abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148419270
Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', hier is iedereen welkom. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past. En laat mensen die een andere manier kiezen in hun waarde

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje met het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je welkom! O+

Gerelateerde topics
Dit zijn ze:
Topicreeks: Gezond Slank [Topic voor mensen zonder overgewicht BMI <= 25]
Topicreeks: Afvallen tot we een ons wegen [Topic voor mensen met overgewicht BMI >= 29]
Zoals gezegd eerder gezegd is hier iedereen welkom O+.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148419292
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nice! Awesome! *O*
Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay! *O*

Heb besloten voorlopig te ontbijten met smoothie van groente en fruit. Vandaag voorzichtig begonnen met de groente (50 gram spinazie) en een appel en 90 gram frambozen. :9
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:57:38 #3
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148419326
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja! En het kost niet zoveel moeite, wat ik nu doe. En blijkbaar valt m'n dikke lijf er vanaf, dus yay! *O*

Heb besloten voorlopig te ontbijten met smoothie van groente en fruit. Vandaag voorzichtig begonnen met de groente (50 gram spinazie) en een appel en 90 gram frambozen. :9
Smoothie :9

Spinazie met kokosmelk en een beetje honing met magere yoghurt :9

Ooh sanger, overrate het sporten ook niet he. Want ik weets niet, maar ik geloof nooit dat je in 2u in de gym 700kcal verbrand.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_148419331
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Probeer er ook eens wat havermout in. Iets van 20-30 gr ofzo. Wel wat kcal, maar geeft een hele goede vulling :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:58:44 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148419355
Crucnh, hoe is het met jou eetschema btw? Alles nog flex of moeten we weer aanpassen?
pi_148419357
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef Qwea het volgende:

[..]

Smoothie :9

Spinazie met kokosmelk en een beetje honing met magere yoghurt :9

Oh, die ga ik onthouden. Ik heb alles hiervoor in huis. :9
pi_148419377
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Probeer er ook eens wat havermout in. Iets van 20-30 gr ofzo. Wel wat kcal, maar geeft een hele goede vulling :Y
Proef je die dan ook, als havermout? Want havermout is viezzz.

Liever gooi ik er de volgende keer wat noten in. En rauwe cacao. Maar nu had ik te veel dorst. :')
pi_148419421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs een excel sheetje voor gemaakt :D Dus het tellen is het probleem niet. En ik krijg niets binnen wat niet geteld wordt, daar ben ik 100% zeker van. Ik tel alleen de koffie in de ochtend niet mee, maar dat is bij elkaar misschien 50 kcal.....
Ah okay. :D Dan gaan we daar niet van uit nee, tenzij je onbewust een probleem hebt als Qwea dat je van een bepaald product of producten verkeerde kcal waarden hebt en dus chronisch te lage inschattingen maakt zonder dat je het doorhebt.

Ben je al veel afgevallen? :) Helaas verliezen we door het afvallen niet alleen vet, maar vaak ook spiermassa. Als je dus veel bent afgevallen kan je verbranding daardoor trager zijn geworden dan waarvan wordt uitgegaan in die berekeningen. Misschien een tijdje proberen je spiermassa te vergroten? Of minder te eten dus, als je dat kan volhouden.
pi_148419437
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:58 schreef Qwea het volgende:
Crucnh, hoe is het met jou eetschema btw? Alles nog flex of moeten we weer aanpassen?
Weet ik eigenlijk niet :'). Hobbel wel wat door, maar zit niet compleet aan m'n kcal denk ik. Nog ff wat in ritme komen weer door vakantie en het sporten weer ff beter oppakken, maar dat laatste moet nog ff o|O
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148419460
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Liever gooi ik er de volgende keer wat noten in. En rauwe cacao. Maar nu had ik te veel dorst. :')
Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinken :)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148419471
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja als je er zoveel in gooit als mij wel. Paar eetlepels vast niet. Gebroken lijnzaad is ook niet verkeerd, zit weinig smaak aan. 1 of 2 eetlepels ofzo

Ook zijn aardbeien lekker in smoothie en kiwi en banaan, dat met melk. O god, nu wil ik een smoothie :(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148419509
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wel uitkijken met smoothies, voor je het weet zitten er 500 kcal in zonder dat je er heel vol van wordt. Kcal eten is meestal verzadigender voor je gevoel dan kcal drinken :)
Nou inderdaad, die van mij waren altijd 450 kcal. Met melk, banaan, appel, lijnzaad en 40 gr havermout.

Wel vullend, maar zelfde hoeveelheid brood vult veel meer. Smaak van smoothie is wel lekker :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:03:48 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_148419513
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je BMR kan je verhogen door je spiermassa te verhogen, je vetpercentage te verhogen (maar dat wil je niet) of door temperatuurverschillen (je lichaam moet dan ook in rust meer moeite doen om homeostase te behouden).

Je eetgewoonten van toen zouden er wel voor hebben kunnen gezorgd dat je BMR lager is vanwege spierafbraak. Verder is BMR grotendeels genetisch voor zover ik weet. Het verhogen van je verbranding kan door HIIT en gewichtsheffen, dat werkt namelijk daarna ook nog door in rust. En zorg dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt en genoeg drinkt.
Misschien dat ik aan eiwitten in verhouding nog wat weinig binnenkrijg.

Ben ook veel meer gaan drinken. Voorheen dronk ik ’s middags vrijwel niets en in de avond een glas of 5 Spa Fruit. Tegenwoordig in de middag een liter water, en ’s avonds nog een glas of 4 water. Drink eigenlijk vrijwel niets anders meer :)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Nee want je sport misschien gedurende 2 uur dus van de 2000 zonder sporten moet je dan 200 kcal aftrekken, en dan + 700 = 2500.
Zo staat het niet voorgerekend op de diverse sites....... –O-
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:55 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Waarom gebruik je niet iets als fatsecret/myfitnesspal? Zijn goede apps voor te krijgen, vooral voor myfitnesspal
Die moet ik inderdaad maar eens gaan downloaden...

Pffff, valt me gewoon toch wel heel erg tegen. Ik had verwacht dat het veel sneller/makkelijker zou gaan zodra ik zou stoppen met cola drinken, die twee zakken chips in de week, die marse en snickers om de dag, minimaal 1x per week patat/McD en na het stappen vette shoarma....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_148419514
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Deze heeft er 132. ;)

En ik ontbijt laat en wil daar niet teveel moeite voor doen. Ik ga dit gewoon eens een tijdje proberen. Niet te veel gekke dingen, wat groente, wat fruit, eventueel wat toevoegingen als noten, yoghurt ofzo. (deze heeft alleen water). :)
pi_148419597
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:03 schreef sanger het volgende:
Veel makkelijker om te noteren. App openen, plusje drukken en invullen. Kan je ook je gewicht en alles in bijhouden :Y

En stay strong. Je bent sowieso veel gezonder bezig, dat is ook wat waard :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:09:58 #16
65960 sanger
pi_148419680
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:57 schreef Qwea het volgende:
Ooh sanger, overrate het sporten ook niet he. Want ik weets niet, maar ik geloof nooit dat je in 2u in de gym 700kcal verbrand.
Ik ga gewoon minderen inderdaad, ga proberen rond mijn BMR uit te komen. Als het dan geen effect heeft :D
Geen idee hoeveel je werkelijk verbrand of hoe je dat betrouwbaar kunt meten :N

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Ah okay. :D Dan gaan we daar niet van uit nee, tenzij je onbewust een probleem hebt als Qwea dat je van een bepaald product of producten verkeerde kcal waarden hebt en dus chronisch te lage inschattingen maakt zonder dat je het doorhebt.
Dat is wel een optie, want ik werk op zich nog steeds met de waarden van het Voedingscentrum.... weet eigenlijk geen andere bron nog :’)

quote:
Ben je al veel afgevallen? :) Helaas verliezen we door het afvallen niet alleen vet, maar vaak ook spiermassa. Als je dus veel bent afgevallen kan je verbranding daardoor trager zijn geworden dan waarvan wordt uitgegaan in die berekeningen. Misschien een tijdje proberen je spiermassa te vergroten? Of minder te eten dus, als je dat kan volhouden.
Nee, eigenlijk nauwelijks.

Ik ben begonnen op 1 november met sportschool en steeds meer letten op eetpatroon. In de eerste 2 weken kwam ik 4 kg aan......

T.o.v. 24-11-2014 ben ik nu 0,7 kg afgevallen, en op dit moment 0,5 zwaarder dan het laagst gemeten op een weegdag (was op 08-12-2014). Sinds 15-12-2014 ben ik stabiel op hetzelfde gewicht.

Wel merk ik dat mijn buikomvang afneemt. Ik kan shirts aan die in jaren niet aankon bv. Dus of het vetafname gecompenseerd wordt door spieropbouw weet ik niet, maar ik vind het nog steeds vreemd dat het zo langzaam/moeizaam gaat als je ziet wat ik allemaal aangepast heb...
pi_148419720
quote:

[..]

Ben ook veel meer gaan drinken. Voorheen dronk ik ’s middags vrijwel niets en in de avond een glas of 5 Spa Fruit. Tegenwoordig in de middag een liter water, en ’s avonds nog een glas of 4 water. Drink eigenlijk vrijwel niets anders meer :)

[..]

[..]

Pffff, valt me gewoon toch wel heel erg tegen. Ik had verwacht dat het veel sneller/makkelijker zou gaan zodra ik zou stoppen met cola drinken, die twee zakken chips in de week, die marse en snickers om de dag, minimaal 1x per week patat/McD en na het stappen vette shoarma....
In het uiterste geval zou het ook nog je schildklier kunnen zijn waardoor je BMR lager is dan de berekeningen via diverse websites. Maar die kans is niet groot en betekent niet dat je niet kunt afvallen. :)
pi_148419724
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef sanger het volgende:
Dat is wel een optie, want ik werk op zich nog steeds met de waarden van het Voedingscentrum.... weet eigenlijk geen andere bron nog :’)
Ik zou zo veel mogelijk proberen het label van het product aan te houden, voor veel dingen staat dit er wel op. Waar niks op staat kun je het internet altijd raadplegen :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:12:11 #19
65960 sanger
pi_148419733
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:06 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Veel makkelijker om te noteren. App openen, plusje drukken en invullen. Kan je ook je gewicht en alles in bijhouden :Y
Zal in de pauze zo meteen effe doen ^O^

quote:
En stay strong. Je bent sowieso veel gezonder bezig, dat is ook wat waard :)
Ik voel me ook veel fitter en me er goed onder. Dat alleen is al reden om door te gaan ermee :Y
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:13:16 #20
65960 sanger
pi_148419774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In het uiterste geval zou het ook nog je schildklier kunnen zijn waardoor je BMR lager is dan de berekeningen via diverse websites. Maar die kans is niet groot en betekent niet dat je niet kunt afvallen. :)
Schildklier werkt normaal volgens de HA. Ik heb ik november een bloedonderzoek gehad waarbij dat getest is :) Volgende maand voor een herhaalonderzoek trouwens, al was dat alleen voor de nierfunctie (gamma GT).
pi_148419777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Zal in de pauze zo meteen effe doen ^O^

[..]

Ik voel me ook veel fitter en me er goed onder. Dat alleen is al reden om door te gaan ermee :Y
^O^

Er zit ook een heel sociaal gebeuren omheen met vriendjes, nieuwsfeeds en alles. Daar doe ik zelf niet zoveel mee :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148419779
quote:
Nee, eigenlijk nauwelijks.

Ik ben begonnen op 1 november met sportschool en steeds meer letten op eetpatroon. In de eerste 2 weken kwam ik 4 kg aan......

T.o.v. 24-11-2014 ben ik nu 0,7 kg afgevallen, en op dit moment 0,5 zwaarder dan het laagst gemeten op een weegdag (was op 08-12-2014). Sinds 15-12-2014 ben ik stabiel op hetzelfde gewicht.

Wel merk ik dat mijn buikomvang afneemt. Ik kan shirts aan die in jaren niet aankon bv. Dus of het vetafname gecompenseerd wordt door spieropbouw weet ik niet, maar ik vind het nog steeds vreemd dat het zo langzaam/moeizaam gaat als je ziet wat ik allemaal aangepast heb...
Omvang is waar het om draait. Als je jarenlang veel alcohol hebt gedronken, weinig eiwitten en weinig hebt bewogen, is het niet gek dat je nu spiermassa erbij krijgt. Maar op een gegeven moment zou je dan ook in gewicht wel meer moeten afvallen, ja. :)
pi_148419796
quote:
Hier gaat het dus juist ook om! Wat ik al eerder zei, ik kijk niet meer naar mijn gewicht. Dat kan echt per dag verschillen namelijk. Maar als ik kijk naar de foto's die ik regelmatig maak dan zie ik wel degelijk verschil in de spiegel.

Meer spiermassa minder buikomtrek. Pas ook weer een zwarte spijkerbroek die ik toch echt een tijd niet heb gepast.

Als je dus shirts past die je een tijd lang niet heb gepast weet je dat je goed bezig bent :) Kortom, focus je niet teveel op de weegschaal maar meer op je lichaam zelf. Maak anders elke week een foute selfie voor de spiegel. Zo kun je snel en makkelijk je vooruitgang zien! :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:14:30 #24
65960 sanger
pi_148419805
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omvang is waar het om draait. Als je jarenlang veel alcohol hebt gedronken, weinig eiwitten en weinig hebt bewogen, is het niet gek dat je nu spiermassa erbij krijgt.
Ehhh, check inderdaad :')

quote:
Maar op een gegeven moment zou je dan ook in gewicht wel meer moeten afvallen, ja. :)
Misschien ben ik wel gewoon te ongeduldig :P
pi_148419806
Of een meetlintje!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148419830
En ja, 1kg vet is 3500 kcal tekort. Dus stel je zit 100 kcal onder je verbruik, dan duurt het toch ruim een maand voor die kg eraf is. Maar langzamer is beter! Het gaat om een gezonde levensstijl die je makkelijk moet kunnen volhouden voor de rest van je leven.
pi_148419851
quote:
Ik gebruik myfitnesspal. Als je op veel dagen ongeveer hetzelfde eet, ben je er zo mee klaar. Je zal alleen in het begin de juiste voedingsmiddelen moeten zoeken. Daarna staat het in het geheugen.

Het voedingscentrum is niet zo best geloof ik. :@
pi_148419872
Broekriem is ook een goede maatstaf :)

Die heb ik nu al drie/vier keer moeten inkorten :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148419875
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik gebruik myfitnesspal. Als je op veel dagen ongeveer hetzelfde eet, ben je er zo mee klaar. Je zal alleen in het begin de juiste voedingsmiddelen moeten zoeken. Daarna staat het in het geheugen.

Het voedingscentrum is niet zo best geloof ik. :@
Ik heb ze een tijd geleden allebei gebruikt, tegelijk. Aan het einde van de dag kwamen ze altijd wel redelijk gelijk uit. myfitnesspal had het ene product wat hoger, en soms het voedingscentrum. Onder aan de streep was het altijd redelijk gelijk.
pi_148419905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
En ja, 1kg vet is 3500 kcal tekort. Dus stel je zit 100 kcal onder je verbruik, dan duurt het toch ruim een maand voor die kg eraf is. Maar langzamer is beter! Het gaat om een gezonde levensstijl die je makkelijk moet kunnen volhouden voor de rest van je leven.
Juist! En ook vooral genieten van de lekkere dingen (met mate). Als ik kijk naar vrienden(stelletje) van ons die om de 2 maanden opeens gaan 'crashen' .. werkt totaal niet. Die kwakkelen maar een beetje, geen discipline en bij ons stiekem de snoeppot leeg eten ;)

Ze eten dan opeens geen koolhydraten meer, sla met een beetje vlees, geen vet eten of wat dan ook. Houden ze een paar weken vol om vervolgens de disipline kwijt te raken en bij ons stiekem de snoeppot en andere dingen leeg te eten ;)

Naar mij willen ze niet luisteren dus ik heb de hoop al opgegeven. Maar wel elke keer vragen hoe ik het doe en hoe ik dat toch vol houd.. |:(
pi_148419960
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef La_Tramposa het volgende:
Nouja, als het zo langzaam gaat dan denk je na een poosje waarschijnlijk ook van "fuck deze shizzle."

Tenminste, dat zou ik wel hebben.
pi_148419974
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Nouja, als het zo langzaam gaat dan denk je na een poosje waarschijnlijk ook van "fuck deze shizzle."

+1.
pi_148420027
quote:

[..]

Ja. Ik blijf hele perioden op gewicht als ik niet zo'n zin heb om op te letten, maar als ik wil afvallen ga ik echt niet maar 100 kcal onder mijn verbruik zitten. Dat duurt onnodig lang. Je levensstijl blijvend veranderen is natuurlijk wel goed, maar dat kan ook als je iets strenger gaat cutten. Weinig afvallen werkt demotiverend.
pi_148420106
quote:

[..]

Hoezo, je merkt toch wel andere effecten? Je taille kan inderdaad afnemen, je voelt je misschien fitter, en na een tijdje merk je dat je je ook gewoon lekkerder voelt bij minder/gezonder eten. Ik in ieder geval wel. Maar je moet wel altijd even door de zure appel heen en er vertrouwen in houden dat je goed bezig bent, ook al zie je nog geen duidelijke resultaten.
pi_148420135
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja. Ik blijf hele perioden op gewicht als ik niet zo'n zin heb om op te letten, maar als ik wil afvallen ga ik echt niet maar 100 kcal onder mijn verbruik zitten. Dat duurt onnodig lang. Je levensstijl blijvend veranderen is natuurlijk wel goed, maar dat kan ook als je iets strenger gaat cutten. Weinig afvallen werkt demotiverend.
Iets meer kan natuurlijk ook wel! Maar het was meer om een voorbeeld te geven, aangezien het BMR toch vaak lastig te schatten is kán het zo zijn dat je er in de praktijk maar heel weinig onder zit.
pi_148420577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoezo, je merkt toch wel andere effecten? Je taille kan inderdaad afnemen, je voelt je misschien fitter, en na een tijdje merk je dat je je ook gewoon lekkerder voelt bij minder/gezonder eten. Ik in ieder geval wel. Maar je moet wel altijd even door de zure appel heen en er vertrouwen in houden dat je goed bezig bent, ook al zie je nog geen duidelijke resultaten.
Dat zou voor mij niet genoeg zijn. Ik wil gewoon de bevestiging van de weegschaal. Dat wat je ziet, voelt, merkt of whatever is allemaal psychologisch. Op een slechte dag zou ik mezelf nog steeds een vadsig varken voelen en dan heb ik geen getalletjes om op terug te vallen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:38:15 #37
65960 sanger
pi_148420597
Ligt het nu aan mij, maar ik mis al die ongezonde dingen nauwelijks hoor :D :P

De eerste paar dagen dook ik wel steeds de kast in op zoek naar zakken chips enzo. Maar die behoefte heb ik niet eens meer :N

En je kunt toch ook een combi doen? Levensstijl aanpassen naar wat het moet zijn om straks op je streefgewicht te blijven, en daar nu naar leven met iets minder grote porties?
pi_148420756
Ik mis ongezonde dingen ook niet, heb ook niet de neiging om een zak chips open te trekken. Maar zou best wel een extra boterham willen eten. Een extra tussendoortje of whatever. Ik heb gewoon constant honger.

Maar dat gaat wel weer over, hoop ik. :')
pi_148420841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:38 schreef sanger het volgende:
aar ik mis al die ongezonde dingen nauwelijks hoor

De eerste paar dagen dook ik wel steeds de kast in op zoek naar zakken chips enzo. Maar die behoefte heb ik niet eens meer

En je kunt toch ook een combi doen? Levensstijl aanpassen naar wat het moet zijn om straks op je streefgewicht te blijven, en daar nu naar leven met iets minder grote porties?
Ik at uberhaupt bijna nooit chips of andere superongezonde dingen. Maar als er op een feestje dingen staan die ik zelf nooit koop, zoals toastjes met kaas of andere lekkere hapjes, vind ik het wel moeilijk om me in te houden.
En waar ik vooral moeite mee heb is de honger/trek tussen maaltijden. Daardoor smaakt je maaltijd uiteindelijk wel lekkerder, maar ik was altijd gewend om iets kleins te eten voordat ik honger had, en zo at ik eigenlijk de hele dag door. Maar ik besef nu ook wel dat die honger juist een goed teken is, dat je echt energie aan het verbranden bent dus dan 'onarm' ik het een beetje en dan geeft dat me het vertrouwen dat ik goed bezig ben :P
pi_148420894
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:43 schreef Myraela het volgende:
Ik mis ongezonde dingen ook niet, heb ook niet de neiging om een zak chips open te trekken. Maar zou best wel een extra boterham willen eten. Een extra tussendoortje of whatever. Ik heb gewoon constant honger.

Ja dat dus :P
Al heb ik niet per se constant honger, sommige dagen wel maar andere dagen niet.
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:53:18 #41
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148421046
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh, die ga ik onthouden. Ik heb alles hiervoor in huis. :9
Greys kwam er ooit mee. Min de honing :P Hij is best lekker :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja, ehm... about that... ehm.... Qwea kan niet zo goed rekenen blijkt :') Weet je nog dat ik zei 40kcal per broodje? Ja, ehm,. try 14 :P Dus, te overzien en niks aan de hand :') /dommekutkneus

quote:
Ik blijf zweren bij KT = massa vergroten. En vetmetingen ipv gewicht. Want ik was vorig jaar rond deze tijd 71/72 en zit nu tegen de 77 aan te hikken. Alleen mijn kleren zijn wel weer wat ruimer dan vorig jaar en mijn abs e.d zijn nu veel meer aanwezig, dus de enige conclusie is meer spier en minder vet. En spier weegt meer dan vet.

quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:01 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Weet ik eigenlijk niet :'). Hobbel wel wat door, maar zit niet compleet aan m'n kcal denk ik. Nog ff wat in ritme komen weer door vakantie en het sporten weer ff beter oppakken, maar dat laatste moet nog ff o|O
Hoeveel val je nu af? En je doet nog steeds 3/4x per week KT?

quote:

[..]

[..]

[..]

Hoeveel kcal wil je nu gaan eten? En wil je dat ik je help met een voorbeeld lijst/schema zoals ik bij crunch ook heb gedaan? Je kan het allicht een week (of 2) uitproberen. Is het niks, flikker je het overboord.

Ik werk overigens ook met voedingscentrum eetmeter :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:14 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Hier gaat het dus juist ook om! Wat ik al eerder zei, ik kijk niet meer naar mijn gewicht. Dat kan echt per dag verschillen namelijk. Maar als ik kijk naar de foto's die ik regelmatig maak dan zie ik wel degelijk verschil in de spiegel.

Meer spiermassa minder buikomtrek. Pas ook weer een zwarte spijkerbroek die ik toch echt een tijd niet heb gepast.

Als je dus shirts past die je een tijd lang niet heb gepast weet je dat je goed bezig bent :) Kortom, focus je niet teveel op de weegschaal maar meer op je lichaam zelf. Maak anders elke week een foute selfie voor de spiegel. Zo kun je snel en makkelijk je vooruitgang zien! :)
En wat hij zegt. Die weegschaal is echt debiel. Ik bedoel, kom op, 1 januari was ik 81 kilo. 81 :') Nu 76. Dat is een verschil van 6 dagen. Gisteren zat er ook ruim 2/3kg tussen. Die weegschaal zegt geen neuk.

Hoe ben je verzekerd? Want aanvullende verzekeringen vergoeden een dietiste. En een dietiste kan je vet percentage meten O+ Ik ben gek op vetpercentage meten. Alhoewel, dat ook niet heel betrouwbaar is want je kan per maand ook easy 1% schommelen. Maar iig betrouwbaarder dan de weegschaal.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:14 schreef La_Tramposa het volgende:
Of een meetlintje!
Ik krijg dus echt nooit dezelfde resultaten he. Ik word daar echt kei hysterisch van.

quote:

[..]

Hier gaat het ook debiel langzaam nu. Maar uiteindelijk heb je natuurlijk een doel... en daar doe je het voor.

quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:21 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik zit ook veel meer dan 100kcal onder mijn verbruik. Ik geloof zelfs 500kcal ofzo.

quote:

[..]

Iets meer kan natuurlijk ook wel! Maar het was meer om een voorbeeld te geven, aangezien het BMR toch vaak lastig te schatten is kán het zo zijn dat je er in de praktijk maar heel weinig onder zit.
Ja, die kun je gewoon niet nauwkeurig berekenen. En iedereen verschilt idd. Dus het enige wat je kan doen, is wat ik van de zomer ook ga doen, stapje bij stapje verhogen en dat een maand aankijken. Kom je niet aan maar val je af, weer verhogen, net zolang totdat je niet aankomt en niet afvalt :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:54:02 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148421070
quote:

[..]

Ik heb veel minder pukkels. Mijn huid glimt meer en belangrijker, mijn darmen doen normaal :Y
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:54:54 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148421099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:38 schreef sanger het volgende:
Ligt het nu aan mij, maar ik mis al die ongezonde dingen nauwelijks hoor :D :P

De eerste paar dagen dook ik wel steeds de kast in op zoek naar zakken chips enzo. Maar die behoefte heb ik niet eens meer :N

Missen is een groot woord. Maar dingen zoals krentenbollen/brood echt wel hoor. En het kutte is ik kan niet 1 plakje nemen. Ik moet en zal er 5 ofzo. Of 8. :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:55:14 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148421111
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:43 schreef Myraela het volgende:

En als je nou eens flink meer eiwitten eet?
pi_148421130
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:53 schreef Qwea het volgende:

Hier gaat het ook debiel langzaam nu. Maar uiteindelijk heb je natuurlijk een doel... en daar doe je het voor.

Maar als je niet al de resultaten had bereikt die je hebt bereikt zou je er toch ook wel hopeloos van worden?

Ik vind het ook niet erg wanneer het langzamer gaat nu ik al kilo's kwijt ben, maar als die eerste kilo er na 2 maanden nog niet eens af is zou ik het wel zat zijn. :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:56:13 #46
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148421142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja dat dus :P
Al heb ik niet per se constant honger, sommige dagen wel maar andere dagen niet.
Dat. Ik heb dagen dan kan ik op 3 maaltijden per dag leven en ik heb ook dagen dan kan ik serieus op vreettocht gaan want alles wat erin gaat vult voor geenf likker :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 11:57:24 #47
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148421178
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar als je niet al de resultaten had bereikt die je hebt bereikt zou je er toch ook wel hopeloos van worden?

Ik vind het ook niet erg wanneer het langzamer gaat nu ik al kilo's kwijt ben, maar als die eerste kilo er na 2 maanden nog niet eens af is zou ik het wel zat zijn. :')
Ja, maar uiteindelijk bereik je die resultaten ws wel. Want ik heb bv niet de resultaten bereikt die ik 2 jaar geleden had bedacht. En ik weet ook niet of ik ze dit jaar bereik want het is echt fucking doorzetten, afzien en aanpoten.

En tuurlijk ben ik het met je eens dat als je in 2 maanden geen kilo of kledingmaat afvalt.. dan was ik er ook wel klaar mee :P
pi_148421273
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:55 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn enige motivaties zijn eigenlijk dat ik me fitter voel en wanneer ik het resultaat zie als ik voor de spiegel sta.

Moet zeggen dat ik niet echt sta te springen om elke keer weer de sportschool in te duiken.
En wetende dat als je nu stopt alles voor niks is geweest.. misschien is dat nog wel meest erge van het verhaal :+
pi_148421321
Heb trouwens je PWO mee Q... ben benieuwd! Welke was het ook al weer? :@

Moet er wel echt eens mee gaan stoppen maar merk gewoon dat ik er een soort van 'afhankelijk' begin te worden. Het gevoel tijdens trainen is gewoon té lekker o|O
pi_148421468
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 11:53 schreef Qwea het volgende:
Hoeveel val je nu af? En je doet nog steeds 3/4x per week KT?
De tering, wat een reactie _O-

Uhm. Voor de kerstvakantie ( :+ ) was het gem 0,7 kg. Tijdens de twee weken vakantie was het resultaat -0,7kg. Dus volgens mij zit ik niet echt heel verkeerd, eiwitjes zitten niet goed.

Sporten is nooit 4 geweest, altijd max 3. Dat is de afgelopen 2 weken drama. Kerstvakantie week 52 maar twee keer, toen in week 1 ook maar 1 keer :'). Zou maandag, maar maag was een klootzak.

Weet je wat. Ik ga mijn lijstjes voor de komende week weer ff inkloppen in myfitnesspall, dan heb ik een kleine historie en PM ik je volgende week ofzo wel ff :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:09:43 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148421559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:02 schreef sandertjuh het volgende:
Heb trouwens je PWO mee Q... ben benieuwd! Welke was het ook al weer? :@

Moet er wel echt eens mee gaan stoppen maar merk gewoon dat ik er een soort van 'afhankelijk' begin te worden. Het gevoel tijdens trainen is gewoon té lekker o|O
Crazy raspberry. Crazy orange heb ik nu die is beter te zuipen!
pi_148421585
Over motivatie.

Ik vind dat getalletje op de weegschaal momenteel motivatie factor 1. Heel erg leuk dat die kleding begint te passen van een tijd terug, staat ook veel beter. Maar dat klote getal moet gewoon dalen.

Als ik enigzins in de buurt ben van een normaal BMI wil ik m'n gedachte gang wel eens aanpassen.

Het duurt nog 5,6 kg voor ik een BMI heb van onder de 30, dat is met een gemiddelde van 0,7 kg totaal 8 weken nog. Dan ben ik niet meer obese *O*
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148421664
Twijfel of ik nog wel meer PWO ga kopen.

Ik vind het lekker om mee te sporten, maar wil dit effect wat voorkomen :P

┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148421672
LUNCHTIJD!
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148421704
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:12 schreef CrunchySelf het volgende:
Twijfel of ik nog wel meer PWO ga kopen.

Ik vind het lekker om mee te sporten, maar wil dit effect wat voorkomen :P

[ afbeelding ]
Straks zijn we allemaal zwaar verslaafd aan cafeïne ~O>
pi_148421780
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:13 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Straks zijn we allemaal zwaar verslaafd aan cafeïne ~O>
Nou als sommige mensen al drie scoops gaan nemen :+

Tijd voor een interventie :Y)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148421819
Ik heb het tot nu toe nog braaf elke keer bij één scoop gehouden :@ so it wasn't me!
pi_148421874
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:16 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb het tot nu toe nog braaf elke keer bij één scoop gehouden :@ so it wasn't me!
Goedzo.

Ik heb het toen gebruikt op stap, was wel grappig :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:30:02 #59
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148422277
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:07 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

De tering, wat een reactie _O-

Uhm. Voor de kerstvakantie ( :+ ) was het gem 0,7 kg. Tijdens de twee weken vakantie was het resultaat -0,7kg. Dus volgens mij zit ik niet echt heel verkeerd, eiwitjes zitten niet goed.

Sporten is nooit 4 geweest, altijd max 3. Dat is de afgelopen 2 weken drama. Kerstvakantie week 52 maar twee keer, toen in week 1 ook maar 1 keer :'). Zou maandag, maar maag was een klootzak.

Weet je wat. Ik ga mijn lijstjes voor de komende week weer ff inkloppen in myfitnesspall, dan heb ik een kleine historie en PM ik je volgende week ofzo wel ff :Y
Verhoog je eiwitten dan :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:30:40 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148422303
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:15 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nou als sommige mensen al drie scoops gaan nemen :+

Tijd voor een interventie :Y)
_O- Maar op cardio/hardloop/rustdagen neem ik het dan weer niet :Y)
pi_148422460
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Verhoog je eiwitten dan :P
Ik ben momenteel echt heel erg lui, dus.Soon, binnenkort, ooit, misschien morgen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:35:03 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148422463
Ik moet voor de fysio even in haar dieetadvisering duiken want haar dietiste laat het afweten, maar ik heb geen zin :') Ik loop het al 4 dagen uit te stellen :')

:z
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:35:14 #63
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148422469
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:35 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik ben momenteel echt heel erg lui, dus.Soon, binnenkort, ooit, misschien morgen.
2025?
pi_148422482
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:35 schreef Qwea het volgende:

[..]

2025?
Yes. Waarschijnlijk wel :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148422518
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:35 schreef Qwea het volgende:
Ik moet voor de fysio even in haar dieetadvisering duiken want haar dietiste laat het afweten, maar ik heb geen zin :') Ik loop het al 4 dagen uit te stellen :')

:z
Uitstelgedrag *O*

Been there, done that, still doing it :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 12:46:23 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148422882
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 12:36 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Uitstelgedrag *O*

Been there, done that, still doing it :D
Ik ben inmiddels maar begonnen :')
pi_148423171
Oke ik heb nogal veel geluncht.. burp :P Ging toch niet helemaal goed met de not BUY ALL THE THINGS..

score:
1 fruitsmoothie
1 kleine ceasarsalade, aangevuld met gekookt ei van mezelf
1 dikke spelt boterham met brie
en nog een klein bakje van de saladebar met wat pastasalade en rauwkost

Gelukkig heb ik nu tot 20.00 alleen maar een banaan en een peer en ga ik nog hardlopen dus dat trekt het weer een beetje recht :P
pi_148423317
Volgens mij kan ik trouwens beter af en toe wél wat ongezonds eten, zoals een kaassoufle voor lunch of zo, want dan ben ik me er tenminste van bewust dat het ongezond is en eet ik niet teveel, ipv net zoals nu denken oh dit is gezond en dit ook en dit ook en dan bij het afrekenen realiseren dat je lunch wel eens 900 kcal zou kunnen zijn of zo :P
pi_148423602
Ik heb net een broodje kaassoufle op met een beetje ketchup! Was voor de rest niks lekkers te vinden in de kantine ;(
pi_148423897
Omnomnom, kaassoufle. :9
pi_148424006
Kaassoufle + pindasaus O+

Maar ik eet geen frituur meer :'(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 13:15:26 #72
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148424049
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:14 schreef CrunchySelf het volgende:
Kaassoufle + pindasaus O+

Maar ik eet geen frituur meer :'(
*boks*

Ik heb al 27 maanden geen vette hap / frituur shit gehad
pi_148424125
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

*boks*

Ik heb al 27 maanden geen vette hap / frituur shit gehad
^O^

In de afgelopen 5 maanden maar 4 keer *O*

Kreeg het laatst voorgeschoteld met de opmerking: jij eet ook pizza, kun je ook wel gefrituurd eten hebben. :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148424198
Ach, alles met mate ;) Denk ook niet dat het bij mij vaker dan 1x per 2 maanden voorkomt.
pi_148425432
Gaat trouwens lekker in Frankrijk..
Zie net een filmpje op geen stijl voorbij komen waarbij een Franse politieagent ff koelbloedig door z'n kop geschoten word..

Ziek :r -O-
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:01:27 #76
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148426083
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:19 schreef La_Tramposa het volgende:
Ach, alles met mate ;) Denk ook niet dat het bij mij vaker dan 1x per 2 maanden voorkomt.
Ik mis het echt niet. Pizza of zo soms wel hoor en dat eet ik dan ook gewoon. Maar frituur echt echt echt niet.

Serieus, ik had echt nooit krentenbrood moeten meenemen. Het ligt in de vriezer en al en alsnog loopt het te schreeuwen naar me.
pi_148426242
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 13:46 schreef sandertjuh het volgende:
Gaat trouwens lekker in Frankrijk..
Zie net een filmpje op geen stijl voorbij komen waarbij een Franse politieagent ff koelbloedig door z'n kop geschoten word..

Ziek :r -O-
Ja klopt -O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148426248
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:01 schreef Qwea het volgende:
Serieus, ik had echt nooit krentenbrood moeten meenemen. Het ligt in de vriezer en al en alsnog loopt het te schreeuwen naar me.
Duct tape :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:07:20 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148426350
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:05 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Duct tape :Y
Lol.
pi_148426385
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:07 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol.
Is dit niks voor jou? http://www.thekitchensafe.com/
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:12:48 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148426588
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:08 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Is dit niks voor jou? http://www.thekitchensafe.com/
OEH! :D
pi_148426646
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

OEH! :D
Hij is wel gaaf. Kan alleen niet in de vriezer, wel de koelkast :D

Can I reset the timer by removing the batteries?
Nope! As long as the timer was initially set for more than five minutes, the timer will pause when the batteries are removed. While locked, the Kitchen Safe stores the remaining time in memory every five minutes.

Are there any built in overrides?
No. The Kitchen Safe was designed to only unlock once the timer reaches zero. No cheating!
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:19:42 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148426906
Oke, ik heb 2 plakjes gepakt. Nu hopen dat het bij 2 blijft _O-

Boh, ff in de magnetron dan is het nog warm, beetje roomboter erop... godsallejezus
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:20:14 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148426924
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:13 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Hij is wel gaaf. Kan alleen niet in de vriezer, wel de koelkast :D

Can I reset the timer by removing the batteries?
Nope! As long as the timer was initially set for more than five minutes, the timer will pause when the batteries are removed. While locked, the Kitchen Safe stores the remaining time in memory every five minutes.

Are there any built in overrides?
No. The Kitchen Safe was designed to only unlock once the timer reaches zero. No cheating!
49 dollar maar :D Ik wil hem
pi_148427007
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

49 dollar maar :D Ik wil hem
Ik ook, maar ik bied weerstand. Momenteel wil ik gewoon alles kopen en dat kan niet :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:23:03 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148427040
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:22 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik ook, maar ik bied weerstand. Momenteel wil ik gewoon alles kopen en dat kan niet :P
KOOP DAT DING EN FLIKKER JE PINPAS ERIN!
pi_148427141
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 14:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

KOOP DAT DING EN FLIKKER JE PINPAS ERIN!
_O- Ja dit helpt _O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 14:56:29 #88
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148428447
Ik zit een artikel te lezen

quote:
Het is een rare tegenstelling: Als ik foto’s laat zien van bikini-fitness modellen die ik heb gefotografeerd en ze hebben geen keiharde sixpack (die ze in die klasse ook niet horen te hebben) dan krijg ik al snel te horen: “Daar is toch niets bijzonders aan?” Ik kan dan zelfs de vraag gesteld krijgen waarom ik die persoon heb geselecteerd voor een fotoshoot voor m’n blog. Als dan vervolgens 2 seconden later de volgende foto voorbij komt met een ander model dat wel een keiharde sixpack heeft dan is de reactie vervolgens:” Ja, maar dat vind ik niet mooi in een vrouw”. Je kan het als vrouw dus haast niet goed doen met zo’n beredenering.

Je kan dat wijten aan onderlinge jaloezie onder vrouwen. Ik hield daar als getrouwde man natuurlijk rekening mee als m’n vrouw een dergelijke opmerking maakte over de schaars geklede dames die model stonden voor mij. Exact dezelfde redenering hoor echter je ook vaak onder mannen. Geen sixpack en andere duidelijke spieren dan hoort het niet in de categorie fitness/bodybuilding en wanneer ze dit wel hebben, is het te mannelijk en vinden velen het niet mooi. Overigens valt wel een beetje op dat het bijna altijd mannen met een buikje zijn die een sixpack in vrouwen niet mooi vinden. Een beetje als kleine mannen die lange vrouwen niet aantrekkelijk vinden of mannen die geïntimideerd worden door vrouwen die succesvoller zijn?

Behalve dat ze bodybuild-wedstrijden een stuk vermakelijker maken om naar te kijken, ben ik om nog een andere reden zeer blij met de bikini-fitness modellen. Zij tonen namelijk dat je voor zo’n lichaam traint en eet als bodybuilders, maar dan slechts in andere verhoudingen en hoeveelheden en met een andere doelstelling. Veel krachttraining dus, vooral in de keuken zorgen dat het vetpercentage niet teveel oploopt en cardio daar waar nodig om extra vet te verbranden indien nodig.

woensdag 7 januari 2015 @ 15:00:45 #89
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148428626
quote:
Echte Die Hards zien hun trainingsritme verstoord worden door de feestdagen. Sportscholen die dicht zijn, andere regelmaat, andere voeding. “Help, de sportschool is dicht!”, zie je dan voorbij komen als Facebook-status. Haastig wordt nog gezocht naar recepten voor oliebollen met weinig koolhydraten en de proteïne-shakes staan al klaar om het katabole effect van de champagne te beperken.

“Een beetje obsessief” zullen velen nu zeggen. “Dat is toch niet normaal als je zelfs met kerst naar de sportschool wilt?” Nee, dat is het inderdaad niet. “Normaal” is een sixpack die verscholen gaat achter een vetpercentage van 20%. “Normaal” is met de jaren wegkwijnende spieren en ieder jaar een schuldgevoel na de feestdagen. “Normaal” is artikelen lezen die je helpen bij je goede voornemens (zoals ik die morgen zal plaatsen) nadat je weer eens maanden niets gedaan hebt. “Normaal” is in januari beginnen met trainen en dan alle schade in enkele dagen goed proberen te maken om het vervolgens in februari alweer op te geven door blessures omdat je te hard van stapel bent gegaan.

Fuck “normaal” zijn. Ik wil He-man zijn, Master of the Universe! Of zoals Arnold zei:

“The worst thing I can be is the same as everybody else. I hate that.”
Ik hou nu al van die gast :P
pi_148428859
Die laatste quote is wel sterk :Y

Wie is hij? Heb jij een link?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 15:11:15 #91
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148429115
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:06 schreef CrunchySelf het volgende:
Die laatste quote is wel sterk :Y

Wie is hij? Heb jij een link?
http://www.fitsociety.nl/
pi_148429223
quote:
Thx. Vanavond ff loeren.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148429362
Ik was even zwak, dus ik ging even op de weegschaal staan met kleren.

Was ik gewoon zelfs met kleren aan al 2 kilo lichter dan 2 januari. :D Yay. Maar zaterdag pas het echte weegmoment, maar dit had ik even nodig. Nu kan ik de trek weer even aan. :D
pi_148429500
O: 3 spelt met pindakaas :+
L: havermout, amandelmelk, bosvruchten
T: scrambled eggs met 2 eieren en kwark (mislukt experiment, wel lekker)
D: bord hutspot
pi_148429654
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 15:16 schreef Myraela het volgende:
Ik was even zwak, dus ik ging even op de weegschaal staan met kleren.

Was ik gewoon zelfs met kleren aan al 2 kilo lichter dan 2 januari. :D Yay. Maar zaterdag pas het echte weegmoment, maar dit had ik even nodig. Nu kan ik de trek weer even aan. :D
Gaaf. Dat zijn goede motivators :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148432756
Q de PWO die je me hebt gegeven is een hele scoop toch? Niet dat ik dezelfde fout zoals met de PWO van Crunchy :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 16:50:36 #97
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148433108
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 16:40 schreef sandertjuh het volgende:
Q de PWO die je me hebt gegeven is een hele scoop toch? Niet dat ik dezelfde fout zoals met de PWO van Crunchy :P
Jup
pi_148434170
Proost!
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:20:26 #99
65960 sanger
pi_148434193
Succes :D :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:22:24 #100
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148434259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:19 schreef sandertjuh het volgende:
Proost!
[ afbeelding ]
Blijft er apart uitzien _O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148434306
M'n collega's lachen me al vierkant uit. Als je de kleinste van de afdeling bent en je gaat zulke drankjes drinken vraag je er ook wel een beetje om denk ik.. :o :')
pi_148434446
Welkom in smurfenlandddddddd
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:30:58 #103
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148434600
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:19 schreef sandertjuh het volgende:
Proost!
[ afbeelding ]
Succes met de smaak :P Alhoewel, je bent mr.1 gewend :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:31:08 #104
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148434610
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:27 schreef Myraela het volgende:
pi_148434748
Ik ben ant rijden dus ik naak spelfouten wss.

Maar iemand nog een havermout pannenkoeken recept? Die van mij smaken altijd zo, zo net niet :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:35:29 #106
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148434771
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef CrunchySelf het volgende:

Maar iemand nog een havermout pannenkoeken recept? Die van mij smaken altijd zo, zo net niet :P
Niet FOK!ken tijdens het rijden :( FOK!ken doe je op een [P]
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148434928
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:35 schreef Maraca het volgende:

[..]

Niet FOK!ken tijdens het rijden :( FOK!ken doe je op een [P]
:'( >:)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:39:58 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148434966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:34 schreef CrunchySelf het volgende:

Moet je klappen? Met je fokken tijdens het rijden? Debiel :{

Recept :

60g havermout (of meer ligt eraan hoeveel pancakes je wilt, maar dan moeten je melk en waterlepels ook omhoog), 2 eieren, 5 eetlepels melk, 2 eetlepels water. Banaan prakken en erdoor flikkeren. Handje rozijnen erdoor flikkeren, evt een dessertlepel honing erdoor. Kaneel erdoor, mixen, bakken.

Eetsmakelijk.
pi_148435002
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Recept :

60g havermout (of meer ligt eraan hoeveel pancakes je wilt, maar dan moeten je melk en waterlepels ook omhoog), 2 eieren, 5 eetlepels melk, 2 eetlepels water. Banaan prakken en erdoor flikkeren. Handje rozijnen erdoor flikkeren, evt een dessertlepel honing erdoor. Kaneel erdoor, mixen, bakken.

Eetsmakelijk.
Gewoon van die grove havermoutvlokken? Moet je het dan niet eerst malen of zo?
En voor hoeveel pannenkoeken is dat ongeveer?
pi_148435030
Mag ik meedoen ? :)
Vrouw, 19 jaar, 66 kg. Ik ben niet echt dik, maar wel veel buikvet. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik vind het niet echt in verhouding zijn want alleen mijn buik is dikker, de rest niet. En die buik wil ik er graag af hebben.
Cardio samen met kracht is dan het beste toch?
Ik ga wel over een maand naar nieuw-zeeland, dus hoop dan daar ook een goede sportschool te kunnen krijgen.
Maar beginnerstips zijn altijd welkom wat betreft eten en sport.
pi_148435080
Oja mijn grootste struikelblok: Lunch! Want ik hou niet van brood. Dus ik moet altijd salades enzo verzinnen die ik makkelijk mee kan nemen, en die na enkele uren nog gewoon lekker zijn.
pi_148435142
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:41 schreef Vincento17 het volgende:
Vrouw, 19 jaar, 66 kg. Ik ben niet echt dik, maar wel veel buikvet. Snappen jullie wat ik bedoel? Ik vind het niet echt in verhouding zijn want alleen mijn buik is dikker, de rest niet. En die buik wil ik er graag af hebben.
Ik ga wel over een maand naar nieuw-zeeland, dus hoop dan daar ook een goede sportschool te kunnen krijgen.
Je kan nooit specifiek je buikvet wegtrainen maar je kan wel over het algemeen strakker worden.
En eten is belangrijker dan wat/hoeveel sport je doet :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:51:02 #113
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148435362
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Gewoon van die grove havermoutvlokken? Moet je het dan niet eerst malen of zo?
En voor hoeveel pannenkoeken is dat ongeveer?
Gewoon die havermout uit pak. Van AH basic. En welnee, malen, je hebt toch tanden? :P Nee serieus, ik maak nooit.

Ja ligt eraan hoe dik je bakt. Ik bak echt niet dik en haal hier +- 4 pancakes uit.
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:52:31 #114
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148435424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:41 schreef Vincento17 het volgende:
Welkom
Ja, ik snap. Ook muffintop? Cardio icm kracht ja, maar je kan NIET specifiek vet verbranden op 1 plek. Dat gaat niet. Dus, je algehele vet percentage moet omlaag.

Hoelang ben je btw? En gezond eten is de eerste stap naar succes!
pi_148435426
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gewoon die havermout uit pak. Van AH basic. En welnee, malen, je hebt toch tanden? :P Nee serieus, ik maak nooit.

Ja ligt eraan hoe dik je bakt. Ik bak echt niet dik en haal hier +- 4 pancakes uit.
Oke, ja je hebt dan dus een stuk meer ei nodig dan met meel. Er is ook havermoutmeel, ik dacht dat dat meestal gebruikt werd. Maar ik ga het een keer proberen, lekker!

Ik maak ook wel eens bananenpannekoekjes met wat havermout erdoor maar die worden nooit heel geslaagd qua uitvoering, wel qua smaak :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:53:01 #116
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148435445
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kan nooit specifiek je buikvet wegtrainen maar je kan wel over het algemeen strakker worden.
En eten is belangrijker dan wat/hoeveel sport je doet :)
:Y Dat. Want al sport je 7 dagen per week, 3u per dag, als jij teveel kcal eet val je nog geen fuck af :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 17:53:45 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148435472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oke, ja je hebt dan dus een stuk meer ei nodig dan met meel. Er is ook havermoutmeel, ik dacht dat dat meestal gebruikt werd. Maar ik ga het een keer proberen, lekker!

Ik maak ook wel eens bananenpannekoekjes met wat havermout erdoor maar die worden nooit heel geslaagd qua uitvoering, wel qua smaak :P
Recept van dietiste. En dit is een beetje hetzelfde als die bananen pancakes. En ik zweer je, met rozijnen erdoor of rood fruit erop zijn ze geniaal.
pi_148435489
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Welkom
Ja, ik snap. Ook muffintop? Cardio icm kracht ja, maar je kan NIET specifiek vet verbranden op 1 plek. Dat gaat niet. Dus, je algehele vet percentage moet omlaag.

Hoelang ben je btw? En gezond eten is de eerste stap naar succes!
Ja, ik wist inderdaad dat dat je alleen 'algemeen' kan trainen en niet specifiek op de buik. Maar bij de buik is het nodig om het zo maar te zeggen, daar wil ik het echte resultaat gaan zien.
Ik ben 1.75. Ik volleybal 3x per week (nu nog wel, dadelijk over een maand niet meer dus als ik naar het buitenland ga). Daarnaast ga ik proberen 2 à 3x per week te fitnessen.

Muffintop?
pi_148435829
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Recept :

Eetsmakelijk.
Fokken is een groot woord, dat enkele berichtje. }:| Maar zit kern van waarheid in.

Thx voor het recept. Voor hoeveel heb je hier. Schat z'n vier stuks jou bakstijl en twee de mijne? :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:31:55 #120
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148436852
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:02 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Fokken is een groot woord, dat enkele berichtje. }:| Maar zit kern van waarheid in.

Thx voor het recept. Voor hoeveel heb je hier. Schat z'n vier stuks jou bakstijl en twee de mijne? :P
Pretty much yeah :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:36:10 #121
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_148437008
Hoe stop ik met chocolade eten?
Spatieboos
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:36:37 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148437026
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef Spatieloos het volgende:
Hoe stop ik met chocolade eten?
Het in je reet stoppen ipv je mond?
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:37:12 #123
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_148437047
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Het in je reet stoppen ipv je mond?
Maar dan proef ik het niet :/
Spatieboos
pi_148437137
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:31 schreef Qwea het volgende:

[..]

Pretty much yeah :P
Ik heb het keer drie gedaan. Nu ant bakken :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:44:02 #125
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148437291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:37 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Maar dan proef ik het niet :/
Ja, dat zei je niet. Je wilde stoppen met het eten.... je zei niet dat je het wilde proeven. Kauwen en uitspugen. Better yet, kauwen, doorslikken, vinger in je strot. Proef je het 2x!
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:44:42 #126
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_148437325
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, dat zei je niet. Je wilde stoppen met het eten.... je zei niet dat je het wilde proeven. Kauwen en uitspugen. Better yet, kauwen, doorslikken, vinger in je strot. Proef je het 2x!
Ik haat kotsen, uitspugen, hmm, dat moet ik eens proberen.
Spatieboos
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:44:53 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148437330
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:39 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik heb het keer drie gedaan. Nu ant bakken :D
Omnomnomnom.

Ik raak serieus maar NIET vol. Ik heb pest pleuris pokke tyfus honger.
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:45:07 #128
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148437342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Spatieloos het volgende:

[..]

Ik haat kotsen, uitspugen, hmm, dat moet ik eens proberen.
Ja jezus, heb je ook nog eisen? :{w
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:46:05 #129
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_148437389
quote:
10s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:45 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja jezus, heb je ook nog eisen? :{w
Ja, de chocolade moet op koelkast temperatuur zijn, zodat het in mijn mond ineens van temperatuur verandert en de structuur precies goed is. Ook moet ik er van kunnen genieten voor dat ik het uitspuug.
Spatieboos
pi_148437508
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Omnomnomnom.

Ik raak serieus maar NIET vol. Ik heb pest pleuris pokke tyfus honger.
Ik faal hier hard. De stukjes die ik heb geproefd zijn lekker :D

┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 18:50:47 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148437575
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:48 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ik faal hier hard. De stukjes die ik heb geproefd zijn lekker :D

[ afbeelding ]
Heel, in stukken, waar het heen gaat gaat het toch kapot :P
pi_148437879
Is het eigenlijk zo dat ik nu ik begin om het zo maar te zeggen wat meer de nadruk op cardio moet leggen en wat minder op kracht? Of gewoon vol oppakken beide?
  woensdag 7 januari 2015 @ 19:10:47 #133
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148438394
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:59 schreef Vincento17 het volgende:
Is het eigenlijk zo dat ik nu ik begin om het zo maar te zeggen wat meer de nadruk op cardio moet leggen en wat minder op kracht? Of gewoon vol oppakken beide?
Beide oppakken, maar cardio heb je nodig om vet te verliezen iig.
pi_148440015
Ik heb dus absoluut geen honger. -O-

Wat is jullie mening?
Ik probeer per dag mijn inname zo'n 1900 kCal te laten zijn, dan heb ik een 'tekort' van 500 op m'n BMR zonder heftige sport en beweging. Als ik heftig beweeg :+ eet ik wat meer.

Vandaag heb ik, na m'n avondeten 1025 kCal op. Heb niet per se het idee dat ik weinig gegeten heb.
(Als ontbijt m 10:30 1 appel, 90 gram frambozen, 50 gram spinazie + water als smoothie, als lunch 1 boterham met cervelaat, wat later op de middag een kopje soep met 125 gram broccoli, 50 gram courgette en 20 gram rucola, en net een flinke portie Boboti (zonder rijst) a 577 kCal.)

Wat nu? Straks tegen heug en meug eten? Het zo laten? Help. ;(
pi_148440200
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:41 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb dus absoluut geen honger. -O-

Wat is jullie mening?
Ik probeer per dag mijn inname zo'n 1900 kCal te laten zijn, dan heb ik een 'tekort' van 500 op m'n BMR zonder heftige sport en beweging. Als ik heftig beweeg :+ eet ik wat meer.

Vandaag heb ik, na m'n avondeten 1025 kCal op. Heb niet per se het idee dat ik weinig gegeten heb.
(Als ontbijt m 10:30 1 appel, 90 gram frambozen, 50 gram spinazie + water als smoothie, als lunch 1 boterham met cervelaat, wat later op de middag een kopje soep met 125 gram broccoli, 50 gram courgette en 20 gram rucola, en net een flinke portie Boboti (zonder rijst) a 577 kCal.)

Wat nu? Straks tegen heug en meug eten? Het zo laten? Help. ;(
Een dag minder eten als je echt geen honger hebt is niet erg. :) Als het maar niet structureel gebeurt.
pi_148440285
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een dag minder eten als je echt geen honger hebt is niet erg. :) Als het maar niet structureel gebeurt.
Maar als ik nu best wel vaak geen honger heb? Structureel is het niet. Gisteren zat ik netjes op 2001, maar het is wel vaker dan heel af en toe, zeg maar.
pi_148440387
Dan voeg je gezonde calorierijke producten toe, of vervang je slanke opties door rijkere opties. Eet je net zoveel, krijg je meer binnen.
pi_148440548
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:59 schreef Vincento17 het volgende:
Met krachttraining verbrand je meer calorieën dan met cardio. :Y Ik zou een mooie tussenweg zoeken, 20-30 minuten cardio en dan nog wat krachttraining er achter aan. Setjes van 3x15.
pi_148440665
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 17:27 schreef Myraela het volgende:
Bedankt he! :( ~O>

PWO was wel lekker.. die MR1 is in ieder geval veruit de ranzigste van allemaal om te drinken. De X-plode ging wel redelijk.. van deze weet ik nog niet helemaal wat ik nu moet denken :P
pi_148440942
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 18:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

Heel, in stukken, waar het heen gaat gaat het toch kapot :P
True, ze waren lekker :9.

Ik heb zit te klooien denk ik met de verhouding melk/water, dat deed ik op gevoel. En laat ik nou net wat gevoel missen bij koken :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148441090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Met krachttraining verbrand je meer calorieën dan met cardio. :Y Ik zou een mooie tussenweg zoeken, 20-30 minuten cardio en dan nog wat krachttraining er achter aan. Setjes van 3x15.
Plan is ongeveer 1 uur per workout te trainen.
20-30 min onderlichaam / bovenlichaam kracht (afhankelijk van welke dag)
20 - 30 minuten intervaltraining cardio
Zo iets ongeveer?

Ik hoorde trouwens altijd eerst kracht doen en dan pas cardio???
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:55:11 #142
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148443409
Zo, nou, die krentenbrood zal niet meer naar me schreeuwen hoor :D
pi_148443505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:55 schreef Qwea het volgende:
Zo, nou, die krentenbrood zal niet meer naar me schreeuwen hoor :D
_O- Helemaal alleen of heeft iemand je geholpen? :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:57:11 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148443508
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 19:51 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

3x15??? Waarom zoveel reps?! Beter hoger gewicht en minder reps.
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:58:06 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148443549
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:57 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

_O- Helemaal alleen of heeft iemand je geholpen? :P
Helemaal alleen. En weet je wat nou nog het meest achterlijke is?!

Ik heb nog honger! :{
pi_148443566
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Helemaal alleen. En weet je wat nou nog het meest achterlijke is?!

Ik heb nog honger! :{
_O- Als je nou die koekjespot met slot had, was dit niet gebeurt he.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 20:59:05 #147
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148443586
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:03 schreef Vincento17 het volgende:

[..]

Plan is ongeveer 1 uur per workout te trainen.
20-30 min onderlichaam / bovenlichaam kracht (afhankelijk van welke dag)
20 - 30 minuten intervaltraining cardio
Zo iets ongeveer?

Ik hoorde trouwens altijd eerst kracht doen en dan pas cardio???
Ik doe 15 min opwarmen, dan KT en 35 min afsluitende cardio
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:00:43 #148
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148443646
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 20:58 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

_O- Als je nou die koekjespot met slot had, was dit niet gebeurt he.
Dan had ik wel wat anders gepakt :P ik heb al sinds gisteren zo'n pleuris honger dat vandaag een "EAT ALL THE FOOOOD" was :P valt me nog mee dat ik het tot na. Het diner heb gered :P

Oi, mijn valiumpje begint te werken een beetje O+
pi_148443692
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan had ik wel wat anders gepakt :P ik heb al sinds gisteren zo'n pleuris honger dat vandaag een "EAT ALL THE FOOOOD" was :P valt me nog mee dat ik het tot na. Het diner heb gered :P

Ach ja, dat is ook weer zo.

Valium, wat heeft dat precies voor effect? Weet het niet :@
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148443795
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Even een kritische vraag; zou je niet stoppen met die oppeppende middeltjes, als je 's avonds weer valium moet nemen?
  woensdag 7 januari 2015 @ 21:04:54 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148443828
Rustgevend, spierontspannend, verminderen angst gevoelens, ect. Maar ik nam hem in wellicht eindelijk eens normaal te kunnen slapen ipv 2u per nacht :')
pi_148451059
Laat ik ook maar eens een lijstje doen :P
Omdat ik lowcarb eet heb ik een raar lijstje natuurlijk..

O: eiwitshake
L: 4 kippenpoten
T: runderbouillon en een gekookt ei
D: 4 kippenpoten en een beetje ijsbergsla + komkommer

Mag niet meer dan 20 gram KH eten de eerste 2 weken..
Kan niet wachten tot ik dat weer wat omhoog mag doen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 07:27:16 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148456407
:O ik heb heerlijk geslapen.

Waarom low carb, xur?
pi_148456471
:W :O c_/
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148456800
Ik totaal niet... lag om half 2 nog wakker :(
pi_148456856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:20 schreef sandertjuh het volgende:
PWO *O*
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148457058
Normaal heb ik daar eigenlijk niet echt last van als ik PWO op heb. Bedenk me nu dat ik eigenlijk al de hele week slecht in slaap kom en ook slecht slaap ;(
pi_148457234
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 07:27 schreef Qwea het volgende:
:O ik heb heerlijk geslapen.

Waarom low carb, xur?
Project voor mn opleiding.
Leek me leuk een maand lang streng uit te proberen.
pi_148457298
Heeft het eigenlijk ook zin om maar één keer per week krachttraining te doen? Het lijkt me wel een nuttige toevoeging aan mijn trainingen, maar 2x gaat denk ik echt niet lukken aangezien hardlopen toch nog wel de prioriteit blijft en met 1x zaaltraining, 1x baantraining en 1x lange duurloop je al 3 best zware trainingen te pakken hebt dus op die dagen/dag erna kun je denk ik niet KT doen.
Ik heb altijd geleerd dat je pas met 2x per week sterker wordt, maar misschien zijn er wel vormen/schema's te bedenken waar je ook met 1x per week effect kunt krijgen? Tijdens de zaaltraining doen we ook wel wat kracht/core maar dat is vooral met lichaamsgewicht.
Ik heb op mijn roeivereniging de beschikking tot allerlei losse gewichten en squatreks en zo. Weet niet zo goed hoe ik het dan aan zou moeten pakken, heb in mijn roeijaren wel 2 jaar gekrachttraind, toen deed ik wel >100kg deadlift voor 3x12 maar dat zou ik nu niet meer kunnen :P Ik wil aan de ene kant mijn benen trainen maar aan de andere kant misschien ook juist het bovenlichaam aangezien dat een beetje een ondergeschoven kindje is met al het schaatsen/fietsen/lopen..
pi_148457370
Misschien zou het nuttiger zijn om thuis wat gewichtjes te hebben, om 2 of 3x in de week 20 minuten wat te doen. Maar dan blijf je toch al gauw bij handgewichtjes van weinig kg's want de rest is zo duur :o En ga ook geen squatstangen laten vallen op mijn vloer :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:04:16 #161
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148457377
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:20 schreef sandertjuh het volgende:
Ik tikte die valium erin en ik was in 1 ruk weg tot 07u O+

Alleen nu wel kei suf en ik heb PT met squats enzulks. Dus, proost met de pwo :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:04:33 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148457380
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:54 schreef xuryah het volgende:

[..]

Project voor mn opleiding.
Leek me leuk een maand lang streng uit te proberen.
Bevalt het wat?
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:06:45 #163
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148457404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 08:58 schreef La_Tramposa het volgende:
Heeft het eigenlijk ook zin om maar één keer per week krachttraining te doen? Het lijkt me wel een nuttige toevoeging aan mijn trainingen, maar 2x gaat denk ik echt niet lukken aangezien hardlopen toch nog wel de prioriteit blijft en met 1x zaaltraining, 1x baantraining en 1x lange duurloop je al 3 best zware trainingen te pakken hebt dus op die dagen/dag erna kun je denk ik niet KT doen.
Waarom niet? Ik pak op de dagen voor en na hardlopen of rust of mijn upperbody. Dan doe je niks/amper wat met je benen.

quote:
Ik heb altijd geleerd dat je pas met 2x per week sterker wordt, maar misschien zijn er wel vormen/schema's te bedenken waar je ook met 1x per week effect kunt krijgen? Tijdens de zaaltraining doen we ook wel wat kracht/core maar dat is vooral met lichaamsgewicht.
Ik heb op mijn roeivereniging de beschikking tot allerlei losse gewichten en squatreks en zo. Weet niet zo goed hoe ik het dan aan zou moeten pakken, heb in mijn roeijaren wel 2 jaar gekrachttraind, toen deed ik wel >100kg deadlift voor 3x12 maar dat zou ik nu niet meer kunnen :P Ik wil aan de ene kant mijn benen trainen maar aan de andere kant misschien ook juist het bovenlichaam aangezien dat een beetje een ondergeschoven kindje is met al het schaatsen/fietsen/lopen..
Je kan idd niet je benen met KT doen als je gaat hardlopen of dat hebt gedaan. 1x is niet erg, structueel gaat je dat blessures opleveren. Maar ikzelf denk dat 1x per week beter is dan niks. Echt heel snel zul je er niet iets mee bereiken, maar alles is meegenomen... right?
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:07:50 #164
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148457421
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Misschien zou het nuttiger zijn om thuis wat gewichtjes te hebben, om 2 of 3x in de week 20 minuten wat te doen. Maar dan blijf je toch al gauw bij handgewichtjes van weinig kg's want de rest is zo duur :o En ga ook geen squatstangen laten vallen op mijn vloer :P
Ik heb een poos gelee (3 jaar terug) dumbells gekocht die op MP stonden. Met gewicht tot 36kg aan beide dumbells. Die heb ik nu bij PT liggen want hij heeft geen dumbells en die van de sportschool die eronder zit zuigen. Anyway, 2 tientjes waren ze.
pi_148457453
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik pak op de dagen voor en na hardlopen of rust of mijn upperbody. Dan doe je niks/amper wat met je benen.

[..]

Je kan idd niet je benen met KT doen als je gaat hardlopen of dat hebt gedaan. 1x is niet erg, structueel gaat je dat blessures opleveren. Maar ikzelf denk dat 1x per week beter is dan niks. Echt heel snel zul je er niet iets mee bereiken, maar alles is meegenomen... right?
Hmm maar dit zijn dus wel 3 echt zware trainingen he, lange duurloop is vaak minstens 18km, op de baantraining doe ik meestal 4-8 km in intervallen op echt hoog tempo en de warming up is ook 3 kwartier en daar komt ook allerlei core werk en ook wel wat bovenlichaam bij kijken, en bij de zaaltraining moeten we ook wel opdrukken en zo. Ik heb meer het idee dat je de dag daarna gewoon beter niets of alleen een heel rustige training kunt doen dan een specifieke bovenlichaam training, want je lichaam heeft energie nodig om te herstellen en kan dat niet zozeer opsplitsen tussen benen of bovenlichaam.
Maar ik heb ook nog nooit zo'n opgesplitste krachttraining gedaan dus ik weet ook niet zo goed hoe dat zou gaan. Alleen bovenlichaam, wat doe je dan? Barbell rows, bankdrukken, flyers?
pi_148457537
Zo, lekker ontbeten alweer. Straks rijles, ik krijg er elke keer minder zin in. :') Ik kan er niet zo goed tegen als ik fouten maak. :')

Vriendje heeft Lion ontbijtgranen gekocht, ik ben kei benieuwd of ze lekker zijn. :D ;( Maar ik blijf er toch nog lekker even vanaf. Qua kcal zijn ze niet eens zo'n ramp, maar het is natuurlijk wel veel te veel suiker. Mijn huidige ontbijt is ook niet perfect, maar het vult in ieder geval wel enorm goed.

Lijstje:

O: Havermout, melk, 3 blokjes chocolade en lijnzaad.
L: 2 volkoren boterhammen, 30+ oude kaas, tomaat, sla.
T: Magere kwark
D: Turkse rode linzensoep
pi_148457559
Heb daar laatst ook naar zitten kijken, of die belvita ontbijt dingen die 'langzaam' de koolhydraten vrij geven.. Klinkt allemaal leuk tot dat je gaat kijken waar de KH's uit bestaan.

Suiker, suiker en nog eens suiker! o|O
pi_148457575
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:15 schreef Myraela het volgende:
Straks rijles, ik krijg er elke keer minder zin in. Ik kan er niet zo goed tegen als ik fouten maak.
Die fouten kun je beter gewoon nu maken, vangt iemand ze nog op :P Straks niet meer :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148457628
Ik heb vandaag weer een lastige dag met eten, vanwege de baantraining uit het werk. Maar heb genoeg mee volgens mij :P

O: magere yoghurt met 2 scheppen havermout, 1 schep cacao nibs, goji bessen en 1 schep lijnzaad/chiazaad en wat kersen/cranberry's uit de vriezer
T: Ik heb mee: appel, banaan, liga evergreen en nog zo'n kinder 'garfield' koekje. En kan hier nog een stuk fruit pakken. Hoe ik dat ga verdelen over de dag weet ik nog niet :P
L: restje quinoa met tomaten/tonijnsaus en veel groenten
D: 4 boterhammen met achterham

Nu ik het zo opschrijf is het eigenlijk misschien helemaal niet zoveel.
Kan natuurlijk wel na de training nog kwark gaan eten of zo, maar ik hoop dat ik niet weer flauw word tijdens de training.

Hmm ruim ingevuld kom ik op 1800 kcal, dat is niet genoeg.
Nog maar even nadenken wat voor lekkers ik er nog bij kan smullen :P

[ Bericht 11% gewijzigd door La_Tramposa op 08-01-2015 09:28:53 ]
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:23:43 #170
65960 sanger
pi_148457688
Mogguh :W

Ik is trots :D :P Gisteren op weg naar huis even langs de McD gereden..... en helemaal niets besteld voor mezelf (alleen ijs voor vrouw en kids :P) *O* Zelfs het ijsje wat overbleef omdat 1 van de kids al sliep niet opgegeten maar gewoon in de prullenbak *O*

Lijstje vandaag:
O: 2 volkoren; 1 met smeerkaas (16 gram) en 1 met jam (19 gram). Totaal 255 kcal.
L: 4 volkoren; alle vier met jonge kaas. In totaal 48 gram kaas. Totaal 319 kcal.
T: heb een liga mee van 147 kcal
D: Weet nog niet, pasta denk ik. Ga uit van 600 kcal.
T: iets van yoghurt of kwark van ca. 300-400 kcal hoop ik.

En inderdaad alles gewogen vanmorgen :)
pi_148457764
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:23 schreef sanger het volgende:
Ik is trots :D :P Gisteren op weg naar huis even langs de McD gereden..... en helemaal niets besteld voor mezelf (alleen ijs voor vrouw en kids :P) *O* Zelfs het ijsje wat overbleef omdat 1 van de kids al sliep niet opgegeten maar gewoon in de prullenbak *O*

En inderdaad alles gewogen vanmorgen :)
Netjes.
pi_148457815
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bevalt het wat?
Het is vooral vlees, kaas, eieren en vet eten... mis de groente en fruit en noten en havermout en yoghurt. En ja ik mis zelfs kwark.
Maar ik heb geen last van mn PDS klachten, dat is het gene wat ik wilde onderzoeken.. Of lowcarb (Atkins) iets kan zijn voor mensen met PDS en of ik het zal aanraden.
Dus ik doe het niet voor niks :')
Plus ik val af :P
pi_148457844
Jij had toch eerder lowcarb gedaan? Maar dan minder streng?

Ik heb ook een poosje de max van 20 gram koolhydraten gedaan. Vond het wel lastig, zelfs met veel groenten kom je er al overheen. Vond het maar verwarrend om zo te moeten eten terwijl ik wilde afvallen. :D
pi_148457855
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:23 schreef sanger het volgende:
En inderdaad alles gewogen vanmorgen
Net lijstje. Als ik zo keek vallen sommige dingen lager uit dan in je berekening van gisteren/dag ervoor of niet?

Nu eens hopen dat er wat afgaat :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:38:54 #175
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148457922
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:31 schreef xuryah het volgende:

[..]

Het is vooral vlees, kaas, eieren en vet eten... mis de groente en fruit en noten en havermout en yoghurt. En ja ik mis zelfs kwark.
Maar ik heb geen last van mn PDS klachten, dat is het gene wat ik wilde onderzoeken.. Of lowcarb (Atkins) iets kan zijn voor mensen met PDS en of ik het zal aanraden.
Dus ik doe het niet voor niks :')
Plus ik val af :P
Maar dat is niet echt een onderzoek. Want wie zegt dat de PDS niet wordt veroorzaakt door een teveel aan eiwit? Of vet?

Ik heb zelf bv crohn en doe het prima op high proteïne/ high carb. Dan moet je minstens ook andere voedings"dieeten" uitproberen imho.
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:40:56 #176
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148457957
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:33 schreef Myraela het volgende:

Ik heb ook een poosje de max van 20 gram koolhydraten gedaan. Vond het wel lastig, zelfs met veel groenten kom je er al overheen. Vond het maar verwarrend om zo te moeten eten terwijl ik wilde afvallen. :D
Ik moest het 4 dagen doen voor zhuis onderzoeken. Heb na dag 1 ze de pleuris laten krijgen. Low carben is niks voor mij.

Ik doe het erg goed op 50/30/20
Eiwit, kh, vet (procenten)
pi_148458116
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar dat is niet echt een onderzoek. Want wie zegt dat de PDS niet wordt veroorzaakt door een teveel aan eiwit? Of vet?

Ik heb zelf bv crohn en doe het prima op high proteïne/ high carb. Dan moet je minstens ook andere voedings"dieeten" uitproberen imho.
Het lijkt me sowieso niet echt een officieel onderzoek als er maar één testpersoon is.
My salvation lies in your love..
pi_148458241
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit het enige dieet is dat ik uitprobeer dan? :p
Daarnaast zijn vezels (en dus kh) vaak het probleem bij PDS.

[ Bericht 0% gewijzigd door xuryah op 08-01-2015 10:05:41 ]
  donderdag 8 januari 2015 @ 09:54:25 #180
65960 sanger
pi_148458254
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:34 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Net lijstje. Als ik zo keek vallen sommige dingen lager uit dan in je berekening van gisteren/dag ervoor of niet?

Nu eens hopen dat er wat afgaat :P
Valt wel mee. Brood was ietsje hoger. Ben nu uitgegaan van label ipv voedingscentrum van alle producten. Behalve de kaas dan, daar stond niets op de verpakking. De kaasboer eens vragen of die het weet :)

Ik vind het aan de lage kant uitkomen, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn misschien.
pi_148458262
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:48 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

Het lijkt me sowieso niet echt een officieel onderzoek als er maar één testpersoon is.
Het is dan ook een persoonlijk onderzoek...
pi_148458272
Het is wel degelijk een onderzoek, jullie hebben een nogal beperkte opvatting van wat er onder een onderzoek verstaan wordt ;)
pi_148458277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Valt wel mee. Brood was ietsje hoger. Ben nu uitgegaan van label ipv voedingscentrum van alle producten. Behalve de kaas dan, daar stond niets op de verpakking. De kaasboer eens vragen of die het weet :)

Ik vind het aan de lage kant uitkomen, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn misschien.
Ok :)

Je valt nu niks af, dus wat naar beneden schroeven is niet verkeerd. 1700/1800 kcal is verre van een crash dieet, dus waarschijnlijk leef je volgende week nog wel :Y

Als je het luxe probleem krijgt van te snel afvallen, kun je altijd opschroeven :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148458282
Ik vind zulke tests wel boeiend. Heb het zelf ook enorm veel verschillende dingen geprobeerd. Gewoon boeiend om te kijken hoe je lichaam wanneer reageert. En een beetje begrip voor de mensen die zo moeten eten.
pi_148458314
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:33 schreef Myraela het volgende:

Ja klopt, toen zat ik boven de 20.
En het is idd een heel vreemd dieet, die ik mensen waarschijnlijk niet zo snel zal aanraden :P maar ben nog niet klaar tuurlijk
  donderdag 8 januari 2015 @ 10:10:06 #186
65960 sanger
pi_148458579
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:55 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ok :)

Je valt nu niks af, dus wat naar beneden schroeven is niet verkeerd. 1700/1800 kcal is verre van een crash dieet, dus waarschijnlijk leef je volgende week nog wel :Y

Als je het luxe probleem krijgt van te snel afvallen, kun je altijd opschroeven :P
Daarom zei ik al, wellicht is het een kwestie van wennen aan het idee :P

Maar ook omdat er als reactie op een lijstje weleens gezegd werd of het niet wat laag was enzo.
pi_148458737
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar ook omdat er als reactie op een lijstje weleens gezegd werd of het niet wat laag was enzo.
Kan ook zijn dat je een weekje 'superstreng' zijn nodig hebt om van je plateau af te komen, en dat je daarna weer naar 2000 kcal kunt en nog steeds afvalt.
pi_148458989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Wennen is het altijd :Y

Het is ook niet veel, maar hoger zitten werkt kennelijk niet voor jou. :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459312
Smoothie. :9
100 gram spinazie, 70 gram frambozen, 1 mineola, 1 banaan.
200 kCal. :7
pi_148459391
Frambozen :9
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459395
Ja. :9
pi_148459401
Wel kut, gisteren weer eens op gaan letten dat ik echt genoeg vocht binnen krijg, gaat m'n lijf het gelijk allemaal vasthouden. +1 op de weegschaal. :')
pi_148459408
Ik moet ook maar eens een vriendin zoeken, kun je leuke fitness workouts mee doen.

Crazy Couple Workout
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459436
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:44 schreef Lonaa het volgende:
Wel kut, gisteren weer eens op gaan letten dat ik echt genoeg vocht binnen krijg, gaat m'n lijf het gelijk allemaal vasthouden. +1 op de weegschaal. :')
:')

Gewoon doorzuipen, komt er wel weer af :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459529
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:44 schreef CrunchySelf het volgende:
Ik moet ook maar eens een vriendin zoeken, kun je leuke fitness workouts mee doen.

Crazy Couple Workout
:D

Wel gaaf, maar dat gaat nevernooitniet gebeuren ooit. :')
pi_148459534
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:45 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

:')

Gewoon doorzuipen, komt er wel weer af :P
Ja, I know, I know, maar kutlijf. :')
pi_148459591
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoezo kutlijf? Wat heb je aan vocht drinken als je het niet zou vasthouden?
Je kan proberen wat minder zout te eten, scheelt ook al.
pi_148459604
quote:

[..]

:D

Wel gaaf, maar dat gaat nevernooitniet gebeuren ooit. :')
Nee :'( Krijg ik nooit een vriendin? :'(

quote:

[..]

_O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459664
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:50 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoezo kutlijf? Wat heb je aan vocht drinken als je het niet zou vasthouden?
Je kan proberen wat minder zout te eten, scheelt ook al.
Ik eet al weinig zout. Voeg het iig nergens aan toe. Af en toe op een stokje vlees of vis. Gisteren ook maar 1 boterham, dus zo ook niet een boel zout binnengekregen.

Ik heb gewoon een kutlijf. Het is kapot, gaat kapot, ontsteekt, doet pijn, houdt vocht vast en ik vind het lelijk.
pi_148459687
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nee :'( Krijg ik nooit een vriendin? :'(

Oh kak. Dat was niet wat ik bedoelde, maar dat ga ik je zeker nooit meer aan je verstand peuteren of wel?
pi_148459708
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh kak. Dat was niet wat ik bedoelde, maar dat ga ik je zeker nooit meer aan je verstand peuteren of wel?
Nee, you did it now ;(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459725
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:54 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nee, you did it now ;(
;(
Het spijt me man.

Hier, neem een chocolaatje tegen het verdriet.
pi_148459757
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:54 schreef Lonaa het volgende:

[..]

;(
Het spijt me man.

Hier, neem een chocolaatje tegen het verdriet.
O+

Chocola :9

quote:
Ik heb gewoon een kutlijf. Het is kapot, gaat kapot, ontsteekt, doet pijn, houdt vocht vast en ik vind het lelijk.
Zo te zien kan jij er ook eentje gebruiken
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459861
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:55 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

O+

Chocola :9

[..]

Zo te zien kan jij er ook eentje gebruiken
Ja, maar het is wel waar. :{ -O-
Er mankeert wel echt veel aan m'n lijf waar ik (dagelijks) last van heb. :{

En af en toe moet ik daar even over bitchen. ;)
pi_148459957
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

-O- Klote

Maar deze drie dingen kun je mee ophouden:
- Vocht vasthouden gaat vanzelf over
- 'ik vind het lelijk' moet je gewoon mee ophouden o|O
- 'gaat kapot' is doemdenken.

Wordt het verhaaltje toch al positiever

Always look on the bright side of life
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148459993
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niet zo streng zijn voor jezelf! :Y
pi_148460023
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:01 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

-O- Klote

Maar deze drie dingen kun je mee ophouden:
- Vocht vasthouden gaat vanzelf over
- 'ik vind het lelijk' moet je gewoon mee ophouden o|O
- 'gaat kapot' is doemdenken.

Wordt het verhaaltje toch al positiever

Always look on the bright side of life
Ja, I know, ik moest ff bitchen. :@

'Gaat kapot' is voor een deel doemdenken, voor een deel waar. Ik weet zeker dat er binnenkort weer iets anders kapot gaat, tijdelijk. Dat hoort erbij. 2 maanden geleden was het een slijmbeursontsteking in m'n schouder, deze week is het m'n linkerheup die bij iedere stap voelt alsof ze er een mes in steken.
Vandaag gaat het al wel beter dan alle andere dagen van de week, dus dat is goed *O*
pi_148460042
En nu ga ik m'n smoothie opdrinken (het was veeeeeeeeeel) en daarna de hond uitlaten. Stukje wandelen met weinig pijn, dat heb ik deze week nog niet gehad. *O*
pi_148460075
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:03 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, I know, ik moest ff bitchen. :@

'Gaat kapot' is voor een deel doemdenken, voor een deel waar. Ik weet zeker dat er binnenkort weer iets anders kapot gaat, tijdelijk. Dat hoort erbij. 2 maanden geleden was het een slijmbeursontsteking in m'n schouder, deze week is het m'n linkerheup die bij iedere stap voelt alsof ze er een mes in steken.
Vandaag gaat het al wel beter dan alle andere dagen van de week, dus dat is goed *O*
Mooi zo :) *O*
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148460096
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:05 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Mooi zo :) *O*
Ja! *O*

Zie, ik kan wel positief zijn, soms. ;) Af en toe even schelden maakt het handelbaar. :Y
pi_148460143
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja! *O*

Zie, ik kan wel positief zijn, soms. ;) Af en toe even schelden maakt het handelbaar. :Y
Zolang het bij af en toe blijft :Y Maar werkt wel eens opluchtend ja :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148460176
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:07 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Zolang het bij af en toe blijft :Y Maar werkt wel eens opluchtend ja :P
Het ligt een beetje hoe erg het is. :')
Ik heb de afgelopen dagen m'n lijf wel verschillende keren vervloekt toen ik aan het lopen was, maar zeuren tegen anderen over 'hoe erg het wel niet is' en al dat, nee, dat doe ik zelden, daar schiet echt niemand wat mee op. :')
pi_148460221
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:08 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het ligt een beetje hoe erg het is. :')
Ik heb de afgelopen dagen m'n lijf wel verschillende keren vervloekt toen ik aan het lopen was, maar zeuren tegen anderen over 'hoe erg het wel niet is' en al dat, nee, dat doe ik zelden, daar schiet echt niemand wat mee op. :')
Alleen kunnen anderen wel heel snel zien als je nog wat rationeel aan het denken bent, wat je misschien zelf niet altijd even makkelijk ziet in z'n moment :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148460248
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:10 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Alleen kunnen anderen wel heel snel zien als je nog wat rationeel aan het denken bent, wat je misschien zelf niet altijd even makkelijk ziet in z'n moment :')
Mja, dat gebeurd soms. :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:42:10 #215
65960 sanger
pi_148461277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat je een weekje 'superstreng' zijn nodig hebt om van je plateau af te komen, en dat je daarna weer naar 2000 kcal kunt en nog steeds afvalt.
Om het lichaam om te laten schakelen bedoel je?
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:44:03 #216
65960 sanger
pi_148461338
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:28 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Wennen is het altijd :Y

Het is ook niet veel, maar hoger zitten werkt kennelijk niet voor jou. :)
Blijkbaar :')

Heb nu net ook myfirnesspal ingevuld enzo. Die zet met op 1.500 netto kcal per dag om 0,8 kg per week af te vallen.

Maar dan vul ik alles voor vandaag in en kom ik op slechts 1.059 kcal als ik vanavond nog een T neem.... :') Wel voornamelijk omdat mijn avondeten veel lager uitvalt (zuurkool stamppot, 450 gram - 234 kcal).

Edit: is dat overigens niet erg laag voor die zuurkool stamppot????

[ Bericht 4% gewijzigd door sanger op 08-01-2015 11:50:05 ]
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:47:38 #217
65960 sanger
pi_148461444
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 10:44 schreef CrunchySelf het volgende:

Crazy Couple Workout
Ik kan wel leukere work outs bedenken :P
pi_148461475
Fuck it, ik ga lunchen. Honger.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148461510
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Om het lichaam om te laten schakelen bedoel je?
Ja, dat kwam bij mijn lichte roeiers in ieder geval wel eens voor.
pi_148461512
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb nu net ook myfirnesspal ingevuld enzo. Die zet met op 1.500 netto kcal per dag om 0,8 kg per week af te vallen.

Maar dan vul ik alles voor vandaag in en kom ik op slechts 1.059 kcal als ik vanavond nog een T neem.... :') Wel voornamelijk omdat mijn avondeten veel lager uitvalt (zuurkool stamppot, 450 gram - 234 kcal).
Hoe dan?
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:50:28 #221
65960 sanger
pi_148461546
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:49 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hoe dan?
Volgens myfitnesspal :P
pi_148461570
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Die kcal die hij uitrekent om af te vallen sporen niet. Want volgens mij trekt hij sport er weer vanaf en dat soort gekkigheid. Daarom gebruik ik hem puur voor voedsellog :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148461579
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Volgens myfitnesspal :P
Wat heb je ingevuld dan?

Ik bedoel, je moet wel je ingredienten apart berekenen. :')
300 gram aardappels is al 246.
Zuurkool tikt niet zo aan, maar er gaat misschien ook nog boter in? Melk? Vlees erbij?
  donderdag 8 januari 2015 @ 11:56:25 #224
65960 sanger
pi_148461741
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:50 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Die kcal die hij uitrekent om af te vallen sporen niet. Want volgens mij trekt hij sport er weer vanaf en dat soort gekkigheid. Daarom gebruik ik hem puur voor voedsellog :Y
Ja klopt. Hij stelt dat als ik 0.8 kg per week wil afvallen ik op 1500 kcal netto moet zitten. Dus eten minus wat je sporten verbrand. Dus op dagen dat je sport mag je meer eten bv.

Volgens mij klopt die beredenering ook wel redelijk.
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:00:01 #225
65960 sanger
pi_148461888
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:51 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat heb je ingevuld dan?

Ik bedoel, je moet wel je ingredienten apart berekenen. :')
300 gram aardappels is al 246.
Zuurkool tikt niet zo aan, maar er gaat misschien ook nog boter in? Melk? Vlees erbij?
Gekozen voor home made stamppot, maar zie nu net al dat er verschillende varianten van zijn. Heb nu een andere geselecteerd en die lijkt me beter te kloppen.
pi_148462161
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Gekozen voor home made stamppot, maar zie nu net al dat er verschillende varianten van zijn. Heb nu een andere geselecteerd en die lijkt me beter te kloppen.
Je moet je gebruikte ingredienten gewoon los invullen, dat geeft het eerlijkste beeld.
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:08:53 #227
65960 sanger
pi_148462225
quote:
2s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:07 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je moet je gebruikte ingredienten gewoon los invullen, dat geeft het eerlijkste beeld.
Geen idee hoeveel er in dit geval van alles inzit. Is een ingevroren maaltijd, die we vorige week ergens al bereid hebben. Dus voor volgende keer maar doen, en dan opslaan als maaltijd ofzo :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:21:54 #228
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148462781
quote:
Maar, dit is toch al oud nieuws? Dat was toch die hele rel?
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:23:17 #229
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148462845
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:53 schreef xuryah het volgende:

[..]

Wie zegt dat dit het enige dieet is dat ik uitprobeer dan? :p
Daarnaast zijn vezels (en dus kh) vaak het probleem bij PDS.
Just saying :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:24:24 #230
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148462886
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:57 schreef xuryah het volgende:

[..]

Ja klopt, toen zat ik boven de 20.
En het is idd een heel vreemd dieet, die ik mensen waarschijnlijk niet zo snel zal aanraden :P maar ben nog niet klaar tuurlijk
Vind het wel knap dat je het volhoudt.
pi_148462924
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:21 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar, dit is toch al oud nieuws? Dat was toch die hele rel?
Oh zie het nu pas... is van 15 december inderdaad :+
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:28:10 #232
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148463018
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 11:56 schreef sanger het volgende:

[..]

Ja klopt. Hij stelt dat als ik 0.8 kg per week wil afvallen ik op 1500 kcal netto moet zitten. Dus eten minus wat je sporten verbrand. Dus op dagen dat je sport mag je meer eten bv.

Volgens mij klopt die beredenering ook wel redelijk.
Nee. Op dagen dat je sport moet je helemaal niet meer eten.
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:28:44 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148463038
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:25 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Oh zie het nu pas... is van 15 december inderdaad :+
lol :D Goeie morgen!

:P

Men.. mijn benen ;(
  donderdag 8 januari 2015 @ 12:47:28 #234
65960 sanger
pi_148463635
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee. Op dagen dat je sport moet je helemaal niet meer eten.
Maar dat is niet zoals die site werkt volgens mij.

Die site gaat uit van een dagelijks calorietekort, in mijn geval 850. Dus als ik naast mijn gewone beweging (weinig want kantoorbaan) nog sport en daarbij 300 kcal verbrand dan gaat die site er vanuit dat je die erbij mag eten. Staat zelfs ergens in de tekst erbij :)
pi_148464337
Ik heb net een volle bak met rijst, kipfilet en groetes op. Zijn nu 20 minuten verder en heb gewoon weer een 'honger' gevoel... 8)7
pi_148464669
Ik heb een hele bak magere kwark op. /trots.

Het is niet lekker, maar hopelijk werkt het tegen het hongergevoel. En ik moet straks een cake bakken en daar moet ik helemaal vanaf blijven.
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:05:34 #237
65960 sanger
pi_148466438
Wat wel prettig is aan myfitnesspal is dat je zelf producten kunt toevoegen. Zo kun je altijd exact de juiste hoeveelheden aan kcal nemen ipv een geschat gemiddelde :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:06:02 #238
65960 sanger
pi_148466459
Ik las in het vorige topic iets over langzame eiwitten in kwark. Zit dat ook in yoghurt misschien?
pi_148466697
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:05 schreef sanger het volgende:
Wat wel prettig is aan myfitnesspal is dat je zelf producten kunt toevoegen. Zo kun je altijd exact de juiste hoeveelheden aan kcal nemen ipv een geschat gemiddelde :)
Klopt ja. :Y

Als je alles 1 keer hebt ingevoerd kun je ook grotendeels de producten makkelijk terugvinden in de historie.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:29:12 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148467277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 12:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar dat is niet zoals die site werkt volgens mij.

Die site gaat uit van een dagelijks calorietekort, in mijn geval 850. Dus als ik naast mijn gewone beweging (weinig want kantoorbaan) nog sport en daarbij 300 kcal verbrand dan gaat die site er vanuit dat je die erbij mag eten. Staat zelfs ergens in de tekst erbij :)
Ja, maar dat moet je dus niet doen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:30:40 #241
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148467338
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:06 schreef sanger het volgende:
Ik las in het vorige topic iets over langzame eiwitten in kwark. Zit dat ook in yoghurt misschien?
Ja, maar kwark geeft meer eiwitten dan yoghurt.
pi_148467818
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Och, je kan ook best iets meer eten op dagen dat je heftig sport, als je anders omvalt. Maar dat betekent ook dat je dat elders in de week weer moet compenseren, dus dan mag je op je rustdagen helemaal weinig eten...
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:50:37 #243
65960 sanger
pi_148468217
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dan vraag ik me dus altijd meteen af waarom zo een site dat weer wel doet :')

Als je er geen rekening meehoudt moet het trouwens ook alleen maar sneller gaan lijkt me :P Je netto calorie tekort wordt dan namelijk groter.
  donderdag 8 januari 2015 @ 14:51:33 #244
65960 sanger
pi_148468255
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, maar kwark geeft meer eiwitten dan yoghurt.
En omdat het langzame eiwitten zijn is een bak kwark voor het slapen gaan dus een goede manier om de verbranding op gang te houden als ik het goed begrijp?
pi_148468315
Voor mij persoonlijk werkt dat strikte gebeuren niet echt, doe het eigenlijk allemaal een beetje op gevoel. Hoeveelheid kcal wat ik binnen krijg op een dag weet ik wel ongeveer en eet de 5 werkdagen redelijk hetzelfde. Sport dan ook wel elke dag dus daar zit de uitdaging ook niet echt in :P

Als ik wel echt op alles zou letten en ook de misschien wat ongezondere dingen die ik af en toe eet in het weekend zou laten liggen had ik misschien al wel wat verder geweest. Maar dan vraag ik mezelf af, wat is mijn doel? Ik ben nu een half jaar verder, ben niet dik, redelijk vol gespierd.. misschien dat er alleen nog iets meer buikvet af mag en het VP nog iets naar beneden kan. Ik hoef geen pro bodybuilder of een ventje van 2 bij 2 te worden.

Misschien zou dat sneller gaan als ik heel strikt patroon zou aanhouden maar daar ben ik niet voor gemaakt. Vind het dan ook niet erg om wat langer bezig te zijn.

**
ik zie aan vrienden van ons hoe ze elke keer weer in verval raken, dan gaan ze weer een KH arm dieet beginnen, vallen ze 3-4kg af in een paar weken.. tot ze erna weer 'normaal' gaan eten.. weg resultaat. Dan gaan ze weer fanatiek 4 weken sporten.. en vervallen ze daarna weer in oude gewoontes.

Ik eet nog wel eens een schaal chips in het weekend, of een stukje chocola bij de koffie doordeweeks. Kunnen jullie wel raden wie er op dit moment véél verder is. 8-) We zijn tegelijkertijd begonnen ongeveer. En ohja, de snoeppot en koekjeskast is niet veilig als ze bij ons zijn.

Maar naar mij luisteren? Nee natuurlijk niet :+
pi_148468354
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:51 schreef sanger het volgende:

[..]

En omdat het langzame eiwitten zijn is een bak kwark voor het slapen gaan dus een goede manier om de verbranding op gang te houden als ik het goed begrijp?
Juist, houd je spijsvertering op gang snachts. Ik merk het altijd een beetje aan het honger gevoel wat ik dan heb als ik net wakker word. Als ik kwark op heb, heb ik gelijk dat gevoel als ik wakker word. Als ik dat niet heb komt het allemaal wat langzamer op gang heb ik het idee.

Kan natuurlijk ook het placebo effect zijn :P
pi_148468776
Die klote nootjes komen me de strot ook even uit, ik ga weer wat kwark in de mix gooien zoals ik tijden terug had :Y)

Ik moet ook echt flink wennen aan het werken weer na de vakantie. Ben niet vooruit te branden, krijg niks uit vingers met als gevolg dat ik ga internetten :@.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148469873
Gister me een beetje laten gaan met alcohol. :')
Alsnog niet boven onderhoud, dus geen man over boord. Maar dat is vanaf nu wel afgelopen.

O: 2 spelt met gebakken eieren
L: fage magere kwark met lijnzaad, walnoten, banaan en bosvruchten
D: sla, bonen, aardappels, zalm

Misschien ergens nog een T tussen proppen maar heb niet zo'n honger.
pi_148470090
Ik heb mijn eten nog aangevuld met een tussendoortje en nu kom ik op de volgende totalen:

Totaal kcal 2116 (prima)

Calorieën Verdeling:
Koolhydraat (63%)
Vet (22%)
Eiwitten (15%)

Das niet goed he :o Terwijl ik voor mijn gevoel echt steeds meer eiwit eet.. maar hmpf.
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:41:14 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148470108
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:41 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Och, je kan ook best iets meer eten op dagen dat je heftig sport, als je anders omvalt. Maar dat betekent ook dat je dat elders in de week weer moet compenseren, dus dan mag je op je rustdagen helemaal weinig eten...
Als je omvalt heb je het wel heel bont gemaakt. Dat heb ik zelfs nog niet gered. Het is ook een kwestie van wennen. Als ik ga cutten ga ik ook voor mijn gevoel compleet dood ws :P

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:51 schreef sanger het volgende:

[..]

Nou ja, dat vind ik zelf bullshit want je verbrand toch wel in je slaap. Want je avond eten e.d moet ook verbrand worden. Gaat meer om de anabolic en catabolic state.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:52 schreef sandertjuh het volgende:
Voor mij persoonlijk werkt dat strikte gebeuren niet echt, doe het eigenlijk allemaal een beetje op gevoel. Hoeveelheid kcal wat ik binnen krijg op een dag weet ik wel ongeveer en eet de 5 werkdagen redelijk hetzelfde. Sport dan ook wel elke dag dus daar zit de uitdaging ook niet echt in :P

Als ik wel echt op alles zou letten en ook de misschien wat ongezondere dingen die ik af en toe eet in het weekend zou laten liggen had ik misschien al wel wat verder geweest. Maar dan vraag ik mezelf af, wat is mijn doel? Ik ben nu een half jaar verder, ben niet dik, redelijk vol gespierd.. misschien dat er alleen nog iets meer buikvet af mag en het VP nog iets naar beneden kan. Ik hoef geen pro bodybuilder of een ventje van 2 bij 2 te worden.

Misschien zou dat sneller gaan als ik heel strikt patroon zou aanhouden maar daar ben ik niet voor gemaakt. Vind het dan ook niet erg om wat langer bezig te zijn.
Voor mij zelf werkt dat losse juist niet. Dan ga ik "ALLE REMMEN LOOOOOOS" doen. Ik moet echt een schema hebben wil ik iets kunnen doen. Anders ga ik de mist in. Ik moet serieus weten waar ik aan toe ben. Daarom eet ik ook allerliefst elke dag met uitzondering van het avond eten, hetzelfde. Ik heb nu voor volgende week een nieuw schema gemaakt om te eten, ik wil elke week rouleren... ik zie er nu al tegenop :')

quote:
ik zie aan vrienden van ons hoe ze elke keer weer in verval raken, dan gaan ze weer een KH arm dieet beginnen, vallen ze 3-4kg af in een paar weken.. tot ze erna weer 'normaal' gaan eten.. weg resultaat. Dan gaan ze weer fanatiek 4 weken sporten.. en vervallen ze daarna weer in oude gewoontes.

Ik eet nog wel eens een schaal chips in het weekend, of een stukje chocola bij de koffie doordeweeks. Kunnen jullie wel raden wie er op dit moment véél verder is. 8-) We zijn tegelijkertijd begonnen ongeveer. En ohja, de snoeppot en koekjeskast is niet veilig als ze bij ons zijn.

Maar naar mij luisteren? Nee natuurlijk niet :+
Ik eet dat soort dingen ook gewoon hoor. Ik heb gisteren een half krentenbrood and then some weg lopen werken :9 Maar als ik mijn eetschema niet heb dan gaat het niks worden :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:43:03 #251
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148470183
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 14:54 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Juist, houd je spijsvertering op gang snachts. Ik merk het altijd een beetje aan het honger gevoel wat ik dan heb als ik net wakker word. Als ik kwark op heb, heb ik gelijk dat gevoel als ik wakker word. Als ik dat niet heb komt het allemaal wat langzamer op gang heb ik het idee.

Kan natuurlijk ook het placebo effect zijn :P
Ja maar, verbranden doe je toch wel. Want die appel die je bv eet voordat je gaat pitten gaat niet ineens op halt omdat jij gaat slapen :P Ik ben er wel van overtuigd dat casseìne nut heeft voor zowel het anabolic and ketabolic effect en whey alleen anabolic.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:40 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb mijn eten nog aangevuld met een tussendoortje en nu kom ik op de volgende totalen:

Totaal kcal 2116 (prima)

Calorieën Verdeling:
Koolhydraat (63%)
Vet (22%)
Eiwitten (15%)

Das niet goed he :o Terwijl ik voor mijn gevoel echt steeds meer eiwit eet.. maar hmpf.
Sowieso je KH is niet heel slecht, want je doet duurlopen... dus die heb je nodig ook, maar je eiwitten ook want je moet immers wel herstellen :)
pi_148470206
Kwark werkt prima, nog geen lunch op. :') Als de cake klaar is ga ik wel een boterham eten. Dan kom ik niet in verleiding. Voor de rest niets van beslag geproefd. Straks nog chocolade glazuur maken, maar dat zet ik gewoon direct onder water. Dit gaat mij lukken. :7
pi_148470283
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja maar, verbranden doe je toch wel. Want die appel die je bv eet voordat je gaat pitten gaat niet ineens op halt omdat jij gaat slapen :P Ik ben er wel van overtuigd dat casseìne nut heeft voor zowel het anabolic and ketabolic effect en whey alleen anabolic.

[..]

Sowieso je KH is niet heel slecht, want je doet duurlopen... dus die heb je nodig ook, maar je eiwitten ook want je moet immers wel herstellen :)
Ja true en aangezien ik vandaag 100g tonijn eet en 250 g yoghurt dacht ik dat ik wel aardig ging.. maar valt toch behoorlijk tegen. Ik wil ook niet liters zuivel gaan eten want daar word ik altijd winderig van en krijg ik een onrustige maag.. En met noten schiet ik altijd heel snel door in de kcal..
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:49:53 #254
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148470482
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 21:04 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Even een kritische vraag; zou je niet stoppen met die oppeppende middeltjes, als je 's avonds weer valium moet nemen?
Sorry, gemist. Komt daar niet van. Als ik die PWO niet neem, slaap ik soms ook niet. Ik heb momenteel best dikke stress (hondje pup gaat niet zo lekker met zijn achterhand) en dat verneukt serieus mijn slaap. Normaal slaap ik wel oke :) Maar goede vraag :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 09:10 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hmm maar dit zijn dus wel 3 echt zware trainingen he, lange duurloop is vaak minstens 18km, op de baantraining doe ik meestal 4-8 km in intervallen op echt hoog tempo en de warming up is ook 3 kwartier en daar komt ook allerlei core werk en ook wel wat bovenlichaam bij kijken, en bij de zaaltraining moeten we ook wel opdrukken en zo. Ik heb meer het idee dat je de dag daarna gewoon beter niets of alleen een heel rustige training kunt doen dan een specifieke bovenlichaam training, want je lichaam heeft energie nodig om te herstellen en kan dat niet zozeer opsplitsen tussen benen of bovenlichaam.
Maar ik heb ook nog nooit zo'n opgesplitste krachttraining gedaan dus ik weet ook niet zo goed hoe dat zou gaan. Alleen bovenlichaam, wat doe je dan? Barbell rows, bankdrukken, flyers?
Oke, maar je belast bij lange na niet je romp/core dusdanig veel dat je er niet nog mee aan de slag kan. Ik zeg ook niet dat je als een idioot moet gaan liften :P Maar ik denk dat je best wel wat kracht kan gaan doen. Zeker je schouders, je biceps, triceps, ect.

Je kan bv idd dumbell rows doen, of barbell rows, dumbell shoulder press, dippen, benchpressen, pull-ups, Lat pulley, dumbell chestpress, biceps curl, hammer curl, ect.
pi_148470522
Pull-ups daar ben ik nog te dik voor denk ik, dat lukt me niet zonder elastiek :P Maar bedankt voor de tips!
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:51:25 #256
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148470555
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja true en aangezien ik vandaag 100g tonijn eet en 250 g yoghurt dacht ik dat ik wel aardig ging.. maar valt toch behoorlijk tegen. Ik wil ook niet liters zuivel gaan eten want daar word ik altijd winderig van en krijg ik een onrustige maag.. En met noten schiet ik altijd heel snel door in de kcal..
En eiwitshake? Niet zuivel, wel 25g per shake aan eiwitten. Of meer tonijn :P Eieren? Broccoli? Hoeveel g eiwitten zit je?
  donderdag 8 januari 2015 @ 15:52:19 #257
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148470599
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Pull-ups daar ben ik nog te dik voor denk ik, dat lukt me niet zonder elastiek :P Maar bedankt voor de tips!
Maar in de sportschool heb je soms ook een pull-up machine :

Ideaal om te beginnen. Ik red de gewone pull-ups ook nog net niet. Wel bijna inmiddels.
pi_148470797
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

En eiwitshake? Niet zuivel, wel 25g per shake aan eiwitten. Of meer tonijn :P Eieren? Broccoli? Hoeveel g eiwitten zit je?
Bonen, vlees, tofu, soja(melk).

Wilde trouwens nog zeggen Qwea dat ik je prettig vind meeposten. Ik weet dat ik in het verleden niet altijd positief over je ben geweest, maar ik waardeer je input wel. :)

quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:43 schreef Myraela het volgende:
Kwark werkt prima, nog geen lunch op. :') Als de cake klaar is ga ik wel een boterham eten. Dan kom ik niet in verleiding. Voor de rest niets van beslag geproefd. Straks nog chocolade glazuur maken, maar dat zet ik gewoon direct onder water. Dit gaat mij lukken. :7
*O*
pi_148470831
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vandaag 138 gram, dus dat is wel meer dan 2 gram/kg lichaamsgewicht dus misschien nog niet zo slecht. En vaak neem ik wel een gekookt ei mee, vandaag toevallig niet dus dat zal ook wel schelen. Ik had het idee dat in quinoa ook wel aardig wat zat maar valt tegen.

En ik zit niet bij een sportschool dus ik moet het met een stang blijven proberen :P Maar we hebben ook zo'n fietsband/elastiek :P

Oh ja bonen is ook een goeie, al een tijd niet meer gegeten! In de zomer eet ik wel 1 of 2x per week een bonensalade..
pi_148471071
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:52 schreef Qwea het volgende:

[..]

Maar in de sportschool heb je soms ook een pull-up machine :

[ afbeelding ]

Ideaal om te beginnen. Ik red de gewone pull-ups ook nog net niet. Wel bijna inmiddels.
Pull-ups zijn ook zwaar. Smal is goed te doen maar als ik die breed pak is het hard werken hoor! :o
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:01:39 #261
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148471080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vandaag 138 gram, dus dat is wel meer dan 2 gram/kg lichaamsgewicht dus misschien nog niet zo slecht. En vaak neem ik wel een gekookt ei mee, vandaag toevallig niet dus dat zal ook wel schelen. Ik had het idee dat in quinoa ook wel aardig wat zat maar valt tegen.
Hoeveel weeg je? :P En meer dan 2kg lichaams gewicht is voor een duursporter idd niet slecht. Alhoewel iets meer ook niet slecht zou zijn want je duurlopen zijn best fucking intensief. Ik zit zelf op 2.3 momenteel maar meestal rond de 2.5/2.6.

quote:
En ik zit niet bij een sportschool dus ik moet het met een stang blijven proberen :P Maar we hebben ook zo'n fietsband/elastiek :P

Oh ja bonen is ook een goeie, al een tijd niet meer gegeten! In de zomer eet ik wel 1 of 2x per week een bonensalade..
Hmm, dat is idd wat lastiger. Maar goed, blijven proberen, komt vanzelf. Ik kon voorheen niet 1 fucking push-up toen op mijn tenen, vandaag 12 gedaan B-) nog steeds drama, maar het zijn er 12 meer :P Bonnen zit idd ook wel wat eiwitten in. In 600g zit 10g eiwitten.

quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 15:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bonen, vlees, tofu, soja(melk).

Wilde trouwens nog zeggen Qwea dat ik je prettig vind meeposten. Ik weet dat ik in het verleden niet altijd positief over je ben geweest, maar ik waardeer je input wel. :)

[..]

*O*
thnx :)
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:02:20 #262
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148471116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:01 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Pull-ups zijn ook zwaar. Smal is goed te doen maar als ik die breed pak is het hard werken hoor! :o
Ik kan ze nog niet zonder hoor. Ik had voorheen die machine op 70kg nu op 20. Dus ik ga eens kijken of ik volgende week naar 10 kan en die week erop naar 5 en daarna zelf :Y
pi_148471291
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:01 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoeveel weeg je? :P En meer dan 2kg lichaams gewicht is voor een duursporter idd niet slecht. Alhoewel iets meer ook niet slecht zou zijn want je duurlopen zijn best fucking intensief. Ik zit zelf op 2.3 momenteel maar meestal rond de 2.5/2.6.

[..]

Hmm, dat is idd wat lastiger. Maar goed, blijven proberen, komt vanzelf. Ik kon voorheen niet 1 fucking push-up toen op mijn tenen, vandaag 12 gedaan B-) nog steeds drama, maar het zijn er 12 meer :P Bonnen zit idd ook wel wat eiwitten in. In 600g zit 10g eiwitten.

[..]

thnx :)
67 kg ongeveer. Maar dat was voor de zomer 63 dus daar wil ik minstens wel weer naar terug.
Push ups kan ik wel vrij goed, kan er denk ik 25-30 achter elkaar. Maar wel met armen breed, met ellebogen naar achteren lukken er maar een paar.
Ik zal eens gaan kijken naar de eiwitshakes maar eigenlijk wil ik zoveel mogelijk onbewerkt, normaal eten :P Heb ook niet zulke ambitieuze doelen dat ik per se naar de supplementen moet grijpen.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:07:18 #264
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148471386
Ooh en ik was wel blij met mijn rug enzo :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, ik heb spijt van die tattoo :P
pi_148471437
Ik neem eigenlijk ook niet meer dan alleen eiwitten shakes. Paar weken geleden wel voor het eerst creatine geprobeerd. Daar ben ik nu van aan het deetoxen :P

Af en toe een vitaminepil en dat is het wel. En dan hebben we nog de PWO.

Eiwittenshake is gewoon een hele simpele en makkelijke manier om veel eiwitten naar binnen te werken O+ Ik neem er twee op een dag, dat is toch al snel 50-60 gram eiwit.
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:08:07 #266
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148471444
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:05 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

67 kg ongeveer. Maar dat was voor de zomer 63 dus daar wil ik minstens wel weer naar terug.
Push ups kan ik wel vrij goed, kan er denk ik 25-30 achter elkaar. Maar wel met armen breed, met ellebogen naar achteren lukken er maar een paar.
Ik zal eens gaan kijken naar de eiwitshakes maar eigenlijk wil ik zoveel mogelijk onbewerkt, normaal eten :P Heb ook niet zulke ambitieuze doelen dat ik per se naar de supplementen moet grijpen.
Snap ik dat je zoveel mogelijk onbewerkt wilt. Maar dan zul je dus meer zuivel, eieren, tonijn oid moeten eten. Wat opzich ook geen enkel probleem is.. maar je moet het wel willen :P
pi_148471586
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Snap ik dat je zoveel mogelijk onbewerkt wilt. Maar dan zul je dus meer zuivel, eieren, tonijn oid moeten eten. Wat opzich ook geen enkel probleem is.. maar je moet het wel willen :P
Helemaal waar. Ik las net ook weer een artikel over een onderzoek dat aantoonde dat vrouwen die >80 g vet per dag aten minder blessures hadden dan vrouwen die 60g vet per dag aten (en ik zat vandaag op 51) dus misschien eet ik daar ook weer te weinig van.. Ik ga er wat beter op letten de komende tijd!
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:18:55 #268
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148471935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:07 schreef sandertjuh het volgende:
Ik neem eigenlijk ook niet meer dan alleen eiwitten shakes. Paar weken geleden wel voor het eerst creatine geprobeerd. Daar ben ik nu van aan het deetoxen :P
Ik moet nog creatine proberen, ik las dat je er kaal van kunt worden _O-

quote:
Af en toe een vitaminepil en dat is het wel. En dan hebben we nog de PWO.

Eiwittenshake is gewoon een hele simpele en makkelijke manier om veel eiwitten naar binnen te werken O+ Ik neem er twee op een dag, dat is toch al snel 50-60 gram eiwit.
Ik neem een vitamine pil, visolie caps en BCAA's
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:19:30 #269
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148471962
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:11 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Helemaal waar. Ik las net ook weer een artikel over een onderzoek dat aantoonde dat vrouwen die >80 g vet per dag aten minder blessures hadden dan vrouwen die 60g vet per dag aten (en ik zat vandaag op 51) dus misschien eet ik daar ook weer te weinig van.. Ik ga er wat beter op letten de komende tijd!
Ik eet echt kei weinig vet. Ik zit rond de 40/50g :Y
pi_148471969
Creatine.. dat zorgt er alleen maar voor dat je spieren meer vocht vasthouden toch? Je wordt er niet sterker van..
pi_148472020
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:07 schreef Qwea het volgende:
Ooh en ik was wel blij met mijn rug enzo :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ja, ik heb spijt van die tattoo :P
Goed resultaat ^O^
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148472060
Word je er sterker of sneller van?

De sleutelvraag voor de meeste creatine gebruikers, die bij voorbaat een positief antwoord verwachten. Maar zo simpel is het niet. 'Veel mensen nemen creatine in de veronderstelling dat ze dan minder hoeven te trainen. Een denkfout. Creatine verhoogt de mogelijkheden tot een hoge energieproductie in korte tijd. Je haalt meer energie uit het anaerobe systeem. Daar profiteer je van bij sporten waarbij je explosieve of herhaalde intensieve inspanning levert. Dat betekent niet dat als je creatine neemt je de honderd meter ineens sneller loopt. Creatine geeft je de brandstof harder te trainen en dat werk te doen waarmee je je kracht of snelheid vergroot. Op trainingen kun je vijftien sprintjes trekken in plaats van tien. Daardoor zal de prestatie op de honderd meter uiteindelijk beter worden. En in het krachthonk kan je net even de serie extra doen, waardoor je sterker wordt. Als je hetzelfde blijft trainen zullen je prestaties niet verbeteren.' De Dopingsautoriteit geeft bovendien aan dat creatine niet bij iedereen effect heeft.' Bij twintig tot dertig procent van de mensen doet het niets. Dit hangt samen met de hoeveelheid creatine die van nature al in de spieren zit. Extra aanbieden heeft dan geen zin. Hoe lager het beginniveau van creatine in de spieren, hoe groter het effect van creatine suppletie.

Werkt het voor spiergroei?

Ja. Een voordeel van creatine suppletie is een snellere opbouw van vetvrije (spier) massa tijdens krachttrainingprogramma's. Onderzoek wijst uit dat die winst in zes weken tijd een kilo vetvrije massa extra kan bedragen. Deze gewichtstoename kent meerdere oorzaken: ' Creatine houdt vocht vast. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat het vochtvolume in de spiercel een aantal belangrijke fysiologische functies heeft. Een hoog vochtgehalte geeft meer spanning op de spiercelwand en zorgt daardoor voor meer spieropbouw en minder spierafbraak.'
pi_148472087
Ik heb volgens mij wel een foto ergens waar je het verschil kunt zien na 6 weken creatine.. ff zoeken :P
pi_148472144
Ik kwam ook tegen dat caffiene een negatief effect heeft op de werking van creatine, al bij een paar bakjes koffie/thee.

Misschien iets om aan te denken :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:24:04 #275
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148472169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:22 schreef sandertjuh het volgende:
Ik heb volgens mij wel een foto ergens waar je het verschil kunt zien na 6 weken creatine.. ff zoeken :P
Ja, show :P Ik ga per 24 jan aan de crea. 23 eerst vetmeting bij de dietiste. Dan weet ik hoe en wat, dan crea, dan detox en daarna weer vet meting. *O*
pi_148472302
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, show :P Ik ga per 24 jan aan de crea. 23 eerst vetmeting bij de dietiste. Dan weet ik hoe en wat, dan crea, dan detox en daarna weer vet meting. *O*
Hoe lang is z'n traject? 6 weken ofzo eraan en dan weer zoveel weken eraf?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:31:03 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148472513
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:27 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Bestaat discussie over. Ik dacht week of 6/8 = potje leeg en dan even lang eraf. Of gewoon stoppen als het niks toevoegt.
pi_148472690
Oke komt ie.. Je kunt het voornamelijk aan m'n schouders en biceps zien.. die zijn wat voller. Tevens ook iets dikker geworden, of dat door de creatine komt? Geen idee. Zou niet mogen maar goed het is er nu ook wel weer af zoals je kunt zien O-) Ben er nu een week of 4 mee gestopt dus zou het over 2 weken weer mogen/kunnen gebruiken.

Het zijn wel bagger foto's qua kwaliteit. Spiegel staat op een kamer met klote verlichting. En let ook niet op de foto's zelf, zo lekker fout voor de spiegel staan. :@

Nu (foto is 2 weken oud):

Voor creatine:

Na creatine:
pi_148472695
Hallo afvallers! Ik heb geen overgewicht en heb precies een BMI van 25. Ik wil er 7 kilo af hebben zodat ik toch niet op net een gezond BMI zit, maar ongeveer een BMI van 23 heb en dus lekker gemiddeld zit. Dus hoi, ik denk dat ik soms wat ga meeschrijven!
pi_148472731
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:27 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat lees je wel het meeste op internet inderdaad. 6 weken gebruiken, 6 weken ontnuchteren :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:37:25 #281
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148472779
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:35 schreef sandertjuh het volgende:
Oke komt ie.. Je kunt het voornamelijk aan m'n schouders en biceps zien.. die zijn wat voller. Tevens ook iets dikker geworden, of dat door de creatine komt? Geen idee. Zou niet mogen maar goed het is er nu ook wel weer af zoals je kunt zien O-) Ben er nu een week of 4 mee gestopt dus zou het over 2 weken weer mogen/kunnen gebruiken.

Het zijn wel bagger foto's qua kwaliteit. Spiegel staat op een kamer met klote verlichting. En let ook niet op de foto's zelf, zo lekker fout voor de spiegel staan. :@

[ afbeelding ]

Voor creatine:
[ afbeelding ]

Na creatine:
[ afbeelding ]
Lijkt idd wat voller te zijn ja.

Doe eens wat aan dat licht ofzo! :P
pi_148472792
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:35 schreef sandertjuh het volgende:

[ afbeelding ]

Voor creatine:
[ afbeelding ]

Na creatine:
[ afbeelding ]
Sorry maar ik zie niet zoveel verschil :o Die van nu is iig het best!
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:37:57 #283
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148472802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:35 schreef Nammie het volgende:
Hallo afvallers! Ik heb geen overgewicht en heb precies een BMI van 25. Ik wil er 7 kilo af hebben zodat ik toch niet op net een gezond BMI zit, maar ongeveer een BMI van 23 heb en dus lekker gemiddeld zit. Dus hoi, ik denk dat ik soms wat ga meeschrijven!
Ola ende welkom!
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:38:37 #284
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148472827
Ooh first world problems.. ik heb alleen nog spitskool in huis maar ik wil boontjes eten. Ergo ik moet naar de winkel... maar ik heb echt geen zin gewoon :')
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:39:15 #285
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148472856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Sorry maar ik zie niet zoveel verschil :o Die van nu is iig het best!
Met name bij zijn schouder lijkt het wat beter te zijn. Maar het zijn bagger pics :P
pi_148472922
Zijn het inderdaad. Maar er is nergens anders een spiegel in huis joh. Zal van het weekend eens een foto op de dag maken. En tot nu toe ga ik elke keer in het donker weg en kom ik pas in het donker thuis ;(
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:41:48 #287
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148472964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:40 schreef sandertjuh het volgende:
Zijn het inderdaad. Maar er is nergens anders een spiegel in huis joh. Zal van het weekend eens een foto op de dag maken. Tot nu toe ga ik elke keer in het donker weg en kom ik pas in het donker thuis ;(
Oplossing : 100 watt lamp :P
  donderdag 8 januari 2015 @ 16:44:49 #288
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148473078
Opgelicht

donderdag 8 januari 2015 @ 17:16:50 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148474258
quote:
7s.gif Op donderdag 8 januari 2015 16:20 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Goed resultaat ^O^
thnx!

Boh, honger.
pi_148474622
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

thnx!

Boh, honger.
en je foto's zien er trouwens goed uit! :Y
pi_148474708
Honger. Nu nog ff kijken wat ik ga essen. Frituurpan staat hier aan voor de rest, wat een klote lucht :r
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148474751
Dankje! Ik heb de laatste tijd steeds heel erg last van de drang om ongezond te eten. Weten jullie wat ik daartegen kan doen? :'(
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:40:04 #294
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148475012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:27 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

en je foto's zien er trouwens goed uit! :Y
Thnx. Baal wel dat ik geen before pics van mijn rug heb. Weet iig wel dat ik zo ga douchen en O+ ff before van mijn kont en benen laat nemen. Want dan heb ik die iig wel :')
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:40:56 #295
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148475044
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:30 schreef CrunchySelf het volgende:
Honger. Nu nog ff kijken wat ik ga essen. Frituurpan staat hier aan voor de rest, wat een klote lucht :r
Ik eet spitskool! ;( Ik wilde bonen :') Met biefstuk ende aardappels.

Vanaaf boodschappen doen, of morgen. Meh. :')

Ik sterf ook vd honger :Y Frituur :r
  donderdag 8 januari 2015 @ 17:41:09 #296
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148475049
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:31 schreef Nammie het volgende:
Dankje! Ik heb de laatste tijd steeds heel erg last van de drang om ongezond te eten. Weten jullie wat ik daartegen kan doen? :'(
Niet ongezond eten.
pi_148475461
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Niet ongezond eten.
Oke, bedankt voor de tip!
pi_148475802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:31 schreef Nammie het volgende:
Jezelf voor te houden waarvoor je het doet. Wat je wil bereiken, wat je al hebt bereikt en hoe ongezond voedsel je daar niet bij gaat helpen.
pi_148476457
quote:
14s.gif Op donderdag 8 januari 2015 17:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik eet spitskool! ;( Ik wilde bonen :') Met biefstuk ende aardappels.

Vanaaf boodschappen doen, of morgen. Meh. :')

Ik sterf ook vd honger :Y Frituur :r
:') Spitskool heb ik nooit gehad :P Jou motivatie om dingen te doen is dus ook al zo hoog :Y :')

Hier was het gebakken aardappelen met klein stukje gehakt en geen groente. Straks maar wat extra fruit als T :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:43:29 #300
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148476911
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2015 18:28 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

:') Spitskool heb ik nooit gehad :P Jou motivatie om dingen te doen is dus ook al zo hoog :Y :')
Ik ben moe, heb het koud, en geen zin. Idd, no motivation jonguh :')

quote:
Hier was het gebakken aardappelen met klein stukje gehakt en geen groente. Straks maar wat extra fruit als T :)
Waarom geen groente? :o
  donderdag 8 januari 2015 @ 18:43:42 #301
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148476914
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: