abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148503318
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 12:54 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:? wat een onzinartikel
Ja, wat moet ik me hierbij voorstellen: Duitsland wordt landskampioen.
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_148516861
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 13:17 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Ja, wat moet ik me hierbij voorstellen: Duitsland wordt landskampioen.
:D 8)7
  vrijdag 9 januari 2015 @ 22:29:58 #203
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148526396
Nieuwsberichtjes (niet superboeiend):

Reanudarán búsqueda de restos óseos de holandesas
http://www.prensa.com/jud(...)as_0_4114088783.html

Peritos participarán en ampliación del caso de holandesas
http://www.periodico.com/(...)as_rssc-2678251.html
pi_148526757
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2015 22:29 schreef Domnivoor het volgende:
Nieuwsberichtjes (niet superboeiend):

Reanudarán búsqueda de restos óseos de holandesas
http://www.prensa.com/jud(...)as_0_4114088783.html

Peritos participarán en ampliación del caso de holandesas
http://www.periodico.com/(...)as_rssc-2678251.html
Toch fijn om er weer iets over te lezen.
pi_148533059
1e vraagje:

In de video van AFK zie je op een gegeven moment koeien voorbij komen op de Pianista.
Ook heeft Feliciano een paddock met koeien.

Hoe komen deze koeien een rivier over of is dit niet mogelijk?

Als ik naar dit kaartje met die landingsbaan kijk

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=osal95&s=8#.VLB7YNKG-E4

en denk aan de koeien in AFK dan moeten deze koeien in een paddock staan ergens BINNEN de rivier tussen de laatste A van ..manca linksonder en de rivier eindigend bij 2232 want een koe die een kabelbrug oversteekt lijkt me wat moeilijk.
Ik denk dus dat Feliciano en alle andere paddocks aan de rechterkant van de rivieren moeten liggen en niet aan de linkerkant van de rivier.
Ook denk ik dat Feliciano zijn paddock ergens binnen dit gebied ligt en niet helemaal bij de 4e kabelbrug.(maar i.i.g aan de rechterkant)

Of is het wel mogelijk dat er koeien grazen aan de linkerkant van de rivier?

2e vraag.
Er is een landingsbaan midden in de "jungle"
Deze landingsbaan moet een doel hebben en ligt daar niet voor de lol.
Is dit voor de inheemse bevolking voor noodsituaties?
Ook moeten er dan denk ik goede paden of misschien zelfs een weggetje zijn voor bv een 4x4 van en naar de landingsbaan.
Weet iemand waarom deze landingsbaan daar ligt?
pi_148534338
Ik zie het al helemaal voor me. Koeien over de kabelbruggen. ..of met vliegtuig. Goede vragen Jackie vroeg mij hetzelfde af.
pi_148534604
Ik heb begrepen dat Feliciano een finca heeft in het stuk ter hoogte van de rivieren Velorio, Romero en Culebra.

Het lijkt mij dat koeien daarheen gebracht kunnen worden vanuit o.a. Norteño.

Je leest ook vaak op internet dat hij "een kleine koffiefinca" heeft. Ik weet niet of deze info juist is, maar als hij ook een koffiefincaatje heeft, dan moet die aan de Boquete zijde liggen.

Verder kun je hier wat lezen over de rivieren in het deel tussen Norteño en Culebra en de paden die naar deze rivieren leiden. Is hier vast al eens voorbij gekomen:
http://www.outscape.net/b(...)anguinola_river.html

Wat de landingsbaan betreft, ik heb (nog) geen info erover kunnen vinden. Het lijkt mij dat het gebruikt wordt voor het invliegen van proviand en misschien voor ziektevervoer en noodsituaties?
pi_148534668
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 02:22 schreef jackie12 het volgende:
1e vraagje:

In de video van AFK zie je op een gegeven moment koeien voorbij komen op de Pianista.

en denk aan de koeien in AFK dan moeten deze koeien in een paddock staan ergens BINNEN de rivier tussen de laatste A van ..manca linksonder en de rivier eindigend bij 2232 want een koe die een kabelbrug oversteekt lijkt me wat moeilijk.
Ik denk dus dat Feliciano en alle andere paddocks aan de rechterkant van de rivieren moeten liggen en niet aan de linkerkant van de rivier.
Ook denk ik dat Feliciano zijn paddock ergens binnen dit gebied ligt en niet helemaal bij de 4e kabelbrug.(maar i.i.g aan de rechterkant)

2e vraag.
Ook moeten er dan denk ik goede paden of misschien zelfs een weggetje zijn voor bv een 4x4 van en naar de landingsbaan.
Ik heb her en der gelezen dat bij het oversteken van een rivier in dat gebied wel eens een koe wordt meegesleurd door het water en verdrinkt.
Ik denk dus dat de locale boeren de rivieren wel oversteken met de koeien op een gunstig tijdstip neem ik aan maar dat dat niet altijd helemaal goed gaat.
pi_148535278
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 02:22 schreef jackie12 het volgende:
1e vraagje:

2e vraag.
Die landingsbaan zal gebruikt worden voor allerlei doeleinden betreffende de bevolking aldaar maar denk ook voor diverse transporten naar b.v. buurland Costa Rica. Je kunt er alle kanten mee uit.
  zaterdag 10 januari 2015 @ 14:45:52 #210
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_148540822
Laten we die "landingsbaan" eerst maar eens aanwijzen op de satellietfoto's van Google Earth of Bing.... :7
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_148541315
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 10:25 schreef gynaika het volgende:

[..]

Die landingsbaan zal gebruikt worden voor allerlei doeleinden betreffende de bevolking aldaar maar denk ook voor diverse transporten naar b.v. buurland Costa Rica. Je kunt er alle kanten mee uit.
Ook voor toeristen en hun gidsen die op een meerdaagse tocht gebeten worden door slangen, spinnen.
pi_148542068
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 14:45 schreef Gorraay het volgende:
Laten we die "landingsbaan" eerst maar eens aanwijzen op de satellietfoto's van Google Earth of Bing.... :7
hele tijd gezocht vanochtend op internet, met 'landing strip', jungle, Boquete, Chiriqui, niks kunnen vinden. Moet denk ik met Spaanstalige aanduidingen gezocht worden. Hoe zit het ook alweer met die Amerikaanse legerkaarten van dat gebied? Wie had die nog eens?
pi_148542868
quote:
Die 'grote' groene plek bij de rio Estralita? 8-)
pi_148544156
quote:
Zie post 135 en aansluitend post 148.

De landingsbaan wordt duidelijk aangegeven. Hij is er gewoon.
pi_148544203
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 15:31 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

hele tijd gezocht vanochtend op internet, met 'landing strip', jungle, Boquete, Chiriqui, niks kunnen vinden. Moet denk ik met Spaanstalige aanduidingen gezocht worden. Hoe zit het ook alweer met die Amerikaanse legerkaarten van dat gebied? Wie had die nog eens?
Goed idee.
pi_148545175
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ris-en-Lisanne.dhtml

Ze zijn er weer bij! Hetzelfde hondenteam als begin juni, top!
pi_148545196
Bij mij in de straat zit kaartenwinkel de Zwerver.
Gister nog een keer geweest om naar een nog duidelijkere kaart te vragen van het gebied.
Hebben ze helaas niet maar ze gaan hun best doen of ie te bestellen is.
De kaart die ik postte met landingsbaan is 100% zeker een landingsbaan. Heb nog 2 andere kaarten gezien van Panama waar de landingsbanen nog duidelijker op staan.

Voor mijn scenarui over wat er is gebeurd met Kris en Lisanne maakt het overigens weinig uit.
Voor de mensen die denken aan drugsgerelateerde dingen of orgaan handel kan ik me heel goed voorstellen dat dit wel belangrijk kan zijn.

Ook heel apart dat ik helemaal nergens op t internet iets hier over kan vibden.

Jij misschien Grijzemassa, jij bent meestal wel gied in dit soort dingen
pi_148545372
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 09:18 schreef RapaNui het volgende:
Ik heb begrepen dat Feliciano een finca heeft in het stuk ter hoogte van de rivieren Velorio, Romero en Culebra.

Het lijkt mij dat koeien daarheen gebracht kunnen worden vanuit o.a. Norteño.

Je leest ook vaak op internet dat hij "een kleine koffiefinca" heeft. Ik weet niet of deze info juist is, maar als hij ook een koffiefincaatje heeft, dan moet die aan de Boquete zijde liggen.

Verder kun je hier wat lezen over de rivieren in het deel tussen Norteño en Culebra en de paden die naar deze rivieren leiden. Is hier vast al eens voorbij gekomen:
http://www.outscape.net/b(...)anguinola_river.html

Wat de landingsbaan betreft, ik heb (nog) geen info erover kunnen vinden. Het lijkt mij dat het gebruikt wordt voor het invliegen van proviand en misschien voor ziektevervoer en noodsituaties?
River description:
Times and flows are rough estimates on the day of our trip; the parts with whitewater can probably be paddled quite a bit faster if necessary. If you do this, email me, and please remember to respect the locals and always ask for permission to take pictures.

Put In: Take a taxi to Norteno. From the end of the road, walk to the bridge, cross it, and instead of going left into Norteno go right, up the Rio Cano Sucio. Pass Filo Verde and Loma de Agua, arrive in La Pista after about 4 hours. In La Pista, get a guide, since the trail leaves the creek and is hard to find.

Take out: Bridge Almirante-Changuinola, or, earlier, at El Nance/Risco (supposedly requires a 15 min hike up the hill with the boats to get to the road).

Waar liggen precies:
• Rio Cano Sucio.
• Pass Filo Verde
• Loma de Agua
• La Pista [de aterrizaje?? - landingsbaan]
• Bridge Almirante-Changuinola
• or, earlier, at El Nance/Risco

Geniaal materiaal RapaNui, nee, dit soort goede links waren hier nog niet gedeeld.

Het is mogelijk het gebied beter te reconstrueren. Die finca van Feliciano moet op de kaart te plotten zijn. De landingsbaan erbij, info daarover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148545486
Op de Bingmap lijkt het ( die landingsbaan) vlakbij Bosque Protector Palo Seco? Daar staan/staat ook iets van een gebouwtje.
Op Google maps lijkt die Bosque enz. noordelijker.

Kan niet goed inschatten of dit ong op dezelfde plek ( of te ver naar links of rechts is) in verelijkijn met die map van @Jackie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lutalo op 10-01-2015 18:18:17 ]
  zaterdag 10 januari 2015 @ 19:30:28 #220
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_148547632
Speurhonden zoeken opnieuw naar Kris en Lisanne

AMERSFOORT/PANAMA - Opnieuw zijn er Nederlandse reddingshonden en hun begeleiders onderweg naar Panama om te zoeken naar stoffelijke resten van de Amersfoortse vriendinnen Lisanne Froon en Kris Kremers.

Het team van de Nederlandse stichting RHWW gaat de jungle in om met name het gebied rond de rivier af te zoeken. De nieuwe zoekactie is op initiatief van het OM in Panama en de families Froon en Kremers en wordt gefinancierd uit het fonds dat is opgericht voor de twee vrouwen. Het team komt op 23 januari weer terug naar Nederland.

Eerder deze maand werd bekend dat er een laatste zoektocht wordt gehouden naar stoffelijke resten van Kris en Lisanne. Zo zijn er vanuit Nederland twee pathologen en een antropoloog naar Boquete afgereisd om specifiek het gebied rond de rivier af te speuren.

De twee vrouwen uit Amersfoort verdwenen vorig jaar april in de omgeving van Boquete. Later werden onder meer spullen en botresten van de vrouwen gevonden. Wat hen is overkomen is nog steeds onduidelijk.

bron: http://www.rtvutrecht.nl/(...)kris-en-lisanne.html
pi_148550996
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:44 schreef jackie12 het volgende:
Bij mij in de straat zit kaartenwinkel de Zwerver.
Gister nog een keer geweest om naar een nog duidelijkere kaart te vragen van het gebied.
Hebben ze helaas niet maar ze gaan hun best doen of ie te bestellen is.
De kaart die ik postte met landingsbaan is 100% zeker een landingsbaan. Heb nog 2 andere kaarten gezien van Panama waar de landingsbanen nog duidelijker op staan.

Voor mijn scenarui over wat er is gebeurd met Kris en Lisanne maakt het overigens weinig uit.
Voor de mensen die denken aan drugsgerelateerde dingen of orgaan handel kan ik me heel goed voorstellen dat dit wel belangrijk kan zijn.

Ook heel apart dat ik helemaal nergens op t internet iets hier over kan vibden.

Jij misschien Grijzemassa, jij bent meestal wel gied in dit soort dingen
Ik weet niet of dit help, een lijst met vliegvelden en de coördinaten;
http://logistics.gatech.pa/es/assets/airports/all

Of misschien is dit interessant Aeropuerto finca 32 Changuinola
http://www.privatejetscha(...)2-aeropuerto/ap4794/

[ Bericht 8% gewijzigd door Grijzemassa op 10-01-2015 21:50:39 ]
pi_148551605
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

River description:
Times and flows are rough estimates on the day of our trip; the parts with whitewater can probably be paddled quite a bit faster if necessary. If you do this, email me, and please remember to respect the locals and always ask for permission to take pictures.

Put In: Take a taxi to Norteno. From the end of the road, walk to the bridge, cross it, and instead of going left into Norteno go right, up the Rio Cano Sucio. Pass Filo Verde and Loma de Agua, arrive in La Pista after about 4 hours. In La Pista, get a guide, since the trail leaves the creek and is hard to find.

Take out: Bridge Almirante-Changuinola, or, earlier, at El Nance/Risco (supposedly requires a 15 min hike up the hill with the boats to get to the road).

Waar liggen precies:
• Rio Cano Sucio.
• Pass Filo Verde
• Loma de Agua

Geniaal materiaal RapaNui, nee, dit soort goede links waren hier nog niet gedeeld.

Het is mogelijk het gebied beter te reconstrueren. Die finca van Feliciano moet op de kaart te plotten zijn. De landingsbaan erbij, info daarover.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zeker, is wel een keer voorbij gekomen, ik had dit gevonden op internet in augustus en gepost op WS nadat Baru bij hoog en bij laag had beweerd dat er geen auto's en mensen bij de Changuinola konden komen, een leugen dus. Verdacht.
pi_148552234
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:51 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

zeker, is wel een keer voorbij gekomen, ik had dit gevonden op internet in augustus en gepost op WS nadat Baru bij hoog en bij laag had beweerd dat er geen auto's en mensen bij de Changuinola konden komen, een leugen dus. Verdacht.
- je kan Baru niet verwijten dat hij iets niet weet, die man woont in Duitsland, daar al langere tijd niet meer
- Auto's kunnen een stuk stroomafwaarts van waar de resten Kris en Lisanne zijn gevonden komen
- Het lijkt me een prima idee die dus in kaart te brengen, samen met al het andere mogelijke wat daar in het gebied gevonden kan worden

BTW, niet tegen jou, maar in het algemeen: orgaanhandel met dat klimaat. Veel succes. En dat dus pas ná de nachtelijke toer van 8 april...? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_148552856
Tot nu hebben we geen bewijs dat de foto's na de foto van K bij de quebrada, door K of L gemaakt zijn.
Ook de foto van het haar geeft daar geen duidelijkheid over. Het is niet te zien waar of door wie die foto gemaakt is en of ze nog leefde toen de foto gemaakt werd.
pi_148553360
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 22:31 schreef Grijzemassa het volgende:
Tot nu hebben we geen bewijs dat de foto's na de foto van K bij de quebrada, door K of L gemaakt zijn.
Ook de foto van het haar geeft daar geen duidelijkheid over. Het is niet te zien waar of door wie die foto gemaakt is en of ze nog leefde toen de foto gemaakt werd.
Precies.
pi_148554978
Weer een groep toeristen verdwaald bij Volcan Baru, ze zijn gevonden
http://www.prensa.com/Sin(...)ru_0_4115588604.html
pi_148555279
Jerome van Passel in Panama;

Met Fokker friendship naar #panama om hondenteam te verwelkomen #AnswersForKris

Aan in #panama city. Bumpy ride. Op naar afspraak met OM. @AnswersForKris

Weer in #Panama stuk beter dan afgelopen dagen, still windy. #AnswersForKris

https://twitter.com/PhotoSpain
pi_148555358
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:58 schreef Lutalo het volgende:
Op de Bingmap lijkt het ( die landingsbaan) vlakbij Bosque Protector Palo Seco? Daar staan/staat ook iets van een gebouwtje.
Op Google maps lijkt die Bosque enz. noordelijker.

[ afbeelding ]

Kan niet goed inschatten of dit ong op dezelfde plek ( of te ver naar links of rechts is) in verelijkijn met die map van @Jackie.
Zoals ik het zie ligt de plek waar de landingsstrip is aangegeven nog verder naar links/westen en is die niet meer op de goede foto's van BING te zien. Er zal toch een strip van zo'n 300 meter zonder begroeiing nodig zijn en die is hier niet te vinden.
pi_148555408
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:42 schreef Grijzemassa het volgende:
Weer een groep toeristen verdwaald bij Volcan Baru, ze zijn gevonden
http://www.prensa.com/Sin(...)ru_0_4115588604.html
Door . . eh . . . juist.
  zondag 11 januari 2015 @ 00:13:20 #230
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_148555965
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:56 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Zoals ik het zie ligt de plek waar de landingsstrip is aangegeven nog verder naar links/westen en is die niet meer op de goede foto's van BING te zien. Er zal toch een strip van zo'n 300 meter zonder begroeiing nodig zijn en die is hier niet te vinden.
Bing heeft daar wel goede beelden van in luchtopnamemodus. Bij het vliegtuigsymbooltje op de kaart ligt het gehucht Ceiba (9.01, -82.51). Een landingsbaan kan ik in die omgeving ook niet vinden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_148556027
Enig idee waarvoor die gebouwtjes zijn?
pi_148556336
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 21:29 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik weet niet of dit help, een lijst met vliegvelden en de coördinaten;
http://logistics.gatech.pa/es/assets/airports/all

Of misschien is dit interessant Aeropuerto finca 32 Changuinola
de coordinaten van de laatste foto van Kris zijn (info derden, waarvoor dank!)

08:50:26.23 NB
82:25:29.31 WL

Aeropuerto Alvaro Berroa (Chiriqui, Boquete) uit de lijst van GrijzeMassa (hulde!!) heeft als coordinaten:

08:46.09 NB
82:39:41 WL

Ik ben geen topo specialist, maar is dat niet vlak bij elkaar???
pi_148556446
Vls de kaart ligt het er nog wel een endje vanaf.

Verwarrend, als je op de naam zoekt ligt ie ergens anders dan wanneer je op deze site kijkt http://www.worldtravelser(...)_berroa_airport.html

Daar ligt ie ten zuiden van Volca Baru.

Sorry, ben geloof ik in de war met La Dalia.

[ Bericht 40% gewijzigd door Lutalo op 11-01-2015 00:40:20 ]
pi_148556936
pi_148557075
Op Google maps kun je 'm zo zien liggen.
Maar dat is niet de plek van Jackies kaart.
pi_148557103
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:28 schreef Lutalo het volgende:
Vls de kaart ligt het er nog wel een endje vanaf.

Verwarrend, als je op de naam zoekt ligt ie ergens anders dan wanneer je op deze site kijkt http://www.worldtravelser(...)_berroa_airport.html

Daar ligt ie ten zuiden van Volca Baru.

Sorry, ben geloof ik in de war met La Dalia.
Het vliegveld is in het verleden verplaatst
http://www.yourpanama.com/chiriqui-libre-december-2012.html
pi_148557255
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 00:13 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Bing heeft daar wel goede beelden van in luchtopnamemodus. Bij het vliegtuigsymbooltje op de kaart ligt het gehucht Ceiba (9.01, -82.51). Een landingsbaan kan ik in die omgeving ook niet vinden.
Ik zie wel een airport Finca Ceiba, maar dat is Longitud 8.35499954223633 Latitud -82.8364028930664.
pi_148558439
Denk toch dat het deze is op het kaartje van jackie12, Aeropuerte finca 32
https://www.google.nl/map(...)b:0xaa8b1bfaa02fcdc3

pi_148559914
Wat plaatsaanduiding betreft niet, dan zou 1 van beiden ( of deze aanduiding of Jackies kaart fout moeten zijn).
Ik weet niet wat het verschil is op de kaart van Jackie, tussen de rode en blauwe vliegtuigjes.
" Mijn" gevonden bebouwing zal het dan niet kunnen zijn (Is t.o.v. de kaart van Jackie te ver naar rechts, maar wat is daar dan wel?
pi_148560191
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 01:45 schreef Grijzemassa het volgende:
Denk toch dat het deze is op het kaartje van jackie12, Aeropuerte finca 32
https://www.google.nl/map(...)b:0xaa8b1bfaa02fcdc3

Als ik het 1e kaartje van hierboven vergroot op mijn iPad (met swipen) zie je rechts nog een vliegveld /
landingstrip: Aeropuerto Capitan Manuel Nino

ten noordoosten van het plaatsje El Empalme, idbv. finca 66, ....en je kan er even stoppen bij ...MacDonalds

Alvaro Berroa is blijkbaar toch 'het dichtste bij quebrada 1", nmlk. 27 km.
Ben t met El Matador eens, lijkt me nogal ver voor een tocht door de modderige jungle/bos
met een stel ijsboxen. Tenzij je te paard gaat, maar dat is hotsen/botsen dan.

Of je zou met je lading met een rode auto / neptaxi / 4x4 uit Boquete moeten komen rijden ...kan weer wel... via Alto Boquete, zuid-oosten, halve cirkel omhoog rijden naar noord-oosten richting kust, via de wegen met nr 10 en nr 11, naar El Empalme.

Wel telefoons vd meiden in gebied zonder bereik achterlaten dan...tsja...klopt niet..

[ Bericht 2% gewijzigd door Poekje01 op 11-01-2015 09:25:25 ]
pi_148560542
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:23 schreef Lutalo het volgende:
Wat plaatsaanduiding betreft niet, dan zou 1 van beiden ( of deze aanduiding of Jackies kaart fout moeten zijn).
Ik weet niet wat het verschil is op de kaart van Jackie, tussen de rode en blauwe vliegtuigjes.
" Mijn" gevonden bebouwing zal het dan niet kunnen zijn (Is t.o.v. de kaart van Jackie te ver naar rechts, maar wat is daar dan wel?
Ik denk dat de "blauwe vliegtuigjes" aangeven dat het een relatief primitief vliegveldje is, kleiner van omvang voor meer interne aangelegenheden.
pi_148560570
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:55 schreef Poekje01 het volgende:
Aeropuerto Capitan Manuel Nino
Aeropuerto Capitan Manuel Nino is het internationale vliegveld van de plaats Changuinola.

Ik denk zelf niet aan een dergelijk scenario hoor maar help gewoon mee om de vliegvelden en andere interessante dingen in de omgeving in kaart te brengen ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Grijzemassa op 11-01-2015 14:37:13 ]
pi_148560609
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2015 08:55 schreef Poekje01 het volgende:

[..]

Als ik het 1e kaartje van hierboven vergroot op mijn iPad (met swipen) zie je rechts nog een vliegveld /
landingstrip: Aeropuerto Capitan Manuel Nino

ten noordoosten van het plaatsje El Empalme, idbv. finca 66, ....en je kan er even stoppen bij ...MacDonalds

Alvaro Berroa is blijkbaar toch 'het dichtste bij quebrada 1", nmlk. 27 km.
Ben t met El Matador eens, lijkt me nogal ver voor een tocht door de modderige jungle/bos
met een stel ijsboxen. Tenzij je te paard gaat, maar dat is hotsen/botsen dan.

Of je zou met je lading met een rode auto / neptaxi / 4x4 uit Boquete moeten komen rijden ...kan weer wel... via Alto Boquete, zuid-oosten, halve cirkel omhoog rijden naar noord-oosten richting kust, via de wegen met nr 10 en nr 11, naar El Empalme.

Wel telefoons vd meiden in gebied zonder bereik achterlaten dan...tsja...klopt niet..
Als je in die richting denkt, wat niet geheel onrealistisch is, dan zijn er best wel verschillende scenario’s te bedenken waarbij je geen “ijsboxen” behoeft te gebruiken.
pi_148560752
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:02 schreef gynaika het volgende:

[..]

Als je in die richting denkt, wat niet geheel onrealistisch is, dan zijn er best wel verschillende scenario’s te bedenken waarbij je geen “ijsboxen” behoeft te gebruiken.
Precies, in een geval van orgaanroof (is niet mijn scenario maar je kan niets uitsluiten) zouden ze gekidnapt of meegelokt kunnen zijn. Daarna na een van de vele prive klinieken in de omgeving gebracht en transport vd organen per prive jet of met een vd als ziekenhuis ingerichte vliegtuigen die regelmatig komen en vertrekken vanaf Enrique Malek in David.
Dit vliegtuig op het vliegveld van David bv komt uit Guatamala
SPOILER
Of het deze, avion de Cruz Rojo Colombiana (als ziekenhuis ingericht vliegtuig vh Rode Kruis Colombia) ook op het vliegveld van David
SPOILER

[ Bericht 2% gewijzigd door Grijzemassa op 11-01-2015 10:38:29 ]
pi_148560883
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[i]

Waar liggen precies:
• Rio Cano Sucio.
• Pass Filo Verde
• Loma de Agua

De coordinaten van Corriente Grande (9.308099, -82.533996) en El Silencio (9.376379, -82.5279) vind je hier:
http://mapserver.stri.si.(...)del%2BToro&distrito=

Over Filo Verde heb ik geen coordinaten kunnen vinden, wel deze info:
http://bridgestoprosperit(...)ca/panama/filo-verde
Filo Verde is a small indigenous community in Bocas del Toro province in Western Panama on the edge of the Comarca Ngobe Bugle Indigenous Territory. The community sits on the delta where two rivers join together, and its 475 inhabitants subsist on cacao and rice farming in the dense jungle only a few miles from the Atlantic coast.

De landingsbaan op de kaart van Jackie ligt ten westen van de río Culebra, langs de rio Estrella of rio Playita. Als La Pista een landingsbaan is/heeft, dan is die volgens mij een andere dan die "van Jackie". De kayakkers zijn namelijk ten oosten van de Culebra gebleven.

Loma de Agua en Corte Culebra heb ik niet kunnen vinden. Volgens de beschrijving van de kayakkers, ligt Corte Culebra vlakbij waar de Culebra en Quebrada Romero samenkomen.

Norteño ligt aan de rio Robalo, die samenvloeit met Caño Claro+Sucio:
https://www.google.nl/map(...)f:0x3a375c0e18f01d0d
De kayakkers zijn min of meer zuid-westwaarts langs de caño sucio gelopen, naar Filo Verde, Loma de Agua, La Pista en Quebrada Romero.
Ze konden kiezen tussen 2 trails naar de Culebra en kozen voor de kortere, die meer stroomopwaarts eindigt.

De kayakkers merken op: I had expected that 2 hours or so from the road, there would be no more agriculture of any sort and was hoping for virgin rainforest. Instead, there was a cattle farm at the end of the trail, along the Changuinola river.
...
The trail was clearly heavily used, and it appears that it had been there for a long time. Apart from the muck, it was actually a very good trail. It supposedly goes all the way to Boquete, 2 more days of walking.
pi_148560893
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 10:18 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Precies, in een geval van orgaanroof (is niet mijn scenario maar je kan niets uitsluiten) zouden ze gekidnapt of meegelokt kunnen zijn. Daarna na een van de vele prive klinieken in de omgeving gebracht en transport vd organen per prive jet of met een vd als ziekenhuis ingerichte vliegtuigen die regelmatig komen en vertrekken vanaf Enrique Malek in David.
Dit vliegtuig op het vliegveld van David bv komt uit Guatamala
SPOILER
Juist, dat bedoelde ik. In Norteno schijnt ook een belangrijke kliniek te zijn.
pi_148561925
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 06:23 schreef Lutalo het volgende:
Nog even over jouw gevonden bebouwing: Lijkt toch wel de locatie weer te geven die aangegeven staat op de kaart van Jackie. Beiden liggen aan de Rio Estrellita.
pi_148562521
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2015 23:58 schreef matteo_111 het volgende:

[..]

Door . . eh . . . juist.
Sinaproc.
Ik vermoed (vermoed dus), dat deze 8 mensen zelf alarm hebben geslagen en dat daardoor Sinaproc gericht naar ze heeft kunnen zoeken. Door zelf alarm te slaan, treedt een andere procedure in werking dan in het geval van K&L.
pi_148562569
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2015 11:44 schreef gynaika het volgende:

[..]

Nog even over jouw gevonden bebouwing: Lijkt toch wel de locatie weer te geven die aangegeven staat op de kaart van Jackie. Beiden liggen aan de Rio Estrellita.
Ja, zo ongeveer wel. Ik zie geen landingsstrip, maar een helikopter kun je overal kwijt, Ik weet niet of deze 'bebouwing' deel uit maakt, van nog meer, dat kan ik niet zien op die Bing kaart.
Het zijn geen inheemse hutten, zo te zien kun je er alleen vanuit de lucht of via het water komen.
Het zal enig nut hebben. Ik dacht eerst aan een soort van boswachterresidentie ;-) , trackings overnachtingsplaats.
Op Goole maps staat bij Bosque Protector de Palo Sec dit: https://www.google.nl/map(...)8d634bd73c7f!6m1!1e1
maar dat is veel noordelijker, niet op Jackies plek.
pi_148563219
Ook nog een Reserva de la Biósfera La Amistad Panama, Bosque Protector de Palo Seco.
Met Google Maps naar het punt waar de Rio Estrelita uitmondt in de Rio Chanuinola. Onderin het scherm verschijnt dan een foto van die plek? Daar lijkt enige bedrijvigheid te zien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')