Wat is dan de cultuur van de islam, die van Turkije, Koeweit, Isis, Indonesië of mogelijk die van Marcouch of die criminele Marokkaanse jongeren of nog iets anders?quote:Op zondag 4 januari 2015 23:54 schreef x___x het volgende:
We moeten echt stoppen met iedereen die gewoon zegt waar het op staat lukraak voor racist of facist uit te maken.
De islam is gewoon eenzeer intollerante cultuur zonder enige vorm van zelfspot die zich in geen 1000 jaar ontwikkeld heeft.
Landen waar de staatsvorm gebaseerd is op de Islam zijn nog steeds achterlijke straffen voor het zijn van christelijk en worden vrouwen gestenigd als ze verkracht worden.
Debiel is ook de ontkenning dat bij alle gruwelijke daden wat vanuit islamitisch oogpunt word gedaan steevast wordt beweerd dat het "het niets met Islam te maken heeft"
Wat mij betreft moeten we een grens trekken en en hoeven we niet iedereen te respecteren om zijn of haar cultuur als deze cultuur de onze niet respecteert.
Heb ik er al ingezet, maar ik kan het natuurlijk nog even iets verder toelichten.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat is dan de cultuur van de islam, die van Turkije, Koeweit, Isis, Indonesië of mogelijk die van Marcouch of die criminele Marokkaanse jongeren of nog iets anders?
Zoals?quote:Op zondag 4 januari 2015 23:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Desondanks staan dus in de grondwet een aantal bepalingen die wel specifiek over godsdienst gaan dat vind ik dus onnodig.
Met zo'n generaliserende houding maakt je het islamieten onmogelijk om met jou samen te leven'quote:Op maandag 5 januari 2015 00:04 schreef x___x het volgende:
[..]
Heb ik er al ingezet, maar ik kan het natuurlijk nog even iets verder toelichten.
Eigenschappen van de cultuur van de Islam is dat ze erg gesloten zijn , geen zelfspot hebben en zichzelf voortdurend in de slachtofferrol duwen in plaats van naar zichzelf te kijken.
Doordat de Islam zich zo afzondert en hun ideolgie in hun ogen de enige juiste is, wordt het een vrijwel onmogelijke opgave ze vredig samen te laten leven met andersdenkende.
Knap dat je dit over 1 miljard mensen weet te concluderen. Als je 10 Nederlanders op dezelfde manier op 1 hoop zou gooien zou de wereld te klein zijn maar 1 miljard mensen voldoen vast inderdaad allemaal aan deze criteria.quote:Op maandag 5 januari 2015 00:04 schreef x___x het volgende:
[..]
Heb ik er al ingezet, maar ik kan het natuurlijk nog even iets verder toelichten.
Eigenschappen van de cultuur van de Islam is dat ze erg gesloten zijn , geen zelfspot hebben en zichzelf voortdurend in de slachtofferrol duwen in plaats van naar zichzelf te kijken.
Doordat de Islam zich zo afzondert en hun ideolgie in hun ogen de enige juiste is, wordt het een vrijwel onmogelijke opgave ze vredig samen te laten leven met andersdenkende.
ga eens reizen en zie wat van de wereldquote:Op maandag 5 januari 2015 00:04 schreef x___x het volgende:
[..]
http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnbhimm5zvquote:
Een heleboel prima democratische landen kennen niet zo'n artikel en er verandert echt niks in Nederland als dit artikel wordt geschrapt.quote:Artikel 6
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Dat onderscheid is wat mij betreft ook niet nodig. Maar dan bedoel je dus dat je alleen het woord godsdienst uit dit artikel geschrapt zou willen hebben? Of het artikel in zijn geheel?quote:Op maandag 5 januari 2015 00:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnbhimm5zv
[..]
Een heleboel prima democratische landen kennen niet zo'n artikel en er verandert echt niks in Nederland als dit artikel wordt geschrapt.
Maar het is best wel duidelijk dat het recht op levensovertuiging belijden extra wordt vastgelegd.
Het specifieke onderscheid van godsdienst met levensovertuiging is ook niet nodig. Het is ouderwets
Heb je wel eens van allah made me funny gehoord?quote:Op maandag 5 januari 2015 00:04 schreef x___x het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:54 schreef x___x het volgende:
We moeten echt stoppen met iedereen die gewoon zegt waar het op staat lukraak voor racist of facist uit te maken.
Dat moeten we ook niet doen maar we moeten ook niet doen alsof mensen die kritiek hebben op de islam geen racisten of fascisten kunnen zijn.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:54 schreef x___x het volgende:
Wat mij betreft blijft dat artikel er gewoon staan.quote:Op maandag 5 januari 2015 00:19 schreef keste010 het volgende:
[..]
Dat onderscheid is wat mij betreft ook niet nodig. Maar dan bedoel je dus dat je alleen het woord godsdienst uit dit artikel geschrapt zou willen hebben? Of het artikel in zijn geheel?
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 5 januari 2015 00:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijft dat artikel er gewoon staan.
Het onderscheid tussen levensovertuiging en godsdienst was vroeger wel relevant, nu niet meer.
Als de wetgever een godsdienst ook als een levensovertuiging ziet dan is het dubbelop geschreven.
Het maakt mij niet veel uit verder.. Wel of niet dat artikel handhaven.
Sommige mensen maken er een groot punt van vanwege een vermeende privilege voor godsdiensten in het artikel.
Artikel 6 maar ook met name artikel 23 alhoewel daar het bijzonder onderwijs wordt genoemd. Ik zie geen reden om kinderen al op te zadelen met door de ouders opgelegde onderwijsrichtingen zodat ze lessen krijgen die speciaal gericht kunnen zijn op overdracht van de opvattingen van de ouders. Laat de kerk/moskee etc. zorgen voor het onderricht van de religie maar laat de scholen kinderen zo objectief mogelijk onderwijzen zodat de kinderen ook dat leren wat de ouders mogelijk minder bevalt. Onderwijs moet volgens mij zorgen dat kinderen de keuzes kunnen maken en niet al sturen.quote:
Onzin. Als iemand iets rascistisch zegt en doet dan is hij een rascist. Evenzo voor een fascist. Recht voor zijn raap zijn heeft daar geen zak mee te maken.quote:Op zondag 4 januari 2015 23:54 schreef x___x het volgende:
Je rijnste bullshit.quote:De islam is gewoon een zeer intollerante cultuur zonder enige vorm van zelfspot die zich in geen 1000 jaar ontwikkeld heeft.
in landen waar de staatsvorm gebaseerd is op de Islam zijn nog steeds achterlijke straffen voor het zijn van christelijk en worden vrouwen nog altijd gestenigd als ze verkracht worden.
Debiel is meer dit toerekenen aan alleen de Islam en alle andere gruwelijke daden waar geen moslims te bekennen zijn, dan maar domweg te negeren.quote:Debiel is ook de ontkenning dat bij alle gruwelijke daden wat vanuit islamitisch oogpunt word gedaan steevast wordt beweerd dat het "het niets met Islam te maken heeft"
De pot die de ketel verwijt. Je bent geen haar beter dan de gemiddelde ISIS-supporter in Gouda.quote:Wat mij betreft moeten we een grens trekken en en hoeven we niet iedereen te respecteren om zijn of haar cultuur als deze cultuur de onze niet respecteert.
Inderdaad, maar tegenwoordig word je voor alles als racist uitgemaakt.quote:Op maandag 5 januari 2015 00:43 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Onzin. Als iemand iets rascistisch zegt en doet dan is hij een rascist. Evenzo voor een fascist. Recht voor zijn raap zijn heeft daar geen zak mee te maken.
is toch fun ?quote:Op maandag 5 januari 2015 00:54 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Inderdaad, maar tegenwoordig word je voor alles als racist uitgemaakt.
Je doet zwarte schmink op? Racist!
En jij maakt je daar druk om?quote:Op maandag 5 januari 2015 00:54 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Inderdaad, maar tegenwoordig word je voor alles als racist uitgemaakt.
Je doet zwarte schmink op? Racist!
Hoeveel mensen die racistisch doen/zijn zullen dat voor zichzelf erkennen, en hoeveel doen het voor zichzelf af met 'ik zeg gewoon waar het op staat!' of "ik ben best progressief/tolerant"?quote:Op maandag 5 januari 2015 09:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij maakt je daar druk om?
Soms is het terecht wanneer iemand wordt uitgemaakt voor racist. Maar wanneer iemand jou racist noemt, terwijl dat helemaal nergens op slaat, dan haal je toch gewoon je schouders op?
De islam is een ideologie.quote:
Die laatste twee opties lijken me discutabel maar dat de Islam veel meer is dan een godsdienst niemand ontkennen.quote:Op maandag 5 januari 2015 14:10 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
De islam is een ideologie.
De islam is een barbecue.
De islam is een ventilator.
Waarom is een raaf als een schrijftafel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |