Hee dat is leuk! Dus wij mogen daar ook zomaar gaan wonen!quote:Vergeten open grens met Japan
Nederland blijkt een ruim honderd jaar oud verdrag te hebben met Japan, waarin staat dat burgers uit beide landen in elkaars land mogen wonen en werken. Trouw schrijft woensdag dat dit handelsverdrag vergelijkbaar is met de status die Zwitsers hebben.
De vergeten open grens kwam bovendrijven door een conflict tussen de arbeidsinspectie en het Japanse cultureel centrum Shofukan in Rotterdam over drie Japanse timmermannen die hier hebben gewerkt. Volgens de arbeidsinspectie hadden ze daar een vergunning voor moeten hebben, maar de Raad van State gaf Shofukan gelijk op basis van het handelsverdrag.
Advocaat Julien Luscuere 'ontdekte' het oude verdrag, al verwacht hij geen tsunami van Japanners: "Misschien komen enkele tientallen Japanners extra deze kant op. Dat zal hooguit positieve gevolgen hebben voor de onderlinge banden en de economie."
http://www.deondernemer.n(...)grens-met-Japan.html
Daar mocht je als Nederlander sowieso al wonen en werken.quote:
Tokyo = Rotterdam x 10 / Japanners.quote:
Ik zou daar niet willen werken eigenlijk.quote:
Mwah, niet als japanner denk ik nee, maar denk dat je bij een westers bedrijf wel iets normalere werkomstandigheden hebtquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou daar niet willen werken eigenlijk.
Werken? Wie had het over werkenquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:45 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik zou daar niet willen werken eigenlijk.
Even een bron erbij gooien:quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:44 schreef LTVDK het volgende:
Ach, die Japanners hebben ook nog niet eens de 2e wereldoorlog beėindigd met Rusland
quote:Relations between Russia and Japan are a continuation of Japan–Soviet Union relations covering 1917-1991, and Empire of Japan–Russian Empire relations, covering 1855-1917. The two countries have been unable to sign a peace treaty after World War II due to the Kuril Islands dispute. As of 2014 matters remain unresolved, [1] and these disputes have effectively soured relations between the two countries.
Afgezien van het feit dat je geen vergunning hoeft aan te vragen om te werken in het andere land houd dit verdrag dan ook in dat je geen visum nodig hebt en je daarmee unlimited stay krijgt?quote:
En gewoon daar lekker je uitkering trekkenquote:Op woensdag 7 januari 2015 09:47 schreef SpecialK het volgende:
Afgezien van het feit dat je geen vergunning hoeft aan te vragen om te werken in het andere land houd dit verdrag dan ook in dat je geen visum nodig hebt en je daarmee unlimited stay krijgt?
Dat is toch wat een open grens betekent? Japan is kennelijk gewoon een soort EU land.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat je geen vergunning hoeft aan te vragen om te werken in het andere land houd dit verdrag dan ook in dat je geen visum nodig hebt en je daarmee unlimited stay krijgt?
Zolderkamerautisten gaan daar toch al dertien in een dozijn?quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:46 schreef SeLang het volgende:
Zo te zien heeft Japan haar demografische probleem (krimpende bevolking opgelost). Alle Fok!ers vertrekken naar Japan
Geen idee? Dit artikel brengt meer vragen met zich mee dan antwoorden eigenlijk. Gaan we daadwerkelijk het enige land ter wereld worden die langer dan 90 dagen mag blijven in Japan hiermee?quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is toch wat een open grens betekent? Japan is kennelijk gewoon een soort EU land.
Onderdeel van Schengen zonequote:Op woensdag 7 januari 2015 09:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is toch wat een open grens betekent? Japan is kennelijk gewoon een soort EU land.
Sexloos, depressief en xenofoob. Dat klinkt wel als een FOk!er ja.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Zolderkamerautisten gaan daar toch al dertien in een dozijn?
Kleine piemels ook.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:53 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Sexloos, depressief en xenofoob. Dat klinkt wel als een FOk!er ja.
Dat dan weer niet. Je zal wel je paspoort moeten laten zien.quote:
Maar dan echte zolderkamerautisten: http://www.bbc.com/news/magazine-23182523quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Zolderkamerautisten gaan daar toch al dertien in een dozijn?
Begrijpelijk wel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:52 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Hoop xenofoben in Japan begreep ik.
Nee alleen Nederland.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:51 schreef SpecialK het volgende:
En omgekeerd... mogen japanners nu het hele schengengebied ongelimiteerd bezoeken en voor wonenwerken?
Ik weet niet of het Schengenverdrag zo werkt. Het is een beetje een one for all, all for one package deal die samen ging met het afbreken van alle grensposten. Ik bedenk me net dat hiermee Japan dus ook alle Schengen paspoorten moet toelaten + alle door en voor het schengengebied afgegeven visums.quote:
Net even op wikipedia gekeken en wat ik ervan begreep is het zo dat als je een visum hebt voor 1 van de landen, die voor alle landen geldt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet niet of het Schengenverdrag zo werkt. Het is een beetje een one for all, all for one package deal die samen ging met het afbreken van alle grensposten. Ik bedenk me net dat hiermee Japan dus ook alle Schengen paspoorten moet toelaten + alle door en voor het schengengebied afgegeven visums.
Dit verdrag gaat verscheurd worden.
Het is jammer dat het zo'n pokke eind vliegen is, anders hadden we voordelig drank en brandstof kunnen halenquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:11 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik weet niet of het Schengenverdrag zo werkt. Het is een beetje een one for all, all for one package deal die samen ging met het afbreken van alle grensposten. Ik bedenk me net dat hiermee Japan dus ook alle Schengen paspoorten moet toelaten + alle door en voor het schengengebied afgegeven visums.
Dit verdrag gaat verscheurd worden.
Zou het op goederen ook zo werken anders heb ik een hoop terug te vragen over mijn Toyota, TV en Playstation hahahaquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:26 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Het is jammer dat het zo'n pokke eind vliegen is, anders hadden we voordelig drank en brandstof kunnen halen
NePan of JaNed, bekt allebei eigenlijk niet echt lekker, kunnen we niet nog ergens een vergeten tropisch eilandje annexeren ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:26 schreef nils7 het volgende:
Gewoon ons afsplitsen vam de EU en met Japan een natie vormen... we zijn al op de helft met dit verdrag
Het is een handelsverdrag, dus wie weetquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Zou het op goederen ook zo werken anders heb ik een hoop terug te vragen over mijn Toyota, TV en Playstation hahaha
Japan » Nihon » NedNiquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
NePan of JaNed, bekt allebei eigenlijk niet echt lekker, kunnen we niet nog ergens een vergeten tropisch eilandje annexeren ofzo?
Gewoon Gloot-Nedellandquote:Op woensdag 7 januari 2015 10:28 schreef LTVDK het volgende:
[..]
NePan of JaNed, bekt allebei eigenlijk niet echt lekker
Japan wil dan ook de eilanden terug die Rusland gejat heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2015 09:44 schreef LTVDK het volgende:
Ach, die Japanners hebben ook nog niet eens de 2e wereldoorlog beėindigd met Rusland
De buit der oorlog noemen ze dat. Japan heeft (als agressor) natuurlijk pech in deze.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:12 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
Japan wil dan ook de eilanden terug die Rusland gejat heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |