Courgette-koekjes met feta. Recept volgens mij van Claudia Roden.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:41 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond yaprak sarma, ofwel gevulde wijnbladeren (met o.a. rijst, pijnboompitten rozijnen, peterselie en munt) Moet er nog iets bij verzinnen dat er goed bij past. Er is sowieso nog heel veel humus...
Heb jij dat nodig dan?quote:Op maandag 5 januari 2015 12:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Gaat mn goede voornemen... begonnen met een stuk taart.
Nu volkoren crackers met smeerkaas/komkommer en eiersalade.
oh dat klinkt wel goed, toevallig heb ik ergens een kookboek van haar liggen ook. Ik zat zelf ook nog te denken aan iets met filodeeg en turkse kaas..quote:Op maandag 5 januari 2015 12:49 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Courgette-koekjes met feta. Recept volgens mij van Claudia Roden.
En iets van vis ofzo zou ik doen
als ik zo kook dan hou ik het idd ook meestal vegetarisch. Vlees past er sowieso niet bij.quote:Op maandag 5 januari 2015 12:53 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
oh dat klinkt wel goed, toevallig heb ik ergens een kookboek van haar liggen ook. Ik zat zelf ook nog te denken aan iets met filodeeg en turkse kaas..
Vis gaat m niet worden want ik moet rekening houden met vegetariėrs (en ben er zelf sowieso ook erg selectief mee)
ja klinkt allemaal fijnquote:Op maandag 5 januari 2015 12:59 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
als ik zo kook dan hou ik het idd ook meestal vegetarisch. Vlees past er sowieso niet bij.
Komt uit het boek duizend en 1 smaken ofzoiets. Heb mijn kookboeken nu niet in de buurt.
Linzensalade past er ook bij. Wortelgembersoepje met een dot verse koriander en verkruimelde feta is ook erg lkkr. Wel de schapen/geiten-feta natuurlijk
Krijg gelijk zin om weereens zo te kokenIs te lang geleden
Haha teveel gegeten waarvan geen vitamines. Wilde weer meer vitamines eten. Maar dat haal ik wel weer inquote:Op maandag 5 januari 2015 12:50 schreef Windigo het volgende:
[..]
Heb jij dat nodig dan?(dat goede voornemen
)
Ik zit nu overigens nog aan overgebleven kerstchocolade
Lekkere stamppot !! Kun je goed op slapenquote:Op maandag 5 januari 2015 17:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik twijfel nu tussen boerenkoolstamp met worst of spaghettini met spinazie/boursin/bacon.
Wat zal ik doen
Ik zou dit nemenquote:Op maandag 5 januari 2015 17:43 schreef FutureFairytale het volgende:
spaghettini met spinazie/boursin/bacon.
Hoe smaakt kangoeroe? Waar kun je dat kopen eigenlijk?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:11 schreef Dragonberry het volgende:
Kangoeroe steak, sperziebonen en aardappelpartjes uit de oven
quote:Op maandag 5 januari 2015 17:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Lekkere stamppot !! Kun je goed op slapen
Kon echt niet kiezen! Gauw boerenkool opgezet zodat ik dat ga etenquote:
Deze was van Lidl delicieux. Het is gewoon lekker zachte biefstukquote:Op maandag 5 januari 2015 18:20 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe smaakt kangoeroe? Waar kun je dat kopen eigenlijk?
met spekjes en worst?quote:Op maandag 5 januari 2015 18:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Kon echt niet kiezen! Gauw boerenkool opgezet zodat ik dat ga eten.
Plus een eitje.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:04 schreef Geerd het volgende:
Kak zooi ze vielen wel een beetje uit elkaar, had ik er iets meer paneermeel bij moeten doen?
Wat heb je gemaakt dan?quote:Op maandag 5 januari 2015 21:04 schreef Geerd het volgende:
Kak zooi ze vielen wel een beetje uit elkaar, had ik er iets meer paneermeel bij moeten doen?
quote:
Kilo half om half, 3 eitjes paar uien, aangemaakt met paneermeel en kruiden.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:11 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat heb je gemaakt dan?
Edit, oh ik zie het nu. Ja eitje erbij doen en niet teveel paneermeel
Achja het zal wel weer smakenquote:
Hoeveel paneer en kruiden heb je gebruikt dan?quote:Op maandag 5 januari 2015 21:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Achja het zal wel weer smakenTwijfelde nog even zal ik er nog ff wat bij gooien.
Maarja beetje bang voor meel ballen.
Mwja viel mee, iets te weinig paneermeel denk ik.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:17 schreef agter het volgende:
3 eitjes? Zal wel een beetje zompig worden... En waarom geen beschuitje?
Och beetje over heen gekwakt tot ik een redelijke bal kon maken.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:17 schreef agter het volgende:
[..]
Hoeveel paneer en kruiden heb je gebruikt dan?
En ook ui erdoor? Rauw?quote:Op maandag 5 januari 2015 21:17 schreef Geerd het volgende:
[..]
Mwja viel mee, iets te weinig paneermeel denk ik.
Nee, blijven ze beetje knapperig.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:23 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat is de oorzaak. En ook niet even voorgebakken?
Dit.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:23 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat is de oorzaak. En ook niet even voorgebakken?
Die rauwe uitjes hechten niet aan het gehakt mengsel, daardoor valt het uit elkaarquote:Op maandag 5 januari 2015 21:23 schreef Geerd het volgende:
[..]
Nee, blijven ze beetje knapperig.
Toch maar eens betere messen halen dan.
quote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit.
Ik mik ook rustig soms 3 eieren erdoor op een kilo, das het probleem niet.
Uitjes voor braden vind ik ook veeeeel lekkerder trouwens.
(Leuk, die foto's)
Aah volgende keer maar weer proberen, het zijn niet echt ballen meer zeg maarquote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Die rauwe uitjes hechten niet aan het gehakt mengsel, daardoor valt het uit elkaar
Dit is 500 gr, dacht ik te lezen. Drie eieren is dan wel wat overdreven.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:28 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit.
Ik mik ook rustig soms 3 eieren erdoor op een kilo, das het probleem niet.
Uitjes voor braden vind ik ook veeeeel lekkerder trouwens.
(Leuk, die foto's)
45 minuten bakken?quote:Op maandag 5 januari 2015 21:31 schreef Geerd het volgende:
[..]
[..]
Aah volgende keer maar weer proberen, het zijn niet echt ballen meer zeg maar
Half uurtje erin in nu, even geproefd word wel eetbaar.
Kwartiertje nog even.
5 stuksquote:Op maandag 5 januari 2015 21:35 schreef agter het volgende:
[..]
45 minuten bakken?
Hoe groot zijn die gehaktballen wel niet?
Alleen niet lekker aangebakken aan alle kante, anders vielen ze totaal uit elkaar.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:42 schreef Diconnected het volgende:
Of de uien heel fijn snijden, dan blijven ze wel heel (bij mij dan).
1kgquote:Op maandag 5 januari 2015 21:45 schreef agter het volgende:
[..]
100 gram per bal? Dan is 25 minuten genoeg,
quote:Op maandag 5 januari 2015 21:43 schreef Geerd het volgende:
[..]
Alleen niet lekker aangebakken aan alle kante, anders vielen ze totaal uit elkaar.
Half glaasje lauw water erbij lekker laten pruttelen.
Zal er eens even eentje doormidden snijden.
Dan heb je ballen van 200g dafuqquote:
Was ik al mee bezig.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:47 schreef agter het volgende:
[..]
Oh, 1 kg. Haha! Maak je een foto van het eindproduct? Vind het tof om te zien!
Beetje veel..250gr pp. Maar ik ken je familie niet.quote:Op maandag 5 januari 2015 21:53 schreef Geerd het volgende:
lijkt alsof ze niet gaar zijn maar dat is ui!
Zo helft op was lekker![]()
![]()
Pa en ma komen vrijdag rollade bestelde bij de slager a 750gr voor 3 man?
Beetje salade erbij.Zat toch?
Anders de gehaktballen maar uithalen.
Ga de tips onthouden, Gaat goed komen de volgden keer burb (A)quote:Op maandag 5 januari 2015 21:59 schreef Molo het volgende:
Geen water bij doen volgende keer, gewoon deksel op de pan.
Lekker hoor! Het is dat ik al eten gekocht heb voor morgen en overmorgen, anders maakte ik morgen een andijviestamppot met gehaktbal
Je moet je ouders wel goed verwennen, Rest kunnen ze mooi meenemen, of ik eet het op op brood.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:00 schreef agter het volgende:
[..]
Beetje veel..250gr pp. Maar ik ken je familie niet.
Dat is zeker lekker. Zou er wel iets meer bij doen dan alleen salade, nog een groente erbij ofzo.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:03 schreef Geerd het volgende:
[..]
Je moet je ouders wel goed verwennen, Rest kunnen ze mooi meenemen, of ik eet het op op brood.
Mijn zus en man etc oma pa en pa komen de 17e ben ik ook al wat voor aan het verzinnen.quote:Op maandag 5 januari 2015 22:00 schreef agter het volgende:
[..]
Beetje veel..250gr pp. Maar ik ken je familie niet.
Zal eens even kijken !quote:Op maandag 5 januari 2015 22:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is zeker lekker. Zou er wel iets meer bij doen dan alleen salade, nog een groente erbij ofzo.
dat werden wijnbladeren gevuld met bulgur, munt, bladselderij dat ik bij de Turk voor peterselie aan had gezien (die fout heb ik wel vaker gemaaktquote:Op maandag 5 januari 2015 12:41 schreef -Mellow- het volgende:
Vanavond yaprak sarma, ofwel gevulde wijnbladeren (met o.a. rijst, pijnboompitten rozijnen, peterselie en munt) Moet er nog iets bij verzinnen dat er goed bij past. Er is sowieso nog heel veel humus...
quote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:32 schreef minilot het volgende:
Collega's vandaag: 'heb je niks gebakken'?![]()
Ik geloof dat ik een solide oplossing heb die ervoor zorgt dat ik mijn bakhobby kan blijven uitoefenen zonder ook in 2015 zestien kilo aan te komen.
Heb je die caramel koffie al geprobeerd?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 16:26 schreef Geerd het volgende:
Zo hehe keuken is weer schoonKoffie! En een broodje gebakken spek
Leuk idee! Nog nooit halloumi of paneer gegeten maar ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 6 januari 2015 12:50 schreef Windigo het volgende:
[ afbeelding ]
Dat vanavond dus
Ik ga het komende jaar iedere maand uit een ander kookboek koken
Recept hier
Wel zelfgemaakte guacamole he?quote:Op dinsdag 6 januari 2015 17:12 schreef Stefanovich het volgende:
Wraps met kip, groente, guacamole.....lekker makkelijk.
Aardappel én brood?quote:Op woensdag 7 januari 2015 12:59 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanavond shoarma in broodje met sla, en aardappeltjes erbij.![]()
Nu een koffie
Aardappel partjes ja, geen normale gekookte aardappelsquote:Op woensdag 7 januari 2015 13:08 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw moet dat ook altijd.. Dan maak ik pita's met shoarma en wel zij er per sé ook nog frietjes bij.
Mijn vader kon geen ei koken maar 's avonds als er wat gek. aardappels van tussen de middag over was dan bakte hij die op en deden we dat lekker op brood.quote:Op woensdag 7 januari 2015 13:44 schreef -Mellow- het volgende:
Nou en, Turken stoppen zelfs aardappel ķn brood. Hartstikke lekker joh
In frankrijk eet men friet op baguette, smaakt veel beter dan het klinktquote:
Dat had ik niet verwacht van jou, een drogere rundvleesworst. Varkensworsten zijn veel sappigerquote:Op woensdag 7 januari 2015 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Zuurkoolstampot van eigen zuurkool, met spekjes en een gerookte rundvleesworst.
Ik ben er klein mee gebleven.quote:Op woensdag 7 januari 2015 18:35 schreef Geerd het volgende:
Even bij de Subway geweest, nu blokjes kaas en pils en vissticks van Iglo !! Wie is er niet groot mee geworden.
Goh...wat zou ik dat nu zo kunnen eten. Helaas kent men het niet waar we zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2015 17:36 schreef Pietverdriet het volgende:
Zuurkoolstampot van eigen zuurkool, met spekjes en een gerookte rundvleesworst.
Trek gekregen. Issie beter dan degene met varkensvlees?quote:Op woensdag 7 januari 2015 20:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Big Tasty Chicken!
En wat is ie lekker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.klerkje
Rundvleesquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:13 schreef zeefje het volgende:
[..]
Trek gekregen. Issie beter dan degene met varkensvlees?
Okay. Morgen proberenquote:Op woensdag 7 januari 2015 20:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Rundvlees
Ik vind em niet persé beter maar zeker erg lekker. Even lekker
Toe had ik net grapefruit met suiker.
Zuurkool kan je zelf makenquote:Op woensdag 7 januari 2015 18:41 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Goh...wat zou ik dat nu zo kunnen eten. Helaas kent men het niet waar we zijn.
On topic.
Zojuist dit achter de kiezen en vanmiddag omdat ik het voer hier toch een beetje zat werd even de 'yankees' bezocht voor wat fastfood.
Leuk werk heb jijquote:Op donderdag 8 januari 2015 17:34 schreef FutureFairytale het volgende:
Standaard Chinees buffet op werk: bami, nasi, saté, babi pangang, foe yong hai, loempia'tjes en kerriedriehoekjes.
Wat doe jij voor werk? is toch niet iedere dag?quote:Op donderdag 8 januari 2015 21:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Verder op werk vanavond eh... chips, nootjes, 5 soorten kaas, 5 soorten worst, toastjes, bitterballen, 4 soorten loempia's en net thee gekregen met marsepeinen gebak (kasteeltje).
hihi haha hoho
Dit was een Nieuwjaarsborrelquote:Op donderdag 8 januari 2015 21:55 schreef Karzai het volgende:
[..]
Wat doe jij voor werk? is toch niet iedere dag?
Gewoon... La Place?quote:Op donderdag 8 januari 2015 09:30 schreef minilot het volgende:
Stevig ontbijt: boerenkoolomelet met zelfgemaakte ketchup.Daarna nog een banaan.
Vanavond een snelle hap in het centrum van Breda, weet nog niet wat precies.
Eh, nee.quote:
Quickquote:Op vrijdag 9 januari 2015 12:50 schreef Prego het volgende:
ik ga me zometeen volproppen met hamburgers bij de Quick
Hier exact hetzelfde, zelf pizza maken!quote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:04 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanavond zelf pizza maken. Qua beleg keuze uit rode paprika, salami, ham, spekjes, champignons, mozzarella, ui, spinazieGaat wel lukken!
Ziet er lekker uit en mooie foto!quote:Op donderdag 8 januari 2015 22:36 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stuk ehh.. krabbetjes?
Met boter stevig aangebakken, toen in de oven.
Ik ben niet zo van de Turkse en Indiaanse keuken, dus dan zou ik voor Mexicaans gaan. Taco tacoquote:Op vrijdag 9 januari 2015 15:30 schreef Skeletor. het volgende:
Nou, wie heeft de tip? Wat gaat het vanavond worden? Vind het zo moeilijk om te kiezen.
Lekker zeg!quote:
Wat te vieren?quote:Op zaterdag 10 januari 2015 15:48 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Nu een glaasje bubbels![]()
Vanavond maak ik voor t gezin boerenkoolstamp met een gehaktbal, ik eet omelet met champignons, kaas en ham op lekker verse donkere boterhammen
Het is tenslotte zaterdag en het was over van het was tenslotte vrijdag haha. Ik heb geen speciale reden nodig voor bubbelsquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Wat te vieren?
Of gewoon omdat het tenslotte zaterdag is
Ik ga zo de keuken in. Vanavond maak ik bifteki, tzaziki en spinaziesalade met tomaat, olijven, rode ui en schapenfeta
Gelijk heb je. Wij proosten nu met een Cardonnay op het samenwonen. Vanmiddag al mijn spullen overgebrachtquote:Op zaterdag 10 januari 2015 17:40 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Het is tenslotte zaterdag en het was over van het was tenslotte vrijdag haha. Ik heb geen speciale reden nodig voor bubbels![]()
![]()
Leuk!! Gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 10 januari 2015 18:09 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Gelijk heb je. Wij proosten nu met een Cardonnay op het samenwonen. Vanmiddag al mijn spullen overgebracht
autocorrect.. dat was: speltbollenquote:Op zondag 11 januari 2015 12:01 schreef uniekhoorn het volgende:
Cup a soup kerrie, 2 sporthallen, 1 met kaas en grove mosterd. 1 met gekookt ei en tomaat, beker ijskoude melk.
quote:Op zondag 11 januari 2015 11:02 schreef minilot het volgende:
Ontbijt!
-klik-
[ afbeelding ]
Vers gesneden ananas met togerashi
Ik las dat in eerste instantie als een mengeling van kinderbueno, witte wijn en crystal clear perzik.. Toen bedacht ik me dat je waarschijnlijk de kinderbueno los at, en daarnaast het drankje van die twee..quote:Op zondag 11 januari 2015 16:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Nu een kinderbueno en witte wijn gemengt met cristal clear perzik... wijn moest op en het is ontzettend lekker
quote:Op maandag 12 januari 2015 14:48 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Ik las dat in eerste instantie als een mengeling van kinderbueno, witte wijn en crystal clear perzik.. Toen bedacht ik me dat je waarschijnlijk de kinderbueno los at, en daarnaast het drankje van die twee..
Wanna!!quote:Op maandag 12 januari 2015 20:30 schreef gargamelnl het volgende:
Droge worst met knoflook van de buurt slager(z.o. Drenthe)
Droge worst ruilen voor 2 cola berenburg?quote:Op maandag 12 januari 2015 20:36 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wanna!!
Hier zo een cola-berenburg en een zakje wokkels en een zakje chipito's
Geitenbrie!? Nog nooit gehad maar denk ik wel lekker. In een supermarkt gekocht?quote:Op maandag 12 januari 2015 21:42 schreef Skeletor. het volgende:
Knäckebröd met geitenbrie! Nieuwe ontdekking, zalig!
Ga ik een keer proberenquote:Op maandag 12 januari 2015 19:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]![]()
Maar witte wijn met zo'n prikdrankje is echt lekker!
Bij de Jumbo! Bettine geitenbrie. Ze hebben ook schapenbrie, moet je ook eens proberen. Zo lekker.quote:Op maandag 12 januari 2015 23:00 schreef foodlover het volgende:
[..]
Geitenbrie!? Nog nooit gehad maar denk ik wel lekker. In een supermarkt gekocht?
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 17:58 schreef Amarantha het volgende:
Kapsalon met gyros en tzatziki saus. Ben benieuwd
Voor een vegetariėr vind ik dat je altijd spannend kooktquote:Op dinsdag 13 januari 2015 18:19 schreef -Mellow- het volgende:
Straks zelfgebakken halfvolkorenbroodjes met tempeh gemarineerd in gerookte paprika, avocado, zuurkool en een sausje van mayo, soja, zoete chilisaus, wasabi en appelazijn.
Daarbij gefrituurde cassave en een flinke spinaziesalade met venkel en sinaasappel.
Kon ook bijna niet anders. Zelf nog nooit met gyros en tzatziki saus geprobeerd, maar ga ik zeker nog eens doen.quote:
Had het ook nooit eerder gehad maar is tot nu toe de lekkerste die ik heb gehad.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:41 schreef Downwards het volgende:
[..]
Kon ook bijna niet anders. Zelf nog nooit met gyros en tzatziki saus geprobeerd, maar ga ik zeker nog eens doen.
Jaja, houd maar op.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:42 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Had het ook nooit eerder gehad maar is tot nu toe de lekkerste die ik heb gehad.
Ook door de perfecte patat die er bij zat
Hihiquote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:44 schreef Downwards het volgende:
[..]
Jaja, houd maar op.
Maar goed dat het zo gesmaakt heeft en bedankt voor de 'tip'.
quote:Op dinsdag 13 januari 2015 19:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Voor een vegetariėr vind ik dat je altijd spannend kookt
Ik had zojuist spaghettini met spinazie/boursin/bacon en een groot glas versgeperst sap (2 sinaasappels, 1 minneola, 1 grapefruit)
Helemaal van Gos los blijkbaar.quote:Op dinsdag 13 januari 2015 22:00 schreef FutureFairytale het volgende:
Trek dus een zakje nibbit, een zakje wokkels en 4 chocolaatjes
quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Jij bent mijn favoriet in deze topicreeks.
Hoe lekker! Ik begrijp dat verzoek wel.quote:Op woensdag 14 januari 2015 08:09 schreef minilot het volgende:
Vanavond:
http://www.etenenzo.nl/bl(...)l-uit-house-of-cards
+
https://cookinginsens.wor(...)-texas-potato-salad/
+
Coleslaw
Op verzoek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |