Zou schandalig zijn, als je de cijfers volgt zou het een hele dikke 5 moeten zijn.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:01 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Dat is juist bedoeld om toch mensen (ondanks de B rating) over de streep te trekken toch?![]()
Op basis van de prognose hadden ze het project in klasse 2 willen zetten als ik het zo lees.
Ik heb ook ernstige twijfels, en bij twijfel niet inhalen dus.........Ik doe niet mee.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zou schandalig zijn, als je de cijfers volgt zou het een hele dikke 5 moeten zijn.
8k winst tegenover een 20.5k aflossingslast per jaar
Je berekening klopt niet helemaalquote:Op maandag 5 januari 2015 14:27 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zou schandalig zijn, als je de cijfers volgt zou het een hele dikke 5 moeten zijn.
8k winst tegenover een 20.5k aflossingslast per jaar
Nou, dat effect heeft het op mij zeker niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:01 schreef NB1908 het volgende:
Dat is juist bedoeld om toch mensen (ondanks de B rating) over de streep te trekken toch?![]()
Op basis van de prognose hadden ze het project in klasse 2 willen zetten als ik het zo lees.
klopt keek ook nog eens naar de 2013 winst, maar het hele verhaal klopt gevoelsmatig niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:47 schreef Goesten het volgende:
[..]
Je berekening klopt niet helemaal
Winst + afschrijvingen = Beschikbaar voor aflossing en uitbreidingsinvesteringen
Want door veel af te schrijven blijft de winst voor de fiscus laag
En zoals de noot van GvE zegt hebben ze dit jaar heel wat afgeschreven
Kun je een jaarrekening opvragen bij GVE? Zou die jaarrekening van 2014 wel eens willen zienquote:Op maandag 5 januari 2015 16:04 schreef CaLeX het volgende:
[..]
klopt keek ook nog eens naar de 2013 winst, maar het hele verhaal klopt gevoelsmatig niet.
Bij GVE niet, maar ik denk dat hij hem wel zou moeten deponeren ergens.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:47 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Kun je een jaarrekening opvragen bij GVE? Zou die jaarrekening van 2014 wel eens willen zien
Ooit deze website al bezocht?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bij GVE niet, maar ik denk dat hij hem wel zou moeten deponeren ergens.
KVK ofzo?
euh ja, maar ik las de vraag alsof hij de jaarrekening van de guusjes op wilde vragen.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:29 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Ooit deze website al bezocht?
http://trustbuddyinternational.com/
Dit is de "nieuwe" eigenaar van GVE die beurs genoteerd is... Het schijnt dat beurs genoteerde bedrijven informatie moeten vrij geven aan hun aandeelhouders. (Kijk vooral is in de presentatie op pagina 12.
Oooh... Sorry...quote:Op maandag 5 januari 2015 17:30 schreef CaLeX het volgende:
[..]
euh ja, maar ik las de vraag alsof hij de jaarrekening van de guusjes op wilde vragen.
Ja zo bedoelde ik hem ookquote:
Leuke incentive ook (dat moet toch gewoon mogelijk zijn voor zo'n tent, al is het alleen maar 1e pizza 50% korting.) Wel een mooie achtegrond heeft die dame, maar ik doe niet mee. &Horeca &7% &60maanden, precies wat ik niet zoekquote:Op maandag 5 januari 2015 17:01 schreef µ het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8595
Naam: Domino
Leendoel: Overige bedrijfsmiddelen
Bedrag: 60.000 euro
Rente: 7,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5
Graydon rating: A
Helemaal naar Tilburg voor korting op mijn pizza?quote:Op maandag 5 januari 2015 17:44 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Leuke incentive ook (dat moet toch gewoon mogelijk zijn voor zo'n tent, al is het alleen maar 1e pizza 50% korting.) Wel een mooie achtegrond heeft die dame, maar ik doe niet mee. &Horeca &7% &60maanden, precies wat ik niet zoek
Nee, opvragen niet maar wel inzien bij hun op kantoor.quote:Op maandag 5 januari 2015 16:47 schreef NB1908 het volgende:
[..]
Kun je een jaarrekening opvragen bij GVE? Zou die jaarrekening van 2014 wel eens willen zien
Klopt, worden gedeporteerd bij de kvk, echter dat zijn de publicatie stukken en die zijn vrij summier en meestal een jaar oud.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:19 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Bij GVE niet, maar ik denk dat hij hem wel zou moeten deponeren ergens.
KVK ofzo?
Dom!quote:Op maandag 5 januari 2015 17:03 schreef µ het volgende:
Meteen 1500 euro erin door iemand, binnen een paar minuten.
Niet nodig, ze hebben 156 filialen dus gewoon een bon voor een gratis pizza voor iedere investeerder van bijvoorbeeld 500 euro of meer.quote:Op maandag 5 januari 2015 17:45 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Helemaal naar Tilburg voor korting op mijn pizza?
Goede vraag. Ik heb zelf het idee dat Graydon naar de gehele onderneming kijkt en de rating van GvE gebaseerd is enkel op de lening specifiek tav de afloscapaciteit. Maar geen idee of dit klopt.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef Coelho het volgende:
Hoe kan het dat als voorbeeld bij deze Domino's een classificatie 5 wordt toegekend terwijl de Graydon rating een A is? Voor mijn gevoel zegt GvE zelf dat het tricky is (want de slechtste rating) terwijl Graydon zegt dat ze het goed voor elkaar hebben (de twee na beste rating).
Wil iemand mij eens uitleggen hoe het kan dat ze tot zo'n verschillend oordeel komen?
Op GVE kun je daarover bij het kopje Zekerheid wat meer informatie over vinden maar het komt er grofweg op neer dat de GVE rating voornamelijk kijkt naar de afloscapaciteit en dus meer vanaf nu de toekomst in (verwachting) en de Graydon rating kijkt meer naar het verleden dus hoe de dingen zijn gedaan.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:23 schreef Coelho het volgende:
Hoe kan het dat als voorbeeld bij deze Domino's een classificatie 5 wordt toegekend terwijl de Graydon rating een A is? Voor mijn gevoel zegt GvE zelf dat het tricky is (want de slechtste rating) terwijl Graydon zegt dat ze het goed voor elkaar hebben (de twee na beste rating).
Wil iemand mij eens uitleggen hoe het kan dat ze tot zo'n verschillend oordeel komen?
Maar een looptijd van 5 jaar met een rating 5 kan wellicht toch wel voor problemen zorgen denk ik.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:40 schreef AQuila360 het volgende:
Die GVE raring is wat mij betreft ook niet perse goed ofzo want maakt het zoveel uit of iemand op 60% van z'n betaalcapaciteit zit of op 80% in beide gevallen kan die het betalen alleen heb je in het 1e geval wat meer ruimte om slechte tijden op te vangen.
En stel dat je een project hebt dat iemand 100.000 wil lenen en dan in 2 jaar wil terug betalen dan is die rating waarschijnlijk 5 ofzo. Als hij dan zegt dan betaal ik dat niet in 2 jaar terug maar in 5 jaar dan gaat die rating naar zeg bijvoorbeeld 1 omdat hij per maand veel minder hoeft terug te betalen...maar is het dan ook een beter project?
Jawel dat is wel zo maar in principe is een level 5 project nog steeds goed haalbaar dat moet je wel bedenken.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:43 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Maar een looptijd van 5 jaar met een rating 5 kan wellicht toch wel voor problemen zorgen denk ik.
In 5 jaar tijd kunnen veel onzekerheden zich voordoen.
Schandalig project, alles laat alarmbellen afgaan. M.i. zou dit er niet door moeten komen bij GVE.quote:Op maandag 5 januari 2015 13:41 schreef Graankorrel het volgende:
Edit: krijg de laatste 2 posts hier niet gequote![]()
Het nieuwe project (horeca in Utrecht) laat ik aan me voorbij gaan.
Hoezo dom?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:02 schreef AQuila360 het volgende:
Vandaag een hele trits betalingen binnen, dan weet je weer wat er leuk is aan crowdfunding
Ik wou dat je op een makkelijk manier kon achterhalen wat je elke maand binnen hebt gekregen en dan voor de laatste 1,5 jaar dat lijkt me wel grappig om te zien. Als ik nu precies een jaar terug kijk kreeg ik ongeveer de helft binnen van wat ik nu binnen krijg. Begin gaat echt langzaam maar als het eenmaal loopt en je bouwt het rustig uit dan gaat het vrij snel.
Leonos zal bij jou wel helemaal flink zijn opgelopen? En hoeveel projecten heb ik eigenlijk ongeveer?
[..]
Dom!
Dat bedrag tenminste want Domino's als project zie ik altijd wel zitten.
Daarvoor kun je dus de veelbesproken excelletjes gebruiken of elk ander fatsoenlijk boekhoud programma.quote:Op maandag 5 januari 2015 20:02 schreef AQuila360 het volgende:
Vandaag een hele trits betalingen binnen, dan weet je weer wat er leuk is aan crowdfunding
Ik wou dat je op een makkelijk manier kon achterhalen wat je elke maand binnen hebt gekregen en dan voor de laatste 1,5 jaar dat lijkt me wel grappig om te zien. Als ik nu precies een jaar terug kijk kreeg ik ongeveer de helft binnen van wat ik nu binnen krijg.
Ben ik Leonos?quote:Op maandag 5 januari 2015 20:02 schreef AQuila360 het volgende:
Ik wou dat je op een makkelijk manier kon achterhalen wat je elke maand binnen hebt gekregen en dan voor de laatste 1,5 jaar dat lijkt me wel grappig om te zien. Als ik nu precies een jaar terug kijk kreeg ik ongeveer de helft binnen van wat ik nu binnen krijg. Begin gaat echt langzaam maar als het eenmaal loopt en je bouwt het rustig uit dan gaat het vrij snel.
Leonos zal bij jou wel helemaal flink zijn opgelopen? En hoeveel projecten heb ik eigenlijk ongeveer?
[..]
Dom!
Dat bedrag tenminste want Domino's als project zie ik altijd wel zitten.
Dat hoop ik ook. Ik krijg deze maand de eerste zooi betalingen binnen waar nog fee vanaf gaat. Vanaf februari moet dan dus het 'volledige bedrag' binnenkomen. Ik moet nu even rustig aan doen, maar ga binnenkort weer herinvesteren inderdaad. Dan bouwt het wel lekker op. Duurt ook nog een tijdje voordat m'n eerste project afloopt, dus dan kun je inderdaad verder gaan en uiteindelijk voor je gevoel 'rente op rente' pakken. Dan wordt het leukquote:Op maandag 5 januari 2015 20:02 schreef AQuila360 het volgende:
In december was het ¤ 387,20 met 44 projecten. Met de laatste 3 projecten die nog moeten gaan lopen zal het iets meer dan ¤ 400,- worden. Ik ken iemand die bijna op het dubbele bedrag zit, is alleen geen Fokkerquote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:20 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook. Ik krijg deze maand de eerste zooi betalingen binnen waar nog fee vanaf gaat. Vanaf februari moet dan dus het 'volledige bedrag' binnenkomen. Ik moet nu even rustig aan doen, maar ga binnenkort weer herinvesteren inderdaad. Dan bouwt het wel lekker op. Duurt ook nog een tijdje voordat m'n eerste project afloopt, dus dan kun je inderdaad verder gaan en uiteindelijk voor je gevoel 'rente op rente' pakken. Dan wordt het leuk
Al ben ik wel jaloers op Leo hier, met z'n monthly return van 300 euro
Met over 400 rente op maandbasis zit je aan 5k rente per jaar. Bij gemiddeld 7-8% betekent dat natuurlijk ook dat je er voor driekwart ton in zit. Dan is je investering per project ook niet misselijk...quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In december was het ¤ 387,20 met 44 projecten. Met de laatste 3 projecten die nog moeten gaan lopen zal het iets meer dan ¤ 400,- worden. Ik ken iemand die bijna op het dubbele bedrag zit, is alleen geen Fokker![]()
Ach ja, nu is het allemaal hartstikke leuk zo natuurlijk. Maar áls het mis gaat hang ik er ook meteen aardig in natuurlijk.
Was het maar enkel rente!quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Met over 400 rente op maandbasis zit je aan 5k rente per jaar. Bij gemiddeld 7-8% betekent dat natuurlijk ook dat je er voor driekwart ton in zit. Dan is je investering per project ook niet misselijk...
Zo bouw je natuurlijk wel een hele mooie duit op, zeker met rente op rente bij herinvestering.
Ik was gister ook even op Symbid aan het kijken. Staat bijvoorbeeld ook een film op. Daar krijg je je rendement al 1 december 2015 volledig uitgekeerd. Wat waarschijnlijk wel minimaal 3% oplevert. Ik wacht even en stap wellicht op het laatst in.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 01:45 schreef Coelho het volgende:
[..]
haha, ok, dan worden de bedragen iets anders
Zijn er hier mensen met ervaring op Symbid?
Hoe lang ben je al bezig eigenlijk? En wat voor soort projecten kies je?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 00:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
In december was het ¤ 387,20 met 44 projecten. Met de laatste 3 projecten die nog moeten gaan lopen zal het iets meer dan ¤ 400,- worden. Ik ken iemand die bijna op het dubbele bedrag zit, is alleen geen Fokker![]()
Ach ja, nu is het allemaal hartstikke leuk zo natuurlijk. Maar áls het mis gaat hang ik er ook meteen aardig in natuurlijk.
Bedoelde jou wel ja maar de naam ging even misquote:
Klopt, tenzij je eerst een project van bijvoorbeeld 24 maanden had en daarna het geld inversteert in een project van 60 maanden daalt de maand aflossing.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 08:42 schreef Tikbalang het volgende:
Als je er elke maand nieuw geld in stopt + herinvesteert wat terugkomt loopt het toch alleen maar op. Of zie ik dat nou verkeerd.
Mijn langst lopende project loopt nu 17 maanden.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:24 schreef SuperFokker het volgende:
Hoe lang ben je al bezig eigenlijk? En wat voor soort projecten kies je?
Paar posts hierboven heb ik je vraag volgens mij beantwoordquote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bedoelde jou wel ja maar de naam ging even mis
Ik kreeg afgelopen december trouwens 399,80 euro terug, maar komt omdat ik in het begin wat kortere voornamelijk heb gedaan. Loopt nu een maandje of 4 nog wat op en dan beginnen de eerste projecten af te lopen dus zal het weer zakken.
Is wat mij betreft al te veel in 1 project, crowdfunding is ideaal en eigenlijk ook gemaakt om heel veel projecten met steeds een klein beetje geld te doen. Ik had in het begin ook 2 projecten van 1000,- en eentje van 800,- maar doe ik nu ook niet meer. En voorheen altijd minimaal 500,- maar daar ga ik nu ook weer onder.quote:
Het F1 seizoen is afgelopen, dus dat wordt lastig denk ikquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:43 schreef RDK_NL het volgende:
Iemand al op F1 VIP party geweest met Multilink?
Niets meer venomen van die incentive.
Dat zegt al meteen hoeveel verstand ik van zaken als F1 hebquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:44 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Het F1 seizoen is afgelopen, dus dat wordt lastig denk ik
quote:Incentive:
Onder de investeerders zullen wij via een notaris 2 VIP-arrangementen t.w.v. ¤ 2.000 verloten. De gelukkige winnaars zullen een weekend lang een Formule-I-race en de voorbereidende trainingen bijwonen, en dan een speciale VIP-behandeling krijgen.
Zou leuk zijnquote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:45 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Dat zegt al meteen hoeveel verstand ik van zaken als F1 hebMaar ik bedoel meer of de winnaars de notaris al gepasseerd zijn:
[..]
Ik ben benieuwd...quote:Symbid Launches Niche Funding Platform for Agricultural Sector
Financial technology brand Symbidto connect Dutch agriculture to its Funding Network with new 'Farmers Funding' platform
Rotterdam, the Netherlands - January 06, 2015 - Symbid Corp. [OTCQB:SBID] (www.symbidcorp.com)
Symbid, one of the first investment crowdfunding platforms worldwide, has announced the launch of Farmers Funding (www.farmersfunding.nl), an online investment platform for the Dutch agricultural sector. Built in collaboration with two agricultural companies, the platform will connect to the Symbid Funding Network and adds to the diverse range of investment opportunities for Symbid's growing community of 28,000 active investors.
Funding for Innovative Farmers
The agricultural industry in the Netherlands is both innovative and future-oriented, but access to capital is decreasing. The Farmers Funding platform will enable young and growing agribusinesses to find finance without the need for traditional financial institutions. The first of its kind, this online platform means enterprising farmers can connect to a range of efficient funding options including loans, equity and crowdfunding. Agricultural entrepreneurs and investors can connect, fund and grow together via the Symbid Funding Network.
The Funding Network
The recent announcement of Symbid's partnership with Credion, a leading Dutch financial advisory firm, signalled the crowdfunding brand's transition into an online Funding Network. The new platform will feature online deal-making and monitoring tools in addition to the investment crowdfunding service. By combining various types of financiers into one network, a hybrid of alternative and traditional finance, Symbid is creating the go-to platform for investors and entrepreneurs. The launch of Farmers Funding, a niche marketplace of investment opportunities, is an example of how Symbid is attracting more capital seekers and providers to the Funding Network.
Although Farmers Funding is targeted at the agricultural industry, all investment propositions are linked directly to the Symbid Funding Network. This means the deals can be presented on the Symbid platform and hence reach a broader group of investors. Adding this niche industry to its network enables Symbid to further extend and diversify its offering, while investors can continue to personalize the content of their deal flow. The company expects all future affiliate platforms to connect to the Symbid Funding Network in such a way.
"Entrepreneurs logging onto Farmers Funding can present their business proposition either privately, to specific investors, or publicly, to the crowd. This way, our Funding Network lets the entrepreneur control how their business is funded and increases the likelihood of finding the right finance. Meanwhile, investors can decide on the types of deals that interest them and diversify their portfolio," says Korstiaan Zandvliet, co-founder and CEO of Symbid. "Farmers Funding is a great example of how Symbid is leading the way in online finance, with more expansions of our Funding Network on the horizon."
About Symbid
Founded in April 2011 as one of the first investment crowdfunding platforms worldwide, Symbid allows non-accredited investors to invest online in start-ups and SMEs with as little as ¤20 in exchange for shares in those companies. Based in the Netherlands, Symbid has emerged as a global leader in investment crowdfunding due to our innovative technological infrastructure, user-friendly interface and commitment to providing a secure funding environment for both investors and entrepreneurs. The Symbid team's extensive experience with start-ups means entrepreneurs choosing our platform receive all the coaching and advice necessary for a successful campaign. This, in turn, ensures that investors using the Symbid platform can be confident in the profitability of their investment. As of December 2014, Symbid has successfully funded over 60 start-ups for a total capital sum of $7,000,000. Symbid became the first publicly listed crowdfunding platform worldwide in December 2013 [OTCQB:SBID]. In 2015 the company is expected to expand its product portfolio with several new (alternative and traditional) financial services in order to develop the Symbid platform towards an online funding network. Meanwhile, Symbid anticipates a European roll-out of its investment crowdfunding platform beginning in Q1 2015. Please visit www.symbid.com for more information.
Safe Harbor Statement
This release may include predictions, estimates or other information that might be considered "forward-looking statements" as defined in the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. While these forward-looking statements represent our current judgement on what the future holds, they are subject to risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially. You are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements, which reflect our opinions only as of the date of this release. Please keep in mind that we are not obligating ourselves to revise or publicly release the results of any revision to these forward-looking statements in light of new information or future events. The predictions discussed in this release are based on the personal opinions of certain individuals and are supported by a consensus within the crowdfunding industry and alternative finance world generally. For a more complete discussion of these predictions and certain risk factors which may affect our future business operations, please review our most recent Form 10-K and Form 10-Q, particularly under the heading "Risk Factors." PDF copies of these forms can be viewed and downloaded on the Symbid Corp. Investor Relations website at www.symbidcorp.com.
Mij te gortig, ik investeer liever met wat kleinere bedragen voor betere spreiding.quote:Financiering
Investeren kan vanaf ¤ 1000 in coupures van ¤ 1000. Dit kunt u kenbaar maken na het inloggen op een project. Vervolgens brengen wij u in contact met de ondernemer.
Tja, tot nu toe loop je nog tegen die 100 projecten limiet op dan. Hopelijk gaat die limiet eraf zoals berichten doet vermoeden. Dat zou alles wel veel flexibeler maken.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 13:37 schreef AQuila360 het volgende:
Is wat mij betreft al te veel in 1 project, crowdfunding is ideaal en eigenlijk ook gemaakt om heel veel projecten met steeds een klein beetje geld te doen. Ik had in het begin ook 2 projecten van 1000,- en eentje van 800,- maar doe ik nu ook niet meer. En voorheen altijd minimaal 500,- maar daar ga ik nu ook weer onder.
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:31 schreef PvN1 het volgende:
Beetje jammer dat het instap niveau substancieel hoger ligt dan bij GVE
[..]
http://www.farmersfunding.nl/investeren.html
Ja dat is mij ook te gortig. En de geboden rendementen zijn niet dermate aantrekkelijk dat ik mijn grenzen ga verleggenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:31 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Mij te gortig, ik investeer liever met wat kleinere bedragen voor betere spreiding.
Ik zit nu op 54 lopende projecten en 2 in de opstartfase. Mijn maandelijkse terugbetaling is 575 euro (rente incl. aflossing). 3 projecten lopen bij KoM, 1 bij HC (Horeca Crowdfunding) en de rest bij GvE.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 07:34 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Bedoelde jou wel ja maar de naam ging even mis
Ik kreeg afgelopen december trouwens 399,80 euro terug, maar komt omdat ik in het begin wat kortere voornamelijk heb gedaan. Loopt nu een maandje of 4 nog wat op en dan beginnen de eerste projecten af te lopen dus zal het weer zakken.
idemquote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:35 schreef Mynheer007 het volgende:
[..]
[..]
Ja dat is mij ook te gortig. En de geboden rendementen zijn niet dermate aantrekkelijk dat ik mijn grenzen ga verleggen
Leuk als je bedrijfsmatig investeert met grote bedragen maar voor de gemiddelde crowdfunder niet interessant. Echt een andere doelgroep.quote:Op dinsdag 6 januari 2015 15:31 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Mij te gortig, ik investeer liever met wat kleinere bedragen voor betere spreiding.
Dat is ook een beste return. Maar goed, je hebt er dan ook wel al het nodige in zitten natuurlijk. Ik ga wel even rustig aan doen de komende tijd denk ik. De return wel herinvesteren, maar niet al te veel er bovenop elke maand. Moet weer even de spaarrekening aanzuiverenquote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:00 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik zit nu op 54 lopende projecten en 2 in de opstartfase. Mijn maandelijkse terugbetaling is 575 euro (rente incl. aflossing). 3 projecten lopen bij KoM, 1 bij HC (Horeca Crowdfunding) en de rest bij GvE.
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8816quote:Naam: Fit
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 46.000 euro
Rente: 9,0%
Looptijd: 60 maanden
Classsificatie: 5s
Graydon rating: AA
Begrijpt iemand dit concept? Hoe kun je sporten zonder te zweten?quote:Door fit20 wekelijks te doen wordt én blijft u fit. Na 20 minuten stapt u zo weer de deur uit, want omkleden of douchen is niet nodig
http://www.gezondheidsnet.nl/bewegen/net-getest-fit20quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Begrijpt iemand dit concept? Hoe kun je sporten zonder te zweten?
Voor zover het mij duidelijk is gaat het hier om een HIIT (high interval intensive training als ik het goed heb). Door in korte oefeningen tot de max te gaan zou je trainingsresultaat behalen. Dat kan middels cardio (programmas als insanity waarbij je met oefeningen van 30 sec - 1 minuut naar maximale hartslag gaat), maar dit gaat volgens mij meer op spierkracht, met zware trage herhalingen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Ik kwam ook al ergens tegen dat deze mensen helemaal geen sportopleiding of andere relevante ervaring hoeven te hebben. Personal Trainer is gewoon een badge mag printen...quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:09 schreef impact9 het volgende:
Ik heb m even opgezocht op facebook en linkedin.. anderhalf jaar werkloos plus last van z'n rug haha
Zoals alle Fit20 projecten sla ik deze ook over. Geloof niet dat ze het (allemaal) 5 jaar gaan redden.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:51 schreef PvN1 het volgende:
Weer een nieuwe fit 20
[..]
http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8816
Apart dat deze dan opeens AA krijgt, het is een startende onderneming zonder ondernemingservaring, geen sportopleiding en solvabiliteit is ~20%....quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef Goesten het volgende:
Ik zit in fit20 dordrecht. Deze had nog een BB rating en ook 9%. Deze loopt nu bijna 8 maanden en tot nu toe alles op tijd ontvangen. Het is dat mijn budget op is anders had ik weer een klein bedrag ingelegd
Ik doe hem wel, want ik heb nog geen Fit20 in portefeuille en verwacht dat iemand met een Graydon rating AA een dergelijke schuld ook kan afbetalen als het concept mislukt.quote:Op woensdag 7 januari 2015 10:51 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=8816
In hoe verre heeft een Graydon rating te maken of iemand de restschuld kan terug betalen als die op de fles gaat?quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:22 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik doe hem wel, want ik heb nog geen Fit20 in portefeuille en verwacht dat iemand met een Graydon rating AA een dergelijke schuld ook kan afbetalen als het concept mislukt.
De PD-rating geeft de kans op wanbetaling van een onderneming weer, uitgedrukt in zowel een exacte PD schatting als in eenvoudig te interpreteren categorieën. De kans dat de onderneming op de fles gaat is blijkbaar niet erg groot. Ik ga er vanuit dat iemand die zakelijk voor robuste financiering kan zorgen dat privé ook kan. En omgekeerd.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
In hoe verre heeft een Graydon rating te maken of iemand de restschuld kan terug betalen als die op de fles gaat?
Ik heb tot op heden ook geen enkele Fit 20 en ik denk dat dit zo gaat blijven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:15 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Zoals alle Fit20 projecten sla ik deze ook over. Geloof niet dat ze het (allemaal) 5 jaar gaan redden.
Net zoals groepfunder zegt, zegt de graydon rating daar niks over, alleen op de kans op default.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
In hoe verre heeft een Graydon rating te maken of iemand de restschuld kan terug betalen als die op de fles gaat?
Dat is een flinke aannamequote:Op woensdag 7 januari 2015 11:41 schreef Groepfunder het volgende:
De PD-rating geeft de kans op wanbetaling van een onderneming weer, uitgedrukt in zowel een exacte PD schatting als in eenvoudig te interpreteren categorieën. De kans dat de onderneming op de fles gaat is blijkbaar niet erg groot. Ik ga er vanuit dat iemand die zakelijk voor robuste financiering kan zorgen dat privé ook kan. En omgekeerd.
Hele goede airoquote:Op woensdag 7 januari 2015 11:00 schreef PvN1 het volgende:
[..]
Een HIIT is ook niet voor iedereen weggelegd. Kans is dus groot dat veel mensen afhaken na een paar weken.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:07 schreef Coelho het volgende:
[..]
Voor zover het mij duidelijk is gaat het hier om een HIIT (high interval intensive training als ik het goed heb). Door in korte oefeningen tot de max te gaan zou je trainingsresultaat behalen. Dat kan middels cardio (programmas als insanity waarbij je met oefeningen van 30 sec - 1 minuut naar maximale hartslag gaat), maar dit gaat volgens mij meer op spierkracht, met zware trage herhalingen.
Overigens zijn er bij KoM ook verschillende projecten met hoofdelijke aansprakelijkheid, maar niet standaard zoals bij GvE.quote:Op woensdag 7 januari 2015 11:59 schreef Goesten het volgende:
[..]
Bij GvE probeert de hoofdelijke aansprakelijkheid de restschuld af te dekken, en bij KOM zegt de solvabiliteit iets over de kans op terugbetalen van de restschuld bij faillissement
Klopt. Ik vind trouwens op KoM het inzicht wel een stuk transparanter. Het is vaak onderbouwd met allerlei ratio's. Hoewel die natuurlijk ook niet altijd iets zeggen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:01 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Overigens zijn er bij KoM ook verschillende projecten met hoofdelijke aansprakelijkheid, maar niet standaard zoals bij GvE.
KoM is idd fijner qua inzicht. Ratio's zeggen ook niet alles. Zie bijvoorbeeld mijn commentaar (reacties) bij Adobe Solar Energy. Imo een onterechte C rating.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:16 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
Klopt. Ik vind trouwens op KoM het inzicht wel een stuk transparanter. Het is vaak onderbouwd met allerlei ratio's. Hoewel die natuurlijk ook niet altijd iets zeggen.
Als ik het goed begrijp vind je het onterecht omdat het eigenlijk een betere rating zou moeten hebben???quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:28 schreef impact9 het volgende:
[..]
KoM is idd fijner qua inzicht. Ratio's zeggen ook niet alles. Zie bijvoorbeeld mijn commentaar (reacties) bij Adobe Solar Energy. Imo een onterechte C rating.
Dat vind ik ja, current en quick ratio zijn ten onrechte 3. Er is namelijk helemaal geen kort vreemd vermogen. (zeer positief dus!) Hierdoor heb je dus alleen nog een rentabiliteit die niet top is, solvabiliteit is goed gezond en de current en quick ratio's zijn superquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef Goesten het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp vind je het onterecht omdat het eigenlijk een betere rating zou moeten hebben???
Als dat zo is vind ik het positief van het platform dat ze hem laag inschatten, heb ik liever als andersom
In beide heb je waarschijnlijk gelijk. Zijn BKR-score is C ('Laag risico'), dus ik denk dat het een verantwoorde investering is. In ieder geval is zijn trackrecord niet slecht. En in tegenstelling tot sommige anderen hier, heb ik inmiddels weliswaar ongeveer 40 lopende crowdfundingprojecten, maar een maandelijkse cashflow van nog geen 100 euro. Oftewel: ik investeer vooral veel relatief kleine(re) investeringen.quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:07 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dat is een flinke aanname(zeker met het dubbeltje op zijn kant verhaal)
De kans is niet zo groot blijkbaar, maar als het project mislukt dan zal het zeker niet in de verwachting liggen dat hij zijn schuld kan betalen omdat graydon hem een AA-rating geeft
Dat is de keuze die iedereen voor zich moet maken, als jij je er goed bij voelt dan is je investering gerechtvaardigquote:Op woensdag 7 januari 2015 14:09 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
In beide heb je waarschijnlijk gelijk. Zijn BKR-score is C ('Laag risico'), dus ik denk dat het een verantwoorde investering is.
Hier ook maar een kleine speler hoor. Gemiddeld 120 euro en 23 projecten (90 euro per maand nu, al is 20% van een 12 maanden project)quote:En in tegenstelling tot sommige anderen hier, heb ik inmiddels weliswaar ongeveer 40 lopende crowdfundingprojecten, maar een maandelijkse cashflow van nog geen 100 euro. Oftewel: ik investeer vooral veel relatief kleine(re) investeringen.
Positief vermogen van 9k en doel is stretchen van hypotheek; mijn eerste idee is dan moeite met aflossen maar ik kan natuurlijk te negatief zijn. Klinkt niet heel veel belovend. Ik pas.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:15 schreef CaLeX het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar: http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=9257
Naam: Kinderdagverblijf
Leendoel: Overig
Bedrag: 68.500 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 84 maanden
Classsificatie: 4
Graydon rating: BB
Eens ik ook. Die kinderopvang op GvE laatste klonk stukken beter ondanks dat die nog in opstart was. Ook de 84 maanden lijkt mij raar. Dan heb je geen gezonde onderneming.quote:Op woensdag 7 januari 2015 14:25 schreef BruderKlaus het volgende:
Positief vermogen van 9k en doel is stretchen van hypotheek; mijn eerste idee is dan moeite met aflossen maar ik kan natuurlijk te negatief zijn. Klinkt niet heel veel belovend. Ik pas.
Nee hoor, dit is het vijfde project met zo'n lange looptijd:quote:
Kijk aan, weer een nieuwe deelnemerquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:56 schreef impact9 het volgende:
[..]
Dat vind ik ja, current en quick ratio zijn ten onrechte 3. Er is namelijk helemaal geen kort vreemd vermogen. (zeer positief dus!) Hierdoor heb je dus alleen nog een rentabiliteit die niet top is, solvabiliteit is goed gezond en de current en quick ratio's zijn super
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |