwea het volgende:
Ooh en ik was wel blij met mijn rug enzo
Goed resultaatSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ja, ik heb spijt van die tattoo
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Ja, showquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:22 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb volgens mij wel een foto ergens waar je het verschil kunt zien na 6 weken creatine.. ff zoeken
Hoe lang is z'n traject? 6 weken ofzo eraan en dan weer zoveel weken eraf?quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:24 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, showIk ga per 24 jan aan de crea. 23 eerst vetmeting bij de dietiste. Dan weet ik hoe en wat, dan crea, dan detox en daarna weer vet meting.
Bestaat discussie over. Ik dacht week of 6/8 = potje leeg en dan even lang eraf. Of gewoon stoppen als het niks toevoegt.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:27 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hoe lang is z'n traject? 6 weken ofzo eraan en dan weer zoveel weken eraf?
Dat lees je wel het meeste op internet inderdaad. 6 weken gebruiken, 6 weken ontnuchterenquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:27 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Hoe lang is z'n traject? 6 weken ofzo eraan en dan weer zoveel weken eraf?
Lijkt idd wat voller te zijn ja.quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:35 schreef sandertjuh het volgende:
Oke komt ie.. Je kunt het voornamelijk aan m'n schouders en biceps zien.. die zijn wat voller. Tevens ook iets dikker geworden, of dat door de creatine komt? Geen idee. Zou niet mogen maar goed het is er nu ook wel weer af zoals je kunt zienBen er nu een week of 4 mee gestopt dus zou het over 2 weken weer mogen/kunnen gebruiken.
Het zijn wel bagger foto's qua kwaliteit. Spiegel staat op een kamer met klote verlichting. En let ook niet op de foto's zelf, zo lekker fout voor de spiegel staan.![]()
Nu (foto is 2 weken oud):
[ afbeelding ]
Voor creatine:
[ afbeelding ]
Na creatine:
[ afbeelding ]
Sorry maar ik zie niet zoveel verschilquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:35 schreef sandertjuh het volgende:
Oke komt ie.. Je kunt het voornamelijk aan m'n schouders en biceps zien.. die zijn wat voller. Tevens ook iets dikker geworden, of dat door de creatine komt? Geen idee. Zou niet mogen maar goed het is er nu ook wel weer af zoals je kunt zienBen er nu een week of 4 mee gestopt dus zou het over 2 weken weer mogen/kunnen gebruiken.
Het zijn wel bagger foto's qua kwaliteit. Spiegel staat op een kamer met klote verlichting. En let ook niet op de foto's zelf, zo lekker fout voor de spiegel staan.![]()
Nu (foto is 2 weken oud):
[ afbeelding ]
Voor creatine:
[ afbeelding ]
Na creatine:
[ afbeelding ]
Ola ende welkom!quote:Op donderdag 8 januari 2015 16:35 schreef Nammie het volgende:
Hallo afvallers! Ik heb geen overgewicht en heb precies een BMI van 25. Ik wil er 7 kilo af hebben zodat ik toch niet op net een gezond BMI zit, maar ongeveer een BMI van 23 heb en dus lekker gemiddeld zit. Dus hoi, ik denk dat ik soms wat ga meeschrijven!
Met name bij zijn schouder lijkt het wat beter te zijn. Maar het zijn bagger picsquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie niet zoveel verschilDie van nu is iig het best!
Oplossing : 100 watt lampquote:Op donderdag 8 januari 2015 16:40 schreef sandertjuh het volgende:
Zijn het inderdaad. Maar er is nergens anders een spiegel in huis joh. Zal van het weekend eens een foto op de dag maken. Tot nu toe ga ik elke keer in het donker weg en kom ik pas in het donker thuis
Thnx. Baal wel dat ik geen before pics van mijn rug heb. Weet iig wel dat ik zo ga douchen enquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
en je foto's zien er trouwens goed uit!
Ik eet spitskool!quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:30 schreef CrunchySelf het volgende:
Honger. Nu nog ff kijken wat ik ga essen. Frituurpan staat hier aan voor de rest, wat een klote lucht
Niet ongezond eten.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:31 schreef Nammie het volgende:
Dankje! Ik heb de laatste tijd steeds heel erg last van de drang om ongezond te eten. Weten jullie wat ik daartegen kan doen?
Jezelf voor te houden waarvoor je het doet. Wat je wil bereiken, wat je al hebt bereikt en hoe ongezond voedsel je daar niet bij gaat helpen.quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:31 schreef Nammie het volgende:
Dankje! Ik heb de laatste tijd steeds heel erg last van de drang om ongezond te eten. Weten jullie wat ik daartegen kan doen?
quote:Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik eet spitskool!Ik wilde bonen
Met biefstuk ende aardappels.
Vanaaf boodschappen doen, of morgen. Meh.![]()
Ik sterf ook vd hongerFrituur
Ik ben moe, heb het koud, en geen zin. Idd, no motivation jonguhquote:Op donderdag 8 januari 2015 18:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]Spitskool heb ik nooit gehad
Jou motivatie om dingen te doen is dus ook al zo hoog
![]()
Waarom geen groente?quote:Hier was het gebakken aardappelen met klein stukje gehakt en geen groente. Straks maar wat extra fruit als T
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |