Interessant stuk...quote:Op maandag 5 januari 2015 20:50 schreef DrMabuse het volgende:
Krachtige reactie in een open brief van Duitse agent / rechercheur op Merkels afwijzen Pegida.
Ben je het Duits machtig neem zeker even de tijd om te lezen.
[..]
http://michael-mannheimer(...)ir-angst/#more-36350
Waarom is de term Avondland een probleem?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
NOS was juist erg Pro-Pegida.
Ze poetsen de term avondland weg en maakten geel meldingen van het rechtsextremistische verleden van de oprichters van Pegida.
Daarnaast hebben ze ook niet verteld over de historie van racisme, vreemdelingenhaat en nazi-moorden in Oost-Duitsland (waar amper immigranten wonen) en de eerste demonstratie van Pegida die gewelddadig was.
Ook het criminele verleden van de oprichters is niet genoemd.
De NOS is altijd extreem xenofoob geweest.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef Kosmoproleet het volgende:
NOS was juist erg Pro-Pegida.
Ze poetsen de term avondland weg en maakten geel meldingen van het rechtsextremistische verleden van de oprichters van Pegida.
Daarnaast hebben ze ook niet verteld over de historie van racisme, vreemdelingenhaat en nazi-moorden in Oost-Duitsland (waar amper immigranten wonen) en de eerste demonstratie van Pegida die gewelddadig was.
Ook het criminele verleden van de oprichters is niet genoemd.
Vraag dat de NOS maar. Blijkbaar mochten we het niet weten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Waarom is de term Avondland een probleem?
Ik vraag het jou.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:27 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Vraag dat de NOS maar. Blijkbaar mochten we het niet weten.
De Europeaan heeft grote zorgen om de massa-immigratie en dan vooral van lieden met denkbeelden die haaks staan op de onze. Vijftig jaar geleden kwamen de eerste golven niet-westerse migranten met pieken in de jaren 80 en 90. We zitten nu met een filnke bevolkingsgroep die slecht integreert en waarvan er velen onze normen en waarden niet onderschrijven. Nogal logisch dat de gemiddelde autochtoon tegen nog meer immigratie uit niet-westerse delen van de werled is. We hebben er niks aan en het levert alleen maar gedonder op.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:31 schreef Mystikvm het volgende:
Ik zie nog steeds het grote probleem van Pegida niet. Het is toch juist fijn dat die gevoelens een kanaal hebben waarmee ze zich gehoord voelen? Vijftien jaar geleden werden hier dezelfde dingen geroepen, dat debat is nooit openlijk in Duitsland gevoerd, en dat gebeurt nu wel.
Dat de organisatoren misschien van discutabele komaf zijn, doet dat iets af aan de boodschap die de massa verkondigt? Alsof dit een niuewe Nazi-partij is. Kom op, zo werd de LPF ook weggezet, volkomen onterecht. Klaplopers, dat zijn het misschien wel, maar om dit te bestempelen als de nieuwe NSDAP, dat gaat wel heel ver.
Voor wat betreft de tegendemonstraties, die zijn net zo goed gebaseerd op angst als de Pegida-demonstraties. Ze zitten vol met Godwins, en wijzen alleen maar op vermeend rechts-extremisme. Ik denk dat het niet wijs is om voorbij te gaan aan wat deze mensen vinden, en dat het aantal gematigde deelnemers aan de demonstraties veel groter is dan jij denkt, zoals ook al door een inwoner van Dresden in deze reeks betoogd. En wat ik ook al eerder heb gezegd, dit soort sentimenten leven, en het is goed dat die mensen een uitlaatklep hebben. Het is geenszins een voorteken van rassenhaat in Duitsland, net zo min als dat de LPF en PVV dat hier zijn geweest, en dat zijn nota bene politieke partijen.
Dat zegt toch niemand? Zijn het wel allemaal rechts-extremisten? Zijn het niet gewoon de Duitse Henk en Ingrid die daar in die demonstratie staan?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:37 schreef Kosmoproleet het volgende:
Maar alleen de angsten van rechtsextremisten zijn natuurlijk relevant.
Want Duitsland, dus Nazi's is ongeveer de strekking.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:49 schreef Digi2 het volgende:
Wat is het probleem als men tegen extremistische islam protesteert? Zeker in Duitsland waarvan een aantal IS-aanhangers zelfmoordaanslagen hebben gepleegd. Bovendien blijkt dat het om honderden duitse IS-volgelingen te gaan die naar Syrie zijn gegaan om strijden.
Houd toch op man, je doet hier zelf net zo hard aan mee. Ook wat Nederland betreft.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:50 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Want Duitsland, dus Nazi's is ongeveer de strekking.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:33 schreef DustPuppy het volgende:
Dit is het grote probleem van onze Europese geschiedenis.
Dit soort georganiseerde anti-islam protesten (ongeacht of ze terecht zijn) zullen altijd onder de noemer 'extreem-rechts' of 'Nazisme' geplaatst worden.
Hierdoor is geldige kritiek en een zinvolle discussie niet meer mogelijk, doordat de anti-islam groepen makkelijk weg gezet kunnen worden met het vingertje op Nazi-Duitsland.
Kunnen wij (hopelijk) rationele mensen niet een manier verzinnen om zowel onze 'eigen' cultuur te waarborgen (dat klinkt al weer eng, maar bare with me) en kritiek hebben op een (naar onze maatstaven barbaarse) religie/cultuur zonder dat we afglijden naar de typische stormfront geluiden?
Inderdaad. Daarin leg ik precies uit waarom dat zo is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:53 schreef NotYou het volgende:
[..]
Houd toch op man, je doet hier zelf net zo hard aan mee. Ook wat Nederland betreft.
[..]
Ik wil mijn eigen cultuur behouden. Ik prefereer mijn eigen cultuur boven andere culturen.quote:
Bravo. Vind je zelf nou niet dat, dat veel beter/overtuigender klinkt dan onderstaande?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:59 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik wil mijn eigen cultuur behouden. Ik prefereer mijn eigen cultuur boven andere culturen.
En dat meen ik oprecht.Tada!
Je hoeft je niet helemaal in te dekken voor wat in mijn beleving, zeker in eigen land, een doodnormaal standpunt zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:33 schreef DustPuppy het volgende:
Kunnen wij (hopelijk) rationele mensen niet een manier verzinnen om zowel onze 'eigen' cultuur te waarborgen (dat klinkt al weer eng, maar bare with me)
Ja, dat is het ook. Dit was meer gericht aan de mensen met de hier boven beschreven historische reflex.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Bravo. Vind je zelf nou niet dat, dat veel beter/overtuigender klinkt dan onderstaande?
[..]
Je hoeft je niet helemaal in te dekken voor wat in mijn beleving, zeker in eigen land, een doodnormaal standpunt zou moeten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |