Oh, dat laatste is begrijpelijk maar wellicht jammer.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
O ja zeker, compleet geregisseerd
Waarom jammer?quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:30 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, dat laatste is begrijpelijk maar wellicht jammer.
Jammer als de zoektocht 'compleet geregisseerd wordt' door de familie.quote:
Je moet het ook maar even trekken om weer te gaan, weer die onzekerheid en de hoop. Weer die K#treis, weer dat k#t dorp, weer al die meelevende gezichten/pers. 24/7 het thuisfront en heel Nederland uitleggen wat de staat van onderzoek is. Altijd afvragen daar met wie je nu staat te praten daar en of je niets verkeerds zegt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:00 schreef jackie12 het volgende:
Ik zou als vader ook het gebied en de rivier willen zien waar mn dochter's resten en spullen zijn gevonden.
Wat ze tot nu toe gezien hebben is alleen de Pianista en vanaf de mirador tot aan de paddock.
Begrijp niet dat Hans K niet mee is.
Maar ja als het om mijn dochter zou gaan zo ik waarschijnlijk zo'n mafkees zijn die er waarschijnlijk een jaar zou gaan wonen om ALLES uit te zoeken wat mogelijk is
Volgens mij hebben ze daar momenteel "carte blanche"quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:42 schreef agter het volgende:
[..]
Jammer als de zoektocht 'compleet geregisseerd wordt' door de familie.
Onderzoekers hebben vrijheid nodig.
Zo bedoelde ik dat.
Jij hebt er vertrouwen in! Als hij het niet vindt, vindt niemand het?quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:32 schreef ootjekatootje het volgende:
Frank van der Goot, die (as we speak) nu in de wateren daar staat en zoals genoemd elke cm in die zijrivieren gaat afspeuren, wat een doorzettingsvermogen heeft die man. 22 jaar ervaring en studie om te worden wat hij nu is. Van de Mavo afgestuurd worden en vervolgens 22 jaar doorstuderen tot hetgeen hij nu geworden is. Nederland heeft heel veel vakkennis op gebied van misdaadonderzoek en dit is echt een van Nederlands beste paradepaardjes. Dit mag je zo niet benoemen maar Nederland is heel ver in het oplossen van onmogelijke misdaad/verdwijningsscenario's. Een WK kunnen we zo winnen....
Compleet vertrouwen in pathaloog van der Goot, oh en nee ik ben niet zijn vrouw.
Dat vind ik persoonlijk goed om te lezen, in tegenstelling tot 'geregisseerd'.quote:Op woensdag 7 januari 2015 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze daar momenteel "carte blanche"
Daar denken ze zelf anders over, volgens de experts mogen ze de handen dichtknijpen als er wel wat gevonden wordt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 00:51 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Vind dit team niets, dan is er niets: imo
En omdat eventuele derden driekwart jaar rustig de tijd gehad/gekregen hebben om hun sporen na te gaan en definitief te wissen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 03:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daar denken ze zelf anders over, volgens de experts mogen ze de handen dichtknijpen als er wel wat gevonden wordt.
Dat is naar eigen zeggen hun inschatting gezien de grootte van het zoekgebied en het moeilijke terrein.
tsss.. gewoon een beetje straffe windvlaag. Omdat ze in de US, Canada en zuid-amerika nog steeds telefoonlijnen aan palen en bomen vastmaken, vallen die ook uit elkaar als er een boom omwaait. Krakkemikkig hutje valt in elkaar. Alle Betzaida P aanhangers draaien weer gelijk door. Je kunt weer wekenlang niet zoeken hoor! Slecht weer! En dit is trouwens aan de Pacific kant, niet voorbij de CD dus.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:54 schreef Grijzemassa het volgende:
Het weer is bar en boos in Boquete en omgeving. Hopelijk belemmert het de zoektocht niet...
https://translate.google.(...)F23833569&edit-text=
[ afbeelding ]
http://laestrella.com.pa/(...)rte-vientos/23833569
quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
tsss.. gewoon een beetje straffe windvlaag. Omdat ze in de US, Canada en zuid-amerika nog steeds telefoonlijnen aan palen en bomen vastmaken, vallen die ook uit elkaar als er een boom omwaait. Krakkemikkig hutje valt in elkaar. Alle Betzaida P aanhangers draaien weer gelijk door. Je kunt weer wekenlang niet zoeken hoor! Slecht weer! En dit is trouwens aan de Pacific kant, niet voorbij de CD dus.
Overdrijven is ook een vak. Trek een regenpak aan.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 04:57 schreef 11en30 het volgende:
[..]
En omdat eventuele derden driekwart jaar rustig de tijd gehad/gekregen hebben om hun sporen na te gaan en definitief te wissen.
Waarschijnlijk gelezen in het NOS stukje van gisteren, daarboven staat het tegenovergestelde:quote:Op woensdag 7 januari 2015 03:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Daar denken ze zelf anders over, volgens de experts mogen ze de handen dichtknijpen als er wel wat gevonden wordt.
Dat is naar eigen zeggen hun inschatting gezien de grootte van het zoekgebied en het moeilijke terrein.
Ook voor deze uiteenzetting, bedankt!quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gelezen in het NOS stukje van gisteren, daarboven staat het tegenovergestelde:
Het team begint de zoektocht op de plek waar in juni stoffelijke resten van de vrouwen zijn gevonden. Dat was in de rivier de Culebra. Ook werd een rugzak teruggevonden. De onderzoekers denken dat de kans groot is dat er stroomopwaarts nog meer resten te vinden zijn. Ze gaan de rivier langs en willen die "centimeter voor centimeter" doorzoeken.
Ik denk niet dat ze zo'n dure expeditie organiseren met forensisch pathologen en antropoloog (letterlijk in de jungle) wanneer ze niet overtuigd zijn daar wat te kunnen vinden. Om de media op afstand te houden, kunnen ze wat terughoudend zijn in hun verklaringen. Ze zijn druk zat hier in Nederland bij het NFI dus zonder concrete aanwijzingen denk ik niet dat ze zouden afreizen naar Panama in de hoop nog een rib te vinden. Er zijn nog zoveel zaken in Nederland dus ze moeten zich goed kunnen gaan verantwoorden en daarom denk ik dat ze veel meer weten dan wij hier.
Daarnaast denk ik dat ze ook gaan kijken naar de omstandigheden ter plaatse, hoe zijn de chemicaliën op de rib terecht gekomen? Waarom zijn de gevonden resten in zoveel diverse staten van ontbinding aangetroffen? (opgepropte ws gekoelde huid, complete voet, witte stof/reflectie op de schoen? en helemaal schoon heupbot) Ze hebben deze expeditie al maanden voorbereid en gaan daar naar toe met een stevige onderzoekslijst. Er gaan hoe dan ook antwoorden komen.
Daarnaast hebben wij hier geen goede kaart maar dat wil niet zeggen dat de onderzoekers die niet hebben. Ik denk dat ze daar zeer gericht gaan zoeken en dat er vooraf zeker berekend is wat de mogelijkheden daar zijn.
Mochten ze daar daadwerkelijk sporen gaan vinden die wijzen naar een misdaad dan heeft dit enorme gevolgen voor het toerisme in geheel Panama. Want wat is er gebeurt met Alex Humprey?
Ik denk dat het vertrouwen in gedegen onderzoek door Panama geheel verdwenen is. En dat deze expeditie niet door de ouders is opgezet maar professioneel vanuit de onderzoeksteams hier in Nederland. Misschien doen ze dit vrijwillig maar dan zijn de pathologen zelf toch ook overtuigd dat er daar wat meer gebeurt is dan een noodlottige verdwaling.
Nope.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gelezen in het NOS stukje van gisteren, daarboven staat het tegenovergestelde:
Lekker simpel Hollands denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:49 schreef Poekje01 het volgende:
[..]
tsss.. gewoon een beetje straffe windvlaag. Omdat ze in de US, Canada en zuid-amerika nog steeds telefoonlijnen aan palen en bomen vastmaken, vallen die ook uit elkaar als er een boom omwaait. Krakkemikkig hutje valt in elkaar. Alle Betzaida P aanhangers draaien weer gelijk door. Je kunt weer wekenlang niet zoeken hoor! Slecht weer! En dit is trouwens aan de Pacific kant, niet voorbij de CD dus.
Overdrijven is ook een vak. Trek een regenpak aan.
Bedankt voor je advies maar ik spreek nergens over een video.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:30 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nope.
Video interview waar ik al eerder een link van plaatste, ik raad je aan hem helemaal af te luisteren en niet selectief iets er uit te pikken zonder de hele context in je op te nemen.
Het zijn de woorden van Frank vd G zelf, "als we ze vinden, mogen we de handen samenknijpen"
vanaf 01;15 op de video
http://nos.nl/video/20115(...)kris-en-lisanne.html
Het is een reactie op jouw reactie waarin je stelde dat ik mijn info wel hier vandaan zou hebben,quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bedankt voor je advies maar ik spreek nergens over een video.
Ik heb het over dit NOS stuk:
http://nos.nl/artikel/201(...)inden-van-start.html
Met deze reactie bewijs je mijn punt over het simpele Hollands denken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
[/b]
kunnen ouderen hier in Nederland ook niet wanneer er 2 cm sneeuw ligt...
Goed lezen:quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:45 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Het is een reactie op jouw reactie waarin je stelde dat ik mijn info wel hier vandaan zou hebben,
"Waarschijnlijk gelezen in het NOS stukje van gisteren, daarboven staat het tegenovergestelde:"
Volgens mij haal je van alles door elkaar
Maar iig, Frank vd G zelf acht de kans dat er wat gevonden wordt vrij klein.
Ik lees prima, leer jij maar eens luisteren. Naar de video.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goed lezen:
Frank acht de kans dat ze ze vinden klein. We weten onderhand wel dat ze niet compleet zijn..
Wat een flauwe uitvlucht, je zal toch hopelijk wel snappen dat hij dat niet bedoelt met zijn uitspraak?quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Goed lezen:
Frank acht de kans dat ze ze vinden klein. We weten onderhand wel dat ze niet compleet zijn..
Het gebied waar ze gaan zoeken en overnachten! heeft ook met mooi weer geen stroom en telefoonbereik en ja storm is vervelend, typerend dat zij daar nu toch aan het zoeken zijn. Blijkbaar kan dat toch...quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:47 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Met deze reactie bewijs je mijn punt over het simpele Hollands denken.
Dank je hiervoor.
Nah, we zijn weer op het bekende niveau.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:53 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het gebied waar ze gaan zoeken en overnachten! heeft ook met mooi weer geen stroom en telefoonbereik en ja storm is vervelend, typerend dat zij daar nu toch aan het zoeken zijn. Blijkbaar kan dat toch...
Ik schrijf hier naar aanleiding van een geschreven stuk tekst van de NOS, jij reageert hierop met een stuk uit de video![]()
O en niets mis met een simpele hollandse kijk!
Meningsverschil is het probleem niet, dat heb je nl meestal bij een discussie.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:56 schreef ootjekatootje het volgende:
Inderdaad, jij hebt jouw mening en ik de mijne.
Yep, zoals deze en nu on-topic aubquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:58 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Meningsverschil is het probleem niet, dat heb je nl meestal bij een discussie.
Het is het verdraaien van uitspraken en posts dat het verder zinloos maakt
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Yep, zoals deze en nu on-topic aub
Wie weet. Ik hoop natuurlijk ook alleen maar dat ze meer vinden. Zou een enorme tegenslag zijn als er niets gevonden wordt dat meer duidelijkheid kan geven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:27 schreef jackie12 het volgende:
Waarom zegt mijn gevoel dat er niet alleen 2 pathologen en een antropoloog mee gaan maar ook 1 of meerdere rechercheurs?
Als ze bij voorbaat de kans al heel klein achten dat er iets gevonden gaat worden zou ik eerder denken dat de pathologen de gevonden weefsel gaan onderzoeken dan dat ze op hun knieen door de modder gaan zoeken naar stukjes resten.
Lijkt me niet aangezien ze mij quote met die opmerking. Het was een reactie op mijn post dat Frank vd G de kans op het vinden van iets helaas niet groot achtte.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:18 schreef Lutalo het volgende:
Het team begint de zoektocht op de plek waar in juni stoffelijke resten van de vrouwen zijn gevonden. Dat was in de rivier de Culebra. Ook werd een rugzak teruggevonden. De onderzoekers denken dat de kans groot is dat er stroomopwaarts nog meer resten te vinden zijn. Ze gaan de rivier langs en willen die "centimeter voor centimeter" doorzoeken.
@Grijzemassa denkt dat @Ootjekadootje bedoelt dat @Grijzemassa haar info gelezen heeft in het NOS stukje van gisteren.
Vls mij bedoelt @ootjekadootje ( ook uit een latere redactie op te merken) dat zijzelf datgene wat ze pos, denkt gelezen te hebben in het NOSstukje.
Gingen er niet een paar fokkers in maart naar Panama? Of is dat nu helemaal van de baan?quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:52 schreef Grijzemassa het volgende:
In ieder geval wordt er nu wel een laatste poging gedaan waarbij alle mogelijke middelen ingezet worden.
Hopelijk levert het wat op zodat de families er iets mee kunnen.
Wat ik begrijp is dit het laatste initiatief en houdt het daarna voor de families ook op?
Ik heb al eerder gezegd dat als de families er een punt achter zetten, is voor mij dit topic ook over.
Want om nou eindeloos te blijven speculeren zonder enig bewijs zie ik niet zitten.
Nee zeker wil dat niet zeggen dat er niets is. Dan draait het er waarschijnlijk op uit dat met de tijd bij toeval iets gevonden wordt. Ik heb voor mezelf een grens gesteld, als de families het afsluiten stop ik hier ook. Maar dat is persoonlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:56 schreef ToniB het volgende:
[..]
Gingen er niet een paar fokkers in maart naar Panama? Of is dat nu helemaal van de baan?
Als ze nu niets vinden wil niet zeggen dat er niets is. En ik zou toch graag de locatie van de nachtfoto's weten. Wil zelf wel gaan maar de rekeningen blijven binnenstromen......
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:56 schreef ToniB het volgende:
Gingen er niet een paar fokkers in maart naar Panama?
Tsja, ik moet ook nog maar zien hoe ik voor april aan het geld kom... Als het niet lukt stel ik de reis uit.quote:Of is dat nu helemaal van de baan?
Als ze nu niets vinden wil niet zeggen dat er niets is. En ik zou toch graag de locatie van de nachtfoto's weten. Wil zelf wel gaan maar de rekeningen blijven binnenstromen......
Eerst zijn ze niet van de televisie af te slaan. En nu opeens willen ze dat het "nieuws" over een onschuldige zoektocht niet naar "buiten" was gebracht.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:09 schreef agter het volgende:
[..]
"De familie Kremers laat via hun woordvoerder weten dat zij nu nog geen commentaar wil geven. Zij had liever gehad dat het nieuws over de zoektocht niet naar buiten was gebracht."
Doet mij afvragen wat ze nog meer niet naar buiten brengen.
Als puntje bij paaltje komt dan trekt men zich nog al eens terug. Dus ik verwacht niet dat degenen die daar iets voor voelden, dit ook werkelijk zullen gaan doen. Maar ik kan er naast zitten. Overigens ben ik van mening dat het zeker geen sinecure is om zoiets te ondernemen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:56 schreef ToniB het volgende:
[..]
Gingen er niet een paar fokkers in maart naar Panama? Of is dat nu helemaal van de baan?
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:45 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Lijkt me niet aangezien ze mij quote met die opmerking. Het was een reactie op mijn post dat Frank vd G de kans op het vinden van iets helaas niet groot achtte.
hoe willen ze dat controleren dan als ik gewoon doorloop na de Mirador? Lopen er nu burgerwachters rond? Als ik op eigen risico dat gebied intrekt houdt niemand dat tegen. En anders loop ik vanuit Bocas.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:10 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Nee zeker wil dat niet zeggen dat er niets is. Dan draait het er waarschijnlijk op uit dat met de tijd bij toeval iets gevonden wordt. Ik heb voor mezelf een grens gesteld, als de families het afsluiten stop ik hier ook. Maar dat is persoonlijk.
Verder denk ik dat een prive zoektocht niet kan, aangezien het gebied achter de mirador waar we het over hebben voor toeristen niet meer toegankelijk is. Ook niet met gids heb ik begrepen.
Voor zo'n zoektocht zou dan toestemming van de autoriteiten nodig zijn en die kans lijkt me nihil
Nee was juist verstandig. Als zij hier hebben meegelezen zullen ook zij een hoop vragen hebben en geen slapende honden willen wakker maken. Was wel heel opvallend dat telkens als de ouders er waren of zouden komen er weer nieuwe vondsten werden gedaan.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Eerst zijn ze niet van de televisie af te slaan. En nu opeens willen ze dat het "nieuws" over een onschuldige zoektocht niet naar "buiten" was gebracht.
Dat stinkt.
Krijgen vanaf nu een christelijke visie op deze tragedie? Dat is dan toch weer iets nieuws.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:29 schreef Lutalo het volgende:
De onderzoekers erkennen dat de kans klein is dat ze iets vinden. "Het is een enorme lap grond en het is een dicht begroeid stuk wildernis. Als we ze vinden mag je je handen dichtknijpen", zeiden ze zaterdag bij vertrek van Schiphol.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:30 schreef ToniB het volgende:
[..]
hoe willen ze dat controleren dan als ik gewoon doorloop na de Mirador? Lopen er nu burgerwachters rond? Als ik op eigen risico dat gebied intrekt houdt niemand dat tegen. En anders loop ik vanuit Bocas.
Maar dan toch op zijn minst naïef. Hoe kun je verwachten dat zo'n bericht niet in de media komt?quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:32 schreef ToniB het volgende:
[..]
Nee was juist verstandig. Als zij hier hebben meegelezen zullen ook zij een hoop vragen hebben en geen slapende honden willen wakker maken. Was wel heel opvallend dat telkens als de ouders er waren of zouden komen er weer nieuwe vondsten werden gedaan.
Ja, wat is het nou? Is de kans nu groot of klein? Een kans kan niet tegelijkertijd groot en klein zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:29 schreef Lutalo het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
In het NOS stukje: in 1 en hetzelfde stuk :
http://nos.nl/artikel/201(...)inden-van-start.html
In Panama begint vandaag de laatste zoektocht naar de stoffelijke resten van Lisanne Froon en Kris Kremers. Twee pathologen en een antropoloog trekken met enkele gidsen de bergen in bij de plaats Boquete, waar de studentes op 1 april vorig jaar voor het laatst zijn gezien. Patholoog Frank van de Goot verwacht een zware tocht, omdat het weer tegenzit. "Het stormt als een gek", zei hij tegen de NOS.
Steun
De Nederlanders krijgen later steun van een Panamees team en een Nederlands hondenteam. Dat is nodig omdat de rivier stroomopwaarts meerdere aftakkingen heeft.
De onderzoekers erkennen dat de kans klein is dat ze iets vinden. "Het is een enorme lap grond en het is een dicht begroeid stuk wildernis. Als we ze vinden mag je je handen dichtknijpen", zeiden ze zaterdag bij vertrek van Schiphol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |