Zeker! Als je iets wilt vertellen of lekker van je af wilt schrijven gewoon doen!quote:Op woensdag 21 januari 2015 17:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik af en toe m'n ei kwijt wil en dat dat hier kan.

Welkom. Ik zit aan het zelfde fijne spulletje. Na 2 maanden heb ik om verhoging gevraagd. Het kan misschien nog wat beter worden, bij mij was t na 8 weken wel redelijk stabiel. Bij mijn psych hebben ze telefonisch spreekuur. Dat vind ik fijn om vragen te kunnen stellen, dan hoef je niet zoveel weken te wachten.quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:04 schreef Lonaa het volgende:
Mja, nou, uhm. Ik kamp al jaren met depressies en narigheid.
Sinds begin december voor het eerst in jaren weer eens begonnen met Prozac. Nu wel serieus en met geduld.
Eerste week super moe, tot in m'n botten. En na een tijdje ging ik me beter voelen. Ik werd rustiger, gemakkelijker met dingen en ik had er weer zin in.
Nu, na 6 weken stabiliseert het en is het wat gezakt. Ik heb weer een paar keer een huilbui/dip gehad, ik slaap rustig 11 uur per nacht, heb nog steeds weinig eetlust (maar dat vind ik niet heel erg)
De volgende afspraak bij de psychiater is pas over 4 weken. Denk wel dat ik dan ga vragen om een hogere dosis.

Welkom in het juiste topic! :-). Goed om te horen dat de AD wel effect heeft! Slik je het al 6 weken of al iets langer? Wellicht dat het over 2 weken gewoon beter aanslaat!quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:04 schreef Lonaa het volgende:
Mja, nou, uhm. Ik kamp al jaren met depressies en narigheid.
Sinds begin december voor het eerst in jaren weer eens begonnen met Prozac. Nu wel serieus en met geduld.
Eerste week super moe, tot in m'n botten. En na een tijdje ging ik me beter voelen. Ik werd rustiger, gemakkelijker met dingen en ik had er weer zin in.
Nu, na 6 weken stabiliseert het en is het wat gezakt. Ik heb weer een paar keer een huilbui/dip gehad, ik slaap rustig 11 uur per nacht, heb nog steeds weinig eetlust (maar dat vind ik niet heel erg)
De volgende afspraak bij de psychiater is pas over 4 weken. Denk wel dat ik dan ga vragen om een hogere dosis.

Moest toevallig vanmiddag denken aan je hoe het met je ging! Hoe is de ophoging tot nu toe?quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:08 schreef zomertje het volgende:
[..]
Welkom. Ik zit aan het zelfde fijne spulletje. Na 2 maanden heb ik om verhoging gevraagd. Het kan misschien nog wat beter worden, bij mij was t na 8 weken wel redelijk stabiel. Bij mijn psych hebben ze telefonisch spreekuur. Dat vind ik fijn om vragen te kunnen stellen, dan hoef je niet zoveel weken te wachten.

Ah oké! Ik hoorde van zomertje dat het ook na 8 weken beter kan werken dan 6. Maar inderdaad overleg tegen die tijd met de psychiater!quote:Op woensdag 21 januari 2015 18:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik slik het nu 6 weken.
Heb in het verleden heel veel gekloot met medicatie en alles. Vond het ook best een stap weer te proberen of het wat voor me zou doen, en het doet dus wel wat, alleen voelt het de afgelopen week alsof ik weer wat 'terugzak ' ofzo
En ik heb het libido van een dooie opa, dat is ook kut.

Het gaat redelijk nu, maar de ophoging heeft nog niet zn werk gedaan na een week zo lijkt t. Ik moet geduld hebben.... (net als jullie...) Tegen mij zeiden ze ooit: als je de bijwerkingen hebt, dan is de kans groot dat t gaat werken. Libido valt hier wel meequote:Op woensdag 21 januari 2015 18:15 schreef RBWO het volgende:
[..]
Moest toevallig vanmiddag denken aan je hoe het met je ging! Hoe is de ophoging tot nu toe?
Ps: krijg multiquoten niet voor elkaar via de telefoon vandaar 2 posts ;-).

Heeft je partner er begrip voor?quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:06 schreef kvd het volgende:
Libido? Wassdah? (Lastig als je in een relatie zit)
En ik hoop dat de medicijnen dan ondanks de enorm negatieve bijwerkingen uiteindelijk zullen werken. Heb een erge dip in zowel stemming als motivatie sinds het begin van deze medicatie.

Gelukkig wel. Beetje schipperen altijd, maar we komen er tot nu toe goed uit. Komt wel goed uit dat we al een aantal jaar een relatie hadden toen de depressie en verlaagd libido begonnen. Weet niet hoe het geweest zou zijn als het een prille relatie zou zijn.quote:Op woensdag 21 januari 2015 19:58 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Heeft je partner er begrip voor?
Ik ben nu op zo'n punt beland dat ik eerst geen nieuwe relatie aan wil gaan, voornamelijk omdat bij nieuwe relaties hééél veel seks vereist is. No thank you

Lijkt me héél moeilijk eerlijk gezegdquote:Op woensdag 21 januari 2015 20:32 schreef kvd het volgende:
[..]
Gelukkig wel. Beetje schipperen altijd, maar we komen er tot nu toe goed uit. Komt wel goed uit dat we al een aantal jaar een relatie hadden toen de depressie en verlaagd libido begonnen. Weet niet hoe het geweest zou zijn als het een prille relatie zou zijn.

Niet als je die persoon echt leuk vind. Dan kun je er altijd wel wat op verzinnen!quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lijkt me héél moeilijk eerlijk gezegdHet hoort er toch bij, vooral in het begin. Ik denk dat de meeste mannen gauw weg zijn als je verteld dat je geen of weinig libido hebt.

Ja, na verhoging moet je weer wachten of t werkt. Maar het lijkt ietsje rustiger te worden hier. Fingers crossed dus.quote:Op woensdag 21 januari 2015 22:08 schreef RBWO het volgende:
[..]
Niet als je die persoon echt leuk vind. Dan kun je er altijd wel wat op verzinnen!. (dat Is mijn mening in iedergeval)
@zomertje
Vaak duurt de verhoging toch wel even eer dat het werkt? Ik begin zelf nu wel te merken dat de angst en paniek ietsje minder word.. Het is er wel.. Maar zet niet zo 'keihard' meer door.

Ik denk dat het heel erg afhangt van de ander. Er zijn heus wel mensen die er rekening mee willen houden. Het draait natuurlijk niet alleen om de sex, het draait om Veel meer.quote:Op woensdag 21 januari 2015 21:05 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lijkt me héél moeilijk eerlijk gezegdHet hoort er toch bij, vooral in het begin. Ik denk dat de meeste mannen gauw weg zijn als je verteld dat je geen of weinig libido hebt.

Dat dus! Dan maar wat meer knuffelen en dergelijkquote:Op donderdag 22 januari 2015 13:41 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ander. Er zijn heus wel mensen die er rekening mee willen houden. Het draait natuurlijk niet alleen om de sex, het draait om Veel meer.

Sowieso, een intieme relatie is meer dan alleen maar sexquote:Op donderdag 22 januari 2015 15:38 schreef RBWO het volgende:
[..]
Dat dus! Dan maar wat meer knuffelen en dergelijk

Ja, maar ik heb het er echt wel moeilijk mee.quote:Op donderdag 22 januari 2015 13:41 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel erg afhangt van de ander. Er zijn heus wel mensen die er rekening mee willen houden. Het draait natuurlijk niet alleen om de sex, het draait om Veel meer.

Ik vind het ook helemaal niet leuk hoor. En word er zelf ook onzeker vanquote:Op donderdag 22 januari 2015 18:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar ik heb het er echt wel moeilijk mee.
Hij begrijpt het wel, gelukkig.

Ik insinueerde ook niet dat je het niet erg zou vinden.quote:Op donderdag 22 januari 2015 19:27 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet leuk hoor. En word er zelf ook onzeker van

Mee eensquote:Op donderdag 22 januari 2015 20:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als je een depressie hebt en.vrijgezel bent zou ik (vooral voor jezelf) eerst beter worden....

quote:Op donderdag 22 januari 2015 21:19 schreef RBWO het volgende:
Hier een kleine update van mijn kant: angst en paniek (even afkloppen!) begint zeker minder te worden dan voorheen. (1ste week 4-5 paniekaanvallen per dag) Wel heb ik nog wat moeite met 'prikkels' zoals in een vol McDonald's restaurant zitten.. Verder merk ik wel dat dingen die ik voorheen leuk vond, niet heel leuk zijn op dit moment. Dat begint wel met vlagen terug te komen gelukkig. (5,5 week AD waarvan 1,5 week op de normale dosis)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |