abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2015 @ 09:03:03 #76
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_148381231
Toch nog even een kleine opmerking over 'de hypocrisie van BNW'.

Als een arts een vaccin tegen Ebola ontwikkeld doet hij/ zij dat om de bevolking uit te roeien? Als een uitvinder zegt dat geboortebeperking, selective breeding en gedwongen sterilisatie nog te tamme opties zijn, worden deze woorden genegeerd omdat hij (misschien wel) voor vrije energie wou zorgen en altijd het beste met de mensheid voorhad?..

Waarom is dat? :)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 09:08:50 #77
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148381294
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:03 schreef SicSicSics het volgende:

Als een arts een vaccin tegen Ebola ontwikkeld doet hij/ zij dat om de bevolking uit te roeien? Als een uitvinder zegt dat geboortebeperking, selective breeding en gedwongen sterilisatie nog te tamme opties zijn, worden deze woorden genegeerd omdat hij (misschien wel) voor vrije energie wou zorgen en altijd het beste met de mensheid voorhad?..

Omdat underdog
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:04:39 #78
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_148382212
Hier heb je een lezing die Einstein in 1922 gehouden heeft over de ether. Ik ben benieuwd of een van zijn tegenstanders er iets zinnigs over kan zeggen.

http://www-history.mcs.st-and.ac.uk/Extras/Einstein_ether.html
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_148382298
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:04 schreef TitusPullo het volgende:
Hier heb je een lezing die Einstein in 1922 gehouden heeft over de ether. Ik ben benieuwd of een van zijn tegenstanders er iets zinnigs over kan zeggen.

Einstein's werk heeft nou juist aangetoond dat de ether niet bestaat. :)

"De relativiteitstheorieën van Einstein toonden aan dat de ether niet bestond: het vacuüm kan kennelijk licht geleiden, de leegte kreeg de functie van de vroegere ether." (bron)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:17:43 #80
235357 TitusPullo
pi_148382491
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Einstein's werk heeft nou juist aangetoond dat de ether niet bestaat. :)

"De relativiteitstheorieën van Einstein toonden aan dat de ether niet bestond: het vacuüm kan kennelijk licht geleiden, de leegte kreeg de functie van de vroegere ether." (bron)
Dat weet ik: ik zou graag zien dat de tegenstanders van Einstein op deze lezing reageren, zodat we kunnen zien wat hun argumenten nu precies zijn.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_148382552
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:17 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Dat weet ik: ik zou graag zien dat de tegenstanders van Einstein op deze lezing reageren, zodat we kunnen zien wat hun argumenten nu precies zijn.
Ah, zo. :) Ja, ik ben ook wel benieuwd.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 10:32:57 #82
249559 crew  Lavenderr
pi_148382772
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 09:03 schreef SicSicSics het volgende:

Daar ben ik ook best benieuwd naar.
En wat betreft energie: de blauwe energie is op komst!

http://www.cmo.nl/euforum(...)/bron-blauwe-energie
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:35:12 #83
235357 TitusPullo
pi_148382824
Daarbij: Einstein was bepaald niet minder non-conformist dan Tesla, dus dat Tesla zou worden doodgezwegen omdat hij zo eigenaardig was is onzin.
En als Einstein onterecht als groot wetenschapper wordt beschouwd, waarom doet dan niemand of zijn pogingen om de natuurkunde te unificeren geslaagd zijn? Kennelijk is er een verschil tussen zijn vroege werk en zijn latere.
pi_148383146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:32 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar ben ik ook best benieuwd naar.
En wat betreft energie: de blauwe energie is op komst!

http://www.cmo.nl/euforum(...)/bron-blauwe-energie
Dit klinkt best wel ok. :) Niet heel grootschalig, maar alle beetjes helpen.

Voor mij is dit een nieuwe.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 10:58:51 #85
249559 crew  Lavenderr
pi_148383265
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:53 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit klinkt best wel ok. :) Niet heel grootschalig, maar alle beetjes helpen.

Voor mij is dit een nieuwe.
En zo simpel he? Zout en zoet water mengen.
300% effectiever.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lavenderr op 06-01-2015 11:08:51 ]
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:02:00 #86
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148383321
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En zo simpel he? Zoet en zoet water mengen.
300% effectiever.
Is dat dan hetzelfde zoete water? Of zoet water dat net iets anders is?
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:04:17 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148383356
Trouwens denk ik dat daar het grote probleem de reiniging gaat worden, die membranen kunnen namelijk ook verstoppen, en het is niet persee het schoonste water wat er in de zee zit. Maar wel een tof idee.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:05:41 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_148383374
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:02 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat dan hetzelfde zoete water? Of zoet water dat net iets anders is?
Dit staat in wiki;

Wanneer zoet en zout water van elkaar gescheiden zijn door een membraan dat wel water, maar geen opgeloste stoffen zoals zout doorlaat, stroomt zoet water door het membraan naar de zoute kant. Daar wordt zodoende een druk opgebouwd die benut kan worden als energiebron. De druk, bij 10 °C en 3,5 % zoutconcentratieverschil, loopt op theoretisch tot 28 bar. Door de optredende verdunning is de feitelijke druk lager. Deze techniek wordt PRO genoemd, voor het Engelse Pressure Retarded Osmosis.

Met de ontstane druk kan een turbine worden aangedreven en elektriciteit worden opgewekt. Als afvalproduct ontstaat brak water, dus niets anders dan wat zou zijn ontstaan als het rivierwater ongehinderd de zee had bereikt.

Een tweede methode maakt gebruik van omgekeerde elektrodialyse, ((en) Reverse Electro Dialysis, RED).
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:06:44 #89
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_148383397
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit staat in wiki;

Wanneer zoet en zout water van elkaar gescheiden zijn door een membraan dat wel water, maar geen opgeloste stoffen zoals zout doorlaat, stroomt zoet water door het membraan naar de zoute kant. Daar wordt zodoende een druk opgebouwd die benut kan worden als energiebron. De druk, bij 10 °C en 3,5 % zoutconcentratieverschil, loopt op theoretisch tot 28 bar. Door de optredende verdunning is de feitelijke druk lager. Deze techniek wordt PRO genoemd, voor het Engelse Pressure Retarded Osmosis.

Met de ontstane druk kan een turbine worden aangedreven en elektriciteit worden opgewekt. Als afvalproduct ontstaat brak water, dus niets anders dan wat zou zijn ontstaan als het rivierwater ongehinderd de zee had bereikt.

Een tweede methode maakt gebruik van omgekeerde elektrodialyse, ((en) Reverse Electro Dialysis, RED).
Ja maar jij zei zoet en zoet water mengen ;)
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:07:34 #90
249559 crew  Lavenderr
pi_148383412
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja maar jij zei zoet en zoet water mengen ;)
Dat stond in De Telegraaf, dus daar kan ik niks aan doen :P
Oh wacht, ik schreef het fout . Zout en zoet moest het zijn :@
pi_148383436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat stond in De Telegraaf, dus daar kan ik niks aan doen :P
Wie leest er dan ook Telegraaf? :P

Als het gaat om wetenschappelijke onderwerpen weet je zeker dat de betrokken journalist geen idee heeft waar hij over schrijft. :D
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 11:09:39 #92
249559 crew  Lavenderr
pi_148383455
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie leest er dan ook Telegraaf? :P

Als het gaat om wetenschappelijke onderwerpen weet je zeker dat de betrokken journalist geen idee heeft waar hij over schrijft. :D
Ik lees graag de Telegraaf. Zoals heel veel mensen in Nederland :6
pi_148384572
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

+1 note :6
Extremistisch gematigd.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 12:08:41 #94
235357 TitusPullo
pi_148384815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Typisch Telegraaf-argument.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 12:21:53 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_148385260
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 11:59 schreef P8 het volgende:

[..]

+1 note :6
oO<
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 12:22:29 #96
249559 crew  Lavenderr
pi_148385277
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 12:08 schreef TitusPullo het volgende:

[..]

Typisch Telegraaf-argument.
:6
pi_148386162
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 10:04 schreef TitusPullo het volgende:

Ben absoluut geen tegenstander, maar aan " sneller dan het licht kan niet "gaat volgens mij vroeg of laat een einde komen.

quote:
Robert Ehrlich van de George Mason University in Virginia heeft zes waarnemingen beschreven die er op lijken te wijzen dat neutrino’s een imaginaire massa hebben, dus sneller dan het licht bewegen. Wat betekent dit precies?
http://www.visionair.nl/w(...)en-imaginaire-massa/
Gaat men dan weer hierop verder :

http://peswiki.com/index.(...)ic_Theory_of_Gravity
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 13:01:11 #98
249559 crew  Lavenderr
pi_148386323
Voor de volledigheid het artikel uit de Telegraaf:

Stroom door blauwe energie

Blauwe energiecentrales gaan een aanzienlijk belangrijkere rol spelen als alternatieve energiebron door een ogenschijnlijk simpele uitvinding van de Universiteit Utrecht.

Als gevolg van deze innovatie, het voorverwarmen van het inkomende zoete water, wordt het in theorie straks mogelijk om bijna een derde van onze energiebehoefte te dekken met deze revolutionaire installaties. En daarmee wordt de blauwe energiecentrale plotseling een serieuze concurrent voor andere alternatieve energiebronnen.
De werking van een blauwe energiecentrale berust op het natuurkundige verschijnsel dat bij het mengen van zoet water met zout water een spanningsverschil ontstaat. Bij de Universiteit Utrecht heeft men nu ontdekt dat door het voorverwarmen van het zoete water tot driemaal meer energie kan worden opgewekt dan tot nu toe is gelukt.

http://www.telegraaf.nl/b(...)lauwe_energie__.html
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 13:11:03 #99
45833 crew  Fogel
pi_148386562
Jammer dat er niet bijstaat hoeveel energie je in het water kwijt moet en hoeveel je er uiteindelijk voor terugkrijgt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator dinsdag 6 januari 2015 @ 13:18:15 #100
249559 crew  Lavenderr
pi_148386762
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:11 schreef Fogel het volgende:
Jammer dat er niet bijstaat hoeveel energie je in het water kwijt moet en hoeveel je er uiteindelijk voor terugkrijgt.
Voor het voorverwarmen wordt ook energie gebruikt. Het is de vraag hoeveel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')