#viesdikquote:Op zondag 4 januari 2015 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Omvang kan altijd groter natuurlijk
Ik kan er niet zo veel van. Maar je weet wat ze zeggen. De beste stuurlui...quote:Op zondag 4 januari 2015 16:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Die borden geven ze vaak weg aan jonge mensen in het publiek. Dan hopen ze dat ze 20 jaar later ook aan het gooien zijn op een hoog niveau.
Grapje hè Stijn. Ik hoop niet dat je boos bent.quote:
...drinken sterke drank in de kombuisquote:Op zondag 4 januari 2015 16:57 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik kan er niet zo veel van. Maar je weet wat ze zeggen. De beste stuurlui...
Ik wist het wel, Lange Lans is een alcoholistquote:Op zondag 4 januari 2015 16:58 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
...drinken sterke drank in de kombuis
Een alcoholist is iemand die sterk verlangt naar alcohol, wel wil maar niet kan minderen en blijft gebruiken ondanks de schade die het gebruik oplevert. 0,7 % van de bevolking tussen 18 en 64 jaar is alcoholist. Dit zijn 82.400 mensen.quote:
Dan is de grote vraag: Wanneer ben je alcoholist?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Een alcoholist is iemand die sterk verlangt naar alcohol, wel wil maar niet kan minderen en blijft gebruiken ondanks de schade die het gebruik oplevert. 0,7 % van de bevolking tussen 18 en 64 jaar is alcoholist. Dit zijn 82.400 mensen.
De leesvaardigheid neemt blijkbaar ook af bij overmatig alcoholgebruik.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:01 schreef Sked het volgende:
[..]
Dan is de grote vraag: Wanneer ben je alcoholist?
Dus je kan in theorie een zware drinker zijn als je zes dagen niks drinkt, maar wel op zaterdag uitgaat? Dat vind ik niet helemaal terecht.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De leesvaardigheid neemt blijkbaar ook af bij overmatig alcoholgebruik.
Overigens:
Zware drinkers worden gedefinieerd als mensen die tenminste 1 keer per week meer dan 6 glazen drinken. 10% van de bevolking van 12 jaar en ouder is een zware drinker. Ofwel 17,3% van de mannen en 4,1 % van de vrouwen (bron: CBS 2009). In totaal gaat het om 1,4 miljoen mensen.
De schade van 1x 7 glazen is groter dan van iedere dag 1.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:05 schreef Sked het volgende:
[..]
Dus je kan in theorie een zware drinker zijn als je zes dagen niks drinkt, maar wel op zaterdag uitgaat? Dat vind ik niet helemaal terecht.
Daarom drink ik gewoon elke dag 6 glazen.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
De schade van 1x 7 glazen is groter dan van iedere dag 1.
Ja, natuurlijk. Alleen ik vind het zwaar overdreven om te zeggen dat je dan meteen een 'zware' drinker bent.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Overigens is er ook een definitie dat als je minimaal 5x per week 2 glazen drinkt het ook problematisch is.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:07 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Daarom drink ik gewoon elke dag 6 glazen.
Na 7 glazen ben je op zijn minst goed aangeschoten.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:07 schreef Sked het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Alleen ik vind het zwaar overdreven om te zeggen dat je dan meteen een 'zware' drinker bent.
Saind is die fase allang voorbij. Ik ben enkel in het weekend een zware drinker.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Overigens is er ook een definitie dat als je minimaal 5x per week 2 glazen drinkt het ook problematisch is.
Denk het nietquote:Op zondag 4 januari 2015 17:09 schreef RensAjacied het volgende:
Elke dag een glas wijn schijnt juist goed te zijn. Helaas drink ik geen wijn.
Daarom zei ik ook minimaal 2.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:09 schreef RensAjacied het volgende:
Elke dag een glas wijn schijnt juist goed te zijn. Helaas drink ik geen wijn.
Tja. Die definities zijn heel vreemd.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Overigens is er ook een definitie dat als je minimaal 5x per week 2 glazen drinkt het ook problematisch is.
Binge drinkingquote:Op zondag 4 januari 2015 17:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zal ik je vertellen dat heel veel wetenschappelijke onderzoeken belachelijk slecht zijn en niet eens een kern van waarheid hoeven te bevatten dmv een geweldig goede formulering?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:12 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Wetenschappelijk onderzoek heeft dat bewezen.
Jij gelooft er dus niet in dan een glas wijn per dag goed voor je kan zijn?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:13 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Zal ik je vertellen dat heel veel wetenschappelijke onderzoeken belachelijk slecht zijn en niet eens een kern van waarheid hoeven te bevatten dmv een geweldig goede formulering?
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-juist-ongezond.htmlquote:Op zondag 4 januari 2015 17:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Jij gelooft er dus niet in dan een glas wijn per dag goed voor je kan zijn?
Verder boeit het mij vrij weinig want ik hou niet van wijn.
quote:Op zondag 4 januari 2015 17:17 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gezondhe(...)-juist-ongezond.html
Tja... twee verschillende berichten.quote:Dat zegt directeur van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid Stap Wim van Dalen donderdag in het Nederlands Dagblad.
Ik was bijna gestikt in een stukje biefstuk.quote:Op zondag 4 januari 2015 16:58 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Grapje hè Stijn. Ik hoop niet dat je boos bent.
Broodje kroket is beter dan broodje kaas.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:13 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Zal ik je vertellen dat heel veel wetenschappelijke onderzoeken belachelijk slecht zijn en niet eens een kern van waarheid hoeven te bevatten dmv een geweldig goede formulering?
Ook lekkerderquote:Op zondag 4 januari 2015 17:24 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Broodje kroket is beter dan broodje kaas.
Patricia Paay is nog vruchtbaar.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:24 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Broodje kroket is beter dan broodje kaas.
Je weet dat omdat je haar nieuwe toyboy bent?quote:Op zondag 4 januari 2015 17:26 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Patricia Paay is nog vruchtbaar.
Ja ze is zwanger van mijquote:Op zondag 4 januari 2015 17:28 schreef Sked het volgende:
[..]
Je weet dat omdat je haar nieuwe toyboy bent?
Misschien win je wel.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:36 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik ga vanavond een bordspelletje doen. Ouderwets gezellig.
Wat denk je zelf Stijn? Ik ben een winnaar.quote:
Ik denk aan Triominos. Topspel.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:36 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik ga vanavond een bordspelletje doen. Ouderwets gezellig.
Carcasonne.quote:Op zondag 4 januari 2015 17:39 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik denk aan Triominos. Topspel.
Het is nog steeds niet duidelijk wat die geweldig gezonde anti-oxidanten nou precies doenquote:Op zondag 4 januari 2015 17:16 schreef RensAjacied het volgende:
[..]
Jij gelooft er dus niet in dan een glas wijn per dag goed voor je kan zijn?
Verder boeit het mij vrij weinig want ik hou niet van wijn.
Ik geloof het onderzoek gewoon. Komt me goed uit.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:12 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet duidelijk wat die geweldig gezonde anti-oxidanten nou precies doen
6/10. Er mist spanning in je verhaal.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:25 schreef kapiteintje het volgende:
Ik was zojuist richting de plaatselijke cafetaria, maar ik kwam van een koude kermis thuis toen ik de hele zaak vol zag staan met mensen die nog een bestelling moesten doen. Intussen heb ik maar mijn kipblokjes gekruid en gebakken, zodat ik straks z.s.m. kan toetasten als ik alsnog mijn pommes frites gehaald heb.
Johannes vindt deze update leuk.
De spanning zit 'm natuurlijk in het feit dat ik zometeen weer ga kijken en het dus een verassing is of de zaak nog steeds vol staat, domme eend.quote:Op zondag 4 januari 2015 18:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
6/10. Er mist spanning in je verhaal.
Ontzetend leuk inderdaad. 8/10quote:Op zondag 4 januari 2015 18:25 schreef kapiteintje het volgende:
Ik was zojuist richting de plaatselijke cafetaria, maar ik kwam van een koude kermis thuis toen ik de hele zaak vol zag staan met mensen die nog een bestelling moesten doen. Intussen heb ik maar mijn kipblokjes gekruid en gebakken, zodat ik straks z.s.m. kan toetasten als ik alsnog mijn pommes frites gehaald heb.
Johannes vindt deze update leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |