Respect dat je zn O kunt wegwerken, daar zou ik echt geen trek in hebben in de ochtendquote:Op maandag 5 januari 2015 19:09 schreef Qwea het volgende:
Xur
Kaas
De tyfus, mijn benen zijn geslooptMaar mijn boontjes waren awesome
![]()
Lijstje :
O: 2 speltboterhammen met 4 eieren (2 gebakken op elk), bak kwark en banaan, 2 havermout pannenkoeken, handje supplementen & PWO
S: PT squatten, lunges, cardio, opdrukken, legpress, alles van dat. Leg day dus
L: Whey shake, 2 eiwitpannenkoeken met waldenfarm, bord pasta, 2 speltbroodjes pindakaas en kaas
T: Rijst met kipfilet
D: Aardappelen, sperziebonen, jus, kipfilet, griekse yoghurt 0% vet.
T: Appel, banaan, 5 handjes noten, evt restje pasta, 2 speltbrood met kalkoen filet en filet american
Ik had daar ook echt geen trek inquote:Op maandag 5 januari 2015 19:14 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Respect dat je zn O kunt wegwerken, daar zou ik echt geen trek in hebben in de ochtend
quote:Op maandag 5 januari 2015 19:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had daar ook echt geen trek inHeb lopen stouwen als een mofo.
Je wist toch al wat je had? CVS ofzo?quote:Op maandag 5 januari 2015 19:26 schreef Qwea het volgende:
De internist belt morgen, ergens hoop ik serieus dat ik lyme heb. Dan weet ik iig waar die achterlijke vermoeidheid vandaan komt/zeiksnor
Ja, maar hij wilde voor de zekerheid nog lyme prikken. Maar ik bedoelde meer zo van lyme is wellicht wat aan te doen. CVS is echt zo'n "we hebben alles uitgezocht en kunnen niks vinden, dus er is niks aan te doen, leef er maar mee" label. Echt zo'n "uitbehandeld" ietsquote:Op maandag 5 januari 2015 19:28 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Je wist toch al wat je had? CVS ofzo?
Heel erg begrijpelijk. Ik hoop het je hopenquote:Op maandag 5 januari 2015 19:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar hij wilde voor de zekerheid nog lyme prikken. Maar ik bedoelde meer zo van lyme is wellicht wat aan te doen. CVS is echt zo'n "we hebben alles uitgezocht en kunnen niks vinden, dus er is niks aan te doen, leef er maar mee" label. Echt zo'n "uitbehandeld" iets
quote:Op maandag 5 januari 2015 19:31 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Heel erg begrijpelijk. Ik hoop het je hopen
Ach dat duurt ff maar gaat tenminste overquote:Op maandag 5 januari 2015 19:39 schreef Qwea het volgende:
[..]Allemaal hopen voor Lyme!
![]()
![]()
Ooh trouwens, ik had die ehm, smart bars van B&F gekocht? In witte chocolade?Wat een gore troep ey.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐ ┌∩┐(⋟﹏⋞)┌∩┐
Je moet ergens beginnenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:21 schreef sandertjuh het volgende:
Nog bedankt voor de aanmoediging gister Crunchy! Gesprek zelf ging goed maar het was dan ook meer een kennismakingsgesprek. Wel van beide kanten een goed gevoel, hoor het deze week.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef CrunchySelf het volgende:
Qwea spotted
Haha, op hakken, hoe dom kun je zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Lyme gaat toch niet per se over? Ik heb ook wel eens zo'n reportage gezien waarbij het laat gediagnosticeerd was en die had daar permanent last van. Maar goed dat zullen de uitzonderingen weer zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 19:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Ach dat duurt ff maar gaat tenminste over
Jij bent wel echt van het kwark fanteam hequote:Op maandag 5 januari 2015 22:46 schreef Qwea het volgende:
Ze zijn echt ranzig en duur. 15g eiwit voor 83 cent en 150kcal. Daarvoor heb je 500g kwark. 300g is 24g eiwitten en 150kcal en dan ben je 47 cent kwijt
Nou iddquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Haha, op hakken, hoe dom kun je zijn
o. Dat wist ik niet, ging ervan uit dat het wel eens over ging. Maar kon wel lang duren volgens mij.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:27 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lyme gaat toch niet per se over? Ik heb ook wel eens zo'n reportage gezien waarbij het laat gediagnosticeerd was en die had daar permanent last van. Maar goed dat zullen de uitzonderingen weer zijn.
Hier weer de eerste 7 tot 19 kantoordag inclusief treinen, ik heb nu alweer trek in een tussendoortje maar ga toch proberen mjin vakantie-ritme vast te houden.. moeilijk!
Ik vind die magere kwark nog steeds niet te eten. Eet zo'n bak dan ook nog steeds met 2 lepels slimpie siroop er door heen.. Ander nadeel is van kwark dat ik savonds wel m'n tanden moet poetsen, anders is de lucht die dan smorgens uit m'n mond niet te harden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
Jij bent wel echt van het kwark fanteam he Kan me voorstellen dat een reep in sommige gevallen wel praktisch is, ik heb toch net iets te vaak een geknapte bak kwark uit mijn sporttas moeten scheppen..
Het is gewoon niet te eten, maar om te zeggen dat het vies is. Beetje rare smaak is het eigenlijkquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik vind die magere kwark nog steeds niet te eten. Eet zo'n bak dan ook nog steeds met 2 lepels slimpie siroop er door heen.. Ander nadeel is van kwark dat ik savonds wel m'n tanden moet poetsen, anders is de lucht die dan smorgens uit m'n mond niet te harden.
Toch eten we gewoon braaf een bak leeg voor het slapen gaan
Oh ik vind dat echt een nare smaak in je mond geven 's ochtends, niet poetsen, ongeacht wat ik eetquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:45 schreef sandertjuh het volgende:
Sinds ik kwark eet doe ik ook wel savonds poetsen, daarvoor nooit. Maar word er ook niet voor gestraft want heb al jaren geen problemen of gaatjes![]()
*klopt wel af natuurlijk.
Als ik slimpie er door heen doe smaakt het net naar aardbeien kwark dus dan is het niet zo heel vies meer. Zonder iets er door heen.. nee blegh dan eet ik het niet.
Okay, dat is gewoon smerig.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:45 schreef sandertjuh het volgende:
Sinds ik kwark eet doe ik ook wel savonds poetsen, daarvoor nooit. Maar word er ook niet voor gestraft want heb al jaren geen problemen of gaatjes![]()
*klopt wel af natuurlijk.
Ik ga de laatste jaren maar ééns in de 2 jaar voor controlequote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:51 schreef CrunchySelf het volgende:
Kut ja. TandartsDaar moet ik ook weer eens heen
Wat? Dat ik in m'n voorgaande jaren nooit m'n tanden savonds poetste? Nu met kwark moet het welquote:
Uhm. Denk dat ik nu 1.5 jaar geleden ben geweest ofzoquote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:52 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik ga de laatste jaren maar ééns in de 2 jaar voor controle
Ja dat vind ik smerig.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:53 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Wat? Dat ik in m'n voorgaande jaren nooit m'n tanden savonds poetste? Nu met kwark moet het welMaar vroeger deed ik alleen smorgens tanden poetsen.
Meestal poets ik juist als ik drank heb gehad, die smerige klote smaak de volgende ochtend is dan niet te harden. Tenminste, bij overmatig gebruikquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja dat vind ik smerig.Ik sla het ook wel eens over als ik dronken ben of iets, maar gewoon consequent je tanden maar 1 keer op een dag poetsen is gewoon vies.
Ik stort meestal gewoon op bed.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:04 schreef CrunchySelf het volgende:
Meestal poets ik juist als ik drank heb gehad, die smerige klote smaak de volgende ochtend is dan niet te harden. Tenminste, bij overmatig gebruik
Ik moet sowieso toch oog/hand coördinatie hebben om mijn lenzen uit te doen
quote:
Subway (of variant hierop), 15cm sub, met alleen kipfilet, komkommer, tomaat, sla, augurkjes. Geen sausjes, geen kaas enz. Kan nooit verkeerd zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:17 schreef sandertjuh het volgende:
Mijn lijstje van vandaag trouwens
O: magere yoghurt, whey shake en cappuchino met zoetje
T: 2 boterhammen met ham&kaas
L: nog geen idee![]()
T: 2 boterhammen met kipfilet
Sporten + whey shake
D: Stukje vlees met krieltjes en groentes
T: 500 gram magere kwark
Nog even wat voor de lunch gaan bedenken. We hadden geen kipfilet meer dus kon m'n lunch niet maken gisteravond.![]()
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:23 schreef CrunchySelf het volgende:
Qwea spotted
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie de fuck doet dat dan op hakken
Heb donderdag extra PT les voor deadlifts en clean and jerks
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:28 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Jij bent wel echt van het kwark fanteam heKan me voorstellen dat een reep in sommige gevallen wel praktisch is, ik heb toch net iets te vaak een geknapte bak kwark uit mijn sporttas moeten scheppen..
Ik neem nooit kwark mee om te sporten
Enkel eiwitshakes. Maar bedoelde meer de verhouding van eiwitten, kcal en kosten.
Heb je die lucht die uit je anus komt wel eens geroken als je veel eiwitten eet?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 09:38 schreef sandertjuh het volgende:
[..]
Ik vind die magere kwark nog steeds niet te eten. Eet zo'n bak dan ook nog steeds met 2 lepels slimpie siroop er door heen.. Ander nadeel is van kwark dat ik savonds wel m'n tanden moet poetsen, anders is de lucht die dan smorgens uit m'n mond niet te harden.
Toch eten we gewoon braaf een bak leeg voor het slapen gaan![]()
Ik poets 4xquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja dat vind ik smerig.Ik sla het ook wel eens over als ik dronken ben of iets, maar gewoon consequent je tanden maar 1 keer op een dag poetsen is gewoon vies.
1x 's ochtends, 2x onder de douche (douche na het sporten en in de avond) en voor ik na bed ga.
Ik heb de hele fucking nacht honger gehad. Ik heb ook drama geslapen. Heb van ellende maar een valium naar binnen gemikt want ik kon voor de 2de nacht op rij niet in slaap komen. 5u geslapen uiteindelijk en vanmorgen honger als een paard.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:06 schreef Myraela het volgende:
Overigens lag ik gisteren met zoveel honger in bed dat ik er maar lastig van kon slapen.Heb ik mijn kcal ingevuld, zat ik op 1700. Dat is voor mij netjes, iets aan de hoge kant zelfs. Dus ik moet er maar gewoon even doorheen, hopelijk went mijn lichaam er snel weer aan.
[..]
Ik stort meestal gewoon op bed.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Wat zijn jerks? Als ik het google kom ik wat andere dingen tegenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:48 schreef Qwea het volgende:
Wie de fuck doet dat dan op hakken Heb donderdag extra PT les voor deadlifts en clean and jerks
De term is dan ook 'Clean and Jerk'quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wat zijn jerks? Als ik het google kom ik wat andere dingen tegen![]()
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
De term is dan ook 'Clean and Jerk'
Daar heb ik ook last van. Bizar is dat ja. Geeft maar weer aan dat het lichaam niet goed is in zichzelf in evenwicht houden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:06 schreef Myraela het volgende:
Overigens lag ik gisteren met zoveel honger in bed dat ik er maar lastig van kon slapen.Heb ik mijn kcal ingevuld, zat ik op 1700. Dat is voor mij netjes, iets aan de hoge kant zelfs. Dus ik moet er maar gewoon even doorheen, hopelijk went mijn lichaam er snel weer aan.
[..]
Ik stort meestal gewoon op bed.
Als ik de getallen van het voedingscentrum aanhoudt kom ik op 2.135 kcal. Valt me niet tegen.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:14 schreef sanger het volgende:
Goedemorgen![]()
Gister nog een extra bakje yoghurt met wat honing genomen, en een handje nootjes. Denk dat ik daarmee wel aardig in de buurt van de 2000-2100 kcal ben gekomen alsnog.... Wel met moeite....
Lijstje vandaag:
O: 3 volkoren, 2 oude kaas / 1 jonge kaas
T: banaan
L: 4 volkoren, 2 oude kaas / 2 jonge kaas
T: 2 kiwi's
D: rijst met kipfilet en gewokte groenten
S: uurtje cardio en wat KT
T: bakje yoghurt of kwark (alhoewel ik kwark ook eigenlijk niet echt lekker vind)
Zo eens uitrekenen of ik dan aan mijn kcal kom ook...
Uit mijn hoofd kom ik daar niet echt op. 75 p boterham + 50 voor beleg = 125 kcal p boterham. = 875 kcal. Banaan 75 + kiwi's 75 = 150. Yoghurt/kwark = 250. Totaal dus 1275 kcal excl D en dit is heeel ruim genomenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:47 schreef sanger het volgende:
[..]
Als ik de getallen van het voedingscentrum aanhoudt kom ik op 2.135 kcal. Valt me niet tegen.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 10:51 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Wat zijn jerks? Als ik het google kom ik wat andere dingen tegen![]()
De weegschaal gaat nog steeds omlaagquote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:07 schreef Myraela het volgende:
Hoe gaat het met je gewicht nu Qwea? Zit je al stabiel of blijf je nog steeds afvallen?
Ok, de stang zit aan de andere kant. En je hoeft hem niet van de grond te pakken. Voor de rest toch niet zo anders? Laat maarquote:
De waarden van het voedingscentrum zijn:quote:Op dinsdag 6 januari 2015 11:53 schreef CrunchySelf het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd kom ik daar niet echt op. 75 p boterham + 50 voor beleg = 125 kcal p boterham. = 875 kcal. Banaan 75 + kiwi's 75 = 150. Yoghurt/kwark = 250. Totaal dus 1275 kcal excl D en dit is heeel ruim genomen.
Zou het kunnen dat ik niet echt afval omdat ik structureel te laag zit in kcal dan, zonder het te beseffen? Mijn lijstje van vandaag is echt veel vwb mijn eetpatroon namelijk....quote:Denk dat je het gaat tegenvallen.
100 gram rijst is best veel (vind ik zelf). Kan zijn dat je eigenlijk maar 70g eet of zo. Heb je het wel eens gewogen?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:50 schreef sanger het volgende:
[..]
De waarden van het voedingscentrum zijn:
Volkoren boterham 82 * 7 = 574
Jonge kaas 58 * 3 = 174
Oude kaas 61 * 4 = 244
Kiwi 51 * 2 = 102
Banaan 124 * 1 = 124
Rijst = 360
Roerbakgroenten = 145
Kipfilet = 280
Yoghurt = 135
Totaal = 2.138
[..]
Zou het kunnen dat ik niet echt afval omdat ik structureel te laag zit in kcal dan, zonder het te beseffen? Mijn lijstje van vandaag is echt veel vwb mijn eetpatroon namelijk....
Nee, ik ga uit van het aantal lepels dat ik opschep. Zo rond de 4 meestal. Per lepen gaat voedingscentrum uit van 55 gram volgens mij.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:52 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
100 gram rijst is best veel (vind ik zelf). Kan zijn dat je eigenlijk maar 70g eet of zo. Heb je het wel eens gewogen?
Hmmm. Ik vind het lastig, want ik had dat lijstje eigenlijk niet zo hoog zitten (een gevoel). Zou sommige portiegroottes eens controleren, weeg ze eensquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:50 schreef sanger het volgende:
[..]
De waarden van het voedingscentrum zijn:
Volkoren boterham 82 * 7 = 574
Jonge kaas 58 * 3 = 174
Oude kaas 61 * 4 = 244
Kiwi 51 * 2 = 102
Banaan 124 * 1 = 124
Rijst = 360
Roerbakgroenten = 145
Kipfilet = 280
Yoghurt = 135
Totaal = 2.138
[..]
Zou het kunnen dat ik niet echt afval omdat ik structureel te laag zit in kcal dan, zonder het te beseffen? Mijn lijstje van vandaag is echt veel vwb mijn eetpatroon namelijk....
Champignonburger?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:59 schreef -Strawberry- het volgende:
O: havermout met banaan en amandelmelk
T: kapje broodzonder wat erop
L: kwark met walnoten, lijnzaad en bosvruchten
T: druiven
D: bloemkool, champignonburger, aardappels en appelmoes
Meten is weten.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:58 schreef Myraela het volgende:
Stop nou alsjeblieft met rekenen in lepels etc. Wegen. Alles wegen. Misschien niet elke keer, uiteindelijk schat je het beter in.
Maar jouw lepel is niet mijn lepel. En hoe groot maak je de berg op je lepel. Ik vind dat onzin begrippen. Net als één standaard voor broodbeleg. Misschien gebruik je wel veel meer, of veel minder.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:58 schreef Myraela het volgende:
Stop nou alsjeblieft met rekenen in lepels etc. Wegen. Alles wegen. Misschien niet elke keer, uiteindelijk schat je het beter in.
Maar jouw lepel is niet mijn lepel. En hoe groot maak je de berg op je lepel. Ik vind dat onzin begrippen. Net als één standaard voor broodbeleg. Misschien gebruik je wel veel meer, of veel minder.
Neuh, dan moet je wel afvallen. Als je niet afvalt heeft dat meestal te maken met het feit dat je meer eet dan je denkt.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:50 schreef sanger het volgende:
Door te weinig eten verlaag je je stofwisseling toch juist?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:02 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Neuh, dan moet je wel afvallen. Als je niet afvalt heeft dat meestal te maken met het feit dat je meer eet dan je denkt.
Heb je een recept van die puntpaprika's?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:11 schreef Myraela het volgende:
Mijn lijstje:
O: Havermout, melk, banaan, 3 blokjes chocolade, lijnzaad
L: 2 volkoren boterhammen, 30+ oude kaas, tomaat, sla.
T: Sinaasappel
D: 2 puntpaprika's, gevuld met broccolirijst, geitenkaas en een paar pijnboompitten
Twijfel of ik nieuwe chocolade zal kopen. Dit was eigenlijk een laatste restje dat ik zo op een goede manier op kon maken. In plaats van gewoon alles in één keer in mijn gezicht te proppen. Maar eigenlijk vind ik deze manier van havermout wel de lekkerste.
Wel een redelijk zwaar ontbijt met 450 kcal.
Oh en ik wil echt spray olie hebben, nu moet ik eigenlijk die paprika's besprenkelen met olie, maar dan heb je vaak meteen zoveel olie.Denk dat ik gewoon geen olie doe.
Iemand met anorexia nervosa valt ook nog af, maar inderdaad je stofwisseling kan wel verlagen als je lange periode enorm weinig eet en ook spiermassa kwijtraakt. Echter denken mensen dat daar sneller sprake van is dan in feite het geval is. Ook is het niet zo dat je ineens 500 kcal minder verbrandt en dus om die reden niet kan afvallen, het is minder dan dat.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:17 schreef sanger het volgende:
[..]
Door te weinig eten verlaag je je stofwisseling toch juist?
Er zijn onderzoeken naar mensen die een maand lang gingen vasten en gewoon bleven afvallen. Natuurlijk verlies je dan ook veel spiermassa en dat wil je niet, dus valt het niet aan te raden. Maar acteurs die erg mager moeten worden voor een rol bijvoorbeeld volgen ook een extreem crashdieet en het werkt wel.quote:On average, the starvation response of the individuals after isolation was a 180 kcal reduction in daily total energy expenditure. 60 kcal of the starvation response was explained by a reduction in fat-free mass and fat mass. An additional 65 kcal was explained by a reduction in fidgeting, and the remaining 55 kcal was statistically insignificant.
Nee, ik verzin hem zelf. Misschien na vanavond.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Heb je een recept van die puntpaprika's?
Je kan ook eens rauwe cacao nibs proberen! Gooi ik ook wel eens door mijn ontbijt en dat geeft een beetje chocoladesmaak maar zonder suiker.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:11 schreef Myraela het volgende:
O: Havermout, melk, banaan, 3 blokjes chocolade, lijnzaad
L: 2 volkoren boterhammen, 30+ oude kaas, tomaat, sla.
T: Sinaasappel
D: 2 puntpaprika's, gevuld met broccolirijst, geitenkaas en een paar pijnboompitten
Twijfel of ik nieuwe chocolade zal kopen. Dit was eigenlijk een laatste restje dat ik zo op een goede manier op kon maken. In plaats van gewoon alles in één keer in mijn gezicht te proppen. Maar eigenlijk vind ik deze manier van havermout wel de lekkerste.
Aanrader die dingenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan ook eens rauwe cacao nibs proberen! Gooi ik ook wel eens door mijn ontbijt en dat geeft een beetje chocoladesmaak maar zonder suiker.
Smelt dat ook of heb je af en toe zo'n stukje?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:31 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Je kan ook eens rauwe cacao nibs proberen! Gooi ik ook wel eens door mijn ontbijt en dat geeft een beetje chocoladesmaak maar zonder suiker.
Ik heb het eigenlijk nog nooit warm gemaaktquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Smelt dat ook of heb je af en toe zo'n stukje?
Ben eigenlijk totaal niet van de superfoods en vind ze veel te duur om eerlijk te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |