abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148353886
Dit is het crowdfundingtopic. Dit zal vooral gaan over het investeren in crowdfunding projecten. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiėle instelling zijn de kosten lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger.

Het grootste crowdfunding platform in Nederland is geldvoorelkaar.nl*. Op de site staat: Aangeboden rendementen liggen tussen de 4% en 11%.

Diverse platformen krijgen een officiėle vergunning of ontheffing van de AFM.
crowdaboutnow.nl
kapitaalopmaat.nl
fundyd.nl
enz.

Bij de meeste crowdfund platforms moet natuurlijk rekening gehouden worden met het risico dat het crowdfund platform zelf failliet kan gaan. Dit is echter minder van belang bij diverse platforms die via een derden rekeing werken en waar de contracten direct afgesloten worden tussen lener en verstrekker.

Een groter crowdfunding platform is het Amerikaanse lendingclub.com. Hierbij zal het faillissement risico waarschijnlijk wat lager zijn. Een ander voordeel is dat je hier automatisch diversificatie kunt toepassen, met een minimum van $25 per stuk. Dit vermindert je risico aanzienlijk. Echter, voor niet-Amerikanen is het minimale investeringsbedrag $100.000. (Info dankzij user Blik)

Indien je van plan bent in crowdfunding projecten te investeren adviseren we om altijd in meerdere projecten te investeren en geen groot deel van je vermogen te investeren zodat je risico's beperkt blijven.

Overzicht van crowdfunding platforms staat op wikipedia.

Inkomsten uit crowdfunding vallen in vrijwel alle gevallen in box 3. Zie hiervoor ook: WGR / Crowdfunden en de belastingdienst Zeker weten? Bel dan zelf de belastingdienst.

* PM of DM je mailadres naar Tha_Duck als je een mailtje wil als er een nieuw project op geldvoorelkaar staat.
pi_148353916
Edit: krijg de laatste 2 posts hier niet gequote :{

Het nieuwe project (horeca in Utrecht) laat ik aan me voorbij gaan.
pi_148355419
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:01 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Dat is juist bedoeld om toch mensen (ondanks de B rating) over de streep te trekken toch? :)

Op basis van de prognose hadden ze het project in klasse 2 willen zetten als ik het zo lees.
Zou schandalig zijn, als je de cijfers volgt zou het een hele dikke 5 moeten zijn.
8k winst tegenover een 20.5k aflossingslast per jaar
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_148355474
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:27 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Zou schandalig zijn, als je de cijfers volgt zou het een hele dikke 5 moeten zijn.
Ik heb ook ernstige twijfels, en bij twijfel niet inhalen dus.........Ik doe niet mee.
pi_148356031
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:27 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Je berekening klopt niet helemaal

Winst + afschrijvingen = Beschikbaar voor aflossing en uitbreidingsinvesteringen
Want door veel af te schrijven blijft de winst voor de fiscus laag

En zoals de noot van GvE zegt hebben ze dit jaar heel wat afgeschreven

[ Bericht 4% gewijzigd door Goesten op 05-01-2015 15:16:38 ]
pi_148357151
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:01 schreef NB1908 het volgende:
Dat is juist bedoeld om toch mensen (ondanks de B rating) over de streep te trekken toch? :)

Op basis van de prognose hadden ze het project in klasse 2 willen zetten als ik het zo lees.
Nou, dat effect heeft het op mij zeker niet.

Maak u vooral niet druk, het bedrijf heeft een waanzinnig tekort, maar de eigenaar heeft maatregelen getroffen. Uh-huh....
pi_148359001
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:47 schreef Goesten het volgende:

[..]

Je berekening klopt niet helemaal

Winst + afschrijvingen = Beschikbaar voor aflossing en uitbreidingsinvesteringen
Want door veel af te schrijven blijft de winst voor de fiscus laag

En zoals de noot van GvE zegt hebben ze dit jaar heel wat afgeschreven
klopt keek ook nog eens naar de 2013 winst, maar het hele verhaal klopt gevoelsmatig niet.
pi_148360410
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:04 schreef CaLeX het volgende:

[..]

klopt keek ook nog eens naar de 2013 winst, maar het hele verhaal klopt gevoelsmatig niet.
Kun je een jaarrekening opvragen bij GVE? Zou die jaarrekening van 2014 wel eens willen zien :)
pi_148360869
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8595

Naam: Domino
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 60.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: A
జ్ఞ‌ా
pi_148360917
Meteen 1500 euro erin door iemand, binnen een paar minuten :+.
జ్ఞ‌ా
pi_148361350
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:47 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Kun je een jaarrekening opvragen bij GVE? Zou die jaarrekening van 2014 wel eens willen zien :)
Bij GVE niet, maar ik denk dat hij hem wel zou moeten deponeren ergens.

KVK ofzo?
pi_148361569
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

KVK ofzo?
Ooit deze website al bezocht?
http://trustbuddyinternational.com/

Dit is de "nieuwe" eigenaar van GVE die beurs genoteerd is... Het schijnt dat beurs genoteerde bedrijven informatie moeten vrij geven aan hun aandeelhouders. (Kijk vooral is in de presentatie op pagina 12.
pi_148361601
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:29 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Ooit deze website al bezocht?
http://trustbuddyinternational.com/

Dit is de "nieuwe" eigenaar van GVE die beurs genoteerd is... Het schijnt dat beurs genoteerde bedrijven informatie moeten vrij geven aan hun aandeelhouders. (Kijk vooral is in de presentatie op pagina 12.
euh ja, maar ik las de vraag alsof hij de jaarrekening van de guusjes op wilde vragen.
pi_148361628
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:30 schreef CaLeX het volgende:

[..]

euh ja, maar ik las de vraag alsof hij de jaarrekening van de guusjes op wilde vragen.
Oooh... Sorry...
pi_148361706
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:32 schreef PvN1 het volgende:

[..]

Oooh... Sorry...
Ja zo bedoelde ik hem ook :)

De jaarrekening van guusjes zou ik willen zien. Die van GVE vind ik ook prima hoor als je die hebt .
pi_148361889
quote:
14s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:01 schreef µ het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8595

Naam: Domino
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 60.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: A
Leuke incentive ook (dat moet toch gewoon mogelijk zijn voor zo'n tent, al is het alleen maar 1e pizza 50% korting.) Wel een mooie achtegrond heeft die dame, maar ik doe niet mee. &Horeca &7% &60maanden, precies wat ik niet zoek :)
pi_148361915
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:44 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Leuke incentive ook (dat moet toch gewoon mogelijk zijn voor zo'n tent, al is het alleen maar 1e pizza 50% korting.) Wel een mooie achtegrond heeft die dame, maar ik doe niet mee. &Horeca &7% &60maanden, precies wat ik niet zoek :)
Helemaal naar Tilburg voor korting op mijn pizza?
pi_148361952
Nou ja, tis bij mij in de wijk, dus dan kan dat net een 'over de streeptrekker" zijn. Gewoon omdat je dan net waar meer feeling krijgt met zo'n tent.
  maandag 5 januari 2015 @ 17:55:44 #19
419930 BliepTuut
Error! '); DROP TABLE *;-
pi_148362168
Ik doe wel mee, want ik denk dat het redelijk stabiel is. Het lijkt me veilig genoeg om zorgeloos in te investeren.
pi_148363018
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 16:47 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Nee, opvragen niet maar wel inzien bij hun op kantoor.
pi_148363089
quote:
99s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:19 schreef CaLeX het volgende:

[..]

KVK ofzo?
Klopt, worden gedeporteerd bij de kvk, echter dat zijn de publicatie stukken en die zijn vrij summier en meestal een jaar oud.
  maandag 5 januari 2015 @ 20:02:06 #22
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_148366690
Vandaag een hele trits betalingen binnen, dan weet je weer wat er leuk is aan crowdfunding :P

Ik wou dat je op een makkelijk manier kon achterhalen wat je elke maand binnen hebt gekregen en dan voor de laatste 1,5 jaar dat lijkt me wel grappig om te zien. Als ik nu precies een jaar terug kijk kreeg ik ongeveer de helft binnen van wat ik nu binnen krijg. Begin gaat echt langzaam maar als het eenmaal loopt en je bouwt het rustig uit dan gaat het vrij snel.

Leonos zal bij jou wel helemaal flink zijn opgelopen? En hoeveel projecten heb ik eigenlijk ongeveer?

quote:
10s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef µ het volgende:
Meteen 1500 euro erin door iemand, binnen een paar minuten :+.
Dom!

Dat bedrag tenminste want Domino's als project zie ik altijd wel zitten.

[ Bericht 44% gewijzigd door AQuila360 op 05-01-2015 20:12:53 ]
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_148366795
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 17:45 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Helemaal naar Tilburg voor korting op mijn pizza?
Niet nodig, ze hebben 156 filialen dus gewoon een bon voor een gratis pizza voor iedere investeerder van bijvoorbeeld 500 euro of meer.
  maandag 5 januari 2015 @ 20:23:02 #24
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148367534
Hoe kan het dat als voorbeeld bij deze Domino's een classificatie 5 wordt toegekend terwijl de Graydon rating een A is? Voor mijn gevoel zegt GvE zelf dat het tricky is (want de slechtste rating) terwijl Graydon zegt dat ze het goed voor elkaar hebben (de twee na beste rating).

Wil iemand mij eens uitleggen hoe het kan dat ze tot zo'n verschillend oordeel komen?
pi_148367744
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef Coelho het volgende:
Hoe kan het dat als voorbeeld bij deze Domino's een classificatie 5 wordt toegekend terwijl de Graydon rating een A is? Voor mijn gevoel zegt GvE zelf dat het tricky is (want de slechtste rating) terwijl Graydon zegt dat ze het goed voor elkaar hebben (de twee na beste rating).

Wil iemand mij eens uitleggen hoe het kan dat ze tot zo'n verschillend oordeel komen?
Goede vraag. Ik heb zelf het idee dat Graydon naar de gehele onderneming kijkt en de rating van GvE gebaseerd is enkel op de lening specifiek tav de afloscapaciteit. Maar geen idee of dit klopt.
pi_148367990
https://www.geldvoorelkaa(...)egevens.aspx?id=5449

Ook Domino's, toendertijd minder risico, en een hoger rendement.

Zie ook dat deze Domino's een opstartonderneming is, en een BV.
  maandag 5 januari 2015 @ 20:35:13 #27
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_148368068
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef Coelho het volgende:

Op GVE kun je daarover bij het kopje Zekerheid wat meer informatie over vinden maar het komt er grofweg op neer dat de GVE rating voornamelijk kijkt naar de afloscapaciteit en dus meer vanaf nu de toekomst in (verwachting) en de Graydon rating kijkt meer naar het verleden dus hoe de dingen zijn gedaan.

Beide kijken ze eigenlijk naar wat anders en kunnen ze dus ook afwijken. En daar kun je zelf weer je oordeel op baseren.

Als je ziet dat ze in het verleden altijd aan hun verplichtingen hebben kunnen voldoen en dat dat altijd goed is gelopen dan maakt een iets slechtere GVE rating wat minder uit (in principe is elke GVE rating ook nog goed haalbaar)
  maandag 5 januari 2015 @ 20:40:10 #28
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_148368310
Die GVE raring is wat mij betreft ook niet perse goed ofzo want maakt het zoveel uit of iemand op 60% van z'n betaalcapaciteit zit of op 80% in beide gevallen kan die het betalen alleen heb je in het 1e geval wat meer ruimte om slechte tijden op te vangen.

En stel dat je een project hebt dat iemand 100.000 wil lenen en dan in 2 jaar wil terug betalen dan is die rating waarschijnlijk 5 ofzo. Als hij dan zegt dan betaal ik dat niet in 2 jaar terug maar in 5 jaar dan gaat die rating naar zeg bijvoorbeeld 1 omdat hij per maand veel minder hoeft terug te betalen...maar is het dan ook een beter project?
pi_148368425
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:40 schreef AQuila360 het volgende:
Die GVE raring is wat mij betreft ook niet perse goed ofzo want maakt het zoveel uit of iemand op 60% van z'n betaalcapaciteit zit of op 80% in beide gevallen kan die het betalen alleen heb je in het 1e geval wat meer ruimte om slechte tijden op te vangen.

En stel dat je een project hebt dat iemand 100.000 wil lenen en dan in 2 jaar wil terug betalen dan is die rating waarschijnlijk 5 ofzo. Als hij dan zegt dan betaal ik dat niet in 2 jaar terug maar in 5 jaar dan gaat die rating naar zeg bijvoorbeeld 1 omdat hij per maand veel minder hoeft terug te betalen...maar is het dan ook een beter project?
Maar een looptijd van 5 jaar met een rating 5 kan wellicht toch wel voor problemen zorgen denk ik.
In 5 jaar tijd kunnen veel onzekerheden zich voordoen.
  maandag 5 januari 2015 @ 21:04:53 #30
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_148369292
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:43 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

Maar een looptijd van 5 jaar met een rating 5 kan wellicht toch wel voor problemen zorgen denk ik.
In 5 jaar tijd kunnen veel onzekerheden zich voordoen.
Jawel dat is wel zo maar in principe is een level 5 project nog steeds goed haalbaar dat moet je wel bedenken.
pi_148371755
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 13:41 schreef Graankorrel het volgende:
Edit: krijg de laatste 2 posts hier niet gequote :{

Het nieuwe project (horeca in Utrecht) laat ik aan me voorbij gaan.
Schandalig project, alles laat alarmbellen afgaan. M.i. zou dit er niet door moeten komen bij GVE.
pi_148372747
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 20:02 schreef AQuila360 het volgende:
Vandaag een hele trits betalingen binnen, dan weet je weer wat er leuk is aan crowdfunding :P

Ik wou dat je op een makkelijk manier kon achterhalen wat je elke maand binnen hebt gekregen en dan voor de laatste 1,5 jaar dat lijkt me wel grappig om te zien. Als ik nu precies een jaar terug kijk kreeg ik ongeveer de helft binnen van wat ik nu binnen krijg. Begin gaat echt langzaam maar als het eenmaal loopt en je bouwt het rustig uit dan gaat het vrij snel.

Leonos zal bij jou wel helemaal flink zijn opgelopen? En hoeveel projecten heb ik eigenlijk ongeveer?

[..]

Dom!

Hoezo dom?
pi_148372872
quote:

Ik wou dat je op een makkelijk manier kon achterhalen wat je elke maand binnen hebt gekregen en dan voor de laatste 1,5 jaar dat lijkt me wel grappig om te zien. Als ik nu precies een jaar terug kijk kreeg ik ongeveer de helft binnen van wat ik nu binnen krijg.
Daarvoor kun je dus de veelbesproken excelletjes gebruiken of elk ander fatsoenlijk boekhoud programma.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_148374457
Vandaag mijn eerste lening overeenkomst en betaal verzoek ontvangen van Horeca Crowdfunding. Zie er allemaal netjes uit en inclusief hoofdelijke aansprakelijkheid en verpanding van o.a. de inventaris. Het blijft natuurlijk horeca maar het papierwerk ziet er in ieder geval prima uit. Ook heb ik de indruk dat ze de risico's goed proberen in te schatten en omdat ze alleen maar horeca doen zijn ze hier goed in thuis.
  maandag 5 januari 2015 @ 23:48:12 #35
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148376951
quote:

[..]

Dom!

Ben ik Leonos? :P
pi_148377959
quote:

Dat hoop ik ook. Ik krijg deze maand de eerste zooi betalingen binnen waar nog fee vanaf gaat. Vanaf februari moet dan dus het 'volledige bedrag' binnenkomen. Ik moet nu even rustig aan doen, maar ga binnenkort weer herinvesteren inderdaad. Dan bouwt het wel lekker op. Duurt ook nog een tijdje voordat m'n eerste project afloopt, dus dan kun je inderdaad verder gaan en uiteindelijk voor je gevoel 'rente op rente' pakken. Dan wordt het leuk :P

Al ben ik wel jaloers op Leo hier, met z'n monthly return van 300 euro :D
Schip ahoy!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 00:38:31 #37
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148378381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:20 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook. Ik krijg deze maand de eerste zooi betalingen binnen waar nog fee vanaf gaat. Vanaf februari moet dan dus het 'volledige bedrag' binnenkomen. Ik moet nu even rustig aan doen, maar ga binnenkort weer herinvesteren inderdaad. Dan bouwt het wel lekker op. Duurt ook nog een tijdje voordat m'n eerste project afloopt, dus dan kun je inderdaad verder gaan en uiteindelijk voor je gevoel 'rente op rente' pakken. Dan wordt het leuk :P

Al ben ik wel jaloers op Leo hier, met z'n monthly return van 300 euro :D
In december was het ¤ 387,20 met 44 projecten. Met de laatste 3 projecten die nog moeten gaan lopen zal het iets meer dan ¤ 400,- worden. Ik ken iemand die bijna op het dubbele bedrag zit, is alleen geen Fokker :P

Ach ja, nu is het allemaal hartstikke leuk zo natuurlijk. Maar įls het mis gaat hang ik er ook meteen aardig in natuurlijk.

[ Bericht 2% gewijzigd door leolinedance op 06-01-2015 00:44:35 ]
pi_148378477
Godver _O-. En je hebt natuurlijk gelijk, je loopt er ook wel risico mee. Maar de kans dat alle projecten tegelijk ploffen is te verwaarlozen. Er zal vast wel iets defaulten, maar dan heb je al wat terugbetaling gehad en je overall rente kan dat makkelijk afdekken.
Schip ahoy!
  dinsdag 6 januari 2015 @ 01:26:47 #39
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148379103
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

In december was het ¤ 387,20 met 44 projecten. Met de laatste 3 projecten die nog moeten gaan lopen zal het iets meer dan ¤ 400,- worden. Ik ken iemand die bijna op het dubbele bedrag zit, is alleen geen Fokker :P

Ach ja, nu is het allemaal hartstikke leuk zo natuurlijk. Maar įls het mis gaat hang ik er ook meteen aardig in natuurlijk.
Met over 400 rente op maandbasis zit je aan 5k rente per jaar. Bij gemiddeld 7-8% betekent dat natuurlijk ook dat je er voor driekwart ton in zit. Dan is je investering per project ook niet misselijk...

Zo bouw je natuurlijk wel een hele mooie duit op, zeker met rente op rente bij herinvestering.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 01:30:28 #40
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148379145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:26 schreef Coelho het volgende:

[..]

Met over 400 rente op maandbasis zit je aan 5k rente per jaar. Bij gemiddeld 7-8% betekent dat natuurlijk ook dat je er voor driekwart ton in zit. Dan is je investering per project ook niet misselijk...

Zo bouw je natuurlijk wel een hele mooie duit op, zeker met rente op rente bij herinvestering.
Was het maar enkel rente! :o
  dinsdag 6 januari 2015 @ 01:45:21 #41
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_148379299
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:30 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Was het maar enkel rente! :o
haha, ok, dan worden de bedragen iets anders :D

Zijn er hier mensen met ervaring op Symbid?
pi_148380395
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 01:45 schreef Coelho het volgende:

[..]

haha, ok, dan worden de bedragen iets anders :D

Zijn er hier mensen met ervaring op Symbid?
Ik was gister ook even op Symbid aan het kijken. Staat bijvoorbeeld ook een film op. Daar krijg je je rendement al 1 december 2015 volledig uitgekeerd. Wat waarschijnlijk wel minimaal 3% oplevert. Ik wacht even en stap wellicht op het laatst in.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 00:38 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Hoe lang ben je al bezig eigenlijk? En wat voor soort projecten kies je?

[ Bericht 2% gewijzigd door SuperFokker op 06-01-2015 07:30:37 ]
  dinsdag 6 januari 2015 @ 07:34:58 #43
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_148380456
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 23:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ben ik Leonos? :P
Bedoelde jou wel ja maar de naam ging even mis :P

Ik kreeg afgelopen december trouwens 399,80 euro terug, maar komt omdat ik in het begin wat kortere voornamelijk heb gedaan. Loopt nu een maandje of 4 nog wat op en dan beginnen de eerste projecten af te lopen dus zal het weer zakken.
pi_148381038
Als je er elke maand nieuw geld in stopt + herinvesteert wat terugkomt loopt het toch alleen maar op. Of zie ik dat nou verkeerd.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_148381352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 08:42 schreef Tikbalang het volgende:
Als je er elke maand nieuw geld in stopt + herinvesteert wat terugkomt loopt het toch alleen maar op. Of zie ik dat nou verkeerd.
Klopt, tenzij je eerst een project van bijvoorbeeld 24 maanden had en daarna het geld inversteert in een project van 60 maanden daalt de maand aflossing.

E100 in 24 maanden 7% = E4.46 per maand
E100 in 60 maanden 7% = E1.97 per maand
* bereken methode op basis van GVE.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:47:40 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148383055
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 07:24 schreef SuperFokker het volgende:

Hoe lang ben je al bezig eigenlijk? En wat voor soort projecten kies je?
Mijn langst lopende project loopt nu 17 maanden.
Ik kies niet specifiek voor bepaalde projecten. Net als de meesten hier kijk ik naar rente, risico en het concept. Ik kijk wat minder naar de gunfactor, doe al genoeg voor de wereld met ASN Microkredieten :P
  dinsdag 6 januari 2015 @ 10:50:41 #47
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_148383117
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 07:34 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Bedoelde jou wel ja maar de naam ging even mis :P

Ik kreeg afgelopen december trouwens 399,80 euro terug, maar komt omdat ik in het begin wat kortere voornamelijk heb gedaan. Loopt nu een maandje of 4 nog wat op en dan beginnen de eerste projecten af te lopen dus zal het weer zakken.
Paar posts hierboven heb ik je vraag volgens mij beantwoord :P

Mijn eerste project loopt in april af. Hoop tegen die tijd wel weer wat moois erbij te hebben om het gat op te vullen.
  dinsdag 6 januari 2015 @ 13:37:27 #48
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_148387357
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 22:16 schreef impact9 het volgende:

[..]

Hoezo dom?
Is wat mij betreft al te veel in 1 project, crowdfunding is ideaal en eigenlijk ook gemaakt om heel veel projecten met steeds een klein beetje geld te doen. Ik had in het begin ook 2 projecten van 1000,- en eentje van 800,- maar doe ik nu ook niet meer. En voorheen altijd minimaal 500,- maar daar ga ik nu ook weer onder.
pi_148387587
Iemand al op F1 VIP party geweest met Multilink? :+

Niets meer venomen van die incentive.
pi_148387620
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:43 schreef RDK_NL het volgende:
Iemand al op F1 VIP party geweest met Multilink? :+

Niets meer venomen van die incentive.
Het F1 seizoen is afgelopen, dus dat wordt lastig denk ik
pi_148387675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Het F1 seizoen is afgelopen, dus dat wordt lastig denk ik
Dat zegt al meteen hoeveel verstand ik van zaken als F1 heb :+ Maar ik bedoel meer of de winnaars de notaris al gepasseerd zijn:

quote:
Incentive:

Onder de investeerders zullen wij via een notaris 2 VIP-arrangementen t.w.v. ¤ 2.000 verloten. De gelukkige winnaars zullen een weekend lang een Formule-I-race en de voorbereidende trainingen bijwonen, en dan een speciale VIP-behandeling krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door RDK_NL op 06-01-2015 13:47:08 (winnaar = winnaars) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')