abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148341214
Originele OP (deel 1):

De PVV mag vanaf nu best met de Nazi's vergeleken worden. In Nazi Duitsland mochten Joden bijvoorbeeld niet langer als advocaat of bankier meer werken. Nu wil de PVV dat moslims niet meer op vliegvelden mogen werken.

Een oproep tot minder Marokkanen is inderdaad een tot etnische zuivering. Weer iets wat ze met de Nazis gemeen hebben

En de uitspraak van Martin Bosma over genetische inferieuriteit van moslims is zeer dubieus. Het heeft een hoog Nazistisch gehalte.

Wat vinden jullie? De PVV, andere partijen en de media hebben zich verzet tegen het vergelijken van de PVV met de Nazis. Is dit echter nog wel vol te houden?

Noot:
de gelijkenissen tussen de Nazi-partij en de PVV zijn al jaren een terugkerend thema, zie bijvoorbeeld
het NRC uit 2011. Hier is ook al sprake van limitaties aan tewerkstelling van minderheden.
het woedende volk, Eduard Nazarski (directeur Amnesty NL / ex-voorzitter European Council on Refugees), Joop.nl, 2009.
M.i. sinds die laatste duidelijk dat er overeenkomsten zijn, en wel overeenkomsten van de zeer zorgelijke aard i.p.v. Godwinistische aard. Het is m.i. ultiem teleurstellend dat er nog steeds zoveel mensen zeggen te willen stemmen op een partij zo overduidelijk van fascistische, rascistische, en onrechtvaardige aard.

Hier verder
pi_148341966
Ik reageer later op de laatste reacties. Excuus.
pi_148342054
We moeten echt stoppen met iedereen die gewoon zegt waar het op staat lukraak voor racist of facist uit te maken.

De islam is gewoon een zeer intollerante cultuur zonder enige vorm van zelfspot die zich in geen 1000 jaar ontwikkeld heeft.
in landen waar de staatsvorm gebaseerd is op de Islam zijn nog steeds achterlijke straffen voor het zijn van christelijk en worden vrouwen nog altijd gestenigd als ze verkracht worden.

Debiel is ook de ontkenning dat bij alle gruwelijke daden wat vanuit islamitisch oogpunt word gedaan steevast wordt beweerd dat het "het niets met Islam te maken heeft"

Wat mij betreft moeten we een grens trekken en en hoeven we niet iedereen te respecteren om zijn of haar cultuur als deze cultuur de onze niet respecteert.
kaasblaas
pi_148342221
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:54 schreef x___x het volgende:
We moeten echt stoppen met iedereen die gewoon zegt waar het op staat lukraak voor racist of facist uit te maken.

De islam is gewoon eenzeer intollerante cultuur zonder enige vorm van zelfspot die zich in geen 1000 jaar ontwikkeld heeft.
Landen waar de staatsvorm gebaseerd is op de Islam zijn nog steeds achterlijke straffen voor het zijn van christelijk en worden vrouwen gestenigd als ze verkracht worden.

Debiel is ook de ontkenning dat bij alle gruwelijke daden wat vanuit islamitisch oogpunt word gedaan steevast wordt beweerd dat het "het niets met Islam te maken heeft"

Wat mij betreft moeten we een grens trekken en en hoeven we niet iedereen te respecteren om zijn of haar cultuur als deze cultuur de onze niet respecteert.
Wat is dan de cultuur van de islam, die van Turkije, Koeweit, Isis, Indonesië of mogelijk die van Marcouch of die criminele Marokkaanse jongeren of nog iets anders?
pi_148342573
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wat is dan de cultuur van de islam, die van Turkije, Koeweit, Isis, Indonesië of mogelijk die van Marcouch of die criminele Marokkaanse jongeren of nog iets anders?
Heb ik er al ingezet, maar ik kan het natuurlijk nog even iets verder toelichten.
Eigenschappen van de cultuur van de Islam is dat ze erg gesloten zijn , geen zelfspot hebben en zichzelf voortdurend in de slachtofferrol duwen in plaats van naar zichzelf te kijken.

Doordat de Islam zich zo afzondert en hun ideolgie in hun ogen de enige juiste is, wordt het een vrijwel onmogelijke opgave ze vredig samen te laten leven met andersdenkende.
kaasblaas
pi_148342829
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2015 23:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Desondanks staan dus in de grondwet een aantal bepalingen die wel specifiek over godsdienst gaan dat vind ik dus onnodig.
Zoals?
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
pi_148342873
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:04 schreef x___x het volgende:

[..]

Heb ik er al ingezet, maar ik kan het natuurlijk nog even iets verder toelichten.
Eigenschappen van de cultuur van de Islam is dat ze erg gesloten zijn , geen zelfspot hebben en zichzelf voortdurend in de slachtofferrol duwen in plaats van naar zichzelf te kijken.

Doordat de Islam zich zo afzondert en hun ideolgie in hun ogen de enige juiste is, wordt het een vrijwel onmogelijke opgave ze vredig samen te laten leven met andersdenkende.
Met zo'n generaliserende houding maakt je het islamieten onmogelijk om met jou samen te leven'
Probeer eerst je eigen vooroordelen en arrogantie te relativeren
pi_148342891
quote:

[..]

Knap dat je dit over 1 miljard mensen weet te concluderen. Als je 10 Nederlanders op dezelfde manier op 1 hoop zou gooien zou de wereld te klein zijn maar 1 miljard mensen voldoen vast inderdaad allemaal aan deze criteria.
Overigens ken ik genoeg moslims die zich helemaal geen slachtofferrol aanmeten hoor. Ondanks dat ze stelselmatig gediscrimineerd worden hoor ik ze nergens over klagen.
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
pi_148342906
quote:

[..]

ga eens reizen en zie wat van de wereld
pi_148343096
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:11 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zoals?
http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnbhimm5zv

quote:
Artikel 6
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
Een heleboel prima democratische landen kennen niet zo'n artikel en er verandert echt niks in Nederland als dit artikel wordt geschrapt.
Maar het is best wel duidelijk dat het recht op levensovertuiging belijden extra wordt vastgelegd.
Het specifieke onderscheid van godsdienst met levensovertuiging is ook niet nodig. Het is ouderwets
pi_148343140
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

http://www.denederlandseg(...)299q0sr/vgrnbhimm5zv

[..]

Een heleboel prima democratische landen kennen niet zo'n artikel en er verandert echt niks in Nederland als dit artikel wordt geschrapt.
Maar het is best wel duidelijk dat het recht op levensovertuiging belijden extra wordt vastgelegd.
Het specifieke onderscheid van godsdienst met levensovertuiging is ook niet nodig. Het is ouderwets
Dat onderscheid is wat mij betreft ook niet nodig. Maar dan bedoel je dus dat je alleen het woord godsdienst uit dit artikel geschrapt zou willen hebben? Of het artikel in zijn geheel?
pi_148343163
quote:

[..]

Heb je wel eens van allah made me funny gehoord?
pi_148343168
quote:
Dit.

Maar we moeten ook stoppen met het zwartmaken van Marokkanen/moslims in Nederland.
Oke we weten het, er is een probleem met een groot aantal mensen uit deze groepen, maar dit continu aangeven zal niks oplossen. Dus laten we aub ons gewoon weer eens met belangrijkere zaken bezig gaan houden.

Sowieso ligt de schuld ook voornamelijk bij de media in alle huidige problematiek in Nederland, die zijn tegenwoordig alleen maar bezig met kijkcijfers vergaren. Laten we dat eens als een probleem aanstippen er er wat aan doen.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148343217
quote:

Dat moeten we ook niet doen maar we moeten ook niet doen alsof mensen die kritiek hebben op de islam geen racisten of fascisten kunnen zijn.
pi_148343357
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:19 schreef keste010 het volgende:

[..]

Dat onderscheid is wat mij betreft ook niet nodig. Maar dan bedoel je dus dat je alleen het woord godsdienst uit dit artikel geschrapt zou willen hebben? Of het artikel in zijn geheel?
Wat mij betreft blijft dat artikel er gewoon staan.
Het onderscheid tussen levensovertuiging en godsdienst was vroeger wel relevant, nu niet meer.
Als de wetgever een godsdienst ook als een levensovertuiging ziet dan is het dubbelop geschreven.
Het maakt mij niet veel uit verder.. Wel of niet dat artikel handhaven.
Sommige mensen maken er een groot punt van vanwege een vermeende privilege voor godsdiensten in het artikel.
pi_148343401
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat mij betreft blijft dat artikel er gewoon staan.
Het onderscheid tussen levensovertuiging en godsdienst was vroeger wel relevant, nu niet meer.
Als de wetgever een godsdienst ook als een levensovertuiging ziet dan is het dubbelop geschreven.
Het maakt mij niet veel uit verder.. Wel of niet dat artikel handhaven.
Sommige mensen maken er een groot punt van vanwege een vermeende privilege voor godsdiensten in het artikel.
Helemaal mee eens.
pi_148343712
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:11 schreef keste010 het volgende:

[..]

Zoals?
Artikel 6 maar ook met name artikel 23 alhoewel daar het bijzonder onderwijs wordt genoemd. Ik zie geen reden om kinderen al op te zadelen met door de ouders opgelegde onderwijsrichtingen zodat ze lessen krijgen die speciaal gericht kunnen zijn op overdracht van de opvattingen van de ouders. Laat de kerk/moskee etc. zorgen voor het onderricht van de religie maar laat de scholen kinderen zo objectief mogelijk onderwijzen zodat de kinderen ook dat leren wat de ouders mogelijk minder bevalt. Onderwijs moet volgens mij zorgen dat kinderen de keuzes kunnen maken en niet al sturen.
pi_148343852
quote:
Onzin. Als iemand iets rascistisch zegt en doet dan is hij een rascist. Evenzo voor een fascist. Recht voor zijn raap zijn heeft daar geen zak mee te maken.

quote:
De islam is gewoon een zeer intollerante cultuur zonder enige vorm van zelfspot die zich in geen 1000 jaar ontwikkeld heeft.
in landen waar de staatsvorm gebaseerd is op de Islam zijn nog steeds achterlijke straffen voor het zijn van christelijk en worden vrouwen nog altijd gestenigd als ze verkracht worden.
Je rijnste bullshit.
quote:
Debiel is meer dit toerekenen aan alleen de Islam en alle andere gruwelijke daden waar geen moslims te bekennen zijn, dan maar domweg te negeren.
quote:
De pot die de ketel verwijt. Je bent geen haar beter dan de gemiddelde ISIS-supporter in Gouda.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_148344092
quote:
13s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:43 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Onzin. Als iemand iets rascistisch zegt en doet dan is hij een rascist. Evenzo voor een fascist. Recht voor zijn raap zijn heeft daar geen zak mee te maken.
Inderdaad, maar tegenwoordig word je voor alles als racist uitgemaakt.
Je doet zwarte schmink op? Racist!
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_148344328
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:54 schreef MouzurX het volgende:

[..]

is toch fun ?
geniet van het leven.... niet zo huilen
  maandag 5 januari 2015 @ 06:42:22 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_148346192
Ik zou Geert Wilders niet direct aan de nazi's willen verbinden. Er lopen tenslotte geen PVV bruin hemden over straat. Om Marokkanen en hun winkels te slopen. (Maar wat niet is kan nog komen.) Maar uitspraken als minder Marokkanen zijn binnen een historisch kader waarin WO2 wordt meegenomen wel dubieus. Maar de rechter heeft al eens besloten dat een politicus veel mag zeggen in dit soort zaken. Wat weer aantoont dat rechters redelijk wereldvreemd zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_148347189
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 00:54 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En jij maakt je daar druk om?

Soms is het terecht wanneer iemand wordt uitgemaakt voor racist. Maar wanneer iemand jou racist noemt, terwijl dat helemaal nergens op slaat, dan haal je toch gewoon je schouders op?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_148354694
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 09:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En jij maakt je daar druk om?

Soms is het terecht wanneer iemand wordt uitgemaakt voor racist. Maar wanneer iemand jou racist noemt, terwijl dat helemaal nergens op slaat, dan haal je toch gewoon je schouders op?
Hoeveel mensen die racistisch doen/zijn zullen dat voor zichzelf erkennen, en hoeveel doen het voor zichzelf af met 'ik zeg gewoon waar het op staat!' of "ik ben best progressief/tolerant"?

Er is nogal een verschil tussen Stormfront types en alledaags racisme. Sommige mensen zijn echt racisten te noemen, terwijl anderen die zichzelf iig vrij progressief vinden ook nog wel meewerken aan stereotyperingen of onbewust negatieve gedachten of handelingen t.o.v. gekleurde mensen hebben.

Als mensen beweren dat er racisme in de maatschappij is (wat nog iets anders is dan racist zijn dus), dan kun je beter mensen aansporen om eens goed na te denken waarom dat toch wordt gezegd, en je te verplaatsen in een ander, in plaats van de schouders op te halen.
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_148354806
quote:

De islam is een cultuur.
De islam is een ideologie.
De islam is een barbecue.
De islam is een ventilator.

Waarom is een raaf als een schrijftafel?
“An interesting thing is a good thing.”
  maandag 5 januari 2015 @ 14:55:50 #25
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_148356281
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2015 14:10 schreef Repelsteeltju het volgende:

[..]

De islam is een ideologie.
De islam is een barbecue.
De islam is een ventilator.

Waarom is een raaf als een schrijftafel?
Die laatste twee opties lijken me discutabel maar dat de Islam veel meer is dan een godsdienst niemand ontkennen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')