Wat een lieverdquote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik kwam eigenlijk deze even showen...
[ link | afbeelding ]
prinses op dr troon
Vervelend dat t zo lang moet duren allemaal.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:03 schreef JaleesaJoia het volgende:
[ afbeelding ] papa en kind liggen gewoon te slapen alsof het heel normaal is
45 ccquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:16 schreef Razztwizzle het volgende:
Hoe was het gisteren met drinken gegaan dan SQ?
Dat is inderdaad wel weinig.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
45 cc
maar da's gewoon te weinig. En ja, ze haalt het in, maar ik heb gisteren van thuiskomst tot bedtijd tien keer gevoed en dat ga ik geen 3/4 maanden volhouden
Nikki, fijn dat de ellende niet heeft doorgezet
het echte drama begint meestal pas einde middag. Dan ben ik alweer bijna thuis gelukkigquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel weinig.Is ze dan niet de hele dag verdrietig? Als mijn baby's niet op tijd eten kregen was het gelijk gillen geblazen.
ze is deze week nog bij dr papaquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat zeiden ze er over op het kdv SQ? Dat ze het vaker meemaken en het meestal snel goedkomt? Hebben ze zelf nog ideeën over een mogelijke oplossing? Hopelijk werkt die knijptietfles!
Echt! Dat had ik helemaal gemist. Sorryquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:55 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze is deze week nog bij dr papamaar goedkomen zal het potverdorie
Dat lijkt me idd lastig!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:58 schreef kwakz0r het volgende:
@nikki ja ik vind zeven wel prima...al zou het fijn zijn als hij weer net zo goes ging slapen als roen hij bv kreegik merk wel dat hij niet heel tevreden meer is met de 120/4 flesjes en als ee eens een 150/5 tussen zit gaat die ook schoon op. Zou wel naar 6*150/5 willen maar durf t nog niet aan, want als hij vaker komt kom ik niert uit.
Nou ja, gezanik, ik zal t op t cb eens navragen of ze tips hebben.
Voed je hem op verzoek? Je kunt kijken wat er gebeurt als je hem gewoon telkens 150/5 aanbiedt? Ter illustratie, wij zaten met 5 weken op 150/5 (6 flessen). Heel soms ging T over de max. heen omdat hij een nachtvoeding wilde, maar voor een keer is dat geen probleem, zolang het maar niet structureel veel te veel is.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:58 schreef kwakz0r het volgende:
@nikki ja ik vind zeven wel prima...al zou het fijn zijn als hij weer net zo goes ging slapen als roen hij bv kreegik merk wel dat hij niet heel tevreden meer is met de 120/4 flesjes en als ee eens een 150/5 tussen zit gaat die ook schoon op. Zou wel naar 6*150/5 willen maar durf t nog niet aan, want als hij vaker komt kom ik niert uit.
Nou ja, gezanik, ik zal t op t cb eens navragen of ze tips hebben.
Ja volgens mij wel... T maagje is er dan nog niet aan gewend. Je zou kunnen proberen een 120/4 te geven als ze wat langer ertussen hebben gelaten? Als de maag wat leger is? Zo kunnen ze misschien langzaam wennen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:00 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd lastig!
De meiden drinken nu elk 2,5-3u 90/3
Weet ook niet zo goed hoe ik ze naar 120/4 krijg..ze spugen dan zoveel dat ik dat zielig vind.
Of is dat spugen na ophogen normaal?
Ja op verzoek. Hij heeft net 150/5 gehad en slaapt nu. Als hij nou na minimaal drie uur weer komt zal ik weer 150/5 geven. Experimentje. Heb nog bv in de koelkast (klein beetje) en kolf vandaag nog een keer, daar kan ik een voeding mee opvangen als hij te vaak komt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:10 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Voed je hem op verzoek? Je kunt kijken wat er gebeurt als je hem gewoon telkens 150/5 aanbiedt? Ter illustratie, wij zaten met 5 weken op 150/5 (6 flessen). Heel soms ging T over de max. heen omdat hij een nachtvoeding wilde, maar voor een keer is dat geen probleem, zolang het maar niet structureel veel te veel is.
Het is eigenlijk gewoon trial and error met flesjes minderen/voeding per fles ophogen. Gewoon proberen en dan zie je vanzelf of het werkt. Misschien kun je niets met bovenstaande, maar ik wilde het toch even met je delen.
Dat is ook zo. Gewoon proberen dus.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel... T maagje is er dan nog niet aan gewend. Je zou kunnen proberen een 120/4 te geven als ze wat langer ertussen hebben gelaten? Als de maag wat leger is? Zo kunnen ze misschien langzaam wennen?
M heeft een week heel veel gespuugd toen ik fulltime gekolfd had. Toen was mijn productie zo toegenomen dst hij t niet helemaal kon handelen. Had er geen last van maar t geeft zoveel was
Tjongejonge, wat een schrik!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:27 schreef JaleesaJoia het volgende:
Inmiddels neuroloog gezien. Ze moet naar de afdeling, morgen gaan we verder kijken hoe en wat. Dus voor nu proberen te slapen, ik blijf bij haar en paps gaat naar huis, die kan geen vrij krijgen van werk morgen
Ja schaam je.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:56 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Echt! Dat had ik helemaal gemist. Sorry
De taalontwikkeling is bij E. echt heel erg snel gegaan de laatste tijdquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:46 schreef Spees_Eend het volgende:
JJ wat naar zeg, veel sterkte!
Soesa jij bent altijd een soort referentiepunt voor wat mijn oudste nog niet kan maar over een paar maanden wel, ik verbaas me daar altijd zo over! Ik zie S echt nog niet vertellen dat er een leeuw op zijn kamer zit, hoeveel hij ook praat. Hij geeft altijd hetzelfde antwoord als ik vraag waar hij over heeft gedroomd.
Werk ze, eerste- en bijna eerstedagwerkers!
Je flessen krijgen dan pootjes wegens radioactiviteitquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef Stormqueen het volgende:
Ik mis de link tussen anti-magnetron en flessen steriliseren even
Oh ja, dat is natuurlijk ook zo.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:44 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Je flessen krijgen dan pootjes wegens radioactiviteit
ja dat snap ik, maar waarom zou je daar op tegen zijn? Bij voedselbereiding snap ik het wel (mijn moeder was een magnetronchefquote:
klopt, ze werd toen slap, draaide met haar oogjes weg en nadat ze weer terug kwam, kon je een tijdje geen contact met haar maken. Ze hadden toen ook oa. Een EEG gemaakt maar daar was niks op te zien. Dus hadden ze het op reflux gegooid.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:26 schreef _NIKKI_ het volgende:
JJ een paar weken? terug had J toch ook iets wat leek op een aanvalletje gehad? Hebben ze daar toen niets mee gedaan verder?
Hebben jullie nog een beetje kunnen slapen vannacht?
Soesa ik moest lachen om je leeuwenavontuur.
Ik heb T maar een paar keer gehoord vannacht en gelukkig niet dusdanig dat we eruit moesten. Het was meer af een toe een klaagkreet. Op zich wel fijn want na de ruknacht van zondag op maandag had ik gisteravond gelijk een migraineaanval.
Kwak op een gegeven moment merk je vanzelf dat hij het wel met een fles minder kan. Zolang jij en hij 7 prima vinden hoef je toch niet per se te proberen dat te veranderen?
Ik vind eten uit de micro idd ook ranzig, daarom liever niet. Maar ik snap idd oprecht niet hoe mensen bang kunnen zijn dat er (behalve de smaak en structuur verpesten) iets met je eten gebeurt in de magnetronquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja dat snap ik, maar waarom zou je daar op tegen zijn? Bij voedselbereiding snap ik het wel (mijn moeder was een magnetronchef) maar voor sterilisatie?
Ik ben niet bang hoor, ik gebruik hem gewoon niet. Het is meer moeite om hem uit de kast te halen en weg te doen dan hem te laten staan anders was ie al weg geweest.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:56 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind eten uit de micro idd ook ranzig, daarom liever niet. Maar ik snap idd oprecht niet hoe mensen bang kunnen zijn dat er (behalve de smaak en structuur verpesten) iets met je eten gebeurt in de magnetron
Wij hebben er overigens geen
Fotootje van SQ:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:14 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik moet altijd een beetje lachen als ik iemand hier zie schrijven dat ze 4 borsten ofzo heeft gegeven, ik zie dan echt een soort octopus voor me maar dan met borsten
![]()
Genoegquote:
Ik heb dezelfde cursus als chanty,theorie heb ikal klaar, begin febr praktijk.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:11 schreef exode het volgende:
Oh babymassage is zo leuk! Gaat het goed Himo? Genieten jullie ervan? Ik masseer mijn jochie nog steeds meerdere keren per week, vooral zijn voetjes vindt hij heerlijk. Ik ben zelf docent babymassage dus als je een keer extra tips wilt![]()
Ik lees EHBO en denk, oh ja ik moet me er nog steeds in verdiepen. Zijn er hier mensen die dat online doen? Of is dat geen aanrader?
daarom ook die praktijklesquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:48 schreef Chanty het volgende:
Tot nu toe vind ik het oblibe gedeelte prima te doen en duidelijk. Maar ben vooral benieuwd naar de praktijkles 22 januari. Alleen online zou ik trouwens niemand aanraden. Weet nu de theorie van reanimeren bv maar geen idee hoe hard of zacht je moet drukken bv.
Neem jezelf niets kwalijk, je gaat er vanuit dat de arts weet wat hij doet en daar handel je naar. Het had net zo goed bij die ene keer kunnen blijven.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:48 schreef JaleesaJoia het volgende:
[..]
klopt, ze werd toen slap, draaide met haar oogjes weg en nadat ze weer terug kwam, kon je een tijdje geen contact met haar maken. Ze hadden toen ook oa. Een EEG gemaakt maar daar was niks op te zien. Dus hadden ze het op reflux gegooid.
Toentertijd vond ik dat al een rare diagnose, dus was ik naar de huisarts gegaan voor een verwijsbrief naar het kinderziekenhuis, maar omdat ze geen aanvalletjes meer had, heb ik de brief bewaard. Nu achteraf denk ik, was ik toch maar gelijk gegaan
Daarom zeg ik ook dat ik alleen online niemand zou aanraden omdat je dat soort dingen dan dus niet weetquote:
sorry, in mn haast over t woord "alleen" heen gelezen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:27 schreef Chanty het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat ik alleen online niemand zou aanraden omdat je dat soort dingen dan dus niet weet
Exode via het rode kruis, dan kom je op een site die heet iedereenehbo.nl
Met de neptiet, of gewoon de fles?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn flesweigerende draak heeft net dus gewoon wél nutrilon liggen drinken bij papa.!
Papa's borstjes geven nutrilonquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn flesweigerende draak heeft net dus gewoon wél nutrilon liggen drinken bij papa.!
Trouwens las dat je oude bank pas over een paar dagen opgehaald wordt. Kun je hem niet gratis aanbieden op mp of zo'n facebookpagina, mijn ervaring is dat je hem dan waarschijnlijk binnen het uur kwijt bentquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
sorry, in mn haast over t woord "alleen" heen gelezen.
oude bank staat buiten, nu wachten op de nieuwe
de bank is echt helemaal op... daar doe ik zelfs de zwerver onder de brug geen plezier mee..quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:08 schreef Chanty het volgende:
[..]
Trouwens las dat je oude bank pas over een paar dagen opgehaald wordt. Kun je hem niet gratis aanbieden op mp of zo'n facebookpagina, mijn ervaring is dat je hem dan waarschijnlijk binnen het uur kwijt bent
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
gewone fles. Misschien associeert ze bv teveel met borst, en wil ze het daarom niet uit een fles?quote:
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
de bank is echt helemaal op... daar doe ik zelfs de zwerver onder de brug geen plezier mee..Hmmmm nee dat geef je idd niet meer weg nee of iemand moet hem opnieuw willen stofferen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
T is dat Saar al is uitgehuwelijkt aan de S.enn van Hilzillah maar anders wilde ze ook in zn harem!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:13 schreef Chanty het volgende:
En nav van Blues jochie met ubercool kapsel heb ik ook eens een poging gewaagd. Vriendin gaf me als tip om bodylotion te gebruiken. Inmiddels is het alweer half ingezakt want een deel van zijn haar is eigenlijk gewoon te lang maar ik wil het niet knippenMaakt hem wel ouder.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
T is dat Saar al is uitgehuwelijkt aan de S.enn van Hilzillah maar anders wilde ze ook in zn harem!
wat een binkie
Onze kinderen maken t ernaar dat we weer zulke regels moeten invoeren...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:16 schreef Chanty het volgende:
[..]t is wat… uithuwelijken, harems… alles wat we hier in het Westen verboden hebben
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Potverdorie zeg... Ik snap dat je dat dubbel ziet. Punt is, wat is beter om nu verder te doen? Luisteren naar artsen en niet weten wat er precies aan de hand is, of wel een onderzoek 'eisen' wat misschien niet leuk is voor haar.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:11 schreef JaleesaJoia het volgende:
3 neurologen gezien in het sophia kinderziekenhuis. Een van hen zag direct aan de vorm van dr hoofdje dat het niet helemaal klopte. Haar voorhoofdje loopt schijnbaar op een bepaalde manier waardoor hij ziet dat er tijdens de geboorte misschien iets is gebeurd waardoor dr hersentjes knel kunnen hebben gezeten(blijkbaar kan dat dus ook tijdens een ks) . Hij denkt godzijdank niet persé aan partiele epilepsie( wat ze dus in het andere ziekenhuis wel zeiden) maar wel zeker iets neurologisch. Dat ziet hij ook aan de manier waarop ze haar armen en beentjes beweegt(in normale toestand). Omdat ze zelf geen hinder schijnt te ondervinden van de aanvalletjes willen ze nog geen medicijnen geven. Mede daarom vinden ze het ook niet noodzakelijk om met spoed verdere onderzoeken te gaan doen, dus daar krijgen we een uitnodiging voor.. Dat is het voor nu wel zo'n beetje. Dubbel gevoel wel. Blij dat het waarschijnlijk tóch geen epileptie is, maar het is wél zeker iets neurologisch. Maar wat het dan precies is kunnen ze niet zeggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vind het maar een gekke vorm. Dat boven mn navel is geen vet maar voelt anders
Ik zou dat oordeel, en ook de eventuele andere mogelijkheden, echt aan een arts overlaten Zoë. Wie weet maak je je nu druk om 'niks'! Op internet staan vaak de vreselijkste verhalen he.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:06 schreef Zoë23 het volgende:
Fazz
Omdat ik een eventuele operatie behoorlijk eng vind en ik weet niet of ik dat aandurf.
Ben wel benieuwd naar verhalen van dames hier.. Of er andere opties zijn
I know. Las het op een tweeling site met buikfoto's en herkenbare verhalenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:09 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Ik zou dat oordeel, en ook de eventuele andere mogelijkheden, echt aan een arts overlaten Zoë. Wie weet maak je je nu druk om 'niks'! Op internet staan vaak de vreselijkste verhalen he.
L. van Chanty, wat een leukerd
!
JJ, sterkte!
Je had gewoon je shirt omhoog moeten trekken johquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:12 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
I know. Las het op een tweeling site met buikfoto's en herkenbare verhalen
Niet meer lezen dus. Hoop dat ik maandag naar de arts kan.
Baal er van dat de gyn niet wilde kijken
Haha dat had gekund ja :pquote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:15 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je had gewoon je shirt omhoog moeten trekken joh
Snap dat je er van baalt!
Ik moet hiervoor ook naar de HA, maar ik heb 9 maanden gewacht in verband met 9 maanden ontzwangeren. Het is een beetje een tweelingsdingetje Ik heb er best last van: maagzuur, bolle buik en soms het gevoel dat mijn maag naar buiten komt. Ik moet eigenlijk echt langs de HA maar zie enorm op tegen een evt. vervolg.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 14:06 schreef Zoë23 het volgende:
Fazz
Omdat ik een eventuele operatie behoorlijk eng vind en ik weet niet of ik dat aandurf.
Ben wel benieuwd naar verhalen van dames hier.. Of er andere opties zijn
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik moet hiervoor ook naar de HA, maar ik heb 9 maanden gewacht in verband met 9 maanden ontzwangeren. Het is een beetje een tweelingsdingetje Ik heb er best last van: maagzuur, bolle buik en soms het gevoel dat mijn maag naar buiten komt. Ik moet eigenlijk echt langs de HA maar zie enorm op tegen een evt. vervolg.
Hahaquote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:35 schreef AwayTL het volgende:
Mijn baby trollt mij trouwens..
[ afbeelding ]
ruilen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:03 schreef Cheiron het volgende:
Nieuwe trend bij onze kleine man; aan de borst gebracht worden en er dan heel hard "oeeeeh... oeeeeeehhhh!" naar roepenJammer dat hij er na dan niet uit die borst wilt eten.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar is het misschien voor jullie een idee om een osteopaat te bezoeken? Ik las je bevallingsverslag vanmiddag en dat is, denk ik, voor jullie beide heftig geweest! Sterkte in ieder geval, klinkt heel rotquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:22 schreef Skittles het volgende:
Wat enorm dubbel JJ, sterkte
Chanty, wat een ogen![]()
Ik zou toch wel naar een arts gaan Zoë. Als het makkelijker op te lossen is met oefeningen oid zal je dat ook wel van hem/haar horen. Ze zullen je heus niet snel vastbinden, een operatiejasje aanfrotten en gaan opereren![]()
Ghehe AwayWat een heerlijk bekkie heeft 'ie als hij lacht!
Wij weten ff niet meer waar we het zoeken moeten. M. is letterlijk de hele dag al aan het huilen als ze niet aan het drinken of slapen is. Zodra haar ogen open gaan na een slaapje begint ze te huilen en ze valt huilend in slaap terwijl ik haar wieg of voedt. En dan ook echt overstrekken, schreeuwen/krijsen, rood aanlopen, traantjes..
Met haar oogjes gaat het een stuk beter! Sorry, it's getting old maar ze is weer helemaal terug bij af wat betreft verkoudheid en bijbehorende benauwdheid. Ze had zelfs een bloedneus toen straks van de zoutoplossingquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:00 schreef Fazzoletti het volgende:
Hoe is het met S2's oogje Spees? Nog steeds dicht?
Ah, wat moeilijk..en wat zielig.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:22 schreef Skittles het volgende:
Wij weten ff niet meer waar we het zoeken moeten. M. is letterlijk de hele dag al aan het huilen als ze niet aan het drinken of slapen is. Zodra haar ogen open gaan na een slaapje begint ze te huilen en ze valt huilend in slaap terwijl ik haar wieg of voedt. En dan ook echt overstrekken, schreeuwen/krijsen, rood aanlopen, traantjes..
Jaquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles![]()
heftig is dat
ik hoop dat ze vannacht toch lekker slaapt!
Krijgertjeik voel je pijn
Franny, heeft hij haar stil gekregen?
Hier gaat het wel. Ben stuk. Heb ook het idee dat er geen druppel melk meer uit me kan komen onderhand. En dat ze te weinig eten krijgt: nauwelijks plasluiers vandaag![]()
echt, ik trek dit moeilijk.
Blei gaat het morgen weer met nutrilon proberen en ik ga haar toch wakker maken voor ontbijt vlak voordat ik vertrek.
De score vandaag: hysterisch krijsen bij de neptiet, 30 cc bv met een lepeltje, 50cc nutrilon via het flesje in no time (daarna wilde ze niet meer) en nog 10cc bv via de fles door oma er in geperst.
En ik kolfde 350 cc.
kun je moedermelk verkopen?
Ja, hij gaat dan met haar op een stoel zitten in haar kamertje en legt haar op zijn borst. Dan is ze meteen stil. En dan langzaam van borst in bedje. Hij is heel lief en geduldig.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:30 schreef Stormqueen het volgende:
Franny, heeft hij haar stil gekregen?
weet niet of ie heftig is, maar volgens de app issie vooral kortquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:37 schreef Skittles het volgende:
[..]
Jaop Ebay, in Duitsland of Zwitserland ofzoiets
Is volgens mij nog best lucratief.
Maar wat zwaar joh![]()
![]()
Soesa, ik weet niet zo goed wat ik bij een osteopaat kan verwachten. 90 euro per consult is dan ook best veel geld..
Ze is morgen 12 weken Spees. Is dat zo'n heftig sprongetje ja?![]()
Wat fijn Kwak! Nu lekker benen omhoog of vroeg naar bed.
Krijgertje
hier precies t zelfde...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:40 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, hij gaat dan met haar op een stoel zitten in haar kamertje en legt haar op zijn borst. Dan is ze meteen stil. En dan langzaam van borst in bedje. Hij is heel lief en geduldig..
(Terwijl ik dan beneden helemaal zenuwachtig zit te zijn, want ik kan er zo slecht tegen als ze van streek is.)
Bij deze alvast succes Soesa.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh SQ. Wat rot...
Spees, neee.... Weer terug bij af. Wat sneu zeg
Over sprongetjes gesproken, dit is ook weinig opbeurend:
[ link | afbeelding ]![]()
![]()
ja, die bedoelde ik, van 14-19 wekenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:40 schreef Tante_Soesa het volgende:
Oh SQ. Wat rot...
Spees, neee.... Weer terug bij af. Wat sneu zeg
Over sprongetjes gesproken, dit is ook weinig opbeurend:
[ link | afbeelding ]![]()
![]()
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 20:35 schreef AwayTL het volgende:
Mijn baby trollt mij trouwens..
[ afbeelding ]
Ik heb het idee van niet, omdat ik wel al meerdere keren langs mocht komen, ze ook bij me thuis is geweest en ze echt veel onderzoeken gedaan heeft. Ik had wel het idee dat ze oprecht niks weet wat je bij zo'n kleintje kan en mag doen behalve symptoombestrijding. Ze drinkt goed en is meestal vrolijk en alert. Haar longen zijn schoon. Ze zei dat ze me natuurlijk niet kon 'verbieden' om xylometazoline te gebruiken maar drukte me op het hart dat ze dat echt nooit bij haar eigen baby zou doen. En dat vind ik wel een goeie graadmeter.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:37 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ah, wat moeilijk..en wat zielig.
Spees, ik vind het ook zo zielig voor haar. Is er echt niet iets anders te doen aan die benauwdheid? Het voelt zo machteloos zo, lijkt me. Is de huisarts niet wat laconiek?.
SQ, dat voelt ook echt niet goed zo, nee. Wat ontzettend balen dat het zo gaat. Ik hoop zo voor je dat het komende dagen beter zal gaan.
Chanty, ik zag een heel mooie L.!. Mooie ogen en haren en lach!
tot 7 weken dronk ze probleemloosquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:44 schreef Fazzoletti het volgende:
Speeshet gaat ook maar door
Echt k.u.t.
SQ, heeft M voor je ging werken al eens flesjes gehad? Ja toch? Echt balen dat het zo gaat, en dan vooral het inhalen in de avond.Al meerdere spenen/flessen geprobeerd?
Nog maar 33 dagen Soesa! Dat geeft de burger moed
Oh, je hebt er ook zo 1? Hoe doen jullie dat? Groeit hij nog goed?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:54 schreef Fazzoletti het volgende:
Zeker te veel gedronken![]()
![]()
Doet de mijne nu ook; vandaag maar 50cc willen drinken overdag. Uit werk kon ik meteen aan de bak en vervolgens spuugt hij de helft weer uit
ja, het kán, maar 1 keer per dag. En dan zou ik nog thuis kunnen werken op woensdag, dan zou ik 2 keer kunnen. (Kdv is ongeveer 15 minuten enkele reis vanuit kantoor). Op dinsdag en vrijdag zouden mijn ouders en man dan 1x naar mij kunnen komen met haar en ik 1x naar huis.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mèh SQ.Kun je haar zolang ze blijft weigeren wellicht live voeden op werkdagen? Ik weet dat KP dat deed/doet. Je moet dan natuurlijk wel dichtbij je kdv/huis werken, maar als jij en M daardoor beter functioneren is het wellicht een optie?
Ja, sinds deze weekquote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh, je hebt er ook zo 1? Hoe doen jullie dat? Groeit hij nog goed?
Ik hoop ook voor je dat het niet nodig gaat zijn. Misschien dat het je wel wat rust geeft te weten dat de optie er is als het écht niet gaat. Het is echt wel een klein eigenwijsje, die dochter van jou.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 21:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, het kán, maar 1 keer per dag. En dan zou ik nog thuis kunnen werken op woensdag, dan zou ik 2 keer kunnen. (Kdv is ongeveer 15 minuten enkele reis vanuit kantoor). Op dinsdag en vrijdag zouden mijn ouders en man dan 1x naar mij kunnen komen met haar en ik 1x naar huis.
Maar ik hoop gewoon dat het niet nodig gaat zijn...
Dat krijg je met zo'n StormPrincessquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:08 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik hoop ook voor je dat het niet nodig gaat zijn. Misschien dat het je wel wat rust geeft te weten dat de optie er is als het écht niet gaat. Het is echt wel een klein eigenwijsje, die dochter van jou .
Stiekem was hij helemaal niet vrolijk want hij wilde melk maar hij moet altijd lachen als ik 'poesje' roepquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:48 schreef _NIKKI_ het volgende:
Chanty wat een leukerd.
Hij kijkt net zo vrolijk als jij op je zwangerschapsfoto's.
GM wat ik had nog nooit van die beesten gehoord. Ik zou geloof ik helemaal misselijk worden als ik dat zou ontdekken.voor de uit een fles drinkende M van SQ. Zou ze opgewarmde mamamelk gewoon vies vinden.
Na 6 maanden babybubble is een dagje 4havo5havo4vwo5vwo3havoteamvergadering.. Tja. Nouja, laten we het erop houden dat alles pijn doet en ik een piep in m'n oren hebquote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:12 schreef JufMariska het volgende:
Tnx dames! Schuin bedje en extra blikje geduld: check.voor Spees en SQ en Krijger en JJ
Ik wens ons een collectieve goede nacht toe![]()
En ben benieuwd hoe het gaat met Razz en LT en Crump!
quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:28 schreef Franny_G het volgende:
Begrijpelijk SQ, ik zou dat ook doen denk ik.
I heeft ook de gewoonte rond vijven te komen, of net iets eerder. Als ik moet werken en ik haal haar rond 7 uit haar bed krijgt ze ook vaak nog bv. Of - als ik daar geen tijd voor heb - alleen haar 'bijvoeding' ontbijt. En ook al heeft ze dan om vijf uur nog gedronken het gaat er altijd in.
Hier was het ook een zware nacht. I heeft het qua verkoudheid echt te pakken nu. Hoesten en veel snot. Dus om 22.30, 13.30 en 5.00 kwam ze. En na vijven kon ze niet slapen, omdat ze ineens ook last had van krampen. Ze schreeuwde het uit.. Toen maar bij ons in bed genomen en in mijn armen werd ze uiteindelijk rustig. En nu ligt ze naast mijn vriend te snurken (en die is ook verkouden en dus heel zielig
.) Het is wel zijn papadag.
.
slapen vindt ie belangrijk. Maar ze zijn wakker, dus mijn ploffer wordt as we speak geleegdquote:Op woensdag 7 januari 2015 07:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Waarom wil je man dat niet dan? Ik zou dat ook zo doen gezien de omstandigheden.
Je kunt ook een deurhekje op zijn kamer nemen in plaats van een traphekje. Deurhekje vind ik dubbel zo handig, want als hij straks in een peuterbed ligt kan hij zijn kamer niet uit en met een traphekje kunnen ze de hele bovenverdieping nog over.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 23:52 schreef Chanty het volgende:
Brrrr nikki dat je überhaupt in bed ligt dan. Ik zou eisen dat mijn man m weghaalt of op de bank gaan slapen.
Ik kan niet slapen. Lig te piekerendan maar fokken om de gedachten te verzetten.
Vraag aan dames met kat. Hoe doen jullie dat met traphekje en kat? Hier passen ze er echt niet door een de oudste kan er niet overheen ivm manke poot. Zat de denken een stuk spijl eruit te zagen maar misschien zijn er betere oplossingen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 22:12 schreef JufMariska het volgende:
Tnx dames! Schuin bedje en extra blikje geduld: check.voor Spees en SQ en Krijger en JJ
Ik wens ons een collectieve goede nacht toe![]()
En ben benieuwd hoe het gaat met Razz en LT en Crump!
quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:34 schreef Franny_G het volgende:
Ja, ben benieuwd hoe dat gaat, SQ. Ik zei net tegen hem: als het niet gaat, kun je altijd bellen he?
Zegt ie, als een ware martelaar, met nog net geen snik in zijn stem: "nee, natuurlijk gaat het. En jouw leerlingen hebben je harder nodig dan ik'. :
.
Da'snie waar. Jouw slaap is belangrijk en ik hoopte dat ik der dan net wat beter richting fles kan dirigerenquote:Op woensdag 7 januari 2015 07:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
slapen vindt ie belangrijk. Maar ze zijn wakker, dus mijn ploffer wordt as we speak geleegd
Aw arme mr Franny en I! Samen zielig zijn!
maar nu de hamvraag!quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:07 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Da'snie waar. Jouw slaap is belangrijk en ik hoopte dat ik der dan net wat beter richting fles kan dirigeren![]()
Dit was niet de hamvraag.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:10 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja, waar blijven die offertes voor de opbouw, verdorie!
Traphekje moet ook hier beneden. Twee trappen dus vier hekjes. Deurhekje heb ik nog steeds hetzelfde probleem want de katten moeten weg kunnen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 07:41 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Je kunt ook een deurhekje op zijn kamer nemen in plaats van een traphekje. Deurhekje vind ik dubbel zo handig, want als hij straks in een peuterbed ligt kan hij zijn kamer niet uit en met een traphekje kunnen ze de hele bovenverdieping nog over.
Franny arme I. Dat hoesten en benauwde is altijd zo zielig.
SQ fingers crossed dat M de fles vandaag een beetje aardig pakt. Werkse.
Ja die zijn er, belachelijk duur dus dan maak ik het zelf door een deel van de spijl weg te zagen en met een horizontaal balkje af te dichten. Maar mocht er iemand een betere oplossing hebben dan wil ik die graag wetenquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:31 schreef Crumpette het volgende:
Oh, ja, Chanty, je mooie foto!
Enne, dat traphekjesprobleem lijkt me veelvoorkomend :-) er zal toch wel een traphekje met kattendoorgang bestaan? Zo niet, gat in de markt lijkt mewij krijgen hier hetzelfde probleem
Vanmorgen 45ml geforcefeedquote:
Het kan, maar doet wel af aan de samenstelling (volgens mij vanwege ongelijkmatige verwarming?). Liever flesje in heet water zetten en af en toe rustig schudden voor gelijkmatige verwarming, gaat ook supersnel.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:57 schreef bleiblei het volgende:
Kan je gekolfde melk trouwens in een magnetron opwarmen?
Ik heb namelijk het gevoel dat het ook aan de temperatuur kan liggen dat ze het niet pakt.
Niet als je het op een laag wattage doet toch?quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kan, maar dan verlies je wel de antistoffen.
http://www.borstvoeding.com/kolven/opwarmen.htmlquote:Op woensdag 7 januari 2015 12:57 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb namelijk het gevoel dat het ook aan de temperatuur kan liggen dat ze het niet pakt.
Flessenwarmer aanschaffen als het werktquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:00 schreef bleiblei het volgende:
Hmm, dan moet ik maar eerst water koken. Gewoon heet water uit de kraan krijg ik het niet warm genoeg mee.
Jep, ben lui.
probeer het eens, er staat nog een beetjequote:Op woensdag 7 januari 2015 12:57 schreef bleiblei het volgende:
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
probeer het eens, er staat nog een beetje
prima, ik neem straks toch weer 350 cc meequote:Op woensdag 7 januari 2015 13:10 schreef bleiblei het volgende:
[..].
Shit, ik dacht dat de melk die ik gisteren over gehouden heb was.
Dus die durfde ik niet meer te geven. Sorry.
Proberen we anders morgenmiddag wel even.
dat is ook zwaar... krijgt ze wel genoeg voeding binnen? anders idd even met n fles geven...quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:26 schreef krijgerrtje het volgende:
Trappenhekjes met kattendoorgang?wat handig :p
Vandaag weer drama, en met 2 nachten nauwelijks slaap kan ik daar bar slecht tegen. Wakker=krijsen, al de hele dag lang. Ik leg haar nu maar steeds aan zodat ze even stil is. Als ze slaapt is dat 15-30 minuten, niet meer, en wat er aan de hand is zou ik niet wetende dag duurt wel heel erg lang zo.
Zat ik ook al aan te denken, dat moeten we uit proberen want we hebben een best grote kat van 5 kg. Moet natuurlijk niet zo hoog hangen dat Lucas ook zijn hoofd eronder door kan steken en vast kan komen te zitten.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:12 schreef Morretje het volgende:
Vooral regelmatig(elke 10/20sec) even zwenken, en t is heel snel warm!
Chant, hekje iets hoger hangen zodat ze er onderdoor kunnen?
quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:26 schreef krijgerrtje het volgende:
Trappenhekjes met kattendoorgang?wat handig :p
Vandaag weer drama, en met 2 nachten nauwelijks slaap kan ik daar bar slecht tegen. Wakker=krijsen, al de hele dag lang. Ik leg haar nu maar steeds aan zodat ze even stil is. Als ze slaapt is dat 15-30 minuten, niet meer, en wat er aan de hand is zou ik niet wetende dag duurt wel heel erg lang zo.
Omdat, jawel daar is de mantra weer, het beter wordt. En leuker, ze kunnen dan zelf meer, gillen is niet meer zo nodig, minder voeding etcquote:Op woensdag 7 januari 2015 15:02 schreef krijgerrtje het volgende:
Dad, goed dat je me er even aan herinnert dat de mijnes ook al 8 weken is morgen, sjee
Volgens mij is ze ook echt heel moe. Zonet zat ik er helemaal doorheen, dus hop, uitgekleed en huid op huid gelegen. Toen hapte ze zelf al snel aan en is daarna ook in slaap gevallen maar werd na een half uurtje weer gillend wakker. Normaal slaapt ze in de kinderwagen wel, maar net ook niet langer dan 20 minuutjes. Nu is ze al een uurtje rustig, dus zelf ook even af kunnen koelen gelukkig. Heb nog melk in de koelkast/vriezer, dus zodra vriend thuis is ga ik even alleen de deur uit. Heftig hoor, zo'n dagik zie momenteel nog steeds niet in waarom vrouwen dit vaker dan 1x doen
omg. Stelletje etters!quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Soes, ik denk dat ik zelf het probleem ben. Volgens blei heeft ze 1x een uur en 1x 2 uur in bed geslapen en drie kleine flesjes gedronken.![]()
En bij jou is het ook nog steeds slaapdrama als mama thuis is.snertkinders
Of op kamertemperatuur?quote:Op woensdag 7 januari 2015 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
Nutrilon he, dat wel.
Morgen de bv es wat heter opdienen.
Ja dat had ik ook al gehoord in t flestopic, maar er is eigenlijk geen dag dat hij er niet overheen zou gaan als we t niet konden opvangen met restjes bv (gisteren was zo'n uitzonderlijke dag)... Hij drinkt elke fles leeg en moet vaak nog de pink daarna. Maar goed, het mag dus van het cb nu ook wel even wat meer zijn om te zien of t vanzelf bijtrekt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
kwak, wij hebben ook zo lopen kloten met de flessen en de adviezen vh cb, maar toen ik dat eenmaal los liet met in mijn achterhoofd de 30 scheppen en 1 liter max, werd het zoveel makkelijker, ze heeft soms gewoon extra honger, en 2 dagen later trekt ze een eventueel teveel zelf wel recht door wat te llaten staan..
af en toe iets meer is echt geen drama, ze hebben t soms gewoon nodig.
breathe!
herkenbaar, Saar weegt ook ruim 8 kg maar ik zou niet weten wat ik anders moet doen... ze krijgt 3x 180/6. en 1x200 met rijstebloem. en dan n potje ergens maar niet eens elke dag....quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:43 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook al gehoord in t flestopic, maar er is eigenlijk geen dag dat hij er niet overheen zou gaan als we t niet konden opvangen met restjes bv (gisteren was zo'n uitzonderlijke dag)... Hij drinkt elke fles leeg en moet vaak nog de pink daarna. Maar goed, het mag dus van het cb nu ook wel even wat meer zijn om te zien of t vanzelf bijtrekt.
Ik word gewoon moe van al die mensen die verschrikt kijken bij dat hij nog zeven voedingen krijgt want "hij mag echt wel naar zes of vijf"... Ja prima. Zorg jij dan voor mijn kind dat elke drie uur gilt om een fles?maar goed, nu ik iets meer ruimte heb komt het denk ik wel goed.
In mijn achterhoofd ben ik ook gewoon bang dat hij dik wordt... Want ik weet hoe erg dat is en de kiem voor obesitas kan nu al gelegd worden... Ik zie ook dat hij minder tenger isik zet m echt niet op dieet hoor, maar vind t gewoon spannend allemaal. Opmerkingen als "lekker spekkie" die ik steeds vaker hoor vind ik dan ook best wel moeilijk...
Je wordt steeds snellerquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:01 schreef Stormqueen het volgende:
Arme Skittles![]()
Ik sta om 6:30 op. Dat lijkt laat, maar pre-baby was dat 07:45.
Dan kleed ik me snel aan (douche / bad dus voor slapen gaan), maak beneden koffie, ontbijt, lunch en pak mijn kolfspullen in. Na het eten van ontbijt en poepen ga ik weer naar boven, maak ik me op en voed ik de baby. En dan is het 07:45 en vertrek ik.
Als ik het straks alleen moet doen moet ik dus echt om zes uur op. Hoe doen mensen dit in 45 minuten???
Ligt dat aan de voorletter van ons kindquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:15 schreef Fazzoletti het volgende:
Hier scheelt het echt dat vriend later naar werk gaat. Ik voed F en leg hem om 7:00 weer in z'n bed. Dan heb ik nog een kwartier voor aankleden/tanden poetsen/glas water drinken/evt ontbijt klaar maken voordat m'n lift voor de deur staat![]()
Wat dat betreft lijken F en vriend wel op elkaar, liggen allebei te slapen tot een uur of 9![]()
Lijkt me wel een moment om over te gaan stappen op een slaapzakje.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:21 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh trouwens, A. rolde vandaag voor het eerst van rug naar zij. Ik durf de Puckababy nu niet meer echt dicht te doen, wat als ze doorrolt naar haar buik? Of komt zoiets nog lang niet?
Leuk hè. Ik kan daar helemaal emo van worden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:33 schreef Franny_G het volgende:
Mijn kind vertoont een hang naar ordening. Vandaag ging ze allerlei kleine speeltjes verzamelen op haar tamboerijn. En een stukje van een puzzel vond ik terug op een plank in de boekenkast..
Ik vind dat toch zo schattig allemaal. Het lijkt alsof ze de fase van de hele kamer door tijgeren en gewoon lekker met je speelgoed overal op rammen voorbij is. Ze kan nu gewoon een poosje heel rustig zitten en met een boekje bezig zijn..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door _NIKKI_ op 07-01-2015 21:00:18 (Plaatje bij het praatje) ]
Nouja, lastig te zeggen, ze slaapt op het KDV prima en in de weekenden zijn we ook vaak op pad (en slaapt ze dus veel in de drager of maxi cosi). Maar, het is eigenlijk iets van de laatste dagen. Ze deed nooit lange dutjes maar viel wel heel makkelijk in slaap. En nu doet ze geen van beidequote:Op woensdag 7 januari 2015 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
Soesa![]()
is het alleen als ze bij jou is?
Nikki, schrijf jij daar élke dag in?
Baby wassen doe ik mooi 's avonds
quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ja elke kdv dag SQ.Maar ik houd ook nog de groeiapp van het cb bij. Daar schrijf ik ook meerdere keren per week een klein stukje in voor elk kind. Leuk naslagwerkje voor later.
![]()
Zulk soort stukjes.Ja, wat ik eerder al zei: Jij bent stiekem gewoon een tweeling óf je hebt een kloon. Of zo'n Hermione Granger timeturner geval. Serieus NIKKI, mag ik bij jou op timemanagementcursusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
^^quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, wat ik eerder al zei: Jij bent stiekem gewoon een tweeling óf je hebt een kloon. Of zo'n Hermione Granger timeturner geval. Serieus NIKKI, mag ik bij jou op timemanagementcursus.
ik denk hetquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:57 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Nouja, lastig te zeggen, ze slaapt op het KDV prima en in de weekenden zijn we ook vaak op pad (en slaapt ze dus veel in de drager of maxi cosi). Maar, het is eigenlijk iets van de laatste dagen. Ze deed nooit lange dutjes maar viel wel heel makkelijk in slaap. En nu doet ze geen van beide.
Het heeft vast met die megasprong van 4 weken te maken
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, wat ik eerder al zei: Jij bent stiekem gewoon een tweeling óf je hebt een kloon. Of zo'n Hermione Granger timeturner geval. Serieus NIKKI, mag ik bij jou op timemanagementcursus.
quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:23 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ligt dat aan de voorletter van ons kind
quote:Op woensdag 7 januari 2015 21:02 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |