abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148363087
Welkom!
Welkom in 'Het grote afval topic', hier is iedereen welkom. Of je nou begint met een BMI van 40+ of alleen de vakantie kilo's kwijt wilt, je nou afvalt terwijl je hard sport of terwijl je op de bank zit te chillen. Hier kun je het allemaal bespreken.

Vele wegen leiden naar Rome. Kies de manier die het best bij jou past. En laat mensen die een andere manier kiezen in hun waarde

Meedoen?
Begin gewoon met posten. Je krijgt vanzelf vragen over wat je wilt, enz. De meeste mensen posten regelmatig lijstje met het volgende format:
• O - Ontbijt
• T - Tussendoortje
• L - Lunch
• D - Diner
• S - Sport
Meestal krijg je vanzelf opmerkingen/complimenten op je lijstje. Heb je specifieke dingen je wilt weten, zet die er dan even bij als vraag :Y.

Heb je je doel bereikt?
Zelfs als je al klaar bent met afvallen maar andere tips wilt geven, ondersteunen of gewoon je eigen ervaringen en prestaties wilt delen ben je welkom! O+

Gerelateerde topics
Dit zijn ze:
Topicreeks: Gezond Slank [Topic voor mensen zonder overgewicht BMI <= 25]
Topicreeks: Afvallen tot we een ons wegen [Topic voor mensen met overgewicht BMI >= 29]
Zoals gezegd eerder gezegd is hier iedereen welkom O+.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 5 januari 2015 @ 19:09:10 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148364539
Xur :W

Kaas :W

De tyfus, mijn benen zijn gesloopt :') Maar mijn boontjes waren awesome :9

Lijstje :

O: 2 speltboterhammen met 4 eieren (2 gebakken op elk), bak kwark en banaan, 2 havermout pannenkoeken, handje supplementen & PWO
S: PT squatten, lunges, cardio, opdrukken, legpress, alles van dat. Leg day dus
L: Whey shake, 2 eiwitpannenkoeken met waldenfarm, bord pasta, 2 speltbroodjes pindakaas en kaas
T: Rijst met kipfilet
D: Aardappelen, sperziebonen, jus, kipfilet, griekse yoghurt 0% vet.
T: Appel, banaan, 5 handjes noten, evt restje pasta, 2 speltbrood met kalkoen filet en filet american
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_148364775
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:09 schreef Qwea het volgende:
Xur :W

Kaas :W

De tyfus, mijn benen zijn gesloopt :') Maar mijn boontjes waren awesome :9

Lijstje :

O: 2 speltboterhammen met 4 eieren (2 gebakken op elk), bak kwark en banaan, 2 havermout pannenkoeken, handje supplementen & PWO
S: PT squatten, lunges, cardio, opdrukken, legpress, alles van dat. Leg day dus
L: Whey shake, 2 eiwitpannenkoeken met waldenfarm, bord pasta, 2 speltbroodjes pindakaas en kaas
T: Rijst met kipfilet
D: Aardappelen, sperziebonen, jus, kipfilet, griekse yoghurt 0% vet.
T: Appel, banaan, 5 handjes noten, evt restje pasta, 2 speltbrood met kalkoen filet en filet american
Respect dat je zn O kunt wegwerken, daar zou ik echt geen trek in hebben in de ochtend :N
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 5 januari 2015 @ 19:22:09 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148365070
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:14 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Respect dat je zn O kunt wegwerken, daar zou ik echt geen trek in hebben in de ochtend :N
Ik had daar ook echt geen trek in :P Heb lopen stouwen als een mofo.
pi_148365098
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik had daar ook echt geen trek in :P Heb lopen stouwen als een mofo.
_O- Begrijpelijk
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 5 januari 2015 @ 19:26:17 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148365218
De internist belt morgen, ergens hoop ik serieus dat ik lyme heb. Dan weet ik iig waar die achterlijke vermoeidheid vandaan komt :') /zeiksnor
pi_148365311
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:26 schreef Qwea het volgende:
De internist belt morgen, ergens hoop ik serieus dat ik lyme heb. Dan weet ik iig waar die achterlijke vermoeidheid vandaan komt :') /zeiksnor
Je wist toch al wat je had? CVS ofzo?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 5 januari 2015 @ 19:30:05 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148365373
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:28 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Je wist toch al wat je had? CVS ofzo?
Ja, maar hij wilde voor de zekerheid nog lyme prikken. Maar ik bedoelde meer zo van lyme is wellicht wat aan te doen. CVS is echt zo'n "we hebben alles uitgezocht en kunnen niks vinden, dus er is niks aan te doen, leef er maar mee" label. Echt zo'n "uitbehandeld" iets :')
pi_148365440
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, maar hij wilde voor de zekerheid nog lyme prikken. Maar ik bedoelde meer zo van lyme is wellicht wat aan te doen. CVS is echt zo'n "we hebben alles uitgezocht en kunnen niks vinden, dus er is niks aan te doen, leef er maar mee" label. Echt zo'n "uitbehandeld" iets :')
Heel erg begrijpelijk. Ik hoop het je hopen :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 5 januari 2015 @ 19:39:43 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148365821
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:31 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Heel erg begrijpelijk. Ik hoop het je hopen :')
_O- Allemaal hopen voor Lyme! :') _O-

Ooh trouwens, ik had die ehm, smart bars van B&F gekocht? In witte chocolade? :r Wat een gore troep ey.
pi_148366380
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

_O- Allemaal hopen voor Lyme! :') _O-

Ooh trouwens, ik had die ehm, smart bars van B&F gekocht? In witte chocolade? :r Wat een gore troep ey.
Ach dat duurt ff maar gaat tenminste over :Y

Goede waarschuwing, vandaag mijn laatste reep gehad. Te denken als ik nieuwe ga halen of niet, dure krengen _O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  maandag 5 januari 2015 @ 22:46:00 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148374341
Ze zijn echt ranzig en duur. 15g eiwit voor 83 cent en 150kcal. Daarvoor heb je 500g kwark. 300g is 24g eiwitten en 150kcal en dan ben je 47 cent kwijt :P
pi_148374693
Waarom is fage kwark zo duur ;(
  maandag 5 januari 2015 @ 23:08:22 #14
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148375393
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom is fage kwark zo duur ;(
Wavoor kwark??? :?
pi_148380200
:O
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 06:51:18 #16
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148380226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 06:45 schreef CrunchySelf het volgende:
:O
Goedemorgen O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_148380406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 06:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Goedemorgen O+
Moggel :W

c_/
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148380422
Kipnuggets van de mac stukje gezonder geworden :+

Plastic in kipstukjes McDonalds Japan
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148381468
Hoi! Kon vanmorgen m'n bedje totaal niet uitkomen, koud en donker ;( Ga ook elke keer weer te laat slapen dus daar zal het ook wel een beetje aan liggen :9

Nog bedankt voor de aanmoediging gister Crunchy! Gesprek zelf ging goed maar het was dan ook meer een kennismakingsgesprek. Wel van beide kanten een goed gevoel, hoor het deze week.

Jij succes vandaag Q... krijg je al gelijk de uitslag?
pi_148381494
Qwea spotted :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148381505
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:21 schreef sandertjuh het volgende:
Nog bedankt voor de aanmoediging gister Crunchy! Gesprek zelf ging goed maar het was dan ook meer een kennismakingsgesprek. Wel van beide kanten een goed gevoel, hoor het deze week.
Je moet ergens beginnen :) Postief is altijd nice :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148381532
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef CrunchySelf het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, op hakken, hoe dom kun je zijn :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148381550
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2015 19:53 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ach dat duurt ff maar gaat tenminste over :Y

Lyme gaat toch niet per se over? Ik heb ook wel eens zo'n reportage gezien waarbij het laat gediagnosticeerd was en die had daar permanent last van. Maar goed dat zullen de uitzonderingen weer zijn.

Hier weer de eerste 7 tot 19 kantoordag inclusief treinen, ik heb nu alweer trek in een tussendoortje maar ga toch proberen mjin vakantie-ritme vast te houden.. moeilijk!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_148381564
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:46 schreef Qwea het volgende:
Ze zijn echt ranzig en duur. 15g eiwit voor 83 cent en 150kcal. Daarvoor heb je 500g kwark. 300g is 24g eiwitten en 150kcal en dan ben je 47 cent kwijt :P
Jij bent wel echt van het kwark fanteam he :P Kan me voorstellen dat een reep in sommige gevallen wel praktisch is, ik heb toch net iets te vaak een geknapte bak kwark uit mijn sporttas moeten scheppen..
pi_148381661
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha, op hakken, hoe dom kun je zijn :P
Nou idd :') Kan het gewicht niet inschatten, nooit gedaan.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lyme gaat toch niet per se over? Ik heb ook wel eens zo'n reportage gezien waarbij het laat gediagnosticeerd was en die had daar permanent last van. Maar goed dat zullen de uitzonderingen weer zijn.

Hier weer de eerste 7 tot 19 kantoordag inclusief treinen, ik heb nu alweer trek in een tussendoortje maar ga toch proberen mjin vakantie-ritme vast te houden.. moeilijk!
o. Dat wist ik niet, ging ervan uit dat het wel eens over ging. Maar kon wel lang duren volgens mij.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148381714
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Jij bent wel echt van het kwark fanteam he Kan me voorstellen dat een reep in sommige gevallen wel praktisch is, ik heb toch net iets te vaak een geknapte bak kwark uit mijn sporttas moeten scheppen..
Ik vind die magere kwark nog steeds niet te eten. Eet zo'n bak dan ook nog steeds met 2 lepels slimpie siroop er door heen.. Ander nadeel is van kwark dat ik savonds wel m'n tanden moet poetsen, anders is de lucht die dan smorgens uit m'n mond niet te harden.

Toch eten we gewoon braaf een bak leeg voor het slapen gaan :P
pi_148381739
Je moet 's avonds altijd je tanden poetsen :P

En waarom doe je er dan niet wat smaakvollers doorheen dan Slimpie? Rozijnen, honing, fruit, kaneel, noten?
pi_148381746
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik vind die magere kwark nog steeds niet te eten. Eet zo'n bak dan ook nog steeds met 2 lepels slimpie siroop er door heen.. Ander nadeel is van kwark dat ik savonds wel m'n tanden moet poetsen, anders is de lucht die dan smorgens uit m'n mond niet te harden.

Het is gewoon niet te eten, maar om te zeggen dat het vies is. Beetje rare smaak is het eigenlijk :P

Slimpie erdoor maakt het opzich wel lekker.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148381821
Sinds ik kwark eet doe ik ook wel savonds poetsen, daarvoor nooit. Maar word er ook niet voor gestraft want heb al jaren geen problemen of gaatjes :P

*klopt wel af natuurlijk.

Als ik slimpie er door heen doe smaakt het net naar aardbeien kwark dus dan is het niet zo heel vies meer. Zonder iets er door heen.. nee blegh dan eet ik het niet. :o
pi_148381921
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:45 schreef sandertjuh het volgende:
Sinds ik kwark eet doe ik ook wel savonds poetsen, daarvoor nooit. Maar word er ook niet voor gestraft want heb al jaren geen problemen of gaatjes :P

Als ik slimpie er door heen doe smaakt het net naar aardbeien kwark dus dan is het niet zo heel vies meer. Zonder iets er door heen.. nee blegh dan eet ik het niet. :o
Oh ik vind dat echt een nare smaak in je mond geven 's ochtends, niet poetsen, ongeacht wat ik eet :P Maar wel lucky you met zo'n gebit dan!
Ik vind een verse peer en wat rozijnen en kaneel door de kwark ook heel lekker!
pi_148381941
Kut ja. Tandarts :X Daar moet ik ook weer eens heen
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148381955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:45 schreef sandertjuh het volgende:

Okay, dat is gewoon smerig. :')
pi_148381967
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:51 schreef CrunchySelf het volgende:
Kut ja. Tandarts :X Daar moet ik ook weer eens heen
Ik ga de laatste jaren maar ééns in de 2 jaar voor controle :@
pi_148381987
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:51 schreef Myraela het volgende:

[..]

Okay, dat is gewoon smerig. :')
Wat? Dat ik in m'n voorgaande jaren nooit m'n tanden savonds poetste? Nu met kwark moet het wel ;) Maar vroeger deed ik alleen smorgens tanden poetsen.
pi_148382011
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:52 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik ga de laatste jaren maar ééns in de 2 jaar voor controle :@
Uhm. Denk dat ik nu 1.5 jaar geleden ben geweest ofzo :X Wil eigenlijk 2 keer per jaar, is 1 van mijn goede voornemens _O-

Ga nu ff opzoek naar een nieuwe, de huidige is gewoon een klootzak.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148382154
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:53 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Wat? Dat ik in m'n voorgaande jaren nooit m'n tanden savonds poetste? Nu met kwark moet het wel ;) Maar vroeger deed ik alleen smorgens tanden poetsen.
Ja dat vind ik smerig. :D Ik sla het ook wel eens over als ik dronken ben of iets, maar gewoon consequent je tanden maar 1 keer op een dag poetsen is gewoon vies.
pi_148382208
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja dat vind ik smerig. :D Ik sla het ook wel eens over als ik dronken ben of iets, maar gewoon consequent je tanden maar 1 keer op een dag poetsen is gewoon vies.
Meestal poets ik juist als ik drank heb gehad, die smerige klote smaak de volgende ochtend is dan niet te harden. Tenminste, bij overmatig gebruik :)

Ik moet sowieso toch oog/hand coördinatie hebben om mijn lenzen uit te doen :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148382234
Overigens lag ik gisteren met zoveel honger in bed dat ik er maar lastig van kon slapen. :') Heb ik mijn kcal ingevuld, zat ik op 1700. Dat is voor mij netjes, iets aan de hoge kant zelfs. Dus ik moet er maar gewoon even doorheen, hopelijk went mijn lichaam er snel weer aan.

quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:04 schreef CrunchySelf het volgende:
Meestal poets ik juist als ik drank heb gehad, die smerige klote smaak de volgende ochtend is dan niet te harden. Tenminste, bij overmatig gebruik :)

Ik moet sowieso toch oog/hand coördinatie hebben om mijn lenzen uit te doen :P
Ik stort meestal gewoon op bed. :')
pi_148382285
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:06 schreef Myraela het volgende:
Ik stort meestal gewoon op bed.
:')

Lenzen, poetsen, kleren verstoppen in een ver hoekje, veel water, dan slapen. Gouden combi :Y Vooral dat water tegen kater.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148382323
Mandarijntjes O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148382492
Mijn lijstje van vandaag trouwens

O: magere yoghurt, whey shake en cappuchino met zoetje
T: 2 boterhammen met ham&kaas
L: nog geen idee :+
T: 2 boterhammen met kipfilet
Sporten + whey shake
D: Stukje vlees met krieltjes en groentes
T: 500 gram magere kwark

Nog even wat voor de lunch gaan bedenken. We hadden geen kipfilet meer dus kon m'n lunch niet maken gisteravond. ;(
pi_148382686
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:17 schreef sandertjuh het volgende:
Mijn lijstje van vandaag trouwens

O: magere yoghurt, whey shake en cappuchino met zoetje
T: 2 boterhammen met ham&kaas
L: nog geen idee :+
Sporten + whey shake
D: Stukje vlees met krieltjes en groentes

Nog even wat voor de lunch gaan bedenken. We hadden geen kipfilet meer dus kon m'n lunch niet maken gisteravond. ;(
Subway (of variant hierop), 15cm sub, met alleen kipfilet, komkommer, tomaat, sla, augurkjes. Geen sausjes, geen kaas enz. Kan nooit verkeerd zijn :9
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148382738
Mijn lijstje:

O: 250 gram kwark met aardbeien, goji bessen lijnzaad, havermout en wat kokos
T: mandarijntje
L: 3 boterhammen met huttenkase, gekookt ei, stuk fruit
T: evergreen koek, banaan, appel
D: weet ik niet, op mijn roeivereniging dus waarschijnlijk pasta

Geen sport vandaag, even een rustdagje. Heel misschien nog 20 minuutjes yoga of zo.

Zit zo wel op pas 1000 kcal exclusief avondeten dus misschien nog ergens een tussendoortje bij of wat extra salade of soep bij de lunch.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:48:06 #44
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148383064
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef CrunchySelf het volgende:

SPOILER
_O- Wie de fuck doet dat dan op hakken :D Heb donderdag extra PT les voor deadlifts en clean and jerks O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jij bent wel echt van het kwark fanteam he :P Kan me voorstellen dat een reep in sommige gevallen wel praktisch is, ik heb toch net iets te vaak een geknapte bak kwark uit mijn sporttas moeten scheppen..
:Y Ik neem nooit kwark mee om te sporten :P Enkel eiwitshakes. Maar bedoelde meer de verhouding van eiwitten, kcal en kosten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Heb je die lucht die uit je anus komt wel eens geroken als je veel eiwitten eet? :D :X ;(

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik poets 4x :') 1x 's ochtends, 2x onder de douche (douche na het sporten en in de avond) en voor ik na bed ga. :Y

quote:
Overigens lag ik gisteren met zoveel honger in bed dat ik er maar lastig van kon slapen. :') Heb ik mijn kcal ingevuld, zat ik op 1700. Dat is voor mij netjes, iets aan de hoge kant zelfs. Dus ik moet er maar gewoon even doorheen, hopelijk went mijn lichaam er snel weer aan.

[..]

Ik heb de hele fucking nacht honger gehad. Ik heb ook drama geslapen. Heb van ellende maar een valium naar binnen gemikt want ik kon voor de 2de nacht op rij niet in slaap komen. 5u geslapen uiteindelijk en vanmorgen honger als een paard.
pi_148383131
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:48 schreef Qwea het volgende:
Wie de fuck doet dat dan op hakken Heb donderdag extra PT les voor deadlifts en clean and jerks
Wat zijn jerks? Als ik het google kom ik wat andere dingen tegen :+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148383140
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

De term is dan ook 'Clean and Jerk' ;)
pi_148383157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

De term is dan ook 'Clean and Jerk' ;)
:@ Ik zie het ja.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148383194
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148383416
Hoe gaat het met je gewicht nu Qwea? Zit je al stabiel of blijf je nog steeds afvallen?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:14:23 #50
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_148383544
Goedemorgen :)

Gister nog een extra bakje yoghurt met wat honing genomen, en een handje nootjes. Denk dat ik daarmee wel aardig in de buurt van de 2000-2100 kcal ben gekomen alsnog.... Wel met moeite....

Lijstje vandaag:
O: 3 volkoren, 2 oude kaas / 1 jonge kaas
T: banaan
L: 4 volkoren, 2 oude kaas / 2 jonge kaas
T: 2 kiwi's
D: rijst met kipfilet en gewokte groenten
S: uurtje cardio en wat KT
T: bakje yoghurt of kwark (alhoewel ik kwark ook eigenlijk niet echt lekker vind :P )

Zo eens uitrekenen of ik dan aan mijn kcal kom ook...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_148383873
quote:

[..]

Daar heb ik ook last van. Bizar is dat ja. Geeft maar weer aan dat het lichaam niet goed is in zichzelf in evenwicht houden. :') Overeten is zoveel makkelijker.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 11:47:32 #52
65960 sanger
pi_148384246
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:14 schreef sanger het volgende:
Goedemorgen :)

Gister nog een extra bakje yoghurt met wat honing genomen, en een handje nootjes. Denk dat ik daarmee wel aardig in de buurt van de 2000-2100 kcal ben gekomen alsnog.... Wel met moeite....

Lijstje vandaag:
O: 3 volkoren, 2 oude kaas / 1 jonge kaas
T: banaan
L: 4 volkoren, 2 oude kaas / 2 jonge kaas
T: 2 kiwi's
D: rijst met kipfilet en gewokte groenten
S: uurtje cardio en wat KT
T: bakje yoghurt of kwark (alhoewel ik kwark ook eigenlijk niet echt lekker vind :P )

Zo eens uitrekenen of ik dan aan mijn kcal kom ook...
Als ik de getallen van het voedingscentrum aanhoudt kom ik op 2.135 kcal. Valt me niet tegen.
pi_148384389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ik de getallen van het voedingscentrum aanhoudt kom ik op 2.135 kcal. Valt me niet tegen.
Uit mijn hoofd kom ik daar niet echt op. 75 p boterham + 50 voor beleg = 125 kcal p boterham. = 875 kcal. Banaan 75 + kiwi's 75 = 150. Yoghurt/kwark = 250. Totaal dus 1275 kcal excl D en dit is heeel ruim genomen :P.

Denk dat je het gaat tegenvallen.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:05:14 #54
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148384733
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:07 schreef Myraela het volgende:
Hoe gaat het met je gewicht nu Qwea? Zit je al stabiel of blijf je nog steeds afvallen?
De weegschaal gaat nog steeds omlaag :') Ene keer met kilo's omhoog, (bv vanwege oud en nieuw) maar de trend is nog steeds een dalende lijn. Maar dat is niet erg, want er moet immers vet af. En dat gaat enkel als je afvalt.
pi_148385199
Ik ga zo voor een kleine portie kibbeling denk ik :@
pi_148385258
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:05 schreef Qwea het volgende:

...

Gewoon een verzwaarde squat.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:28:26 #57
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148385471
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:21 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Gewoon een verzwaarde squat.
Lol, neen.
pi_148385522
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lol, neen.
Ok, de stang zit aan de andere kant. En je hoeft hem niet van de grond te pakken. Voor de rest toch niet zo anders? Laat maar :')

Heb nog nooit 1 van beide gedaan :+

[ Bericht 8% gewijzigd door CrunchySelf op 06-01-2015 12:36:47 ]
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:50:57 #59
65960 sanger
pi_148386072
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:53 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Uit mijn hoofd kom ik daar niet echt op. 75 p boterham + 50 voor beleg = 125 kcal p boterham. = 875 kcal. Banaan 75 + kiwi's 75 = 150. Yoghurt/kwark = 250. Totaal dus 1275 kcal excl D en dit is heeel ruim genomen :P.
De waarden van het voedingscentrum zijn:
Volkoren boterham 82 * 7 = 574
Jonge kaas 58 * 3 = 174
Oude kaas 61 * 4 = 244
Kiwi 51 * 2 = 102
Banaan 124 * 1 = 124
Rijst = 360
Roerbakgroenten = 145
Kipfilet = 280
Yoghurt = 135
Totaal = 2.138

quote:
Denk dat je het gaat tegenvallen.
Zou het kunnen dat ik niet echt afval omdat ik structureel te laag zit in kcal dan, zonder het te beseffen? Mijn lijstje van vandaag is echt veel vwb mijn eetpatroon namelijk....
pi_148386115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Jonge kaas 58 * 3 = 174
Oude kaas 61 * 4 = 244
Kiwi 51 * 2 = 102
Banaan 124 * 1 = 124
Rijst = 360
Roerbakgroenten = 145
Kipfilet = 280
Yoghurt = 135
Totaal = 2.138

[..]

Zou het kunnen dat ik niet echt afval omdat ik structureel te laag zit in kcal dan, zonder het te beseffen? Mijn lijstje van vandaag is echt veel vwb mijn eetpatroon namelijk....
100 gram rijst is best veel (vind ik zelf). Kan zijn dat je eigenlijk maar 70g eet of zo. Heb je het wel eens gewogen?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:54:24 #61
65960 sanger
pi_148386168
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

100 gram rijst is best veel (vind ik zelf). Kan zijn dat je eigenlijk maar 70g eet of zo. Heb je het wel eens gewogen?
Nee, ik ga uit van het aantal lepels dat ik opschep. Zo rond de 4 meestal. Per lepen gaat voedingscentrum uit van 55 gram volgens mij.
pi_148386264
Stop nou alsjeblieft met rekenen in lepels etc. Wegen. Alles wegen. Misschien niet elke keer, uiteindelijk schat je het beter in.

Maar jouw lepel is niet mijn lepel. En hoe groot maak je de berg op je lepel. Ik vind dat onzin begrippen. Net als één standaard voor broodbeleg. Misschien gebruik je wel veel meer, of veel minder.
pi_148386272
quote:

[..]

Jonge kaas 58 * 3 = 174
Oude kaas 61 * 4 = 244
Kiwi 51 * 2 = 102
Banaan 124 * 1 = 124
Rijst = 360
Roerbakgroenten = 145
Kipfilet = 280
Yoghurt = 135
Totaal = 2.138

[..]

Hmmm. Ik vind het lastig, want ik had dat lijstje eigenlijk niet zo hoog zitten (een gevoel). Zou sommige portiegroottes eens controleren, weeg ze eens :). Zo weet ik bijvoorbeeld dat mijn plakjes kaas 7 a 8 gr per stuk zijn, daarvan gaan er twee op 1 stukje brood :)

Zie dat ik sommige dingen ook verkeerd had ingeschat inderdaad. Fruit is toch meer dan ik dacht.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148386282
O: havermout met banaan en amandelmelk
T: kapje brood :') zonder wat erop
L: kwark met walnoten, lijnzaad en bosvruchten
T: druiven
D: bloemkool, champignonburger, aardappels en appelmoes
pi_148386291
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:59 schreef -Strawberry- het volgende:
O: havermout met banaan en amandelmelk
T: kapje brood :') zonder wat erop
L: kwark met walnoten, lijnzaad en bosvruchten
T: druiven
D: bloemkool, champignonburger, aardappels en appelmoes
Champignonburger?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_148386293
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:58 schreef Myraela het volgende:
Stop nou alsjeblieft met rekenen in lepels etc. Wegen. Alles wegen. Misschien niet elke keer, uiteindelijk schat je het beter in.

Maar jouw lepel is niet mijn lepel. En hoe groot maak je de berg op je lepel. Ik vind dat onzin begrippen. Net als één standaard voor broodbeleg. Misschien gebruik je wel veel meer, of veel minder.
Meten is weten.
pi_148386305
quote:

^O^

Paar keer doen, weet je vervolgens wat hoeveel ongeveer is in jou standaard porties :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148386308
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Champignonburger?

:9
pi_148386347
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:9
Hmmz. Het klinkt wel interessant, maar dan wil ik het zelf maken. :P
pi_148386348
quote:
Neuh, dan moet je wel afvallen. Als je niet afvalt heeft dat meestal te maken met het feit dat je meer eet dan je denkt.
pi_148386589
Mijn lijstje:

O: Havermout, melk, banaan, 3 blokjes chocolade, lijnzaad
L: 2 volkoren boterhammen, 30+ oude kaas, tomaat, sla.
T: Sinaasappel
D: 2 puntpaprika's, gevuld met broccolirijst, geitenkaas en een paar pijnboompitten

Twijfel of ik nieuwe chocolade zal kopen. Dit was eigenlijk een laatste restje dat ik zo op een goede manier op kon maken. In plaats van gewoon alles in één keer in mijn gezicht te proppen. Maar eigenlijk vind ik deze manier van havermout wel de lekkerste.

Wel een redelijk zwaar ontbijt met 450 kcal.

Oh en ik wil echt spray olie hebben, nu moet ik eigenlijk die paprika's besprenkelen met olie, maar dan heb je vaak meteen zoveel olie. ;( Denk dat ik gewoon geen olie doe.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:17:47 #72
65960 sanger
pi_148386747
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Neuh, dan moet je wel afvallen. Als je niet afvalt heeft dat meestal te maken met het feit dat je meer eet dan je denkt.
Door te weinig eten verlaag je je stofwisseling toch juist?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:18:29 #73
65960 sanger
pi_148386772
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:11 schreef Myraela het volgende:
Mijn lijstje:

D: 2 puntpaprika's, gevuld met broccolirijst, geitenkaas en een paar pijnboompitten

Twijfel of ik nieuwe chocolade zal kopen. Dit was eigenlijk een laatste restje dat ik zo op een goede manier op kon maken. In plaats van gewoon alles in één keer in mijn gezicht te proppen. Maar eigenlijk vind ik deze manier van havermout wel de lekkerste.

Oh en ik wil echt spray olie hebben, nu moet ik eigenlijk die paprika's besprenkelen met olie, maar dan heb je vaak meteen zoveel olie. ;( Denk dat ik gewoon geen olie doe.
Heb je een recept van die puntpaprika's?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:18:51 #74
65960 sanger
pi_148386788
Zal vanavond wel eens wegen inderdaad :)
pi_148386926
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Iemand met anorexia nervosa valt ook nog af, maar inderdaad je stofwisseling kan wel verlagen als je lange periode enorm weinig eet en ook spiermassa kwijtraakt. Echter denken mensen dat daar sneller sprake van is dan in feite het geval is. Ook is het niet zo dat je ineens 500 kcal minder verbrandt en dus om die reden niet kan afvallen, het is minder dan dat.

Wiki geeft:
quote:
On average, the starvation response of the individuals after isolation was a 180 kcal reduction in daily total energy expenditure. 60 kcal of the starvation response was explained by a reduction in fat-free mass and fat mass. An additional 65 kcal was explained by a reduction in fidgeting, and the remaining 55 kcal was statistically insignificant.
Er zijn onderzoeken naar mensen die een maand lang gingen vasten en gewoon bleven afvallen. Natuurlijk verlies je dan ook veel spiermassa en dat wil je niet, dus valt het niet aan te raden. Maar acteurs die erg mager moeten worden voor een rol bijvoorbeeld volgen ook een extreem crashdieet en het werkt wel.
pi_148386939
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:18 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je een recept van die puntpaprika's?
Nee, ik verzin hem zelf. Misschien na vanavond.
pi_148387168
quote:

Je kan ook eens rauwe cacao nibs proberen! Gooi ik ook wel eens door mijn ontbijt en dat geeft een beetje chocoladesmaak maar zonder suiker.
pi_148387261
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je kan ook eens rauwe cacao nibs proberen! Gooi ik ook wel eens door mijn ontbijt en dat geeft een beetje chocoladesmaak maar zonder suiker.
Aanrader die dingen :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148387302
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Smelt dat ook of heb je af en toe zo'n stukje?

Ben eigenlijk totaal niet van de superfoods en vind ze veel te duur om eerlijk te zijn.
pi_148387380
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:36 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ben eigenlijk totaal niet van de superfoods en vind ze veel te duur om eerlijk te zijn.
Ik heb het eigenlijk nog nooit warm gemaakt :P Eet mijn havermout meestal koud. En dit is niet zo heel duur, 6,50 voor 500 gram maar ik gebruik zelf misschien 5 gram per keer.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:38:49 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387425
Dus, ik kom er zojuist achter dat ik al MAANDEN zo niet 1/5 jaar 40kcal per speltboterham meer eet dan dat de eetmeter zegt. Dat komt neer op tussen de 300 en 500kcal per dag.

Voedingscentrum zegt dat speltbrood van 35g 85kcal is. Mijn label die sinds deze week op het speltbrood zit zegt 245kcal per 100g dat is per 40g +- 122 kcal :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:39:17 #82
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387446
Waaaarom is de layout verneukt?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:39:35 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee dat is kul.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:40:31 #84
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387490
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:30 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ok, de stang zit aan de andere kant. En je hoeft hem niet van de grond te pakken. Voor de rest toch niet zo anders? Laat maar :')

Heb nog nooit 1 van beide gedaan :+
Squatten doe je met stang in je nek. En telkens door je hurken. Clean and jerks pak je hem clean, stoot je hem op en daarna uit :P
pi_148387537
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee dat is kul.
Oventje opstoken toch? ;)

Sterker nog, mensen kunnen hyperactiever worden van het vasten en daardoor meer verbranden.
pi_148387549
quote:

[..]

Niet echt. Ik heb een paar keer door de pannenkoeken gehad, zijn zeker stukjes :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:43:06 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vind je 100g echt veel? Gekookt hebben we het dan over toch? ik eet 150 tot 200 gekookt en dan moet ik mezelf regelmatig inhouden. Ik vind het serieus niet veel :o

Ooh en als iemand serieus nog een GOEIE tip heeft om minder rijst te verspillen? Ik flikker nu maar wat rijst in de pan, en meestal kan ik 300g wegflikkeren want teveel. Ik kan NIET uitrekenen hoeveel 150g gekookte rijst ongekookt is :')
pi_148387588
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:38 schreef Qwea het volgende:
Dus, ik kom er zojuist achter dat ik al MAANDEN zo niet 1/5 jaar 40kcal per speltboterham meer eet dan dat de eetmeter zegt. Dat komt neer op tussen de 300 en 500kcal per dag.

Voedingscentrum zegt dat speltbrood van 35g 85kcal is. Mijn label die sinds deze week op het speltbrood zit zegt 245kcal per 100g dat is per 40g +- 122 kcal :')
Dus eet je eigenlijk NOG meer dan je al dacht? :o Wow.
pi_148387589
quote:

Maarja, zijn al je boterhammen precies 35 of 40 g dan? Ik ben er wel voorstander van om af en toe je hoeveelheden te wegen om daar een besef van te krijgen, maar dat soort foutjes zullen er altijd wel insluipen en middelen zich uiteindelijk wel uit. Anders was je nu wel +10 kg geweest toch ;)
pi_148387611
quote:

-O- Je hele wereld naar zn knoppen.

Maar weer je schema aanpassen :+

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:40 schreef Qwea het volgende:

[..]

Squatten doe je met stang in je nek. En telkens door je hurken. Clean and jerks pak je hem clean, stoot je hem op en daarna uit :P
Zag het ja, vandaar de edit. Toen ik de verschillen wou omschrijven waren het er meer dan ik dacht :@
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148387613
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Vind je 100g echt veel? Gekookt hebben we het dan over toch? ik eet 150 tot 200 gekookt en dan moet ik mezelf regelmatig inhouden. Ik vind het serieus niet veel :o

Ooh en als iemand serieus nog een GOEIE tip heeft om minder rijst te verspillen? Ik flikker nu maar wat rijst in de pan, en meestal kan ik 300g wegflikkeren want teveel. Ik kan NIET uitrekenen hoeveel 150g gekookte rijst ongekookt is :')
Eet jij dan niet veel te weinig rijst? Rijst word meestal ongekookt gewogen. Dat lost meteen je tweede probleem op. :P
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:44:21 #92
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387624
quote:

Dat. Deze discussie had ik laatst ook met vriendlief. beetje pindakaas beleg en ik, voor op brood. Conclusie, zijn beleg was 55g pindakaas en mijne 9 _O-
pi_148387646
Ben ik nou gek. De ongekookte rijst is toch precies de hoeveelheden, wat er verandert tijdens het koken is toch gewoon toegevoegd vocht, dus te verwaarlozen :?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148387653
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nee, ongekookt. Ik weeg mijn rijst niet meer nadat ik het gekookt heb, geen idee hoeveel het dan wordt. Misschien is 70g ongekookt wel 150 g gekookt, dan is jouw probleem ook opgelost ;) Kan je niet gewoon elke keer wat minder doen tot je precies genoeg hebt? Of tel hoevaak je met een pak kan doen, of meet het in een koffiekopje.. Ik gooi sowieso nooit grote hoeveelheden eten weg, dat is zonde. Alles kun je invriezen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:45:24 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387657
quote:
Mijn lijstje:

Ik heb die cookingspray van B&F! Ruikt goooooooooooor. Maar je proeft er niks van :D 1kcal per spray.
pi_148387670
Ik eet vaak 75 gram rijst. Maar dat is vaak zonder vlees, maar alleen met een lading groenten. Zo'n gevalletje enorm vol bord eten, maar toch nog prima. Vind ik fijn als ik een paar dagen vetter maar minder heb gegeten.
pi_148387674
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef CrunchySelf het volgende:
Ben ik nou gek. De ongekookte rijst is toch precies de hoeveelheden, wat er verandert tijdens het koken is toch gewoon toegevoegd vocht, dus te verwaarlozen :?
Hoeveel water denk je dat een rijstkorrel opneemt ;) In kcal is het hetzelfde, maar in gewicht natuurlijk niet.
pi_148387685
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef CrunchySelf het volgende:
Het gewicht veranderd toch? Dus als jij 100 gram gekookte rijst pakt is dat veel minder rijst uiteindelijk dan 100 gram ongekookt.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:46:43 #99
65960 sanger
pi_148387691
Conclusie is dus eigenlijk dat ik nog steeds teveel eet, terwijl ik volgens de BMR berekeningen etc eigenlijk al tekort kom?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:47:15 #100
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:43 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maarja, zijn al je boterhammen precies 35 of 40 g dan? Ik ben er wel voorstander van om af en toe je hoeveelheden te wegen om daar een besef van te krijgen, maar dat soort foutjes zullen er altijd wel insluipen en middelen zich uiteindelijk wel uit. Anders was je nu wel +10 kg geweest toch ;)
Nou ik ging er vanaf dat mijn boterhammen 35g waren, dus ik heb ze net op de weegschaal geflikkert, 40g p/s.

Ik weeg ALLES af, behalve mijn boterhammen :') Anywayz, ik vind 300 tot 500kcal per dag extra niet echt acceptabel omdat ik voor de zomer een doel heb. Dus, ik ga zo na mijn workout eens kijken naar ander brood wat rond de 180kcal per 100g ligt :Y

Schrok er wel van. Want met de hoeveelheid brood die ik eet tikt dit absurd aan.
pi_148387709
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoeveel water denk je dat een rijstkorrel opneemt ;) In kcal is het hetzelfde, maar in gewicht natuurlijk niet.
Ja snap ik, maar net hoe ze het aangeven in de kcal.

My bad.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:48:08 #102
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387726
quote:

[..]

Smelt niet. Deed ze in de chocomelk :r
pi_148387728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:46 schreef sanger het volgende:
Conclusie is dus eigenlijk dat ik nog steeds teveel eet, terwijl ik volgens de BMR berekeningen etc eigenlijk al tekort kom?
_O-

This shit is complicated.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:48:13 #104
65960 sanger
pi_148387729
Misschien wel leuk om te meten... Ik zal vanavond eens afmeten hoeveel rijst er ongekookt in de pan zit, en hoeveel dat gekookt weegt :)
pi_148387730
quote:
Als je niet afvalt wel ja.
pi_148387735
quote:
Je BMR weet je pas als je hebt bepaald hoeveel je kan eten zonder af te vallen of aan te komen. Proefondervindelijk zoeken werkt beter dan een berekening die 'gemiddeld' opgaat IMO. Als je eenmaal een tijdje stabiel op gewicht bent, ga je 200 kcal lager zitten en kijk je of je afvalt.
pi_148387746
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:46 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het gewicht veranderd toch? Dus als jij 100 gram gekookte rijst pakt is dat veel minder rijst uiteindelijk dan 100 gram ongekookt.
Klopt. Ik was warrig :Z
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:48:58 #108
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus eet je eigenlijk NOG meer dan je al dacht? :o Wow.
Ja :{ Ik ben er alleen niet zo blij mee. Ik kan niet tegen onverwachte fouten/dingen :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:49:14 #109
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387757
PWO kicked in, op naar de gym :W Tot zo vanaf de fiets :W
pi_148387768
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:49 schreef Qwea het volgende:
Succes :W
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148387777
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Smelt niet. Deed ze in de chocomelk :r
Dan houd ik het wel gewoon bij mijn blokjes chocolade. :D Vandaag eindelijk minder hongergevoel. (even afkloppen). Pas net mijn lunch gegeten, gisteren zat ik me om half 12 met moeite in te houden. :')
pi_148387779
Ok, het is nu wel irritant dat af en toe die layout centreert :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:50:28 #113
65960 sanger
pi_148387797
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Je BMR weet je pas als je hebt bepaald hoeveel je kan eten zonder af te vallen of aan te komen. Proefondervindelijk zoeken werkt beter dan een berekening die 'gemiddeld' opgaat IMO. Als je eenmaal een tijdje stabiel op gewicht bent, ga je 200 kcal lager zitten en kijk je of je afvalt.
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:48 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je niet afvalt wel ja.
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:48 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

_O-

This shit is complicated.
Hmmm, zit ik daarom tegen heug en meug te eten..... :D :P
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:50:52 #114
65960 sanger
pi_148387810
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:49 schreef CrunchySelf het volgende:
Ok, het is nu wel irritant dat af en toe die layout centreert :')
Welke browser? Of mobiel?
pi_148387815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:50 schreef sanger het volgende:

[..]

[..]

[..]

Hmmm, zit ik daarom tegen heug en meug te eten..... :D :P
_O-

Schema maar weer op de schop. Stukje brood in de ochtend minder bijv, kijken wat het doet.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148387831
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:50 schreef sanger het volgende:

[..]

Welke browser? Of mobiel?
Chrome, Win 8.1

Gebeurt af en toe. Vandaag al paar keer
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:51:54 #117
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148387844
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan houd ik het wel gewoon bij mijn blokjes chocolade. :D Vandaag eindelijk minder hongergevoel. (even afkloppen). Pas net mijn lunch gegeten, gisteren zat ik me om half 12 met moeite in te houden. :')
Paas adres per PM heb nog wel over en ik eet toch niet
pi_148387927
quote:
Conclusie is dat je verkeerd telt, of dat de BMR berekeningen in jouw geval niet kloppen. Het is maar een benadering he. :)
pi_148387993
Ik doe rijst altijd op gevoel en dat gaat vaak wel goed.. maar er zitten af en toe uitschieters tussen en dan lijkt het net alsof ik voor de hele straat rijst heb gekookt :P
pi_148388052
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:49 schreef Qwea het volgende:
Ik ben je PWO vergeten mee te nemen, nu moet ik straks weer die ranzige MR1 nemen o|O
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:04:07 #121
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148388248
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:58 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Ik ben je PWO vergeten mee te nemen, nu moet ik straks weer die ranzige MR1 nemen o|O
Domme kneus!

Ik heb nu crazy orange :9
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:09:18 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148388408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:56 schreef sandertjuh het volgende:
Ik doe rijst altijd op gevoel en dat gaat vaak wel goed.. maar er zitten af en toe uitschieters tussen en dan lijkt het net alsof ik voor de hele straat rijst heb gekookt :P
Ik kook serieus voor heel de straat :') laatst ook met hutspot. Heb 6!!!! Bakken moeten invriezen :')
pi_148388440
Scheelt je wel gelijk de rest van de week eten verzinnen en moeten koken :9
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:11:19 #124
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148388482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:10 schreef sandertjuh het volgende:
Scheelt je wel gelijk de rest van de week eten verzinnen en moeten koken :9
True story _O- ware het niet dat ik het niet eet en het voor MikeyMo is :P
pi_148389251
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

True story _O- ware het niet dat ik het niet eet en het voor MikeyMo is :P
Maar jij kookt toch vaak voor hem, scheelt het je alsnog :P.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148389286
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:04 schreef Qwea het volgende:

[..]

Domme kneus!

Ik heb nu crazy orange :9
Oh god.. die is zo vies.
Ik heb er ook nog een hele pot van. Misschien vanavond maar gebruik voor mn workout.
Al ben ik bang dat ik dan weer tot half 5 wakker lig :')
Oh en die smartbars en perfection bars zijn idd ook heel vies. Heb hem ook in White Chocolate. En die smartbar in Cocos :P
  dinsdag 6 januari 2015 @ 14:52:15 #127
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148389789
Ik vind orange 100x beter dan raspberry :D

Oke, dropsets zijn slopend.
pi_148390787
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 14:52 schreef Qwea het volgende:
Ik vind orange 100x beter dan raspberry :D

Oke, dropsets zijn slopend.
Hoe erg moet die dan wel niet zijn :')
pi_148390902
Die klote reclame van Sonja Bakker op de radio kom nu ook wel eens de strot uit :r
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148391090
Mensen die producten van Sonja kopen :')

Crazy is goed te hakken _O_ Helaas heb ik alles op, dus voor vanavond nog wat bestellen. Niet meer bij BF na het whey debacle, maar even verder kijken naar een andere aanbieder.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:40:51 #131
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148391259
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:25 schreef xuryah het volgende:

[..]

Hoe erg moet die dan wel niet zijn :')
Die is echt niet te harden :D
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:43:52 #132
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148391341
En ik zweer je, als ik over 2 weken niet gedaald ben in vet ga ik emotie eten :P

De touwtyfus, trainen voor de flexcup is zwaar :')

Better yet, als ik voor de zomer geen lekkere squatreet heb pleeg ik zelfmoord B-)
pi_148391660
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:35 schreef Kazenbazen het volgende:

Crazy is goed te hakken _O_ Helaas heb ik alles op, dus voor vanavond nog wat bestellen. Niet meer bij BF na het whey debacle, maar even verder kijken naar een andere aanbieder.
Xplode is wel een aanrader :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:43 schreef Qwea het volgende:
En ik zweer je, als ik over 2 weken niet gedaald ben in vet ga ik emotie eten :P

De touwtyfus, trainen voor de flexcup is zwaar :')

Better yet, als ik voor de zomer geen lekkere squatreet heb pleeg ik zelfmoord B-)
Well, that escalated quickly :7

Nog wat druk van de PWO? :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:55:30 #134
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148391751
Misschien had ik geen 3 scoops moeten nemen :')

Maar ik kon mijn ogen echt niet open houden :')
pi_148391770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:55 schreef Qwea het volgende:
Misschien had ik geen 3 scoops moeten nemen :')

Maar ik kon mijn ogen echt niet open houden :')
Drie scoops :o Jij spoort niet :N

Stuiteren :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 15:57:54 #136
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148391824
1ste en laatste x :P
pi_148391850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:57 schreef Qwea het volgende:
1ste en laatste x :P
_O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:00:48 #138
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148391916
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:58 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

_O-
;( lach niet.

Ik lijk gvd wel adhd x 600. Zal mo leuk vinden straks :')
pi_148391947
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

;( lach niet.

Ik lijk gvd wel adhd x 600. Zal mo leuk vinden straks :')
Leedvermaak >:)

:') Of juist wel, hangt er maar vanaf wat je met hem gaat doen :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:02:14 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148391961
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:35 schreef Kazenbazen het volgende:

Xxl! Ik heb nog 4kg isolaat dus ik kan nog ff vooruit. :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:02:57 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148391976
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:01 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Leedvermaak >:)

:') Of juist wel, hangt er maar vanaf wat je met hem gaat doen :P
STUKTREKKEN!!!!!!' ROOOOARRRRR.

pi_148391997
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

STUKTREKKEN!!!!!!' ROOOOARRRRR.

Beelddenker, dit dat dus zo :'(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148392259
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:51 schreef Qwea het volgende:

[..]

Paas adres per PM heb nog wel over en ik eet toch niet
Gedaan! Zou fijn zijn om een beetje te testen zonder direct zo'n heel pak te moeten kopen. :D
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:15:27 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148392277
Aight, pm gehad, fix ik voor je!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:16:12 #145
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148392295
Goed, workout klaar, nu opzoek naar brood met de juiste kcal :')
pi_148392341
En nu ga ik weer verder schoonmaken om tijd te rekken en de trek te vergeten. :')

Normaal verzin ik alles om niet te moeten schoonmaken, nu ga ik schoonmaken om geen honger te hebben. Omgedraaide wereld. :') eet-ontwijkend-gedrag. :')
pi_148392493
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 15:30 schreef CrunchySelf het volgende:
eclame van Sonja Bakker op de radio kom nu ook wel eens de strot ui
Ik vind het vooral grappig dat de Lidl eerst 3 maanden 'Delicieux December' producten heeft liggen met honderd chocola en gourmetsets en weet ik veel, en 1 januari mag je al die kilo's er zogenaamd weer af gaan halen met Sonja :P Wel goede marketing!
pi_148392574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik vind het vooral grappig dat de Lidl eerst 3 maanden 'Delicieux December' producten heeft liggen met honderd chocola en gourmetsets en weet ik veel, en 1 januari mag je al die kilo's er zogenaamd weer af gaan halen met Sonja :P Wel goede marketing!
Ja klopt, dat heeft wel wat :P.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:28:02 #149
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148392724
Oke de broodqueste is hopeloos. Alles heeft zoveel.
pi_148392813
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:28 schreef Qwea het volgende:
Oke de broodqueste is hopeloos. Alles heeft zoveel.
2 sneetjes minder en wat dikker beleg erop? Uit mijn roeitijd herinner ik me nog dat ik soms wel 12 boterhammen met een dun laagje appelstroop of kipfilet kon eten en nog honger had. Nu gewoon een flinke lik pindakaas of huttenkase of zo en dan zit ik veel sneller vol..
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:44:56 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148393444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:30 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

2 sneetjes minder en wat dikker beleg erop? Uit mijn roeitijd herinner ik me nog dat ik soms wel 12 boterhammen met een dun laagje appelstroop of kipfilet kon eten en nog honger had. Nu gewoon een flinke lik pindakaas of huttenkase of zo en dan zit ik veel sneller vol..
Gaat niet, zit ik met de KH's :P Ik kijk wel even of ik wat kan vervangen door roggebrood oid. Achterlijke is, krente brood heeft 100kcal per stuk... maar per 100g 30g!! suiker _O- Mijn leven is zo kut he :P

Heb nu haverbrood, dat is ook lekker trouwens.

Ik reken net uit, ik eet 1600kcal aan brood :D :'( :D
pi_148393599
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:44 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gaat niet, zit ik met de KH's :P Ik kijk wel even of ik wat kan vervangen door roggebrood oid. Achterlijke is, krente brood heeft 100kcal per stuk... maar per 100g 30g!! suiker _O- Mijn leven is zo kut he :P

Heb nu haverbrood, dat is ook lekker trouwens.

Ik reken net uit, ik eet 1600kcal aan brood :D :'( :D
Maar wel grotendeels natuurlijke suikers toch?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 16:49:43 #153
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_148393642
Daarom is 1 x iets wegen toch echt goed hoor
Wat Qwea heeft met brood heb ik met fruit
Volgens voedingscentrum:
Peer: 150 gr van mij: 268
Appel: 135 gr. van mij :258

Allebei zonder klokhuis inderdaad
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_148393666
JA HALLO IK BEN OOK DRUK.
pi_148393797
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:50 schreef Lonaa het volgende:
Ook 3 scoops PWO genomen?
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148393814
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:44 schreef Qwea het volgende:
1600kcal aan brood

Tering.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148393844
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:52 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ook 3 scoops PWO genomen?
Rijles gehad, natuurlijke endorfine en adrenaline. :7

Laatst heb ik een keer 's avonds gelest om 8 uur. Zat ik om 2 uur nog te stuiteren. :')
pi_148393876
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:53 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Rijles gehad, natuurlijke endorfine en adrenaline. :7

Laatst heb ik een keer 's avonds gelest om 8 uur. Zat ik om 2 uur nog te stuiteren. :')
_O- Ik kraag beelden van jou rijlessen :P

Hoge snelheid, driftend door de bochten :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148393937
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:54 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

_O- Ik kraag beelden van jou rijlessen :P

Hoge snelheid, driftend door de bochten :P
Hehe. Ik rij soms wat te vlot, verder best rustig en beheerst. :P De stofjes komen pas na afloop. :7

Hoewel ik ondertussen wel goed kan foeteren op iedereen die iets stoms doet. :')
pi_148393999
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Hehe. Ik rij soms wat te vlot, verder best rustig en beheerst. :P De stofjes komen pas na afloop. :7

Hoewel ik ondertussen wel goed kan foeteren op iedereen die iets stoms doet. :')
Ah zo. Te vlot rijden :7

Foeteren, herkenbaar. Alle zullen genoeg mensen dat ook op mij doen _O-

Over rijden gesproken, zal eens naar huis rijden :W
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148394034
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:57 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Ah zo. Te vlot rijden :7

Foeteren, herkenbaar. Alle zullen genoeg mensen dat ook op mij doen _O-

Over rijden gesproken, zal eens naar huis rijden :W
:W
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:49:02 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148396022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens voedingscentrum:

Ja mooi is dat he? _O-
  dinsdag 6 januari 2015 @ 17:49:43 #163
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148396044
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:53 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Tering.
:@

quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:50 schreef Lonaa het volgende:
ADHD telt niet :{w
pi_148396562
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 17:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

ADHD telt niet :{w
;(
Ik heb geen ADHD, volgens de test. :7
pi_148397733
Avondeten was heerlijk! En prima gelukt zonder olie, snap niet waarom in enorm veel recepten stond dat je er olie overheen moest sprenkelen. Nutteloze kcal.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:43:08 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148397886
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar wel grotendeels natuurlijke suikers toch?
Uhu. Klopt. Maar dan nog :P

quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

;(
Ik heb geen ADHD, volgens de test. :7
Oeeeeh there was a test? :D Foutieve uitslag! :P

quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:38 schreef Myraela het volgende:
Avondeten was heerlijk! En prima gelukt zonder olie, snap niet waarom in enorm veel recepten stond dat je er olie overheen moest sprenkelen. Nutteloze kcal.
Avond eten.

Ik heb met mijn compleet domme kop krentenbrood gekocht. En dat loopt naar me te schreeuwen :') En nee, 1 plakje werkt niet :')
pi_148397944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 16:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Volgens voedingscentrum:

Dit ja. _O-
pi_148398042
Groenten weeg ik niet zo streng overigens, eigenlijk mogen groenten altijd wel van mij. Met een paar uitzonderingen.

Fruit eet ik zo weinig dat ik daar ook niet echt wakker van lig. Maar als je dat echt dagelijks en best veel eet dan moet je daar inderdaad ook wel mee opletten.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 18:57:05 #169
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148398372
SPOILER
Toch maar even in een spoiler gezet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lotusss op 06-01-2015 19:33:27 ]
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:29:24 #170
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148399561
Aight! :D Foto van mijn rug laten maken. Er was 2 maanden gelee niet zoveel te zien, nu is hij best wel gespierd :D Mijn fysio was best onder de indruk :D :D
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:38:39 #171
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148399930
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Lotusss het volgende:
Hallo iedereen.

De eerste keer dat ik hier durf te posten.
Hallo. Welkom. Waarom eerste keer? :) Wij zijn heul niet eng hoor :P Alleen Crunchy, maar dat went wel. :+

quote:
Ik ben o.a. door medicijngebruik in 3 jaar tijd 35+ kg aangekomen. Dit is tevens ook mijn overgewicht.
Oi, dat is aanzienelijk :o Welke medicatie heb je gebruikt? /intresse (prednison toevallig? :P )

quote:
Ik heb 2 maanden bij een diëtiste gelopen, 6 maanden minimaal 2x per week gesport en een gemiddelde gehad van zo'n 1600 Kcal per dag (via app bijgehouden)

Maar op de één of andere manier schijn ik op de "normale" manier niet af te kunnen vallen. Bij de diëtiste kwam ik in 3 weken tijd zelfs 3 kg aan, terwijl ik mij precies aan haar adviezen hield. Ook het sporten zorgde niet voor enig gewichtsverlies!
Wat voor sport deed je? En waarom heeft de dietiste je naar 1600kcal gezet? Wat was je eet menu ongeveer? Weet je dat nog?

quote:
Momenteel zit ik in een burn out en heb ik 2 dagen voor Kerst mogen vernemen dat mijn contract niet verlengd wordt; dit heeft een negatieve invloed op mijn motivatie en eetgedrag (ik eet de hele dag niks om 's avonds dan veel te eten).
Daar moet je dus mee stoppen. Want dat werkt dus eetbuien in de hand. En (makkelijker gezegd dan gedaan, I know, Ik ben ook een emo-eter) daar krijg je niet spontaan werk van, van al dat eten. En daar wordt je even gelukkig van, totdat het op is en je weer opnieuw gelukkig wil worden en weer wat te eten moet nemen...

quote:
Kunnen jullie vertellen wat jullie startpunt was, hoe jullie vooral in het begin motivatie hielden én hoe snel jullie resultaten zagen (vooral qua kledingmaat).
Ik was 2 jaar geleden compleet klaar met mezelf. En ik hield motivatie omdat ik echt echt echt echt echt niet meer zo eruit wilde zien als toen. Ik zag binnen 2 weken op de weegschaal resultaat. Kleding duurde een maand ongeveer.

quote:
Vooral ben ik benieuwd naar hoe het kan dat ik op de geijkte manier blijkbaar niet af weet te vallen! Bloedonderzoek wijst niets uit.

Alvast bedankt voor jullie adviezen.
Je eet dan ws alsnog teveel. Reken je BMR eens uit? http://rubriek.nl/fitness/bmr.php
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:39:07 #172
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148399953
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:47 schreef Myraela het volgende:
Groenten weeg ik niet zo streng overigens, eigenlijk mogen groenten altijd wel van mij. Met een paar uitzonderingen.

Fruit eet ik zo weinig dat ik daar ook niet echt wakker van lig. Maar als je dat echt dagelijks en best veel eet dan moet je daar inderdaad ook wel mee opletten.
Groenten boeien mij ook geen fuck. Die werk ik met kilo's naar binnen als het moet :P
pi_148399986
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 18:57 schreef Lotusss het volgende:
SPOILER
Toch maar even in een spoiler gezet.
SPOILER
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 19:51:24 #174
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148400587
Mijn bmr heb ik uitgerekend, dat is 1800 kcal.

Diëtiste zette me op 1600 Kcal. Specifiek zoveel mogelijk groente (minimaal half bord voor lunch en diner) en minder koolhydraten.

Ik loste dat als volgt op: 's morgens 2 sneetjes brood, boter en kaas. Tussendoor worteltjes of cherry tomaatjes, lunch een zelfgemaakte salade met een handje linzen of kikkererwten en als dressing olijfolie + azijn. Diner vis, mager vlees of kip met salade en klein beetje aardappel/rijst of een gevulde groentesoep. Als ik ga sporten dan doe (deed) ik dat na mijn werk, vooraf at ik een klein banaantje.

Als dranken 's morgens maximaal 3 koppen koffie zwart en daarna alleen maar thee of water.
... and I feel fine.
pi_148400856
Wij zijn helemaaaaal niet eng zelfs! *O*

Je bent al goed op weg toch? Ben je ondertussen al wel wat afgevallen? En hoe ziet je sportschema er uit? Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Morgen de PWO maar is proberen die jij mij hebt gestuurd Q (als ik die niet vergeet in m'n tas te stoppen morgenochtend) :9
pi_148400933
Hi Lotus!
SPOILER
pi_148401125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:51 schreef Lotusss het volgende:

Diëtiste zette me op 1600 Kcal. Specifiek zoveel mogelijk groente (minimaal half bord voor lunch en diner) en minder koolhydraten.

Ik loste dat als volgt op: 's morgens 2 sneetjes brood, boter en kaas. Tussendoor worteltjes of cherry tomaatjes, lunch een zelfgemaakte salade met een handje linzen of kikkererwten en als dressing olijfolie + azijn. Diner vis, mager vlees of kip met salade en klein beetje aardappel/rijst of een gevulde groentesoep. Als ik ga sporten dan doe (deed) ik dat na mijn werk, vooraf at ik een klein banaantje.

Als dranken 's morgens maximaal 3 koppen koffie zwart en daarna alleen maar thee of water.
Dit lijkt me best een prima lijstje. Ik ben zelf niet van boter op mijn brood, zeker niet bij kaas. Dat is vet bovenop vet. Maar sommige mensen zijn dat gewoon gewend, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Zelfde met de dressing van olie, persoonlijk zou ik een dressing van yoghurt maken.

En misschien wat meer eiwitten toevoegen? Kwark als tussendoortje bijvoorbeeld, of een keer een omelet als ontbijt/lunch?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:08:30 #178
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148401296
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:58 schreef sandertjuh het volgende:
Wij zijn helemaaaaal niet eng zelfs! *O*

Je bent al goed op weg toch? Ben je ondertussen al wel wat afgevallen? En hoe ziet je sportschema er uit? Daar ben ik ook wel benieuwd naar!
In de aanloop tot en sinds mijn burnout is het sporten niet meer gebeurd (mea culpa).

Het enige wat na mijn diëtiste debacle (afgelopen juni) echt hielp is het Cambridge dieet. Ben toen in 2 mnd 10 kg kwijt geraakt maar werkt niet echt als je hoofd er niet naar staat (stress etc). Heb liever echt (gezond) eten en niet het gevoel dat ik flauwval na 45 minuten sporten omdat ik maar 500 Kcal binnen krijg.
... and I feel fine.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:12:14 #179
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148401444
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:04 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dit lijkt me best een prima lijstje. Ik ben zelf niet van boter op mijn brood, zeker niet bij kaas. Dat is vet bovenop vet. Maar sommige mensen zijn dat gewoon gewend, maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Zelfde met de dressing van olie, persoonlijk zou ik een dressing van yoghurt maken.

En misschien wat meer eiwitten toevoegen? Kwark als tussendoortje bijvoorbeeld, of een keer een omelet als ontbijt/lunch?
het is op het eerste gezicht een goed lijstje. Maar ik sportte al 4 mnd lang 2x per week, 2 mnd lang diëtiste en ik ben geen kilo (of broekmaat) kwijtgeraakt. Daarom ook bloedtest maar schildklier en dergelijke is ok.
... and I feel fine.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:15:56 #180
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148401605

Vol :') 500g kwark past ook net, maar met appel was het wel keiveel :')
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:16:52 #181
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148401660
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:51 schreef Lotusss het volgende:

Hoelang heb je dat dieet gevolgd?
pi_148401693
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 19:38 schreef Qwea het volgende:
Alleen Crunchy, maar dat went wel.
:'( :'(

┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148401715
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:15 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Kut, nu heb ik honger :(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148401760
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:12 schreef Lotusss het volgende:

[..]

het is op het eerste gezicht een goed lijstje. Maar ik sportte al 4 mnd lang 2x per week, 2 mnd lang diëtiste en ik ben geen kilo (of broekmaat) kwijtgeraakt. Daarom ook bloedtest maar schildklier en dergelijke is ok.
Is wel echt raar. Zeker als je met dat andere dieet wel gewoon kan afvallen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:20:26 #185
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148401840
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:17 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Kut, nu heb ik honger :(
Ik niet meer hoor :P pff.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:26:14 #186
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148402136
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:16 schreef Qwea het volgende:

[..]

Hoelang heb je dat dieet gevolgd?
Zo'n 2 maanden.
... and I feel fine.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:30:57 #187
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148402352
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:26 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Zo'n 2 maanden.
hmm. Erg vreemd dat je dan niks afvalt
pi_148402357
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:20 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik niet meer hoor :P pff.
Nee logisch :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148402367
Dit wordt nu wel irritant

┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:31:28 #190
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148402374
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:31 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Nee logisch :')
:+
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:36:43 #191
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148402685
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

hmm. Erg vreemd dat je dan niks afvalt
Zeer frustrerend ook. Heb het idee dat mijn bmr niet rond de 1800 zit maar wellicht veel lager. Rond de 1200-1400. Ook al heb ik overgewicht. Kan dat überhaupt?
... and I feel fine.
pi_148402967
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:36 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Zeer frustrerend ook. Heb het idee dat mijn bmr niet rond de 1800 zit maar wellicht veel lager. Rond de 1200-1400. Ook al heb ik overgewicht. Kan dat überhaupt?
Dat zou wel heel erg laag zijn. Heb je wel precies afgewogen etc wat je precies at?
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:41:43 #193
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148402980
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:36 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Bmr is nooit precies te berekenen. Enige wat je kan doen is tijdelijk kijken wat 1400kcal voor je doet. 2 weekjes ga je niet dood aan natuulk. Ik vind het alleen wel kei laag.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:44:55 #194
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148403173
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat zou wel heel erg laag zijn. Heb je wel precies afgewogen etc wat je precies at?
Ik heb myfitnesspal gebruikt om alles in te vullen. Lijkt me dat dat wel redelijk in de buurt komt qua kcals berekenen.
... and I feel fine.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:47:00 #195
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148403295
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Mijn bmr ligt ook maar op 1500.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 20:58:51 #196
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_148403954
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:15 schreef Qwea het volgende:
[ afbeelding ]

Hee, niet eens zo'n slecht idee. Werk de laatste weken ook meerdere bakken magere kwark weg maar smaak is idd niet je van het.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:00:18 #197
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148404042
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 20:58 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Hee, niet eens zo'n slecht idee. Werk de laatste weken ook meerdere bakken magere kwark weg maar smaak is idd niet je van het.
Ik pleur er ook nog 100g optimel 0% vet kwark door, appel kaneel. Iets minder kcal en eiwitten... maar gewone kwark komt mijn neus nu wel uit :P
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:04:33 #198
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148404293
Heb vanmiddag de koelkast gevuld met groente en magere kwark en morgen staat er weer groentesoep op het menu. En ik moet mezelf een schop onder de kont geven om morgen voor het eerst in maanden weer te gaan sporten... Al is het maar 30-40 minuten op de crosstrainer.
... and I feel fine.
pi_148404357
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik pleur er ook nog 100g optimel 0% vet kwark door, appel kaneel. Iets minder kcal en eiwitten... maar gewone kwark komt mijn neus nu wel uit :P
Ik was de Optimel juist zat. :') Misschien moet ik ook maar half half doen. Volgende boodschappen weer meenemen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:06:02 #200
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148404381
Ik duik mijn nest in. Het was niet echt een succes afgelopen nacht met 4/5u slaap :') Mijn gains, wat doet mijn slaap ;(

En die kut krentebrood staat nog steeds naar me te schreeuwen he. Motherfucker.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:06:36 #201
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148404409
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik was de Optimel juist zat. :') Misschien moet ik ook maar half half doen. Volgende boodschappen weer meenemen.
Ja, optimel puur vind ik ook niks. Had nu 150g optimel en 350 magere kwark met een appel erdoor. Morgen flikker ik er honing door :9
  dinsdag 6 januari 2015 @ 21:22:16 #202
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148405152
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:06 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, optimel puur vind ik ook niks. Had nu 150g optimel en 350 magere kwark met een appel erdoor. Morgen flikker ik er honing door :9
Ik neem aan dat je zoveel kwark neemt ivm eiwitten omdat je zoveel traint?

Vraag aan iedereen: hoe vaak gaan jullie naar de sportschool? Hoe is jullie opbouw kracht/cardio/groepslessen? Wat werkt het beste voor jullie?
... and I feel fine.
pi_148406296
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 21:22 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Vraag aan iedereen: hoe vaak gaan jullie naar de sportschool? Hoe is jullie opbouw kracht/cardio/groepslessen? Wat werkt het beste voor jullie?
Drie keer per week. 40 min cardio en 60 min krachttraining :)
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:11:58 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148407572
quote:

[..]

Correcto mundo
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:13:22 #205
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148407635
En ja, ik ging slapen. Maar toen kreeg ik mijn 2de reanimatie oproep in 5 dagen ennu ben ik klaar wakker :')

Had ik op 1-1 bij de eerste oproep moeite om 200 meter te sprinten ivm de oudejaarsloop ervoor.. had ik vandaag moeite om 800 meter te sprinten van de legday van gisteren. For fuck sakes.
pi_148407913
quote:

[..]

Meerder redenen, onder andere veel eiwitten op een 'makkelijke' manier binnen krijgen. Tevens zitten er langzame stoffen in kwark wat je spijsvertering op gang houd. Als je het dus voor het slapen gaan eet is je lichaam er de hele nacht mee bezig.

Ga vier keer per week naar de sportschool en moet nog twee keer voetballen. MA/DI/WO/VR is sportschool, DO/ZA is voetballen en zondag is rust dag :+
Probeer nog één tot twee keer na het fitnessen 20 minuten hard te lopen, lukt niet altijd :P
pi_148408459
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:13 schreef Qwea het volgende:
En ja, ik ging slapen. Maar toen kreeg ik mijn 2de reanimatie oproep in 5 dagen ennu ben ik klaar wakker :')

Had ik op 1-1 bij de eerste oproep moeite om 200 meter te sprinten ivm de oudejaarsloop ervoor.. had ik vandaag moeite om 800 meter te sprinten van de legday van gisteren. For fuck sakes.
Wat is een reanimatie oproep? Wordt je wakker en ga je spontaan sprinten? Of is het serieus reanimeren?

Edit. Ik moet echt googlen voordat ik vragen stel. Top initiatief Q!
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:36:13 #208
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148408628
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:32 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Wat is een reanimatie oproep? Wordt je wakker en ga je spontaan sprinten? Of is het serieus reanimeren?
Burgerhulpverlening. Serieus reanimeren dus. 1-1 hier iemand paar huizen verderop (200 meter), waarbij ik tegelijk binnenstapte met ambu personeel en het slachtoffer al dood op de bank lag, gestikt in zijn eigen braaksel.

En zo net een oproep waarbij ik 700 meter oid moest sprinten maar de ambulance er met 2 auto's dusdanig vlot was (en ik nog ruim 500 meter er vandaan) dat ik het kon opgeven want ik was toch al "te laat" ter plaatse.
pi_148408727
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Burgerhulpverlening. Serieus reanimeren dus. 1-1 hier iemand paar huizen verderop (200 meter), waarbij ik tegelijk binnenstapte met ambu personeel en het slachtoffer al dood op de bank lag, gestikt in zijn eigen braaksel.

En zo net een oproep waarbij ik 700 meter oid moest sprinten maar de ambulance er met 2 auto's dusdanig vlot was (en ik nog ruim 500 meter er vandaan) dat ik het kon opgeven want ik was toch al "te laat" ter plaatse.
Top, wist niet van het bestaan af. Ach beter te laat omdat er al hulp is dan anders.

_O_
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:41:29 #210
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148408859
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:36 schreef Qwea het volgende:

[..]

Super dat je dat doet!

Ik meld me er meteen voor aan (vergeet het steeds te doen), heb zelf ook 12 jaar mijn EHBO + reanimatie...
... and I feel fine.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:48:16 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148409213
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:41 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Super dat je dat doet!

Ik meld me er meteen voor aan (vergeet het steeds te doen), heb zelf ook 12 jaar mijn EHBO + reanimatie...
Moet je echt ff doen! Want over het algemeen ben jij sneller ter plaatse dan de ambu. En reanimatie moet binnen 6 min gestart worden.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:49:34 #212
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148409292
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:38 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Top, wist niet van het bestaan af. Ach beter te laat omdat er al hulp is dan anders.

_O_
Ja, alleen heeft deze het voor 96% zeker ook niet gehaald.
pi_148409377
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:49 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, alleen heeft deze het voor 96% zeker ook niet gehaald.
:'( Dat blijft klote.

Hopelijk wordt je nooit meer opgeroepen. Is toch wel veel twee keer in 1 week.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:52:21 #214
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_148409458
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:48 schreef Qwea het volgende:

[..]

Moet je echt ff doen! Want over het algemeen ben jij sneller ter plaatse dan de ambu. En reanimatie moet binnen 6 min gestart worden.
Klopt. Net helemaal ingeschreven. Doe ik tenminste wat aan mijn conditie als ik opgeroepen word. Rennen met mijn vadsige lijf :')
... and I feel fine.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:56:21 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148409662
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:50 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

:'( Dat blijft klote.

Hopelijk wordt je nooit meer opgeroepen. Is toch wel veel twee keer in 1 week.
Nog niet eens een week, 5 dagen. Woon in bejaardenwijk dus zal vast nog wel eens worden opgeroepen, denk ik.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:57:11 #216
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_148409705
wil mij ook al tijden inschrijven ware het niet dat ik 200 meter van de, spoedeisende hulp woon :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:57:36 #217
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148409727
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:52 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Klopt. Net helemaal ingeschreven. Doe ik tenminste wat aan mijn conditie als ik opgeroepen word. Rennen met mijn vadsige lijf :')
Goedzo!

Lol, sprinten zul je! :P

Ik heb honger :') ik ga nog maar een bord pasta en wat kwark eten :Y
  dinsdag 6 januari 2015 @ 22:58:46 #218
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148409776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:57 schreef uniekhoorn het volgende:
wil mij ook al tijden inschrijven ware het niet dat ik 200 meter van de, spoedeisende hulp woon :')
Gewoon inschrijven! Want standplaats ambu is ws elders plus je kan worden opgeroepen in een straal van 1km. En ook je werk adres kun je invoeren!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:00:31 #219
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_148409841
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:58 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gewoon inschrijven! Want standplaats ambu is ws elders plus je kan worden opgeroepen in een straal van 1km. En ook je werk adres kun je invoeren!
Tssssk, ga wat meer groenten eten... mietje :{w

Nee, je hebt gelijk maar ik kan een komma niet eens goed plaatsen, laat staan mijn handen :')
pi_148409869
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 22:56 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nog niet eens een week, 5 dagen. Woon in bejaardenwijk dus zal vast nog wel eens worden opgeroepen, denk ik.
Ja klopt, nog minder :( Z'n wijk is hoger risico idd.

Maar ik ga slapen :W
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:02:13 #221
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148409924
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:00 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Tssssk, ga wat meer groenten eten... mietje :{w

Nee, je hebt gelijk maar ik kan een komma niet eens goed plaatsen, laat staan mijn handen :')
Bullshit :Y als je daar zit bij een reanimatie kicht automatische piloot in, trust me! En je bent nooit alleen!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 23:10:51 #222
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_148410253
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:02 schreef Qwea het volgende:

[..]

Bullshit :Y als je daar zit bij een reanimatie kicht automatische piloot in, trust me! En je bent nooit alleen!
True... and done
pi_148410460
Stel, ik doe zo'n workouts van de 7 minute workout iedere dag 3x achter elkaar (in totaal dus 21 minuten HITT training) is dit beter dan iedere keer 45 minuten cardio? Cardio vind ik namelijk afschuwelijk saai...
pi_148412849
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:16 schreef Vincento17 het volgende:
Stel, ik doe zo'n workouts van de 7 minute workout iedere dag 3x achter elkaar (in totaal dus 21 minuten HITT training) is dit beter dan iedere keer 45 minuten cardio? Cardio vind ik namelijk afschuwelijk saai...
Hangt af van je inzet en wat je wil bereiken. Met 45 min cardio verbrand je wellicht meer, maar HIIT is beter voor het opbouwen van je conditie.
pi_148412854
Ik had een goede lijndag vandaag. O+ Hopelijk is mijn lichaam vanaf morgen weer een beetje gewend.
pi_148415542
Moggel.

Lijstje:
O 2 volkoren met kaas
T 3 mandarijnen plus handje nootjes
L 4 volkoren met jam of kaas
T 2 kiwi's
D nog ff kijken. Pasta of pannenkoeken.
S 40 min cardio + KT
T Whey + banaan.

Sporten vanavond is nog wat onzeker :{
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 07:37:28 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148415906
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 23:10 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

True... and done
O+

Ik vind dat best belangrijk :Y

Veiendin van me is donor... Twijfel om dat ook te gaan doen :Y
pi_148416131
Ben paar weken terug donor geworden, wacht nu op eerste oproep. Stelt geen ene moer voer, maar je helpt er toch mensen mee :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148416843
Wilde ook al vragen wat een reanimatie oproep is maar toch eerst ff gegoogled. Best logisch :+
Wel heftig om iemand zo dood op de bank te zien liggen of niet Q?
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:09:59 #230
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148416847
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 08:09 schreef CrunchySelf het volgende:
Ben paar weken terug donor geworden, wacht nu op eerste oproep. Stelt geen ene moer voer, maar je helpt er toch mensen mee :Y
Ja, en als ik dood ben, wat moet ik dan met bv mijn lever ofzo...

Lijstje :

O: 3 havermout pannenkoeken, 2 eiwitpannenkoeken, bak kwark, 2 speltbrood met ei en een banaan
L: 4x spelt, pindakaas, kaas, runderrookvlees, kalkoenfilet. Gekookt eitje. Tonijn salade(zelf gemaakt) op 2 getoaste haver boterhammen
T: Wheyshake, 2 haverboterhammen met banaan, restje pasta
D: Wokgroente, zalm, rijst, griekse yoghurt 0% vet
T: 6 Handjes noten, rijst met kipfilet en biefstuk erdoor, bak kwark, 2 spelt met kaas
pi_148416860
Ik heb net echt achterlijk veel ontbeten. Okay, niet als je het met Qwea vergelijkt, maar voor mij was dit enorm.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen, 2 gebakken eitjes, 1 wortel, 1 tomaat en sla.
L: Wortelsoep met sinaasappel en gember
T: Banaan
D: Gnocchi van zoete aardappel, met champignons en tonijn.

Was eigenlijk van plan om gewoon te lunchen met twee boterhammen, maar toen vond ik het wat veel koolhydraten worden. Maar moet nog maar even kijken of ik wel trek heb in soep. :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:12:04 #232
65960 sanger
pi_148416884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Conclusie is dat je verkeerd telt, of dat de BMR berekeningen in jouw geval niet kloppen. Het is maar een benadering he. :)
Tellen is mijn werk, dat zal wel loslopen :D :P

Snap dat het een benadering is. Maar als ik er structureel best wel ruim onder zit en niet afval....

Kun je je BMR beinvloeden eigenlijk? Ik bedoel, ik heb, voordat ik mijn vrouw leerde kennen, een paar jaar alleen gewoond waarbij ik alleen 's avonds na het werk een stukje vlees at. Heel soms wat opgebakken aardappeltjes, maar eigenlijk nooit meer dan dat. De rest van de dag at ik niets, dronk alleen wat koffie en 3-4 glazen cola per dag en 's avonds een kratje bier (nee was geen alcolist, hooguit onderweg). Zou dat er voor gezorgd kunnen hebben dat een BMR veel lager wordt?
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:12:11 #233
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148416886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:09 schreef sandertjuh het volgende:
Wilde ook al vragen wat een reanimatie oproep is maar toch eerst ff gegoogled. Best logisch :+
Wel heftig om iemand zo dood op de bank te zien liggen of niet Q?
Nou ja, grappig is natuurlijk anders. Maar ja, nou ja, het was geen bekende van me. Dus ik heb er geen last van zeg maar. Anders was natuurlijk geweest als ik bv mijn PT, buurvrouw, een vriendin, fysio, MikeyMo, ect had moeten reanimeren of dood had aangetroffen.

Maar het is geen fraai gezicht nee om iemand al stijf, blauw/grijs met kots uit zijn mond en op zijn kleren aan te treffen :) Ergste is dat je gewoon niks hebt kunnen doen. Kijk als je had gereanimeerd en hij was dood gegaan had je iig nog wat kunnen doen / heb je het geprobeerd. Maar dit was al einde oefening :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:12:48 #234
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148416906
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:10 schreef Myraela het volgende:
Ik heb net echt achterlijk veel ontbeten. Okay, niet als je het met Qwea vergelijkt, maar voor mij was dit enorm.
Ik moest lachen :D

quote:
Mijn lijstje voor vandaag:

O: 2 volkoren boterhammen, 2 gebakken eitjes, 1 wortel, 1 tomaat en sla.
L: Wortelsoep met sinaasappel en gember
T: Banaan
D: Gnocchi van zoete aardappel, met champignons en tonijn.

Was eigenlijk van plan om gewoon te lunchen met twee boterhammen, maar toen vond ik het wat veel koolhydraten worden. Maar moet nog maar even kijken of ik wel trek heb in soep. :')
Maar je hebt wel fucking lekker ontbeten :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Qwea op 07-01-2015 09:21:53 ]
pi_148416972
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lijstje :

O: 3 havermout pannenkoeken, 2 eiwitpannenkoeken, bak kwark, 2 speltbrood met ei en een banaan
L: 4x spelt, pindakaas, kaas, runderrookvlees, kalkoenfilet. Gekookt eitje. Tonijn salade(zelf gemaakt) op 2 getoaste haver boterhammen
T: 6 Handjes noten, rijst met kipfilet en biefstuk erdoor, bak kwark, 2 spelt met kaas
O ik dacht bloeddonor :P Dat andere moet ik nog steeds invullen :@
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148416988
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:12 schreef sanger het volgende:
Kun je je BMR beinvloeden eigenlijk? Ik bedoel, ik heb, voordat ik mijn vrouw leerde kennen, een paar jaar alleen gewoond waarbij ik alleen 's avonds na het werk een stukje vlees at. Heel soms wat opgebakken aardappeltjes, maar eigenlijk nooit meer dan dat. De rest van de dag at ik niets, dronk alleen wat koffie en 3-4 glazen cola per dag en 's avonds een kratje bier (nee was geen alcolist, hooguit onderweg). Zou dat er voor gezorgd kunnen hebben dat een BMR veel lager wordt?
Je hebt wel invloed op je BMR maar als je daarna gewoon meer bent gaan eten dan went je lichaam daar ook weer aan.
pi_148417004
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:09 schreef Qwea het volgende:

[..]

Lijstje :

Volgens mij ben jij ook gewoon de halve dag kwijt aan eten zoeken, bereiden en op eten? :6

O: magere yoghurt met muesli, whey shake en cappuchino (met zoetje)
T: 2 boterhammen met ham & kaas
L: moet ik nog bedenken
Trainen + whey shake
D: kipfilet met rijst en wokgroentes

Had gisteravond geen zin om nog kipfilet te gaan bakken en rijst te koken. :@
Maak vanavond wel genoeg zodat ik lunch voor donderdag&vrijdag heb.
pi_148417020
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:12 schreef Qwea het volgende:
Anders was natuurlijk geweest als ik bv mijn PT, buurvrouw, een vriendin, fysio, MikeyMo, ect had moeten reanimeren of dood had aangetroffen.
Dat blijft je lang bij. Mijn moeder heeft het gedaan bij haar vader, lang last van gehad.
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:18:42 #239
65960 sanger
pi_148417034
quote:

2 a 3x per week. Ligt er aan of ik ga voetballen. Zo niet, 3x, zo wel 2x. Geen echte opbouw op zich, en ook geen groepslessen.

Wat beste werkt? Geen idee. Ik ben nu 2 maanden bezig, 0.7 kg afgevallen als ik af ga op mijn weegdagen (altijd maandagmorgen). Maar tussendoor ben ik wel meer afgevallen geweest... Vanmorgen voor de grap weer eens gewogen en toen was ik 0.9 kg minder dan afgelopen maandag bijvoorbeeld.

Wat mij ook opvalt is dat het altijd dezelfde 3 waarden zijn die de weegschaal geeft :') Nooit eens iets er tussen bv :D
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:22:35 #240
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148417104
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:17 schreef sandertjuh het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij ook gewoon de halve dag kwijt aan eten zoeken, bereiden en op eten? :6

O: magere yoghurt met muesli, whey shake en cappuchino (met zoetje)
T: 2 boterhammen met ham & kaas
L: moet ik nog bedenken
Trainen + whey shake
D: kipfilet met rijst en wokgroentes

Had gisteravond geen zin om nog kipfilet te gaan bakken en rijst te koken. :@
Maak vanavond wel genoeg zodat ik lunch voor donderdag&vrijdag heb.
Valt best mee :P

Muesli :9
pi_148417111
Ik kijk al niet eens meer naar m'n gewicht :P

Meer naar de omtrek van mijn buik. Aangezien spiermassa zwaarder is dan vet is gewicht ook niet alles zeggend natuurlijk.
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:22:59 #242
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148417115
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:18 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Dat blijft je lang bij. Mijn moeder heeft het gedaan bij haar vader, lang last van gehad.
Ja, precies. Dat bedoel ik. Dit is een "ver van mijn bed-show"
pi_148417133
Ik zit mezelf nog heel erg in te houden om niet te wegen. Zaterdag mag het. :D Benieuwd hoeveel van de december kilo's er al af zijn.
pi_148417134
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, precies. Dat bedoel ik. Dit is een "ver van mijn bed-show"
Lekker nuchter in blijven dan ja :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148417144
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:23 schreef Myraela het volgende:
Ik zit mezelf nog heel erg in te houden om niet te wegen. Zaterdag mag het. :D Benieuwd hoeveel van de december kilo's er al af zijn.
Momenteel ook veel last van. Heel erg benieuwd als er zaterdag na een weekje structuur weer wat af gaat :)

Ging het allemaal maar wat sneller :'(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:31:33 #246
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148417284
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:23 schreef Myraela het volgende:
ik woog vanmorgen 76.6 :Y Gisteren 79,7 :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:32:05 #247
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148417293
Ik heb een labrador kop op mijn schoot nu ik aan het eten ben :')
pi_148417310
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:32 schreef Qwea het volgende:
Ik heb een labrador kop op mijn schoot nu ik aan het eten ben :')
Doen die dat ook? :D

Onze hond ook, legt hem af en toe op mijn schouder als ik op bank zit. Kraal oogjes die je dan aankijken :D
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148417318
Ik faal. Delete
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:38:05 #250
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148417430
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:32 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Doen die dat ook? :D

Die van ons ook, legt hem af en toe op mijn schouder als ik op bank zit. Kraal oogjes die je dan aankijken :D
:Y Gisteren had ik idd ook een snuit op mijn schouder tijdens het eten op de bank :')

Can I haz?

pi_148417483
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

:Y Gisteren had ik idd ook een snuit op mijn schouder tijdens het eten op de bank :')

[ afbeelding ]
Can I haz?

[ afbeelding ]
Dat ja, precieze zelfde blik :D Awesome beesten.

Die van ons is wat groter, heb alleen geen actie foto :P

SPOILER
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:41:38 #252
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148417501
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:38 schreef Qwea het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Can I haz?

[ afbeelding ]
Wat een schatje O+
pi_148417513
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:40 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Die is wat groter, heb alleen geen actie foto :P

SPOILER
Zo fluffy. O+
pi_148417547
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:42 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zo fluffy. O+
Echt 1 bos haar :P 65kg puur liefde :Y
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 09:47:11 #255
65960 sanger
pi_148417614
Gisteren heb ik de sportschool vervangen voor een 1,5 uur voetballen, 4x4 op half veld. Best wel lekker zoveel lopen :Y Daarna een bakje yoghurt genomen, met een klein handje nootjes en rozijntjes erdoor. Moest nog wat kcal binnenkrijgen obv mijn berekende BMR.

Lijstje vandaag :)

O: magere yoghurt met 1 kiwi. Wel grote bak genomen, ca. 300 ml.
T: kiwi
L: 4 witbrood :r met jonge kaas (3 geschaafde plakjes per 2 boterhammen)
T: kiwi
D: nog geen idee, maar waarschijnlijk AGV
S: uurtje cardio, half uurtje KT
pi_148417719
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:43 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Echt 1 bos haar :P 65kg puur liefde :Y
Wow, dat is gewoon een mij :o
pi_148417755
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:51 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wow, dat is gewoon een mij :o
Als ik op de grond naast hem lig en hij rekt zich uit is ie langer :P
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148417794
Wel heftig trouwens dat reanimeren, mijn moeder heeft zich ook opgegeven maar voor zover ik weet nog niet opgeroepen. Maar goed, zij werkt op de hartafdeling dus is op zich wel wat gewend. Maar het lijkt me toch niet heel goed voor je gemoedstoestand als je in één week 2 keer iemand (bijna) dood ziet gaan die je niet meer kan helpen. Kun je dan ook slachtofferhulp krijgen of zo?
Ik heb zelf een BHV diploma dus kan ook reanimeren maar ik hoop het nooit te hoeven gebruiken ;)
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:00:44 #259
65960 sanger
pi_148417920
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

de BMR berekeningen in jouw geval niet kloppen. Het is maar een benadering he. :)
Heb nu bij 4 websites een berekening gedaan....

http://rubriek.nl/fitness/bmr.php => 1.917 kcal
http://10xgezonder.nl/bmi-en-bmr-berekenen/ => 1.998
http://www.foreverweightcare.com/Rekenen/BMRAMR.aspx => 2.003
http://www.calorielijst.nl/calculators/ruststofwisseling/ => 2.009

Als ik het zelf uitreken met de Harris formule (Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilos) + (5 x lengte in cm) – (6.8 x leeftijd in jaren)) komt dat aardig in de richting.

Ik ga er maar vanuit dat het zo rond de 2.000 ligt dan bij absolute rust, en op ca. 2.700 bij mijn sport frequentie. Om stabiel te blijven kom ik zo op ongeveer 2.700 per dag uit. En om af te vallen dan op 2.300.

Alleen kom ik vrijwel nooit aan die 2.300 en nog val ik nauwelijks iets af....
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:03:28 #260
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148417975
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:40 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Die van ons is wat groter, heb alleen geen actie foto :P

SPOILER
:D Wat een geniaal beest :D
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:03:53 #261
65960 sanger
pi_148417986
En inderdaad, reanimeren is best heftig :) Sowieso is het zien van een lijk al best wel niet zo prettig :)
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:03:54 #262
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148417987
Ik ga even piepen.. heb een blessure dus kan niet hardlopen :r Dr. Google leert mij dat het een shin splint is. Ben het echt helemaal zat, want ik bouw het netjes op en dan toch dit :( Ga het nu laten herstellen en daarna schrijf ik mij in voor een cursus.. blijkbaar doe ik toch iets verkeerd dat dit nu al de 2e keer is.
pi_148418024
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Als ik het zelf uitreken met de Harris formule (Mannen: BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilos) + (5 x lengte in cm) – (6.8 x leeftijd in jaren)) komt dat aardig in de richting.

Ik ga er maar vanuit dat het zo rond de 2.000 ligt dan bij absolute rust, en op ca. 2.700 bij mijn sport frequentie. Om stabiel te blijven kom ik zo op ongeveer 2.700 per dag uit. En om af te vallen dan op 2.300.

Het is en blijft een theoretische benadering die dus kan afwijken. Het kan bij jou dus wel wat minder zijn, want elk mens is verschillend :). Dus praktijktesten zijn het belangrijkste.

quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:03 schreef Qwea het volgende:

[..]

:D Wat een geniaal beest :D
O yes. Hij weet soms alleen niet dat ie wat groot is :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148418033
quote:

[..]

Dan ga je minder eten.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:06:15 #265
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418037
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:41 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wat een schatje O+
Ja, nou, wil je hem 24u lenen? Binnen 3 breng je hem gillend terug :P

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:54 schreef La_Tramposa het volgende:
Wel heftig trouwens dat reanimeren, mijn moeder heeft zich ook opgegeven maar voor zover ik weet nog niet opgeroepen. Maar goed, zij werkt op de hartafdeling dus is op zich wel wat gewend. Maar het lijkt me toch niet heel goed voor je gemoedstoestand als je in één week 2 keer iemand (bijna) dood ziet gaan die je niet meer kan helpen. Kun je dan ook slachtofferhulp krijgen of zo?
Ik heb zelf een BHV diploma dus kan ook reanimeren maar ik hoop het nooit te hoeven gebruiken ;)
Ja, je kunt idd slachtofferhulp krijgen. Na een oproep krijg je een mailtje :

quote:
Geachte heer/mevrouw,

Zojuist ontving u van HartslagNu een noodoproep per sms op uw mobiele telefoon. We willen u graag informeren over de mogelijkheden van nazorg en evaluatie.

Iemand reanimeren is een ingrijpende en emotionele gebeurtenis. Helaas zijn lang niet alle goed uitgevoerde reanimaties succesvol. Ieder mens verwerkt dit op zijn eigen manier. U heeft gedaan wat u kon, daar is geen twijfel over. Reanimeren is altijd een goed besluit. Als u niets doet, heeft het slachtoffer geen kans. In bijna alle situaties houdt het slachtoffer, als deze het overleeft, niets over aan de reanimatie.

U kunt ons helpen burgerhulpverlening te verbeteren door ons evaluatieformulier in te vullen. Hierin kunt u aangeven of u behoefte heeft aan nazorg. Een medewerker van HartslagNu neemt dan de volgende werkdag contact met u op.
U vindt het evaluatieformulier als volgt:
1. Log in via www.hartslagnu.nl
2. Klik op het tabblad “Noodoproepen” nadat u bent ingelogd.
3. Klik op de betreffende noodoproep.
4. Klik op het tabblad “Evaluatie” (naast tabblad Overzicht).

Tot slot willen we u vriendelijk danken voor uw beschikbaarheid als burgerhulpverlener! Door uw hulp geven we slachtoffers van een hartstilstand een grotere kans op overleven.

Met vriendelijke groet,

HartslagNu (regio Noord Holland Noord)
Maar wat ik al zei, ik ben daar wel vrij "koud" in. Zolang het niet een bekende is, want dat heb ik goddank nog niet meegemaakt.
pi_148418041
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:03 schreef Maraca het volgende:
Ik ga even piepen.. heb een blessure dus kan niet hardlopen :r Dr. Google leert mij dat het een shin splint is. Ben het echt helemaal zat, want ik bouw het netjes op en dan toch dit :( Ga het nu laten herstellen en daarna schrijf ik mij in voor een cursus.. blijkbaar doe ik toch iets verkeerd dat dit nu al de 2e keer is.
Google is geen dokter :N Maar wel klote :(
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:08:07 #267
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418087
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:03 schreef sanger het volgende:
En inderdaad, reanimeren is best heftig :) Sowieso is het zien van een lijk al best wel niet zo prettig :)
Klopt. Alhoewel het anders is als je iemand opgebaard ziet liggen natuurlijk.

Maar je weet het ook gelijk of er nog "eer" te behalen valt of niet. Want ik en die broeder van de ambulance stapte binnen en binnen 3 sec hadden we al de conclusie gemaakt dat dit einde oefening was.

Het is heel apart om een menselijk lichaam dusdanig stijf en verkleurd te zien.
pi_148418093
quote:

[..]

700 kcal erbij is ook wel erg veel. Die door sport verbrande kcal komen niet in de plaats van 'niets' he, normaliter verbrand je ook wel 100 kcal per uur of zo. Ik probeer zelf meestal maximaal 80% van de sport kcal erbij te tellen omdat je toch nooit zeker weet hoeveel je er nou echt éxtra mee verbrandt.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:09:23 #269
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148418117
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:06 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

Google is geen dokter :N Maar wel klote :(
Nee, weet ik :P Maar heb dit eerder gehad dus herken het helaas wel weer -O-
pi_148418150
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

O zo ja. Dan valt er meer over te zeggen. Het komt ook altijd op momenten dat de motivatie zo lekker hoog is :P

-O-
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:11:58 #271
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418174
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:03 schreef Maraca het volgende:
*boks* Hier ook nog steeds. Alleen goddank veel minder.

Kan zijn dat het je schoenen zijn. Ik span op de 1 of andere manier teveel mijn kuit/scheenspieren aan. Waardoor er teveel druk op die spieren komen en ze aan het scheenbeen trekken. Ook was mijn looptechniek kut. Ik probeerde heel erg lichtvoetig te lopen, juist dan heb ik meer klachten.

Voor nu : ijsmassage.

Pak een ijsblokje en ga je scheen masseren (15 min. En ja, dat voelt kut, dat is koud en dat kan zeer doen), ook langs de randen van je scheen waar de pezen lopen. En laat je kuiten masseren of doe het zelf. Kan zijn dat je in je kuiten triggerpoints hebt, die kan een fysio er zo voor je uithalen.

Verder voorlopig zeker even een week niks. Rust. Lopen mag wel, fietsen ook. Geen dingen waarbij je je benen extreem moet belasten (squatten, lunges, spinnen, hardlopen, stairmaster, ect). Zwemmen mag ook. En de enige tip die ik je echt kan aanraden als je er last van blijft houden : Herzog compressie kousen. Ik heb echt veel minder klachten met die dingen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:12:09 #272
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148418179
quote:
7s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:10 schreef CrunchySelf het volgende:

[..]

O zo ja. Dan valt er meer over te zeggen. Het komt ook altijd op momenten dat de motivatie zo lekker hoog is :P

-O-
Ja, baal helemaal omdat ik dit weekend in een prachtige bosomgeving zit :( Had zo graag willen lopen daar
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:12:46 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418193
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:06 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dan ga je minder eten.
Dat. Dan eet je 2000kcal
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:13:22 #274
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148418202
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

*boks* Hier ook nog steeds. Alleen goddank veel minder.

Kan zijn dat het je schoenen zijn. Ik span op de 1 of andere manier teveel mijn kuit/scheenspieren aan. Waardoor er teveel druk op die spieren komen en ze aan het scheenbeen trekken. Ook was mijn looptechniek kut. Ik probeerde heel erg lichtvoetig te lopen, juist dan heb ik meer klachten.

Voor nu : ijsmassage.

Pak een ijsblokje en ga je scheen masseren (15 min. En ja, dat voelt kut, dat is koud en dat kan zeer doen), ook langs de randen van je scheen waar de pezen lopen. En laat je kuiten masseren of doe het zelf. Kan zijn dat je in je kuiten triggerpoints hebt, die kan een fysio er zo voor je uithalen.

Verder voorlopig zeker even een week niks. Rust. Lopen mag wel, fietsen ook. Geen dingen waarbij je je benen extreem moet belasten (squatten, lunges, spinnen, hardlopen, stairmaster, ect). Zwemmen mag ook. En de enige tip die ik je echt kan aanraden als je er last van blijft houden : Herzog compressie kousen. Ik heb echt veel minder klachten met die dingen.
Heb een ijspack in de vriezer liggen :Y en inderdaad op de hometrainer, maar dan met amper tot geen weerstand :)
pi_148418215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:12 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ja, baal helemaal omdat ik dit weekend in een prachtige bosomgeving zit :( Had zo graag willen lopen daar
Begrijpbaar. Bos O+
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:14:21 #276
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:12 schreef Maraca het volgende:

[..]

Niet doen. Niet forceren. Been there :X

Ooh en vooraf goed opwarmen en strekken en rekken werkt hier ook beter dan semi koud beginnen.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:15:07 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418236
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:13 schreef Maraca het volgende:

[..]

Heb een ijspack in de vriezer liggen :Y en inderdaad op de hometrainer, maar dan met amper tot geen weerstand :)
Geen ijspack :P ijsblokje. Je moet ermee kunnen masseren. En dat is echt niet cool. De eerste keer wilde ik de fysio keihard slaan zo'n zeer deed het, maar het werkt wel. Minimaal 2x per dag doen.
pi_148418271
:r Uitgedroogde mandarijntjes :r
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:17:33 #279
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418296
Ik heb honger :')

I shit you not.
pi_148418308
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:17 schreef Qwea het volgende:
Ik heb honger :')

I shit you not.
Ik ook alweer. :')
pi_148418317
Honger heb ik al de hele week :')
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148418351
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:09 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zit je niet echt mee :( Ben je lekker bezig word je een soort van gestraft! ;(
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:25:30 #283
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418482
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik ook alweer. :')
Dit is toch debiel? :D
pi_148418501
Ik ga zo m'n broodje ham&kaas heel even in de magnetron doen. Me loves gesmolten kaas! O+
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:28:56 #285
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_148418569
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:15 schreef Qwea het volgende:

[..]

Geen ijspack :P ijsblokje. Je moet ermee kunnen masseren. En dat is echt niet cool. De eerste keer wilde ik de fysio keihard slaan zo'n zeer deed het, maar het werkt wel. Minimaal 2x per dag doen.
Pff... dan ga ik wel ijsblokjes maken }:|
pi_148418603
Hallo.

Ik ben vanochtend op de weegschaal gaan staan. Geen decemberkilo's!
Sterker nog, net voor kerst op de weegschaal gaan staan en vandaag, - 1,3 *O*
pi_148418700
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:25 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dit is toch debiel? :D
Of stiekem best logisch als je probeert minder te eten dan je verbruikt ;)
pi_148418946
quote:

[..]

Als je niet afvalt, dan eet je dus nog te veel. Kijk kritisch naar hoe je telt en weegt, en als daar het probleem niet zit, dan toch een week lang 2000 kcal eten en kijken wat er gebeurt. Weet je zeker dat je alles goed telt?
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:46:00 #289
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418976
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:28 schreef Maraca het volgende:

[..]

Pff... dan ga ik wel ijsblokjes maken }:|
Braaf :+

quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:35 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Of stiekem best logisch als je probeert minder te eten dan je verbruikt ;)
Ja, maar, heb je mijn ontbijt gezien? :P

quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:31 schreef Lonaa het volgende:
Hallo.

Ik ben vanochtend op de weegschaal gaan staan. Geen decemberkilo's!
Sterker nog, net voor kerst op de weegschaal gaan staan en vandaag, - 1,3 *O*
Nice! Awesome! *O*
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:46:48 #290
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148418993
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je niet afvalt, dan eet je dus nog te veel. Kijk kritisch naar hoe je telt en weegt, en als daar het probleem niet zit, dan toch een week lang 2000 kcal eten en kijken wat er gebeurt. Weet je zeker dat je alles goed telt?
En van een week 200kcal of bv 1800kcal ga je echt niet dood hoor. Oke, misschien, geestelijk een beetje :+
pi_148419060
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:46 schreef Qwea het volgende:

[..]

Braaf :+

[..]

Ja, maar, heb je mijn ontbijt gezien? :P

[..]

Nice! Awesome! *O*
Ja, maar je maag is daar inmiddels op berekend he ;)

Ik ben wel blij, hele week al laag in de 67 kg en going down steadily, en niet teveel honger! Mijn boyfriend was alleen vergeten brood te kopen dus nu moet ik uitkijken dat ik niet in de bedrijfskantine straks "BUY ALL THE THINGS" ga doen :P
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:49:28 #292
65960 sanger
pi_148419081
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:08 schreef Qwea het volgende:

[..]

Klopt. Alhoewel het anders is als je iemand opgebaard ziet liggen natuurlijk.

Maar je weet het ook gelijk of er nog "eer" te behalen valt of niet. Want ik en die broeder van de ambulance stapte binnen en binnen 3 sec hadden we al de conclusie gemaakt dat dit einde oefening was.

Het is heel apart om een menselijk lichaam dusdanig stijf en verkleurd te zien.
Ik had mijn vader in mijn armen toen hij overleed, en ik heb hem ook daarna nog gezien in de kist helemaal verstijfd enzo. Vanwege de chemische rotzooi is hij niet ogebaard geweest en was de kist niet open, maar dat was maar beter ook.... Hij was helemaal paars/blauw geworden.....
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:50:41 #293
65960 sanger
pi_148419101
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:08 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

700 kcal erbij is ook wel erg veel. Die door sport verbrande kcal komen niet in de plaats van 'niets' he, normaliter verbrand je ook wel 100 kcal per uur of zo. Ik probeer zelf meestal maximaal 80% van de sport kcal erbij te tellen omdat je toch nooit zeker weet hoeveel je er nou echt éxtra mee verbrandt.
Die 700 is dan dus voor zowel sport als normale beweging.
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:51:28 #294
65960 sanger
pi_148419123
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:12 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat. Dan eet je 2000kcal
Daar ga ik me nu op richten indd :Y
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:51:29 #295
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148419125
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:48 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ja, maar je maag is daar inmiddels op berekend he ;)

Ik ben wel blij, hele week al laag in de 67 kg en going down steadily, en niet teveel honger! Mijn boyfriend was alleen vergeten brood te kopen dus nu moet ik uitkijken dat ik niet in de bedrijfskantine straks "BUY ALL THE THINGS" ga doen :P
Ja je hebt een punt :Y

Ik moet naar de lidl want de kalkoenfilet is op. Maar ik heb niet zo'n zin :')
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:52:53 #296
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_148419164
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:49 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik had mijn vader in mijn armen toen hij overleed, en ik heb hem ook daarna nog gezien in de kist helemaal verstijfd enzo. Vanwege de chemische rotzooi is hij niet ogebaard geweest en was de kist niet open, maar dat was maar beter ook.... Hij was helemaal paars/blauw geworden.....
Nou ik kreeg dus net een appje van een vriendin (die gast bleek dus een goeie vriend van haar te zijn) dat ze in shock is want ze had hem bezocht in de aula en hij was ook helemaal paars en blauw. :{
  woensdag 7 januari 2015 @ 10:53:27 #297
65960 sanger
pi_148419183
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs een excel sheetje voor gemaakt :D Dus het tellen is het probleem niet. En ik krijg niets binnen wat niet geteld wordt, daar ben ik 100% zeker van. Ik tel alleen de koffie in de ochtend niet mee, maar dat is bij elkaar misschien 50 kcal.....
pi_148419231
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 09:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Tellen is mijn werk, dat zal wel loslopen :D :P

Snap dat het een benadering is. Maar als ik er structureel best wel ruim onder zit en niet afval....

Je BMR kan je verhogen door je spiermassa te verhogen, je vetpercentage te verhogen (maar dat wil je niet) of door temperatuurverschillen (je lichaam moet dan ook in rust meer moeite doen om homeostase te behouden).

Je eetgewoonten van toen zouden er wel voor hebben kunnen gezorgd dat je BMR lager is vanwege spierafbraak. Verder is BMR grotendeels genetisch voor zover ik weet. Het verhogen van je verbranding kan door HIIT en gewichtsheffen, dat werkt namelijk daarna ook nog door in rust. En zorg dat je genoeg eiwitten binnenkrijgt en genoeg drinkt.
pi_148419237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:50 schreef sanger het volgende:
Die 700 is dan dus voor zowel sport als normale beweging.
Nee want je sport misschien gedurende 2 uur dus van de 2000 zonder sporten moet je dan 200 kcal aftrekken, en dan + 700 = 2500.
pi_148419249
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2015 10:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik heb er zelfs een excel sheetje voor gemaakt :D Dus het tellen is het probleem niet. En ik krijg niets binnen wat niet geteld wordt, daar ben ik 100% zeker van. Ik tel alleen de koffie in de ochtend niet mee, maar dat is bij elkaar misschien 50 kcal.....
Waarom gebruik je niet iets als fatsecret/myfitnesspal? Zijn goede apps voor te krijgen, vooral voor myfitnesspal
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
pi_148419253
DOEI
┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')